Názov fakulty: | Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov |
Názov študijného programu: | ekonomika a manažment podniku |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | ekonomika a manažment podniku | Číslo podľa registra ŠP |
103503 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | ekonómia a manažment | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
6213V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0413 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Philosophiae doctor „PhD.“ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | Externá | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | Študijný program nie je spoločným so študijným programom s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Jazyk uskutočňovania študijného programu je slovenský. V prípade výučby zahraničných študentov v rámci projektu Erasmus+ sa výučba predmetov, ktoré si zahraniční študenti vybrali, uskutočňuje v anglickom jazyku. V prípade výberových prednášok prednášajúcich zo zahraničia sú tieto vedené v anglickom jazyku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 4 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 4 2.ročník: 4 3.ročník: 4 4.ročník: 4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Absolvent študijného programu ekonomika a manažment podniku, študijného odboru ekonómia a manažment ovláda vedecké metódy základného a aplikovaného výskumu a experimentálnej práce v oblasti ekonomiky a riadenia podnikov. Vie navrhovať reliabilné a variantné ekonomické modely (najmä na báze robustných matematicko-štatistických a ekonometrických metód) procesov v podniku a riadiť ich s cieľom zabezpečiť požadovanú kvalitu a kvantitu outputov a minimalizovať prevádzkové náklady a negatívne externality a dopady produkcie na životné prostredie v kontexte trvalej udržateľnosti. Dokáže formulovať relevantné otázky v oblasti: i) ekonomických a manažérskych javov v podniku, ii) podnikových manažérskych systémov, iii) manažérskych financií, iv) finančného modelovania, v) kvantifikácie endogénnych a exogénnych premenných pôsobiacich na podnik, vi) marketingového manažmentu podniku, vii) hodnotenia, prognózovania a plánovania vývoja podnikových fundamentov, viii) plánovania ľudských zdrojov a personálneho manažmentu, ix) SMART podnikových riešení na báze Internet of Things, x) zdieľanej, cirkulárnej a udržateľnej ekonomiky. Dokáže definovať problémy, analyzovať ekonomické a manažérske javy a procesy v podniku, zovšeobecňovať získané poznatky a prispievať k rozvoju ekonomickej teórie a praxe. V neposlednej rade je absolvent schopný generovať nové vedecké poznatky pri proporčnom zastúpení epistemológického a metafyzického prístupu. Absolvent tretieho stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe ekonomika a manažment podniku získa hlboké teoretické vedomosti z ekonómie a manažmentu s dôrazom na oblasť, ktorá je daná témou jeho dizertačnej práce a osvojí si: i) zásady a metódy vedeckej práce pri zohľadnení spoločenských a etických aspektov , ii) schopnosť publikovať v rešpektovaných časopisoch a zborníkoch, vrátane evidovaných vo vybraných medzinárodných profesijných databázach, iii) schopnosť aplikovať teoretické poznatky v praxi, iv) kompetentnosť a schopnosť prezentovať výsledky svojej práce v cudzom jazyku, v) erudíciu vykonávať funkcie spojené so strategickým rozhodovaním o smerovaní podniku. CIELE VZDELÁVANIA (CV) CV 1: Absolvent študijného programu získa hlboké, systematické, kognitívne a konceptuálne vedomosti zo špecializovaných oblastí ekonomického výskumu v problematike riadenia podniku ako významného ekonomického, finančného, sociálneho a právneho systému nielen z hľadiska požiadaviek aplikačnej praxe, ale aj v kontexte výskumu v predmetnej oblasti, tvoriaceho bázu rozvoja teoretických postulátov formulovaných v oblasti problematiky riešenej v dizertačnej práci doktoranda. CV 2: Absolvent študijného programu získa zručnosti v oblasti základného i aplikovaného výskumu v oblasti ekonomiky a manažmentu podniku, na základe ktorých dokáže definovať problémy, analyzovať ekonomické a manažérske javy a procesy v podniku, zovšeobecňovať získané poznatky a prispievať k rozvoju ekonomickej teórie a manažérskej praxe. CV 3: Absolvent študijného programu získa kompetentnosti v rôznych oblastiach ekonomiky a manažmentu podniku v národnom i medzinárodnom meradle, vrátane aktuálnych vedeckých teórií a prístupov slúžiacich na budúcu vedecko-výskumnú a akademickú činnosť, ale aj prípadné manažérske uplatnenie vo výskumných, poradenských inštitúciách a v podnikoch/organizáciách rôzneho typu doma aj v zahraničí. VÝSTUPY VZDELÁVANIA (VV) VV1: Absolvent vie samostatne vykonávať ideovo-praktickú činnosť na základe empirického a teoretického poznania, tak že svojimi aktivitami mení teóriu na návod praktickej činnosti a stáva sa regulovaným momentom praxe, resp. kreuje nový, fundovanejší koncept zamýšľanej praxe. Má vedomosti na základe ktorých dokáže navrhovať, overovať a implementovať inovatívne výskumné postupy, pričom reflektuje aktuálne trendy v skúmaných oblastiach, požiadavky hospodárskej praxe a najnovšie poznatky o spoločenskej zodpovednosti, udržateľnosti, etike a ekologickom konaní. VV2: Absolvent disponuje hlbokým, systematickým, kognitívnym a rekognoskatívnym porozumením širokej plejády oblastí a problematík ekonomiky a manažmentu podniku, s dôrazom na aktuálne vývojové trendy v jednotlivých predmetových oblastiach študijného programu. VV3: Absolvent ovláda základné ale aj pokročilé spoločensko-vedné inštrumentárium, dokáže identifikovať informačné zdroje a pri ich využívaní primerane aplikovať disponibilné informačné systémy. V závislosti od charakteru výskumného problému a výskumnej oblasti dokáže formulovať a vedecky vyhodnocovať výskumné tézy, formulovať, verifikovať výskumné hypotézy a pritom primeraným spôsobom aplikovať kvalitatívne alebo kvantitatívne metódy výskumu v spoločenských vedných disciplínach s akcentom na ich longitudinálnosť. VV4: Absolvent je schopný tvorivo rozvíjať moderné metódy manažmentu podniku v prospech ekonomiky podniku a zároveň je schopný nielen vykonávať funkcie spojené so strategickým rozhodovaním o smerovaní podniku, ale aj uplatniť sa na pôde výskumných pracovísk, ktoré hľadajú nové teoretické poznatky ako základ riešenia problémov hospodárskej praxe. VV5: Absolvent vie formulovať variantné riešenia k aktuálnym otázkam riadenia podniku a vyhodnotiť tieto variantné riešenia na báze viackriteriáneho rozhodovania, resp. programovania. VV6: Absolvent vie identifikovať a selektovať potenciálne prognostické a predikčné inštrumentárium slúžiace na vedecky podloženú predpoveď sociálno-ekonomických javov a utvárať tak nevyhnutné predpoklady pre rozhodovacie procesy, t.j. vie poskytnúť variantnú informáciu o budúcnosti získanú z minulosti. VV7: Absolvent disponuje kritickým, analytickým a koncepčným myslením, ktoré aplikuje v dynamicky sa meniacich podmienkach. Preukazuje schopnosť prezentovať a diseminovať samostatne výsledky výskumu a vývoja vo svojej oblasti pred odbornou komunitou na Slovensku aj v zahraničí. Vďaka jazykovej kompetentnosti je schopný publikovať výsledky svojej výskumnej práce v zborníkoch z konferencií ale najmä v rešpektovaných, impaktovaných a scientometricky hodnotných časopisoch evidovaných v medzinárodných databázach WoS a SCOPUS. VV8: Absolvent dokáže zaujať a obhájiť postoje k aktuálnym problémom v relevantných oblastiach súvisiacich s realizovaným výskumom, analyzovať požiadavky na nové riešenia, novú alebo rozšírenú a upravenú funkcionalitu existujúcich komplexných systémov ako aj navrhovať implementáciu týchto požiadaviek v predmetných oblastiach výskumu, pričom imanentnou súčasťou nových invenčných návrhov je diagnostika ich dopadov zohľadňujúca spoločenské, vedecké a etické aspekty s cieľom udržateľného rozvoja. VV9: Absolvent je schopný poskytovať poradenstvo, konzultácie, odporúčania a byť koordinátorom expertnej podpory riešení. Disponuje nezávislým, kritickým, analytickým a koncepčným myslením, ktoré aplikuje v dynamicky sa meniacich podmienkach. VV10: Absolvent vie aplikovať osvojené zručnosti a metódy vedeckého výskumu individuálne alebo vo výskumnom tíme, nadobudnuté výsledky výskumu a nové poznanie dokáže bez problémov aplikovať a transformovať do pedagogického procesu a do manažérskej praxe. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Študijný program III. stupňa VŠ štúdia ekonomika a manažment podniku svojou obsahovou náplňou reflektuje nielen súčasný stav poznania v skúmanej oblasti doma a v zahraničí, ale aj aktuálne požiadavky praxe. Kreovanie študijného programu je logické, vnútorne konzistentné, akcentujúce požiadavku hierarchickosti a komplementárnosti jednotlivých predmetov tvoriacich obsah znalostí preferovaných v treťom stupni štúdia študijného programu ekonomika a manažment podniku tak, aby boli absolventi študijného programu ekonomika a manažment podniku schopní: i) vykonávať funkcie spojené so strategickým rozhodovaním o smerovaní podniku, ii) definovať problémy, analyzovať ekonomické a manažérske javy a procesy v podniku, zovšeobecňovať získané poznatky a prispievať k rozvoju teórie a praxe v podnikoch, iii) uplatniť sa na výskumných pracoviskách, ktoré hľadajú nové teoretické poznatky ako základ riešenia problémov hospodárskej praxe, iv) participovať na úlohách a projektoch základného ale aj aplikovaného výskumu, v) pracovať v inštitúciách decíznej sféry Príprava absolventov je zameraná na komplexné, konceptuálne a mnohovrstevné vnímanie spoločenských výziev v súčasnom turbulentnom prostredí. Absolventi študijného programu spĺňajú sektorovo-špecifické odborné očakávania na výkon týchto povolaní: Vysokoškolskí učitelia (docent, odborný asistent vysokej školy) Kód klasifikácie: ISCO-08 231 (2310002, 2310003) Rektor vysokej školy Kód klasifikácie: ISCO-08 1120004 Generálny riaditeľ (prezident spoločnosti) Kód klasifikácie: ISCO-08 1120001 Manažér finančného plánovania a kontrolingu Kód klasifikácie: ISCO-08 1211004 Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti účtovníctva a financovania Kód klasifikácie: ISCO-08 1211002 Špecialista v oblasti rozpočtu Kód klasifikácie: ISCO-08 2411008 Špecialista pre dodržanie súladu s predpismi v oblasti finančníctva Kód klasifikácie: ISCO-08 2413005 Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti financií inde neuvedený Kód klasifikácie: ISCO-08 1211999 Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti ľudských zdrojov Kód klasifikácie: ISCO-08 1344999 Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti firemnej politiky a strategického plánovania Kód klasifikácie: ISCO-08 1213 Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti obchodu a marketingu inde neuvedený Kód klasifikácie: ISCO-08 1221999 Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti marketingu Kód klasifikácie: ISCO-08 1221002 Hlavný projektový manažér Kód klasifikácie: ISCO-08 1213004 Riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní (dekan, prodekan, vedúci katedry) Kód klasifikácie: ISCO-08 1345 Absolventi doktorandského štúdia študijného programu ekonomika a manažment podniku sa môžu uplatniť aj v iných povolaniach, ktoré vyžadujú nadobudnuté vedomosti, zručnosti a kompetentnosti. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Študijný program ekonomika a manažment podniku v treťom stupni štúdia pripravuje svojich absolventov predovšetkým na budúce uplatnenie vo vedecko-výskumnej a akademickej oblasti, najmä v pozíciách vysokoškolských učiteľov, vedúcich tímov tvorivých zamestnancov, či riadiacich pracovníkov vo výchove a vzdelávaní. Môžu sa však úspešne uplatniť aj manažérsky vo výskumných a poradenských inštitúciách, v multinacionálnych korporáciách a v ďalších organizáciách rôzneho typu a odvetví, doma aj v zahraničí. Od roku 2014 Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov spolupracuje s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny, sekciou ekonomiky, odborom metodiky informačných systémov, so sídlom v Bratislave, ktorý posiela každý rok údaje o nezamestnaných absolventoch v členení na absolventov bakalárskeho, inžinierskeho a doktorandského štúdia, a tieto fakulta taktiež zverejňuje vo Výročnej správe o činnosti fakulty. Uvedené správy sú dostupné za jednotlivé roky na webovej stránke fakulty nasledovne:
Údaje o počte nezamestnaných absolventov študijného programu Podľa údajov portálu www.uplatnenie.skhttps://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710050000&field=6284V00&year=2018 (za rok 2018); údaje za ostatné roky nie sú k dispozícii) sa absolventi študijného programu ekonomika a manažment podniku najviac uplatnili v nasledujúcich odvetviach:
Medzi TOP 3 zamestnania, v ktorých absolventi pracovali, patria:
Uplatnenie absolventov v praxi sleduje fakulta vďaka spätnej väzbe s absolventmi fakulty v doktorandskom štúdiu. Spravidla do 6 mesiacov od ukončenia ich štúdia sú kontaktovaní a požiadaní o vyplnenie dotazníka elektronickou formou. I napriek snahe fakulty osloviť čo najviac absolventov, je vzorka respondentov nízka. Fakulta systematicky (od roku 2008) sleduje uplatnenie absolventov doktorandského štúdia aj prostredníctvo dotazníka dostupného na https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/. Výsledky, v členení podľa jednotlivých rokov, stupňa štúdia a študijného programu, sú k dispozícii na fakulte. I napriek snahe fakulty získať relevantné údaje od absolventov, záujem o vyplnenie dotazníka je v posledných rokoch nízky. Uplatnenie absolventov zisťujú aj ich školitelia, nakoľko kontakt medzi absolventom doktorandského štúdia a jeho školiteľom je veľmi intenzívny a bezprostredný. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Za obdobie svojej existencie študijný program ekonomika a manažment podniku absolvovalo množstvo úspešných absolventov, ktorí sa uplatnili v komerčnej, decíznej i akademickej a vedeckej sfére. V podnikateľskej sfére sú úspešnými absolventmi: Ing. Vladimír Bakeš, PhD. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ KOOPERATIVA poisťovňa, a. s. Vienna Insurance Group
Ing. Milan Vašanič, PhD. predseda Žilinskej RK Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory
Ing. Petr Šuleř, PhD. International Atomic Energy Agency vedoucí Útvaru jaderná komunikace Skupiny ČEZ, ČEZ, a. s.
Ing. Miroslav Krasňan, PhD. Finančný riaditeľ, konateľ EKSPO s.r.o.
Ing. Ladislav Eliáš, PhD. Ekonomický redaktor Rozhlas a televízia Slovenska
Ing. Pavol Kubala, PhD. Finančný riaditeľ a podpredseda predstavenstva Dopravný podnik Bratislava, a.s.
Ing. Milan Šustek, PhD. Senior manažér Deloitte – daňové poradenstvo
V decíznej sfére sú úspešnými absolventmi: Ing. Vladimír Bořík, PhD. vedúci oddelenia stratégie a programovania OP, výskumná agentúra
Ing. Richard Hančin, PhD. Vedúci odboru školstva a kultúry, Trenčianskeho samosprávneho kraja
V akademickej a výskumnej sfére sú úspešnými absolventmi: Ing. Vojtech Stehel, MBA., PhD. Rektor Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, Česká republika
doc. Ing. Katarína Valašková, PhD. docentka Katedra ekonomiky, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita
Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. Prorektorka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, Česká republika
doc. Ing. Mária Kováčová, PhD. docentka Katedra ekonomiky, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita
doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, PhD. docentka AMBIS vysoká škola, a.s., Česká republika
Ing. Jaroslav Jaroš PhD. Centrum pre transfer technológií Univerzitného vedeckého parku UNIZA
Ing. Pavol Ďurana, PhD. Odborný asistent, Vedúci oddelenia mikroekonómie, makroekonómie a manažmentu na Katedre ekonomiky, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Hodnotenie kvality študijného programu ekonomika a manažment podniku a spokojnosti zamestnávateľov s prípravou na výkon povolania sa nezisťuje na základe prieskumov, ale je súčasťou vyjadrení zástupcov z praxe získaných pri dizertačnej skúške a obhajobe dizertačnej práce, externých členov odborovej komisie, resp. pracovnej skupiny a oponentov dizertačných prác z praxe. Cenné informácie sú aj výsledkom spolupráce školiteľov a ostatných osôb zabezpečujúcich študijný program s vybranými inštitúciami, ktorá sa prejavuje formou návrhov tém dizertačných prác, ich schvaľovania, resp. riešenia výskumných úloh v podmienkach konkrétnych podnikov či organizácií. V neposlednom rade úspešnými absolventmi študijného programu ekonomika a manažment podniku v treťom stupni štúdia sú významní predstavitelia praxe, ktorých pripomienky a návrhy sú permanentne zakomponovávané do korpusu študijného programu. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program ekonomika a manažment podniku je spracovaný ako návrh úpravy študijného programu v zmysle zosúladenia študijného programu so štandardmi SAAVŠ a štandardmi VSK UNIZA, teda nejde o návrh nového študijného programu. Pri zosúlaďovaní študijného programu sú rešpektované všetky formalizované procesy systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UNIZA, všetky postupy v jednotlivých procesoch, ako zodpovednosť jednotlivých štruktúr. Študijný program ekonomika a manažment podniku bol spracovaný a predložený plne v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej „VSK UNIZA“) – Smernice č. 222, ktorá bola prerokovaná Akademickým senátom UNIZA dňa 4. 10. 2021, schválená Vedeckou radou UNIZA dňa 14. 10. 2021 a účinná od 14. 10. 2021. Študijný program ekonomika manažment podniku nie je nový študijný program, preto v zmysle Smernice UNIZA č. 204 podlieha pravidlám pre zosúladenie študijného programu so štandardmi SAAVŠ pre študijný program – čl. 10. V rámci procesu zosúlaďovania študijného programu ekonomika a manažment podniku boli v kolégiu dekana prerokovaní členovia Rady študijného programu ekonomika a manažment podniku (Rada ŠP EaMP), následne schválení vo Vedeckej rade FPEDAS a dekanom vymenovaní. Dekan poveril predsedu Rady ŠP EaMP zosúladením študijného programu so štandardmi SAAVŠ. Rada ŠP EDSS prerokovala návrh na zosúladenie a Predseda Rady ŠP EaMP predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi dekanovi fakulty, ktorý ho následne predložil autorite z praxe 2.5.2022 a požiadal ju o vyjadrenie. Autorita z praxe doručila vyjadrenie dňa 3.5.2022 ktoré neobsahovalo žiadne pripomienky k predkladanému študijnému programu. Dekan fakulty predložil návrh na zosúladenie študijného programu so štandardmi Rade garantov fakulty a po jej pripomienkovaní (4.5.2022) ďalej návrh predložil na schválenie Vedeckej rade FPEDAS (12.5.2022). V celom procese, ak sa vyskytli závažné pripomienky k návrhu, bol tento vrátený späť danej štruktúre na zapracovanie pripomienok. Dekan na základe schválenia návrhu na zosúladenie študijného programu so štandardmi Vedeckou radou FPEDAS predloží prostredníctvom Informačného systému UNIZA pre akreditáciu žiadosť o posúdenie súladu študijného programu so štandardmi Akreditačnej rade UNIZA. V celom procese sú osoby posudzujúce a schvaľujúce študijný program (autorita z praxe, Vedecká rada FPEDAS a Akreditačná rada UNIZA) iné, ako osoby, ktoré pripravujú návrh študijného programu na zosúladenie. Nominovanie členov do jednotlivých štruktúr je zaznamenané v zápisoch zo zasadnutí z kolégia dekana (na sekretariáte dekana), jednotliví členovia boli vymenovaní dekanom. Zloženie jednotlivých štruktúr je známe a prístupné. Študijný plán študijného programu ekonomika a manažment podniku rešpektuje smernice a všetky relevantné dokumenty a usmernenia na tvorbu študijných plánov na UNIZA. Na úrovni univerzity definuje politiky, štruktúry a procesy súvisiace Smernica UNIZA č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA (ďalej „VSK“; https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c222.pdf) nasledovne:
Okrem uvedenej Smernice č. 222, ďalšie postupy súvisiace s návrhom nového študijného programu alebo návrhom úpravy študijného programu, definujú nasledujúce smernice:
Smernice sú dostupné na: https://www.uniza.sk/index.php/smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza; https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf Na úrovni fakulty sú všetky relevantné dokumenty a usmernenia zverejnené na: https://fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/doktorandske-studium; vrátane dokumentu „Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS“ (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf). Na tvorbe študijného programu sa zúčastnili členovia Rady ŠP EaMP, zástupcovia študentov, absolventov i zamestnávateľov. Je zostavený v súlade s:
Zároveň študijný program zohľadňuje medzinárodnú kompatibilitu s partnerskými vysokými školami UNIZA v zahraničí. Odporúčaný študijný plán obsahuje názvy povinných predmetov, povinne voliteľných predmetov, výberových predmetov kreditovú dotáciu predmetu, základné vzdelávacie činnosti a ich výmeru v hodinách, odporúčaný semester, záťaž študenta v hodinách a vyučujúcich predmetu. Základ naplnenia cieľov vzdelávania tvorí vlastná vedecká činnosť doktoranda v spolupráci s jeho školiteľom. Uvedenú skutočnosť reflektuje inkorporovanie predmetov ako sú: Metodológia a etika vedeckej práce, Vedecká činnosť, Študijná a pedagogická činnosť do študijného plánu doktorandského štúdia. Pre potreby komplexného aplikovania vedeckej metódy excerpovania do realizovaného výskumu, je predmetom študijného plánu aj Cudzí jazyk, ktorý nielenže umožňuje doktorandovi získať informácie o riešenej problematike z cudzojazyčných zdrojov, ale aj publikovať vlastné výstupy svojej vedeckej činnosti na medzinárodnej úrovni a podrobiť ich tak kritickej a konštruktívnej diskusii v kontexte medzinárodných prístupov k riešeniu danej problematiky. Za účelom formulácie všeobecných záverov a tvorby teoretických modelov, je nevyhnutné, aby si študent bez ohľadu na zameranie svojej dizertačnej práce osvojil vedomosti z oblasti kvantitatívnych metód a zručnosti pri ich využívaní v ekonómii (Kvantitatívne metódy v ekonomickom výskume, Štatistická a ekonometrická indukcia a Business intelligence) . Nemenej dôležitým je rozšírenie vedomostí z oblastí tvoriacich bázu vlastného vedeckého skúmania ekonomického charakteru (Manažérske financie a Manažment). S ohľadom na tému dizertačnej práce ja taktiež z hľadiska konštrukcie študijného plánu kladený dôraz na rozšírenie vedomostí a nadobudnutie nových schopností a zručností v rámci predmetov, ktoré majú charakterovo najbližšie k skúmanej problematike, v rámci ktorej študent realizuje vlastný výskum, výstupy ktorého následne publikuje (Marketingový manažment podniku, Finančné modelovanie a rozhodovanie, Ekonomické informačné systémy podniku, Digitálna a SMART ekonómia, Riadenie ľudských zdrojov, Udržateľné podnikanie Riadenie a hodnotenie výkonnosti podniku). V študijnom pláne sú osobitne vyznačené profilové predmety. Štruktúra odporúčaného študijného plánu v študijnom programe ekonomika a manažment podniku bola vytvorená tak, aby sa maximalizoval súlad študijného programu s nosnými témami jadra znalostí študijného odboru ekonómia a manažment, s oblasťami a rozsahom vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu tretieho stupňa štúdia v súlade s príslušnou úrovňou národného kvalifikačného rámca. Jednotlivé predmety tvoriace jeho „jadro“ ako aj ostatné predmety inkorporované v študijnom pláne, svojou obsahovou náplňou reflektujú nielen súčasný stav poznania v skúmanej oblasti doma a v zahraničí, ale aj aktuálne požiadavky praxe. Ich usporiadanie v študijnom pláne je logické, vnútorne konzistentné, akcentujúce požiadavku hierarchickosti a komplementárnosti jednotlivých predmetov tvoriacich obsah znalostí preferovaných v treťom stupni štúdia študijného programu ekonomika a manažment podniku tak, aby boli absolventi študijného programu ekonomika a manažment podniku schopní vykonávať funkcie spojené so strategickým rozhodovaním o smerovaní podniku a uplatniť sa na výskumných pracoviskách, ktoré hľadajú nové teoretické poznatky ako základ riešenia problémov hospodárskej praxe. Nosné témy jadra znalostí študijného odboru ekonómia a manažment v študijnom programe ekonomika a manažment podniku sú pokryté v rámci študijnej časti programu nasledovne:
Profil absolventa sa konkrétne špecifikuje prostredníctvom povinne voliteľných predmetov (študent si vyberá minimálne dva povinne voliteľné predmety). Študijný plán za týmto účelom ponúka široké spektrum predmetov, ktoré sa venujú problematike marketingu, finančného modelovania, riadenia a merania výkonnosti podniku ako významného ekonomického, finančného, sociálneho a právneho systému nielen z hľadiska požiadaviek aplikačnej praxe, ale aj v kontexte výskumu v predmetnej oblasti, tvoriaceho bázu rozvoja teoretických postulátov formulovaných v oblasti problematiky riešenej v dizertačnej práci doktoranda. Imanentnou súčasťou študijného plánu je aj reflektovanie najnovších trendov (tzv. hot topics) ekonomického výskumu v oblasti digitálnej ekonómie, zdieľanej a cirkulárnej ekonómie a udržateľného rozvoja. V súlade s historickým vývojom a tradíciami Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, ale aj v súlade s aktuálnym výskumom v predmetnej oblasti je v rámci povinne voliteľných predmetov inkorporovaný v študijnom pláne aj predmet ekonomika dopravy. V neposlednej rade si doktorand môže vybrať aj predmet štatistická a ekonometrická indukcia nadväzujúci na povinný predmet kvantitatívne metódy v ekonomickom výskume.
Počet kreditov: 20 kreditov za povinné predmety v 1. roku štúdia + 10 kreditov za dva povinne voliteľné predmety, t.j:
Vedecká časť študijného programu ekonomika a manažment podniku zahŕňa:
Min. počet kreditov za vedeckú časť: 120/120. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Každý doktorand prijatý na štúdium v študijnom programe ekonomika a manažment podniku má ustanoveného školiteľa, ktorý danú tému vypísal. Po prijatí na štúdium, školiteľ vypracuje pre doktoranda individuálny študijný plán (spravidla do 1 mesiaca od zápisu), ktorý je odporúčaným študijným plánom. Po jeho prerokovaní s doktorandom, po podpísaní zo strany školiteľa a doktoranda, sa individuálny študijný plán predkladá predsedovi odborovej komisie na schválenie. Individuálny študijný plán nadväzuje na výskumné zameranie školiaceho pracoviska a výskumnú/é úlohu/y. Plán vykazuje individuálny prístup taktiež pri zameraní sa doktoranda v rámci povinných a povinne voliteľných predmetov. Individuálny študijný plán pozostáva zo študijnej časti, ktorá sa končí dizertačnou skúškou, vedeckej časti a obhajoby dizertačnej práce. Študijná časť študijného plánu doktoranda pozostáva najmä z účasti na prednáškach, seminároch a individuálneho štúdia odbornej a vedeckej literatúry v jednotlivých rokoch štúdia podľa zamerania dizertačnej práce, za ktoré školiteľ prideľuje kredity v súlade s kreditovým systémom štúdia. V individuálnom študijnom pláne doktoranda sa uvádza zoznam predmetov, vrátane odborného cudzieho jazyka v rozsahu dvoch semestrov, ktoré má doktorand absolvovať, zoznam predmetov (povinných a povinné voliteľných) dizertačnej skúšky a zoznam povinnej a odporúčanej literatúry, ktorú má doktorand preštudovať v rámci svojej individuálnej prípravy na dizertačnú skúšku. Individuálny študijný plán doktoranda obsahuje aj termíny, v ktorých má doktorand absolvovať jednotlivé predmety a dizertačnú skúšku. Vedecká časť študijného plánu doktoranda pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce doktoranda, ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce. Vedeckú časť študijného plánu doktoranda odborne garantuje školiteľ. Neoddeliteľnou súčasťou aktivít doktoranda, predpísaných v študijnom pláne, je aktívna účasť doktoranda na medzinárodných konferenciách, najmä s výstupmi indexovanými v medzinárodných databázach (WOS, SCOPUS) a publikovanie vo vedeckých časopisoch. V študijnom pláne doktoranda musí byť explicitne uvedená povinnosť publikovať počas štúdia minimálne jeden článok v impaktovanom časopise s autorským podielom minimálne 25 %, ktorý má kvartil aspoň Q3 vo WoS alebo aspoň Q2 v SCOPUS s JCR Category korešpondujúcou priamo so študijným odborom Ekonómia a manažment (Economics & Business, Economics, Management, Finance, Public Administration, Communication) ale aj (Development Studies, Urban Studies, Transportation, Operations Research & Management Science, Engineering, Mathematics, Statistics & Probability, Computer Science, Artificial Intelligence, Ethics , Psychology, Sociology, Social Sciences General) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
180 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok dizertačnej skúšky a dizertačnej práce, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia, pravidiel na vylúčenie zo štúdia sú uvedené v dokumentoch: Smernica č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf); Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf); Smernica č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf) nasledovne:
Štandardná dĺžka štúdia pre 3. stupeň štúdia v externej forme štúdia sú 4 akademické roky; počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, je 180 kreditov (§ 54 ods. 2 písm. a) zákona o VŠ). Doktorand v rámci počtu kreditov musí získať:
Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v externej forme štúdia je vyjadrená počtom 48 kreditov (§62 ods. 3 Zákona o VŠ), za semester 24 kreditov. Doktorand počas svojho štúdia získava kredity spravidla za nasledujúce činnosti:
Kreditový systém a počty kreditov za jednotlivé činnosti schvaľuje vedecká rada fakulty (https://fpedas.uniza.sk/images/vedecka_rada/2019-05-16_zapisnica_vr.pdf, https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf). V externej forme štúdia musí doktorand predložiť písomnú prácu k dizertačnej skúške do termínu určeného akademickým kalendárom príslušného akademického roka. V externej forme štúdia môže doktorand vykonať dizertačnú skúšku, ak má priznaných minimálne 60 kreditov, získal hodnotenie z Metodológie a etiky vedeckej práce klasifikačným stupňom v rozsahu A-E, úspešne absolvoval skúšku z cudzieho jazyka a predložil písomnú prácu k dizertačnej skúške, pričom:
V externej forme štúdia musí doktorand vykonať dizertačnú skúšku do 24 mesiacov odo dňa zápisu na doktorandské štúdium, podľa termínu určeného akademickým kalendárom príslušného akademického roka. Doktorand môže požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce v prípade, ak získal počas štúdia minimálne 160 kreditov, aktívne sa zúčastnil aspoň raz fakultnej prezentácie výsledkov doktorandského štúdia a publikoval výstupy svojej vedeckej práce minimálne v jednom impaktovanom časopise s autorským podielom minimálne 25 %, ktorý má kvartil aspoň Q3 vo WoS alebo aspoň Q2 v SCOPUS, pričom:
Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom ako určenom školiacom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu, a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, príp. určené vopred (transfer kreditov). Ak dôjde k zmene študijného programu v študijnom odbore, doktorandovi možno uznať dovtedy získané kredity, ak je to v súlade s jeho novým študijným plánom. O transfere alebo o priznaní kreditov rozhoduje dekan. Školiteľ najneskôr do 31. augusta za príslušný akademický rok predkladá dekanovi ročné hodnotenie plnenia študijného programu doktoranda s vyjadrením, či odporúča alebo neodporúča jeho pokračovanie v štúdiu. Školiteľ pritom hodnotí stav a úroveň plnenia študijného programu doktoranda, dodržiavanie termínov, udelí kredity a v prípade potreby predkladá návrh na úpravu jeho individuálneho študijného programu. Dekan rozhoduje, na základe ročného hodnotenia doktoranda, o tom, či doktorand môže v štúdiu pokračovať, a tiež aj o prípadných zmenách v jeho študijnom programe. Doktorand môže v štandardnej aj v nadštandardnej dĺžke štúdia požiadať o prerušenie doktorandského štúdia (aj opakovane) z dôvodu materskej dovolenky, zdravotných dôvodov, z dôvodu svojho študijného pobytu v zahraničí, ktorý nie je súčasťou jeho individuálneho študijného plánu alebo iných vážnych dôvodov. Počas prerušenia štúdia doktorand stráca práva a povinnosti študenta. K žiadosti doktoranda o prerušenie štúdia sa vyjadruje školiteľ. Prerušenie štúdia povoľuje dekan. Úhrnný čas prerušenia doktorandského štúdia spravidla nepresahuje 18 mesiacov. V osobitných, odôvodnených prípadoch, napr. pri ďalšej materskej dovolenke, môže dekan rozhodnúť o prerušení doktorandského štúdia aj na dlhší čas, najviac však na 36 mesiacov. Ak doktorand v externej forme doktorandského štúdia v priebehu akademického roka hrubým spôsobom zanedbáva povinnosti vyplývajúce z individuálneho študijného plánu, môže dekan fakulty na základe návrhu školiteľa po súhlase odborovej komisie, resp. pracovnej skupiny alebo SOK vylúčiť doktoranda z doktorandského štúdia (§ 66 ods. 1 písm. c) zákona o VŠ), pričom rozhodnutie o vylúčení zo štúdia nadobudne právoplatnosť dňom doručenia, resp. dňom vrátenia zásielky poštou (§ 66 ods. 2 zákona o VŠ). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 47.0, 2 r.: 33.0, 3 r.: 42.0, 4 r.: 48.0, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú uvedené v dokumentoch: Smernica č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf); Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf); Smernica č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf). V zmysle Smernice č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (čl. 8) sa doktorandské štúdium hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov, § 54 ods. 2 zákona o VŠ a zásadami uvedenými v tomto článku. Kvalita doktorandského štúdia sa hodnotí počas jeho uskutočňovania, ako aj pri jeho skončení. Za úspešne skončené doktorandské štúdium sa považuje také, pri ktorom boli, okrem dodržania harmonogramu, naplnené všetky požadované kritériá a doktorand publikoval výsledky svojej práce formou predpísaných výstupov, ktoré má uvedené v individuálnom študijnom pláne. Hodnotenie vykonáva raz ročne na konci akademického roka školiteľ (kvalitu výstupov doktoranda a ich prezentovanie na konferenciách, seminároch alebo časopisoch) a schvaľuje garant príslušného študijného programu a následne dekan. Kvalitu všetkých publikačných výstupov, patentov, úžitkových vzorov alebo iných dosiahnutých výsledkov hodnotí v rámci obhajoby dizertačnej práce komisia a oponenti, pričom zdôrazňujú ich medzinárodnú úroveň a prínos pre rozvoj príslušného študijného odboru a originalitu dosiahnutých výsledkov aj v súvislosti s kontrolou originality práce. V zmysle Smernice č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (čl. 5, ods. 6) kreditový systém fakulty určuje počty kreditov, ktoré je doktorand povinný získať pre: a) postup do ďalšieho roku štúdia,
Kreditový systém a počty kreditov za jednotlivé činnosti schvaľuje vedecká rada fakulty. V zmysle dokumentu Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (ods. 9) počty kreditov za študijnú, pedagogickú a vedeckú činnosť, ktoré sú súčasťou študijného plánu pre 3. stupeň štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf) V prípade publikácií a príspevkov, kde je doktorand spoluautorom, môže získať taký počet kreditov, ktorý sa rovná jeho autorskému podielu na príslušnej publikácii alebo príspevku. V externej forme štúdia musí doktorand predložiť písomnú prácu k dizertačnej skúške do termínu určeného akademickým kalendárom príslušného akademického roka. V externej forme štúdia môže doktorand vykonať dizertačnú skúšku, ak má priznaných minimálne 60 kreditov, získal hodnotenie z Metodiky vedeckej práce klasifikačným stupňom v rozsahu A-E, úspešne absolvoval skúšku z cudzieho jazyka a predložil písomnú prácu k dizertačnej skúške, pričom:
Akademického informačného a vzdelávacieho systému),
V externej forme štúdia musí doktorand vykonať dizertačnú skúšku do 24 mesiacov odo dňa zápisu na doktorandské štúdium, podľa termínu určeného akademickým kalendárom príslušného akademického roka. Doktorand môže požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce v prípade, ak získal počas štúdia minimálne 160 kreditov, aktívne sa zúčastnil aspoň raz fakultnej prezentácie výsledkov doktorandského štúdia1 a publikoval výstupy svojej vedeckej práce minimálne v jednom časopise alebo zborníku evidovanom v niektorej z renomovaných bibliografických vedeckých databáz, ako napr. SCOPUS a Web of Science, pričom:
Možnosti opravných postupov voči hodnoteniu dizertačnej skúšky a dizertačnej práce sú uvedené v Smernici č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf) nasledovne:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia sú na úrovni univerzity uvedené v Smernici č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf); v prípade zahraničných mobilít sú uvedené v čl 3, ods. 2 Smernice č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) a na úrovni fakulty v dokumente Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf). Na úrovni univerzity v zmysle dokumentov: Smernica č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf); platí nasledovné:
Na úrovni fakulty v zmysle dokumentu Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf) platí nasledovné:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú uvedené v Smernici č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf). Za záverečnú prácu sa považuje dizertačná práca (čl. 1, ods. 9). Pravidlá pri zadávaní záverečných prác (čl. 2, ods. 4): Dekan príslušnej fakulty vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium témy dizertačných prác, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po predchádzajúcom súhlase predsedu odborovej komisie, resp. predsedu pracovnej skupiny alebo SOK schvaľuje dekan. Ak ide o tému vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, uvedie aj názov tejto inštitúcie. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Témy dizertačných prác spolu s uvedenými náležitosťami sa zverejňujú na úradnej výveske a hromadným spôsobom podľa osobitného predpisu (§ 57 ods. 5 zákona o VŠ a zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií)). Pravidlá pri spracovaní záverečných prác (čl. 6, ods. 4; čl. 7, ods. 5): Spracovanie záverečnej práce odborne garantuje školiteľ. Pravidlá pri oponovaní záverečných prác (čl. 14): Oponentov dizertačnej práce vymenúva dekan na návrh predsedu odborovej komisie, resp. predsedu pracovnej skupiny alebo SOK. Oponenti sa vyberajú spomedzi odborníkov v riešenej problematike. Každý z oponentov musí byť z inej organizácie. Z fakulty, na ktorom doktorand študuje, môže byť jeden oponent. Dizertačnú prácu posudzujú najmenej dvaja oponenti. Najmenej jeden oponent musí mať vedecko-pedagogický titul profesor, alebo musí mať vedecko-pedagogický titul docent a vykonávať funkciu profesora, alebo musí mať vedeckú hodnosť doktor vied, alebo musí byť výskumným pracovníkom s priznaným vedeckým kvalifikačným stupňom I. alebo IIa. Ďalší oponenti musia mať vedecko-pedagogický titul docent alebo vykonávať funkciu docenta, môžu byť významnými odborníkmi vo funkcii hosťujúci profesor, zamestnanci s akademickým titulom PhD. (príp. jeho starším ekvivalentom), významní odborníci z praxe s akademickým titulom PhD. (príp. jeho starším ekvivalentom). Posudok oponenta obsahuje objektívny a kritický rozbor predností a nedostatkov predloženej dizertačnej práce, je stručný a neopakuje obsah. Oponent sa v posudku vyjadruje najmä: a) k aktuálnosti zvolenej témy,
V závere sa jednoznačne vyjadrí, či na základe predloženej dizertačnej práce navrhuje alebo nenavrhuje udelenie akademického titulu PhD. v príslušnom študijnom programe v študijnom odbore. Pravidlá pri obhajobe záverečných prác (čl. 13-14): Pred podaním žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce vykoná doktorand internú obhajobu na svojom pracovisku. Fakulta stanoví časový harmonogram prípravy obhajoby dizertačnej práce od podania žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce po jej vykonanie. Po prijatí žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce dekan predloží predsedovi odborovej komisie, resp. predsedovi pracovnej skupiny alebo SOK žiadosť doktoranda spolu s dizertačnou prácou a požiada ho o návrh zloženia komisie pre obhajobu a návrh oponentov. V prípade témy vypísanej externou vzdelávacou inštitúciou je v návrhu zloženia komisie pre obhajobu dizertačnej práce zaradený aj člen z tejto externej vzdelávacej inštitúcie. Ak má predložená dizertačná práca medziodborovú povahu, dekan predloží materiály uvedené v ods. 3 na schválenie predsedovi odborovej komisie, resp. predsedovi pracovnej skupiny alebo SOK v tom odbore, v ktorom majú mať dosiahnuté výsledky predloženej práce hlavný prínos a v ktorom bude doktorandovi udelený akademický titul. Návrh komisie vrátane oponentov musí obsahovať aj zástupcov ďalšieho študijného odboru alebo odborov, do ktorého alebo ktorých dizertačná práca významne zasahuje. Dekan na návrh predsedu odborovej komisie, resp. predsedu pracovnej skupiny alebo SOK vymenuje komisiu pre obhajobu dizertačnej práce a najmenej dvoch oponentov. Obhajoba dizertačnej práce sa môže konať aj v prípade jedného záporného posudku, avšak za účasti oponenta, ktorý ho dal. Ak je záporných posudkov viac, obhajobu je možné vykonať až po odstránení nedostatkov uvádzaných v posudkoch a opätovnom posúdení dizertačnej práce (čl. 13, ods. 10). Pravidlá pri hodnotení záverečných prác (čl. 15, ods. 8-16): Po skončení obhajoby sa koná neverejné zasadnutie komisie, na ktorom sa zúčastnia jej členovia vrátane oponentov a školiteľa. Na neverejnom zasadnutí sa zhodnotí priebeh a výsledok obhajoby a možnosť využitia výsledkov dizertačnej práce v praxi. Komisia a oponenti zároveň v tajnom hlasovaní rozhodnú o tom, či komisia navrhne udeliť doktorandovi akademický titul. Následne komisia ohodnotí obhajobu dizertačnej práce známkou, pričom klasifikácia sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice, ktorú tvorí šesť klasifikačných stupňov (A-FX). V prípade, že komisia rozhodne neudeliť akademický titul, je hodnotenie obhajoby FX. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú tieto postupy uvedené v čl. 2 a čl. 3 (ods. 2) Smernice č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernicaUNIZA-c-219.pdf) a v čl. 5 (ods. 7) Smernice č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf). Doktorandi môžu študovať v zahraničí v rámci programu Erasmus+ alebo vybrať si niektorú z ponúk štipendií a grantov SAIA. Doktorandi sa môžu zúčastniť aj výskumu v zahraničí (EURAXESS, CORDIS a pod.). V rámci študijného programu ekonomika a manažment podniku sú vytvorené možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov nasledovne:
(https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf). Zodpovedné osoby: prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. – garant študijného programu (tomas.kliestik@fpedas.uniza.sk) prof. Ing. Jozef Gašparík, PhD. – prodekan pre vedu a výskum (jozef.gasparik@fpedas.uniza.sk) Na FPEDAS sú pre študentov ustanovení nasledujúci zamestnanci, ktorí zabezpečujú konzultácie k mobilitám:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študenti študijného programu ekonomika a manažment podniku sú v rámci vzdelávania vedení k dodržiavaniu princípov akademickej etiky. UNIZA má formalizovaný etický kódex zamestnancov prostredníctvom Smernice č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline:
Výsledkom rokovania Etickej komisie môže byť aj odporúčanie postupu v súlade s § 108 f a nasl. zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov, to zneplatnenie štátnej skúšky alebo jej súčasti rektorom univerzity.
Pravidlá na dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov na UNIZA upravujú:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje uvedené postupy Smernica č. 198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline. UNIZA aj fakulta poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov so špecifickými potrebami v študijnom programe ekonomika a manažment podniku. V jednotlivých fázach študijného cyklu štúdia sa primerane aplikujú pravidlá štúdia na podmienky študentov so špecifickými potrebami, najmä podmienky prijímacieho konania (Smernica č. 209, čl. 7), možnosť povolenia individuálneho študijného plánu (Smernica č. 209, čl. 8) a celkové podmienky štúdia (Smernica č. 209, čl. 9). Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami daného študijného programu sú:
Študenti majú možnosť sa so svojimi právami, informáciami o poskytovaní podporných služieb a s potrebnými formulármi oboznámiť na stránke univerzity a fakulty: https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami Študenti so špecifickými potrebami majú k dispozícii Poradenské a kariérne centrum UNIZA, ako aj psychologické poradenstvo: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Na FPEDAS UNIZA je koordinátorkou pre študentov so špecifickými potrebami doc. Ing. Eva Nedeliaková, PhD., eva.nedeliakova@fpedas.uniza.sk, tel.: +421 41 513 3409. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študenti daného študijného programu majú v rámci domáhania sa svojich práv dostatočné mechanizmy preskúmavania podnetov:
Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Na neformálnej úrovni môžu študenti využiť aj stretnutie s vedením fakulty, informácie sú dostupné na: https://fpedas.uniza.sk/sk/studenti/vseobecne-informacie/oznamy/kava-s-dekanom |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
https://www.fpedas.uniza.sk/images/studium/akademicky_kalendar_fpedas_2021-2022_v4.pdf
|
|
Aktuálny rozvrh | |
N/A |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Členovia študentskej časti Akademického senátu FPEDAS: Katarína Cáderová Dominika Kapečková Ing. Stanislav Kubaľák Ivona Kuzmová Ivana Ondrejková Bc. Tatiana Pagáčová https://fpedas.uniza.sk/sk/fakulta/vseobecne-informacie/organy-fakulty/akademicky-senat Ing. Roman Blažek blazek17@stud.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Darina Miháliková Oblasť zodpovedností /Kompetencie: študijná agenda – komunikácia so študenti, zápis ... Mail: darina.mihalikova@fpedas.uniza.sk Tel: 041/513 3069 Konzultačné hodiny: pondelok, streda, piatok: 8:00 – 10:00 h |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŠP ekonomika a manažment podniku má zabezpečený dostatočný podporný personál, ktorý zodpovedá potrebám študentov a učiteľov:
Študenti študijného programu ekonomika a manažment podniku majú dostatok možností aj pre mimo študijné aktivity:
možnosti pracovať v univerzitných študentských organizáciách v oblasti športu a kultúry: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studentske-organizacie |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na úrovni univerzity definuje štruktúry a procesy priestorového, materiálneho a technického zabezpečenia študijných programov Smernica 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf). Doktorandi v externej forme štúdia majú vybudované priestor a podmienky pre samostatnú tvorivú prácu v budove fakulty BF, areál UNIZA a majú pridelené pracovné miesto s PC a tlačiarňou v kancelárii určenej pre doktorandov. Každý doktorand má prístup k internetu a vybavenie nutné k samostatnej práci na fakulte. Na úrovni FPEDAS a UNIZA sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne a technické zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou dosahovania stanovených cieľov a výstupov vzdelávania. Pre zabezpečenie výučby v predmetnom študijnom programe sa využívajú učebne, ktoré má v správe rektorát Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej „celouniverzitné“), fakultné učebne a laboratóriá, vrátane špecializovaných laboratórií (učební) jednotlivých katedier fakulty ako laboratóriá výpočtovej techniky, psychologické laboratórium, letové laboratóriá (Letisko Dolný Hričov), dopravné laboratóriá. Ide o nasledujúce zdroje: Ø učebne a laboratóriá Fakulta sa nachádza v budove BF, Univerzitná 1, Žilina. Pre zabezpečenie výučby využíva učebne, ktoré má v správe rektorát Žilinskej univerzity v Žiline, fakultné učebne a laboratóriá a katedrové laboratóriá. Je zabezpečená prevádzkyschopnosť týchto priestorov z hľadiska hygienického, protipožiarneho, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Celouniverzitné učebne: 12 prednáškových učení s kapacitou od 117 do 280 miest, 38 učební s kapacitou od 25 do 97 miest. Zoznam celouniverzitných učební je dostupný na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf Fakultné učebne a laboratória: 18 učební a laboratórií (vo všetkých priestoroch je dostupný internet). Zoznam učební a laboratórií na fakultách je dostupný: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf K dispozícií je aj špecializované laboratórium zamerané na výskum interakcie človeka so strojmi a? prístrojmi vo virtuálnom a reálnom prostredí. Ide o expertné výskumné pracovisko HMI lab, ktoré je súčasťou Univerzitného vedeckého parku. Okrem týchto špecializovaných laboratórií sú k dispozícii:
Univerzitná sieť WiFi pokrýva všetky pracoviská univerzity, vrátane prednáškových a seminárnych miestností. Prevádzkyschopnosť uvedených priestorov je zabezpečená z hľadiska hygienického, protipožiarneho, z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a predpokladá sa, že pre plánovaný počet študentov tieto priestory postačujú. |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf). Prístup k študijnej literatúre: Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline (UK UNIZA http://ukzu.uniza.sk/) je centrálne pracovisko zabezpečujúce komplexné knižnično-informačné činnosti v rámci profilácie UNIZA, jej jednotlivých študijných odborov a študijných predmetov prostredníctvom získania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh. UK UNIZA dosiahla spolu s čiastkovými knižnicami 215 398 knižničných jednotiek, odoberala 241 titulov periodík, z toho 118 titulov zahraničných. Ročný prírastok bol 3 408 knižničných jednotiek. Zahraničné inojazyčné tituly predstavujú cca 60 % z celkového fondu knižnice. Vo fonde má 3 032 audiovizuálnych a elektronických jednotiek vrátane digitálnych kníh v počte 154 a elektronických skrípt/učebných textov. Pre používateľov má UK UNIZA k dispozícii 3 študovne s kapacitou 216 študijných miest. Pribudli 3 tiché boxy určené na štúdium v oddelenom tichom priestore pre jednotlivcov alebo skupiny do 10 používateľov. Tiché boxy umožňujú pripojenie na internet vlastným PC s možnosťou zapožičania dataprojektoru a tlače materiálov. Tiché boxy majú k dispozícii flipcharty a nástennú tabuľu. V priestoroch požičovne je k dispozícii pracovisko pre čitateľov so zdravotným znevýhodnením. Okrem elektricky nastaviteľných pracovných stolov je k dispozícii špeciálne upravený počítač s hlasovým vstupom, špeciálnou klávesnicou a programom pre uľahčenie učenia sa. Do týchto priestorov je zabezpečený bezbariérový vchod. Pred vchodom do knižnice je k dispozícii inteligentná lavička s možnosťou pripojenia na wifi, nabitia telefónu a iných mobilných zariadení. V študovniach je vo voľnom výbere k prezenčnému štúdiu prístupných 21 172 knižničných jednotiek (základná študijná literatúra, elektronické a audiovizuálne dokumenty, záverečné a kvalifikačné práce, normy) a periodická literatúra. V študovniach (aj cez ostatné IP adresy univerzity) sú prístupné elektronické databázy zodpovedajúce predmetovej profilácii univerzity – celkovo 14 databáz väčšinou sprístupňujúcich plnotextové zdroje. Súčasťou ponuky služieb je prístup do databázy noriem s multivstupmi pre jednotlivé fakulty. Počet vyhľadávaní v EIZ je 163 195. Počet stiahnutých/zobrazených elektronických dokumentov z fondu je 96 047.Univerzitná knižnica spravuje vlastnú webovú stránku, facebook a instagram. Okrem knižničného fondu v UK, sú na katedrách zriadené čiastkové knižnice (v počte 109 čiastkových knižníc) s možnosťou výpožičky pre študentov. Učitelia FPEDAS sa snažia študentom sprístupniť čo najviac informácií, a preto časť študijnej literatúry vydávajú v elektronickej forme. Kapitoly zo skrípt, prezentácie z prednášok, grafy a metodické postupy potrebné na cvičenia zverejňujú učitelia v univerzitnom systéme e-vzdelávanie. Učitelia FPEDAS prostredníctvom univerzitného vydavateľstva EDIS vydávajú autorské diela – monografie, vysokoškolské učebnice a skriptá, ktoré vychádzajú z potrieb zabezpečenia jednotlivých študijných predmetov. Univerzita vydáva vlastné časopisy: https://www.uniza.sk/index.php/vedci-a-partneri/vyskumne-zazemie/vedecke-casopisy Prístup k informačným databázam: Študenti môžu využívať databázy predplatené univerzitou ako: WOS, SCOPUS, Springer Online, Oxford Publishing, Science Direct, Wileys, a pod. Prístup k ďalším informačným zdrojom:
Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby je na ŽU Akademický informačný a vzdelávací systém. AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu ako univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov (identity manažment), dochádzkový systém (dochádzka doktorandov). AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mail adries poslucháčov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVSu – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce,...).
V podmienkach UNIZA je e-vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým vzdelávacím a informačným systémom. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. (https://uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/e-vzdelavanie). Prístup k internetu: Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podporaVšetky učebne a laboratória, v ktorých sa uskutočňuje výučba študentov študijného programu ekonomika a manažment podniku, majú prostredníctvom univerzitnej siete neobmedzený prístup k internetu. UNIZA prevádzkuje vlastnú Wi-Fi sieť. Prostredníctvom pripojenia sa do univerzitnej Wi-Fi siete, ktorá je prístupná vo všetkých priestoroch UNIZA, získavajú študenti voľný prístup na webové stránky UNIZA a FPEDAS a prístup na internet, a teda aj na fakultný FB. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. Študenti UNIZA majú k dispozícii aj softvérový balík Microsoft Office 365. Študentská licencia im umožňuje používať webové a desktopové aplikácie balíka Office 365 počas celej doby štúdia. Žilinská univerzita je taktiež vlastníkom licencie Total Academic Headcount (TAH) pre MATLAB & Simulink (https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/category/software/matlab/). Žilinská univerzita v Žiline je vlastníkom licencie na inžiniersky a simulačný softvér od spoločnosti Ansys. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Študijný program ekonomika a manažment podniku je zabezpečovaný prezenčne. Napriek tomu, v dôsledku mimoriadnej situácie zamedzenia šírenia ochorenia COVID-19, bol od marca 2020 zabezpečovaný dištančne prostredníctvom aplikácie MS Teams, o čom boli študenti v dostatočnom predstihu informovaní príkazmi rektora a dekana a prostredníctvom e-mailovej komunikácie s vyučujúcimi. Každý študijný predmet bol a má pripravený samostatný tím, v ktorom sú priradení cez pridelené adresy študenti a pedagógovia. Z dôvodu kontroly kvality sú do tímov priradení aj nadradení zamestnanci – garant, vedúci katedry, prodekan pre vedu a výskum, dekan. Vyučujúci poskytujú študentom študijné materiály v elektronickej forme, a to predovšetkým prostredníctvom e-mailu a platformy MS Teams a Moodle .
|
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
Výberové prednášky na študijnom programe zabezpečujú zodpovední zamestnanci partnerských inštitúcií a ďalší partneri z podnikateľského prostredia napríklad:
|
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje Smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, najmä články 17, 18 a 19. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf) |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Všetci študenti študijného programu ekonomika a manažment podniku majú zabezpečený rovnaký a transparentný prístup, a to pri splnení podmienok – kritérií danej formy mobility, v zmysle Smernice č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí, dostupnej na: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf. Danými podmienkami sú (čl. 2, ods. 3):
Každý študent, ktorý bol schválený výberovou komisiou a predloží doklad o schválení zahraničného študijného pobytu, môže absolvovať časť svojho štúdia na zahraničnej univerzite (prijímajúcej vysokej škole), v rámci programov Európskej únie, Erasmus+, Národného štipendijného programu, SAIA, Fulbrightovej komisie, cezhraničnej spolupráce, bilaterálnych programov a ďalších. V zmysle Smernice č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/smernica_110_stud_por_pre_3_st_v_zneni_dod_1_a_3.pdf) platí nasledovné:
Na úrovni fakulty v zmysle dokumentu Kreditový systém pre 3. stupeň vysokoškolského štúdia na FPEDAS (https://fpedas.uniza.sk/images/doktorandske_studium/kreditovy_system_doktorandskeho_studia_fpedas_2019.pdf) platí nasledovné:
Zodpovedné osoby: doc. Ing. Martin Bugaj, PhD. prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy fakultný Erasmus+ koordinátor tel.: +421 41 513 3467 e-mail: martin.bugaj@fpedas.uniza.sk Ing. Vladimír Šalaga, PhD. koordinátor Erasmus+ mobilít FPEDAS miestnosť: BF252 tel.: +421 41 513 3062 e-mail: salaga@fpedas.uniza.sk |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu |
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium |
Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú uvedené v týchto dokumentoch:
Základná podmienka prijatia na štúdium Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium (študijný program tretieho stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania druhého stupňa (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov) v rámci daného študijného odboru. Pre uchádzačov prichádzajúcich z praxe je nutné preukázať vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa a schopnosti a predpoklady vyplývajúce zo zamerania ich praxe za obdobie posledných minimálne 2 rokov. V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie základných podmienok prijatia na štúdium v čase overovania splnenia podmienok na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne s tým, že je povinný preukázať splnenie základných podmienok prijatia na štúdium najneskôr v deň určený na zápis na štúdium. Ďalšie podmienky prijatia Výberové konanie Všetci uchádzači o štúdium absolvujú výberové konanie. Pri uchádzačoch prichádzajúcich z praxe berie fakulta do úvahy ich schopnosti a predpoklady vyplývajúce zo zamerania ich praxe za obdobie posledných minimálne 2 rokov. Pravidlá výberového konania Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou v danom študijnom programe, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Obsahom prijímacej skúšky je:
Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“. Ak boli na jednu tému prihlásení viacerí uchádzači, určí ich poradie podľa úspešnosti prijímacej skúšky. Pri určení poradia prihliada komisia aj na rozsah a kvalitu doterajšej odbornej publikačnej činnosti uchádzača a na výsledky jeho inej odbornej činnosti (napr. výsledky v súťažiach študentských vedeckých, odborných alebo umeleckých prác, odborná prax a pod.). Zároveň určí poradie všetkých úspešných uchádzačov. Komisia predkladá odporúčaný návrh úspešných uchádzačov na prijatie dekanovi. Dekan rozhodne o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk. Uchádzač, ktorý dostal rozhodnutie o neprijatí na doktorandské štúdium, môže podať žiadosť o preskúmanie tohto rozhodnutia dekanovi. Ak dekan svoje rozhodnutie nezmení, postúpi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia rektorovi (§ 58 ods. 8 zákona o VŠ). Oznámením rozhodnutia o prijatí na štúdium vzniká uchádzačovi právo na zápis na štúdium. Zdravotná spôsobilosť Fakulta nevyžaduje lekárske potvrdenie o zdravotnej spôsobilosti k vysokoškolskému štúdiu a akceptuje prihlášky bez lekárskeho potvrdenia. Pre zahraničných uchádzačov platia podmienky prijatia ako pre uchádzačov zo SR. Zahraniční študenti, ktorí študujú v inom ako štátnom jazyku, uhrádzajú školné podľa podmienok uvedených v § 92 ods. 8 zákona o vysokých školách. Školné je stanovené smernicou UNIZA a zverejnené pre príslušný akademický rok na webovej stránke univerzity. Zahraniční študenti, ktorí študujú v slovenskom jazyku, školné neplatia. Uchádzači z ČR môžu na podanie prihlášky o štúdium použiť formulár platný v ČR. U uchádzačov, ktorí aktívne neovládajú slovenský alebo český jazyk, sa vyžaduje úspešne absolvovanie jazykovej prípravy (s jej možnosťou absolvovania na UNIZA). Pre zahraničných uchádzačov prijatých na základe medzištátnych dohôd, bilaterálnych zmlúv alebo pre štipendistov vlády SR platia podmienky uvedené v príslušných dokumentoch. Na úrovni fakulty sú zásady a pravidlá prijímacieho konania zverejnené na web stránke fakulty: https://www.uniza.sk/images/pdf/INFOLETAKY-akreditovanych-studijnych-programov/programy-20222023/FPEDAS/FPEDAS-PHD-2022-2023-3.pdf, vrátane zoznamu tém vypísaných školiteľmi a schválených odborovou komisiou (https://fpedas.uniza.sk/sk/uchadzaci/moznosti-studia/doktorandske-studium). |
|
b | Postupy prijímania na štúdium |
Postupy prijímania na štúdium na štúdium sú upravené týmito dokumentmi:
Postup prijímania na štúdium sa riadi nasledujúcimi pravidlami:
Prihlášky sa prijímajú:
Pri nekompletnej prihláške na štúdium bude uchádzač vyzvaný na jej doplnenie. V prípade neúčasti, resp. neúspešnosti na prijímacom konaní fakulta poplatok za prijímacie konanie nevracia. Prílohy k prihláške na doktorandské štúdium:
Poplatok za prijímacie konanie: 30 € – občania EÚ, 50 € – občania mimo EÚ je potrebné uhradiť na adresu: Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 1, 010 26 Žilina banka: Štátna pokladnica číslo účtu v tvare IBAN: SK81 8180 0000 0070 0026 9888 konštantný symbol: 0308 variabilný symbol: 10133 – doktorandské štúdium Spôsob úhrady: platbu je možné uskutočniť prevodom z účtu alebo poštovou poukážkou na vyššie uvedený účet. Doklad o úhrade: doklad o zaplatení poslať na adresu fakulty spolu s prihláškou. Pri úhrade poplatku z členských krajín EÚ, zmluvné krajiny EHP, územia, ktoré sú považované za súčasť EÚ (čl. 299 Rímska zmluva) a krajiny, ktoré dobrovoľne pristúpili k SEPA, použiť BIC: SPSRSKBAXXX,IBAN: SK81 8180 0000 0070 0026 9888. Poplatky za štúdium v zmysle vysokoškolského zákona. Informácie o výške školného na príslušný akademický rok Žilinská univerzita v Žiline v stanovených termínoch uverejní na webových stránkach. |
|
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie |
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Postupy monitorovania a hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu sú upravené Smernicou č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf). |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Významná spätná väzba je zabezpečovaná individuálnym charakterom doktorandského štúdia v priamej komunikácii školiteľa s doktorandom. Študenti komunikujú so svojim školiteľom, s ktorým na dennej báze, okrem riešenia pedagogickej a vedeckej časti pri napĺňaní individuálneho študijného plánu, podávajú spätnú väzbu k náročnosti a kvalite vzdelávania. Komunikáciu s vedením fakulty zabezpečuje prodekan pre vedu a výskum, ktorý organizuje pravidelné stretnutia pre doktorandov na školiacom pracovisku, kde je priestor pre spätnú väzbu, podnety a návrhy pre riešenie kvality študijného programu. Proces zvyšovania kvality študijného programu ekonomika a manažment podniku je koordinovaný garantom študijného programu. Hodnotenie študijného programu bude vykonávať aj Rada študijného programu, a to každoročne za príslušný akademický rok v Správe o hodnotení študijného programu. Výsledky monitorovania a periodického hodnotenia študijného programu môžu slúžiť ako podklad na úpravu študijného programu v súlade s pravidlami pre úpravu študijného programu, ktoré sú stanovené v Smernici č. 204 Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline. Do procesu monitorovania, ako najvyššia štruktúra VSK UNIZA, vstúpi Akreditačná rada UNIZA, ktorá systematicky analyzuje úroveň kvality zabezpečovania vysokoškolského vzdelávania a vykoná jej periodické vyhodnocovanie s dôrazom na úroveň kvality študijných programov na UNIZA. Pri každoročnom periodickom hodnotení študijných programov preverí a ubezpečí sa, že študijné programy sú uskutočňované v súlade so štandardmi SAAVŠ pre vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania, so štandardmi pre študijný program a s pravidlami VSK UNIZA. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Fakulta sleduje na úrovni študijných programov, a teda aj programu ekonomika a manažment podniku názory absolventov cez portál: https://fpedas.uniza.sk/~dotaznik/, kde sú výsledky elektronicky vyhodnocované a následne zverejňované vo Výročnej správe o činnosti FPEDAS v časti 2. 7 Absolventi a ich uplatnenie. I napriek snahe fakulty získať relevantné údaje od absolventov, záujem o vyplnenie dotazníka je v posledných rokoch nízky. Uplatnenie absolventov zisťujú aj ich školitelia, nakoľko kontakt medzi absolventom doktorandského štúdia a jeho školiteľom je veľmi intenzívny a bezprostredný. Spätná väzba od absolventov je získavaná aj pri ich zapájaní sa do vzdelávacieho procesu v súvislosti so zabezpečovaním výberových prednášok a ich menovaním do komisií pre štátne dizertačné skúšky, pre obhajoby dizertačných prác, ako aj za oponentov písomných prác k dizertačnej skúške a za oponentov dizertačných prác. Takáto spätná väzba je realizovaná interaktívne počas rokovania komisií, a to ústne alebo písomným zaznamenaním do zápisu z rokovania komisie. Výsledky spätnej väzby absolventov sú vyhodnocované na pracovných poradách katedier, ktoré zabezpečujú daný študijný program, a na zasadnutiach Kolégia dekana, kde sa prijímajú opatrenia v súvislosti s informáciami získanými od absolventov. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|