Na Žilinskej univerzite zhasli svetlá

Žilinská univerzita v Žiline sa tento rok v spolupráci so študentským časopisom ŽUŽO a študentskou televíziou í-Téčko rozhodla zapojiť do medzinárodného ekologického projektu Hodina Zeme vypnutím osvetlenia hlavnej budovy. Týmto symbolickým gestom sa tak pridala k obrovskému počtu ľudí, tisíckam miest a organizácií po celom svete, ktorým nie je ľahostajná naša planéta.

Cieľom projektu bolo upozorniť na ekologické problémy súčasnosti - globálne otepľovanie, klimatické zmeny či svetelné znečistenie. Symbolom celej kampane bolo vypnutie verejného osvetlenia, osvetlenia budov, pamiatok alebo iných objektov. Hodina Zeme však nie je len o jednej hodine, ale o myšlienke, že spoločným úsilím a malými zmenami v našom živote ako napríklad používaním bicyklov alebo MHD namiesto áut či triedením odpadu môžeme zvrátiť alebo aspoň zmierniť klimatické zmeny. S návrhom zapojiť univerzitu do projektu prišli samotní študenti z redakcie časopisu ŽUŽO a televízie í-Téčko.

O Hodine Zeme som sa prvýkrát dozvedel asi pred štyrmi rokmi a keďže si uvedomujem aké negatívne následky má ľudská činnosť pre prírodu, jej odkaz ma hneď zaujal. Myšlienku Hodiny Zeme sa snažím šíriť ďalej. Som rád, že na univerzite sa nápad ujal a rozhodla sa do tejto akcie zapojiť,“ hovorí Lukáš Žatko, študent prvého ročníka na Elektrotechnickej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline.

 

 

Ing. Katarína Géčová

Oddelenie pre medzinárodné vzťahy a marketing

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť