Žilinská univerzita spolupracuje pri modernizácii železníc v Kosove

Cieľom medzinárodného projektu, ktorého súčasťou je aj Žilinská univerzita, je optimalizovať prevádzku na kosovských železniciach. Hlavný dôraz je kladený na analýzu možností zvýšenia priemernej rýchlosti osobných i nákladných vlakov zo súčasných priemerných 55 km/h pri osobných a 45 km/h pri nákladných vlakoch na priemerných 70 km/h pre oba druhy vlakov. Toto všetko bez potreby veľkých investícií do existujúcej infraštruktúry.

„Železnice v Kosove potrebujú podporu vo vedeckovýskumnej oblasti, pretože v rámci svojej štruktúry nemajú takto zamerané oddelenie. Na Prištinskej univerzite neexistuje fakulta alebo katedra orientovaná na dopravu,“ informoval doc.  Peter Márton, koordinátor projektu na Žilinskej univerzite.  „V rámci projektu budeme spoločne pripravovať podklady pre medzinárodný projekt v rámci výskumného a inovačného programu EÚ H2020 a jeho iniciatívy Shift2Rail. Kosovské železnice súhlasili s úlohou „demonštrátora“ pre implementáciu výsledkov spoločnej vedecko-technickej spolupráce,“ dodal doc. Márton.

Prvý workshop projektu KosOptRail – Optimalizácia železničnej infraštruktúry Kosovských železníc sa konal v dňoch 13. až 15. februára 2017 v železničnom uzle Kosovo Polje. Koordinujúcou stranou je Technická univerzita Berlín. Ďalšími členmi konzorcia sú Žilinská univerzita, spoločnosť Infrakos - správca železničnej infraštruktúry v Kosove a NewCo, hutnícky komplex na spracovanie niklovej rudy, ktorý je zároveň najdôležitejší zákazník železníc v Kosove.

 

Oddelenie pre medzinárodné vzťahy a marketing

Ing. Katarína Géčová

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť