Vnútorná hodnotiaca správa študijného programu

Názov vysokej školy: Žilinská univerzita v Žiline
Názov študijného programu: geodézia a kartografia
Stupeň štúdia: 1.


I. Samohodnotenie plnenia štandardu SP 2 – Návrh nového študijného programu a návrh úpravy študijného programu


SP 2.1. Návrh nového študijného programu alebo návrh úpravy študijného programu je spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania vysokej školy (ďalej len „vnútorný systém“). Ak vysoká škola nemá vnútorný systém schválený, pravidlá zabezpečovania kvality sú uvedené priamo v príslušnom návrhu.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program je v súlade so súčasnými medzinárodnými trendmi a požiadavkami praxe, zodpovedá príslušnej úrovni kvalifikačného rámca a má jasnú väzbu na sústavu povolaní. Študijný program má jasne vymedzené ciele a výsledky vzdelávania a na jeho zvládnutie a preukazovanie UNIZA využíva zodpovedajúce spektrum pedagogických a hodnotiacich metód. 


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality 


SP 2.2. Študijný program je spracovaný v súlade s poslaním a strategickými cieľmi vysokej školy, určenými v dlhodobom zámere vysokej školy.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program poskytuje vysokoškolské vzdelávanie prvého stupňa so zameraním na rozvoj poznania, zručností, postojov a hodnotovej orientácie. Je v súlade s cieľmi a prioritami univerzity a fakulty zabezpečiť atraktívnu ponuku a zohľadniť aktuálne trendy, rozpracované v rámci dlhodobého zámeru fakulty, ktoré sa dajú zhrnúť do požiadavky implementácie najnovších technických a informačných technológií pre zabezpečenie inteligentnej dopravy a stavebných objektov  odpovedajúcich súčasným environmentalistickým udržateľným, bezpečným a spoľahlivým trendom.


Odkazy na dôkazy

Dlhodobý zámer ŽU na roky 2021-2027. [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/22022021_Dlhodoby-zamer-UNIZA-2021-2027.pdf

Dlhodobý zámer Svf na roky 2021-2027 [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/dlhodoby-zamer-svf 


SP 2.3. Sú určené osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečovanie kvality študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program má hlavného garanta a štyroch spolugarantov s vedecko-pedagogickými titulmi docent, ktorí svojou dlhodobou pedagogickou a vedecko-výskumnou činnosťou zabezpečujú kvalitu študijného programu. Súčasne jednotlivý garanti zabezpečujú profilové predmety a predmety jadra študijného odboru a ich vedecko-výskumné výstupy súvisia s hlavným zameraním študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu – personálne zabezpečenie

Vedecko-umelecké a pedagogické charakteristiky garantov študijného programu (VUPCH)

Výstupy tvorivých činností garantov študijného programu (VTC)

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-205.pdf 


SP 2.4. Do prípravy návrhu študijného programu sú zapojení študenti, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany.

Samohodnotenie plnenia

Do prípravy študijného programu je zainteresovaný ako zástupca združení zamestnávateľov alebo zamestnávateľ samotný Ing. Jozef Kožár, z geodetickej firmy Geo-KOD s.r.o., z radov absolventov študijného programu je do prípravy zapojený Ing. Peter Burica, geodet a súčasných študentov zastupuje Jana Tomovčíková, študentka 3. ročníka zosúlaďovaného a upravovaného študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu – personálne zabezpečenie

Rady garantov SvF UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/rady-studijnych-programov-svf-uniza 


SP 2.5. Študijný program je priradený k študijnému odboru a je zdôvodnená miera jeho obsahovej zhody s príslušným študijným odborom. V prípade študijných programov v kombinácii dvoch študijných odborov alebo ak ide o interdisciplinárne štúdiá, je študijný program priradený k príslušným študijným odborom a je zdôvodnená miera jeho obsahovej zhody s príslušnými študijnými odbormi.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program je priradený k študijnému odboru geodézia a kartografia a miera obsahovej zhody s uvedeným odborom predstavuje 62,5 % prekrytia študijných predmetov s opisom jadra študijného odboru. Priradenosť k nosným témam znalostí študijného odboru je vyznačené v príslušnom informačnom liste predmetu ako „predmet jadra“.


Odkazy na dôkazy

Informačné listy predmetov

Študijný plán

Nosné témy jadra znalostí študijného odboru, [Online] https://www.portalvs.sk/sk/studijne-odbory/zobrazit/geodezia-a-kartografia 


SP 2.6. V študijnom programe je jasne špecifikovaná a komunikovaná úroveň kvalifikácie, ktorú získavajú študenti jeho úspešným absolvovaním, pričom kvalifikácia zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca.

Samohodnotenie plnenia

Úroveň kvalifikácie, ktorú získajú študenti odpovedá úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca a je špecifikovaná v opise študijného programu a v Študijnom poriadku Žilinskej univerzity. Profil absolventa a ciele vzdelávania súhlasia s popisom a predpokladmi, uvedenými na portáli MŠ SR. [Online] https://www.portalvs.sk/sk/studijne-odbory/zobrazit/geodezia-a-kartografia#details-level-r

Vedomosti: výstižne a správne komunikovať v životných a pracovných situáciách, spisovne komunikovať slovom a písmom, vymedziť právne a technické predpisy súvisiace s inžinierskou geodéziou, charakterizovať geodetické podklady potrebné na umiestnenie stavby, geometrickej kontroly stavby a geodetickej dokumentácie stavby, definovať geodetické činnosti potrebné na umiestnenie stavby, geometrickej kontroly stavby a geodetickej dokumentácie stavby, skontrolovať správnosť a úplnosť obsahu geodetickej dokumentácie a geodetickej časti projektovej dokumentácie.

Zručnosti: dodržiavať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, požiarnej ochrany, aplikovať zásady ochrany spotrebiteľa v praxi, viesť zápisy v stavebnom denníku, oceňovať geodetické a kartografické výkony, spolupracovať na príprave podkladov na územný zámer stavby, spolupracovať v projektovej činnosti na príprave projektovej dokumentácii umiestnenia stavby, projektovej dokumentácie ohlásenia stavby a projektovej dokumentácie stavby, vybudovať vytyčovaciu sieť, uskutočniť v teréne merania potrebné na vytýčenie stavby priestorovej polohy stavby a podrobné vytýčenie stavby, vykonávať priebežne kontrolné merania geometrických parametrov stavby a priestorovej polohy stavby, vykonávať kontrolné merania na účely fakturácie prác a na účely evidencie v registroch výstavby, vypracovať geodetickú časť dokumentácie skutočného zhotovenia stavby.

Kompetencie: samostatnosť pri analýze a riešení problémov a problémových situácií, pružnosť v myslení a konaní (adaptabilita, flexibilita, prispôsobivosť, kritické myslenie zodpovednosť za konanie seba aj druhých, zodpovednosť za organizáciu a plánovanie práce, zodpovednosť za dodržiavanie zásad bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, schopnosť efektívne pracovať v kolektíve, schopnosť komunikovať so stavebníkom, zástupcami zainteresovaných orgánov štátnej a verejnej správy a ostatnými dotknutými osobami, aplikovať etické normy a spoločenské hodnoty v osobnom a profesionálnom živote


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline, [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf

Portál MŠ SR [Online] https://www.portalvs.sk/sk/studijne-odbory/zobrazit/geodezia-a-kartografia#details-level-r 


SP 2.7. V študijnom programe je jasne špecifikovaný profil absolventa, pričom v jeho rámci sú prostredníctvom deskriptorov vymedzené a komunikované výstupy vzdelávania, ktoré sú verifikovateľné a zodpovedajú poslaniu vysokej školy, príslušnému stupňu kvalifikačného rámca a oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých ich absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.

Samohodnotenie plnenia

Profil absolventa je jasne špecifikovaný v Opise študijného programu a zodpovedá poslaniu univerzity a príslušnému Národnému kvalifikačnému rámcu. 


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Infoletak [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/INFOLETAKY-akreditovanych-studijnych-programov/programy-2019-2020/SvF/SvF-BC.pdf 

Informácie o štúdiu [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/brozura-informacie-o-studiu 


SP 2.8. Výstupy vzdelávania a kvalifikácia získaná absolvovaním študijného programu napĺňa sektorovo-špecifické odborné očakávania na výkon povolania. V študijnom programe sú indikované povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia. Tieto skutočnosti sú potvrdené vyjadreniami relevantných externých zainteresovaných strán alebo súhlasným stanoviskom právnickej osoby uvedenej v opise príslušného študijného odboru, ak si to opis vyžaduje, alebo súhlasným stanoviskom príslušného ministerstva na uskutočňovanie študijného programu, ak ide o štátnu vysokú školu, resp. o kvalifikáciu pre výkon regulovaných povolaní.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe sú indikované povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia. Výsledky o uplatnení absolventov študijného programu sú uvedené na internete v odkaze na Stránky MŠ SR 


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Uplatnenie absolventov [Online] https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3636R00&year=2019 

Dotazník [Online] https://svf.uniza.sk/absolvent/

 


SP 2.9. Odborný obsah, štruktúra a sekvencia profilových študijných predmetov a ďalších vzdelávacích činností študijného programu a podmienky na úspešné ukončenie štúdia umožňujú dosahovanie výstupov vzdelávania uvedených v profile absolventa a zaručujú prístup k aktuálnym vedomostiam, zručnostiam a kompetentnostiam vrátane prenositeľných spôsobilostí, ktoré ovplyvňujú osobný rozvoj študentov a môžu byť využité v ich budúcom kariérnom uplatnení a v živote ako aktívnych občanov v demokratických spoločnostiach. V prípade profesijne orientovaných bakalárskych študijných programov je obsah študijného programu zostavený tak, aby umožňoval dosiahnuť zamestnávateľmi očakávané výstupy vzdelávania s akcentom na rozvoj praktických profesijných zručností v príslušnom odvetví hospodárstva alebo spoločenskej praxe.

Samohodnotenie plnenia

Odborný obsah, štruktúra, prenositeľnosť a sekvencia profilových a ostatných predmetov je špecifikovaná v študijnom pláne a v príslušnom informačnom liste predmetu. Podmienky na úspešné ukončenie štúdia sú zadefinované v Opise študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Študijný plán študijného programu geodézia a kartografia

Opis študijného programu  geodézia a kartografia


SP 2.10. Študijný program má stanovenú štandardnú dĺžku štúdia, určenú pracovnú záťaž pre jednotlivé študijné predmety vyjadrenú v ECTS kreditoch a počet hodín kontaktnej výučby s výnimkou, ak to nevyžaduje povaha vzdelávacej činnosti. Štandardná dĺžka štúdia, pracovná záťaž a počet hodín kontaktnej výučby umožňujú dosiahnutie výstupov vzdelávania a zodpovedajú forme študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Štandardná dĺžka štúdia je 3 roky a pracovná záťaž pre jednotlivé študijné predmety je vyjadrená v ECTS kreditoch v študijnom pláne programu aj v informačnom liste predmetu.


Odkazy na dôkazy

Pracovná záťaž študenta v jednotlivých predmetoch je vyjadrená súčtom hodín kontaktnej výučby, konzultačných hodín s príslušným garantom predmetu, prípadne iným učiteľom, zabezpečujúcim predmet a hodín, vyčlenených na samostatnú prácu študenta. 

Študijný plán študijného programu geodézia a kartografia

Informačné listy predmetov študijného plánu

 

 

 


SP 2.11. V prípade profesijne orientovaných bakalárskych študijných programov je súčasťou ich obsahu povinná odborná prax študentov v zmluvne spolupracujúcej organizácii v celkovom rozsahu aspoň jeden semester, ktorej účelom je rozvoj praktických profesijných zručností. Odborná prax umožňuje študentovi vykonávať činnosti, prostredníctvom ktorých si osvojí pracovné postupy typické pre príslušnú úroveň kvalifikácie a príslušný študijný odbor, má možnosť podieľať sa na odborných procesoch, projektoch a prostredníctvom konkrétnych úloh nadobúdať vedomosti, zručnosti a kompetentnosti relevantné pre výkon príslušných profesií. Odborná prax môže byť uskutočnená ako súvislá alebo rozdelená na viacero kratších časových období v nadväznosti na potreby príslušného študijného programu a podmienky spolupracujúcej organizácie, v ktorej sa odborná prax uskutočňuje.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program geodézia a kartografia je akademicky orientovaný. Spojenie s praxou zabezpečuje predmet odborná prax Bc., organizovaný v letnom semestri 2. ročníka formou stáže študenta v súkromnej alebo štátnej organizácii s geodetickou, príp. kartografickou pôsobnosťou.  Prakticky orientované sú aj predmety terénne cvičenie 1 a 2, ktoré sa uskutočňujú formou sústredenia na konci 2. a 4. semestra v rozsahu 2 týždne. 


Odkazy na dôkazy

Informácia o štúdiu [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/ informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf 

Informačný list

Študijný plán


SP 2.12. Študijný program má jednoznačne určenú úroveň a povahu tvorivých činností, vyžadovanú na úspešné ukončenie štúdia, najmä vo väzbe na záverečnú prácu.

Samohodnotenie plnenia

Záverečná práca patrí do tvorivej činnosti študentov a písanie, náležitosti a kontrola originality záverečných prác sa riadi Smernicou č. 103 Žilinskej univerzity a metodickým návodom MŠ SR


Odkazy na dôkazy

Príkaz dekana č. 7/2021 Príkaz dekana k organizácii štúdia študentov končiacich ročníkov a štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej 
univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 [Online] https://www.svf.uniza.sk/subory/Apr%C3%ADl_2021/2021_7_pr%C3%ADkaz_dekana_o_organiz%C3%A1cii_%C5%A1t%C3%A1tnych_sk%C3%BA%C5%A1ok.pdf 

Metodické usmernenie 14/2009-R o náležitostiach záverečných prác [Online] http://katalog.utc.sk/ukzu/html/usmernenie.pdf 


II. Samohodnotenie štandardu 3 – Schvaľovanie študijného programu


SP 3.1. Študijný program je schválený v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému a je zaručené nezávislé, nezaujaté, objektívne, odborne fundované, transparentné a spravodlivé posúdenie návrhu a schválenie študijného programu, do ktorého sú zapojení študenti, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany. Je zaručené, že osoby posudzujúce a schvaľujúce študijný program sú iné ako osoby, ktoré pripravujú návrh študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Postup a pravidlá schvaľovania návrhu nového študijného programu Akreditačnou radou upravuje vnútorný predpis Štatút Akreditačnej rady Žilinskej univerzity v Žiline. Akreditačná rada je nezávislý orgán, zložený zo študentov, zamestnávateľov a iných osôb, nezávislých od tvorcov študijného plánu.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 204 Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Smernica č. 210 Štatút Akreditačnej rady Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 


III. Samohodnotenie štandardu 4 – Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta


SP 4.1. Pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe umožňujú dosahovanie výstupov vzdelávania pri rešpektovaní rozmanitosti študentov a ich potrieb.

Samohodnotenie plnenia

V rámci vysokoškolského štúdia sa študenti zúčastňujú na organizovaných formách vzdelávania podľa študijného plánu a samostatne študujú. Formy a metódy výučby a hodnotenia študijných výsledkov sú obsiahnuté v Študijnom poriadku Žilinskej univerzity článok 11 Organizácia štúdia.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/29112021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS-UNIZA-v-zneni-Dodatku-c-1.pdf 

Informačné listy predmetov študijného programu


SP 4.2. Je umožnená flexibilita trajektórií učenia sa a dosahovania výstupov vzdelávania. Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie sa mimo vysokej školy v domácich a zahraničných inštitúciách, najmä prostredníctvom podpory mobilít. Výsledky tohto vzdelávania sú uznávané vysokou školou.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program umožňuje a podporuje vzdelávanie študentov mimo domácej univerzity. Podmienky mobilít študentov sú upravené v Smernici č. 219 a zverejnené na web stránke fakulty: Študentské mobility a stáže.


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Smernica č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí Študentské mobility [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/studentsky-zivot/studentske-mobility-a-staze 

Štúdium v zahraničí, Erasmus +, CEEPUS, Národný štipendijný program, Slovensko americká nadácia [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici 

 


SP 4.3. Používané formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov stimulujú študentov prijímať aktívnu rolu v procese učenia sa a rozvoji akademickej kariéry. Študenti sú zapájaní do tvorivých činností vysokej školy primerane vo vzťahu k výstupom vzdelávania a úrovni kvalifikačného rámca študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Študenti sú zapájaní do tvorivých činností univerzity v priebehu štúdia ako študentské vedecké sily. Pozícia študentskej vedeckej sily na SvF UNIZA umožňuje študentom participovať na vedeckovýskumnej a odbornej činnosti fakulty už počas štúdia a získať tak náskok v ďalšom odbornom a kariérnom raste.


Odkazy na dôkazy

Študentské vedecké sily na Stavebnej fakulty [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/studentske-vedecke-sily

Príkaz dekana č. 14/2021 o študentských vedeckých silách na SvF UNIZA v akademickom roku 2021/2022  [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/ Pr%C3%ADkaz_dekana_14_21_SVS_%C3%BApln%C3%BD.pdf 

Výsledky výberu uchádzačov na pozície študentských vedeckých síl (ŠVS) v akademickom roku 2021/22 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/November_2021/V%C3%BDsledky_%C5%A0VS_2021_22_zverejnenie.pdf   


SP 4.4. V rámci študijného programu je posilňovaný zmysel pre autonómiu, samostatnosť a sebahodnotenie a zároveň je študentom poskytované primerané vedenie a podpora učiteľov založená na vzájomnom rešpekte a úcte.

Samohodnotenie plnenia

Vysokoškolskí učitelia nežiadajú od študentov činnosti, ktoré sú predmetom ich vlastných povinností a neprivlastňujú si práce študentov. Ak je to opodstatnené, výsledkom práce študujúcich preukazujú rešpekt uznaním ich ako autorov, či spoluautorov v rámci publikačnej činnosti a zverejňovania výsledkov výskumu.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0

 


SP 4.5. Študijný program je uskutočňovaný spôsobom, ktorý posilňuje vnútornú motiváciu študentov neustále sa zdokonaľovať, vedie k dodržiavaniu princípov akademickej etiky alebo profesijnej etiky, ak ide o profesijne orientovaný bakalársky študijný program.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program je založený na zásadách Etického kódexu Žilinskej univerzity, ktorý posilňuje vnútornú motiváciu študentov a dodržanie princípov etiky.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Opis študijného programu

Informačné listy predmetov študijného programu

Informácie o štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf 


SP 4.6. Študijný program má stanovené a vopred zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe. Výsledky hodnotenia musia byť zaznamenané, dokumentované a archivované.

Samohodnotenie plnenia

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú zakomponované v Študijnom poriadku Žilinskej univerzite a sú zverejnené v informačných listoch jednotlivých predmetov študijného programu


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Informačné listy predmetov [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0

Opis študijného programu

Informačné listy predmetov študijného poriadku

Informácie o štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf

 


SP 4.7. Metódy a kritériá hodnotenia sú vopred známe a prístupné študentom; sú zahrnuté v jednotlivých častiach/predmetoch/moduloch programu a sú vhodné na spravodlivé, konzistentné, transparentné overenie získaných vedomostí, zručností a spôsobilostí.

Samohodnotenie plnenia

Metódy a kritériá hodnotenia sa riadia pokynmi v Študijnom poriadku Žilinskej univerzity a sú zverejnené pre študentov na web stránke a zahrnuté v informačných listoch


Odkazy na dôkazy

Informácie o štúdiu [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/ informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Informačné listy predmetov


SP 4.8. Hodnotenie poskytuje študentom spoľahlivú spätnú väzbu na zistenie miery plnenia výstupov vzdelávania, ktorá je v prípade potreby spätá s poradenstvom v oblasti napredovania v štúdiu.

Samohodnotenie plnenia

Na univerzite je zriadené poradenské a kariérne centrum UNIZA. Centrum poskytuje základnú poradenskú činnosť a základnú psychologickú starostlivosť študentom a zamestnancom univerzity. Jeho úlohou je poskytovať psychologické, sociálne, kariérne poradenstvo a intervencia orientovaná na rozvoj osobnosti a podporu pri riešení osobných a študijných problémov, záťažových situácií. Odborní pracovníci centra poskytnú prvú psychologickú pomoc, krízovú intervenciu, príp. odporučia ďalšiu odbornú pomoc podľa závažnosti problému.


Odkazy na dôkazy

Poradenské a kariérne centrum UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza 

 


SP 4.9. Ak to okolnosti umožňujú, hodnotenie študentov študijného programu vykonáva viacero učiteľov.

Samohodnotenie plnenia

Skúšky konajú študenti spravidla u vyučujúcich, ktorí im predmet prednášali. V odôvodnených prípadoch môže garant študijného programu v súčinnosti s vedúcim katedry/riaditeľom ústavu zabezpečujúcich výučbu daného predmetu poveriť skúšaním iného vyučujúceho z danej katedry alebo pracoviska.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Informačné listy predmetov [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Opis študijného programu

 

 


SP 4.10. Študenti majú možnosť využiť prostriedky nápravy voči výsledkom svojho hodnotenia, pričom je zaručené spravodlivé zaobchádzanie so žiadateľmi o nápravu.

Samohodnotenie plnenia

Študent má právo do jedného pracovného dňa, odkedy bolo zverejnené výsledné hodnotenie požiadať písomne o nápravu, ktorá spočíva vo vysvetlení výsledkov hodnotenia. Vyučujúci je povinný do 3 pracovných dní študentovi sprístupniť výsledok písomnej skúšky, pokiaľ je používaná univerzitná vzdelávacia platforma alebo stanoviť termín ústnej konzultácie zväčša v čase jeho konzultačných hodín, na ktorej umožní študentovi nahliadnuť do jeho ohodnotenej písomnej práce.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Informačné listy predmetov

Informácia o štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf 

 

 


IV. Samohodnotenie štandardu 5 – Prijímacie konanie, priebeh štúdia, uznávanie vzdelania


SP 5.1. Študijný program sa uskutočňuje podľa vopred definovaných a verejne ľahko prístupných pravidiel štúdia vo všetkých fázach študijného cyklu, ktorými sú prijímacie konanie, priebeh a hodnotenie štúdia, uznávanie vzdelania, ukončenie štúdia, udeľovanie titulu a vydávanie diplomu a ďalších dokladov o získanom vzdelaní. Zohľadňujú sa osobitosti vyplývajúce zo špecifických potrieb študentov.

Samohodnotenie plnenia

Pravidlá riadenia študijného programu sú obsiahnuté v Študijnom poriadku Žilinskej univerzity, kde sú zahrnuté aj špecifické potreby študentov


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Informačné listy predmetov študijného programu


SP 5.2. V študijnom programe sú jasne špecifikované požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu, ktoré zodpovedajú úrovni kvalifikačného rámca. Prijímacie konanie je spoľahlivé, spravodlivé a transparentné. Kritériá a požiadavky na uchádzačov sú vopred zverejnené a ľahko prístupné. Podmienky prijímacieho konania sú inkluzívne a zaručujú rovnaké príležitosti každému uchádzačovi, ktorý preukáže potrebné predpoklady na absolvovanie štúdia. Výber uchádzačov je založený na zodpovedajúcich metódach posudzovania ich spôsobilosti na štúdium.

Samohodnotenie plnenia

Požiadavky pre uchádzačov a podmienky prijímacieho konania sú obsiahnuté v Študijnom poriadku a sú zverejnené pre uchádzačov na portáloch univerzity a jednotlivých fakúlt aj s elektronickou prihláškou.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 206 Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Žilinskej univerzite v Žiline Prijímacie konania [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania 

Prijímacie konania SvF UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania 

Informačný systém UNIZA pre prijímacie konania [Online] https://vzdelavanie.uniza.sk/prijimacky/index.php 

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

 

 

 


SP 5.3. Pravidlá uskutočňovania študijného programu upravujú a umožňujú uznávanie štúdia a častí štúdia v súlade s Dohovorom o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania v európskom regióne tak, aby sa podporovala domáca i zahraničná mobilita študentov.

Samohodnotenie plnenia

Predmety absolvované na prijímajúcej vysokej škole uznáva garant študijného programu v súčinnosti s prodekanom pre vzdelávanie na fakulte alebo v prípade absolvovania predmetov v zahraničí s prodekanom, ktorý má v kompetencii medzinárodnú spoluprácu, resp. v prípade ústavov riaditeľ ústavu, študentovi na základe žiadosti, ktorej súčasťou bude výpis výsledkov štúdia, ktorý študentovi vyhotoví prijímajúca vysoká škola na záver jeho štúdia ako aj informačné listy alebo sylaby absolvovaných predmetov


Odkazy na dôkazy

Študijný poriadok Žilinskej univerzity pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/29112021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS-UNIZA-v-zneni-Dodatku-c-1.pdf 

Smernica. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

 


SP 5.4. V rámci uskutočňovania študijného programu je zaručené efektívne využívanie nástrojov na zabezpečenie výskumnej integrity a na prevenciu a riešenie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov.

Samohodnotenie plnenia

Uskutočňovanie študijného programu sa riadi v nevyhnutných prípadoch Disciplinárnym poriadkom Žilinskej univerzity, a to aj pri riešení disciplinárneho priestupku, ktorý vyplýva z porušenia dobrých mravov pri vydávaní akejkoľvek práce inej osoby v rámci plnenia študijných povinností za vlastnú, alebo použitie jej časti alebo celku bez odkazu na pôvodné dielo (plagiátorstvo)


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 201 Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Smernica č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf 

 


SP 5.5. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.

Samohodnotenie plnenia

Podnet na začatie disciplinárneho konania môže podať ktorýkoľvek zamestnanec UNIZA, zamestnanec fakulty, študent UNIZA alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa dozvedela o konaní, ktoré by mohlo mať znaky disciplinárneho priestupku, a to podaním rektorovi alebo dekanovi fakulty. 


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 201 Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Smernica č. 207 Etický kódex UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

 


SP 5.6. Úspešné ukončenie študijného programu potvrdzuje vysoká škola udelením akademického titulu, vydaním vysokoškolského diplomu, ako aj vydávaním ďalšej dokumentácie (dodatok k diplomu) vysvetľujúcej získanú kvalifikáciu vrátane dosiahnutých výsledkov vzdelávania, kontext, úroveň a obsah úspešne zavŕšeného štúdia. Táto dokumentácia je v súlade s príslušnými predpismi.

Samohodnotenie plnenia

Štúdium sa riadne skončí absolvovaním štúdia podľa príslušného študijného programu. Absolventom štúdia v bakalárskych študijných programoch sa vydáva vysokoškolský diplom oprávňujúci používať akademický titul bakalár (v skratke Bc. uvádzanej pred menom). Absolventom okrem vysokoškolského diplomu vydá fakulta vysvedčenie o štátnej skúške v súlade s ustanoveniami zákona o VŠ ako aj dodatok k diplomu


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Príkaz dekana č. 7/2021 Príkaz dekana k organizácii štúdia študentov končiacich ročníkov a štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/Apr%C3%ADl_2021/2021_7_pr%C3%ADkaz_dekana_o_organiz%C3%A1cii_%C5%A1t%C3%A1tnych_sk%C3%BA%C5%A1ok.pdf 


V. Samohodnotenie štandardu 6 – Učitelia študijného programu


SP 6.1. Vysoká škola zaručuje pre študijný program učiteľov, ktorých kvalifikácia, rozvrhnutie pracovnej záťaže, úroveň výsledkov tvorivých činností, praktické skúsenosti, pedagogické zručnosti a prenositeľné spôsobilosti umožňujú dosahovať výstupy vzdelávania, ktorých jazykové zručnosti zodpovedajú jazykom uskutočňovania študijného programu a ktorých počet a pracovná kapacita zodpovedajú počtu študentov a personálnej náročnosti vzdelávacích činností.

Samohodnotenie plnenia

Vysokoškolský učiteľ predstavuje vyváženú kombináciu uskutočňovania vedeckej, výskumnej a publikačnej práce a práce vzdelávacej a pedagogickej, ktorá inšpiruje študentov k trvalému vytváraniu nového poznania. Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže učiteľov musia umožňovať zamestnancovi vykonávať pedagogickú činnosť, vedeckovýskumnú činnosť, rozvoj svojich odborných, jazykových, pedagogických a digitálnych zručností a prenositeľných spôsobilostí a ostatné činnosti pre zabezpečovanie už uvedených činností.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline Smernica č. 212 Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Opis študijného programu

Študijný plán


SP 6.2. Odborná kvalifikácia učiteľov zabezpečujúcich študijný program je minimálne o stupeň vyššia než kvalifikácia dosahovaná jeho ukončením. Od tejto požiadavky je možné upustiť v odôvodnených prípadoch, akými sú najmä lektori cudzích jazykov, učitelia zabezpečujúci prax, odborníci z praxe a doktorandi.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program zohľadňuje pravidlá o výbere učiteľov zabezpečujúcich pedagogickú, výskumnú a ostatnú činnosť podľa Smernice Žilinskej univerzity na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Informácie o štúdiu [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf

 

 


SP 6.3. Profilové študijné predmety sú štandardne zabezpečované vysokoškolskými učiteľmi vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta, ktorí pôsobia na vysokej škole v príslušnom študijnom odbore alebo súvisiacom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas. V študijných programoch s orientáciou na profesijné vzdelávanie sú profilové študijné predmety zabezpečované aj vysokoškolskými učiteľmi, ktorí sú skúsenými odborníkmi z príslušného odvetvia hospodárstva alebo spoločenskej praxe a ktorí pôsobia na vysokej škole na ustanovený týždenný pracovný čas alebo kratší pracovný čas. Je zaručená udržateľnosť personálneho zabezpečenia profilových predmetov študijného programu z hľadiska vekovej štruktúry učiteľov.

Samohodnotenie plnenia

Garant a spolu-garanti študijného programu zabezpečujú profilové predmety tohto študijného programu ako aj predmety z jadra študijného odboru. Vysokoškolský učiteľ je priradený na predmet v študijnom programe na základe jeho tvorivej a odbornej činnosti, ktorá má súvis s definovanými cieľmi vzdelávania v predmete. Túto skutočnosť vyučujúci preukazuje zoznamom publikačných výstupov v danej oblasti cieľov vzdelávania, riešených projektov, v ktorých boli využívané ciele vzdelávania definované pre príslušný predmet, absolvovaných školení, odborných kurzov a tréningov súvisiacich s definovanými cieľmi vzdelávania


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Opis študijného programu

Vedecko-umelecké a pedagogické charakteristiky (VUPCH) učiteľov zabezpečujúcich predmety študijného programu

 


SP 6.4. Vysoká škola má určenú osobu, ktorá má príslušné kompetencie a nesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo inak vymedzenej ucelenej časti študijného programu podľa čl. 6, ods. 7 až 11 štandardov pre študijný program a zabezpečuje profilový predmet. Táto osoba pôsobí vo funkcii profesora v príslušnom študijnom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas; ak ide o bakalársky študijný program, pôsobí vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta v príslušnom študijnom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas. Táto osoba zároveň nenesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu na inej vysokej škole v Slovenskej republike. Jedna a tá istá osoba môže niesť hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality najviac troch študijných programov. Do tohto počtu sa nezapočítavajú prípady súbehov podľa čl. 7 ods. 3, písm. b) až h) štandardov pre študijný program.

