Názov fakulty: | Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov |
Názov študijného programu: | elektronický obchod a manažment |
Stupeň štúdia: | 2. |
Garant študijného programu: | Dr. h. c. prof. Ing. Tatiana Čorejová, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | elektronický obchod a manažment | Číslo podľa registra ŠP |
4063 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 2 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | ekonómia a manažment | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
6213T00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Ing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | SK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 2 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 70 2.ročník: 70 3.ročník: 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
PROFIL ABSOLVENTA Absolvent 2. stupňa vysokoškolského vzdelávania v študijnom programe elektronický obchod a manažment, v študijnom odbore ekonómia a manažment, dokáže rozhodovať a riešiť problémy (každodenné situácie) v aktivitách rôznych typov podnikov obchodu a služieb s využitím informačných a komunikačných technológií. Absolventi sú pripravení na úspešné vykonávanie celého spektra procesných úloh, ktoré súvisia s aktivitami vedenia podniku, prípravou a praktickým vykonávaním podnikateľských funkcií vo vnútri podniku obchodu a služieb, s aktivitami na zabezpečenie činnosti podniku vo väzbe na trhové prostredie, ako aj na manažérske rozhodnutia v špecifickom regionálnom kontexte. Absolvent disponuje širokým spektrom vedomostí a znalostí v oblasti využívania informačných a komunikačných technológií a služieb v podnikateľských procesoch. Absolvent má schopnosť analyzovať, kreatívne navrhovať, organizovať a riadiť obchodné činnosti a subjekty tvoriace štruktúru odvetvia obchodu a služieb. Je schopný vykonávať výskumné aktivity, ako podklad pre strategické rozhodovanie v oblasti marketingu, inovačných aktivít a pod. Dokáže hodnotiť ekonomickú účinnosť a riadiť podnik obchodu a služieb s vysokou mierou samostatnosti a tvorivosti. Absolvent získa znalosti o všetkých skutočnostiach, ktoré determinujú spoločenskú účinnosť fungovania odvetvia obchodu a služieb v konkrétnom národohospodárskom prostredí SR a v prostredí EÚ. Znalosti sú podložené dobrými jazykovými a komunikačnými zručnosťami. Absolvent má dostatočné vedomosti z oblasti podnikateľskej etiky a spoločenskej zodpovednosti, ktoré dokáže implementovať v podnikateľskej praxi. Absolvent 2. stupňa vzdelávania študijného programu elektronický obchod a manažment, v študijnom odbore ekonómia a manažment, aplikuje všetky poznatky získané štúdiom teoretických základov, tvorí koncepcie a modely budúceho vývoja v predmetnej oblasti, využíva poznatky o charaktere riešenia ekonomických a manažérskych problémov komparatívnym spôsobom, t. j. ich porovnávaním s riešeniami v bližšom i vzdialenejšom spoločenskom prostredí. Absolventi inžinierskeho štúdia sa profilujú dvoma smermi: ekonomicko-manažérskym a technickým s orientáciou na IT riešenia v prostredí podniku obchodu a služieb.
Ciele vzdelávania (CV): CV 1: Absolvent študijného programu získa vedomosti z oblasti webových a informačných technológií, z oblasti ekonomiky, manažmentu a marketingu elektronického obchodu. CV 2: Absolvent študijného programu získa zručnosti v oblasti navrhovania technických riešení webových a informačných technológií, využívania IKT ako podporného nástroja, v oblasti procesného, projektového a inovačného manažmentu a v oblasti riešenia ekonomických a manažérskych problémov so zameraním na analyzovanie, navrhovanie, organizovanie a riadenie obchodných činností. CV 3: Absolvent študijného programu získa kompetentnosti v oblasti analyzovania a riešenia problémov, realizovania samostatných rozhodnutí, v oblasti tímovej práce a komunikovania s ľuďmi.
Výstupy vzdelávania (VV): VV 1: Absolvent pozná metódy a postupy pre identifikáciu rizík týkajúcich sa manažovaného či vyvíjaného riešenia. Má vedomosti potrebné na vyhodnotenie dopadu rizika, prioritizáciu, definovanie akcií na aktívne riadenie rizík v prostredí projektov, produktov či prevádzky IKT riešení. VV 2: Absolvent má prehľad o širokom spektre rôznych informačných technológií a informačných systémov, najmä za účelom moderovania a riadenia činností v rámci zvereného tímu špecialistov. VV 3: Absolvent je schopný posudzovať, komentovať, dopĺňať a v prípade právomocí aj schvaľovať rôzne dizajnové, architektonické a technické koncepcie a prístupy k tvorbe IT riešení v kontexte špecifickej organizácie. Dokáže posúdiť vplyv konkrétnej koncepcie na organizačné procesy a naopak, vplyv procesov na potrebu konkrétnych funkcií v IT riešení. VV 4: Absolvent dokáže, na základe analýzy požiadaviek zákazníka, navrhnúť dizajn a technické riešenie web portálu, rozvoj existujúcich funkcionalít web portálu. Dokáže zabezpečiť konfiguráciu a zapracovávanie požiadaviek na zmeny funkcionality aplikácií alebo produktov na web portáli. Absolvent dokáže vytvárať predbežnú štruktúru webových stránok a aplikácií a optimalizovať grafické a vizuálne prvky do rozličných digitálnych formátov. Absolvent je schopný samostatne vytvárať grafické návrhy pre webové stránky a webové aplikácie pomocou programovacích jazykov. VV 5: Absolvent dokáže využívať IKT pri analýzach a príprave ponúk klientom. VV 6: Absolvent je schopný porozumieť aktuálnym trendom vývoja obchodu, inováciám v odvetví, prieskumu trhu, identifikovať ich, analyzovať a v budúcnosti ich použiť a riadiť procesy s tým spojené. VV 7: Absolvent je schopný analyzovať požiadavky na nové riešenia, novú alebo rozšírenú a upravenú funkcionalitu existujúcich systémov a dohliada na implementáciu týchto požiadaviek. VV 8: Absolvent je schopný koordinovať prípravu dokumentácie pre nové, alebo upravené riešenia informačných technológií, spolupracovať na dizajne a testovaní nových riešení. VV 9: Absolvent je schopný poskytovať poradenstvo, konzultácie, odporúčania a byť koordinátorom expertnej podpory riešení v celom životnom cykle produktu. VV 10: Absolvent je schopný byť manažérom tímu špecialistov, kde svojou funkciou preberá zodpovednosť za prípravu, implementáciu a funkčnosť navrhovaného riešenia. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Zoznam povolaní, v ktorých sa môžu absolventi uplatniť, vychádza z kariet kvalifikácií Národnej sústavy kvalifikácií (úroveň 7) a z Registra zamestnaní (úroveň 7): - manažér v oblasti prieskumu trhu (https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/758; https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-8922-24); - manažér systémov riadenia služieb informačných technológií (https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/1649); - riadiaci pracovník (manažér) riešení informačných technológií (https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-17916-); - špecialista v oblasti predaja informačných a komunikačných technológií (https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/1565) - poradca a predajca pre segment stredných klientov a mikropodnikateľov (https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/1599); - web dizajnér (https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-40479-)
Absolventi inžinierskeho štúdia študijného programu elektronický obchod a manažment sa môžu uplatniť aj v iných povolaniach, ktoré vyžadujú nadobudnuté vedomosti, zručnosti a kompetentnosti. Absolvent je schopný založiť a prevádzkovať vlastný podnik obchodu a služieb. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Od r. 2014 Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov spolupracuje s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny so sídlom v Bratislave, ktorý posiela každý rok údaje o nezamestnaných absolventoch v členení na absolventov bakalárskeho, inžinierskeho a doktorandského štúdia, a tieto fakulta taktiež zverejňuje vo Výročnej správe o činnosti fakulty. Údaje o počte nezamestnaných absolventov študijného programu elektronický obchod a manažment (2. stupeň štúdia) za roky 2019, 2020 a 2021 sú nasledujúce: - k 31. 12. 2019 = 5 nezamestnaných; - k 31. 12. 2020 = 2 nezamestnaní; - k 31. 12. 2021 = 5 nezamestnaní.
Výsledky vlastného sledovania uplatnenia absolventov fakulta zverejňovala do roku 2019 vo Výročnej správe o činnosti fakulty v kapitole 2.7 „Absolventi a ich uplatnenie“ (https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula). Od roku 2020 zverejňuje fakulta informácie o nezamestnaných absolventoch z ÚPSVaR SR. Od roku 2013 fakulta mala svoj Vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania, ktorého funkčnosť bola pravidelne každý rok vyhodnocovaná. Správy z hodnotenia funkčnosti vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania obsahujú taktiež údaje o Koeficiente nezamestnanosti absolventov, ako jedného z ukazovateľov kvality. Uvedené správy sú dostupné za jednotlivé roky na webovej stránke fakulty nasledovne: - za rok 2013 - za rok 2014 - za rok 2015 - za rok 2016 - za rok 2017 - za rok 2018 - za rok 2019 - za rok 2020 Podľa údajov portálu www.uplatnenie.sk (za roky 2018 a 2019) sa absolventi študijného programu elektronický obchod a manažment najviac uplatňujú v nasledujúcich odvetviach: - veľkoobchod a maloobchod, - priemyselná výroba, - finančné a poisťovacie činnosti. Výsledky z vlastného sledovania uplatnenia absolventov, dostupného na https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/, ktoré fakulta systematicky sleduje od roku 2008, sú v členení podľa jednotlivých rokov, stupňa štúdia a študijného programu k dispozícii na Katedre spojov (gestorskej katedre študijného programu elektronický obchod a manažment). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Úspešní absolventi študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program elektronický obchod a manažment je študijným programom, ktorý Žilinská univerzita v Žiline (Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov) poskytuje cca 15 rokov. Vznikol ako jeden z nástupníckych dvoch programov, a to programu poštová a telekomunikačná prevádzka (PTP) a programu prevádzka a ekonomika spojov (PES) v dôsledku rozvoja digitálnych technológií a zmenami trhov i prostredia. Za obdobie svojej existencie študijný program elektronický obchod a manažment absolvovalo množstvo úspešných absolventov, ktorý sa uplatnili v komerčnej i akademickej sfére. Za komerčnú sféru je možné spomenúť napríklad týchto absolventov: - Ing. Jakub Nemec (NOTIX s.r.o.; analytik); - Ing. Roman Slivka (Slovenská pošta, a.s.; projektový manažér);. - Ing. Tomáš Mišík, PhD. (Mazars; IT Audit Senior); - Ing. Barbora Semková (Zľavomat; produktový špecialista); - Ing. Dana Pohánková (Yield Manager pre TV Nova a TV Markíza); - Ing. Jakub Cíba, PhD. (Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb); - Ing. Miroslava Kollárová (Amazon; Advertising Operations Specialist; https://studuj-ks.uniza.sk/absolvent-katedry-spojov-1/); - Ing. Peter Zorvan (OBI; procesný tréner; https://studuj-ks.uniza.sk/absolvent-katedry-spojov-2/); - Ing. Jana Štrbová (Associate Retail Marjeting Manager at the LEGO Group, Praha); - Ing. Jana Tulisová, PhD. (EMOS; asistentka obchodného riaditeľa; https://studuj-ks.uniza.sk/absolvent-katedry-spojov-4/) V akademickej a výskumnej sfére úspešnými absolventmi sú: - Ing. Roman Chinoracký, PhD. (odborný asistent; Žilinská univerzita v Žiline); - Ing. Alexandra Valicová, PhD. (odborný asistent; Žilinská univerzita v Žiline). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidelne s ročnou periodicitou je monitorovaná spokojnosť zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania (Vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania – ukazovateľ U2). Zisťovanie prebieha formou primárneho výskumu na vzorke respondentov – zamestnávateľov absolventov študijného programu elektronický obchod a manažment (poštové inžinierstvo). Cieľom výskumu je identifikovať prínos univerzity pre prax prostredníctvom produkcie absolventov pripravených na povolanie. Vstupy pre určenie ukazovateľa sa zisťujú u zamestnávateľov z odboru. Vyhodnocuje sa názor významných zamestnávateľov, ktorí prijali absolventov študijného programu elektronický obchod a manažment (poštové inžinierstvo) v priebehu sledovaného obdobia. Hodnotenie sa vzťahuje len na absolventov, ktorí sú zamestnaní na pozícii vyžadujúcej VŠ vzdelanie. Hodnota ukazovateľa vnímania U2 sa zisťuje otázkou: „Do akej miery sú absolventi študijného programu elektronický obchod a manažment (poštové inžinierstvo) podľa Vášho názoru pripravení na plnenie pracovných úloh prislúchajúcich úrovni ich vzdelania vo Vašej organizácii?“ Trend vývoja ukazovateľa U2: Spokojnosť zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania za roky 2014-2020
Spokojnosť zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania si udržuje stabilný vývoj (90,0 – 98,75%). Zamestnávatelia sú spokojní s prípravou absolventov študijného programu elektronický obchod a manažment (poštové inžinierstvo) na výkon povolania, absolventi sú iniciatívni, ovládajú prácu s IKT, prichádzajú s vlastnými názormi a podnetmi. Mierny pokles hodnoty ukazovateľa v roku 2020 bol spôsobený nižšou mierou spokojnosti (85 %, 75 %) u zamestnávateľov, ktorí majú špecifické požiadavky na odbornosť absolventov. Pracovné pozície, ktoré zastávajú absolventi u týchto zamestnávateľov (auditor, špecialista programátor, analytik) vyžadujú ďalšie odborné vzdelávanie, školenia a kurzy (napr. získanie certifikátu), týkajúce sa pracovnej náplne absolventov, ktoré nie sú súčasťou učebných plánov daného študijného programu. Významní zamestnávatelia
Okrem prieskumu je úroveň spokojnosti súčasťou vyjadrenia zástupcov z praxe získaných pri štátnych skúškach, ktoré sú zdokumentované zápismi zo štátnych skúšok a uloženými na Katedre spojov (gestorská katedra študijného programu).
Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov od roku 2013 uplatňovala Vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania, ktorého funkčnosť bola pravidelne každý rok vyhodnocovaná. Správy z hodnotenia funkčnosti vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania obsahujú taktiež údaje o Spokojnosti zamestnávateľov s prípravou absolventov na výkon povolania, ako jedného z ukazovateľov kvality. Uvedené správy sú dostupné za jednotlivé roky na webovej stránke fakulty nasledovne: - za rok 2013 - za rok 2014 - za rok 2015 - za rok 2016 - za rok 2017 - za rok 2018 - za rok 2019 - za rok 2020 |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Študijný program elektronický obchod a manažment je spracovaný ako návrh úpravy študijného programu v zmysle zosúladenia študijného programu so štandardmi SAAVŠ a štandardmi VSK UNIZA, teda nejde o návrh nového študijného programu. Pri zosúlaďovaní študijného programu sú rešpektované všetky formalizované procesy systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UNIZA, všetky postupy v jednotlivých procesoch, ako zodpovednosť jednotlivých štruktúr. Študijný program elektronický obchod a manažment bol spracovaný a predložený plne v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej „VSK UNIZA“) – Smernice č. 222, ktorá bola prerokovaná Akademickým senátom UNIZA dňa 4. 10. 2021, schválená Vedeckou radou UNIZA dňa 14. 10. 2021 a účinná od 14. 10. 2021. Študijný program elektronický obchod a manažment nie je nový študijný program, preto v zmysle Smernice UNIZA č. 204 podlieha pravidlám pre zosúladenie študijného programu so štandardmi SAAVŠ pre študijný program – čl. 10. V rámci procesu zosúlaďovania študijného programu elektronický obchod a manažment boli v kolégiu dekana prerokovaní členovia Rady študijného programu elektronický obchod a manažment pre inžinierske štúdium (Rada ŠP EOM_Ing), následne schválení vo Vedeckej rade FPEDAS a dekanom vymenovaní. Dekan poveril predsedu Rady ŠP EOM_Ing zosúladením študijného programu so štandardmi SAAVŠ. Rada ŠP EOM_Ing prerokovala návrh na zosúladenie a Predseda Rady ŠP EOM_Ing predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi dekanovi fakulty, ktorý ho následne predložil autoritám z praxe 30.1.2022 a požiadal ich o vyjadrenie. Autority z praxe doručili vyjadrenie dňa 1.2.2022 CBA Verex a 2.2.2022 Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, ktoré obsahovali súhlasné stanoviská oboch autorít. Dekan fakulty predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi Rade garantov fakulty 3.2.2022 a po súhlasnom stanovisko ďalej návrh predložil na schválenie Vedeckej rade FPEDAS, ktorá na svojom zasadnutí dňa 10.2.2022 návrh schválila bez pripomienok. Dekan na základe schválenia návrhu na zosúladenie študijného programu so štandardmi Vedeckou radou FPEDAS predloží prostredníctvom Informačného systému UNIZA pre akreditáciu žiadosť o posúdenie súladu študijného programu so štandardmi Akreditačnej rade UNIZA. V celom procese sú osoby posudzujúce a schvaľujúce študijný program (autorita z praxe, Vedecká rada FPEDAS a Akreditačná rada UNIZA) iné, ako osoby, ktoré pripravujú návrh študijného programu na zosúladenie. Nominovanie členov do jednotlivých štruktúr je zaznamenané v zápisoch zo zasadnutí z kolégia dekana (na sekretariáte dekana), jednotliví členovia boli vymenovaní dekanom. Zloženie jednotlivých štruktúr je známe a prístupné.
Na úrovni univerzity definuje politiky, štruktúry a procesy súvisiace Smernica UNIZA č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA (ďalej „VSK“; https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-222.pdf) nasledovne: - politiky: Smernica č. 222, čl. 7; - štruktúry: Smernica č. 222, čl. 10, Smernica č. 210 Štatút Akreditačnej rady UNIZA, Smernica UNIZA č. 214 Štruktúry vnútorného systému kvality; - procesy: Smernica č. 222, čl. 16. Okrem uvedenej Smernice č. 222 ďalšie postupy súvisiace s návrhom nového študijného programu alebo návrhom úpravy študijného programu, definujú nasledujúce smernice (https://www.uniza.sk/index.php/smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza): - Smernica 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na UNIZA; - Smernica 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA; - Smernica 205 - Pravidlá pre priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na UNIZA; - Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA; - Smernica UNIZA č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline; - Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov; - Smernica UNIZA č. 220 Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na UNIZA; - Smernica UNIZA č. 221 Spolupráca UNIZA s externými partnermi z praxe. |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu sú vo vzťahu k indikovaným povolaniam. Profilové predmety, ktoré je potrebné absolvovať pre naplnenie profilu absolventa vo vzťahu k indikovanému povolaniu, sú podfarbené.
|
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
120 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf) a nasledovne: - Podmienky v priebehu štúdia: podmienky, ktoré musí splniť študent v priebehu štúdia, pri napĺňaní študijného plánu, postupnom získavaní kreditov a následnom zápise do ďalšieho roku štúdia sú uvedené v informačných listoch jednotlivých predmetov v časti „Podmienky na absolvovanie predmetu“ a v Smernici č. 209, čl. 9 Overovanie získaných vedomostí, zručností a kompetentností v predmete, hodnotenie študijných výsledkov, čl. 12 „Uzatvorenie roku štúdia“ a v čl. 13 „Zápis do ďalšieho roku štúdia“; - Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 8 Zápis a absolvovanie predmetov, čl. 16 „Riadne skončenie štúdia“, čl. 19 Štátne skúšky a čl. 22 „Priebeh štátnych skúšok“; - Pravidlá pre opakovanie štúdia: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 12, ods. 2 a ods. 4, čl. 13, ods. 9 a 10 a v čl. 23 „Opakovaný a náhradný termín štátnej skúšky“; - Pravidlá na predĺženie: sú uvedené v Smernici č. 209, čl. 2, ods. 11 a 12, čl. 13, ods. 13.
