Názov fakulty: | Fakulta riadenia a informatiky |
Názov študijného programu: | aplikovaná informatika |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | doc. Ing. Michal Koháni, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | aplikovaná informatika | Číslo podľa registra ŠP |
21181 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | informatika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2508V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
061 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | PhD. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský/anglický | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 11 2.ročník: 11 3.ročník: 11 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Absolventi študijného programu ovládajú a vedia zvoliť konkrétne vedecké metódy základného a aplikovaného výskumu v oblasti informatiky. Tieto vedia aplikovať na rôznych stupňoch vývoja a riadenia v softvérových firmách, v priemyselných podnikoch, vo vzdelávacej sústave, ako vo verejnom tak aj v súkromnom sektore, v bankovníctve, doprave, zdravotníctve, ekológii atď. Dokážu analyzovať, navrhovať, vyvíjať a implementovať rozličné algoritmy, metódy dátovej vedy, databázové systémy, výpočtové postupy a iné prostriedky aplikovanej informatiky na riešenie problémov vybraných aplikačných oblastí. Podľa špecializácie disponujú vedomosťami potrebnými pri aplikácii metód pre podporu rozhodovania, optimalizáciu, spracovanie neistých údajov, dolovania dát, využitie strojového učenia. Vedia sa uplatniť na miestach vyžadujúcich schopnosť hlbokého pochopenia špecifických problémov a identifikovania jeho riešenia. Získajú hlboké znalosti v oblasti dátovej vedy, strojového učenia, výpočtového modelovanie, informačných systémov v rôznych aplikačných doménach. Tieto znalosti im umožnia riadiť tímy pracovníkov v tejto oblasti, samostatne viesť aj veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia. Absolventi sa vyznačujú nezávislým, kritickým a analytickým myslením, ktoré aplikujú v meniacich sa podmienkach. Získajú združené vedomosti predovšetkým z oblasti informatiky ako aj zo špecifických aplikačných domén. Tým sa dokážu flexibilne prispôsobovať pracovným požiadavkám v rôznych organizáciách a požiadavkam trhu ľudskej práce, prípadne samostatne podnikať v oblasti aplikovanej informatiky. Okrem toho získajú skúsenosti s formuláciou hypotéz, experimentálnym návrhom, overovaním hypotéz a analýzou získaných údajov. Dokáže určiť zameranie výskumu a koordinovať tím v príslušnom vednom odbore. Takáto schopnosť je cennou najmä pre spoločnosti, ktoré majú za cieľ priniesť inovatívne a originálne riešenia. Absolventi môžu budovať vedeckú perspektívu v celej škále aplikačných oblastí, v ktorých uplatňujú pokročilé metódy a techniky návrhu a vývoja vedeckých metód aplikovanej informatiky. Pri svojej práci zohľadňujú spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu. Vedomosti Absolvent študijného programu po úspešnom absolvovaní štúdia:
Zručnosti Absolvent študijného programu po úspešnom absolvovaní štúdia bude vedieť:
Kompetencie Absolvent študijného programu po úspešnom absolvovaní štúdia dokáže:
Ciele vzdelávania
Z pohľadu cieľov vzdelávania absolvent študijného programu na základe získaných vedomostí, osvojených zručností a kompetencií dokáže naplniť tieto ciele:
Výstupy vzdelávania Výstupy vzdelávania k [CV1]:
Výstupy vzdelávania k [CV2]:
Výstupy vzdelávania k [CV3]:
|
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolvent študijného programu:
|
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkamina výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolvent vysokoškolského štúdia tretieho stupňa v odbore aplikovaná informatika ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti aplikovanej informatiky s orientáciou najmä na metódy, technológie a prostriedky aplikovanej informatiky riešenia problémov vybraných aplikačných oblastí. Má osvojené zásady samostatnej a tímovej vedeckej práce, ovláda vedecké formulovanie problémov (abstraktná formalizácia), spôsoby prezentácie výsledkov a prenos vedeckých výsledkov do praxe a pozná právne a environmentálne aspekty nových riešení, etické a spoločenské stránky vedeckej práce. Absolvent si je vedomý spoločenských, morálnych, právnych a ekonomických súvislostí svojej profesie. Pozná potreby sústavného profesionálneho rozvoja a celoživotného vzdelávania, aby mohol vykonávať výskum s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti, viesť veľké projekty a brať zodpovednosť za komplexné riešenia. Uplatnenie si dokáže nájsť ako člen tvorivého tímu alebo jeho vedúci vo verejnom aj súkromnom sektore, vo všetkých odvetviach, kde je potreba vysokokvalifikovanej práce v oblasti aplikovanej informatiky. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Matej Cebecauer, PhD. - výskumník, KTH Stockholm |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Zamestnávatelia kladne hodnotia úroveň teoretických vedomostí v oblasti informatických i výskumných zručností. Užšia spolupráca medzi fakultou a rôznymi odvetviami v rámci súkromného i verejného sektora má veľký potenciál výrazne posunúť celkovú kvalitatívnu úroveň študijného programu, a tým aj uplatniteľnosť absolventov v praxi. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry v:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
180 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky v priebehu štúdia:
Odporúčaný počet kreditov získaných počas akademického roka v štandardnej dĺžke štúdia:
Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/aplikovana-informatika
Pravidlá pre opakovanie štúdia: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 40.0, 2 r.: 65.0, 3 r.: 75.0, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | 180 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s: vyhláškou MŠ SR 614/2002 Z.Z o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov (LINK: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2002/614/). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni FRI sú definované procesy, postupy a štruktúry zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/aplikovana-informatika Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú dizertačná skúška, ktorá patrí medzi štátne skúšky a obhajoba dizertačnej práce, ktorá je záverečnou prácou. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle: vzdelavanie.uniza.sk Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/aplikovana-informatika Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry študijný poriadok pre tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110, LINK https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1608112082-S-110-2013-Studijny-poriadok-pre-3.-stupen-VS-studia-na-UNIZA-v-zn.-Dodatkov-1-az-3.pdf ). Individuálny študijný plán pozostáva zo študijnej časti a z vedeckej časti:
Pravidlá pre uznávanie publikačnej činnosti:
Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom, ako určenom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, prípadne určené vopred (transfer kreditov). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno uchádzať v rámci prijímacieho konania (§ 54 odsek 5 zákona). Návrhy tém dizertačných prác na fakulte predkladajú školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty, prodekanovi prostredníctvom referátu pre doktorandské štúdium a kariérny rast. Navrhnuté témy posudzuje pracovná skupina odborovej komisie (OK) a schvaľuje po predchádzajúcom súhlase príslušného predsedu pracovnej skupiny OK dekan fakulty. Témy dizertačných prác vypíše dekan najmenej dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium. Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry interné smernice zverejnené na fakultnej webstránke. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom, ako určenom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, prípadne určené vopred (transfer kreditov). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) . Na úrovni fakulty sú procesy popísané na fakultnej stránke v časti „Štúdium v zahraničí“ : https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-celouniverzitne-pravidla, https://www.fri.uniza.sk/stranka/vseobecne-infomacie. Medzi základné podmienky a pravidlá patrí:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty je definovaný Disciplinárny poriadok pre študentov. Posudzovanie disciplinárnych priestupkov je v kompetencii disciplinárnej komisie, ktorá sa riadi Rokovacím poriadkom disciplinárnej komisie. Disciplinárny priestupok je zavinené porušenie právnych predpisov alebo vnútorných predpisov Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej len „univerzita“) alebo fakulty alebo verejného poriadku. Osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok (ďalej len „zodpovedná osoba“) je študent, ktorý sa dopustil porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, vnútorných predpisov fakulty alebo narušenia verejného poriadku, ak dosiahli intenzitu