Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | teória a konštrukcie inžinierskych stavieb |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Josef Vičan, CSc. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | teória a konštrukcie inžinierskych stavieb | Číslo podľa registra ŠP |
100733 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | PhD. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 10 2.ročník: 10 3.ročník: 10 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventa Absolvent je vysokokvalifikovaný odborník v študijnom odbore stavebníctvo s hlavnou orientáciou na teóriu navrhovania a analýzu inžinierskych konštrukcií, dopravných aj pozemných stavieb a ich súčastí. Dokáže tvorivo aplikovať princípy vedeckého bádania, navrhuje nové prístupy a zdokonaľuje existujúce metódy teórie inžinierskych stavieb. Ovláda progresívne nástroje teórie navrhovania a technológie zhotovovania inžinierskych stavieb, ako aj metodológiu ich diagnostiky a rehabilitácií. Teoretické poznatky získané štúdiom dokáže uplatniť v experimentálnej analýze správania sa inžinierskych stavieb a pri ich kombinácii s modelovým riešením a výsledkami numerických simulácií. Ciele vzdelávania [CV 1] Umožniť špičkovým študentom vhodnou kombináciou a osvetou v inžinierskom stupni štúdia kvalifikovane sa rozhodnúť pre voľbu 3. stupňa vysokoškolského študia a vhodného doktorandského študijného programu odbore Stavebníctvo. [CV 2] Odporučiť a navrhnúť špičkovým študentom iných odborov na fakulte, uchádzačom z iných fakúlt a zo zahraničia (na základe požiadaviek profilu absolventa) doplnenie vzdelania v 3. stupni štúdia formou doplnkových predmetov. [CV 3] Pripraviť študentov vhodnou voľbou a výberom predmetov z jadra znalostí a kombináciou povinne voliteľných a výberových predmetov na budúce povolanie vedca, výskumníka a riadiaceho pracovníka v odbore stavebníctvo. [CV 4] Naučiť študentov metodiku vedeckého badania, metódy teoretických analýz, experimentálneho výskumu a tak je pripraviť na povolanie vedca, výskumníka a inivátora. [CV 5] Pripraviť študentov na zvládnutie špecializovaných softvérov z oblasti vedeckých analýz, počítačovej grafiky, prostriedkov BIM, modelovania, simulácií a ďalších počítačových a informačných technológií. Podporovať znalosti pre prácu s najmodernejšími softvérovými produktmi zameranými na ich špecializáciu. [CV 6] Pripraviť študentov na spracovanie vedeckých a odborných analýz teórie navrhovania moderných, spoľahlivých a trvanlivých inžinierskych stavieb včítane použitia smart materiálov, perspektívnych a ekonomických nosných konštrukcií, s využitím moderných technológií ich výstavby a umožniť im realizovať vedecké badania v ateliéroch, v laboratóriách a na úseku líniovej dopravnej stavby. [CV 7] Rozvíjať špecifiká študijných programov v rámci stavebných fakúlt SR, najmä zvýšenou orientáciou študijných programov SvF UNIZA na inžinierske konštrukcie a dopravné stavby s veľkým podielom v oblasti výskumu hodnotenia a rehabilitácií existujúcich inžinierskych stavieb. [CV 8] Sprístupniť študentom aktuálne medzinárodné snahy, dokumenty a záväzky z oblastí: Green Deal, Parížska a Dublinská deklarácia, Biela kniha, trvalo udržateľný rozvoj a výstavba, cirkulačná ekonomika, ..., prípadne nových, ktoré sa ešte aktuálne objavia. [CV 9] Rozšíriť oblasť poznania u študentov prizývaním na výberové prednášky významných odborníkov praxe a vedeckých pracovníkov z výskumných pracovísk v SR aj v zahraničí. [CV 10 ] Umožniť študentom účasť na medzinárodných mobilitách alebo stážach s cieľom získania najnovších poznatkov a trendov vo výskume v oblasti teórie a konštrukcií inžinierskych stavieb. Výstupy vzdelávania: Absolvent: [VV1 ] Získa vysoko špecializované vedomosti teórie navrhovania, prípravy, realizácie, údržby, obnovy a asanácie inžinierskych stavieb v ich komplexnom ponímaní a vzájomných súvislostiach, ako aj v oblastiach výskumu. [VV2 ] Vie pracovať so špecializovanými softvérmi pre vedecko-technické analýzy, ovláda počítačovú grafiku, simulačné techniky a najnovšie počítačové a informačné technológie, včítane prostriedkov BIM. [VV3 ] Ovláda metódy výskumu, vývoja a hodnotenia mechanickej odolnosti a stability, kvality, bezpečnosti, efektívnosti, energetickej hospodárnosti, environmentálnych aspektov a udržateľnosti inžinierskych stavieb. [VV4 ] Vie samostatne integrovať a aplikovať teoretické a praktické poznatky, kriticky analyzovať a posudzovať návrhy v oblasti výskumu a vývoja inžinierskych stavieb a ich bezprostredného okolia. [VV5 ] Prezentuje vlastné riešenia problémov vo výskume a vývoji inžinierskych stavieb a tvorivo aplikuje získané poznatky v praxi. [VV6 ] Vie v prostredí najmodernejších informačných a virtuálnych technológií modelovať, optimalizovať a hodnotiť materiálové, konštrukčné, technické a technologické riešenia spojené s navrhovaním, realizáciou, prevádzkou, údržbou, obnovou a likvidáciou inžinierskych stavieb a optimalizovať alternatívne riešenia vo vzťahu k statickým, environmentálnym a ekonomickým parametrom udržateľnosti. [VV7] Preukazuje systematické porozumenie študijného odboru stavebníctvo pri osvojení si zručností a metód vedeckého výskumu spojených s daným odborom zodpovedajúcim súčasnému stavu poznania v odbore. Chápe stavebné dielo ako komplexný celok v jej kvalitatívnych, statických, environmentálnych, energetických, sociálnych, ekonomických, technicko-funkčných, urbanistických a kultúrnych súvislostiach v rámci jej celoživotného cyklu. [VV8 ] Dokáže s vysokou mierou tvorivosti, inovatívnosti a samostatnosti skúmať, vyvíjať a riadiť návrh a realizáciu inžinierskych stavieb, vrátane ich užívania, rekonštrukcií a environmentálne vhodnej likvidácie s minimalizáciou uhlíkovej stopy. [VV 9] Disponuje inovatívnym myslením, je pripravený odborne na vedeckej úrovni prezentovať výsledky vlastných výskumov a analýz pred odborným publikom a je kompetentný riešiť v rámci interdisciplinárneho vedeckého tímu vedecké problémy. [VV 10] Je schopný v akademickom a profesionálnom kontexte podporovať technologický, spoločenský a kultúrny pokrok v spoločnosti založenej na poznatkoch a vedomostiach. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolvent má široké možnosti uplatnenia vo funkciách projektového manažéra konštrukcií inžinierskych stavieb, kontrolného statika inžinierskych konštrukcií, hlavného geotechnika, hlavného inžiniera projektu, ako aj v celom spektre ďalších profesií v oblasti inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb vrátane štátnej správy v tejto oblasti. Je pripravený na vzdelávaciu a tvorivú vedecko-výskumú činnosť v rámci akademického prostredia alebo vo výskumných centrách a vedeckých parkoch, príp iných výskumne orientovaných organizáciách. Časť absolventov ŠP TKIS odchádza po skončení štúdia do praxe. Podobne ako absolvent 2. stupňa sa môže po 3 rokoch praxe uchádzať o kvalifikáciu ako: Autorizovaný inžinier pre konštrukcie inžinierskych stavieb (kategória I2) s oprávnením na vyhotovovanie projektovej dokumentácie na stavebné povolenie a na poskytovanie technického a ekonomického poradenstva týkajúceho sa konštrukcií inžinierskych stavieb, na vypracúvanie odborných posudkov a odhadov a vykonávanie odborných autorských dohľadov nad uskutočňovaním stavieb podľa projektovej dokumentácie overenej stavebným úradom v územnom konaní alebo v stavebnom konaní. Autorizovaný stavebný inžinier pre statiku stavieb (kategória I3) s oprávnením na poskytovanie služieb vyhradených statikovi stavby podľa všeobecných predpisov, najmä na vyhotovovanie projektovej dokumentácie nosných konštrukcií stavieb, overovanie projektov z hľadiska mechanickej odolnosti a stability stavieb, vykonávanie prieskumov, stavebných meraní a stavebnej diagnostiky a technické poradenstvo týkajúce sa statiky a dynamiky nosných konštrukcií inžinierskych stavieb. Pri výbere týchto povolaní je predpoklad výkonávania činností príslušiacich hlavnému inžinierovi projektu, resp. kontrolnému statikovi. Výkon týchto zamestnaní je regulovaný nasledovnými právnymi predpismi: Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v prípade, ak sa zamestnanie vykonáva na základe živnostenského oprávnenia. Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Zákon č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov. Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18. V prípade, že absolvent po skončení štúdia zostáva v akademickom prostredí, je spôsobilý na výkon povolania výskumného zamestnanca a po absolvovaní celoživotného vzdelávania v odbore pedagogické vedy na výkon povolania vysokoškolského učiteľa. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Názov Externej zainteresovanej strany: Slovenská komora stavebných inžinierov (SKSI). |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu TKIS vykazujú počas doby ich trvania takmer nulovú nezamestnanosť, resp. 100 %-nú zamestnanosť. Pôsobia ako projektanti v projekčných firmách s orientáciou na inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, SZČO, alebo zostávajú v akademickom prostredí ako výskumní zamestnanci alebo vysokoškolskí učitelia. Portál www.uplatnenie.sk za roky 2018 a 2019 nauvádza z dôvodu malého počtu absolventov ich uplatniteľnosť v praxi. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Jozef Prokop, PhD. - výskumný zamestnanec na katedre stavebných konštrukcií a mostov SvF UNIZA Ing. Michal Šmalo, PhD. - špičkový projektant dopravných stavieb, Rambol, projekčná a konzultačná spoločnosť, Dánsko Ing. Eva Pitlová, PhD. - výskumný pracovník, Centrum dopravního výskumu Brno, ČR Ing. Miroslav Strieška, PhD. - špičkový projektant inžinierskych konštrukcií, Valbek&Prodex, spol. s r.o., Bratislava Ing. Martin Varuš, PhD. - odborný asistent na katedre stavebných konštrukcií a mostov SvF UNIZA Ing. Matej Brna, PhD. - výskumný pracovník na katedre cestného a environmentálneho inžinierstva, SvF UNIZA
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
VALBEK a PRODEX, s.r.o., Bratislava, projekčná firma, zamestnáva absolventov TKIS v oblasti projektovania mostov, železničných tratí a pozemných komunikácií – zamestnáva našich absolventov venujúcich sa projektovaniu mostov a je spokojná s ich pripravenosťou a vedomosťami. SvF UNIZA - zamestnáva absolventov ŠP TKIS, je spokojná s ich pripravenosťou a umožňuje im ďlašie vzdelávanie a rozvoj kvalifikácie INSET, s.r.o., Divízia Slovensko - diagnostika inžinierskych a pozemných stavieb, zamestnáva absolventov TKIS, vyjadruje spokojnosť s pripravenosťou našich absolventov Centrum dopravního výskumu (CDV) - výskumná organizácia v oblasti dopravy a dopravnej infraštruktúry, zamestnáva absolventov TKIS a deklaruje výbornú pripravenosť našich absolventov pre výskumnú činnosť v rámci CDV
|
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definujú procesy, postupy a štruktúry všeobecne tieto dokumenty: Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA. Konkrétne pre 3. stupeň štúdia definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf Na úrovni študijného programu sú vyššie spomenuté smernice dôsledne dodržiavané. Študijné plány vychádzajú z prijatých univerzitných pravidiel. Vzdelávanie v doktorandskom študijnom programe teória a konštrukcie inžinierskych stavieb (TKIS) sa uskutočňuje na základe individuálneho študijného plánu doktoranda, pod vedením školiteľa. Študijný plán doktoranda stanovuje školiteľ v súlade s odporúčaným študijným plánom TKIS uvedeným v prílohe 1. Vzdelávanie je založené na získavaní poznatkov na úrovni súčasného poznania a vlastnom príspevku doktoranda k nemu. Je výsledkom vedeckého bádania a samostatnej tvorivej činnosti doktoranda. Kvalita v 3. stupni vysokoškolského vzdelávania je závislá od kvality vedeckovýskumnej práce školiaceho pracoviska, preto je nevyhnutné, aby individuálne študijné plány doktorandov TKIS boli naviazané na ich vedeckovýskumnú činnosť a výskumné aktivity školiteľa, ktoré sa uskutočňujú najmä prostredníctvom riešenia výskumných projektov. Školiteľ doktoranda je zodpovedný za kvalitu a úroveň štúdia a individuálneho študijného plánu, pričom sa doktorand aktívne podieľa na jeho tvorbe. Individuálny študijný plán schvaľuje odborová komisia, resp. pracovná skupina a garant študijného programu. Doktorandské štúdium pozostáva zo študijnej, vzdelávacej a vedeckej časti, ktorých obsah a vzájomný pomer v kreditovom vyjadrení upravujú interné predpisy UNIZA. Organizácia štúdia doktorandských študijných programov na UNIZA sa riadi ustanoveniami Smernice č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/doktorandske-studium/Smernica2015.pdf.
|
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia Doktorand počas svojho štúdia musí získať predpísaný počet kreditov, spravidla za nasledujúce činnosti: c) pedagogickú činnosť v dennej forme štúdia v maximálnom rozsahu 4 h týždenne, Študijný plán doktoranda pozostáva zo študijnej časti, ktorá sa končí dizertačnou skúškou, vedeckej časti a obhajoby dizertačnej práce. Počty kreditov za jednotlivé činnosti stanovuje študijný plán TKIS a schvaluje ho Odborová komisia a Vedecká rada SvF. Študijná časť študijného plánu doktoranda pozostáva najmä z účasti na prednáškach, seminároch a individuálneho štúdia odbornej literatúry podľa zamerania dizertačnej práce, za ktoré školiteľ prideľuje kredity v súlade s kreditovým systémom štúdia. V individuálnom študijnom pláne doktoranda sa uvádza zoznam predmetov, ktoré má doktorand absolvovať, zoznam predmetov dizertačnej skúšky vybraných zo zoznamu schváleného odborovou komisiou a zoznam povinnej a odporúčanej literatúry. Vedecká časť študijného plánu doktoranda pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce doktoranda, ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce. Vedeckú časť študijného plánu doktoranda odborne garantuje školiteľ. Počty kreditov za jednotlivé činnosti stanovuje študijný plán ŠP TKIS a schvaluje ho Odborová komisia a Vedecká rada SvF. Školiteľ najneskôr do 31. augusta za príslušný akademický rok predkladá dekanovi ročné hodnotenie plnenia študijného programu doktoranda s vyjadrením, či odporúča alebo neodporúča jeho pokračovanie v štúdiu. Školiteľ pritom hodnotí stav a úroveň plnenia študijného programu doktoranda, dodržiavanie termínov, udelí kredity a v prípade potreby predkladá návrh na úpravu jeho individuálneho študijného programu. Na dizertačnú skúšku sa doktorand v dennej forme doktorandského štúdia prihlasuje najneskôr do 18 mesiacov odo dňa zápisu na doktorandské štúdium. Doktorand je povinný podať spolu s prihláškou na dizertačnú skúšku aj písomnú prácu, vypracovanú k dizertačnej skúške. Písomnú prácu k dizertačnej skúške tvorí projekt dizertačnej práce, obsahujúci Podmienky pre riadne skončenia štúdia Podmienkou riadneho skončenia doktorandského štúdia je vykonanie dizertačnej skúšky, získanie požadovaného počtu kreditov a obhajoba dizertačnej práce. Dizertačnou prácou preukazuje študent tretieho stupňa vysokoškolského štúdia v ŠP TKIS schopnosť a pripravenosť na samostatnú vedeckú a tvorivú činnosť v oblasti výskumu. Práca prezentuje výsledky vedeckého bádania a aplikáciu výsledkov výskumu v praxi. Výsledkom dizertačnej práce by malo byť získanie nových poznatkov v danej problematike. Vedecký výskum je proces získavania nových vedeckých poznatkov a rozširovania hraníc poznania ľudstva. Študent musí preukázať hlboké systematické porozumenie odboru štúdia, musí preukázať zručnosti vo výskumnej práci a správne aplikovať metódy vedeckého výskumu. Študent má preukázať, že v rámci dizertačnej práce sám realizoval podstatnú časť výskumu, že ho načrtol, skonštruoval, zrealizoval, optimalizoval a to všetko eticky čistým spôsobom. Doktorand podáva dekanovi žiadosť o povolenie obhajoby dizertačnej práce v súlade s harmonogramom štúdia, ak získal predpísaný počet kreditov. K žiadosti pripojí okrem dizertačnej práce a autoreferátu aj ďalšie podklady a dokumenty požadované Smernicou č. 110, ktorá definuje aj štruktúru dizertačnej práce, a Smernicou č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline. Po prijatí žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce dekan predloží predsedovi odborovej komisie žiadosť doktoranda spolu s dizertačnou prácou a požiada ho o návrh zloženia komisie pre obhajobu a návrh oponentov. Komisiu a min. 2 oponentov následne menuje dekan fakulty. Dekan po doručení všetkých posudkov od oponentov postúpi žiadosť doktoranda o povolenie obhajoby dizertačnej práce spolu so všetkými náležitosťami vrátane posudkov oponentov predsedovi komisie pre obhajobu. Predseda komisie pre obhajobu po prevzatí materiálov navrhne dekanovi čas a miesto obhajoby dizertačnej práce. Dizertačná práca spolu s jej obhajobou tvorí jeden predmet. Obhajoba dizertačnej práce je štátnou skúškou a v štandardnej dĺžke štúdia ju doktorand musí vykonať najneskôr v poslednom mesiaci posledného akademického roku jeho štandardnej dĺžky štúdia. Obhajoba dizertačnej práce sa koná formou vedeckej rozpravy. Doktorand prednesie obsah svojej dizertačnej práce, výsledky a prínosy. Oponenti prednesú svoje posudky, ku ktorým doktorand zaujme stanovisko. V diskusii sa overuje správnosť, odôvodnenosť a vedecká pôvodnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Obhajoba sa môže konať len za prítomnosti najmenej dvoch tretín z počtu členov komisie pre obhajobu oprávnených hlasovať vrátane najmenej dvoch oponentov, pričom aspoň jeden člen komisie musí byť z pracoviska mimo UNIZA. Po skončení obhajoby sa koná neverejné zasadnutie komisie, na ktorom sa zúčastnia jej členovia vrátane oponentov a školiteľa. Na neverejnom zasadnutí sa zhodnotí priebeh a výsledok obhajoby a možnosť využitia výsledkov dizertačnej práce v praxi. Komisia a oponenti zároveň v tajnom hlasovaní rozhodnú o tom, či komisia navrhne udeliť doktorandovi akademický titul. Následne komisia ohodnotí obhajobu dizertačnej práce známkou, pričom klasifikácia sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice uvedenej v Smernici č. 110. Výsledok hlasovania s odôvodnením vyhlási predseda komisie pre obhajobu doktorandovi a ostatným prítomným účastníkom na jej verejnom zasadnutí. Návrh na udelenie alebo neudelenie akademického titulu doktorandovi spolu so zápisnicou a spisovým materiálom doktoranda predloží predseda komisie pre obhajobu dekanovi. Dekan po kladnom posúdení návrhu komisie pre obhajobu dizertačnej práce na udelenie alebo neudelenie akademického titulu „doktor“ absolventovi doktorandského štúdia predloží rektorovi doklady o absolvovaní štúdia. Akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“) udeľuje UNIZA s platnosťou odo dňa vykonania úspešnej obhajoby dizertačnej práce. |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 165/1 r.: 45.0, 2 r.: 60.0, 3 r.: 60.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 15/1. r: 15, 2. r. 0, 3.r. 0 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 0/1.r. 0, 2. r. 0, 3. r. 0 | |
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 46/2. r. 6, 3. r. 40 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov, § 54 ods. 2 zákona o VŠ a zásadami uvedenými v Smernici č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. Kvalita doktorandského štúdia sa hodnotí počas jeho uskutočňovania, ako aj pri jeho skončení. Za úspešne skončené doktorandské štúdium sa považuje také, pri ktorom boli okrem dodržania harmonogramu naplnené všetky požadované kritériá a doktorand publikoval výsledky svojej práce formou predpísaných výstupov, ktoré má uvedené v individuálnom študijnom pláne. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia, ktoré sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov, kde je uvedená aj ich váha. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA uvedenými v Metodickom odporúčaní UNIZA na str. 39. Hodnotenie zodpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na urovni univerzity sa doktorandské štúdium riadi pravidlami definovanými v Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Pravidlami týchto smerníc sa riadia aj podmienkxy uznávania štúdia (časti štúdia) na fakulte. V prípade študijného programu TKIS rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí študijného programu. Platí to tak pre uchádzačov o štúdium zo Slovenska, ako aj zo zahraničia. |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Postup zadávania tém záverečných prác, v tomto prípade dizertačných prác stanovuje Smernica č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf. a Smernica č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Návrhy tém dizertačných prác sa vypisujú a zverejňujú na úradnej tabuli web sídla fakulty, ktorá zároveň zverejní aj spôsob a termíny prihlasovania sa študentov na štúdium. Termín zverejnenia tém dizertačných prác je určený akademickým kalendárom školiaceho pracoviska. Témy dizertačných prác na akad. rok 2022-23 sú evidované na: https://svf.uniza.sk/subory/Doktorandske_studium_2022/Navrhy_tem_DP_TKIS_2022_2023.pdf
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Pravidlá pre zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie dizertačných prác definuje Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf , Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf a Smernica č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf. Návrhy tém dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Návrhy tém dizertačných prác sa vypisujú a zverejňujú na úradnej tabuli web sídla fakulty, ktorá zároveň zverejní aj spôsob a termíny prihlasovania sa študentov na štúdium. Termín zverejnenia tém dizertačných prác je určený akademickým kalendárom školiaceho pracoviska. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“. Ak boli na jednu tému prihlásení viacerí uchádzači, určí ich poradie podľa úspešnosti prijímacej skúšky. Pri určení poradia prihliada komisia aj na rozsah a kvalitu doterajšej odbornej publikačnej činnosti uchádzača a na výsledky jeho inej odbornej činnosti. Dekan rozhodne na základe výsledkov prijímacej skúšky o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk. Počas uskutočňovania študijného programu sa hodnotia najmä skutočnosti súvisiace s napĺňaním obsahu individuálneho študijného plánu doktoranda. Hodnotenie vykonáva raz ročne na konci akademického roka školiteľ a schvaľuje garant študijného programu a následne dekan. Rozhodujúcimi skutočnosťami sú dizertačná skúška a obhajoba dizertačnej práce. Doktorand, ktorý nemá splnené všetky povinnosti, vyplývajúce z individuálneho študijného plánu a nemá dostatok kreditov, sa nemôže prihlásiť na dizertačnú skúšku ani požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce. V termíne stanovenom pre odovzdanie práce vloží osobne autor práce jej elektronickú verziu totožnú so zviazanou verziou vo forme .pdf v jednom súbore s možnosťou prevodu na čistý text do systému Evidencie záverečných prác (ďalej EZP). Prístup do EZP je cez stránku: http://kniznica.uniza.sk/ezp. UNIZA zašle prácu v elektronickej forme do Centrálneho registra záverečných, rigoróznych a habilitačných prác (CRZP), kde sa overí miera originality zaslanej práce. Spolu so dizertačnou prácou sa zasielajú v elektronickej forme aj príslušné posudky oponentov, školiteľov, vedúcich záverečných prác alebo rigoróznych prác, recenzentov alebo iných osôb a tieto posudky sa uchovávajú v Centrálnom registri záverečných, rigoróznych a habilitačných prác spolu s príslušnou prácou po dobu jej uchovávania. Z CRZP získa vysoká škola informáciu potrebnú na overenie miery originality – hodnotenie pôvodnosti. Výsledok je podrobne popísaný v tzv. Protokole o kontrole originality. Školiteľ na základe výsledku kontroly zhody textu posúdi mieru originality. Vo svojom posudku uvedie prehlásenie, či je práca podľa jeho názoru originálna, alebo ide o plagiát. Po obhajobe rozhodne o originalite práce komisia pre obhajoby dizertačných prác. Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci je posudok školiteľa záverečnej práce, posudok oponentov dizertačnej práce, protokol o kontrole originality a obhajoba záverečnej práce jej autorom. Doktorand podáva dekanovi žiadosť o povolenie obhajoby dizertačnej práce v súlade s harmonogramom štúdia, ak získal predpísaný počet kreditov. Po prijatí žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce dekan predloží predsedovi odborovej komisie žiadosť doktoranda spolu s dizertačnou prácou a požiada ho o návrh zloženia komisie pre obhajobu a návrh oponentov. Komisiu a min. 2 oponentov následne menuje dekan fakulty. Dekan po doručení všetkých posudkov od oponentov postúpi žiadosť doktoranda o povolenie obhajoby dizertačnej práce spolu so všetkými náležitosťami vrátane posudkov oponentov predsedovi komisie pre obhajobu. Predseda komisie pre obhajobu po prevzatí materiálov navrhne dekanovi čas a miesto obhajoby dizertačnej práce. Dizertačná práca spolu s jej obhajobou tvorí jeden predmet. Obhajoba dizertačnej práce je štátnou skúškou a v štandardnej dĺžke štúdia ju doktorand musí vykonať najneskôr v poslednom mesiaci posledného akademického roku jeho štandardnej dĺžky štúdia. Obhajoba dizertačnej práce sa koná formou vedeckej rozpravy. Doktorand prednesie obsah svojej dizertačnej práce, výsledky a prínosy. Oponenti prednesú svoje posudky, ku ktorým doktorand zaujme stanovisko. V diskusii sa overuje správnosť, odôvodnenosť a vedecká pôvodnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Obhajoba sa môže konať len za prítomnosti najmenej dvoch tretín z počtu členov komisie pre obhajobu oprávnených hlasovať vrátane najmenej dvoch oponentov, pričom aspoň jeden člen komisie musí byť z pracoviska mimo UNIZA. Po skončení obhajoby sa koná neverejné zasadnutie komisie, na ktorom sa zúčastnia jej členovia vrátane oponentov a školiteľa. Na neverejnom zasadnutí sa zhodnotí priebeh a výsledok obhajoby a možnosť využitia výsledkov dizertačnej práce v praxi. Komisia po obhajobe rozhodne o originalite práce. Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci je posudok školiteľa záverečnej práce, posudok oponentov dizertačnej práce, protokol o kontrole originality a obhajoba záverečnej práce jej autorom. Komisia a oponenti zároveň v tajnom hlasovaní rozhodnú o tom, či komisia navrhne udeliť doktorandovi akademický titul. Následne komisia ohodnotí obhajobu dizertačnej práce známkou, pričom klasifikácia sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice uvedenej v Smernici č. 110. Výsledok hlasovania s odôvodnením vyhlási predseda komisie pre obhajobu doktorandovi a ostatným prítomným účastníkom na jej verejnom zasadnutí. Návrh na udelenie alebo neudelenie akademického titulu doktorandovi spolu so zápisnicou a spisovým materiálom doktoranda predloží predseda komisie pre obhajobu dekanovi. Dekan po kladnom posúdení návrhu komisie pre obhajobu dizertačnej práce na udelenie alebo neudelenie akademického titulu „doktor“ absolventovi doktorandského štúdia predloží rektorovi doklady o absolvovaní štúdia. Akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“) udeľuje UNIZA s platnosťou odo dňa vykonania úspešnej obhajoby dizertačnej práce. Dokladmi o absolvovaní štúdia doktorandského študijného programu TKIS v študijnom odbore Stavebníctvo sú vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnej skúške a dodatok k diplomu. Doklady o absolvovaní štúdia doktorandovi odovzdá spravidla dekan na slávnostnej promócii, organizovanej podľa tradícií a zvyklostí UNIZA. |
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Na úrovni fakluty zabezpečuje splnenie príslušných procesov, postupov a štruktúr v rámci mobilít študentov fakultný koordinátor, ktorým je spravidla prodekan s kompetenciou medzinárodnej spolupráce. S jeho pomocou a s pomocou garanta študijného programu si študent zostavuje šudijný plán prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole tak, aby obsahoval ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Pri štúdiu na inej vysokej škole v zahraničí podľa článku 7 ods. 7 Študijného poriadku UNIZA sa uzatvára zmluva medzi študentom, príslušnou fakultou UNIZA alebo UNIZA a partnerskou inštitúciou, ktorá štúdium poskytuje. Podrobnosti stanovuje vyhláška MŠVVaŠ SR o kreditovom systéme štúdia. Zmluva sa uzatvára pred nastúpením študenta na prijímajúcu vysokú školu. V prípade zahraničnej stáže študent pred vyslaním na študijný pobyt vyplní okrem zmluvy o štúdiu/stáži („Learning agreement“) aj „Informáciu o plánovanom študijnom pobyte“, dokument ktorého súčasťou je aj študijný plán študenta vyslaného na študijný pobyt v zahraničí v príslušnom akademickom roku. V tlačive vyplní názvy predmetov, ktoré absolvuje v zahraničí a ich ekvivalenty podľa svojho študijného plánu na UNIZA. Smernicač. 219 definuje súčasne aj povinnosti študenta pred vycestovaním do zahraničia ako aj po návrate zo zahraničnej vysokej školy. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Obidva dokumenty platia aj na úrovni fakulty. Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov UNIZA sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry pre študentov so špeciálnymi potrebami Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf), Smernicač. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. Pravidlá definované týmito smernicami sa uplatňujú aj na úrovni fakulty. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity a fakulty definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 110 – Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf . O pravidlách prístupu študenta k prostriedkom nápravy pojednáva článok 9 tejto Smernice a čiastočne aj čl. 15. SvF UNIZA sa v tomto ŠP riadi postupmi opísanými v Smernici č. 110. |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Aktuálny harmonogram akademického roka je na: https://www.uniza.sk/images/pdf/preco-studovat-na-uniza/ramcovy-harmonogram-2021_2022.pdf Akademický kalendár SvF UNIZA: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/akademicky-kalendar |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php
|
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Garant študijného programu TKIS: Josef Vičan, prof. Ing. CSc. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akad. rok: 2020/2021 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: TKIS
Akad. rok: 2019/2020 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: TKIS
Akad. rok: 2018/2019 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: TKIS
Akad. rok: 2017/2018 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: TKIS
Akad. rok: 2016/2017 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: TKIS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ing. Dušan Briliak |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keďže ide o doktorandské štúdium, študijný poradca doktoranda je jeho školiteľ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referát doktorandského štúdia: Ing. Andrea Husáriková - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat Referentka pre medzinárodné mobility, štúdium v zahraničí (Erazmus+): Mgr. Zuzana Pudiková https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici Kariérny poradca: Ing. Lucia Nesselmannová https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Ubytovacie zariadenie UZ Veľký Diel: Jozef Lacek (riaditeľ UZ Veľký Diel) Ubytovacie zariadenie UZ Hliny V: Ing. Miroslav Stromček (riaditeľ UZ Hliny V) |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Z úrovne UNIZA je k dispozícii Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline . https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf Účelom tejto smernice je definovať zdroje Žilinskej univerzity v Žiline, ktoré sú využívané pri uskutočňovaní akreditovaných študijných programov a tvorivých činností s ohľadom na zabezpečenie ich maximálnej účelnosti, efektívnosti, hospodárnosti, dostupnosti a obnovy v súlade s vnútorným systémom kvality vzdelávania. Zdroje sú členené na: finančné, priestorové, materiálne, technické, personálne, informačné a podporné infraštruktúrne. Na UNIZA sú pre vzdelávaciu činnosť k dispozícii celoškolské učebne a jednotlivé fakulty disponujú ďalšími učebňami, v ktorých si výučbu organizujú fakulty v rámci svojich vzdelávacích aktivít a akreditovaných študijných programov. Všetky disponibilné učebne sú uvedené na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf. Informácie o dostupnosti a použiteľnosti týchto učební pre študentov so špecifickými potrebami sú uvedené na stránke: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. Celouniverzitné učebne sa používajú na výučbu najmä predmetov teoretického základu a všeobecného zamerania pre jednotlivé fakulty. Ide o prednáškové učebne typu ául s kapacitou 110-150 miest, ako aj menšie učebne s kapacitou 24-60 miest pre cvičenia, semináre, ale aj prednášky pre menšie skupiny študentov. Virtuálne prehliadky celouniverzitných učební sú lokalizované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priradzuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Fakultné učebne navrhuje priradiť študijnému programu Rada študijného programu, resp. Rada garantov Stavebnej fakulty (SvF) a schvaľuje Kolégium dekana SvF. Katedry si tieto učebne nárokujú pri zadávaní rozvrhu výučby na príslušný akademický rok v súlade so študijnými plánmi príslušných študijných programov. Pre potreby študijného programu IKDS sú vyčlenené tieto fakultné učebne a laboratória:
Štandardným vybavením učební sa rozumie - počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom. Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. Materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební je evidované na: https://vav.uniza.sk/vevysun.php?id=1 Okrem toho má SvF spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/svf/. SvF UNIZA je vybavená prístrojmi a zariadeniami, ktoré umožňujú študentom v spolupráci s učiteľmi a výskumnými pracovníkmi získavať v priebehu spracovania bakalárskych, diplomových a doktorandských prác odborné poznatky z celého spektra činností študijného odboru. V laboratóriách katedier a v Skúšobnom laboratóriu SvF UNIZA (akreditované SNAS) je prístrojové vybavenie zodpovedajúce v úzkej nadväznosti na vedecko-výskumné profily katedier Všetky laboratóriá katedier sú prístupné študentom. Prebieha v nich pravidelná výučba a sú k dispozícii aj bakalárom, diplomantom a doktorandom pri spracovávaní bakalárskych, diplomových, resp. doktorandských prác. KSMAM má v oblasti experimentálneho výskumu dlhoročnú tradíciu. Laboratórium pracuje na báze elektronických prístrojov, či už analógového alebo digitálneho charakteru. V laboratóriu KGt sústredenom v budove BJ3 sa vyučuje základný program skúšok mechaniky zemín a hornín, a niektoré špeciálne geotechnické skúšky na zistenie filtračných a technologických vlastností. Laboratórium má k dispozícii unikátne veľkorozmerové zariadenie na šmykové a deformačné skúšky pre testovanie zemných konštrukcií vystužených geosyntetikami a unikátne mobilné zariadenie - statickú penetračnú súpravu PAGANI TG 63-200. KSKM disponuje potrebnými zariadeniami na výskum odolnosti nosných konštrukčných prvkov (hydraulický pulzátor a lámacia dráha, lis ALPHA, lis MATEST ), ako aj na sledovanie napätosti a deformácií pri experimentálnych analýzach správania sa nosných prvkov pod zaťažením. Má k dispozícii meraciu linku na snímanie deformácií stavebných konštrukcií a mostov SPIDER 8 s aplikáciami v laboratórnych podmienkach ako aj in situ. Súčasťou prístrojového vybavenia katedry sú ultrazvukový hrúbkomer SONAGAG, ultrazvukový prístroj PUNDIT, prístroj na odtrhové skúšky DYNAMETER, prístroj na zisťovanie polohy výstuže PROFOMETER 5, tvrdomer na nameranie tvrdosti a následne pevnosti kovov EQUOTIP, analyzátor korózie výstuže a pod. Experimentálne merania v laboratóriu KCEI v budove BJ037 sú dopĺňané laboratórnymi skúškami zameranými na zisťovanie teplo technických charakteristík cestných stavebných materiálov. V problematike materiálov používaných v konštrukčných vrstvách cestných vozoviek katedra disponuje dostatočným prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov kameniva a špičkovým prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov rôznych druhov spojív a asfaltových zmesí podľa aktuálnych STN EN. Taktiež má dostatočné prístrojové vybavenie na simulovanie účinkov pôsobenia klimatických vplyvov na cestné stavebné materiály a disponuje penetračným radarom na zisťovanie vrstiev konštrukcií vozovky. Katedra je vybavená prístrojmi na automatizované sledovanie prvkov dopravného prúdu a analýzu emisných a hlukových pomerov pozdĺž cestných komunikácií. Na vzdelávacie a vedecko-výskumné aktivity využíva KŽSTH experimentálnu základňu, ktorej súčasťou je vonkajší skúšobný stend (sledovanie tepelného režimu železničných tratí a možností uplatnenia nových tepelnoizolačných materiálov v konštrukcií podvalového podložia), sledovanie deformačných vlastností materiálov podvalového podložia, klimatizovaná skriňa, zariadenia na zisťovanie deformačnej odolnosti konštrukčných vrstiev podvalového a zariadenie na stanovenie penetračného modulu. Katedra disponuje aj prístrojmi a zariadeniami na meranie a zaznamenávanie geometrických parametrov koľaje (merací vozík KRAB-Light), deformačných a teplotných charakteristík, rôznymi typmi hutniacich zariadení a zariadeniami pre granulometrické zloženie sypkých materiálov (vibračný stôl, sady sít, sušičky). Ďalšie informácie o priraďovaní, postupoch využívaní, monitorovaní a vyraďovaní priestorových, materiálnycha technických zdrojov opisuje Smernica č. 217 (Články 7 - 14). |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Informácie potrebné pre efektívne riadenie študijných programov sa na UNIZA nachádzajú v Akademickom informačnom a vzdelávacom systéme UNIZA (AIVS). Podrobnosti o zdrojoch informácií v tejto oblasti sú v Smernici č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline č. 16 https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf a v Smernici č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-218.pdf. Referát pre rozvrhy v spolupráci s príslušnými študijnými oddeleniami fakúlt a s Centrom informačných a komunikačných technológií (CeIKT) zhromažďujú v informačných systémoch údaje o pasportizácii disponibilných priestorov a o inventarizácii techniky využívanej v študijných programoch. Osobitne sú v systéme vyznačené objekty, ktoré sú dostupné aj študentom a zamestnancom so zdravotným znevýhodnením. Relevantnými informačnými zdrojmi pre uchádzačov o štúdium a študentov sú informácie o fakultných študijných programoch, ako aj informácie o celouniverzitných študijných programoch. Podstatné informácie o štúdiu vrátane študijných programov, pokynov k prijímaciemu konaniu, ukončeniu štúdia a pod. sú súčasťou vnútorných predpisov UNIZA alebo jej súčastí. Prístup k týmto dokumentom je na webe UNIZA na stránke www.uniza.sk v časti Uchádzači. Podrobné informácie k študijným programom sú umiestnené na stránkach fakulty s možnosťou využiť odkazy na hlavnej stránke. Informácie k aktuálne zabezpečovaným študijným programom v dennej forme v príslušnom akademickom roku sú vždy umiestnené na webovej stránke Študijné programy. Prístup k študijnej literatúre zabezpečuje Univerzitná knižnica UNIZA (UK) http://ukzu.uniza.sk/ - pozri aj Smernicu č. 217, čl. 17: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností. Prístup k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v UK, a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady. Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. V ostatnom období v dôsledku pandémickej situácie sa pre potreby online prednášok a cvičení používa MS Teams. K tejto forme pedagogického procesu sú k dispozícii návody z CeIKT : https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/microsoft-teams-informacie/ |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – autorita z praxe, podieľa sa na tvorbe študijného plánu a autorizácii absolventov pre výkony autorizovaných povolaní a odborných spôsobilostí. Doprastav, a.s. - výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Váhostav, a.s.. - výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Eurovia, a.s. - výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Reming Consult, a.s. - výberové prednášky, zamestnávateľ absolventov AFRY CZ, s.r.o. - výberové prednášky, zamestnávateľ absolventov Valbek&Prodex - výberové prednášky, zamestnávateľ absolventov TSS grade - výberové prednášky, zamestnávateľ absolventov |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf – najmä články 17, 18 a 19. UNIZA utvára podmienky a podporuje športovú a kultúrnu činnosť študentov realizovanú prostredníctvom rôznych klubov a univerzitného pastoračného centra, pričom utvára podmienky a podporuje aj iné záujmové činnosti študentov, najmä aktivity študentských organizácií a študentských spolkov, ktoré pôsobia pri UNIZA a ich činnosť je v záujme študentov. Vytvorenie týchto organizácií a spolkov sa riadi postupmi uvedenými v smernici č. 123 „Úprava základných princípov pri vytváraní zoskupení študentov a zamestnancov na pôde Žilinskejuniverzity v Žiline“, pričom súhlas na zriadenie študentskej organizácie/klubu/spolku udeľuje rektor UNIZA na základe vyjadrenia trojčlennej komisie vedenej prorektorom pre vzdelávanie. Tieto organizácie sa riadia štatútmi, ktoré schvaľuje rektor. Za činnosť týchto organizácií zodpovedajú rektorovi ich vedúci. Zoznam študentských organizácií/klubov/spolkov pôsobiacich na pôde UNIZA: a) GAMA klub, Študenti Stavebnej fakulty využívajú možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia, ktoré ponúka UNIZA. Zamerania jednotlivých organizácií sú dostupné na: Športové aktivity študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje Ústav telesnej výchovy UNIZA (ďalej “ÚTV“) ako celouniverzitné pracovisko s cieľom rozvíjať program pohybových aktivít pre študentov a zamestnancov UNIZA. Podstatné informácie sú dostupné na: https://utv.uniza.sk/ |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf a www stránka: https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus. Na úrovni fakulty má tito aktivity v portfóliu predekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus. Kontaktná osoba: Ing. arch. Peter Krušinský, PhD. Kontakt (mail): peter.krušinský@uniza.sk Referentka pre zahraničné štúdium a madzinárodné mobility vrátane Erasmus+: Mgr. Zuzana Pudiková. |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni UNIZA bola prijatá smernica č. 206: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Žilinskej univerzite v Žiline - https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf Fakulty a ostatné súčastí aj prostredníctvom rešpektovania a uplatňovania zásad a pravidiel prijímacieho konania na štúdium na UNIZA garantujú, že: V zmysle zákona 131/2002 o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov je základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. |
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na urovni univerzity sa doktorandské štúdium riadi pravidlami definovanými v Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 219: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. Pravidlá, postupy a štruktúry pri prijímaní na 3. stupeň vysokoškolského vzdelávania definuje Smernica 206 - Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA - https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf. Uchádzači o štúdium v študijnom programe TKIS sa hlásia na témy dizertačnýchj prác vypísaných SvF a zverejnených na úradnej výveske. Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie TKIS schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“. Ak boli na jednu tému prihlásení viacerí Dekan rozhodne na základe výsledkov prijímacej skúšky o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk. |
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni UNIZA je pre potreby monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu k dispozícii Smernica č. 223 Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf. Proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov sa uskutočňuje na UNIZA na troch úrovniach: Na monitorovaní a periodickom hodnotení ŠP sa podieľajú: SvF získava údaje na sledovanie kvantitatívnych aj kvalitatívnych ukazovateľov kvality študijného programu prostredníctvom: Proces zberu údajov z informačných systémov prebieha v spolupráci prodekana pre výskum, garanta študijného programu a referátu pre doktorandské štúdium s podporou CeIKT. Za proces prípravy, realizácie a štatistického spracovania priamych meraní popisujúcich výkon študentov sú zodpovední jednotliví vyučujúci v koordinácii s garantmi študijných programov. Proces prípravy a exportu dát z nepriamych meraní zachytávajúcich vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je koordinovaný z úrovne oddelenia pre vedu a výskum UNIZA. Zodpovednou osobou za komunikáciu s zainteresovanými stranami pre potreby monitoringu a periodického hodnotenia je garant študijného programu v koordinácii s dekanom fakulty. Zodpovednou osobou za realizáciu monitoringu na fakulte je prodekan pre výskum v koordinácii s dekanom fakulty. Zodpovednou osobou za periodické hodnotenie študijných programov na úrovni Rady študijného programu je garant študijného programu, na úrovni fakulty dekan. Monitorovanie zachytávajúce vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je uskutočňované najmä prostredníctvom dotazníkov. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba na úrovni študijného programu je získavaná prostredníctvom pravidelného anonymného dotazníka určeného študentom končiacich ročníkov všetkých stupňov vzdelávania. Slúži na zmapovanie celého študijného programu. Všeobecný súbor otázok
Spätná väzba na jednotlivé predmety je získavaná prostredníctvom pravidelného semestrálneho anonymného dotazníka určeného všetkým študentom všetkých stupňov vzdelávania. Mapuje vzdelávací proces na úroveň vyučujúci/predmet, prístup vyučujúceho, možnosť dosahovania výstupov vzdelávania a ich prepojenie s metódami vyučovania a hodnotenia, špecifiká predmetu. Na úrovni študijných programov garant študijného programu analyzuje získanú spätnú väzbu, identifikuje možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, návrhy na elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. Kľúčové zistenia a získané výsledky z prieskumov a spätnej väzby od študentov sú následne zverejňované na webovej stránke SvF UNIZA (), kde sú k dispozícii všetkým členom akademickej obce i verejnosti. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba od absolventov študijných programov mapuje efekt a dopad absolvovaného vysokoškolského vzdelávania na príslušnom stupni. Anonymný dotazník je určený všetkým absolventom, ktorí ukončili štúdium v danom študijnom programe za posledné tri roky.
Absolventi sú prostredníctvom Rady študijného programu v spolupráci s dekanom fakulty oslovení vyplniť dotazník. Súčasťou žiadosti je informácia o mieste uverejnenia predchádzajúcich výsledkov monitorovania a periodického hodnotenia. Garant študijného programu a vedúci zamestnanci analyzujú údaje z príslušnej časti získanej spätnej väzby, identifikujú možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození, navrhnú opatrenia na zlepšovanie kvality vzdelávania. Kľúčové zistenia a získané výsledky z prieskumov a spätnej väzby od absolventov sú následne zverejňované na webovej stránke SvF UNIZA (), kde sú k dispozícii všetkým členom akademickej obce i verejnosti. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené Radou študijného programu a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu..
|
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|