Samohodnotenie plnenia

Garant študijného programu je schválený vedeckou radou a je menovaný a odvolaný rektorom. Garant a spolu-garanti študijného programu zabezpečujú profilové predmety tohto študijného programu ako aj predmety z jadra študijného odboru


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

VUPCH garantov študijného programu

Študijný plán

Informačné listy predmetov študijného programu

 


SP 6.5. Osoby, ktoré vedú záverečné práce, vykonávajú aktívnu tvorivú činnosť alebo praktickú činnosť na úrovni zodpovedajúcej stupňu študijného programu v problematike odborného a tematického zamerania vedených prác. Školiteľmi dizertačných prác sú osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta alebo inej obdobnej funkcii vo výskumnej inštitúcii zmluvne spolupracujúcej pri zabezpečovaní študijného programu tretieho stupňa s vysokou školou.

Samohodnotenie plnenia

Osoba, ktorá vedie záverečnú prácu, spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Odborná kvalifikácia osôb, ktoré vedú záverečné práce, je minimálne o stupeň vyššia než kvalifikácia dosahovaná ukončením daného stupňa štúdia. Osoby, ktoré vedú záverečné práce v 1. a 2. stupni štúdia, sú schvaľované garantom študijného programu a menované vedúcim pracoviska


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/29112021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS-UNIZA-v-zneni-Dodatku-c-1.pdf 

 


SP 6.6. Učitelia študijného programu rozvíjajú svoje odborné, jazykové, pedagogické, digitálne zručnosti a prenositeľné spôsobilosti.

Samohodnotenie plnenia

Zabezpečenie kvality študijného programu závisí od odborných, jazykových, pedagogických a ostatných zručností učiteľov, ktoré sa neustále rozvíjajú.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Graduačný rast na Stavebnej fakulte UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/zamestnanci/rast-zamestnancov/graduacny-rast 

Celoživotné vzdelávanie a jazyové vzdelávanie [Online] https://www.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/celozivotne-vzdelavanie 

Dlhodobý zámer Žilinskej univerzity na roky 2021-2027, 7. ĽUDSKÉ ZDROJE A PRACOVNÉ PROSTREDIE [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/22022021_Dlhodoby-zamer-UNIZA-2021-2027.pdf 

 

 

 


SP 6.7. V prípade učiteľských kombinačných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú aprobáciu v súlade s príslušnosťou vyučovacieho predmetu k študijnému odboru a osobitne pre učiteľský základ.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program nie je učiteľský


Odkazy na dôkazy


SP 6.8. V prípade prekladateľských a tlmočníckych kombinačných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú aprobáciu v súlade s príslušnosťou k jazyku a osobitne pre translatologický základ.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program nie je prekladateľský


Odkazy na dôkazy


SP 6.9. V prípade študijných programov v kombinácii dvoch študijných odborov alebo študijných programov prvého stupňa uskutočňovaných ako interdisciplinárne štúdiá zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program pre každý študijný odbor, v ktorom jeho absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program nie je interdisciplinárny


Odkazy na dôkazy


SP 6.10. V prípade spoločných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program pre príslušnú časť spoločného študijného programu, ktorú zabezpečuje v jeho rámci.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program nie je spoločný


Odkazy na dôkazy


SP 6.11. V prípade, ak vysoká škola uskutočňuje študijné programy v príslušnom študijnom odbore na viacerých súčastiach alebo vo viacerých sídlach, zaručuje aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú súčasť a osobitne každé sídlo, v ktorom uskutočňuje študijný program ako celok.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program sa neuskutočňuje vo viacerých sídlach


Odkazy na dôkazy

-


VI. Samohodnotenie štandardu 7 – Tvorivá činnosť vysokej školy


SP 7.1. Učitelia zabezpečujúci profilové predmety študijného programu preukazujú výsledky tvorivej činnosti v príslušnom študijnom odbore/študijných odboroch, v ktorom/ktorých sa študijný program uskutočňuje na požadovanej úrovni v závislosti od jeho stupňa: a) aspoň na významnej medzinárodnej úrovni, ak ide o študijný program tretieho stupňa; b) aspoň na medzinárodne uznávanej úrovni, ak ide o študijný program druhého stupňa alebo študijný program spájajúci prvý a druhý stupeň; c) aspoň na národne uznávanej úrovni, ak ide o študijný program prvého stupňa.

Samohodnotenie plnenia

Výsledky tvorivej činnosti učiteľov študijného programu sú súčasťou Opisu študijného programu, Vedecko-umeleckých a pedagogických charakteristikách učiteľov a Výstupoch tvorivej činnosti učiteľov, zabezpečujúcich profilové a ostatné predmety študijného programu


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

VUPCH učiteľov študijného programu

VTC učiteľov študijného programu

SMERNICA č. 220 Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 


SP 7.2. Tvorivú činnosť vysoká škola preukazuje prostredníctvom najvýznamnejších výstupov tvorivej činnosti učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Samohodnotenie plnenia


Odkazy na dôkazy


SP 7.3. V prípade, ak vysoká škola uskutočňuje viaceré študijné programy v príslušnom študijnom odbore, preukazuje úroveň výsledkov tvorivej činnosti podľa čl. 7 odsekov 1 a 2 štandardov pre študijný program osobitne pre každý študijný program, okrem súbehu s prípadmi podľa čl. 7 odseku 3.

Samohodnotenie plnenia

Tvorivá činnosť učiteľov, zabezpečujúcich predmety študijného programu patrí do vedecko-výskumných a publikačných aktivít, evidovaných v Informačnom systéme systéme vedy a výskumu, kde sú evidované podané, riešené, financované a ukončené vedecko-výskumné a pedagogické projekty a granty riešené v domácom, zahraničnom alebo blízkom cezhraničnom prostredí. Publikačné výstupy sú evidované v Centrálnom registri publikačnej činnosti CREPČ a vyhľadajú sa v publikačných databázach WOS, SCOPUS a pod.

Katalóg Univerzitnej knižnice UNIZA obsahuje formuláre pre evidenciu publikačnej činnosti, ohlasov, medziknižničnú a medzinárodnú medziknižničnú výpožičnú službu.


Odkazy na dôkazy

ISVV UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/index.php/zamestnanci/rast-zamestnancov/informacny-system-vedy-a-vyskumu

CREPČ [Online] https://cms.crepc.sk/

Databáza WOS [Online] https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search

Databáza SCOPUS [Online] https://www.scopus.com/search/form.uri?display=basic#basic 

Knižničné katalógy UNIZA [Online] http://kniznica.uniza.sk/opac?fs=0F11E249513E4BD08C4438923CF81781&fn=main 

 


SP 7.4. Ak vysoká škola uskutočňuje viaceré študijné programy v príslušnom študijnom odbore vo viacerých sídlach, zaručuje preukázanie výsledkov tvorivej činnosti pre každé sídlo osobitne.

Samohodnotenie plnenia

Vysoká škola uskutočňuje jeden študijný program geodézia a kartografia v študijnom odbore


Odkazy na dôkazy

Akreditované študijné programy SvF UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/bakalarske-studium 

 


SP 7.5. Na uskutočňovanie študijného programu tretieho stupňa preukazuje vysoká škola dlhodobú kontinuálnu výskumnú alebo umeleckú činnosť v problematike študijného programu. Pracovisko musí preukázať dlhodobú a kontinuálnu úspešnosť v získavaní finančnej podpory pre príslušný výskum alebo umeleckú činnosť a existenciu pokračujúcich alebo nových výskumných/umeleckých projektov z domácich a medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program je program prvého stupňa


Odkazy na dôkazy

Akreditované študijné programy [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/bakalarske-studium 

 


SP 7.6. Splnenie požiadavky uvedenej v čl. 7 odseku 5 štandardov pre študijný program môže vysoká škola nahradiť tým, že sa podrobuje periodickému hodnoteniu výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti v jednotlivých oblastiach výskumu raz za šesť rokov a na základe výsledkov najnovšieho hodnotenia jej bolo udelené oprávnenie používať označenie „výskumná univerzita“.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program program geodézia a kartografia sa praavidelne podrobuje hodnotenia v rámci procesu akreditácie.

 


Odkazy na dôkazy

Informácia o výsledkoch Komplexnej akreditácie SvF UNIZA v roku 2014 [Online] https://svf.uniza.sk/images/pdf/vedecka-rada-svf/Zaznam_z_VR_SvF_03_12_2015.pdf 

Výročná správa o činnosti SvF ŽU v Žiline za rok 2011 [Online] https://svf.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava-SvF/2011_SvF-UNIZA-vyrocna-sprava.pdf 

 


VII. Samohodnotenie štandardu 8 – Zdroje na zabezpečenie študijného programu a podporu študentov


SP 8.1. Sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou na dosahovanie stanovených cieľov a výstupov vzdelávania. Ide najmä o posluchárne, učebne, študovne, laboratóriá a laboratórne prístroje a iné potrebné vybavenie, technické prostriedky a vybavenie, ateliéry, dielne, projektové a umelecké štúdiá, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská, knižnice, prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačné technológie a externé služby a ich zodpovedajúce financovanie.

Samohodnotenie plnenia

Žilinská univerzita má zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú uvedené v Opise študijného programu a ktoré sa naďalej inovujú, upravujú a novo-vytvárajú v rámci Odboru prípravy a realizácie projektov, aby sa zabezpečila vysoká kvalita študijného programu. Informačné zdroje sú k dispozícii v Univerzitnej knižnice, technické prostriedky a vybavenia sú k dispozícii v Univerzitnom vedeckom parku, Výskumnom centre UNIZA a vo výskumných centrách jednotlivých fakúlt Žilinskej univerzity. Stavebná fakulta má v súčasnosti tri výskumné centrá, ktoré poskytujú moderné technické a technologické zázemie študijných programov


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu odbor prípravy a realizácie projektov [Online] http://oparp.uniza.sk

Univerzitná knižnice [Online] http://ukzu.uniza.sk/

UVP [Online] https://uvp.uniza.sk/oblasti-vyskumu/

VC UNIZA https://vyskumnecentrum.sk/

Centrá SvF UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/centra 


SP 8.2. V prípade, ak sú vzdelávacie činnosti poskytované dištančnou alebo kombinovanou metódou, sú zabezpečené systémy na správu obsahu kurzov a na správu vzdelávania a študentom je zaručený prístup k obsahu kurzov a k ďalším študijným materiálom.

Samohodnotenie plnenia

Žilinská univerzita poskytuje prostriedky aj pre dištančnú formu vzdelávania prostredníctvom e-vzdelávania


Odkazy na dôkazy

e-vzdelávanie [Online] https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/ 


SP 8.3. Je zabezpečený podporný odborný personál, ktorý kompetentnosťou a počtom zodpovedá potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy.

Samohodnotenie plnenia

Univerzita má odborný personál, ktorý poskytuje podporu študentom daného študijného programu, týkajúcu sa zabezpečenia ich potrieb v kontexte vzdelávacieho procesu Na univerzitnej úrovni slúži na zabezpečenie uvedených potrieb študentov Oddelenie pre vzdelávanie. Na jednotlivých fakultách univerzity existujú referáty vzdelávania, kde pracuje odborný personál na zabezpečenie potrieb študentov na fakultnej úrovni. Študijný program má priradeného študijného poradcu, ktorý pôsobí na vysokej škole a poskytuje poradenské služby študentom pri zostavovaní študijných plánov. Študijného poradcu vymenúva z radov vysokoškolských učiteľov a odvoláva dekan.


Odkazy na dôkazy

Oddelenie pre vzdelávanie [Online] https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/pracoviska-univerzity/rektorat

Referát vzdelávania SvF UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat

Informácie o štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/subory/september2019/ informacie_o_studiu_SvF_2019_2020_-_pre_novoprijatych.pdf 


SP 8.4. Sú udržiavané záväzné partnerstvá, ktoré umožňujú účasť relevantných zainteresovaných strán na zabezpečovaní kvality, realizácii a rozvoji študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Na úrovni univerzity, fakúlt a ostatných štruktúr Žilinskej univerzity sú udžiavané partnerstvá s domácimi a zahraničnými univerzitami, fakultami, vedecko-výskumnými inštitúciami, regionálnymi a národnými štátnymi a súkromnými inštitúciami, ako aj s podnikateľským sektorom. Tieto partnerstvá výrazne pomáhajú prizabezpečovaní kvality a pri rozvoji študijného programu


Odkazy na dôkazy

Výročná správa o činnosti Žilinskej univerzity v Žiline Za rok 2020 [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava/VS-2020/UNIZA-vyrocna-sprava-2020.pdf 

Výročná správa o činnosti Stavebnej fakulty UNIZA za rok 2020 [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava/VS-2020/4-SvF.pdf

Informačná brožúra UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/flexpapers/info-brozura-sk/docs/PM-UNIZA-SJ-small.pdf 

Zoznam partnerov Stavebnej fakulty UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/vyskum-a-spolupraca-s-praxou/vybavenost-svf/partneri-z-praxe 

S kým spolupracujeme [Online] https://www.uniza.sk/index.php/vedci-a-partneri/spolupraca/preco-spolupracovat-s-uniza 


SP 8.5. Vysoká škola má zabezpečené dostatočné personálne, priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa má uskutočňovať študijný program alebo jeho časť, primerane k cieľom a výstupom vzdelávania príslušnej časti študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Upravovaný študijný program prebieha v jednom sídle Žilinskej univerzity, priamo v hlavnom kampuse, kde má zabezpečené dostatočné personálne, priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje.


Odkazy na dôkazy

Opis študijného programu

Informačná brožúra UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/flexpapers/info-brozura-sk/docs/PM-UNIZA-SJ-small.pdf

Virtuálna prehliadka [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/kontakty  

 


SP 8.6. Vysoká škola efektívne reaguje na rozmanitosť potrieb a záujmov študentov študijného programu. Poskytuje študentom študijného programu podporu na úspešné napredovanie v štúdiu a kariérne poradenstvo.

Samohodnotenie plnenia

Žilinská univerzita má zriadené poradenské centrum s komplexnými službami, ktoré zaručí, že študenti budú mať ľahký prístup k poradenským a ďalším podporným službám, ktoré zodpovedajú ich rôznym potrebám. Jeho poslaním je pomôcť študentom nielen zvládnuť štúdium, ale pripraviť ich na vstup na trh práce, podporovať ich vzťah s univerzitou a vytvárať spojenie medzi akademickou pôdou a zamestnávateľmi.


Odkazy na dôkazy

Nové Poradenské a kariérne centrum UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/oznamy/3664-nove-poradenske-a-karierne-centrum-uniza 

Základy kariér& si postavíš u nás [Online] http://www.stavitelstvo.sk/

 


SP 8.7. Študenti študijného programu majú zabezpečené primerané sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie počas štúdia.

Samohodnotenie plnenia

Študenti študijného programu majú zabezpečené sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie počas štúdia. O športových, kultúrnych spoločenských a duchovných akciách, ktoré organizuje univerzita prostredníctvom Ústavu telesnej výchovy, Univerzitného pastoračného centra, Fit clubu a ďalších univerzitných a mestských kultúrnych športových a spoločenských inštitúciách sú študenti informovaní prostredníctvom web stránky univerzity.


Odkazy na dôkazy

Dlhodobý zámer 2021-2027 UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/22022021_Dlhodoby-zamer-UNIZA-2021-2027.pdf

Univerzitné pastoračné centrum Žilinskej univerzity [Online] https://upc.uniza.sk/

Možnosti športového využitia [Online] https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/volny-cas 

Kam za kultúrou [Online] https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/volny-cas 


SP 8.8. Študenti študijného programu majú zabezpečený prístup a podporu v účasti na domácich a zahraničných mobilitách a stážach.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA podporuje mobility svojich študentov a zamestnancov do celého sveta, vo všetkých dostupných grantových programoch a v rámci všetkých programov a odborov, ktoré sú rozvíjané a poskytované na jej fakultách a ústavoch, a tiež v obdobných študijných programoch


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Erasmus+ [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/studentsky-zivot/studentske-mobility-a-staze 

 


SP 8.9. Vysoká škola poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov študijného programu so špecifickými potrebami.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA v súlade s ust. §100 zákona o VŠ vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon

Poskytovanie podporných služieb najmä vo forme možnosti využívania špecifických vzdelávacích prostriedkov, individuálnych vzdelávacích prístupov, určením osobitných podmienok na vykonávanie študijných povinností (bez znižovania požiadaviek na študijný výkon), individuálnym prístupom učiteľov, odpustením  školného v odôvodnených prípadoch v prípade prekročenia štandardnej dĺžky štúdia z dôvdou špecifickej potreby.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Som študent so špecifickými potrebami [Online] https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami

Štúdium študentov na Žilinskej univerzite so špecifickými potrebami [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Studium-SSP-na-UNIZA.pdf 


SP 8.10. V profesijne orientovaných študijných programoch má študijný program zmluvných partnerov v podobe organizácií, ktoré zabezpečujú odbornú prax a praktickú výučbu študentov. Tieto organizácie majú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technologické a personálne podmienky tak, aby bolo možné dosiahnuť plánované výstupy vzdelávania.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA spolupracuje so svojimi partnermi na základe Rámcových dohôd o spolupráci. Rozsah spolupráce je stanovený na základe vzájomnej dohody medzi UNIZA a jej partnerom. Partneri upravovaného študijného programu môžu zabezpečovať praktickú výučbu, pokiaľ majú prístrojové vybavenie, potrebné k zachovanie kompatibility s učebným plánom.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 221 Spolupráca Žilinskej univerzity v Žiline s externými partnermi z praxe [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Výročná správa o činnosti za rok 2020 [Online] https://www.svf.uniza.sk/images//pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava-SvF/2020_SvF_UNIZA_vyrocna_sprava.pdf 

S kým spolupracujeme [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/vyskum-a-spolupraca-s-praxou/spolupraca/preco-spolupracovat-so-svf 

 


VIII. Samohodnotenie štandardu 9 – Zhromažďovanie a spracovanie informácií o študijnom programe


SP 9.1. Vysoká škola zbiera, analyzuje a využíva relevantné informácie na efektívne manažovanie študijného programu a ďalších aktivít.

Samohodnotenie plnenia

Žilinská univerzita systematicky zhromažďuje, spracováva, analyzuje a vyhodnocuje informácií v nevyhnutnom rozsahu a štruktúre pre riadenie vzdelávacej činnosti a pre riadenie tvorivých činností a iných aktivít súvisiacich s manažovaním študijného programu


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. SPRÁVA Z HODNOTENIA FUNKČNOSTI VNÚTORNÉHO 
SYSTÉMU ZABEZPEČOVANIA KVALITY VZDELÁVANIA na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline, február 2021 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/2020_sprava_z_hodnotenia_funkcnosti_SvF.pdf 

 


SP 9.2. Efektívny zber a analýza informácií o študijnom programe a ďalších aktivitách vstupuje do hodnotenia študijného programu a do návrhu jeho úprav.

Samohodnotenie plnenia

Efektívne riadenie kvality vzdelávania a tvorivých činností je zabezpečované zberom informácií z interného a externého prostredia. Tieto informácie v sebe integrujú poznatky o potrebách trhu práce, legislatívnych obmedzeniach, o kapacitných možnostiach univerzity a o najnovších poznatkoch v študijných odboroch.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 


SP 9.3. Pri študijnom programe sa sledujú a vyhodnocujú kľúčové indikátory vzdelávania a učenia sa, charakteristiky záujemcov a študentov, postup (napredovanie) študentov v štúdiu, ich úspešnosť a zanechávanie štúdia, spokojnosť študentov, uplatnenie absolventov, názory absolventov a zamestnávateľov, informácie o zdrojoch a podpore študentov.

Samohodnotenie plnenia

Zdroje informácií potrebné na efektívne riadenie vzdelávania na UNIZA sa nachádzajú v informačných systémoch univerzity. Referát pre vzdelávanie v spolupráci s príslušnými študijnými oddeleniami a s Centrom informačných a komunikačných technológií (CeIKT) zhromažďujú v informačných systémoch údaje o uchádzačoch, priebehu štúdia študentov až do ukončenia ich štúdia. Okrem toho zhromažďujú aj informácie o pasportizácii disponibilných priestorov a o inventarizácii techniky využívanej v študijných programoch. 


Odkazy na dôkazy

Fórum Žilinskej univerzity [Online] http://forum.uniza.sk/index.php?actionCode=20120&forum_id=1

Podnety a pripomienky [Online] http://forum.uniza.sk/index.php?actionCode=20120&forum_id=4 

e- vzdelávanie [Online] http://forum.uniza.sk/index.php?actionCode=20120&forum_id=2 

Informačné a komunikačné technológie [Online] http://forum.uniza.sk/index.php?actionCode=20120&forum_id=3 

 


SP 9.4. Na zber a spracovanie informácií o študijnom programe sa využívajú vhodné nástroje a metódy. Do získavania, analýzy, ako aj následných informácií o opatreniach sú zapojení študenti, učitelia, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Zber informácií o študijnom programe sa uskutočňuje aj medzi študentami pravidelnou dotazníkovou formou anonymného charakteru. Dotazníky sa vyhodnocujú a výsledky slúžia ako spätná väzba pri udržiavaní a zlepšovaní kvality študijného programu


Odkazy na dôkazy

Dotazníkový prieskum na SvF UNIZA v r. 2020 [Online ] https://svf.uniza.sk/subory/September_2020/ 2020_dotaznik_absolventi_vyhodnotenie.pdf 

Dotatník pre absoventov bakalárskeho, inžinierskeho a doktorandského štúdia na Stavebnej fakulte UNIZA [Online] https://svf.uniza.sk/absolvent/ 

 


IX. Samohodnotenie štandardu 10 – Zverejňovanie informácií o študijnom programe


SP 10.1. Vysoká škola má zverejnené, ľahko prístupné a prehľadne štruktúrované informácie o študijnom programe, najmä o jeho vzdelávacích cieľoch a výstupoch, požiadavkách na uchádzačov o štúdium, spôsobe ich výberu a odporúčaných osobnostných predpokladoch, úrovni národného kvalifikačného rámca, študijnom odbore, udeľovanom akademickom titule, pravidlách vyučovania a učenia sa, podmienkach absolvovania programu, postupoch a kritériách hodnotenia, zdrojoch programu, o miere úspešnosti, možnostiach učenia sa študentov, ako aj informácie o povolaniach, ktoré môže úspešný absolvent študijného programu vykonávať, a o uplatnení absolventov študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Ponuku možností štúdia uchádzačom uvádza univerzita alebo fakulta podľa svojho uváženia na miestach a médiách, ktoré sú čo najlepšie dostupné pre uchádzačov o štúdium. Ponuka uchádzačom obsahuje predovšetkým štruktúrované informácie o študijných programoch. UNIZA zverejňuje centrálne tieto informácie na webovej stránke. Informácie o akreditovaných študijných programoch je možné nájsť aj na Portáli vysokých škôl. Minimálny rozsah informácií k študijnému programu je stanovená vo vyhláške č. 614/2002 z. z. Ministerstva školstva Slovenskej republiky o kreditovom systéme štúdia a zahŕňa: identifikáciu fakulty, stupeň dosiahnutého vzdelania, povolania indikované k študijnému programu, ciele a výstupy vzdelávania, zoznam profilových a voliteľných predmetov s informačnými listami, možné špecializácie (trajektórie) učenia sa, školné a poplatky spojené so študijným programom.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov

Zverejnené informácie o študijných programoch [Online] https://www.uniza.sk/index.php/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania

Portál vysokých škôl [Online] https://www.portalvs.sk/sk/ 


SP 10.2. Tieto informácie sú ľahko prístupné študentom, ich podporovateľom, potenciálnym študentom, absolventom, ďalším zainteresovaným stranám a širokej verejnosti vo všetkých jazykoch, v ktorých sa uskutočňuje študijný program. Spôsob sprístupnenia informácií zohľadňuje aj potreby uchádzačov a študentov so špecifickými potrebami.

Samohodnotenie plnenia

Žilinská univerzita sprístupňuje širokej verejnosti všetky relevantné informácie o študijných programoch v informačnom systéme na svojich www portáloch, v informačných brožúrach a letákoch.


Odkazy na dôkazy

Prijímacie konania UNIZA [Online] https://www.uniza.sk/index.php/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania

Sprievodca prváka [Online] https://www.uniza.sk/flexpapers/sprievodca-prvaka/

Informácie o štúdiu [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/brozura-informacie-o-studiu

Prijímacie konanie [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/vseobecne-informacie/prijimacie-konania 


X. Samohodnotenie štandardu 11 – Priebežné monitorovanie, periodické hodnotenie a periodické schvaľovanie študijného programu


SP 11.1. Vysoká škola priebežne monitoruje, pravidelne vyhodnocuje a upravuje študijný program s cieľom zabezpečiť, aby bol v súlade so štandardmi pre študijný program a aby dosahované ciele a výstupy vzdelávania boli v súlade s potrebami študentov, zamestnávateľov a ďalších zainteresovaných strán, aby zodpovedali aktuálnym poznatkom a aktuálnemu stavu ich aplikácií, aktuálnym technologickým možnostiam a aby úroveň absolventov, najmä prostredníctvom dosahovaných výstupov vzdelávania bola v súlade s požadovanou úrovňou kvalifikačného rámca.

Samohodnotenie plnenia

Univerzita alebo jej súčasti pravidelne monitorujú všetky procesy súvisiace so štúdiom a to minimálne jedenkrát v roku. Pred začiatkom akademického roku univerzita alebo jej súčasti pripravia ponuku ponúkaných predmetov pre nasledujúci akademický rok na základe schválených úprav študijného programu Akreditačnou radou UNIZA, v prípade potreby doplní nové predmety do ponuky študijného programu, zabezpečí aktualizáciu informačných listov predmetov. Spravidla po ukončení akademického roku sa monitoruje hodnotenie prijímacieho konania, štatistické ukazovatele podľa indikátorov definovaných v Dlhodobom zámere UNIZA, hodnotenie kvality výučby v predchádzajúcom akademickom roku.

Monitorovanie zachytávajúce vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je uskutočňované najmä prostredníctvom dotazníkov. Tvoria ich dve skupiny položiek - spoločné položky rovnaké pre všetky fakulty a ústavy viažuce sa na cieľ dotazovania a špecifické položky mapujúce ďalšie jedinečné potreby fakúlt a ústavov UNIZA


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov [Online] https://svf.uniza.sk/index.php/component/sppagebuilder/?view=page&id=370&Itemid=0 

Smernica č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf 


SP 11.2. Súčasťou monitorovania a hodnotenia študijného programu je získavanie relevantnej spätnej väzby od zainteresovaných strán programu, ktoré sa zúčastňujú aj na príprave metodiky jej vyhodnotenia. Študenti majú možnosť aspoň raz ročne prostredníctvom anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Univerzita vyhodnocuje prostredníctvom svojich štruktúr dotazníkové prieskumy, na ktorých sa zúčastňujú aktuálni študenti, prípadne absolventi, ktorí majú možnosť raz ročne sa anonymne vyjadriť k priebehu študijného programu. 

Dotazníkové prieskumy sú študentom dostupné priamo v e-vzdelávaní


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov Výsledky dotazníkového prieskumu r. 2020 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2020/ 2020_dotaznik_absolventi_vyhodnotenie.pdf 

Smernica č. 223 Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov [Online] https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf 

Umiestnenie hodnotenia študijného predmetu študentami:

 

 


SP 11.3. Výsledky vyhodnotenia spätnej väzby podľa odseku 2 sa premietajú do prijímania opatrení na zlepšenie; pri ich navrhovaní majú zaručenú účasť aj študenti.

Samohodnotenie plnenia

Výsledky z hodnotenia sú zverejnené pre vedenie fakulty alebo súčasti, ktorá zabezpečuje príslušný študijný program. Po ich zverejnení sú podkladom pri hodnotení priebehu vzdelávania a tvorivej činnosti, foriem a spôsobu riešenia námetov a podnetov vyplývajúcich z hodnotiaceho procesu.

Výsledky vyhodnotenia spätnej väzby a opatrenia sú zakomponované vo výročných správach fakulty za príslušné obdobie.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov

Výročná správa o činnosti za rok 2020 Stavebná fakulta Žilinská univerzita v Žiline [Online] https://www.svf.uniza.sk/images//pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava-SvF/2020_SvF_UNIZA_vyrocna_sprava.pdf 

Výsledky dotazníkového prieskumu r. 2020 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2020/2020_dotaznik_absolventi_vyhodnotenie.pdf


SP 11.4. Výsledky vyhodnotenia spätnej väzby a prijaté opatrenia a akékoľvek plánované alebo následné činnosti vyplývajúce z hodnotenia študijného programu sú komunikované so zainteresovanými stranami a sú zverejnené.

Samohodnotenie plnenia

Univerzita, fakulty a ostatné súčastí zverejňujú pre uchádzačov, študentov, zamestnancov, absolventov a zamestnávateľov na svojich úradných tabuliach: vnútorné predpisy, výročné správy, výsledky hodnotenia kvality vzdelávacieho procesu, informácie o možnostiach štúdia a ďalšie dokumenty.


Odkazy na dôkazy

Výsledky dotazníkového prieskumu r. 2020 [Online] https://svf.uniza.sk/subory/September_2020/ 2020_dotaznik_absolventi_vyhodnotenie.pdf Výročná správa SvF UNIZA 2020 [Online] https://www.svf.uniza.sk/images//pdf/uradna-tabula/vyrocna-sprava-SvF/2020_SvF_UNIZA_vyrocna_sprava.pdf


SP 11.5. Študijný program je periodicky schvaľovaný v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému v perióde zodpovedajúcej jeho štandardnej dĺžke štúdia.

Samohodnotenie plnenia

Vytvorenie nového študijného programu a jeho schvaľovanie pozostáva z niekoľkých etáp a tieto etapy zahŕňajú aj vypracovanie podnetu na vytvorenie nového študijného programu, zámeru na vytvorenie nového študijného programu, návrhu nového študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline

Smernica č. 204 Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline

Výročná správa o činnosti za rok 2014 Stavebná fakulta [Online] http://www3.uniza.sk/document/sprava_ZU_2014/Svf.pdf