disciplinárneho priestupku v zmysle §3 disciplinárneho poriadku fakulty. Ak k disciplinárnemu priestupku došlo spoločným konaním dvoch alebo viacerých študentov fakulty, zodpovedá každý z nich tak, ako keby sa disciplinárneho priestupku dopustil každý sám. Podnet na začatie disciplinárneho konania môže podať ktorýkoľvek zamestnanec fakulty, študent fakulty alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa dozvedela o konaní študenta fakulty, ktoré by mohlo mať znaky disciplinárneho priestupku, a to podaním dekanovi fakulty. Disciplinárne konanie pred disciplinárnou komisiou fakulty je ústne za prítomnosti zodpovednej osoby; ak sa zodpovedná osoba nedostaví bez riadneho ospravedlnenia, môže sa disciplinárne konanie uskutočniť aj bez jej prítomnosti. Priebeh disciplinárneho konania ďalej upravuje Rokovací poriadok disciplinárnej komisie pre študentov. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk)) Študent so špecifickými potrebami pred začatím výučby v príslušnom akademickom roku predkladá fakultnému koordinátorovi pre študentov so špecifickými potrebami relevantné doklady. Relevantnými dokladmi sú: a) lekárske osvedčenie nie staršie ako 3 mesiace o vývoji choroby alebo zdravotného postihnutia, b) vyjadrenie psychológa, logopéda alebo špeciálneho pedagóga nie staršie ako 3 mesiace. Študent, ktorý súhlasí s vyhodnotením svojich špecifických potrieb, má podľa rozsahu a druhu špecifickej potreby nárok na podporné služby v zmysle §100 ods. 4 zákona. Poslaním koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami je organizačná, koordinačná, informačná a manažérska činnosť zameraná na vytváranie prístupného akademického prostredia, objektívne vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov a vytváranie zodpovedajúcich podmienok pre študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
UNIZA: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/akademicky-kalendar |
|
Aktuálny rozvrh | |
Vzhľadom na nízky počet študentov/doktorandov v aktuálnom akademickom, ale aj v minulých rokoch, je výučba povinných alebo voliteľných predmetov realizovaná v čase a miestnosti na základe dohody medzi vyučujúcimi a doktorandami. Akademický kalendár pre doktorandské štúdium je zverejnený na https://www.fri.uniza.sk/calendar?year=2022§ion=D |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Ivan Cimrák, prof. Mgr., Dr. Funkcia: Vysokoškolský učiteľ na funkčnom mieste profesor kontakt (mail, tel.): ivan.cimrak@fri.uniza.sk; 041/513 4026 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoznam aktuálne schválených školiteľov je na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/aplikovana-informatika |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ing. Mrena Michal |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doc. Ing. Michal Koháni, PhD., prodekan pre vedu a výskum |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referát pre doktorandské štúdium a kariérny rast
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf) Univerzita disponuje týmito celouniverzitnými učebňami:
Na zabezpečenie výučby má fakulta k dispozícii päť celofakultných počítačových učební vybavených vždy 20 – 24 počítačmi na báze nových viacjadrových procesorov. Všetky počítače sú združené do siete s napojením na internet cez sieť 1 Gbit/s. Okrem káblovej siete je celá fakulta pokrytá bezdrôtovým signálom najnovšími prístupovými bodmi na báze kontrolérov. Výučba sa v učebniach uskutočňuje podľa rozvrhu od 7,00 do 20,00 hod. Okrem fakultných učební sa na výučbu a výskum využívajú katedrové špecializované laboratóriá pripojené do lokálnych počítačových sietí s prístupom na internet. Tieto špecializované laboratóriá ponúkajú študentom prácu na viac ako 300 počítačoch a rôznej špecializovanej technike. Všetky seminárne a prednáškové miestnosti sú vybavené učiteľským počítačom a dátovým projektorom. Fakultná sieť je zrekonštruovaná na prenosovú rýchlosť 1 Gbit/s, priestory fakulty sú pokryté signálom bezdrôtovej siete zaradenej do medzinárodného projektu „EDUROAM“. Na fakulte sú nainštalované prenosné videokonferenčné systémy, jeden na detašovanom pracovisku (v Prievidzi) a dva v oboch budovách sídla fakulty (v Žiline), ktoré umožňujú realizovať prednášky a semináre bez nutnosti vycestovať. V laboratóriách RA012, RA013, RA201, RB207 sú nainštalované interaktívne tabule. Okrem techniky v počítačových učebniach môžu študenti pre študijné účely využívať informačné panely (špeciálne vytvorené počítače) rozmiestnené na všetkých chodbách fakulty. Pri nich sa môžu študenti pripojiť so svojimi vlastnými počítačmi do lokálnej siete. Navyše, na celej fakulte môžu využívať pre pripojenie do internetu bezdrôtovú sieť. Na využitie v pedagogickom procese slúži niekoľko špecializovaných serverov, napr.: e-learning servery a virtualizačné servery. Ďalšie servery zabezpečujú všetky potrebné služby spojené s využívaním internetu:
Väčšina serverov pracuje ako virtuálne stroje. Všetky servery sú umiestnené v novo zrekonštruovaných klimatizovaných serverovniach. Všetky počítače v učebniach na fakulte sú štandardne vybavené SW balíkom FRI, ktorý obsahuje: OS Windows, balík MS Office, Prehliadače Mozilla a Chrome, Java JDK, Androiid Studion, Arena, AnyLogic, AppInventor, eDane, ESPResSO, Enterprise Architect, GeoServer, Git, Flowgorithm, Greenfoot, IntelliJ Idea, Kros Omega, Matlab, Maxima, MashLab, MS Visual Studio, MYSql, Netbeans, nvidiacuda, SimVascular, Paraview, PHP Storm, Python, Qgis, R-project, Rstudio, SQL developer, Tortoise Git, UML.FRI, Visual prolog, WireShark, Xpress IVE. Okrem celouniverzitných prednáškových a seminárnych učební sú k dispozícii na Fakulte riadenia a informatiky nasledujúce priestory na výučbu (štandardne sú všetky miestnosti vybavené projektorom a wifi pripojením). 3D vizualizácia priestorov fakulty je dostupná na https://www.fri.uniza.sk/fri_panorama/index.html
Doktorandi pri nástupe na štúdium sú vybavení potrebnou výpočtovou technikou (desktopový počítač, notebook) pre riešenie výskumnej úlohy. Zdroje financovania Fakulta riadenia a informatiky UNIZA používa nasledujúce spôsoby financovania priestorových, materiálnych, technických a informačných zdrojov:
Rozpočet fakulty Ide o klasický zdroj financovania. Vzhľadom sa súčasnú situáciu a zameranie fakulty na oblasť IT sú však tieto prostriedky v čo možno najväčšej miere využívané na pokrytie mzdových nákladov s cieľom udržania si kvalitných vyučujúcich a zamedziť ich odchodu do IT sféry ponúkajúcej omnoho vyššie finančné ohodnotenie. V rámci financovania rekonštrukcií priestorov, učební, laboratórií fakulta spolupracuje a koordinuje postup so Žilinskou univerzitou, pričom obvyklým spôsobom financovania je rozdelenie spolufinancovania nasledujúcim spôsobom: 50 % UNIZA a 50 % FRI UNIZA. Finančné prostriedky z projektov a grantových výziev Fakulta riadenia a informatiky UNIZA sa aktívne zapája do viacerých projektov s cieľom zabezpečiť financovanie potrebných priestorových, materiálnych, technických a informačných zdrojov. Tu svoj postup taktiež koordinuje na úrovni kolégia rektora a následne s prorektorom pre rozvoj. V súčasnosti sa fakulta snaží získať týmto spôsobom finančné krytie pre rekonštrukciu auly, ktorá je v súčasnosti zatvorená a ktorá by výrazne zvýšila komfort výučby nielen študentom (na fakulte v súčasnosti študuje 1600 študentov), ale aj vyučujúcim, ktorí vzhľadom na vysoký počet študentov (550 na jednom predmete) musia v súčasnosti vykonávať rovnaké prednášky až trikrát alebo hľadať spôsob pre živý online prenos do iných miestností, čo je ale náročné na zosúladenie rozvrhov a nájdenie vhodných učební vybavených adekvátnom IKT technikou. Grantové výzvy vypísané firmami aktívne využívajú aj garanti jednotlivých predmetov. Snažia sa tak získať finančné prostriedky na zakúpenie najmä technického vybavenia. Ako príklad môžeme uviesť zapojenie sa do výziev spoločnosti Tatrabanka na zakúpenie 3D tlačiarní pre vzdelávacie účely v oblasti biomedicínskej informatiky: https://www.fri.uniza.sk/aktuality/3d-tlac-vo-vyucbe-biomedicinskej-informatiky Sponzoring od partnerských firiem Fakulta riadenia a informatiky UNIZA má vybudované dlhoročné úspešné partnerstvá s IT firmami, ktoré umožňujú oslovenie firiem pre potreby zafinancovania priestorových úprav či zakúpenia vhodného materiálneho vybavenie. Nižšie uvádzame príklady niektorých zrealizovaných projektov na FRI UNIZA vďaka finančnej podpory partnerských firiem: Nadácia INPROP – Skvalitnenie online výučby na FRI UNIZA Vďaka Nadácii INPROP Fakulta riadenia a informatiky UNIZA vybavila seminárne učebne a počítačové laboratória modernou informačno-komunikačnou technológiou na podporu online a hybridnej výučby. Interaktívne dataprojektory, tablety, webkamery, konferenčné mikrofóny a rôzne iné príslušenstvo prispeli k skvalitneniu výučby najmä počas pandémie. GlobalLogic Slovakia – Rekonštrukcia vstupnej haly FRI UNIZA Výsledkom spolupráce bola vizuálne veľmi atraktívna modernizácia vstupnej haly fakulty. Celkový redizajn bol navrhnutý s pomocou študentov, ktorí najlepšie poznajú svoje potreby a ich uskutočnením aj v tomto spoločnom projekte získali moderný priestor s komfortnou oddychovou zónou. Vo vstupnej hale pribudla stena s popisovateľnou magnetickou fóliou, na ktorú môžu študenti písať oznamy o fakultných podujatiach, webinároch, prednáškach z praxe, ale aj blahoželania k meninám či vtipné výroky a citáty. Pohodlné sedenie vytvára predpoklad nového a moderného miesta pre oddych či prácu študentov mimo vyučovacích blokov. Priestor vhodne dopĺňa veľká obrazovka, na ktorej sa objavia videá a fotografie z obľúbených fakultných podujatí, dôležité oznamy či prednášky odborníkov z IT praxe. Accenture - Vybudovanie FRI altánku vo vonkajšej oddychovej zóne V spolupráci so spoločnosťou Accenture bol vo vonkajšej oddychovej zóne vybudovaný FRI altánok, ktorý je v hojnom počte využívaný nielen študentmi, ale aj zamestnancami fakulty. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/frickovica-otvorenie-semestra-fri-altanku-a-skupinova-fotka Viaceré IT firmy – Rekonštrukcia Informačného centra – tichá oddychová zóna na FRI UNIZA Vďaka finančnej podpory viacerých IT firiem bolo vynovené informačné centrum, ktoré predstavuje tichú oddychovú zónu na FRI UNIZA, kde môžu študenti počas voľných blokov pracovať na svojich projektoch, seminárnych prácach, realizovať spoločné učenie sa na skúšku a pod. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/vynovene-informacne-centrum Autocont a ďalšie IT firmy – Vybavenie nových učební výpočtovou technikou a popisovateľnými stenami Spoločnosť Autocont darovala výpočtovú techniku do nových učební RB052 a RB053. Do nových učební RA319 a RA320 boli nainštalované magnetické popisovateľné steny, ktoré si ihneď obľúbili nielen študenti, ale aj vyučujúci matematických a jazykových predmetov. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/nove-ucebne-na-fri-ra319-ra320-rb052-rb053 Brain:IT – Hardvérová výbava na projektovú výučbu v oblasti informačných a sieťových technológií Katedra informačných sietí FRI UNIZA vďaka partnerovi – spoločnosti Brain:IT získala ďalšiu novú hardvérovú výbavu, ktorá podporí najmä projektovú výučbu v oblasti informačných a sieťových technológií. Siemens Mobility – Hardvérová výbava na výučbu bezdrôtových technológií Katedra informačných sietí FRI UNIZA vďaka partnerovi Siemens Mobility a jeho Inžinierskeho centra Siemens Mobility v Žiline získala novú hardvérovú výbavu, ktorá podporí vyučovanie bezdrôtových technológii na FRI ako aj praktické experimenty pri riešení záverečných prác NIX.CZ – darovanie switchov Nexus 7010 Najväčší neutrálny peeringový uzol v Českej republike, NIX.CZ, ktorý tiež prevádzkuje slovenský peeringový uzol NIX.SK, nadviazal spoluprácu s Fakultou riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline. Prvým krokom užšej spolupráce oboch inštitúcií bolo odovzdanie nevyužitých switchov Nexus 7010. Tieto zariadenia venovali zástupcovia NIX.CZ žilinským pedagógom pre potreby praktickej výučby. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/zdruzenie-nix-cz-nadviazalo-spolupracu-so-zilinskou-univerzitou Lidl – darovanie wifi zariadení, switchov a serverov https://www.kis.fri.uniza.sk/dar-od-spolocnosti-lidl-slovenska-republia-v-o-s/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-217-dodatok-1.pdf). Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby na UNIZA je akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény aj z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). E-vzdelávanie (e-learning) – https://vzdelavanie.uniza.sk Na univerzite je e-vzdelávanie využívané od akademického roku 2004/2005 a v súčasnosti je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s akademickým vzdelávacím a informačným systémom. AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako sú: univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác vzhľadom na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov, dochádzkový systém. AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mailových adries študentov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVS – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce atď.). Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity (UK UNIZA) zabezpečuje komplexné knižnično-informačné činnosti univerzity, jej jednotlivých odborov a študijných predmetov, a to formou získania, odborného spracovania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh.
Prístupy do vedeckých a iných databáz Na UNIZA je zabezpečený prístup do knižničných a vedeckých databáz - http://ukzu.uniza.sk/katalogy/ , http://ukzu.uniza.sk/externe-databazy/, http://ukzu.uniza.sk/open-access/ , ktoré môžu študenti využívať ako informačné zdroje pre štúdium a spracovanie záverečných prác. FRI IS záverečných prác - https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky Fakultný informačný systém pre záverečné práce zabezpečuje celý proces od samotného vypísania témy záverečnej práce až po záverečné rozdelenie študentov do skúšobných komisií. Knižnica Fakulty riadenia a informatiky V Informačnom centre fakulty je zriadená čiastková fakultná knižnica so študovňou. Knižnica k 31. 12. 2020 obsahuje 1013 knižničných dokumentov. Okrem kníh a periodík sa v knižnici nachádzajú záverečné a kvalifikačné práce fakulty, informačný materiál fakulty a univerzity atď.
V rámci fakulty majú študenti možnosť prístupu k nasledovným licenciám a serverom:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program sa vyučuje len v prezenčnej forme. Pri prezenčnej forme je uprednostňované vkladanie e-materiálov na server systému AIVS pre príslušný predmet, prípadne do zdieľaných adresárov v predmetových tímoch v prostredí Microsoft Teams. V prípade mimoriadnej situácie (napr. COVID-19), ak je nutná realizácia dištančnej formy výučby, je vhodným riešením používanie platforiem Microsoft Teams a Cisco Webex, kde sú realizované triedy pre každý predmet a takýmto spôsobom je realizovaná aj dištančná výučba v online forme. Prednášky sú po prechode na dištančné vzdelávanie realizované online prenosom s možnosťou nahrať prednášku a jej záznam uchovávať minimálne dva týždne. Realizácia cvičení, ktoré sú pri prezenčnej výučbe prevažne praktické, si nutne vyžaduje zmenu spôsobu ich realizácie. A to: 1) seminárne cvičenia teoretické - podobne ako prednášky – prostredníctvom vybranej online platformy, avšak s okamžitým zapojením študentov a ich aktívnym prístupom; 2) laboratórne cvičenia s využitím softvérových prostriedkov - študenti využívajú open source, prípadne existujúce licencie pre UNIZA a majú možnosť programovať úlohy samostatne v domácom prostredí; 3) laboratórne cvičenia experimentálne - experimenty realizujú cez živé prenosy a študenti vypracovávajú elaboráty, prípadne sa niektoré experimenty nahrádzajú simuláciami; 4) laboratórne cvičenia praktické - ide o kombináciu od využívania simulácií, živých experimentov a vzdialených meraní, až po riešenie projektov. K postupom a procesom počas dištančnej výučby a pri prechode na dištančnú výučbu bolo vydané metodické usmernenie č. 2/2021 - METODICKÉ USMERNENIE K HODNOTENIU ŠTUDIJNÝCH VÝSLEDKOV A UZATVÁRANIU ROKU ŠTÚDIA POČAS DIŠTANČNEJ FORMY ŠTÚDIA. Informácie sú priebežne zverejňované na webstránke www.fri.uniza.sk a na stránke www.uniza.sk , kde sa nachádzajú aktuálne informácie (https://www.uniza.sk/index.php/koronavirus-covid-19 ). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoluprácu s partnerskými organizáciami upravuje na úrovni UNIZA: Smernica S 221_2021 (LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf). Zoznam partnerských organizácií je uvedený na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/. V prípade potreby sú pracovníci z partnerských organizácií pozývaní na realizáciu výberových prednášok, na participáciu na konzultáciách, prieskumoch, verifikačných rozhovoroch k navrhovaným riešeniam realizovaných v rámci riešenia dizertačných prác. Partneri z praxe sa taktiež vyjadrujú k štruktúre a kvalite študijného programu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf ) V priestoroch fakulty sú vytvorené viaceré oddychové zóny – Chill zóna so sedačkami a stolmi s pripojením na internet, oddychová zóna v átriu vybavená kreslami a „tuli“ vakmi, vonkajšia oddychová zóna s možnosťou zapožičania športového náčinia (bedminton, stolný futbal) a altánok s možnosťou grilovania. Fakulta každoročne organizuje veľké množstvo akcií pre študentov aj zamestnancov (Fričkovica, Fri ples, Fri punč, Frifest, ...), kde majú študenti možnosti na kultúrne a spoločenské vyžitie. Akcie sú organizované študentským združením FRI club (https://friclub.fri.uniza.sk ) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú detailné informácie a pravidlá pre účasť na mobilitách a stážach zverejnené na fakultných webových stránkach:
Na uvedených stránkach sú popísané základné pravidlá, postupy pri prihlasovaní na mobilitu, výber predmetov pre študijný pobyt, tlačivá pre dohodu o mobilite alebo stáži a informácie o grantoch a vyplatení finančnej podpory. Kontaktnými osobami pre mobility a stáže sú: Fakultný koordinátor Erasmus+ Fakultná referentka Erasmus+ |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doktorandské štúdium je určené predovšetkým pre záujemcov, ktorí majú vedomostné, jazykové, psychologické a sociálne predpoklady pre tvorivú vedeckú činnosť, individuálnu alebo tímovú prácu pri riešení rôznych odborných problémov. Mali by byť schopní s určitou invenciou kreatívne pristupovať k riešeniu úloh základného alebo aplikovaného výskumu. Členovia prijímacej komisie hodnotia uchádzačov o štúdium podľa: Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe zverejnené na:
Vhodnosť požiadaviek na uchádzačov a spôsobu ich výberu na zabezpečenie toho, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi (§ 57 ods. 1 zákona) a počet prijímaných študentov sa určuje na základe:
Naplnenie určeného počtu študentov sa bude uskutočňovať na fakulte formou:
Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium (študijný program tretieho stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania druhého stupňa (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. Pre zahraničných uchádzačov platia podmienky prijatia ako pre uchádzačov zo SR. Zahraniční študenti, ktorí študujú v inom ako štátnom jazyku, uhrádzajú školné podľa podmienok uvedených v § 92 ods. 8 zákona o vysokých školách. Školné je stanovené smernicou UNIZA a zverejnené pre príslušný akademický rok na webovej stránke univerzity. Zahraniční študenti, ktorí študujú v slovenskom jazyku, školné neplatia. Uchádzači z ČR môžu na podanie prihlášky o štúdium použiť formulár platný v ČR. Pre zahraničných uchádzačov prijatých na základe medzištátnych dohôd, bilaterálnych zmlúv alebo pre štipendistov vlády SR platia podmienky uvedené v príslušných dokumentoch. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe zverejnené na:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počas prijímacieho konania každý člen komisie zostaví poradie prijatých uchádzačov. Hlasovanie o poradí uchádzačov je tajné. Výsledné poradie prijatých uchádzačov je dané priemerom poradia členov prijímacej komisie. Komisia zároveň odporúča a zdôvodňuje návrh na neprijatie uchádzačov.
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Spätná väzba od študentov sa získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/index.php. Každý učiteľ na predmete iniciatívne v rámci vlastného pripraveného formátu získava anonymnú spätnú väzbu o kvalite jeho výučby a o očakávaniach doktorandov. Na základe informácií získaných z anonymných dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností upravuje obsah vzdelávania. Monitoring kvality doktorandského štúdia zo strany študentov upravuje smernica UNIZA č. 110 (Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA). |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na základe informácií získaných z anonymných dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností, daných obsahom a štruktúrou študijného programu, upravuje obsah vzdelávania. Pre zvýšenie kvality vypracovaných dizertačných prác sú realizované konzultácie, na ktorých sa s garantom ŠP stretnú a prehodnotia stav kvality vypracovanej dizertačnej práce doktorandi spolu so svojimi školiteľmi. Taktiež je možné, aby doktorandi svoju nespokojnosť, prípadne návrhy na vylepšenie realizácie a organizácie doktorandského štúdia vyjadrili/predložili prodekanovi pre vedu a výskum, garantovi ŠP i jednotlivým pedagógom zabezpečujúcim realizáciu vzdelávania na 3. stupni VŠ vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110 (Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA). |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na fakulte FRI sa plošne pre všetky št. progamy získava spätná väzba absolventov štúdia prostredníctvom dotazníkov, ktoré absolventi odovzdávajú pri ukončení štúdia. Tieto dotazníky sú pravidelne vyhodnocované. Výsledky prieskumov je možné nájsť na stránke: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri. Výsledky prieskumov sa zameriavajú:
Získané výsledky :
|
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|