Názov fakulty: | Fakulta elektrotechniky a informačných technológií |
Názov študijného programu: | riadenie procesov |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Aleš Janota, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | riadenie procesov | Číslo podľa registra ŠP |
21202 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | kybernetika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2647V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0714, 061 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | PhD. (Philosophiae Doctor) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | Denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 3 2.ročník: 3 3.ročník: 3 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Absolvent doktorandského študijného programu (ŠP) Riadenie procesov v odbore Kybernetika reprezentuje kvalifikovaného odborníka s unikátnymi vedomosťami a zručnosťami reflektujúcimi stávajúce a moderné trendy v oblastiach riadenia procesov, automatizácie, informatizácie a robotiky. Pridanou hodnotou štúdia odboru kybernetika v danom programe je rozšírenie vedomostí na oblasť funkčnej a technickej bezpečnosti riadiacich systémov, vrátane základov kybernetickej bezpečnosti. Definícia profilu absolventa v zmysle sústavy študijných odborov SR (podľa dokumentu „Sústava študijných odborov SR a nosné témy jadra znalostí študijného odboru 19. Kybernetika“, s. 66-68, https://www.zakonypreludi.sk/disk/zz/file/2019/2019c000z0244p001.pdf): Absolvent má široké odborné vedomosti z viacerých oblastí odboru, ktoré mu slúžia ako základ na uskutočňovanie výskumu a vývoja a vytvárania nových poznatkov v tradičných oblastiach odboru ako sú: metódy modelovania a riadenia procesov, navrhovanie riadenia robotických a mechatronických systémov, nových programových a komunikačných systémov na riadenie zložitých systémov. Absolvent má odborné a metodologické vedomosti interdisciplinárneho charakteru, na základe ktorých sa môže profilovať v prienikových oblastiach umelej inteligencie, kognície, adaptácie, komunikácie, konektivity, biosystémov, sociálnych systémov a podobne. Absolvent rieši výskumné problémy v špecializovaných oblastiach priemyslu a iných aplikačných oblastiach v zmysle priorít formulovaných pre oblasti základného a aplikovaného výskumu. Absolvent preukázal systematické porozumenie študijnému odboru a osvojil si zručnosti a metódy vedeckého výskumu spojené s daným odborom zodpovedajúcim súčasnému stavu poznania v odbore kybernetika, ovláda a vie zvoliť konkrétne vedecké metódy základného i aplikovaného výskumu v jednej z oblastí kybernetiky, automatizácie a mechatroniky. Je schopný kritickej analýzy, abstrakcie, hodnotenia a zovšeobecňovania danej problematiky a syntézy nových a zložitých konceptov. Preukazuje schopnosť koncipovať, konštruovať, realizovať a upravovať podstatnú časť výskumu s vedeckou integritou. Aplikuje a implementuje vlastné zistenia svojej teoretickej analýzy a svojho komplexného vedeckého výskumu pri riešení problémov. Svojím pôvodným výskumom prispieva k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania prostredníctvom realizácie rozsiahleho súboru prác, z ktorých niektoré sú hodné recenzného publikovania na národnej alebo medzinárodnej úrovni. Absolvent sa vyznačuje nezávislým, kritickým a analytickým myslením, ktoré aplikuje v meniacich sa podmienkach. Dokáže komunikovať s kolegami, širšou vedeckou komunitou aj laickou verejnosťou svoju oblasť expertízy a je schopný samostatne a odborne prezentovať samostatne výsledky výskumu a vývoja doma aj v zahraničí. Zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu. Dokáže stanovovať zameranie výskumu a koordinovať tím v príslušnom vednom odbore. V akademickom a profesionálnom kontexte sa očakáva jeho schopnosť podporovať technologický, spoločenský alebo kultúrny pokrok vo vedomostne-založenej spoločnosti. Ciele vzdelávania (zámery ŠP): CIEĽ 1: Osvojenie si všeobecných a prierezových vedomostí odboru Kybernetika na úrovni hodnotenia, a to odborných a metodologických vedomostí z viacerých oblastí odboru alebo praxe, slúžiacich ako základ pre inovácie a originalitu v praxi alebo výskume, a potrebných na projektovanie výskumu a vývoja, resp. rozvoja oblasti odbornej praxe. Študent má vedomosti (výstupy V1 až V10):
CIEĽ 2: Získanie kognitívnych a praktických zručností potrebných pre vytváranie a formulovanie nových hypotéz, úsudkov a stratégií pre ďalší rozvoj kybernetiky; vyhodnocovanie teórií, konceptov a inovácií; aplikovanie vlastných zistení vyplývajúcich z teoretickej analýzy a vlastného vedeckého bádania; a navrhovanie, overovanie a implementovanie nových výskumných a pracovných postupov. Študent vie (zručnosti Z1 až Z13):
CIEĽ 3: Získanie potrebných kompetencií: kritického, nezávislého a analytického myslenia v nepredvídateľných, meniacich sa podmienkach; schopnosti zohľadňovať spoločenské, vedecké a etické aspekty pri smerovaní ďalšieho vývoja spoločnosti; schopnosti prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou komunitou; zodpovednosti za vodcovstvo v danom vedeckom alebo pracovnom odbore, a schopnosti plánovať vlastný rozvoj a rozvoja spoločnosti v kontexte vedeckého a technického pokroku. Študent sa vyznačuje schopnosťou (kompetencie K1 až K12):
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Indikácia povolaní podľa existujúcich kvalifikačných štruktúr:
Systémový architekt vývoja kybernetických systémov - zodpovedá za výskum, vývoj a celkovú implementáciu inovatívnych riešení v oblasti kybernetických systémov. Navrhuje celkovú architektúru systému a aplikované technológie, koordinuje celkový vývoj kyberneticko-fyzikálnych systémov v zhode s požiadavkami funkčnej, technickej a informačnej bezpečnosti. Sleduje nové trendy v oblasti vývoja riadenia procesov, automatizácie, informatizácie a robotiky, ktoré implementuje do praxe. Jeho vedomosti, zručnosti a kompetencie sú definované v rámci profilu absolventa, vychádzajúceho z komplexného rámca kybernetiky pre 3. stupeň štúdia. Profil absolventa bol sformulovaný na základe diskusie s viacerými zástupcami z priemyslu (Continental Matador Truck Tires s.r.o., Púchov; AŽD Praha, s.r.o. - závod Žilina; Aliga, s. r. o.; Martin; Siemens Mobility, s. r. o. Bratislava). K dispozícii je písomné podporné stanovisko od subjektu:
Okrem toho vyhovuje profil absolventa povolaniu Asistent vysokej školy/Asistentka vysokej školy, podľa špecifikácie vedomostí, zručností a kompetencií podľa karty povolania https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496034-.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Uplatniteľnosť absolventov najlepšie demonštruje zoznam doterajších absolventov a nimi zastávaných pozícií (prehľad všetkých absolventov za posledných 6 rokov):
Absolventi doktorandského študijného programu riadenie procesov sa uplatňujú ako špecializovaní pracovníci výskumu a vývoja v spoločnostiach, ústavoch a výskumných centrách, kde je požadovaná najvyššia miera kritického a konštruktívneho myslenia, proaktívneho prístupu a invencie, pri riešení vysoko odborných problémov a taktiež vysoká miera zodpovednosti a sebareflexie, vo vzťahu k práci a jej výsledkom. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Ján Zelenka, PhD. (absolvent ŠP Riadenie procesov 3. stupňa, 2006-2009), jano.zelenka@gmail.com
Ing. Juraj Ilavský, PhD. (absolvent ŠP Riadenie procesov 3. stupňa, 2009-2012), juraj.ilavsky@siemens.com, juraj.ilavsky@gmail.com, +49 179 26 87 530
Ing. Jozef Balák, PhD. (absolvent ŠP Riadenie procesov 3. stupňa, 2015-2018), jozef.balak@outlook.com, +421 902 072 326
Ing. Roman Michalík, PhD. (absolvent ŠP Riadenie procesov 3. stupňa, 2018-2021), romi.michalik@gmail.com
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
ŠP Riadenie procesov je dlhodobo a stabilne etablovaný študijný program v doktorandskom stupni štúdia na Fakulte elektrotechniky a informačných technológií Žilinskej univerzity v Žiline. Absolventi tohto študijného programu nachádzajú uplatnenie v akademickej sfére (napr. Žilinská univerzita v Žiline, Slovenská akadémia vied) a v spoločnostiach realizujúcich vlastný výskum a vývoj v odbore kybernetika. Z dlhodobého hľadiska je zamestnávateľmi pozitívne vnímaná schopnosť absolventov kreatívne aplikovať teoretické znalosti a praktické zručnosti na riešenie najzložitejších výskumných problémov a inovačných výziev v oblasti riadenia technických procesov. Dôkazom pravdivosti týchto tvrdení je ochota zástupcov praxe užšie spolupracovať s katedrou a vstupovať do vzdelávacieho procesu rôznymi formami, od odborných prednášok, workshopov až po projektovú spoluprácu, na ktorej realizácii sa podieľajú aj študenti doktorandského štúdia. Pracovisko pravidelne monitoruje spätné väzby od zamestnávateľov absolventov, doposiaľ to však bolo realizované na báze osobných rozhovorov. Závery týchto spätných väzieb boli implementované do úprav študijného programu v rámci jeho harmonizácie. V súvislosti s harmonizáciou podľa vnutorného systému kvality UNIZA sa pristúpilo k získavaniu spätnej väzby od firiem, ktorá má charakter hodnotenia nasledovných čŕt absolventov (s hodnotením na stupnici od 1 (najhoršie) po 5 (najlepšie)):
Aby bolo možné posúdiť aj váhu získaných tvrdení, sleduje sa aj približný počet absolventov vo firme (1-5, 6-10, nad 10). Posledný realizovaný prieskum - január 2022:
|
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty a programu riadenie procesov definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA Tento predpis obsahuje pravidlá štúdia doktorandských študijných programov uskutočňovaných na Žilinskej univerzite v Žiline. Je záväzný pre všetkých študentov doktorandského štúdia, vysokoškolských učiteľov a iných zamestnancov, ktorí na Žilinskej univerzite v Žiline študujú alebo štúdium riadia a zabezpečujú. Smernica č. 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA. Táto smernica určuje záväzné postupy pre tvorbu študijných plánov pri príprave návrhu žiadosti o akreditáciu študijného programu alebo úprave študijného programu. Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. Stanovuje min. počet kreditov (180) potrebných na úspešné ukončenie štúdia. Smernica č. 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov UNIZA/span>. Táto smernica stanovuje pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie, a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo (ďalej len „SAAVŠ“). Smernica č. 205 - Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov UNIZA. Účelom vydania tohto vnútorného predpisu (smernice) je určenie pravidiel personálneho zabezpečenia študijných programov a zásad priraďovania učiteľov na zabezpečovanie študijných programov uskutočňovaných na UNIZA. Uvádza požiadavky na výkon funkcie školiteľa, jeho menovanie a povinnosti, požiadavky na menovanie oponentov dizertačnej práce a odporúčanú kategorizáciu výstupov tvorivej činnosti. Smernica č. 206 - Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA Definuje zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na všetkých akreditovaných študijných programoch 1., 2. a 3. stupňa na Žilinskej univerzite v Žiline. Smernica č. 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA. Smernica poskytuje odporúčania pre štruktúru pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA. Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov musia umožňovať zamestnancovi vykonávať: a) pedagogickú činnosť, b) vedeckovýskumnú činnosť, c) rozvoj svojich odborných, jazykových, pedagogických a digitálnych zručností a prenositeľných spôsobilostí, d) ostatné činnosti pre zabezpečovanie už uvedených činností. Smernica č. 213 - Politiky na zabezpečovanie kvality na UNIZA. Zmysel definovania politík UNIZA je stanoviť zásady, ktoré sa na UNIZA uplatňujú prostredníctvom stratégií, cieľov, postupov, pravidiel a ukazovateľov. Uplatňovanie zásad je nastavené tak, aby bolo preskúmateľné, či sa v príslušných cieľoch, postupoch, pravidlách a ukazovateľoch UNIZA aplikovali správne. Smernica č. 214 - Štruktúry vnútorného systému zabezpečovania kvality. Tento vnútorný predpis definuje štruktúry vnútorného systému zabezpečovania kvality pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo. Smernica UNIZA o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach upravuje jednotný postup v náležitostiach záverečných, rigoróznych a habilitačných prác pri ich príprave a tvorbe, registrácii, kontrole originality, uchovávaní a sprístupňovaní v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline a je vypracovaná v súlade s platnými zákonmi. Smernica č. 216 - Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Táto smernica je súčasťou vnútorného systému zabezpečovania kvality vzdelávania na UNIZA a definuje kvalitatívne požiadavky na uskutočňovanie doktorandských študijných programov na UNIZA v oblasti inštitucionálneho prostredia, ako aj realizácie doktorandského štúdia. Definuje kvalitatívne požiadavky na garanta študijného programu, pôsobenie odborovej komisie, pracovnej skupiny, školiteľa a školiteľa-špecialistu. V oblasti realizácie doktorandského štúdia definuje ukazovatele hodnotenia uchádzača a kvalitu doktorandského štúdia, pričom kladie dôraz na internacionalizáciu štúdia a kvalitatívnu úroveň výstupov doktoranda. Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností UNIZA. Účelom vydania tejto smernice je definovať zdroje Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej UNIZA), ktoré sú využívané pri uskutočňovaní akreditovaných študijných programov a tvorivých činností vzhľadom na zabezpečenie ich maximálnej účelnosti, efektívnosti, hospodárnosti, dostupnosti a obnovy v súlade s vnútorným systémom kvality vzdelávania. Táto smernica ustanovuje pravidlá, postupy a zodpovednosti týkajúce sa systematického zhromažďovania, spracovávania, analýzy a vyhodnocovania informácií v nevyhnutnom rozsahu a štruktúre pre riadenie vzdelávacej činnosti a pre riadenie tvorivých činností a iných súvisiacich aktivít UNIZA. Stanovuje informačnú potrebu pre riadenie stanovených oblastí a spôsob jej pokrytia, teda zdroje a zodpovednosti za zhromažďovanie informácií, riadenie referenčných informácií a upravuje tiež prístup k analýze informácií podľa požiadaviek odberateľov. Smernica č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov UNIZA v zahraničí. Smernica definuje základné podmienky mobilít študentov UNIZA v zahraničí, úlohu študijného plánu, premetov a kreditov, požiadavky na sprievodnú dokumentáciu a povinnosti študenta pred vyslaním na mobilitu a po návrate zo zahraniči. Podobne upravije podmienky mobilít pre zamestnancov. Účelom tejto smernice je vytvorenie metodiky hodnotenia tvorivých činností pre posúdenie úrovne tvorivých činností pedagogických a vedeckovýskumných zamestnancov Smernica č. 221 - Spolupráca UNIZA s externými partnermi z praxe. Predmetom tejto smernice je vymedzenie právomoci, pôsobnosti, zodpovednosti a stanovenie pravidiel pre zapájanie externých partnerov z praxe do činností UNIZA súvisiacich s VSK UNIZA ako aj s celkovým prístupom a pravidlami UNIZA ku spolupráci s externými partnermi. Smernica č. 222 - Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA. Týmto dokumentom sa na Žilinskej univerzite v Žiline zavádza komplexný vnútorný systém zabezpečovania kvality, s ohľadom na naplnenie poslania a zámerov UNIZA a dosiahnutie súladu VSK UNIZA so štandardmi SAAVŠ. Smernica č. 223 - Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov Smernica opisuje proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov so zameraním sa na možnosti ich zlepšovania a získania relevantnej spätnej väzby od všetkých zainteresovaných strán. Proces sa uskutočňuje na UNIZA v troch úrovniach: na úrovni Rady študijného programu; na úrovni fakúlt a ústavov UNIZA; a na úrovni Akreditačnej rady UNIZA. Smernica č. 226 - O autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline Smernica upravuje základné pravidlá autorskej etiky ako nepísaného súboru morálnych zásad, ktoré má autor, či už zamestnanec alebo študent Žilinskej univerzity v Žiline ctiť pri písaní vedeckých, odborných publikácií a vysokoškolských publikácií. Definuje základný postoj k rešpektovaniu zákonných a morálnych nárokov autorov a zásady správnej publikačnej praxe. Dokument definuje proces uznávania výsledkov vzdelávania, vydávania a uznávania diplomov na Žilinskej univerzite v Žiline, a to na úrovni uznávania kvalifikácií umožňujúcich prístup k vysokoškolskému vzdelávaniu, uznávania častí vysokoškolského štúdia, a vydávania diplomov a dokladov o vzdelaní po riadnom skončení vysokoškolského štúdia Smernica ukazuje spôsob naplnenia potreby preukázania dostatočných ľudských zdrojov so zameraním na vedecko-výskumných a pedagogických zamestnancov (tvorivých zamestnancov) ako aj doktorandov, ktorých profesijný rast je kľúčovým atribútom pre možnosť zabezpečenia kvality vysokoškolského vzdelávania a rozvoja univerzity ako vedecko-výskumnej a vzdelávacej inštitúcie.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
180 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia tohto študijného programu a ktorých splnenieje nevyhnutné na jeho riadne ukončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok a ďalších povinností, prioritne určujú nasledujúce predpisy: Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Smernica č. 216 - Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Sprievodca doktorandským štúdiom: https://feit.uniza.sk/studenti/doktorandske-studium/ Organizáciu a administratívne zabezpečenie tretieho stupňa štúdia na FEIT UNIZA definuje Rozhodnutie dekana č. 4/2023 k organizácií a administratívnemu zabezpečeniu 3. stupňa štúdia na stránke: https://feit.uniza.sk/oznamy-pre-doktorandov/ Doktorandské štúdium prebieha podľa individuálnych študijných plánov, pričom súbor vedomostí, schopností a zručností sa podriaďuje konkrétnej téme dizertačnej práce, ktorá je vypisovaná vo väzbe na konkrétny výskumný projekt, do riešenia ktorého je doktorand začlenený s cieľom rozvíjať svoje schopnosti pracovať v tíme. Individuálny študijný plán zostavuje školiteľ v spolupráci s doktorandom podľa potrieb dizertačnej práce a predkladá ho na schválenie predsedovi pracovnej skupiny Riadenie procesov v študijnom odbore Kybernetika, ktorá je zriadená podľa vnútorného predpisu univerzity. Individuálny študijný plán pozostáva zo študijnej časti a z vedeckej časti, a jeho naplnenie ukončené obhajobou dizertačnej práce predpokladá priebežné získavanie kreditov za vopred definované a kvantitatívne vyjadrené kritériá, ktoré sú špecifikované vo verejne dostupnom Sprievodcovi doktorandského štúdia. Študijná časť predstavuje z rozsahu študijného plánu 50 kreditov. Sústreďuje sa na získanie hlbokých teoretických poznatkov z oblasti riadenia procesov a osvojenie si metodologického aparátu podporeného znalosťou vybraných matematicko-fyzikálnych a odborných disciplín. Skladá sa zo štúdia dvoch povinných profilových, jedného povinného predmetu jadra a jedného povinne voliteľného predmetu a z povinného predmetu Písomná práca k dizertačnej skúške a jej obhajoba. Povinnými profilovými predmetmi sú Riadenie procesov a automatizácia, Základy vedeckej práce, povinným predmetom jadra je Svetový jazyk. Výber povinne voliteľného predmetu závisí od témy dizertačnej práce. Každému predmetu študijnej časti je pridelených 10 kreditov. Všetky predmety študijnej časti sú predmetmi štátnej skúšky. Vedecká časť predstavuje z rozsahu študijného plánu minimálne 130 kreditov. Realizuje sa v Dizertačných projektoch I až IV a samostatnou i tímovou vedeckou a výskumnou prácou, vrátane vypracovania a obhájenia dizertačnej práce. Dizertačné projekty I-IV predstavujú ucelené časti (etapy) dizertačnej práce a každému je pridelených 10 kreditov. Hodnotenými aktivitami v rámci individuálnej a tímovej vedeckej práce sú: publikácie v časopisoch a v zborníkoch z konferencií, kapitoly v monografiách/vysokoškolských učebniciach, ochrana duševného vlastníctva (patent, úžitkový vzor), citácie registrované v citačnom indexe SCI a aktívna prezentácia výsledkov na konferenciách. Prideľovanie kreditov za jednotlivé aktivity v rámci individuálnej a tímovej vedeckej práce je predpísané v Sprievodcovi doktorandským štúdiom. Štúdium končí obhajobou dizertačnej práce, ktorá patrí medzi štátne skúšky. Po vypracovaní a prijatí dizertačnej práce a jej obhajobe doktorand získa 30 kreditov (za dizertačnú prácu a jej obhajobu). Medzi povinnosti denných doktorandov, ktorú vyplývajú zo Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z. je aj pedagogické pôsobenie. Na zvýšenie kvality tohto aspektu doktoranského štúdia si doktorand môže v 1. semestri prvého ročníka zapísať výberový predmet Vysokoškolská pedagogika. Zahraničný študijný pobyt/prax sa doktorandovi odporúča realizovať až po vykonaní obhajoby písomnej práce k dizertačnej skúške, keď je jasná a úradne potvrdená dizertabilita ďalšieho smerovania budúcej dizertačnej práce. Konkrétne podmienky v priebehu štúdia: priebežné a záverečné hodnotenie jednotlivých predmetov s váhou uvedenou v informačných listoch predmetov; splnenie podmienky minimálneho počtu kreditov pre postúpenie do vyššieho ročníka štúdia v zmysle vyššie uvedených predpisov. Základnou časťou štúdia je ročník, v ktorom má študent získať v priemere 60 kreditov. Štúdium v dennej forme je rozdelené na ročníky takto:
Podmienkou postupu do ďalšej časti štúdia je získanie predpísaného počtu kreditov v danom ročníku štúdia. V prípade nesplnenia tejto povinnosti bude študent zo štúdia vylúčený. Odporúčaný študijný plán je zostavený tak, aby jeho absolvovaním študent splnil podmienky ukončenia štúdia v rámci štandardnej dĺžky štúdia. Konkrétne podmienky na riadne ukončenie štúdia: úspešné absolvovanie skúšok z dvoch povinných profilových predmetov – Riadenie procesov a automatizácia, Základy vedeckej práce, povinného predmetu jadra Svetový jazyk a povinne voliteľného odborného predmetu; vypracovanie a úspešné obhájenie písomnej časti dizertačnej skúšky; vypracovanie a úspešné obhájenie dizertačných projektov I až IV; individuálna a tímová vedecká práca; pedagogické aktivity; vypracovanie a úspešné obhájenie dizertačnej práce. Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia: 180. Pravidlá na opakovanie štúdia: - Pravidlá na predĺženie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 70 / 1r:30,2r:10,3r:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 10 / 1r:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 30 / 1r:0, 2r:0, 3r:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | 40/1r:0,2r:10,3r:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania určujú: Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-110.pdf, Smernica č. 216 – Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-216-dodatok-1.pdf Sprievodca štúdiom: https://feit.uniza.sk/studenti/doktorandske-studium/ Na úrovni jednotlivých predmetov pre overenie celkových výstupov vzdelávania sú uvedené v jednotlivých ILP. Na hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov sa uplatňuje postup podľa Smernice č. 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline, článok 8, odsek 4: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-110.pdf. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry smernica č. 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-110.pdf. V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoznam tém obhájených dizertačných prác za posledných 6 rokov:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity tieto pravidlá podrobne upravuje Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA a Smernica 215 – Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf Na úrovni fakulty a ŠP tieto pravidlá dopĺňa dokument "Sprievodca doktorandským štúdiom pre ŠP Riadenie procesov" ako aj ďalšie dokumenty: https://feit.uniza.sk/studenti/doktorandske-studium/ Organizácia a administratívne zabezpečenie tretieho stupňa štúdia na FEIT UNIZA: https://feit.uniza.sk/oznamy-pre-doktorandov/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov UNIZA v zahraničí a Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA Spravidla neoddeliteľnou súčasťou aktivít doktoranda v dennej forme štúdia, predpísaných v študijnom pláne, je aktívna účasť doktoranda na zahraničnom
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty, katedry a programu Riadenie procesov definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 207 - Etický kódex UNIZA a smernica č. 201 - Disciplinárny poriadok pre študentov UNIZA. Na úrovni fakulty je ustanovená disciplinárna komisia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty, katedry a programu Riadenie procesov definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline. Z hľadiska prijímania študentov so špeciálnymi potrebami na doktorandské štúdium predpis "Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Fakultu elektrotechniky a informačných technológií pre 3. stupeň štúdia v akademickom roku 2022/2023" https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_PhD-1.pdf, v článku 2 "Zásady a pravidlá prijímacieho konania na 3. stupeň vysokoškolského štúdia", v časti "Prijatie na štúdium pre študijné programy FEIT", v odseku 5, hovorí: Uchádzačovi so špecifickými potrebami na jeho žiadosť a na základe vyhodnotenia jeho špecifických potrieb v súlade s §100 ods. 9 písm. b) zákona o vysokých školách dekan určí formu prijímacej skúšky a spôsob jej vykonania s prihliadnutím na jeho špecifické potreby a v súlade so Smernicou č.198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline. Podrobné informácie pre študentov sú uvedené na webovej stránke: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-110.pdf Na úrovni fakulty prostredníctvom zverejnených e-mailových kontaktov zodpovedných osôb, prostredníctvom študentov zastúpených v študentskej časti Akademického senátu FEIT a prostredníctvom odkazu Poradíme vám: https://feit.uniza.sk/studenti/poradime-vam/ alebo Odkazu pre dekana: https://odkaz.feit.uniza.sk/ |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Aktuálny rozvrh | |
Rozvrh aktuálneho semestra: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php U študentov doktorandského štúdia zvyčajne nie je pevný rozvrh, prevažuje štúdium na báze projektovej výučby a individuálnych konzultácií vzhľadom na rôzne smerovania dizertačných prác a tomu prispôsobených rôznych študijných plánov.
|
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Aleš Janota, prof. Ing., PhD. EurIng Funkcia: vedúci katedry RIS FEIT UNIZA Kontakt (mail, tel.): ales.janota@uniza.sk; 041/513 3300, mob. 0944343549 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ing. Marek Bujňák krátka charakteristika osoby: študent doktorandského stupňa tretieho ročníka študijného odboru RP na FEIT UNIZA. e-mail: marek.bujnak@feit.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Juraj Ždánsky, PhD. Mail: juraj.zdansky@feit.uniza.sk Tel: +421-41-513 3342 https://feit.uniza.sk/zoznam-studijnych-poradcov/ Identifikácia študijného poradcu pre študentov - link na katedrovej stránke Rozvrh konzultácií: mimo rozvrhových hodín po dohode Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo Rozvrh konzultácií: mimo rozvrhových hodín po dohode |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. Oblasť zodpovedností /Kompetencie: Prodekan pre vzdelávanie tel.: +421 41 513 2119; e-mail: mariana.benova@uniza.sk
Meno a priezvisko: Bc.Viera Beláková a Bc. Emília Pekarová Oblasť zodpovedností /Kompetencie: Referát pre vzdelávanie, študijná agenda. tel.: +421 41 513 2064, 2063; e-mail: studref@feit.uniza.sk |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | |||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | |||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty, katedry a programu Riadenie procesov definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. Študijný program tretieho stupňa Riadenie procesov je zabezpečovaný primárne vo výučbových priestoroch katedry Riadiacich a informačných systémov budova AB, 2. A 3. poschodie https://kris.uniza.sk Prednášky a seminárne cvičenia fakultných a odborných predmetov programu Riadenie procesov sú zabezpečované v aulách, učebniach a laboratóriách univerzity a fakulty FEIT. Katedra riadiacich a informačných systémov má na účely výučby a výskumu v oblasti riadenia procesov vybudované moderné laboratórne miestnosti (https://kris.uniza.sk/laboratoria/) zabezpečené audiovizuálnou technikou (projektor, plátno, magnetická tabuľa, a pod), ktoré umožňujú realizovať výučbu predmetov vo všetkých formách štúdia a realizovanie výskumných úloh v oblasti riadenia, automatizácie a informatizácie dopravných a priemyselných procesov. Tieto laboratóriá sú budované predovšetkým z interných grantových zdrojov katedry. Okrem prednáškových miestností a laboratórií majú študenti k dispozícii po dohode s vedúcim lab. možnosť využívať dané priestory aj mimo rozvrhu k príprave na výučbu či na diskusiu s kolegami. Spomínané učebne sú zvizualizované v 3D na http://priestory.uniza.sk/kris/.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | |||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich Základným informačným systémom podporujúcim proces vzdelávania a výučby na Žilinskej univerzite v Žiline (UNIZA) je Akademický Informačný a Vzdelávací Systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu, pričom univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva životný cyklus študenta študijného programu, od podania prihlášky až po záverečnú obhajobu a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania. V rámci každého študijného programu slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z.z., na podporu tvorby rozvrhu atď. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria viaceré podsystémy:
Modul „záverečné práce“ je zameraný na podporu činností:
Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZAP a následné kroky, platí interná smernica ŽU č. 87. E-vzdelávanie (e-learning): Na univerzite je e-Vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým Vzdelávacím a Informačným Systémom (AIVS). E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. ŠP Riadenie procesov je podporovaný aj vlastným informačným systémom v podobe katedrových internetových stránok, na ktorých nájdu študenti aktuálne informácie potrebné ku štúdiu. Na úrovni fakulty študenti študijného programu majú vďaka celouniverzitnej resp. celoslovenskej licencii bezplatný prístup do mnohých vedeckých a technických databáz obsahujúcich vedecké práce a elektronické verzie kníh a učebných textov (STN online, Web of Science, ScienceDirect, SCOPUS, IEEE Xplore, Springer, Springer Link, Wiley). K ďalšej veľkej zbierke študijnej literatúry majú študenti prístup prostredníctvom Univerzitnej knižnice (http://ukzu.uniza.sk), či už formou výpožičky alebo štúdia literatúry v komfortných priestoroch knižnice. Neoddeliteľnou súčasťou je aj čiastková knižnica KRIS, v ktorej sa nachádzajú špecifické odborné knihy definované v ILP ako študijná literatúra, špecifická odborná literatúra je podľa potreby zabezpečovaná doktorandovi jeho školiteľom. Knižnica naviac poskytuje širokú škálu elektronických služieb v sekcii e-zdroje (http://ukzu.uniza.sk/e-booky/). Vydavateľstvo EDIS zabezpečuje tlač dizertačných prác.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | |||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program Riadenie procesov je poskytovaný prezenčnou formou |
||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | |||||||||||||||||||||||||||||
Betamont s.r.o. Zvolen, J. Jesenského 1054/44, 960 03 Zvolen, Slovensko https://www.betamont.sk/ Ide o firmu s 25 ročnou tradíciou na slovenskom trhu, ktorá vyvíja a integruje vlastné inteligentné dopravné technológie v cestnej aj železničnej doprave. Zástupca firmy (Ing. Juraj Maciak, riaditeľ divízie pre výskum a technický vývoj vo firme Betamont s.r.o. Zvolen, maciak.juraj@betamont.sk) je členom Rady ŠP Automatizácia (1. stupeň) ako zástupca zamestnávateľov, zástupcovia firmy sa taktiež dlhodobo účastnia ako členovia štátnicových komisií 1. stupňa štúdia. Katedra má s daným pracoviskom dlhodobú a úspešnú spoluprácu vo viacerých oblastiach - pri riešení spoločných výskumných projektov, ktoré majú významný dopad na riešené témy dizertačných prác (napr. APVV-15-0441 Merací systém s optickým snímačom pre systémy Weight In Motion, 2016-2020; ITMS-26220220089 Nové metódy merania fyzikálnych dynamických parametrov a interakcií motorových vozidiel, dopravného prúdu a vozovky, 2010-2015 a ďalšie), pri vybavovaní a budovaní spoločných laboratórií (napr. Integrované laboratórium IBM a Betamont). Spolupráca pri organizovaní odbornej konferencie Železničná oznamovacia a zabezpečovacia technika (17. ročník v roku 2021, garant prof. Ing. Karol Rástočný, PhD.) určenej zástupcom hospodárskej praxe. Siemens Mobility, s. r. o., Lamačská cesta 3/A, Bratislava 841 04, Slovensko https://www.mobility.siemens.com/sk/sk.html Firma je jedným zo strategických priemyslených partnerov katedry a FEIT UNIZA a významným zamestnávateľom technicky vzdelaných absolventov VŠ štúdia. Spolupráca prebieha vo viacerých oblastiach: dlhodobá účasť v štátnicových komisiách Bc. a Ing. štúdia, zadávanie a vedenie kvalifikačných prác na nižších stupňoch štúdia, odborné špecializované prednášky (napr.https://www.feitcity.sk/prednaska-od-priemyselneho-partnera-siemens-mobility/), ponuka praxe a stáží pre študentov, členstvo zástupcu v Rade ŠP Riadenie procesov v 2. stupni štúdia (zástupca zamestnávateľov), diskutovanie a posudzovanie návrhu ŠP Riadenie procesov v 3. stupni štúdia z pozície autority z praxe, zriadenie a prevádzka detašovaného pracoviska firmy v priestoroch katedry a iné. Kontakt: Ing. Rastislav Kušpál, vedúci kompetenčného centra Siemens Mobility, s. r. o. Bratislava, rastislav.kuspal@siemens.com Ďalej možno spomenúť viaceré spolupracujúce subjekty na poli výskumnej činnosti: a) zahraničné firmy:
b) zahraničné univerzity:
Pri riešení úloh v rámci spolupráce s firmami bolo nutné riešiť niektoré problémy na všeobecnej úrovni a navrhnuté spôsoby riešenia následne použiť v špecifických aplikáciách. Mnohé témy doktorandských prác preto boli zamerané na riešenie všeobecných problémov súvisiacich s modelovaním spoľahlivostných a bezpečnostných vlastností riadiacich systémov, bez priamej väzby na konkrétnu spolupracujúcu firmu. Išlo o to umožniť publikovanie výsledkov doktorandských prác a pritom dodržať podmienku vyplývajúcu s jednotlivých zmlúv uzatvorených s konkrétnymi firmami - neposkytnúť výsledky riešenia tretej strane.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | |||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia opisuje Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností UNIZA – najmä články 17, 18 a 19. Prvotné a súhrnné informácie o všetkých základných skutočnostiach potrebných k plnohodnotnému akademickému životu sú študentom sprostredkúvané v podobe informačnej príručky (distribuovanej papierovo aj elektronicky). Študenti majú možnosť sa na pôde UNIZA zapájať do najrôznejších záujmových či samosprávnych organizácií – Gama klub, Rada ubytovaných študentov Veľký Diel, Rada ubytovaných študentov Hliny, Internet klub, študentská televízia í-Téčko, Klub priateľov železníc UNIZA, Internátne rádiá RAPEŠ a Rádio X, Erasmus Student Network(ESN), Univerzitný klub hasičského športu UNIZA, spevácky zbor OMNIA, folklórny súbor STAVBÁR, Univerzitné pastoračné centrum pri Žilinskej univerzite. Športové vyžitie študentom ponúka Ústav telesnej výchovy - výučbu predmetu telesná výchova (23 športov), mimo vyučovacie športové aktivity, outdoorové aktivity (rafting, cykloturistiku, lyžovanie, windsurfing,...), organizovanie vysokoškolských súťaží, regeneráciu (sauna). K dispozícii sú viaceré športoviská - FIT-CLUB HLINYV (Fitness centrum, aeróbna hala, squashové ihrisko, viacúčelové ihrisko, regeneračný komplex, telocvičňa pre bojové športy, horolezecká stena), FIT-CLUB VEĽKÝ DIEL (Fitness centrum, viacúčelová hala, ihrisko na ricochet, telocvičňa T18 Veľký Diel, telocvičňa Májová ul., tenisové kurty, futbalové trávnaté ihrisko, atletická dráha). Pre záujemcov o výkonnostný šport sú k dispozícií oddiely športového klubu ACADEMIC UNIZA. Ústav telesnej výchovy pravidelne organizuje jedno i viacdenné športové kurzy raftingu (Soča, Salza, Váh, Hron, Belá), cyklistické pobyty spojené s turistikou, ale aj zimné lyžiarske kurzy (Nízke Tatry, Alpy). Univerzitná knižnica poskytuje rad knižničných služieb (výpožičné služby, medziknižničné výpožičné služby, medzinárodné výpožičné služby, bibliograficko-informačné služby, informačné poradenstvo, COPY centrum, HandLab, 3D tlač a ďalšie). Na pôde univerzity funguje EDIS – vydavateľstvo UNIZA ponúkajúce predaj študijnej literatúry, propagačných predmetov, kopírovacie služby, tlač a viazanie záverečných prác a pod. Študenti získavajú preukaz študenta, ktorý oprávňuje využívať viaceré služby ako napr. prístupový systém, stravovací systém, externé služby mimo univerzity (TRANSCARD – najmä autobusová doprava), univerzitná knižnica, ubytovacie zariadenie, LDAP účet umožňujúci prístup do informačných systémov. V univerzitnom kampuse, v rámci ktorého je poskytovaný ŠP, sú k dispozícii dve ubytovacie zariadenia – Veľký Diel a Hliny, na pôde ktorých pôsobia športové, kultúrne, informačné a iné záujmové zariadenia, združenia a kluby a študentské organizácie organizované študentmi alebo pre študentov. Stravovanie - študenti majú možnosť využívať služby ponúkané menzou, ktorá zabezpečuje stravovanie vo svojich 7 strediskách. Stravu možno odoberať použitím preukazu študenta (študentskej karty). Aktuality o živote na univerzite a najmä fakulte sú študentom ŠP sprostredkúvané prostredníctvom špeciálneho webového portálu FEIT City. Na úrovni fakulty existujú ďalšie možnosti, ako sú (v prípade priaznivej epidemiologickej situácie) Ples FEIT, športový deň FEIT, vianočný punč s dekanom, a pod. Zoznam študentských organizácií: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studentske-organizacie Poslaním študentských organizácií pôsobiacich na pôde Žilinskej univerzity v Žiline je sústrediť študentov so spoločnými záujmami a snažiť sa rozvíjať ich schopnosti v danom odbore, poskytovať svoje služby ostatným študentom, reprezentovať UNIZA na rôznych súťažiach a podujatiach a šíriť jej dobré meno. Ďalšie možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia študenta ŠP Riadenie procesov: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/volny-cas |
||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty, katedry a programu Riadenie procesov definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov UNIZA v zahraničí. Na úrovni fakulty sú všetky relevantné informácie dostupné v prehľadnej štruktúre na webstránke fakulty v sekcii https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ Kontaktná osoba k obsahu aktuálnej podstránky / Mgr. Silvia Pirníková / +421 41 513 2062 / silvia.pirnikova@feit.uniza.sk Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby:
Na úrovni katedry je koordinátor a kontaktná osoba:
|
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, fakulty definuje procesy, postupy a štruktúry smernica č. 206 - Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty sú zverejnené aktuálne informácie o ponúkaných študijných programoch 3. stupňa: Požadované schopnosti a predpoklady na prijatie na štúdium sú nasledovné
Sú obsiahnuté v dokumente "Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Fakultu elektrotechniky a informačných technológií pre 3. stupeň štúdia v akademickom roku 2022/2023" spracovanom na základe Smernice č.206 Zásady a pravidlá prijímacieho konania na Žilinskej univerzite v Žiline: https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_PhD-1.pdf a sú súčasťou agendy doktorandského štúdia zverejnenej na fakultné stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/doktorandske-studium/ Aktuálne dokumenty: https://feit.uniza.sk/fakulta/uradna-tabula/ |
||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity platí Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA: https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2022/07/S-206_2021-Zasady-a-pravidla-prijimacieho-konania-na-studium-na-UNIZA.pdf. Na úrovni fakulty sú postupy prijímania a všetky súvisiace skutočnosti opísané na stránke: Úradná tabuľa FEIT a pre doktorandov osobitne na: https://feit.uniza.sk/studenti/doktorandske-studium/. V rámci nej:
Prihláška sa podáva na konkrétny študijný program a uchádzač sa prihlasuje na konkrétnu tému dizertačnej práce, ktoré sú zverejnené na webovom sídle fakulty. V prípade záujmu o viac študijných programov je potrebné podať prihlášku na každý študijný program osobitne so zaplatením príslušného poplatku za prijímacie konanie. Uchádzači vyplnia elektronickú prihlášku cez webovú stránku FEIT (http://feit.uniza.sk/ v časti Uchádzači o štúdium) alebo webovú stránku UNIZA https://vzdelavanie.uniza.sk/prijimacky/index.php. Podanie riadne vyplnenej prihlášky v stanovenom termíne a úhrada poplatku za prijímacie konanie v stanovenom termíne sú podmienkou zaradenia uchádzača do prijímacieho konania.
|
||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||
Štatistika prjímacieho konania za posledné obdobie:
Prijímacie konanie má charakter motivačného rozhovoru uchádzača s prijímacou komisiou. Predmetom je zistenie predstáv uchádzača o spôsoboch riešenia ním vybranej témy dizertačnej práce, posúdenie predložených písomných podkladov a orientačné zmapovanie vybraných vedomostí uchádzača. Časť rozhovoru sa odohráva v cudzom (anglickom) jazyku. Výsledkom je stanovenie poradia uchádzačov, následne predložené dekanovi fakulty spolu s predstavou pracoviska o zamýšľanom počte prijatých. Na počet uchádzačov vpývajú viaceré faktory:
Na počet reálne prijatých uchádzačov (okrem deklarovanej maximálnej kapacity) má vplyv aj aktuálna ekonomická situácia školiaceho pracoviska - katedra je povinná odvádzať za PhD študentov (počnúc akad. rokom 2020/2021) z rozpočtu katedry do rozpočtu fakulty vždy k 1.1. daného roka:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov sa uskutočňuje na UNIZA na troch úrovniach:
Procesy, postupy a štruktúry zbierania, spracovania, analýzy a vyhodnocovania informácií, vrátane spätnej väzby od študentov a hodnotenia ich názorov na kvalitu ŠP, sú rámcovo upravené Smernicou č. 218 - Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. Informácie zozbierané o študijnom programe v zmysle Smernice č. 218 sú každoročne hodnotené vedením UNIZA a fakulty, akademickými orgánmi (akademické senáty UNIZA a FEIT), vedeckej rady (UNIZA a FEIT) aj akademickou obcou. V zmysle nového VSK UNIZA sú definované kompetencie a zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality ŠP Riadenie procesov (garant, spolugaranti, rada ŠP, Akreditačná rada) v zmysle Smernice č. 214. Štruktúry vnútorného systému zabezpečovania kvality na vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline. Všetky uvedené entity majú priamy vzťah priebežnému monitorovaniu a periodickému hodnoteniu ŠP Riadenie procesov na základe dostupných informácií. Konkrétne postupy monitorovania a priebežného hodnotenia ŠP upravuje smernica č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov. Pre doktorandské štúdium platí Smernica č. 216 - Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na UNIZA. Na úrovni fakulty: A) Spätná väzba od študentov je dlhodobo získavaná prostredníctvom anonymného hodnotenia predmetov v rámci informačného systému e-vzdelávanie, ktoré je študentom prístupné na konci semestra a počas skúškového obdobia. Študenti majú k dispozícii 2 verzie hodnotiacej ankety - rozšírenú a skrátenú verziu. Reálne (vzhľadom na ochotu študentov vypĺňať nejaké ankety) je však schodná iba stručná verzia, ktorej štruktúra je naznačená nižšie. A2. ŠTRUKTÚRA ANKETY (stručný opis) je uvedená nižšie: PREDMET XYZ (hodnotenie – skrátená verzia)
Pozn.: jednotlivé otázky obsahujú hodnotenie (stupnica 1 až 5 alebo áno/nie) a počet hodnotiacich PREDMET:
B) Počas celého roka je študentom (a v princípe komukoľvek) k dispozícii anonýmna elektronická "čierna skrinka", kde možno osloviť priamo dekana fakulty: https://odkaz.feit.uniza.sk/. K dispozícii sú 2 zložky realizujúce interakciu s vedením fakulty:
Na úrovni katedry / ŠP / predmetu: Vzhľadom na prechod časti výučby v dôsledku Covid-19 pandémie do online priestoru v akad. rokoch 2020/21 a 2021/22, bola koncom zimného semestra 2021/22 zriadená pre študentov možnosť okamžitého hodnotenia predmetov (či už predmetu ako celku na konci semestra alebo priamo jednotlivých vyučovacích hodín) vo forme jednoduchého anonýmneho dotazníka v prostredí MS Teams. Pilotný projekt bol vyskúšaný najskôr v Bc a Ing. stupni štúdia, s vyhodnotením na úrovni fakulty v marci 2022. Do budúcna sa tak otvára možnosť jednoduchého a efektívneho hodnotiaceho nástroja aj pre PhD. štúdium. Pedagógom bol z úrovne fakulty sprístupnený všeobecný tvar ankety, ktorý môžu duplikovať a aplikovať na konkrétny predmet/konkrétnu formu výučby, v nižšie uvedenom znení: Vážení študenti, chcel by som Vás požiadať o vyjadrenie Vášho názoru (spätnej väzby) na úroveň výučby počas semestra. Odpovede sú anonymné.
Vopred ďakujem za Váš názor.
1. Ako ste boli spokojný s náplňou a realizáciou výučby počas semestra? [Odpoveď vo forme 5-hviezdičkovej stupnice]
Tlačidlo "Odoslať"
Odpovede študentov a ich vyhodnotenie je anonýmne a okrem ich zobrazenia vyučujúcim sú výsledky spracúvané a vyhodnocované na fakultnej úrovni.
|
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Školitelia v ŠP Riadenie procesov doposiaľ realizovali neformálne diskusie so študentmi doktorandského štúdia za účelom získania spätnej väzby. V čase prípravy ročného hodnotenia doktorandov sa garant študijného programu rozpráva individuálne s každým študentom doktorandského štúdia s cieľom získať adresnú spätnú väzbu na študijné plány, jednotlivé absolvované predmety, vyučujúcich týchto predmetov a ďalšie postrehy súvisiace s organizáciou štúdia a ďalšími aktivitami so zachovaním anonymity prezentovaných názorov, postrehov, odporúčaní, kritických vyjadrení a pod. Z doposiaľ realizovaných stretnutí a vyhodnotenia spätných väzieb od študentov doktorandského štúdia v ŠP Riadenie procesov vyplynuli nasledujúce odporúčania/závery:
Prijaté opatrenia zapracované do ŠP Riadenie procesov v rámci jeho zosúlaďovania s vnútorným systémom kvality: ad 1) Analýza pripomienky: Doterajší priebeh štúdia predpokladal, že okrem svetového jazyka absolvuje doktorand v 1. ročníku ďalšie 3 (odborné) predmety, špecifikované v jeho individuálnom študijnom pláne. Tieto tri predmety si vyberal z ponuky 9 odborných predmetov (Bezpečná systémová komunikácia, Logické a udalostné systémy, Modelovanie a simulácia riadiacich systémov, Riadenie procesov, Riadiace systémy, Spoľahlivosť a bezpečnosť riadiacich systémov, Teória automatického riadenia, Teória spracovania signálov v riadení, Vybrané state z matematiky), pričom z každého vybraného predmetu sa odporúčalo projektové spracovanie min. 4 tém. Projektová príprava (aplikácia vybraných tém predmetu na danú dizertačnú prácu) sa osvedčila, uvedený prístup však znemožňoval poskytnúť viaceré témy z viacerých predmetov, pokiaľ si to zameranie dizertačnej práce vyžadovalo. Opatrenie: Obsah a počet ponúkaných predmetov boli v spracovanom návrhu zásadným spôsobom preusporiadané tak, aby sa uľahčila ľahšia a efektívnejšia skladba tém vo väzbe na dizertačnú prácu - 1 povinný predmet (Riadenie a automatizácia procesov), v ktorom sú koncentrované témy doteraz najčastejšie vyžadovane v dizertačnej práce (systémy, architektúry, riadenie, modelovanie, simulácia, aplikačné oblasti, vybrané state z matematiky), a 1 povinne-voliteľný predmet vyberaný z ponuky 3 predmetov (Inteligentné riadiace systémy, Analýza rizika a bezpečnosť riadených procesov, Robotické autonómne systémy), tématicky shŕňajúce tri podstatne širšie profilujúce základné oblasti. ad 2) Opatrenie: Za účelom zjednotenia a formalizovania prístupu študentov k zásadám a princípom vedeckej práce bol v rámci návrhu na zosúladenie ŠP Riadenie procesov zaradený do skladby povinných predmetov nový predmet Základy vedeckej práce pre kybernetiku. Rovnaký predmet (s modifikovaným obsahom alebo rovnakým obsahom) bol zaradený vo všetkých študijných programoch tretieho stupňa vzdelávania na Fakulte elektrotechniky a informačných technológií, ay všetci doktorandi fakulty získali jednotný základ pre ich vedecko-výskumnú činnosť. Poznámka: V zmysle novo zavedeného VSK UNIZA a jednotlivých jeho smerníc bude realizované priebežné zbieranie a spracovanie informácií o študijnom programe, študentmi na konci semestra, 1 x ročne od zamestnávateľov a učiteľov. Výsledky spätnej väzby a súvisiace opatrenia na zvyšovanie kvality ŠP budú predmetom činnosti jednotlivých orgánov VSK a vykonávané hodnotiace procesy budú zaznamenávané v informačnom systéme https://akreditacia.uniza.sk. Informácie pre akademickú obec aj verejnosť o hodnotení sú k dispozícii vo forme hodnotiacich správ: https://www.uniza.sk/index.php/hodnotiace-spravy-feit v členení na:
|
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Garant a školitelia v ŠP Riadenie procesov doposiaľ realizovali neformálne diskusie s absolventami doktorandského štúdia pri rôznych príležitostiach za účelom získania spätnej väzby. Z realizovaných diskusií s absolventami doktorandského štúdia v ŠP Riadenie procesov nevyplynuli žiadne odporúčania/závery. |