UNIZA sa prvýkrát umiestnila v elitnom rebríčku QS World University Rankings 2022

Žilinská univerzita v Žiline (UNIZA) sa prvý krát umiestnila v rebríčku QS World University Rankings 2022, ktorý hodnotil 1 300 univerzít z celého sveta. V jednom z najprestížnejších rebríčkov svetových univerzít sa UNIZA umiestnila na zdieľanej 801-1000 pozícii.

Vysoké školy boli v QS WUR 2022 hodnotené podľa 6 kritérií: reputácia výskumu (40 %), pomer počtu študentov na pedagóga (20 %), počet citácii Scopus na pracovníka (20 %), reputácia medzi zamestnávateľmi (10 %), pomer počtu zahraničných študentov (5 %), pomer počtu zahraničných pedagógov (5 %).

V rebríčku sa okrem Žilinskej univerzity v Žiline umiestnilo ďalších päť slovenských univerzít, a to Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach (601.-650. miesto), Univerzita Komenského v Bratislave (651.-700. miesto), Slovenská technická univerzita v Bratislave a Technická univerzita v Košiciach (801.-1000. miesto), Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre (1001-1200. miesto). V rebríčku QS EECA University Rankings 2021, kde bolo hodnotených 400 univerzít z rozvíjajúcich krajín Európy a strednej Ázie, UNIZA stúpla zo 165. miesta na 161.

Na základe celkového hodnotenia v QS World University Rankings 2022 sa UNIZA dostala do najlepšej tisícky univerzít sveta a do top 3 najlepších univerzít na Slovensku.

„Hodnotenie v rebríčku nám ponúka dôležité porovnanie s ostatnými univerzitami a zvyšuje prestíž UNIZA v medzinárodnom kontexte. Aj to je dôvod prečo sme sa zapojili,“ povedal prof. Ing. Jozef Jandačka, PhD., rektor UNIZA.


Mgr. Adriana Valentovičová
Oddelenie pre medzinárodné vzťahy a marketing
22042021 TS UNIZA

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť