Vyhľadať šikovných ľudí s jedinečnou myšlienkou, inováciou či projektom zameraným na technológie budúcnosti – to bol cieľ súťaže RESEARCH STAR, ktorú po druhýkrát zorganizovalo Výskumné centrum Žilinskej univerzity v Žiline. Pred porotou zloženou z expertov Výskumného centra ŽU v Žiline a praxe sa v utorok 26. mája prezentovalo 9 tímov, ktoré ponúkli 10 nápadov z rôznych oblastí - stavebníctvo, doprava, enviroment, kultúra či komunikačné technológie v rôznom štádiu vývoja – od prototypov až po finálne produkty. Rôznorodosť prezentovaných tém potvrdila neutíchajúci záujem ľudí ponúkať inovatívne riešenia v rôznych oblastiach vedy, výskumu a spoločnosti vôbec, prezentácie súťažiacich zas potvrdili zvyšujúcu sa kvalitu projektov.  

Tlačová správa   Diplomy    Radosť z víťazstva

Anketu „KLUB AKČNÝCH HRDINOV – hľadá sa najcoolerskejší vynálezca v hre“ vyhlásil edukačno-mentorský portál www.dikymoc.sk v spolupráci s Centrom vedecko-technických informácií SR. Cieľom aktivity je predstaviť našu vedeckú špičku mladej generácii originálnym a atraktívnym spôsobom. Vedcov do ankety nominovali univerzity, SAV a CVTI SR. Zastúpenie má aj UNIZA. Bezplatné  online  hlasovanie  trvá  do 20. 10. 2015 a zúčastniť sa ho môže každý, koho vek neprekročil 30 rokov. Hlasovanie prebieha TU .

V období od 22. júna do 4. júla 2015 merali na vybraných miestach v Žiline výskumníci zo Žilinskej univerzity intenzitu dopravy so zameraním na automatickú klasifikáciu vozidiel prepravujúcich nebezpečný náklad. Tieto vozidlá detekovali špeciálne kamerové systémy, ktoré boli umiestnené na hlavných ťahoch mesta Žilina. Dáta využijú na stanovenie rizík tunela Považský Chlmec. 

Tlačová správa

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť