Názov fakulty: | Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov |
Názov študijného programu: | distribučné technológie a služby |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Radovan Madleňák, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | distribučné technológie a služby | Číslo podľa registra ŠP |
184163 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | doprava | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3772R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
1041 Dopravné služby | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Bakalár | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | den | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 40 2.ročník: 40 3.ročník: 40 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
PROFIL ABSOLVENTA Absolvent 1. stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe „distribučné technológie a služby“ v študijnom odbore „doprava“ nadobúda široký rozsah vedomostí a zručností a kompetentností v oblasti distribučnej logistiky. Je schopný analyzovať problémy a príležitosti determinujúce rozvoj poštových a logistických trhov, podnikov, sietí a služieb a to aj vo väzbe na elektronické obchodovanie. Absolventi disponujú základnými znalosťami o technologickej, technickej, legislatívnej, marketingovej a ekonomickej stránke odvetvia poštových a distribučných sietí a služieb. Ovládajú základy teórie dopravných, distribučných a informačno-komunikačných systémov, základné logistické a poštové technológie, metódy plánovania a prognózovania, analýzy a syntézy pre distribúciu zásielok a postupy, ktoré vedia využiť pri riešení čiastkových, ale aj komplexných úloh v oblastiach:
Absolventi sú schopní uplatniť metódy a postupy vyplývajúce z ekonomickej teórie a teórie riadenia podniku, obchodu a marketingu, ktoré sa uplatňujú pri:
Absolventi vedia používať informačno-komunikačné technológie a vedia formulovať a interpretovať ciele a úlohy, stanoviť metódy a postupy, spracovať a interpretovať výsledky vlastnej činnosti ale aj činnosti svojho kolektívu. Disponujú dostatočnými zručnosťami prezentácie a to aj nadriadeným a subjektom partnerských, obchodných či štátnych inštitúcií, ktoré sú súčasťou interného alebo externého prostredia v existujúcich vzťahov. Absolvovaním bakalárskeho štúdia získavajú kompetentnosť a zručnosť riadiť, koordinovať, a kontrolovať príslušné útvary (prevádzkové, obchodné, personálne) a sú schopní za ne zodpovedať. Absolventi sú profilovaní dvomi smermi, a to so zameraním na prevádzkovo technologickú stránku fungovania distribučných systémov, sietí a služieb alebo na manažérsko-ekonomické a marketingové aspekty podnikania v oblasti distribúcie zásielok, tovarov a služieb. Vedia sa orientovať v oblasti technologického zabezpečenia ale aj predaja poštových, digitálnych, poistných a bankových produktov a služieb, ktoré sú súčasťou produktového portfólia v subjektoch na trhu distribúcie zásielok. Majú celkový prehľad a disponujú základnou orientáciou v oblasti dopravných odborov. Uplatnenie absolventi nachádzajú v operatívnej a taktickej úrovni riadenia v logistických s komerčným a regulovaným portfóliom služieb, v spoločnostiach zaoberajúcich sa poistnými a bankovými službami ako aj v inštitúciách verejnej správy najmä v oblasti regulácie poštových služieb a sietí. Absolventi sú dobre pripravení na vlastné podnikanie, ale predovšetkým na pokračovanie v druhom stupni vysokoškolského vzdelávania v príbuzných študijných programoch a v odbore doprava. CIELE VZDELÁVANIA CV1 Absolvent štúdiom získava prierezové vedomosti z oblasti teórie distribučných, logistických a poštových systémov, logistických a poštových technológií a služieb a to aj s dôrazom na elektronické služby, má vedomosti a zručnosti v oblasti o plánovania, prognózovania, analýzy distribúcie zásielok ako aj tvorby a modelovania sietí. CV2 Absolvent štúdiom získava základné vedomostí o ekonomike a riadení poštového a logistického podniku, o jeho obchode a marketingu a trhu, vie vyhodnocovať efektívnosť logistického procesu a riadiť optimalizáciu základných distribučných procesov. CV3 Absolvent pozná legislatívne prostredie poskytovania regulovaných a neregulovaných poštových služieb a distribúcie zásielok, je schopný vykonávať odborné činnosti pri regulácií a štátnom dohľade poštových služieb, vie uplatniť požiadavky vyplývajúce z medzinárodných dohôd v oblasti poštovej prevádzky a prepravy, požiadavky z obchodných a poštových zmlúv v technologických postupoch a procesoch. CV4 Absolvent pozná a vie primerane používať metódy a nástroje štatistickej analýzy pri riešení zadaných úloh, projektov, pri analýzach, reportoch, správach a posudkoch o činnosti jednotlivých útvarov, procesov, produktov/služieb ale aj trhu a odvetvia. CV5 Absolvent v priebehu štúdia získava komunikačné zručnosti (aj v cudzom jazyku), je schopný formulovať ciele, úlohy, možnosti ich riešenia a výsledky ako aj formulovať vlastné myšlienky a postoje, je pripravený na argumentáciu a diskusiu. CV6 Absolvent vie pracovať v tíme, je spôsobilý viesť, plánovať, organizovať a kontrolovať činnosť tímu v rámci zadaných úloh, je schopný viesť administratívnu a personálnu agendu súvisiacu s výkonnom jeho práce/činnosťou tímu aj s podporou informačno-komunikačných technológií. CV7 Absolvent je schopný riadiť obchodnú/poštovú prevádzku (prístupové/kontaktné miesto/centrum zákazníckej podpory), zákaznícke centrá preberať zodpovednosť za zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, za proces poskytovania služieb zákazníkom v požadovanom rozsahu a kvalite v štandardných a neštandardných podmienkach. CV 8 Absolvent získava digitálnu zručnosť manažéra na operatívnej a taktickej úrovni, ovláda prácu v agendových informačných systémoch a pozná a je schopný využívať potenciál, ktorý poskytujú informačné a komunikačné technológie pre prevádzku a riadenie distribučných procesov.
VÝSTUPY VZDELÁVANIA VV1 Absolvent má prierezové vedomosti z oblasti teórie poštových a distribučných systémov, disponuje rozsiahlym pojmovým aparátom, pozná fakty a princípy, chápe súvislosti a zákonitosti, ktoré vie uplatniť pri riešení úloh distribúcie. VV2 Absolvent vie uplatniť metódy plánovania a prognózovania, analýzy a syntézy v oblasti implementácie nových služieb a technológií. VV3 Absolvent ovláda metódy a zásady tvorby a optimalizácie distribučných a poštových prepravných sietí, alokácie prístupových a kontaktných (obchodných) miest. VV4 Absolvent má prierezové vedomosti a schopnosti pre prípravu a návrh jednoduchých poštových a distribučných technologických systémov. VV5 Absolvent má základnú znalosť právnych predpisov upravujúcich trh dopravných a poštových služieb ako aj predpisov vymedzujúcich produkty a služby poštového trhu a dokáže vytvárať a rozvíjať technologické postupy poskytovaných produktov a služieb, prevádzkové procesy v prostredí regulovaných a neregulovaných poštových služieb. Je schopný realizovať odborné špecializované činnosti pri regulácií a výkone štátneho dohľadu poštových služieb vrátane analytickej činnosti, vyhodnocovania výsledkov a príprave podkladov na rozhodovanie. VV6 Absolventi sú schopní uplatniť metódy a postupy vyplývajúce z ekonomickej teórie, štatistickej analýzy, teórie riadenia podniku, obchodu a marketingu v oblasti plánovania organizovania, kontrolovania a zlepšovania procesov a systémov. Sú schopní spracovávať a vyhodnocovať štatistické súbory na základe podrobnej analýzy vzájomných vzťahov a väzieb v sledovaných dátach štatistickými metódami a vypracovať posudky, stanoviská k štatistickým výsledkom a stanoviť a sledovať vývojové trendy. VV7 Absolvent ovláda princípy, zásady a techniky profesionálnej komunikácie aj v cudzom jazyku, vie vytvárať kontakty a komunikovať s externými subjektami (zákazníci, dodávatelia, inštitúcie verejnej správy, ...) pri zabezpečovaní zmluvných vzťahov. VV8 Absolvent vie pracovať samostatne, ale aj ako efektívny člen tímu, dokáže motivovať, plánovať, riadiť, kontrolovať činnosť tímu a niesť zodpovednosť za výsledky tímovej práce. VV9 Absolvent ovláda princípy personálnej agendy, vie navrhnúť plán práce zamestnancov administratívnej alebo technologickej prevádzky/úseku. VV10 Absolvent získava digitálnu zručnosť manažéra, vie samostatne a aktívnym spôsobom získať informácie, spracovávať ich v databázových systémoch, disponuje užívateľskou znalosť informačných systémov. Kvalifikovanosť absolventa po ukončení štúdia je determinovaná získanými vedomosťami, zručnosťami a kompetentnosťami, ktoré sú stanovené v cieľoch vzdelávania. Získané vedomosti, zručnosti a kompetentnosti vychádzajú z konkrétnych cieľov vzdelávania jednotlivých predmetov študijného programu sú uvedené vo výstupoch vzdelávania v informačných listoch predmetov. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Zoznam indikovaných povolaní, v ktorých sa môžu absolventi uplatniť vychádza z Registra zamestnaní a kariet kvalifikácií Národnej sústavy kvalifikácií:
3359015 - Odborný pracovník pre reguláciu a štátny dohľad elektronických komunikácií a poštových služieb (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496532
Nasledujúce indikované povolania sú v sústave povolaní uvedené s kvalifikačným stupňom SKKR 7, avšak príprava na tieto povolania je v primeranej miere transformovaná pre 1. stupeň vysokoškolského štúdia, teda na kvalifikačný stupeň SKKR 6. Absolventi sa v týchto povolaniach uplatňujú predovšetkým na strednej úrovni riadenia. 1324008 Riadiaci pracovník (manažér) v logistike (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-7024-28 ) 2149021 Technický špecialista v poštových službách (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-7030-28 ) 1324009 Riadiaci pracovník (manažér) v poštových službách (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-7031-28 )
Ďalšie indikované povolania s kvalifikačným stupňom SKKR 6, ktoré vzhľadom na požadované odborné vedomosti a zručnosti zodpovedajú profilu absolventa, cieľov a výstupom vzdelávania: 2422011 Špecialista rozvoja a koordinácie obchodnej siete (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-17723-24 ) 3341004 Supervízor zákazníckeho centra (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-6402-2 ) 3341001 Supervízor administratívnych pracovníkov (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-6396-2 ) 2423005 Špecialista personálnej administratívy a zamestnaneckých vzťahov (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-5421) 2431007 Produktový špecialista (dostupné z: https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-16905-) Na základe portálu internetový sprievodca trhom práce (https://www.istp.sk/) boli identifikované aj tieto povolania (zodpovedajúce kvalifikačnému stupňu SKKR 6):
Absolventi bakalárskeho študijného programu distribučné technológie a služby sú pripravení nájsť uplatnenie ako odborníci a špecialisti v oblasti riadenia distribučných systémov v poštových, zasielateľských a logistických podnikoch, predovšetkým na oddeleniach prevádzky, logistiky v stredných manažérskych funkciách poštových operátorov a disponentov, administrátorov a manažérov, rovnako tak v oblasti elektronického podnikania, verejnej správy a štátneho dohľadu. Absolventi sa môžu uplatniť aj v iných povolaniach, ktoré si vyžadujú obdobné vedomosti, zručnosti a kompetentnosti. Absolventi sú dobre pripravení na vlastné podnikanie, ale predovšetkým na pokračovanie v druhom stupni vysokoškolského vzdelávania v príbuzných študijných programoch a v odbore doprava. Potenciál študijného programu „distribučné technológie a služby“ z pohľadu uplatnenia absolventov na trhu práce je podporený dlhodobou aktívnou spoluprácou Katedry spojov s významnými zamestnávateľmi v oblasti poštových služieb a logistiky, ale aj inštitúcií štátnej správy. Ide predovšetkým o Slovenskú poštu, a.s, Českú poštu, s.p., Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Amazon, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, Ministerstvo dopravy a výstavby SR a ďalších. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu „distribučné technológie a služby“ nachádzajú uplatnenie na strednom a nižšom stupni riadenia distribučných systémov v poštových, zasielateľských a dopravných organizáciách, predovšetkým na oddeleniach prevádzky a vo funkciách disponentov, administrátorov a manažérov pôšt, rovnako tak v oblasti elektronického podnikania a verejnej správy. Obsahová náplň študijného programu vytvára predpoklady pre uplatnenie sa aj na miestach prevádzkových manažérov a špecialistov pre objednávanie distribučných služieb vo výrobných a distribučných organizáciách, v inštitúciách štátnej správy najmä v oblasti regulácie poštového trhu, ako aj v oblasti služieb eGovernmentu. Absolvent má znalosti o podnikaní v poštovom, logistickom a IKT sektore, doprave a zasielateľstve, v elektronickom obchodovaní a je pripravený na založenie vlastnej firmy. Získané vedomosti a spôsobilosti kvalifikujú absolventa predovšetkým pre ďalšie štúdium v druhom stupni vysokoškolského štúdia. Študijný program distribučné technológie a služby je v zmysle udelených akreditačných práv zabezpečovaný až od akademického roku 2020/2021 a teda má v súčasnosti študentov len v 1. a 2. ročníku. V minulých obdobia tomuto študijnému programu predchádzal študijný program poštové technológie a služby. Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov dlhodobo realizuje vlastné sledovanie uplatnenia absolventov na základe dotazníkového prieskumu, ktorý je dostupný z: https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/ a výsledky sú zverejňované vo výročnej správe a od roku 2008 sú k dispozícii v archíve Katedry spojov (katedra zabezpečujúca št. program distribučné technológie a služby) v členení podľa jednotlivých rokov, stupňa štúdia a študijného programu. Od r. 2014 fakulta spolupracuje s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny so sídlom v Bratislave, ktoré každý rok zasiela údaje o nezamestnaných absolventoch v členení na absolventov bakalárskeho, inžinierskeho a doktorandského štúdia, a tieto fakulta taktiež zverejňuje vo Výročnej správe o činnosti fakulty v kapitole 2.7. Absolventi a ich uplatnenie. Výročné správy za jednotlivé roky sú dostupné na webovom sídle fakulty z: 2020 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2020.pdf 2019 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2019.pdf 2018 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2018.pdf 2017 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2017.pdf 2016 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2016.pdf 2015 https://fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2015.pdf
Od roku 2013 v rámci Vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov Žilinskej univerzity v Žiline bolo vyhodnocované plnenie ukazovateľa kvality vzdelávania:
Výsledky hodnotenia sú dostupné na webovom sídle fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov z: 2020 2019 2018 2017 2016 2015 |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Študijný program distribučné technológie a služby vzhľadom na svoje len dvojročné pôsobenie, zatiaľ nedisponuje zoznamom absolventov. Avšak v dôsledku trhových, legislatívnych, spotrebiteľských a technologických zmien vznikol študijný program distribučné technológie a služby, ktorý je významne inovovaným pokračovateľom študijných programov, ktoré už takmer 60 rokov zabezpečovala Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov v oblasti poštových služieb (prevádzka a ekonomika spojov, neskôr poštová a telekomunikačná prevádzka a následne poštové technológie a služby). Za toto dlhé obdobie získali študijné programy mnohých absolventov, ktorí sa uplatnili vo vysokých manažérskych funkciách v oblasti poštových a telekomunikačných služieb, ale aj ako medzinárodne uznávaní odborníci, konatelia spoločností či podnikatelia. Za mnohých je možné spomenúť napríklad:
Štátna správa:
Komerčná sféra:
V akademickej sfére:
Medzinárodné inštitúcie:
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov od r. 2013 uplatňovala Vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania, ktorého funkčnosť bola pravidelne každý rok vyhodnocovaná. Správy z hodnotenia funkčnosti vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania obsahujú taktiež súhrnné údaje o „Spokojnosti zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania“, ako jedného z ukazovateľov kvality. Uvedené správy sú dostupné za jednotlivé roky na webovom sídle fakulty nasledovne: 2020 2019 2018 2017 2016 2015 Katedra spojov pravidelne s ročnou periodicitou v zmysle požiadaviek Vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania na FPEDAS monitoruje spokojnosť zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania (ukazovateľ U2). Zisťovanie prebieha formou primárneho výskumu na vzorke respondentov – zamestnávateľov absolventov predovšetkým inžinierskeho štúdia (Bc. št. program distribučné technológie a služby je akademicky orientovaný, tzn. väčšina študentov pokračuje v ďalšom štúdiu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania). Cieľom výskumu je identifikovať prínos univerzity pre prax prostredníctvom produkcie absolventov pripravených na povolanie. Vstupy pre určenie ukazovateľa sa zisťujú u zamestnávateľov z odboru. Vyhodnocuje sa názor významných zamestnávateľov, ktorí prijali absolventov príslušného študijného programu v priebehu sledovaného obdobia. Hodnotenie sa vzťahuje len na absolventov, ktorí sú zamestnaní na pozícii vyžadujúcej VŠ vzdelanie. Výsledky sú k dispozícií v archíve Katedry spojov (katedra zabezpečujúca št. program distribučné technológie a služby). Okrem uvedených prieskumov je úroveň spokojnosti súčasťou vyjadrení zástupcov z praxe získaných pri štátnych skúškach, ktoré sú zdokumentované zápismi zo štátnych skúšok a uložené na Katedre spojov (gestorská katedra študijného programu). V študijnom programe distribučné technológie a služby vzhľadom na zatiaľ len dvojročné pôsobenie ešte nebola reálna pripravenosť absolventov na výkon povolania mapovaná. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Študijný program distribučné technológie a služby je spracovaný ako návrh úpravy študijného programu v zmysle zosúladenia študijného programu so štandardmi SAAVŠ a štandardmi VSK UNIZA a na základe udeleného predchádzajúceho súhlasu Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo s úpravou študijného programu č. 2021/178-OAČ:3486/2021 v zmysle uznesenia výkonnej rady č. VR40/9/2021 zo dňa 16. decembra 2021, a teda nejde o návrh nového študijného programu. Pri zosúlaďovaní študijného programu sú rešpektované všetky formalizované procesy systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UNIZA, všetky postupy v jednotlivých procesoch, ako aj zodpovednosť jednotlivých štruktúr. Študijný program distribučné technológie a služby bol spracovaný a predložený plne v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej „VSK UNIZA“) – Smernice č. 222, ktorá bola prerokovaná Akademickým senátom UNIZA dňa 4.10.2021, schválená Vedeckou radou UNIZA dňa 14.10.2021 a účinná od 14.10.2021. Študijný program distribučné technológie a služby má udelený predchádzajúci súhlasu s úpravou študijného programu č. 2021/178-OAČ:3486/2021 v zmysle uznesenia výkonnej rady č. VR40/9/2021 zo dňa 16. decembra 2021, preto v zmysle Smernice UNIZA č. 204 podlieha pravidlám pre zosúladenie študijného programu so štandardmi SAAVŠ pre študijný program – čl. 10. V rámci procesu zosúlaďovania študijného programu distribučné technológie a služby boli v kolégiu dekana prerokovaní členovia Rady študijného programu distribučné technológie a služby (Rada ŠP DTS), následne schválení vo Vedeckej rade FPEDAS a dekanom vymenovaní. Dekan poveril predsedu Rady ŠP DTS zosúladením študijného programu so štandardmi SAAVŠ. Predseda Rady ŠP DTS predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi dekanovi fakulty, ktorý ho následne predložil autorite z praxe (27.1.2022) a požiadal ju o vyjadrenie. Autorita z praxe (Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská pošta,a.s.) doručila vyjadrenie dňa 2.2.2022, ktoré obsahovalo súhlasné stanovisko. Následne predseda Rady ŠP DTS predložil upravený návrh na zosúladenie študijného programu dekanovi. Dekan fakulty predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi Rade garantov fakulty (3.2.2022) a po jej pripomienkovaní (3.2.2022) ďalej návrh predložil na schválenie Vedeckej rade FPEDAS (10.2.2022). V celom procese, ak sa vyskytli závažné pripomienky k návrhu, bol tento vrátený späť danej štruktúre na zapracovanie pripomienok. Dekan na základe schválenia návrhu na zosúladenie študijného programu so štandardmi Vedeckou radou FPEDAS predloží prostredníctvom Informačného systému UNIZA pre akreditáciu žiadosť o posúdenie súladu študijného programu so štandardmi Akreditačnej rade UNIZA. V celom procese sú osoby posudzujúce a schvaľujúce študijný program (autorita z praxe, Vedecká rada FPEDAS a Akreditačná rada UNIZA) iné, ako osoby, ktoré pripravujú návrh študijného programu na zosúladenie. Nominovanie členov do jednotlivých štruktúr je zaznamenané v zápisoch zo zasadnutí z kolégia dekana (na sekretariáte dekana), jednotliví členovia boli vymenovaní dekanom. Zloženie jednotlivých štruktúr je známe a prístupné. Na úrovni univerzity definuje politiky, štruktúry a procesy súvisiace Smernica UNIZA č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA (ďalej „VSK“ https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-222.pdf) nasledovne: Politiky: Smernica č. 222, čl.7 Štruktúry: Smernica č. 222, čl.10, Smernica č. 210 Štatút Akreditačnej rady UNIZA, Smernica UNIZA č. 214 Štruktúry vnútorného systému kvality Procesy: Smernica č. 222, čl.16 Okrem uvedenej Smernice č. 222 ďalšie postupy súvisiace s návrhom nového študijného programu alebo návrhom úpravy študijného programu, definujú nasledujúce smernice (https://www.uniza.sk/index.php/smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza): Smernica 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-203.pdf), Smernica 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-204-uplne-znenie.pdf), Smernica 205 - Pravidlá pre priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-205.pdf), Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-212.pdf), Smernica UNIZA č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf), Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-218.pdf), Smernica UNIZA č. 220 Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-220.pdf), Smernica UNIZA č. 221 Spolupráca UNIZA s externými partnermi z praxe (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf). |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Mapa prerekvizít a korekvizít Cesta absolventa v oblasti prevádzkovo-technickej profilácie:
Cesta absolventa v oblasti ekonomicko-manažérskej profilácie:
|
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf ) a nasledovne: Podmienky v priebehu štúdia: podmienky, ktoré musí splniť študent v priebehu štúdia, pri napĺňaní študijného plánu, postupnom získavaní kreditov a následnom zápise do ďalšieho roku štúdia sú uvedené v informačných listoch jednotlivých predmetov v časti „Podmienky na absolvovanie predmetu“ a v Smernici č. 209, čl. 9 Overovanie získaných vedomostí, zručností a kompetentností v predmete, hodnotenie študijných výsledkov, čl. 12 „Uzatvorenie roku štúdia“ a v čl. 13 „Zápis do ďalšieho roku štúdia“. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 8 Zápis a absolvovanie predmetov, čl. 16 „Riadne skončenie štúdia“, čl.19 Štátne skúšky a čl. 22 „Priebeh štátnych skúšok“. Pravidlá pre opakovanie štúdia: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 12, ods. 2 a ods. 4, čl. 13, ods. 9 a 10 a v čl. 23 „Opakovaný a náhradný termín štátnej skúšky“ Pravidlá na predĺženie: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 2, ods. 11 a 12, čl. 13, ods. 13. V jednotlivých fázach študijného cyklu sa primerane implementujú pravidlá štúdia na podmienky študentov so špecifickými potrebami, najmä podmienky prijímacieho konania (Smernica č. 209, čl. 5, ods. 5), možnosť povolenia individuálneho študijného plánu (Smernica č. 209, čl. 3, ods. 9) a celkové podmienky štúdia (Smernica č. 209, čl. 11, os. 27). Študenti so špecifickými potrebami majú k dispozícii Poradenské a kariérne centrum UNIZA. Na FPEDAS UNIZA je koordinátorka pre študentov so špecifickými potrebami doc. Ing. Eva Nedeliaková, PhD., eva.nedeliakova@fpedas.uniza.sk. |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 60.0, 2 r.: 48.0, 3 r.: 55.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 0.0, 2 r. 12.0, 3 r.: 5.0 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 0.0, 2 r. 0.0, 3 r.: 0.0 | |
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | - | |
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 10 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 2 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | - | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | - | |
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf) Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sú uvedené v Smernici č. 209 , čl. 9. Možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú uvedené v Smernici č. 209 , čl. 10 . Pravidlá prístupu študenta študijného programu distribučné technológie a služby k prostriedkom nápravy sú:
|
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia , čl. 15 a čl. 7: https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf a v prípade zahraničných mobilít sú uvedené v Smernici č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí: https://uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality
Pre uznanie štúdia alebo časti štúdia (mimo absolvovania štúdia v rámci zahraničnej mobility) platia nasledujúce podmienky:
Pre uznanie štúdia alebo časti štúdia v rámci zahraničnej mobility platia nasledujúce podmienky:
|
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Vzdelávanie v študijnom programe distribučné technológie a služby (má udelený predchádzajúci súhlas Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo s úpravou študijného programu č. 2021/178-OAČ:3486/2021 v zmysle uznesenia výkonnej rady č. VR40/9/2021 zo dňa 16. decembra 2021.) doposiaľ prebieha len v akademickom roku 2020/2021 a 2021/2022. Z uvedeného dôvodu ešte záverečné práce neboli riešené. V študijnom programe poštové technológie a služby, ktorý predchádzal inovovanému študijnému programu distribučné technológie a služby boli v ostatnom období schválené a riešené tieto záverečné práce: Akademický rok 2020/2021
Akademický rok 2019/2020
Akademický rok 2018/2019
Akademický rok 2017/2018
Akademický rok 2016/2017
Akademický rok 2015/2016
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú na úrovni fakulty a univerzity uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA, čl. 18 - 23: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) Pravidlá pre zadávanie, spracovanie a oponovanie záverečných prác na fakulte sú:
Pravidlá pre organizovanie a priebeh štátnych skúšok na fakulte sú: Štátne skúšky
Skúšobná komisia
Príprava štátnych skúšok
Priebeh štátnych skúšok
Opakovaný a náhradný termín štátnej skúšky
Kompletná dokumentácia je uložená na Referáte pre vzdelávanie FPEDAS UNIZA (dostupné pri kontrole na mieste):
|
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity sú tieto postupy uvedené v Smernici č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí, čl. 2.: smernica-UNIZA-c-219.pdf a v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA čl. 7: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) V rámci študijného programu distribučné technológie a služby sú vytvorené možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov nasledovne:
Zodpovedné osoby:
Na FPEDAS sú pre študentov ustanovení nasledujúci zamestnanci, ktorí zabezpečujú konzultácie k mobilitám:
|
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Študenti študijného programu distribučné technológie a služby sú v rámci vzdelávania vedení k dodržiavaniu princípov akademickej etiky: UNIZA má formalizovaný etický kódex zamestnancov prostredníctvom Smernice č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline:
Pravidlá na dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov na UNIZA teda upravujú:
|
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje uvedené postupy Smernica č. 198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline a Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. UNIZA aj fakulta poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov so špecifickými potrebami v študijnom programe distribučné technológie a služby. V jednotlivých fázach študijného cyklu štúdia sa primerane aplikujú pravidlá štúdia na podmienky študentov so špecifickými potrebami, najmä podmienky prijímacieho konania (Smernica č. 209, čl. 5, ods. 5), možnosť povolenia individuálneho študijného plánu (Smernica č. 209, čl. 3, ods. 9) a celkové podmienky štúdia (Smernica č. 209, čl. 11, os. 27). Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami daného študijného programu sú:
Študenti majú možnosť sa so svojimi právami, informáciami o poskytovaní podporných služieb a s potrebnými formulármi oboznámiť na stránke univerzity a fakulty: https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami Študenti so špecifickými potrebami majú k dispozícii Poradenské a kariérne centrum UNIZA, ako aj psychologické poradenstvo: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Na FPEDAS UNIZA je koordinátorkou pre študentov so špecifickými potrebami doc. Ing. Eva Nedeliaková, PhD., eva.nedeliakova@fpedas.uniza.sk, tel.: +421 41 513 3409 |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity sú tieto postupy definované v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA, čl. 10. Študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú v rámci domáhania sa svojich práv dostatočné mechanizmy preskúmavania podnetov:
Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Smernica 209 Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) Na neformálnej úrovni môžu študenti využiť aj stretnutie s vedením fakulty, informácie sú dostupné na: https://fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/oznamy/kava-s-dekanom Výsledky výskumu kvality výučby a prístupu vyučujúceho: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Akademický kalendár pre akademický rok 2021/2022: https://www.fpedas.uniza.sk/images/studium/akademicky_kalendar_fpedas_2021-2022_v4.pdf |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh pre akademický rok 2021/2022: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Radovan Madleňák , prof. Ing., PhD. Funkcia: zástupca vedúceho katedry spojov, vedúci oddelenia elektronických komunikácií a služieb kontakt (mail, tel.): radovan.madlenak@fpedas.uniza.sk; 041/513 3124 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ide o študijný program základe udeleného predchádzajúceho súhlasu Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo s úpravou študijného programu č. 2021/178-OAČ:3486/2021 v zmysle uznesenia výkonnej rady č. VR40/9/2021 zo dňa 16. decembra 2021. Vzdelávanie v študijnom programe distribučné technológie a služby doposiaľ prebieha len v akademickom roku 2020/2021 a 2021/2022. Z uvedeného dôvodu ešte záverečné práce neboli riešené. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daniela Hlušeková - člen Rady študijného programu 1. stupňa štúdia distribučné technológie a služby - 2. ročník (mail: hlusekova@stud.uniza.sk) Členovia študentskej časti Akademického senátu FPEDAS:
Akademický senát FPEDAS: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/organy-fakulty/akademicky-senat |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijní poradcovia na FPEDAS sú zverejnení aj s kontaktami na: https://www.fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/studijni-poradcovia
Študijným poradcom pre študijný program distribučné technológie a služby je: Meno a priezvisko: Ing. Martina Kováčiková, PhD., e-mail: martina.kovacikova@fpedas.uniza.sk tel.: +421 41 513 3132 Rozvrh konzultácií: pondelok od 9:00 h do 11:00 h |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŠP distribučné technológie a služby má zabezpečený dostatočný podporný personál, ktorý zodpovedá potrebám študentov a učiteľov:
Študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú dostatok možností aj pre mimo študijné aktivity:
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na úrovni FPEDAS a UNIZA sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, a technické zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou dosahovania stanovených cieľov a výstupov vzdelávania. Ide o nasledujúce zdroje:
Fakulta sa nachádza v budove BF, Univerzitná 1, Žilina. Pre zabezpečenie výučby využíva učebne, ktoré má v správe rektorát Žilinskej univerzity v Žiline podľa rozvrhu – celouniverzitné učebne, ďalej fakultné učebne a laboratóriá a katedrové laboratóriá. Je zabezpečená prevádzkyschopnosť týchto priestorov z hľadiska hygienického, protipožiarneho, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, a predpokladá sa, že pre plánovaný počet študentov priestory postačujú. Celouniverzitné učebne:
Zoznam celouniverzitných učební je dostupný na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf Virtuálne prehliadky celouniverzitných učební sú lokalizované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php Fakultné učebne a laboratória:
Zoznam učební a laboratórií na fakultách je dostupný: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf Pre študijný program distribučné technológie a služby sa využívajú na zabezpečenie odborných predmetov nasledujúce špecializované učebne a laboratóriá: Experimentálna učebňa BF110 je pracovisko slúžiace prioritne pre zabezpečovanie vyučovania odborných technických a ekonomických predmetov, ktoré zabezpečuje Katedra spojov. Učebňa je k dispozícií študentom aj pre potreby riešenia projektov a záverečných prác. Zároveň učebňa slúži pre podporu vedecko-výskumnej činnosti pedagogických a výskumných zamestnancov ako aj doktorandov realizujúcich výskum, ale aj pre zdokonaľovanie odborných zručností a pre ďalšie vzdelávanie pedagógov. Opis učebne: Ide o priestrannú špecializovanú učebňu s multimediálnym vybavením s kapacitou 28 miest na sedenie pre poslucháčov. Výuka v tejto učebni je zameraná na získanie zručností s využívaním prvkov informačno-komunikačných technológií. Učebňa je vybavená 25 stolovými PC s pripojením do siete internet (pričom 1 je alokovaný ako pracovisko vyučujúceho). Ďalšie 4 miesta sú alokované ako pracoviská pre študentov, ktorí využívajú vlastné prenosné PC s možnosťou pripojenia do siete internet priamo prostredníctvom pevného pripojenia alebo bezdrôtovej univerzitnej siete. Proces vzdelávania v tejto učebni je podporený využívaním komerčných softvérových produktov, open source softwarových produktov ako aj možnosťou využívania doplnkových softvérových balíkov, ktoré sú v univerzitnej ponuke a dostupné na: https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/. Technické vybavenie:
Softvérové vybavenie: počítačová učebňa je vybavená základným softvérovým vybavením MS WINDOWS 10 Education, MS OFFICE 2016, a špeciálnym softvérom spoločnosti KROS (ALFA a OMEGA) pre vedenie ekonomickej agendy firiem (oblasť účtovníctva a rozpočtovníctva). Pre simuláciu a riadenie vzťahov so zákazníkmi sú študentom k dispozícii ekonomické produkty spoločnosti SunSoft (CRM). Pre potreby výučby predmetov zameraných na projektové riadenie procesov je v učebni k dispozícii softvér MS PROJECT. V učebni je inštalovaný softvér pre podporu výučby databáz (softvérová podpora produktmi firmy ORACLE – ORACLE APPLICATION EXPRESS), softvér pre tvorbu simulácií a tvorbu multimediálneho obsahu napr. pre strih a spracovanie videa (Davinci Resolve, kdenlive) ad. V učebni je zabezpečovaná výučba predmetov:
Experimentálna učebňa BF106 je špecializovaná učebňa na výučbu odborných predmetov zameraných na problematiku implementácie a využívania foriem elektronického obchodovania, IT a na podporu výskumu. Študenti môžu učebňu využívať aj pre projektovú činnosť a riešenie záverečných prác. Opis učebne: Ide o špecializovanú učebňu s multimediálnym vybavením s kapacitou 20 miest na sedenie pre poslucháčov. Učebňa disponuje 20 stolovými počítačmi pre študentov a jednou pracovnou stanicou pre pedagóga. Proces vzdelávania v tejto učebni je podporený využívaním komerčných softvérových produktov, open source softwarových produktov ako aj možnosťou využívania doplnkových softvérových balíkov, ktoré sú v univerzitnej ponuke a dostupné na: https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/. Technické vybavenie:
Softvérové vybavenie: počítačová učebňa je vybavená základným softvérovým vybavením MS WINDOWS 10 Education, MS OFFICE 2016. Učebňa je napojená na vzdialené inštalácie SW MS OS COMMERCE SERVER a CRM SERVER. Študenti majú možnosť využiť samostatný webhostingový priestor pre testovanie aplikácií elektronického obchodovania. V učebni je inštalovaný špecializovaný softvér spoločnosti KROS (ALFA a OMEGA) pre vedenie ekonomickej agendy firiem (oblasť účtovníctva a rozpočtovníctva). Pre simuláciu a riadenie vzťahov so zákazníkmi sú študentom k dispozícii ekonomické produkty spoločnosti SunSoft (CRM). Pre potreby výučby predmetov zameraných na projektové riadenie procesov je v učebni k dispozícii softvér MS PROJECT. V učebni je inštalovaný softvér pre podporu výučby databáz (softvérová podpora produktmi firmy ORACLE – ORACLE APPLICATION EXPRESS). MS excel solvery Vehicle routing problem a Facility location problem umožňujú študentom riešiť praktické problémy spojené s tvorbou a optimalizáciou distribučných sietí elektronického obchodovania. QGIS – geografický informačný systém slúži pre podporu predmetov zameraných na dizajn a vizualizáciu distribučných a logistických sietí. Zabezpečované predmety:
Laboratórium automatickej identifikácie (AIDC lab) v priestoroch AES11, umožňuje využívanie technológií automatickej identifikácie, z hľadiska vybavenosti ide predovšetkým o využívanie technológie RFID. Opis laboratória: V laboratóriu sa uskutočňuje praktická výučba technických predmetov, zároveň slúži ako významná podpora riešenia výskumných úloh národných i medzinárodných projektov a záverečných prác študentov vo všetkých stupňoch vysokoškolského vzdelávania. Vzdelávanie a vedeckovýskumná činnosť je zameraná na využívanie prvkov automatickej identifikácie predovšetkým v oblasti dopravy, logistiky a fyzickej distribúcie tovarov, zásielok, a pod. Výučba v laboratóriu je zameraná na získavanie zručností súvisiacich s využívaním prvkov a nástrojov automatickej identifikácie, s meraním, zberom a spracovaním údajov. Aktivity sú zamerané na monitoring poštových zásielok, optimalizáciu poštových, logistických ale aj dopravných procesov, monitoring ich bezpečnosti a štandardizovaného využívania identifikátorov. Laboratórium sa aktívne podieľalo na riešení výskumných úloh v oblasti identifikácie a monitorovania prepravných jednotiek poštových podnikov, identifikácie zostavovacích dielov v podnikoch automotive, rovnako tak v oblasti identifikácie a monitorovania skladovaných a expedovaných liečiv. S podporou laboratória sa organizujú konferencie, workshopy a školenia a aktivity súvisiace s popularizáciou štúdia dopravy, logistiky a elektronického obchodovania s popularizáciou vedy a techniky (Noc výskumníka, Žilinská detská univerzita, Študuj dopravu, ITEXPO a pod.). Vybavenie laboratória: Ide o priestranné laboratórium, rozčlenené do 4 častí (miestností), ktorých využívanie je vzájomne nezávislé, čo umožňuje samostatnú a ničím nerušenú prácu viacerých študijných skupín resp. výskumných tímov. Základné vybavenie laboratória tvoria:
Špeciálne vybavenie laboratória: desiatky čítacích zariadení s rozličným prevedením (brán, čítačiek Motorola, Alien, Intermec, Gaben) a s rozličným frekvenčným pásmom (LF, HF, NFC a UHF), sety RFID identifikátorov pre rôzne potreby praxe, zariadenia na podporu testovania ako je lineárna dráha pre testovanie procesov a sledovaných prvkov v pohybe, tri RFID tlačiarne umožňujúcich tlač 2D kódov a programovaných samotných RFID identifikátorov (Toshiba, Zebra, Datamax). Laboratórium je vybavené aj aktívnou technológiou Lyngsoe systems používanou v aplikáciách AMQM pre monitorovanie kvality poštových služieb. Zabezpečované predmety:
Expertné výskumné pracovisko HMI lab je súčasťou Univerzitného vedeckého parku, nachádza sa v priestoroch VA306, VA 307. Ide o špecializované laboratórium zamerané na výskum interakcie človeka so strojmi a prístrojmi vo virtuálnom a reálnom prostredí. Opis laboratória: Laboratórium umožňuje realizovať užívateľské testovanie s využitím technológií eyetrackingu (sledovanie pohybu očí), EEG (meranie mozgovej aktivity) a BIOHARNESS (meranie biosignálov) v laboratórnych a reálnych podmienkach. Vybavenie laboratória sa využíva na podporu predmetov zameraných na oblasť marketingu, elektronického obchodovania a distribučných technológií. Okrem využitia v pedagogickom procese sa laboratórium využíva pre riešenie záverečných prác študentov bakalárskeho, inžinierskeho, ale i doktorandského štúdia. Laboratórium sa aktívne zapájalo do riešenia národných a medzinárodných grantových výskumných úloh v oblasti výskumu vizuálneho smogu v blízkosti cestných komunikácií, ergonómie kabíny dopravného prostriedku a interakcie vodiča s ovládacími prvkami dopravného prostriedku, nákupného správania sa zákazníkov v prostredí elektronických obchodov, optimalizácie foriem marketingovej komunikácie s využitím technológií eyetracking a EEG. S podporou laboratória sa organizujú konferencie, workshopy a školenia a aktivity súvisiace s popularizáciou štúdia dopravy, logistiky a elektronického obchodovania, marketingu a s popularizáciou vedy a techniky (Noc výskumníka, Žilinská detská univerzita, ITEXPO a pod.). Vybavenie laboratória: Laboratórium je vybavené statickými a mobilnými eyetrackermi (očnými kamerami) od firiem SMI a PupilLabs, EEG headsetmi od spoločností EMOTIV a BIOPAC, senzormi pre meranie vodivosti kože a frekvencie dýchania od spoločnosti MindField (eSence respiration biofeedback a eSence Skin respsonce). Pre analýzu údajov získaných z HW sú laboratóriu k dispozícii softvérové nástroje SMI BEGAZE, SMI Scientific Center a iMotions (vyhodnotenie údajov z očnej kamery), EMOTIV Enterprise a EMOTIV EPOC Brain activity (vyhodnotenie a vizualizácia EEG údajov) MUSE 2 a MP36R Enterprise system (vyhodnocovanie údajov z bio senzorov). V laboratóriu je zabezpečovaná výučba predmetov:
vedecké a technologické parky: Študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú možnosť vykonávať spoluprácu na projektovej činnosti pod vedením pedagógov a vedeckých zamestnancov v laboratóriu Smart City a v laboratóriu Interakcie človek-stroj (pozri HMIlab), ktoré sú súčasťou Univerzitného vedeckého parku, ale aj v ďalších vedeckovýskumných pracoviskách UNIZA. Oblasti výskumu Univerzitného vedeckého parku: https://uvp.uniza.sk/oblasti-vyskumu/ technologické inkubátory: Študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú možnosť zapojiť sa do nového inkubačného programu, ktorý je určený pre študentov, mladých výskumníkov a ďalších záujemcov z komerčného prostredia o vytváranie inovácií z rôznych oblastí. Majú taktiež možnosť navštevovať unikátny celouniverzitný predmet zameraný na rozvoj podnikateľského a inovátorského myslenia: Povolanie podnikateľ – Startup program: https://uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/povolanie-podnikatel-startup-program
Na úrovni univerzity definuje štruktúry a procesy priestorového, materiálneho a technického zabezpečenia študijných programov Smernica 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a ďalším informačným zdrojom nasledovne:
Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline (UK UNIZA http://ukzu.uniza.sk/) je centrálne pracovisko zabezpečujúce komplexné knižnično-informačné činnosti v rámci profilácie UNIZA, jej jednotlivých študijných odborov a študijných predmetov prostredníctvom získania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh. UK UNIZA dosiahla spolu s čiastkovými knižnicami 215 398 knižničných jednotiek, odoberala 241 titulov periodík, z toho 118 titulov zahraničných. Ročný prírastok bol 3 408 knižničných jednotiek. Zahraničné inojazyčné tituly predstavujú cca 60 % z celkového fondu knižnice. Vo fonde má 3 032 audiovizuálnych a elektronických jednotiek vrátane digitálnych kníh v počte 154 a elektronických skrípt/učebných textov. Pre používateľov má UK UNIZA k dispozícii 3 študovne s kapacitou 216 študijných miest. Pribudli 3 tiché boxy určené na štúdium v oddelenom tichom priestore pre jednotlivcov alebo skupiny do 10 používateľov. Tiché boxy umožňujú pripojenie na internet vlastným PC s možnosťou zapožičania dataprojektoru a tlače materiálov. Tiché boxy majú k dispozícii flipcharty a nástennú tabuľu. V priestoroch požičovne je k dispozícii pracovisko pre čitateľov so zdravotným znevýhodnením. Okrem elektricky nastaviteľných pracovných stolov je k dispozícii špeciálne upravený počítač s hlasovým vstupom, špeciálnou klávesnicou a programom pre uľahčenie učenia sa. Do týchto priestorov je zabezpečený bezbariérový vchod. Pred vchodom do knižnice je k dispozícii inteligentná lavička s možnosťou pripojenia na wifi, nabitia telefónu a iných mobilných zariadení. V študovniach je vo voľnom výbere k prezenčnému štúdiu prístupných 21 172 knižničných jednotiek (základná študijná literatúra, elektronické a audiovizuálne dokumenty, záverečné a kvalifikačné práce, normy) a periodická literatúra. V študovniach (aj cez ostatné IP adresy univerzity) sú prístupné elektronické databázy zodpovedajúce predmetovej profilácii univerzity – celkovo 14 databáz väčšinou sprístupňujúcich plnotextové zdroje. Súčasťou ponuky služieb je prístup do databázy noriem s multivstupmi pre jednotlivé fakulty. Počet vyhľadávaní v EIZ je 163 195. Počet stiahnutých/ zobrazených elektronických dokumentov z fondu je 96 047.Univerzitná knižnica spravuje vlastnú webovú stránku, facebook a instagram. Okrem knižničného fondu v UK, sú na katedrách zriadené čiastkové knižnice (v počte 109 čiastkových knižníc) s možnosťou výpožičky pre študentov. Učitelia FPEDAS sa snažia študentom sprístupniť čo najviac informácií, a preto časť študijnej literatúry vydávajú v elektronickej forme. Kapitoly zo skrípt, prezentácie z prednášok, grafy a metodické postupy potrebné na cvičenia zverejňujú učitelia v univerzitnom systéme e-vzdelávanie. Učitelia FPEDAS prostredníctvom univerzitného vydavateľstva EDIS vydávajú autorské diela - monografie, vysokoškolské učebnice a skriptá, ktoré vychádzajú z potrieb zabezpečenia jednotlivých študijných predmetov. Čiastková knižnica Katedry spojov obsahuje 1 457 knižničných jednotiek. Fond je každoročné aktualizovaný, pričom ročný prírastok je 4-9 % knižničných jednotiek. Knižničný fond okrem slovenských titulov, ktoré tvoria 29,8 %, obsahuje aj české a inojazyčné publikácie, ktoré predstavujú 70,2 %. Súčasťou knižničného fondu Katedry spojov sú aj periodiká, z ktorých 3 % tvoria zahraničné periodiká. Knižničný fond čiastkovej knižnice má široký záber, zameraný hlavne na odborné publikácie týkajúce sa študijných programov, ktoré zabezpečuje katedra spojov. Ide najmä o technologickú, právnu, logistickú a marketingovú charakteristiku odvetvia obchodu a služieb, elektronického obchodovania, uplatňovania moderných informačných a komunikačných technológií v riadení podnikov obchodu a služieb, obsahuje tituly zamerané na ekonomiku a riadenie podnikov v odvetví obchodu, služieb a sieťových podnikov, vrátane štátom riadených podnikov, dotýka sa aj oblasti financovania a investovania, kvality služieb a pod. Knižničné služby Katedry spojov sú ponúkané všetkým zamestnancom univerzity, ako aj študentom. Počet registrovaných používateľov čiastkovej knižnice Katedry spojov je 34. Čiastková knižnica Katedry spojov využíva automatizovaný knižnično-informačný systém DAWINCI. Univerzita vydáva vlastné časopisy: https://www.uniza.sk/index.php/vedci-a-partneri/vyskumne-zazemie/vedecke-casopisy
Študenti môžu využívať databázy predplatené univerzitou, ako: WOS, SCOPUS, Springer Online, Oxford Publishing, Science Direct, Wileys, a pod.
Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby je na ŽU Akademický Informačný a Vzdelávací Systém. AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria podsystémy:
Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZP a následné kroky platí Interná smernica č. 103. AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov (identity manažment), dochádzkový systém (dochádzka doktorandov). AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mail adries poslucháčov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVSu – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce,...). Aplikácia UniApps umožňuje pristupovať k údajom a službám AIVS z mobilných zariadení s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje prístup k informáciám nezávisle na mieste a čase s použitím mobilného zariadenia pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality: rozvrh, profil používateľa, termíny skúšok, prihlasovanie na skúšky, výsledky skúšok. Subprocesy I a II. stupňa vysokoškolského štúdia podporované AIVS: určenie podmienok prijímacieho konania; spracovanie prihlášok; prijímacie, odvolacie konanie; študijné stavy (zápisy, prerušenia, prestup z inej VŠ, ukončenie); výber voliteľných predmetov; kontrola štúdia a zápis do vyššieho ročníka; motivačné štipendium; vypísanie tém záverečných prác a výber tém; oficiálne zadanie tém záverečných prác; príprava štátnych skúšok; odovzdanie záverečných prác (EZP); štátne skúšky; archivácia dokumentov; export do CRŠ.
V podmienkach UNIZA je e-vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým vzdelávacím a informačným systémom. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005.( https://uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/e-vzdelavanie ).
Všetky učebne a laboratória, v ktorých sa uskutočňuje výučba študentov študijného programu distribučné technológie a služby majú prostredníctvom univerzitnej siete neobmedzený prístup k internetu. UNIZA prevádzkuje vlastnú Wi-Fi sieť. Prostredníctvom pripojenia sa do univerzitnej Wi-Fi siete, ktorá je prístupná vo všetkých priestoroch UNIZA, získavajú študenti voľný prístup na webové stránky UNIZA a FPEDAS a prístup na internet, a teda aj na fakultný FB. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. Študenti UNIZA majú k dispozícii aj softvérový balík Microsoft Office 365. Študentská licencia im umožňuje používať webové a desktopové aplikácie balíka Office 365 počas celej doby štúdia. Žilinská univerzita je taktiež vlastníkom licencie Total Academic Headcount (TAH) pre MATLAB & Simulink - https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/matlab/. Žilinská univerzita v Žiline je vlastníkom licencie na inžiniersky a simulačný softvér od spoločnosti Ansys.
Na úrovni univerzity definuje štruktúry a procesy informačného zabezpečenia študijného programu Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov:smernica-UNIZA-c-218.pdf |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Študijný program distribučné technológie a služby je zabezpečovaný prezenčne. Napriek tomu, v dôsledku mimoriadnej situácie zamedzenia šírenia ochorenia COVID-19 bol od marca 2020 zabezpečovaný dištančne prostredníctvom aplikácie MS Teams, o čom boli študenti v dostatočnom predstihu informovaní príkazmi rektora a dekana a prostredníctvom e-mailovej komunikácie s vyučujúcimi. Každý študijný predmet bol a má pripravený samostatný tím, v ktorom sú priradení cez pridelené adresy študenti a pedagógovia. Z dôvodu kontroly kvality sú do tímov priradení aj nadradení zamestnanci - garant, vedúci katedry, prodekan pre vzdelávanie, dekan. V rámci každého predmetu sú pre prednášky a cvičenia pre jednotlivé študijné skupiny vytvorené samostatné kanály. Vyučujúci poskytujú študentom študijné materiály v elektronickej forme, a to predovšetkým prostredníctvom e-mailu, a platformy MS Teams a Moodle . |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
Katedra spojov, ktorá zabezpečuje študijný program distribučné technológie a služby má dlhodobú spoluprácu v oblasti podpory vzdelávania formou výberových prednášok a workshopov, súčinnosti pri zabezpečovaní exkurzií, odbornej praxe, vedení, konzultovaní a recenzovaní záverečných prác, účasti na záverečných skúškach, ale aj v oblasti vedeckovýskumných aktivít do ktorých sú študenti zapájaní vo forme projektov. Táto spolupráca vytvára pre študentov významný balík podpory získavania zručností a nadobúdania kompetentností a zároveň tak bonusuje ich uplatniteľnosť v praxi. Vybrané partnerské inštitúcie: Partner: Slovenská pošta, a.s. Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, odborná prax, záverečné práce, záverečné skúšky, projekty Partner: Česká pošta, s.p. Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, odborná prax, záverečné práce, záverečné skúšky, projekty Partner: Direct Parcel Distribution SK s.r.o. Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, odborná prax, záverečné práce, záverečné skúšky, projekty Partner UPS: Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, workshopy, odborná prax, záverečné práce, Partner: Ministerstvo dopravy a výstavby SR: Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, odborná prax, záverečné práce, záverečné skúšky, projekty Partner: Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Charakteristika participácie: výberové prednášky, exkurzie, odborná prax, záverečné práce, záverečné skúšky, projekty Partner: KROS a.s. Charakteristika participácie: výberové prednášky Partner: Deloitte Audit s.r.o. Charakteristika participácie: výberové prednášky; workshop pre študentov (Deloitte College)
Okrem uvedených aktivít, atraktívnosť štúdia a uplatniteľnosť absolventov podčiarkuje aj prepojenie štúdia s praxou, ktorého výsledkom je významná podpora študentov pri získavaní praktických zručností. Dôkazom je nadnárodná spoločnosť Deloitte, ktorá pre študentov bakalárskeho (Deloitte Junior) a inžinierskeho štúdia (Deloitte College) každoročne organizuje workshopy v spolupráci s našou katedrou z oblasti auditu, daní, riadenia rizík, a to s dôrazom na využívanie dátových a analytických nástrojov v predmetných oblastiach. Tí najšikovnejší študenti odchádzajú s ponukou práce od spoločnosti Deloitte v pobočkách v Bratislave a Žiline. |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf) |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Všetci študenti študijného programu distribučné technológie a služby majú zabezpečený rovnaký a transparentný prístup, pri splnení podmienok – kritérií danej formy mobility, v zmysle Smernice č. 219, čl.3, ods. 1. Danými podmienkami sú:
Každý študent, ktorý bol schválený výberovou komisiou a predloží doklad o schválení zahraničného študijného pobytu, môže absolvovať časť svojho štúdia na zahraničnej univerzite (prijímajúcej vysokej škole), v rámci programov Európskej únie, Erasmus+, Národného štipendijného programu, SAIA, Fulbrightovej komisie, cezhraničnej spolupráce, bilaterálnych programov, a ďalších. Predmety absolvované na prijímajúcej vysokej škole uznáva študentovi garant študijného programu v súčinnosti s prodekanom pre vzdelávanie, na základe jeho žiadosti, ktorej súčasťou je výpis výsledkov štúdia, ktorý študentovi vyhotoví prijímajúca vysoká škola na záver jeho štúdia ako aj informačné listy alebo sylaby absolvovaných predmetov. (Smernica č. 219, čl. 8)
Zodpovedné osoby: doc. Ing. Martin Bugaj, PhD. - prodekan tel.: +421 41 513 3467 e-mail: martin.bugaj@fpedas.uniza.sk Ing. Vladimír Šalaga, PhD. koordinátor Erasmus+ mobilít FPEDAS miestnosť: BF252 tel.: +421 41 513 3062 e-mail: salaga@fpedas.uniza.sk
Každoročne na štúdium do zahraničia vycestuje v štandardnej situácii v priemere viac ako 50 študentov fakulty (Výročné správy o činnosti fakulty, Tab. 28): https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/organy-fakulty/vedecka-rada.
Na úrovni univerzity sú tieto procesy definované smernicami: Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline, čl. 7, ods. 7 - 12: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) a Smernica č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí: |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||
Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú formalizované:
Základná podmienka prijatia na štúdium
Prijatie na štúdium bez prijímacej skúšky:
Prijímacia skúška:
|
||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||
Postupy prijímania na štúdium sú formalizované:
Postup prijímania na štúdium sa riadi nasledujúcimi pravidlami:
Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 1, 010 26 Žilina banka: Štátna pokladnica číslo účtu v tvare IBAN: SK81 8180 0000 0070 0026 9888 konštantný symbol: 0308 variabilný symbol: 10131 – bakalárske štúdium
|
||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||
Výsledky prijímacieho konania sú pravidelne zverejňované vo Výročnej správe o činnosti fakulty v časti Vzdelávacia činnosť: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula. Pre akademické roky 2020/2021 - 2021/2022 sú výsledky prijímacieho konania pre študijný program distribučné technológie a služby nasledujúce:
Pozn.: „novoprijatí“ znamená, že uchádzači neabsolvujú opakované prijímacie konanie.
Proces vyhodnocovania prijímacieho konania na študijný program distribučné technológie a služby je nasledujúci:
Uvedený proces je súčasťou dokumentu Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Fakultu prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov pre 1. stupeň štúdia (pre ak. rok 2022/2023): https://www.fpedas.uniza.sk/images/prijimacie_konanie/zasady_a_pravidla_prijatia_2022-2023_bc.pdf a https://fpedas.uniza.sk/sk/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania, ktoré schválil Akademický senát FPEDAS. |
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Postupy monitorovania a hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu sú upravené Smernicou č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov: https://uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality Fakulta zbiera, analyzuje a využíva všetky relevantné informácie získané od študentov. Tieto údaje sú vyhodnocované v každoročnej Výročnej správe o činnosti FPEDAS: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula , v správach z jednotlivých prieskumov a na ich základe sú prijímané potrebné kroky na manažovanie ŠP. Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu distribučné technológie a služby spokojnosť študentov s kvalitou vzdelávania a s prístupom vyučujúcich ku študentom. Správy sú zverejňované za každý semester akademického roka na: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania, v časti: Výsledky výskumov v oblasti kvality vzdelávania. Správy z jednotlivých monitorovaní a hodnotení za ostatné obdobie na FPEDAS sú dostupné na nasledujúcich odkazoch: - za akademický rok 2010/2011 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2010-2011.pdf - za akademický rok 2011/2012 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2011-2012.pdf - za akademický rok 2012/2013 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2012-2013.pdf - za akademický rok 2013/2014 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2013-2014.pdf - za akademický rok 2016/2017 - zimný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2016-2017_zs.pdf - za akademický rok 2016/2017 - letný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2016-2017_ls.pdf - za akademický rok 2017/2018 - zimný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2017-2018_zs.pdf - za akademický rok 2018/2019 - zimný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2018-2019_zs.pdf - za akademický rok 2018/2019 - letný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2018-2019_ls.pdf - za akademický rok 2019/2020 - zimný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2019-2020_zs.pdf - za akademický rok 2019/2020 - letný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2019-2020_ls.pdf - za akademický rok 2020/2021 - zimný semester – https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2020-2021_zs.pdf |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu distribučné technológie a služby spokojnosť študentov s kvalitou vzdelávania a s prístupom vyučujúcich ku študentom, správy sú zverejňované za každý semester na : https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania Výsledky výskumov v oblasti kvality vzdelávania. Výsledky hodnotenia kvality vzdelávania a prístupu jednotlivých vyučujúcich sú pravidelne prerokovávané aktuálne čas na rokovaniach Kolégia dekana a následne vedúci katedier v rámci každoročného hodnotenia zamestnancov univerzity na základe údajov z e-hodnotenia: https://hodnotenie.uniza.sk/hbody.php prerokúvajú tieto výsledky so zamestnancami katedry, a teda aj Katedra spojov, ktorá zabezpečuje študijný program distribučné technológie a služby. Správy z hodnotenia zamestnancov sú dostupné pri fyzickej kontrole na mieste. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Ide o študijný program, ktorý ešte nemá absolventov. Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda bude aj pre študijný program distribučné technológie a služby názory absolventov cez portál: https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/, kde sú výsledky elektronicky vyhodnocované a následne zverejňované vo Výročnej správe o činnosti FPEDAS v časti 2. 7 Absolventi a ich uplatnenie:
Výsledky spätnej väzby absolventov sú vyhodnocované na pracovných poradách Katedry spojov, ktorá zabezpečuje daný študijný program a na zasadnutiach Kolégia dekana, kde sa prijímajú opatrenia v súvislosti s informáciami získanými od absolventov. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|