V jednotlivých fázach študijného cyklu sa primerane implementujú pravidlá štúdia na podmienky študentov so špecifickými potrebami, najmä podmienky prijímacieho konania (Smernica č. 209, čl. 5, ods. 5), možnosť povolenia individuálneho študijného plánu (Smernica č. 209, čl. 3, ods. 9) a celkové podmienky štúdia (Smernica č. 209, čl. 11, os. 27). Študenti so špecifickými potrebami majú k dispozícii Poradenské a kariérne centrum UNIZA. Na FPEDAS UNIZA je koordinátorka pre študentov so špecifickými potrebami doc. Ing. Eva Nedeliaková, PhD. (eva.nedeliakova@fpedas.uniza.sk). |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 40.0, 2 r.: 51.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 29 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 15 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf)
Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sú uvedené v Smernici č. 209 , čl. 9. Možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú uvedené v Smernici č. 209 , čl. 10 . Pravidlá prístupu študenta študijného programu elektronický obchod a manažment k prostriedkom nápravy sú:
|
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia sú uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia , čl. 15 a čl. 7 (https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/smernica_209_2021.pdf) a v prípade zahraničných mobilít sú uvedené v Smernici č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality).
Pre uznanie štúdia alebo časti štúdia (mimo absolvovania štúdia v rámci zahraničnej mobility) platia nasledujúce podmienky:
Pre uznanie štúdia alebo časti štúdia v rámci zahraničnej mobility platia nasledujúce podmienky:
|
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Rok 2021
Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Štátna skúška v študijnom programe elektronický obchod a manažment zahrňuje spracovanie, odovzdanie a obhajobu záverečnej práce pred skúšobnou komisiou. Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú na úrovni fakulty a univerzity uvedené v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA, čl. 18 – 23 (02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)). Pravidlá pre zadávanie, spracovanie a oponovanie záverečných prác na fakulte sú:
Pravidlá pre organizovanie a priebeh štátnych skúšok na fakulte sú: Štátne skúšky Pravidlá pre organizovanie a priebeh štátnych skúšok na fakulte sú: Štátne skúšky
Skúšobná komisia
Príprava štátnych skúšok
Priebeh štátnych skúšok
Opakovaný a náhradný termín štátnej skúšky
Kompletná dokumentácia je uložená na Referáte pre vzdelávanie FPEDAS UNIZA (dostupné pri kontrole na mieste):
|
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity sú tieto postupy uvedené v Smernici č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí, čl. 2. : smernica-UNIZA-c-219.pdf a v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA čl. 7 (02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk))
V rámci študijného programu elektronický obchod a manažment sú vytvorené možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov nasledovne:
https://www.fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/studium-v-zahranici a Informácie o Erazmus mobilitách: https://www.fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/erasmus
Zodpovedné osoby: garant študijného programu - dr.h.c prof. Ing. Tatiana Čorejová, PhD. – (tatiana.corejova@uniza.sk) prodekanka pre vzdelávanie (katarina.valaskova@uniza.sk) + doc. Ing. Martin Bugaj, PhD. - prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy Na FPEDAS sú pre študentov ustanovení nasledujúci zamestnanci, ktorí zabezpečujú konzultácie k mobilitám: - doc. Ing. Martin Bugaj, PhD. - fakultný koordinátor Erasmus+: tel.: +421/41/513 34 56, e-mail: martin.bugaj@uniza.sk - Ing. Vladimír Šalaga, PhD. - koordinátor mobilít na FPEDAS: tel.: +421/41/513 30 62, e-mail: vladimir.salaga@uniza.sk |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Študenti študijného programu elektronický obchod a manažment sú v rámci vzdelávania vedení k dodržiavaniu princípov akademickej etiky: UNIZA má formalizovaný etický kódex zamestnancov prostredníctvom Smernice č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline:
Pravidlá na dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov na UNIZA teda upravujú:
|
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje uvedené postupy Smernica č. 198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline a Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. UNIZA aj fakulta poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov so špecifickými potrebami v študijnom programe V jednotlivých fázach študijného cyklu štúdia sa primerane aplikujú pravidlá štúdia na podmienky študentov so špecifickými potrebami, najmä podmienky prijímacieho konania (Smernica č. 209, čl. 5, ods. 5), možnosť povolenia individuálneho študijného plánu (Smernica č. 209, čl. 3, ods. 9) a celkové podmienky štúdia (Smernica č. 209, čl. 11, os. 27).
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami daného študijného programu sú:
K žiadosti prikladá relevantné doklady, ktorými sú:
Študenti majú možnosť sa so svojimi právami, informáciami o poskytovaní podporných služieb a s potrebnými formulármi oboznámiť na stránke univerzity a fakulty (https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami). Študenti so špecifickými potrebami majú k dispozícii Poradenské a kariérne centrum UNIZA, ako aj psychologické poradenstvo (https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza). Na FPEDAS UNIZA je koordinátorkou pre študentov so špecifickými potrebami doc. Ing. Eva Nedeliaková, PhD., eva.nedeliakova@fpedas.uniza.sk, tel.: +421 41 513 3409
|
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity sú tieto postupy definované v Smernici č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA, čl. 10. Študenti daného študijného programu majú v rámci domáhania sa svojich práv dostatočné mechanizmy preskúmavania podnetov:
Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Smernica 209 Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) Na neformálnej úrovni môžu študenti využiť aj stretnutie s vedením fakulty, informácie sú dostupné na: https://fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/oznamy/kava-s-dekanom Výsledky výskumu kvality výučby a prístupu vyučujúceho: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Akademický kalendár pre akademický rok 2021/2022: https://www.fpedas.uniza.sk/images/studium/akademicky_kalendar_fpedas_2021-2022_v4.pdf
|
|
Aktuálny rozvrh | |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tatiana Čorejová, dr.h.c. prof. Ing. PhD. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rok 2021
Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Členovia študentskej časti Akademického senátu FPEDAS: Katarína Cáderová Dominika Kapečková Ing. Stanislav Kubaľák Ivona Kuzmová Ivana Ondrejková Bc. Tatiana Pagáčová Meno, priezvisko a tituly študenta - Rada študijného programu Bc. Matej Berthoty |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: Ing. Martina Kováčiková, PhD. Mail: martina.kovacikova@fpedas.uniza.sk Tel: 041/513 3106 Konzultačné hodiny: pondelok: 9.00 - 11.00 hod.
Uvedené informácie sú prístupné: https://fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/studijni-poradcovia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŠP elektronický obchod a manažment má zabezpečený dostatočný podporný personál, ktorý zodpovedá potrebám študentov a učiteľov:
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na úrovni FPEDAS a UNIZA sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, a technické zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou dosahovania stanovených cieľov a výstupov vzdelávania. Ide o nasledujúce zdroje:
Fakulta sa nachádza v budove BF, Univerzitná 1, Žilina. Pre zabezpečenie výučby využíva učebne, ktoré má v správe rektorát Žilinskej univerzity v Žiline podľa rozvrhu – celouniverzitné učebne, ďalej fakultné učebne a laboratóriá a katedrové laboratóriá. Je zabezpečená prevádzkyschopnosť týchto priestorov z hľadiska hygienického, protipožiarneho, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, a predpokladá sa, že pre plánovaný počet študentov priestory postačujú. Celouniverzitné učebne:
Zoznam celouniverzitných učební je dostupný na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf Virtuálne prehliadky celouniverzitných učební sú lokalizované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php
Fakultné učebne a laboratória:
Zoznam učební a laboratórií na fakultách je dostupný: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf Pre študijný program elektronický obchod a manažment sa využívajú na zabezpečenie odborných predmetov nasledujúce špecializované učebne a laboratóriá: Experimentálna učebňa BF110 je pracovisko slúžiace prioritne pre zabezpečovanie vyučovania odborných technických a ekonomických predmetov, ktoré zabezpečuje Katedra spojov. Učebňa je k dispozícií študentom aj pre potreby riešenia projektov a záverečných prác. Zároveň učebňa slúži pre podporu vedecko-výskumnej činnosti pedagogických a výskumných zamestnancov ako aj doktorandov realizujúcich výskum, ale aj pre zdokonaľovanie odborných zručností a pre ďalšie vzdelávanie pedagógov. Opis učebne: Ide o priestrannú špecializovanú učebňu s multimediálnym vybavením s kapacitou 28 miest na sedenie pre poslucháčov. Výuka v tejto učebni je zameraná na získanie zručností s využívaním prvkov informačno-komunikačných technológií. Učebňa je vybavená 25 stolovými PC s pripojením do siete internet (pričom 1 je alokovaný ako pracovisko vyučujúceho). Ďalšie 4 miesta sú alokované ako pracoviská pre študentov, ktorí využívajú vlastné prenosné PC s možnosťou pripojenia do siete internet priamo prostredníctvom pevného pripojenia alebo bezdrôtovej univerzitnej siete. Proces vzdelávania v tejto učebni je podporený využívaním komerčných softvérových produktov, open source softwarových produktov ako aj možnosťou využívania doplnkových softvérových balíkov, ktoré sú v univerzitnej ponuke a dostupné na: https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/. Technické vybavenie: 25 PC HP 258 G MT (R-A2400/8GB/256GBSSD) 1 Server HP proliant 350 ML 1 Dataprojektor + projekčné plátno REFLECTA 1 Magnetická popisovateľná tabuľa Premium plus 120 x 240 cm 1 Sieťové zariadenie - router (pre bezdrôtové pripojenie študentov, prostredníctvom wi-fi) 1 Sieťové zariadenie - hub (pre pripojenie študentov k internetu pomocou káblových rozvodov LAN), 1 digitálna kamera 1 Mikrofón Softvérové vybavenie: počítačová učebňa je vybavená základným softvérovým vybavením MS WINDOWS 10 Education, MS OFFICE 2016, a špeciálnym softvérom spoločnosti KROS (ALFA a OMEGA) pre vedenie ekonomickej agendy firiem (oblasť účtovníctva a?rozpočtovníctva). Pre simuláciu a riadenie vzťahov so zákazníkmi sú študentom k dispozícii ekonomické produkty spoločnosti SunSoft (CRM). Pre potreby výučby predmetov zameraných na projektové riadenie procesov je v?učebni k?dispozícii softvér MS PROJECT. V učebni je inštalovaný softvér pre podporu výučby databáz (softvérová podpora produktmi firmy ORACLE – ORACLE APPLICATION EXPRESS), softvér pre tvorbu simulácií a tvorbu multimediálneho obsahu napr. pre strih a spracovanie videa (Davinci Resolve, kdenlive) ad. V učebni je zabezpečovaná výučba predmetov:
Experimentálna učebňa BF106 je špecializovaná učebňa na výučbu odborných predmetov zameraných na problematiku implementácie a využívania foriem elektronického obchodovania, IT a?na podporu výskumu. Študenti môžu učebňu využívať aj pre projektovú činnosť a riešenie záverečných prác. Opis učebne: Ide o špecializovanú učebňu s multimediálnym vybavením s kapacitou 20 miest na sedenie pre poslucháčov. Učebňa disponuje 20 stolovými počítačmi pre študentov a jednou pracovnou stanicou pre pedagóga. Proces vzdelávania v tejto učebni je podporený využívaním komerčných softvérových produktov, open source softwarových produktov ako aj možnosťou využívania doplnkových softvérových balíkov, ktoré sú v univerzitnej ponuke a dostupné na: https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/. Technické vybavenie: 21 PC 1 notebook MacBook PRO, 1 dataprojektor EPSON + interaktívna tabuľa SMARTBOARD 660 1 multimediálny projektor ACER s?krátkou projekčnou vzdialenosťou + projekčné plátno. 1 Magnetická popisovateľná tabuľa Premium plus 120 x 240 cm 1 Sieťové zariadenie - router (pre bezdrôtové pripojenie študentov, prostredníctvom wi-fi) 1 Sieťové zariadenie - hub (pre pripojenie študentov k internetu pomocou káblových rozvodov LAN), 1 Stolový skener Canon Softvérové vybavenie: počítačová učebňa je vybavená základným softvérovým vybavením MS WINDOWS 10 Education, MS OFFICE 2016. Učebňa je napojená na vzdialené inštalácie SW MS OS COMMERCE SERVER a?CRM SERVER. Študenti majú možnosť využiť samostatný webhostingový priestor pre testovanie aplikácií elektronického obchodovania. V?učebni je inštalovaný špecializovaný softvér spoločnosti KROS (ALFA a OMEGA) pre vedenie ekonomickej agendy firiem (oblasť účtovníctva a?rozpočtovníctva). Pre simuláciu a riadenie vzťahov so zákazníkmi sú študentom k dispozícii ekonomické produkty spoločnosti SunSoft (CRM). Pre potreby výučby predmetov zameraných na projektové riadenie procesov je v?učebni k?dispozícii softvér MS PROJECT. V učebni je inštalovaný softvér pre podporu výučby databáz (softvérová podpora produktmi firmy ORACLE – ORACLE APPLICATION EXPRESS). MS excel solvery Vehicle routing problem a Facility location problem umožňujú študentom riešiť praktické problémy spojené s tvorbou a optimalizáciou distribučných sietí elektronického obchodovania. QGIS – geografický informačný systém slúži pre podporu predmetov zameraných na dizajn a vizualizáciu distribučných a logistických sietí. Zabezpečované predmety:
Laboratórium automatickej identifikácie (AIDC lab) v priestoroch AES11, umožňuje využívanie technológií automatickej identifikácie, z hľadiska vybavenosti ide predovšetkým o využívanie technológie RFID. Opis laboratória: V laboratóriu sa uskutočňuje praktická výučba technických predmetov, zároveň slúži ako významná podpora riešenia výskumných úloh národných i medzinárodných projektov a záverečných prác študentov vo všetkých stupňoch vysokoškolského vzdelávania. Vzdelávanie a vedeckovýskumná činnosť je zameraná na využívanie prvkov automatickej identifikácie predovšetkým v oblasti dopravy, logistiky a fyzickej distribúcie tovarov, zásielok, a pod. Výučba v laboratóriu je zameraná na získavanie zručností súvisiacich s využívaním prvkov a nástrojov automatickej identifikácie, s meraním, zberom a spracovaním údajov. Aktivity sú zamerané na monitoring poštových zásielok, optimalizáciu poštových, logistických ale aj dopravných procesov, monitoring ich bezpečnosti a štandardizovaného využívania identifikátorov. Laboratórium sa aktívne podieľalo na riešení výskumných úloh v oblasti identifikácie a monitorovania prepravných jednotiek poštových podnikov, identifikácie zostavovacích dielov v podnikoch automotive, rovnako tak v oblasti identifikácie a monitorovania skladovaných a expedovaných liečiv. S podporou laboratória sa organizujú konferencie, workshopy a školenia a aktivity súvisiace s popularizáciou štúdia dopravy, logistiky a elektronického obchodovania s popularizáciou vedy a techniky (Noc výskumníka, Žilinská detská univerzita, Študuj dopravu, ITEXPO a pod.). Vybavenie laboratória: Ide o priestranné laboratórium, rozčlenené do 4 častí (miestností), ktorých využívanie je vzájomne nezávislé, čo umožňuje samostatnú a ničím nerušenú prácu viacerých študijných skupín resp. výskumných tímov. Základné vybavenie laboratória tvoria: 2 Dataprojektory 1 Magnetická popisná tabuľa 1 Interaktívna tabuľa 8 PC staníc
Špeciálne vybavenie laboratória: desiatky čítacích zariadení s rozličným prevedením (brán, čítačiek Motorola, Alien, Intermec, Gaben) a s rozličným frekvenčným pásmom (LF, HF, NFC a UHF), sety RFID identifikátorov pre rôzne potreby praxe, zariadenia na podporu testovania ako je lineárna dráha pre testovanie procesov a sledovaných prvkov v pohybe, tri RFID tlačiarne umožňujúcich tlač 2D kódov a programovaných samotných RFID identifikátorov (Toshiba, Zebra, Datamax). Laboratórium je vybavené aj aktívnou technológiou Lyngsoe systems používanou v aplikáciách AMQM pre monitorovanie kvality poštových služieb. Zabezpečované predmety:
Expertné výskumné pracovisko HMI lab je súčasťou Univerzitného vedeckého parku, nachádza sa v priestoroch VA306, VA 307. Ide o špecializované laboratórium zamerané na výskum interakcie človeka so strojmi a?prístrojmi vo virtuálnom a reálnom prostredí. Opis laboratória: Laboratórium umožňuje realizovať užívateľské testovanie s?využitím technológií eyetrackingu (sledovanie pohybu očí), EEG (meranie mozgovej aktivity) a?BIOHARNESS (meranie biosignálov) v laboratórnych a reálnych podmienkach. Vybavenie laboratória sa využíva na podporu predmetov zameraných na oblasť marketingu, elektronického obchodovania a distribučných technológií. Okrem využitia v pedagogickom procese sa laboratórium využíva pre riešenie záverečných prác študentov bakalárskeho, inžinierskeho, ale i doktorandského štúdia. Laboratórium sa aktívne zapájalo do riešenia národných a medzinárodných grantových výskumných úloh v oblasti výskumu vizuálneho smogu v blízkosti cestných komunikácií, ergonómie kabíny dopravného prostriedku a interakcie vodiča s ovládacími prvkami dopravného prostriedku, nákupného správania sa zákazníkov v prostredí elektronických obchodov, optimalizácie foriem marketingovej komunikácie s využitím technológií eyetracking a EEG. S podporou laboratória sa organizujú konferencie, workshopy a školenia a aktivity súvisiace s popularizáciou štúdia dopravy, logistiky a elektronického obchodovania, marketingu a s popularizáciou vedy a techniky (Noc výskumníka, Žilinská detská univerzita, ITEXPO a pod.). Vybavenie laboratória: Laboratórium je vybavené statickými a mobilnými eyetrackermi (očnými kamerami) od firiem SMI a PupilLabs, EEG headsetmi od spoločností EMOTIV a BIOPAC, senzormi pre meranie vodivosti kože a frekvencie dýchania od spoločnosti MindField (eSence respiration biofeedback a eSence Skin respsonce). Pre analýzu údajov získaných z HW sú laboratóriu k dispozícii softvérové nástroje SMI BEGAZE, SMI Scientific Center a iMotions (vyhodnotenie údajov z očnej kamery), EMOTIV Enterprise a EMOTIV EPOC Brain activity (vyhodnotenie a vizualizácia EEG údajov) MUSE 2 a MP36R Enterprise system (vyhodnocovanie údajov z bio senzorov). V laboratóriu je zabezpečovaná výučba predmetov:
|
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Študenti študijného programu elektronický obchod a manažment majú prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a ďalším informačným zdrojom nasledovne:
Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline (UK UNIZA http://ukzu.uniza.sk/ ) je centrálne pracovisko zabezpečujúce komplexné knižnično-informačné činnosti v rámci profilácie UNIZA, jej jednotlivých študijných odborov a študijných predmetov prostredníctvom získania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh. UK UNIZA dosiahla spolu s čiastkovými knižnicami 215 398 knižničných jednotiek, odoberala 241 titulov periodík, z toho 118 titulov zahraničných. Ročný prírastok bol 3 408 knižničných jednotiek. Zahraničné inojazyčné tituly predstavujú cca 60 % z celkového fondu knižnice. Vo fonde má 3 032 audiovizuálnych a elektronických jednotiek vrátane digitálnych kníh v počte 154 a elektronických skrípt/učebných textov. Pre používateľov má UK UNIZA k dispozícii 3 študovne s kapacitou 216 študijných miest. Pribudli 3 tiché boxy určené na štúdium v oddelenom tichom priestore pre jednotlivcov alebo skupiny do 10 používateľov. Tiché boxy umožňujú pripojenie na internet vlastným PC s možnosťou zapožičania dataprojektoru a tlače materiálov. Tiché boxy majú k dispozícii flipcharty a nástennú tabuľu. V priestoroch požičovne je k dispozícii pracovisko pre čitateľov so zdravotným znevýhodnením. Okrem elektricky nastaviteľných pracovných stolov je k dispozícii špeciálne upravený počítač s hlasovým vstupom, špeciálnou klávesnicou a programom pre uľahčenie učenia sa. Do týchto priestorov je zabezpečený bezbariérový vchod. Pred vchodom do knižnice je k dispozícii inteligentná lavička s možnosťou pripojenia na wifi, nabitia telefónu a iných mobilných zariadení. V študovniach je vo voľnom výbere k prezenčnému štúdiu prístupných 21 172 knižničných jednotiek (základná študijná literatúra, elektronické a audiovizuálne dokumenty, záverečné a kvalifikačné práce, normy) a periodická literatúra. V študovniach (aj cez ostatné IP adresy univerzity) sú prístupné elektronické databázy zodpovedajúce predmetovej profilácii univerzity – celkovo 14 databáz väčšinou sprístupňujúcich plnotextové zdroje. Súčasťou ponuky služieb je prístup do databázy noriem s multivstupmi pre jednotlivé fakulty. Počet vyhľadávaní v EIZ je 163 195. Počet stiahnutých/ zobrazených elektronických dokumentov z fondu je 96 047.Univerzitná knižnica spravuje vlastnú webovú stránku, facebook a instagram. Okrem knižničného fondu v UK, sú na katedrách zriadené čiastkové knižnice (v počte 109 čiastkových knižníc) s možnosťou výpožičky pre študentov. Učitelia FPEDAS sa snažia študentom sprístupniť čo najviac informácií, a preto časť študijnej literatúry vydávajú v elektronickej forme. Kapitoly zo skrípt, prezentácie z prednášok, grafy a metodické postupy potrebné na cvičenia zverejňujú učitelia v univerzitnom systéme e-vzdelávanie. Učitelia FPEDAS prostredníctvom univerzitného vydavateľstva EDIS vydávajú autorské diela - monografie, vysokoškolské učebnice a skriptá, ktoré vychádzajú z potrieb zabezpečenia jednotlivých študijných predmetov.
Knižničný fond Katedry spojov (dostupný zo stránky http://ukzu.uniza.sk) obsahuje 1 457 knižničných jednotiek. Je každoročné aktualizovaný, pričom ročný prírastok je 4-9 % knižničných jednotiek. Knižničný fond okrem slovenských kníh, ktoré tvoria 29,8 %, obsahuje aj české a inojazyčné publikácie, ktoré predstavujú 70,2 %. Súčasťou knižničného fondu Katedry spojov sú aj periodiká, z ktorých 3 % tvoria zahraničné periodiká. Knižničný fond Katedry spojov má široký záber, zameraný hlavne na odborné publikácie týkajúce sa študijného programu elektronický obchod a manažment. Je orientovaný na ekonomiku a riadenie podnikov v odvetví obchodu a služieb, vrátane štátom riadených podnikov, dotýka sa technologickej, právnej, logistickej a marketingovej charakteristiky odvetvia obchodu a služieb, elektronického obchodovania, uplatňovania moderných informačných a komunikačných technológií v riadení podnikov obchodu a služieb, oblasti financovania a investovania, kvality služieb a pod. Knižničné služby Katedry spojov sú ponúkané zamestnancom univerzity, ako aj študentom. Počet registrovaných používateľov čiastkovej knižnice Katedry spojov je 34. Čiastková knižnica Katedry spojov využíva automatizovaný knižnično-informačný systém DAWINCI.
Univerzita vydáva vlastné časopisy: https://www.uniza.sk/index.php/vedci-a-partneri/vyskumne-zazemie/vedecke-casopisy
Študenti môžu využívať databázy predplatené univerzitou, ako: WOS, SCOPUS, Springer Online, Oxford Publishing, Science Direct, , Wileys, a pod.
Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby je na ŽU Akademický Informačný a Vzdelávací Systém. AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria podsystémy:
Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZP a následné kroky platí Interná smernica č. 103. AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov (identity manažment), dochádzkový systém (dochádzka doktorandov). AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mail adries poslucháčov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVSu – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce,...). Aplikácia UniApps umožňuje pristupovať k údajom a službám AIVS z mobilných zariadení s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje prístup k informáciám nezávisle na mieste a čase s použitím mobilného zariadenia pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality: rozvrh, profil používateľa, termíny skúšok, prihlasovanie na skúšky, výsledky skúšok. Subprocesy I a II. Stupňa vysokoškolského štúdia podporované AIVS: určenie podmienok prijímacieho konania; spracovanie prihlášok; prijímacie, odvolacie konanie; študijné stavy (zápisy, prerušenia, prestup z inej VŠ, ukončenie); výber voliteľných predmetov; kontrola štúdia a zápis do vyššieho ročníka; motivačné štipendium; vypísanie tém záverečných prác a výber tém; oficiálne zadanie tém záverečných prác; príprava štátnych skúšok; odovzdanie záverečných prác (EZP); štátne skúšky; archivácia dokumentov; export do CRŠ.
V podmienkach UNIZA je e-vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým vzdelávacím a informačným systémom. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005.( https://uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/e-vzdelavanie ).
Všetky učebne a laboratória, v ktorých sa uskutočňuje výučba študentov študijného programu elektronický obchod majú prostredníctvom univerzitnej siete neobmedzený prístup k internetu. UNIZA prevádzkuje vlastnú Wi-Fi sieť. Prostredníctvom pripojenia sa do univerzitnej Wi-Fi siete, ktorá je prístupná vo všetkých priestoroch UNIZA, získavajú študenti voľný prístup na webové stránky UNIZA a FPEDAS a prístup na internet, a teda aj na fakultný FB. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. Študenti UNIZA majú k dispozícii aj softvérový balík Microsoft Office 365. Študentská licencia im umožňuje používať webové a desktopové aplikácie balíka Office 365 počas celej doby štúdia. Žilinská univerzita je taktiež vlastníkom licencie Total Academic Headcount (TAH) pre MATLAB & Simulink - https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/matlab/. Žilinská univerzita v Žiline je vlastníkom licencie na inžiniersky a simulačný softvér od spoločnosti Ansys.
Na úrovni univerzity definuje štruktúry a procesy informačného zabezpečenia študijného programu Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov: smernica-UNIZA-c-218.pdf |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Študijný program elektronický obchod a manažment je zabezpečovaný prezenčne. Napriek tomu, v dôsledku mimoriadnej situácie zamedzenia šírenia ochorenia COVID-19 bol od marca 2020 zabezpečovaný dištančne prostredníctvom aplikácie MS Teams, o čom boli študenti v dostatočnom predstihu informovaní príkazmi rektora a dekana a prostredníctvom e-mailovej komunikácie s vyučujúcimi. Každý študijný predmet bol a má pripravený samostatný tím, v ktorom sú priradení cez pridelené adresy študenti a pedagógovia. Z dôvodu kontroly kvality sú do tímov priradení aj nadradení zamestnanci - garant, vedúci katedry, prodekan pre vzdelávanie, dekan. V rámci každého predmetu sú pre prednášky a cvičenia pre jednotlivé študijné skupiny vytvorené samostatné kanály. Vyučujúci poskytujú študentom študijné materiály v elektronickej forme, a to predovšetkým prostredníctvom e-mailu, a platformy MS Teams a Moodle . |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
Katedra spojov (gestorská katedra študijného programu elektronický obchod a manažment) úspešne spolupracuje s viacerými podnikmi a inštitúciami, ktorých činnosť úzko súvisí so zameraním vzdelávania. Prejavom spolupráce je podpora štúdia formou exkurzií na vybrané, technologicky vysoko inovatívne pracoviská, výberových prednášok poprednými odborníkmi z praxe, zadávania, vedenia a recenzovania záverečných prác, vrátane vytvárania možností na organizovanie študentskej odbornej praxe a pobytových mobilít študentov a pedagógov. Príkladom spolupráce sú:
participácia: výberové prednášky; člen komisie záverečných skúšok; vedenie a recenzovanie záverečných prác
participácia: výberové prednášky; člen komisie záverečných skúšok; vedenie a recenzovanie záverečných prác
participácia: výberové prednášky; exkurzie pre študentov; člen komisie záverečných skúšok; vedenie a recenzovanie záverečných prác
participácia: výberové prednášky; člen komisie záverečných skúšok; vedenie a recenzovanie záverečných prác
participácia: výberové prednášky; workshop pre študentov (Deloitte College)
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky
participácia: výberové prednášky Atraktívnosť štúdia a uplatniteľnosť absolventov podčiarkuje aj prepojenie štúdia s praxou, ktorého výsledkom je významná podpora študentov pri získavaní praktických zručností. Dôkazom je nadnárodná spoločnosť Deloitte, ktorá pre študentov bakalárskeho (Deloitte Junior) a inžinierskeho štúdia (Deloitte College) každoročne organizuje workshopy v spolupráci s našou katedrou z oblasti auditu, daní, riadenia rizík, a to s dôrazom na využívanie dátových a analytických nástrojov v predmetných oblastiach. Tí najšikovnejší študenti odchádzajú s ponukou práce od spoločnosti Deloitte v pobočkách v Bratislave a Žiline. Zároveň študenti môžu získať certifikát Oracle Academy - Database Design a Database programming with SQL. |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf). |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Všetci študenti študijného programu elektronický obchod a manažment majú zabezpečený rovnaký a transparentný prístup, pri splnení podmienok – kritérií danej formy mobility, v zmysle Smernice č. 219, čl.3, ods. 1.
Danými podmienkami sú:
|
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú formalizované:
Základná podmienka prijatia na štúdium
Prijatie na štúdium bez prijímacej skúšky:
Prijímacia skúška:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy prijímania na štúdium na štúdium sú formalizované:
02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)
Postup prijímania na štúdium sa riadi nasledujúcimi pravidlami:
Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 1, 010 26 Žilina banka: Štátna pokladnica číslo účtu v tvare IBAN: SK81 8180 0000 0070 0026 9888 konštantný symbol: 0308 variabilný symbol: 10132 – inžinierske štúdium
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula.
Pre akademické roky 2015/2016 – 2021/2022 sú výsledky prijímacieho konania pre študijný program elektronický obchod a manažment nasledujúce:
Počet uchádzačov a prijatých študentov na študijný program elektronický obchod a manažment:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Postupy monitorovania a hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu sú upravené Smernicou č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov: https://uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality Fakulta zbiera, analyzuje a využíva všetky relevantné informácie získané od študentov. Tieto údaje sú vyhodnocované v každoročnej Výročnej správe o činnosti FPEDAS: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula, v správach z jednotlivých prieskumov a na ich základe sú prijímané potrebné kroky na manažovanie ŠP. Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu elektronický obchod a manažment spokojnosť študentov s kvalitou vzdelávania a s prístupom vyučujúcich ku študentom. Správy sú zverejňované za každý semester akademického roka na : https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania , v časti: Výsledky výskumov v oblasti kvality vzdelávania. Správy z jednotlivých monitorovaní a hodnotení za ostatné obdobie na FPEDAS sú dostupné na nasledujúcich odkazoch: - za akademický rok 2010/2011 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2010-2011.pdf - za akademický rok 2011/2012 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2011-2012.pdf - za akademický rok 2012/2013 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2012-2013.pdf - za akademický rok 2013/2014 - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2013-2014.pdf - za akademický rok 2016/2017 - zimný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2016-2017_zs.pdf - za akademický rok 2016/2017 - letný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2016-2017_ls.pdf - za akademický rok 2017/2018 - zimný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2017-2018_zs.pdf - za akademický rok 2018/2019 - zimný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2018-2019_zs.pdf - za akademický rok 2018/2019 - letný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2018-2019_ls.pdf - za akademický rok 2019/2020 - zimný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2019-2020_zs.pdf - za akademický rok 2019/2020 - letný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2019-2020_ls.pdf - za akademický rok 2020/2021 - zimný semester - https://www.fpedas.uniza.sk/images/kvalita_vzdelavania/sprava_2020-2021_zs.pdf |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu elektronický obchod a manažment, spokojnosť študentov s kvalitou vzdelávania a s prístupom vyučujúcich ku študentom. Správy sú zverejňované za každý semester na: https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/kvalita-vzdelavania (Výsledky výskumov v oblasti kvality vzdelávania). Výsledky hodnotenia kvality vzdelávania a prístupu jednotlivých vyučujúcich sú pravidelne prerokovávané na Kolégiách dekana a následne vedúci katedier, v rámci každoročného hodnotenia zamestnancov univerzity, prerokúvajú tieto výsledky so zamestnancami Katedry spojov, ktorá študijný program zabezpečuje. Správy z hodnotenia zamestnancov sú dostupné pri fyzickej kontrole na mieste. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu elektronický obchod a manažment názory absolventov cez portál: https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/ , kde sú výsledky elektronicky vyhodnocované a následne zverejňované vo Výročnej správe o činnosti FPEDAS v časti 2. 7 Absolventi a ich uplatnenie: - za rok 2020 (str. 30) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2020.pdf - za rok 2019 bola veľmi nízka vzorka – výsledky neboli uverejnené - za rok 2018 (str. 29) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2018.pdf - za rok 2017 (str. 20) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2017.pdf - za rok 2016 (str. 20) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2016.pdf - za rok 2015 (str. 19) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2015.pdf - za rok 2014 (str. 22) - https://www.fpedas.uniza.sk/images/uradna_tabula/vyrocna_sprava_fpedas_2014.pdf Výsledky spätnej väzby absolventov sú vyhodnocované na pracovných poradách Katedry spojov, ktorá zabezpečuje daný program a na zasadnutiach Kolégia dekana, kde sa prijímajú opatrenia v súvislosti s informáciami získanými od absolventov. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|