Novými technológiami plníme deťom kreatívne sny

Prvým hotovým vynálezom štvrtého ročníka MyMachine na Slovensku je počítačová hra MyMachine minihry. Fakulta elektrotechniky a informačných technológií Žilinskej univerzity v Žiline (FEIT UNIZA) zmenila detský nápad v skutočnosť. Dizajn počítačových hier pomocou moderných technológií riešil tím štyroch študentov FEIT niekoľko mesiacov v rámci projektovej výučby v študijnom programe Multimediálne technológie. Minihry sú prvou počítačovou hrou v projekte MyMachine.

Výsledkom tímovej práce študentov základných škôl, technických stredných škôl a univerzít je vytvorenie originálnych funkčných vynálezov, strojov alebo hier v projekte MyMachine na Slovenku. Počítačová hra MyMachine minihry bola vytvorená spojením niekoľkých vysnívaných vynálezov žiakov ZŠ Hroncová v Košiciach a na jej finálnom prototype pracovali študenti FEIT. Digitálnu maľbu spracovala Škola umeleckého priemyslu v Košiciach. FEIT sa podarilo priniesť jednoduchú detskú kresbu do moderného digitálneho prevedenia. Hráč si vyberie z balónov šťastia (tlačidiel) jednu z troch mini hier: zvieratko, inteligentnú križovatku alebo autíčko na vodu. V procese tvorenia sa prejavil talent každého študenta, podporil sa otvorený systém vzdelávania orientovaný na vedu, technológie, inžinierstvo, umenie a matematiku. V minulosti študenti FEIT vytvorili na základe nápadov detí vynálezy: Dvere do zázračnej krajiny a Lietajúce papuče. Deti sa vyskytli v zázračnej krajine, dokonca si mohli zalietať v lietajúcich papučiach a to všetko vďaka virtuálnej realite a prostrediu, ktoré vytvorili študenti FEIT v spolupráci so stredoškolákmi z SOŠ Elektrotechnickej v Žiline.

FEIT prostredníctvom programu MyMachine reflektuje požiadavky doby na študentov, aktuálne trendy v kreatívnom priemysle a spoluvytvára možnosti pre tvorivý potenciál študentov na všetkých úrovniach vzdelávania. Fakulta v tomto projekte naplno využíva kreativitu svojich študentov, ich nadšenie a ochotu spoluvytvárať veľké vynálezy pre malých žiakov, možno budúcich programátorov, konštruktérov, výskumníkov alebo vedcov.

MyMachine je jedinečným príkladom rozvíjania a podpory kreativity vo vzdelávaní detí a mládeže podporovaný medzinárodne uznávaným expertom na rozvoj kreativity, inovácie a ľudské zdroje, Sirom Kenom Robinsonom. Inšpiráciou pre tento projekt sa stala jedna z jeho najznámejších TED prednášok. Program MyMachine je nominovaný na cenu Katerva, ktorú Reuters označuje ako "Nobelovu cenu" za udržateľnosť. Aj z hľadiska vplyvu a inovatívneho prístupu k vzdelávaniu je podľa World Innovation Summit for Education (WISE) jedným z 15 najlepších vzdelávacích inovatívnych programov organizácií nominovaných na ocenenie WISE 2020.

MyMachine, ktorý pôvodne vznikol v Belgicku, dáva príležitosť vynaliezavým deťom a mladým ľuďom vynaliezať technické riešenia pre originálne nápady. Program sa zameriava na rozvoj zvedavosti, tvorivosti a podnikavosti. Po úspešnej implementácii vo Francúzsku, USA, Slovinsku, Južnej Afrike, Portugalsku a Nórsku sa MyMachine od roku 2016 realizuje vďaka Karpatskej nadácii aj na Slovensku – vymýšľa sa a inovuje v Košickom, Prešovskom a Žilinskom kraji. V Žilinskom kraji na štyroch základných školách, dvoch stredných odborných školách a na FEIT UNIZA. Počítačová hra MyMachine minihry sa dá voľne stiahnuť na tomto linku.

„Práca na tomto projekte je pre nás všetkých z FEIT UNIZA veľmi obohacujúca. Pracovať s motivovanými deťmi je balzam na dušu. Som rád, že sme dostali túto ponuku a nezaváhali sme ani na chvíľu napriek tomu, že je to náročný projekt, pretože malé deti majú vysoké požiadavky a neradi by sme ich sklamali. Pre našich študentov to je častokrát väčšia výzva ako úspešne absolvovať skúšku,“ povedal prof. Ing. Peter Brída, PhD., prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy FEIT UNIZA.

Video z MyMachine minihry


Mgr. Adriana Valentovičová
Oddelenie pre medzinárodné vzťahy a marketing

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť