Názov fakulty: | Fakulta elektrotechniky a informačných technológií |
Názov študijného programu: | výkonové elektronické systémy |
Stupeň štúdia: | 2. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Michal Frivaldský, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | výkonové elektronické systémy | Číslo podľa registra ŠP |
3879 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 2 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | elektrotechnika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2675T00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0788 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | Inžiniersky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Inžinier "Ing." | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | Tento študijný program nie je spoločným programom. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 2 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 90 2.ročník: 90 3.ročník: 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventa: Študijný program Výkonové elektronické systémy má za úlohu zabezpečiť výchovu odborníkov, ktorí majú odborné a prierezové vedomosti z viacerých tematických oblastí študijného odboru. Absolvent vie špecifikovať princípy a metódy používané pri návrhu, konštrukcii a projektovaní elektroenergetických, elektrotechnických a autotronických zariadení, kde sa vo vysokej miere uvažuje s implementáciou výkonových elektronických systémov. Absolvent inžinierskeho programu je spôsobilý na samostatné projekčné, konštruktérske a návrhové práce, vytváranie, posudzovanie, realizáciu a vyhodnocovanie rozsiahlych projektov zameraných na oblasť elektroenergetiky, elektrických pohonov a trakcie, autotroniky a elektromobility. Pri vývoji a konštruovaní samostatne a efektívne využíva návrhové systémy pre elektrotechniku, ako aj bežné programovacie nástroje pre vývoj aplikácií pre programovateľné štruktúry (mikropočítače, FPGA a i.). Absolvent je schopný využívať zložité meracie prístroje a systémy a dokáže merať, diagnostikovať, skúšať a vyhodnocovať komplexné signály a obvody v zložitých systémoch na úrovni fyzickej vrstvy. Nadobúda predpoklady na samostatnú a kreatívnu prácu pri technologických inováciách v rámci výskumno-vývojových oddelení priemyselných spoločností. Vie koncipovať, a využiť nadobudnuté mäkké zručnosti pri riešení výskumno-vývojových úloh. Kvalifikovane rozhoduje o koncepčných otázkach a riadenie veľkých organizačných projektov v uvedených oblastiach. Absolvent si prehĺbi vedomosti z matematiky, fyziky, teoretickej elektrotechniky, elektrických strojov a ďalších predmetov teoretického základu, ktoré sú ďalej aplikované a širšie rozvinuté v oblasti informačných systémov, programovania a využitia výpočtovej techniky so zameraním na výkonové elektronické a elektrotechnické systémy. Pozná a vie aplikovať teoretický aparát potrebný na riešenie a simulačných analýz ustálených i prechodových stavov v elektrotechnických systémoch. Získa praktické skúsenosti a zručnosti v laboratórnej práci, dobre ovláda odbornú terminológiu v cudzom jazyku, pozná základy ekonomických metód a má základné znalosti z práva, psychológie a riadenia kvality. Má schopnosť riadiť prácu v tíme, komunikovať, tvorivo riešiť problémy, rozhodovať sa, robiť závery, kriticky a samostatne myslieť. Absolvent nájde uplatnenie v projektovaní, riadení, konštrukcii a prevádzke priemyselných a elektroenergetických podnikov, v projekčných a výskumných ústavoch a ďalších organizáciách správneho, výrobného, prevádzkového alebo opravárenského charakteru. Ciele vzdelávania: Pre špecializáciu Autotronika [CV 1 - ATR] Získať komplexné znalosti z oblasti praktického využívania výkonových elektronických systémov. [CV 2 - ATR] Vedieť aplikačne využívať vnorené procesorové systémy v systémoch automobilovej elektroniky [CV 3 - ATR] Dokázať prakticky využívať komunikačné zbernice automobilových systémov pre potreby ich riadenia, monitorovania a diagnostiky [CV 4 - ATR] Získať rozšírené základy ohľadne automatizácie priemyselných procesov, návrhu moderných senzorických riešení a tvorby systémov pre zber, analýzu a vyhodnocovanie dát modernými prostriedkami virtuálnej inštrumentácie alebo počítačového videnia. [CV 5 - ATR] Dosahovať vysokú úroveň z hľadiska medzinárodného uplatnenia v príslušnom pracovnom obore. Tento cieľ je podporený absolvovaním adekvátneho počtu hodín cudzieho jazyka so zameraním na odbornú terminológiu, prípravu odborných – technických, vedecko-výskumných a projekčných správ. [CV 6 - ATR] Dosiahnuť vysokú úroveň praktických zručností, organizačných zručností a analytických zručností v príslušných špecializáciách odboru. [CV 7 - ATR] Získať rozšírené základy z praktickej psychológie, koučingu a podnikového manažmentu. Vedieť projektovo riadiť a koordinovať rôzne výskumno-vývojové a inžinierske diela podľa definovaných procesov.
Pre špecializáciu Elektroenergetika [CV 1 - EE] Získať komplexné znalosti a súvisiacich téz týkajúcich sa infraštruktúry a kvality elektrickej energie. [CV 2 - EE] Získať špecifické znalosti a schopnosti z oblasti riadenia elektrizačných sústav, napájania elektrickej trakcie, [CV 3 - EE] Dosiahnuť vysokú odbornosť pre problematiku návrhu a konštrukcie komplexných elektroenergetických a elektrotechnických systémov využívajúcich výkonové elektronické systémy, kde sa uvažuje s progresívnymi technológiami akumulácie, spotreby a distribúcii elektrickej energie z energetických úložísk. [CV 4 - EE] Získať rozšírené základy ohľadne automatizácie priemyselných procesov, návrhu moderných senzorických riešení a tvorby systémov pre zber, analýzu a vyhodnocovanie dát modernými prostriedkami virtuálnej inštrumentácie alebo počítačového videnia. [CV 5 - EE] Dosahovať vysokú úroveň z hľadiska medzinárodného uplatnenia v príslušnom pracovnom obore. Tento cieľ je podporený absolvovaním adekvátneho počtu hodín cudzieho jazyka so zameraním na odbornú terminológiu, prípravu odborných – technických, vedecko-výskumných a projekčných správ. [CV 6 - EE] Dosiahnuť vysokú úroveň praktických zručností, organizačných zručností a analytických zručností v príslušných špecializáciách odboru. [CV 7 - EE] Získať rozšírené základy z praktickej psychológie, koučingu a podnikového manažmentu. Vedieť projektovo riadiť a koordinovať rôzne výskumno-vývojové a inžinierske diela podľa definovaných procesov.
Pre špecializáciu Elektrické pohony a trakcia [CV 1 – EPaT] Získať komplexné znalosti z oblasti praktického využívania výkonových elektronických systémov. [CV 2 – EPaT] Vedieť rozlišovať hierarchické usporiadanie progresívnych elektrických dopravných prostriedkov a obslužných zariadení vrátane optimálneho zásobovania a využívania elektrickej energie. [CV 3 – EPaT] Získať špecifické znalosti a schopnosti z oblasti automatizácie riadenia elektrických pohonov. [CV 4 – EPaT] Získať rozšírené základy ohľadne automatizácie priemyselných procesov, návrhu moderných senzorických riešení a tvorby systémov pre zber, analýzu a vyhodnocovanie dát modernými prostriedkami virtuálnej inštrumentácie alebo počítačového videnia. [CV 5 – EPaT] Dosahovať vysokú úroveň z hľadiska medzinárodného uplatnenia v príslušnom pracovnom obore. Tento cieľ je podporený absolvovaním adekvátneho počtu hodín cudzieho jazyka so zameraním na odbornú terminológiu, prípravu odborných – technických, vedecko-výskumných a projekčných správ. [CV 6 – EPaT] Dosiahnuť vysokú úroveň praktických zručností, organizačných zručností a analytických zručností v príslušných špecializáciách odboru. [CV 7 – EPaT] Získať rozšírené základy z praktickej psychológie, koučingu a podnikového manažmentu. Vedieť projektovo riadiť a koordinovať rôzne výskumno-vývojové a inžinierske diela podľa definovaných procesov.
Pre špecializáciu Výkonová elektronika [CV 1 - VE] Získať komplexné znalosti z oblasti praktického využívania výkonových elektronických systémov. [CV 2 - VE] Získať špecifické znalosti a schopnosti z oblasti automatizácie riadenia výkonových polovodičových meničov a znalostí ohľadne optimálneho zásobovania a využívania elektrickej energie. [CV 3 - VE] Vedieť aplikačne využívať vnorené procesorové systémy vo výkonových elektronických meničoch. [CV 4 - VE] Dosiahnuť vysokú odbornosť pre problematiku návrhu a konštrukcie výkonových polovodičových systémov pre široké aplikačné spektrum. Disponovať vedomosťami z oblasti návrhu výkonových obvodov, riadiacich obvodov, ochranných, monitorovacích a pomocných obvodov, magnetických komponentov a EMI filtrov. [CV 5 - VE] Získať rozšírené základy ohľadne automatizácie priemyselných procesov, návrhu moderných senzorických riešení a tvorby systémov pre zber, analýzu a vyhodnocovanie dát modernými prostriedkami virtuálnej inštrumentácie alebo počítačového videnia. [CV 6 - VE] Dosahovať vysokú úroveň z hľadiska medzinárodného uplatnenia v príslušnom pracovnom obore. Tento cieľ je podporený absolvovaním adekvátneho počtu hodín cudzieho jazyka so zameraním na odbornú terminológiu, prípravu odborných – technických, vedecko-výskumných a projekčných správ. [CV 7 - VE] Dosiahnuť vysokú úroveň praktických zručností, organizačných zručností a analytických zručností v príslušných špecializáciách odboru. [CV 8 - VE] Získať rozšírené základy z praktickej psychológie, koučingu a podnikového manažmentu. Vedieť projektovo riadiť a koordinovať rôzne výskumno-vývojové a inžinierske diela podľa definovaných procesov
Výstupy vzdelávania: Aby študent získal vyššie uvedené zručnosti a poznatky, je výučba predkladaného študijného programu rozdelená do viacerých tematicky orientovaných predmetov. V rámci výučby predmetov sú použité rôzne formy sprostredkovania poznatkov a ich následného osvojenia. Teoretické vedomosti prezentované na prednáškach sú následne precvičované v rámci kontaktnej výučby počas seminárov, cvičení a laboratórnych cvičení. Navyše sú študentom zadávané rôzne typy projektových úloh, vďaka ktorým si vyskúšajú aplikovanie získaných vedomostí nie len na cielené vytvorené teoretické úlohy ale aj praktické problémy. To im umožní spájať vedomosti získané v rôznych predmetoch do vlastného tvorivého riešenia zadaných úloh, čo ich pozitívne pripraví na úlohy, ktoré budú musieť riešiť vo svojej budúcej odbornej praxi alebo výskumnej činnosti. Zároveň, jedným z hlavných výstupov vzdelávania je zabezpečenie výchovy odborníkov s vysokou expertíznou odbornosťou pre ovládanie princípov v zložitých elektrotechnických zariadeniach, kde sú implementované výkonové elektronické systémy. Odborno-technický základ študent získa po absolvovaní povinných predmetov: Elektromobilita, Virtuálna inštrumentácia 1 a 2, Klasické metódy riadenia výkonových systémov, Kvalita elektrickej energie. Jazykové kognitívne zručnosti sú získané v dvoch povinných predmetoch Odborný anglický jazyk pre VES 1 a Odborný anglický jazyk pre VES 2. Vedomosti z oblasti medzinárodných elektrotechnických štandardov noriem, procesu certifikovaného merania, skúšania a samotného certifikovania elektronických zariadení absolventi získajú absolvovaním predmetu Normalizácia, metrológia a skúšobníctvo. Pokročilé ekonomické zručnosti, alebo zručnosti riadiaceho pracovníka môžu absolventi získať v povinne voliteľných predmetoch Podnikový manažment 2 a Základy koučovania. Vzhľadom na charakter študijného programu Výkonové elektronické systémy sú v učebnom pláne zastúpené 4 špecializácie profilované formou povinne voliteľných predmetov s cieľom umožniť hlbšiu profiláciu v daných témach. Projekčnú činnosť sa absolvent naučí realizovať po vypracovaní semestrálnych projektov/prác daných predmetov, absolvovaním predmetu Návrh a konštrukcia výkonových polovodičových systémov, absolvovaním predmetov Diplomový projekt zo špecializácie 1 a 2 a Vypracovanie a obhajoba diplomovej práce. Schopnosť overiť si praktickú využiteľnosť nadobudnutých poznatkov zo štúdia má študent v rámci predmetu Odborná prax, ktorý je povinný v rozsahu minimálne 60 hodín. Prax je povinné absolvovať najneskôr v poslednom 4. semestri, pričom možnosť voľby je v každom ročníku štúdia. Okrem toho sú študentovi ponúkané výberové predmety, ktoré môžu študentovi pomôcť vyrovnať sa s prípadnými nedostatkami teoretických alebo praktických zručností.
Pre zadefinované špecializácie v rámci študijného programu možno uviesť nasledovný zoznam výstupov vzdelávania: [VV 1] – v rámci špecializácie Autotronika študent:
Uvedené odborné a praktické zručnosti študent nadobúda absolvovaním povinne voliteľných predmetov: Výkonové polovodičové meniče 2, Trakčné batérie a nabíjacia infraštruktúra, Elektrický prenos výkonu vozidiel, Riadenie technologických procesov, Komunikačné zbernice v automotive, Spracovanie obrazu a počítačové videnie, Bezsnímačové riadenie elektrických pohonov, Mikropočítače, mikroprocesory a DSP 1 a 2. [VV 2] – v rámci špecializácie Elektroenergetika študent:
Uvedené odborné a praktické zručnosti študent nadobúda absolvovaním povinne voliteľných predmetov: Automatizácia riadenia ES, Princípy modelovania v elektroenergetiky, Python pre vedecké výpočty, Skratové výpočty, Ustálené chody elektrických sietí, Diagnostika v elektrotechnike, Chránenie elektrických sietí, Riadenie elektrizačných sústav, Aplikácie výkonovej elektroniky a Napájanie elektrickej trakcie.
[VV 3] – v rámci špecializácie Elektrické pohony a trakcia študent:
Uvedené odborné a praktické zručnosti študent nadobúda absolvovaním povinne voliteľných predmetov: Trakčné batérie a nabíjacia infraštruktúra, Mikroprocesory, mikropočítače a DSP 1, Dynamika a energetika elektrickej trakcie, Moderné metódy riadenia výkonových systémov, Moderné elektrické stroje, Elektrický prenos výkonu vozidiel, Riadenie technologických procesov, Bezsnímačové riadenie elektrických pohonov, Diskrétne riadenie výkonových elektronických systémov/elektrických pohonov, Počítače v priemyselnej automatizácii a Elektrická trakcia.
[VV 4] – v rámci špecializácie Výkonová elektronika študent :
Uvedené odborné a praktické zručnosti študent nadobúda absolvovaním povinne voliteľných predmetov: Trakčné batérie a nabíjacia infraštruktúra, Mikroprocesory, mikropočítače a DSP 1 a 2, Výkonové polovodičové meniče 2, Analýza a syntéza výkonových polovodičových systémov, Elektromagnetická kompatibilita, Diskrétne riadenie výkonových elektronických systémov/elektrických pohonov, Aplikácie výkonovej elektroniky, Počítače v priemyselnej automatizácii a Riadenie technologických procesov. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Zoznam indikovaných povolaní: Špecialista riadenia kvality v elektrotechnike Špecialista kontroly kvality testovacích zariadení Špecialista elektrotechnik technológ Špecialista elektrotechnik vo výskume a vývoji Skúšobný technik elektronických zariadení Dispečer vo výrobe elektrickej energie v tepelnej elektrárni Riadiaci pracovník (manažér) v elektroenergetike Špecialista elektrotechnik projektant Špecialista energetik distribúcie elektrickej energie Špecialista energetik prevádzky riadiacej techniky Špecialista energetik technického a technologického rozvoja Špecialista správy a údržby energetických zariadení Technický riaditeľ v energetike Špecialista energetik kontroly a riadenia kvality Špecialista energetik prípravy prevádzky Špecialista zariadení a systémov obnoviteľnej energie Technik alternatívnych zdrojov energie Technik energetik projektant, konštruktér
Potenciál programu z pohľadu uplatnenia sa na trhu práce: Uplatniteľnosť absolventa inžinierskeho stupňa výkonové elektronické systémy možno kvantifikovať podľa špecializácie.
Špecializácia Autotronika: Absolvent s touto špecializáciou sa uplatní na pozíciách vyžadujúcich analyticky riešiť problémy súvisiace so systémami dopravných prostriedkov (powertrain, safety, chasis a comfort). Uplatní sa pri riešení problematiky ohľadne vzájomnej kooperácii elektronických systémov vozidiel, a to vďaka nadobudnutiu vedomostí a zručností z oblasti programovania, návrhu a implementovania vnorených procesorových systémov spolu s pokročilými riadiacimi algoritmami. Softvérové schopnosti sú okrem iného podporené silnými znalosťami z oblasti komunikácie a prenosu dát po zberniciach CAN, LIN a Flexray. Špecializácia Elektroenergetika: Absolvent s touto špecializáciou získava široké uplatnenie v oblasti prevádzky a riadenie elektroenergetických sietí prenosovej a distribučnej sústavy využívajúce konvenčné i obnoviteľné zdroje energie a akumuláciu elektrickej energie, inteligentné siete, mikrosiete a virtuálne elektrárne. Vedomosti všeobecného teoretického základu z oblasti výkonových elektronických systémov sú doplnené a širšie rozvinuté v oblastiach riadenia a chránenia elektrizačných sústav, kvality elektrickej energie a diagnostiky elektroenergetických zariadení slúžiacich na prenos a distribúciu elektrickej energie. Má znalosti o spôsobe prevádzky a riadení technologických zariadení na výrobu elektrickej energie, o predikcii zaťaženia a výroby, ako aj princípov udržiavania vyrovnanej výkonovej bilancie a napäťových pomerov v elektrizačnej sústave na strane výroby alebo spotreby elektrickej energie prostredníctvom dispečerského riadenia. Pozná a vie aplikovať teoretický aparát potrebný na riešenie ustálených i prechodových stavov v elektrických sieťach a taktiež ovláda metódy a princípy využívané pri modelovaní a optimalizácii prevádzky a riadenia elektrizačnej sústavy. Špecializácia Elektrické pohony a trakcia: Uplatniteľnosť absolventa tejto špecializácie možno smerovať do sféry, kde sa vyžadujú poznatky o princípoch činností elektrotechnických systémov, elektronických systémov a mechatronických systémov vrátane ich riadenia. Všeobecné vedomosti z teoretickej elektrotechniky, elektrických strojov a výkonovej elektroniky sú ďalej aplikované a rozvinuté v oblasti elektrických pohonov a elektrickej trakcie. Absolvent pozná a vie aplikovať teoretický aparát potrebný na riešenie ustálených i prechodových stavov v elektrotechnických pohonných a trakčných systémoch. Na základe získaných znalostí z riadenia a programovania je schopný analyzovať, navrhovať a realizovať konkrétne automatizované riadenie pomocou mikroprocesorov, digitálnych signálnych procesorov až po nadradené riadiace systémy. Špecializácia Výkonová elektronika: Absolvent s touto špecializáciou získava vysoký potenciál uplatnenia z dôvodu vysokého stupňa znalostí o hardvérových a softvérových riešeniach elektronických a elektrotechnických systémov pre široké aplikačné spektrum. Profilová uplatniteľnosť spadá do pracovných pozícií vyžadujúcich znalosti - návrh a konštrukcia výkonových elektronických systémov, tepelný manažment, práca s mikropočítačom a digitálnymi systémami, aplikácia snímačov a senzorov, aplikovanie mikroprocesorových systémov, tvorba komunikačných rozhraní, návrh akumulačných systémov elektrickej energie, tvorba presných simulačných modelov, automatizácia priemyselných procesov a využitie počítačového videnia v priemyselných aplikáciách). Absolvent disponuje vynikajúcimi počítačovými zručnosťami (OrCAD PSpice, LabVIEW, Autodesk Eagle, Matlab, PLECS, Ansys, COMSOL, Code composer, C/C++, Python), schopnosťami tímovej práce, dobrými analytickými a komunikačnými zručnosťami so schopnosťou riešiť rôzne technické problémy vyplývajúce z jeho odbornej profilácie. Miera uplatnenia je taktiež podporená vysokou úrovňou odborných jazykových znalostí a organizačných schopností. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Predkladaný študijný program je navrhnutý a zostavený tak, aby študent jeho absolvovaním získal vedomosti, schopnosti a zručnosti, ktoré sú požadované od absolventa 2. stupňa štúdia v študijnom odbore Výkonové elektronické systémy so špecializáciou Autotronika, Elektroenergetika, Elektrické pohony a elektrická trakcia, Výkonové elektronické systémy a zároveň spĺňal požiadavky definované v Smernici č. 203/2011 Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Odborníci s navrhovaným zameraním v spomínaných špecializáciách sú v súčasnosti mimoriadne žiadaní, pričom v budúcnosti možno očakávať rastúci záujem o absolventov študijného programu Výkonové elektronické systémy zo strany súkromného sektora, pretože absolventom tohto študijného programu sú sprostredkované prierezové vedomosti, ktoré sú vhodne doplnené o konkrétne znalosti a zručnosti špecifické pre zvolenú špecializáciu, čím sa u absolventov vytvára potrebný celkový prehľad v sektore elektrotechniky využívajúcej výkonové elektronické systémy. Tematické zameranie, obsah a forma výučby jednotlivých predmetov sú špecifikované tak, aby absolvent študijného programu Výkonové elektronické systémy bol plne schopný riešiť bežné aj špecifické prevádzkové, rozvojové, výskumno-vývojové a ekonomické problémy spojené s prevádzkovaním energetických systémov, elektrických pohonov, výkonových elektronických zariadení a elektronických systémov pre automobilový priemysel a elektromobilitu. Typické zručnosti a poznatky, ktoré sú vyžadované od absolventov programu Výkonové elektronické systémy sa týkajú návrhu a prevádzky elektrických zdrojov v mobilných a stacionárnych zdrojoch energie, prenosu, distribúcie a rozvodu elektrickej energie a elektrických pohonov, ktoré túto energiu využívajú, pričom sa táto činnosť riadi systémami vyspelej techniky výkonovej elektroniky, mikropočítačového riadenia, inteligentných digitálnych zariadení a informačno-komunikačnými systémami používanými v elektrotechnike. Tieto vedomosti sú ďalej doplnené o znalosť metód používaných na analýzu problémov i modelovanie a simuláciu procesov, ktoré vie absolvent aplikovať v špecializovaných softvérových nástrojoch využívaných technickou praxou. Absolvent je pripravený odborne prezentovať výsledky vlastnej analýzy a štúdia pred odbornou verejnosťou, pričom chápe morálne, spoločenské, právne a ekonomické súvislosti v rámci študijného odboru a svojej špecializácie. Vďaka tomu nájdu absolventi predkladaného študijného programu uplatnenie v projektovaní, riadení, konštrukcii a prevádzke priemyselných a energetických podnikov v širokom rozsahu, v riadení a prevádzke železníc a mestskej hromadnej dopravy, v projekčných a výskumno-vývojových ústavoch a ďalších organizáciách správneho, výrobného, prevádzkového, alebo opravárenského charakteru. Zároveň sa im dostane prípravy na možné pokračovanie ich vzdelávanie v rámci 3. stupňa vysokoškolského štúdia.
Úspešnosť zamestnať sa: Všeobecne možno konštatovať, že uplatniteľnosť absolventov FEIT UNIZA je viac ako 96% (https://www.feitcity.sk/o-com-je-feit), čo je situácia platná aj pre študijný program Výkonové elektronické systémy. Praktické skúsenosti naznačujú, že viac ako polovica absolventov má uzavretú pracovnú zmluvu ešte pred ukončením štúdia. Medzi referenčných zamestnávateľov možno zaradiť podniky ako: BROSE Prievidza, SSE, Panasonic Trstená, Semikron, NXP semiconductors, Onsemi, EVPÚ, Bel power solutions and protections, Siemens, SEPS, Delta Electronics, Schaeffler Slovensko. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Meno a priezvisko: Ing. Michal Pipíška, PhD. Odborný profil (podľa uváženia): Výskumno-vývojový pracovník Názov spoločnosti (pracovná pozícia): Bel Power Solutions, s.r.o., Dudnica nad Váhom, Slovenská republika
Meno a priezvisko: Ing. Boris Kozáček, PhD. Odborný profil (podľa uváženia): Teamleader Názov spoločnosti (pracovná pozícia): Onsemi Slovakia
Meno a priezvisko: Ing. Roman Bodnár, PhD. Odborný profil (podľa uváženia): Špecialista pre straty a technické analýzy, Názov spoločnosti (pracovná pozícia): SSD, a.s, roman.bodnar@ssd.sk
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Spätná väzba od firiem sa realizuje hodnotením nasledovných ukazovateľov absolventa - s hodnotením na stupnici od 1 (najhoršie) po 5 (najlepšie):
Sekundárnym hodnotiacim kritériom je počet absolventov v danej firme (do 10, nad 10 absolventov). Posledný realizovaný prieskum - február 2022. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica č. 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) Smernica určuje záväzné postupy pre tvorbu študijných plánov pri príprave návrhu žiadosti o akreditáciu študijného programu alebo úprave študijného programu. Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. V študijnom pláne sú stanovené a opísané pravidlá pre nadväznosť medzi jednotlivými predmetmi. Smernica č. 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) Smernica stanovuje pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie, a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo (ďalej len „SAAVŠ“). Smernica č. 205 - Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) Smernica určuje pravidlá personálneho zabezpečenia študijných programov a zásady priraďovania učiteľov na zabezpečovanie študijných programov uskutočňovaných na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej len „UNIZA“). Vysokoškolský učiteľ môže pôsobiť na funkčnom mieste profesora, funkčnom mieste docenta, pracovnej pozícii odborného asistenta, asistenta alebo lektora. Smernica č. 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) Tvoriví zamestnanci UNIZA môžu byť: a) vysokoškolskí učitelia pôsobiaci vo funkcii profesor, hosťujúci profesor, mimoriadny profesor, mimoriadny docent, docent, odborný asistent, asistent, lektor, b) vedeckovýskumní pracovníci, c) pracovníci podľa písm. a) – b) tohto odseku pôsobiaci v pozícií rektora, prorektora, dekana, prodekana a vedúceho katedry, d) odborní zamestnanci, výskumní zamestnanci, koordinátori výskumu, vedúci divízie, riaditelia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia, absolvovania jednotlivých častí študijného programu, postup študenta v študijnom programe, opakovanie predĺženie a na riadne ukončenie štúdia určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Metodické usmernenie dekana č.2/2021 k študijnému poriadku (pre úpravu postupu konkrétnych činností): https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/metodicke_usmernenie_32021.pdf Konkrétne podmienky v priebehu štúdia: priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhou uvedenou v informačných listoch predmetov; splnenie podmienky minimálneho počtu kreditov pre postúpenie do vyššieho ročníka štúdia stanovené rozhodnutím dekana pre príslušný akademický rok Konkrétne podmienky pre riadne ukončenie štúdia: úspešné absolvovanie predmetov, odovzdanie a úspešné obhájenie bakalárskej práce, úspešné absolvovanie štátnej skúšky, Pravidlá na predĺženie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 30, 2 r.: 42, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 30, 2 r.: 18, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 9, 2 r.: 15, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkové výstupy vzdelávania: Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni jednotlivých predmetov pre overenie celkových výstupov vzdelávania sú uvedené v jednotlivých ILP. Pre hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov sa uplatňuje postup podľa čl.10, smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). V prípade zahraničných mobilít a stáží definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V zozname záverečných prác sú pre uvedené špecializácie použité skratky: VE - výkonová elektronika, EE - elektroenergetika, EPaT - elektrické pohony a trakcia, ATR - autotronika
Akademický rok 2016/17
Akademický rok 2017/18
Akademický rok 2018/19
Akademický rok 2019/20
Akademický rok 2020/21
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 215 – Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty: Usmernenie dekana č. 1/2021 pre odovzdávanie záverečných bakalárskych a inžinierskych prác na FEIT UNIZA v akademickom roku 2020/2021 https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/04/Usmernenie_dekana_ZP_2020-21.pdf. Konkrétne informácie pre študentov: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty sú podrobnejšie uvedené konkrétne postupy a aktuálne informácie na webovej stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/
Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: prof. Ing. Peter Brída, PhD. (prodekan pre zahraničné vzťahy), peter.brida@uniza.sk Mgr. Silvia Pirníková (fakultný Erazmus koordinátor), silvia.pirnikova@uniza.sk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty je ustanovená disciplinárna komisia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Podrobné informácie pre študentov sú uvedené na webovej stránke: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami
Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. (prodekanka pre vzdelávanie), mariana.benova@uniza.sk Bc. Emília Pekárová (referentka pre vzdelávanie), emilia.pekarova@uniza.sk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty prostredníctvom zverejnených e-mailových kontaktov zodpovedných osôb, prostredníctvom študentov zastúpených v študentskej časti Akademického senátu FEIT a prostredníctvom odkazu Poradíme vám: https://feit.uniza.sk/studenti/poradime-vam/ alebo Odkazu pre dekana: |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Aktuálny rozvrh | |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Michal Frivaldský , prof. Ing., PhD. Funkcia: vedúci Katedry mechatroniky a elektroniky Kontakt (mail, tel.): michal.frivaldsky@uniza.sk; 041/513 1600 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bc. Adam Kukla, e-mail: kukla3@stud.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Michal Praženica, PhD. Mail: michal.prazenica@uniza.sk Tel.: 041/513 1627
Meno a priezvisko: prof. Ing. Alena Otčenášová, PhD. Mail: alena.otcenasova@uniza.sk Tel.: 041/513 2162 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. Oblasť zodpovedností / Kompetencie: Prodekan pre vzdelávanie Tel.: +421 41 513 2119 e-mail: mariana.benova@feit.uniza.sk
Meno a priezvisko: Bc. Viera Beláková a Bc. Emília Pekarová Oblasť zodpovedností / Kompetencie: Referát pre vzdelávanie, študijná agenda Tel.: +421 41 513 2064, 2063 e-mail: studref@feit.uniza.sk |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Prednášky a teoreticky alebo výpočtovo zamerané seminárne cvičenia sú realizované v spoločných priestoroch fakulty (prednáškové auly/učebne), prípadne v učebniach ústavu/ústavov. Tieto sú vybavené základnou didaktickou technikou, ako sú tabule a dataprojektory. Katedra mechatroniky a elektroniky, ako aj Katedra elektroenergetiky a elektrických pohonov majú na účely špecializovanej výučby a na účely výskumu a vývoja v daných trajektóriách vzdelávania vybudované moderné laboratórne priestory vybavené najnovšou meracou a laboratórnou technikou, audiovizuálnou technikou, čím je možné zabezpečovať výučbu pre všetky stupne štúdia, ako aj vykonávať výskumné úlohy rôznych grantových schém z oblasti elektrotechniky. Vybavenie laboratórií je predovšetkým zabezpečované prostredníctvom interných grantových zdrojov katedier a zo zdrojov podnikateľskej činnosti katedier. Laboratórne priestory môžu študenti po dohode s vedúcim laboratória využívať aj mimo výučby, na riešenie projektov, záverečných prác a pod. Priestorové zabezpečenie študijného programu:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 218 o zhromažďovaní informácií (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Základným informačným systémom podporujúcim proces vzdelávania a výučby na Žilinskej univerzite v Žiline (ŽU) je Akademický Informačný a Vzdelávací Systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu, pričom univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta študijného programu, od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania. V rámci každého študijného programu slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z.z., na podporu tvorby rozvrhu atď. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria viaceré podsystémy:
- register študentov, - administrácia štúdia (študijné programy, študijné plány, informačné listy predmetov), - zápisy na štúdium, - spracovanie rozvrhu výučby a správa zdrojov (učebne, technické vybavenie), - administrácia skúšok (vyhlasovanie termínov skúšok, prihlasovanie na skúšky), - priebeh štúdia - evidencia študijných výsledkov, priebežné hodnotenie študijných výsledkov (Interná smernica č.100 Pravidlá priebežného hodnotenia kvality poskytovaného vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline), - študijné pobyty (mobility) - údaje sú súčasťou registra študentov a sú exportované do centrálneho registra študentov
Modul „záverečné práce“ je zameraný na podporu činností: - zadanie tém záverečných prác katedrou, resp. vyučujúcim, - výber témy záverečnej práce študentom, - schválenie a potvrdene témy a študenta katedrou, - export základných údajov z AIVS do lokálneho úložiska informačného systému záverečných prác - EZAP (interná smernica č.103 o záverečných prácach), - odovzdanie hotovej práce do EZAP na ŽU, - import údajov o stave práce a protokole zhody z EZAP. Modul „štátne skúšky“ umožňuje: - zostavenie štátnicových komisií katedrou, - definovanie štátnicových predmetov, - zápis štátnicových predmetov - končiaci študenti, - rozdelenie študentov podľa dní a komisií, - zápis výsledkov skúšok za jednotlivé štátnicové predmety, zápis hodnotenia záverečnej práce, on-line tlač Zápisu o štátnej skúške (podpíše štátnicová komisia), - tlač diplomu - vykonávaná na študijných oddeleniach. Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZAP a následné kroky platí interná smernica ŽU č. 87.
Aplikácia „UniApps“ umožňuje pristupovať k údajom a službám AIVS z mobilných zariadnení s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje prístup k informáciám pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality: - rozvrh, - profil používateľa, - termíny skúšok, - prihlasovanie na skúšky, - výsledky skúšok.
E-vzdelávanie (e-learning): Na univerzite je e-Vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým Vzdelávacím a Informačným Systémom (AIVS). E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Študijný program je významne podporovaný aj vlastným informačným systémom v podobe katedrových internetových stránok, na ktorých nájdu študenti všetky potrebné informácie potrebné ku štúdiu. Tieto stránky umožňujú elektronické prihlasovanie sa na semestrálne práce, bakalárske ako aj diplomové práce. Architektúra internetových stránok umožňuje všetkým pedagógom zabezpečujúcim vzdelávanie študijného programu poskytovať študentom relevantné informácie formou zverejnenia na internetovej stránke každého predmetu individuálne. Informačný systém jednotlivých predmetov umožňuje sprístupnenie zadaní semestrálnych alebo ročníkových prác, prednášok, požiadaviek pre úspešné absolvovanie predmetu ako aj okruhy otázok ku skúške. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ŠP Výkonové elektronické systémy je poskytovaný prezenčnou formou. V prípade mimoriadnej situácie je možné značnú časť predmetov realizovať hybridnou formou, tak ako v roku 2020 a 2021 (prednášky dištančne, semináre a cvičenia prezenčnou formou). Štandardné softvérové systémy využívané pri dištančnej forme výučby sú: MS Teams, Moodle a softvérové balíky ako Matlab, ANSYS, Autodesk, Office poskytované formou voľnej licencie Centrom informačných a komunikačných technológií UNIZA. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika participácie: spolupráca vo vedecko-výskumnej činnosti, participácia pri vzdelávaní – odborné prednášky, možnosti odbornej praxe a stáží, a pod.
National Instruments – spoločná zmluva na úrovni fakulty – LabVIEW Academy (organizovanie seminárov, prednášok, náborov študentov na prax a letné stáže, poradenstvo, certifikácia CLAD). BROSE Prievidza – participácia pri vzdelávaní – odborné prednášky, možnosti odbornej praxe a stáží, riešenie diplomových prác. Bel Power Solutions and Protections - odborné prednášky v rámci profilových predmetov Výkonových elektronických systémov, možnosť odbornej praxe a stáží, riešenie diplomových prác. Semikron - participácia pri vzdelávaní – možnosti odbornej praxe a stáží, riešenie diplomových prác. ABB Brno, CZ - participácia vo vzdelávaní - odborné prednášky, odborné exkurzie, riešenie diplomových prác. NXP Semiconductors, Rožnov pod Radhoštem, CZ - participácia pri vzdelávaní - poskytnutie HW, SW a demonštračných kitov pre študentov, riešenie diplomových prác. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje Smernica 217 – najmä články 17, 18 a 19 (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty existujú ďalšie možnosti, ako sú (v prípade priaznivej epidemickej situácie): Ples FEIT, športový deň FEIT, vianočný punč s dekanom a pod. Zoznam študentských organizácií: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studentske-organizacie. Poslaním študentských organizácií pôsobiacich na pôde Žilinskej univerzity v Žiline je sústrediť študentov so spoločnými záujmami a snažiť sa rozvíjať ich schopnosti v danom odbore, poskytovať svoje služby ostatným študentom, reprezentovať UNIZA na rôznych súťažiach a podujatiach a šíriť jej dobré meno. Ďalšie možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia študenta: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/volny-cas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty sú podrobné informácie pre študentov uvedené na webovej stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ kontaktná osoba: Mgr. Silvia Pirníková, silvia.pirnikova@uniza.sk
Na úrovni študijného programu sú koordinátormi: prof. Ing. Michal Frivaldský, PhD. (michal.frivaldsky@uniza.sk, 041/513 1600) doc. Ing. Pavol Makyš, PhD. (pavol.makys@uniza.sk, 041/513 2154) |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na inžinierske štúdium (študijný program druhého stupňa) na FEIT UNIZA je získanie vysokoškolského vzdelania prvého stupňa (Zákon o vysokých školách č.131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). Pre štúdium na fakulte je potrebné písomné a ústne ovládanie slovenčiny alebo češtiny. Uchádzač, ktorý bakalárske vzdelanie získal v zahraničí (okrem ČR) a hlási sa na štúdium v slovenskom jazyku, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium, resp. najneskôr k zápisu na štúdium, certifikát/doklad o úrovni znalostí z jazyka slovenského minimálne na úrovni A2 (je možné absolvovať na UNIZA ešte pred prijímacím konaním). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, sú dostupné na: https://feit.uniza.sk/podmienky-prijatia-inzinierske-studium/ . |
||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky postupy potrebné na prijatie na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, sú dostupné na: https://feit.uniza.sk/podmienky-prijatia-inzinierske-studium/ . |
||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||
Výberové konanie v zmysle podmienok prijatia na inžinierske štúdium FEIT prebehlo pre akademický rok 2021/2022 v zmysle schválených podmienok na prijatie akademickým senátom FEIT (https://feit.uniza.sk/podmienky-prijatia-inzinierske-studium). V predchádzajúcich rokoch bolo jedinou podmienkou na prijatie študenta na inžiniersky stupeň štúdia ukončené bakalárske vzdelanie.
Počet uchádzačov prvého ročníka za obdobie posledných 6 rokov:
Z toho skutočný počet zapísaných študentov do 1. ročníka k 31. 10. príslušného akademického roku za obdobie posledných 6 rokov:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov (https://uniza.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=4131:smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza-2&catid=2). Na úrovni univerzity/fakulty: Procesy, postupy a štruktúry zbierania, spracovania, analýzy a vyhodnocovania informácií, vrátane spätnej väzby od študentov a hodnotenia ich názorov na kvalitu ŠP, sú rámcovo upravené Smernicou č. 218 - Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. Informácie zozbierané o študijnom programe v zmysle Smernice č. 218 sú každoročne hodnotené vedením UNIZA a fakulty, akademickými orgánmi (akademické senáty UNIZA a FEIT), vedeckej rady (UNIZA a FEIT) aj akademickou obcou. V zmysle nového VSK UNIZA sú definované kompetencie a zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality ŠP Automatizácia (garant, spolugaranti, rada ŠP, Akreditačná rada) v zmysle Smernice č. 214. Štruktúry vnútorného systému zabezpečovania kvality na vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline. Všetky uvedené entity majú priamy vzťah priebežnému monitorovaniu a periodickému hodnoteniu ŠP Elektrotechnika na základe dostupných informácií. Na úrovni fakulty:
A1. ŠTRUKTÚRA ANKETY (úplný opis) je uvedená nižšie: PREDMET XYZ (hodnotenie – skrátená verzia)
Pozn.: jednotlivé otázky obsahujú hodnotenie (stupnica 1 až 5 alebo áno/nie) a počet hodnotiacich PREDMET:
VÝUČBA:
UČITEĽ:
ŠTUDENT:
A2. ŠTRUKTÚRA ANKETY (stručný opis) je uvedená nižšie: PREDMET XYZ (hodnotenie – skrátená verzia)
Pozn.: jednotlivé otázky obsahujú hodnotenie (stupnica 1 až 5 alebo áno/nie) a počet hodnotiacich PREDMET:
B) Počas celého roka je študentom (a v princípe komukoľvek) k dispozícii anonymná elektronická "čierna skrinka", kde možno osloviť priamo dekana fakulty: https://odkaz.feit.uniza.sk/. K dispozícii sú 2 zložky realizujúce interakciu s vedením fakulty:
Na úrovni katedry / ŠP / predmetu: Vzhľadom na prechod časti výučby v dôsledku Covid-19 pandémie do online priestoru v akad. rokoch 2020/21 a 2021/22, bola koncom zimného semestra 2021/22 zriadená pre študentov možnosť okamžitého hodnotenia predmetov (či už predmetu ako celku na konci semestra alebo priamo jednotlivých vyučovacích hodín) vo forme jednoduchého anonymného dotazníka v prostredí MS Teams. Pedagógom bol z úrovne fakulty sprístupnený všeobecný tvar ankety, ktorý môžu duplikovať a aplikovať na konkrétny predmet/konkrétnu formu výučby, v nižšie uvedenom znení: Hodnotenie výučby predmetu XYZ (Ukážka) Microsoft Forms (office.com) Vážení študenti, chcel by som Vás požiadať o vyjadrenie Vášho názoru (spätnej väzby) na úroveň výučby počas semestra. Odpovede sú anonymné. Vopred ďakujem za Váš názor. Povinné
Tlačidlo "Odoslať" Odpovede študentov a ich vyhodnotenie je anonymné a okrem ich zobrazenia vyučujúcim sú výsledky spracúvané a vyhodnocované na fakultnej úrovni. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na úrovni fakulty: A) Výsledky ankety sú k dispozícii pre vyučujúcich ako aj pre vedúcich pracovníkov na stránke www.vzdelavanie.uniza.sk. Úroveň vypĺňania anketových dotazníkov je však zo strany študentov minimálna, pričom vyššia miera vyplnenia dotazníkov sa dá evidovať po upozonení zo strany pedagógov konkrétnych predmetov. Z uvedeného vyplýva, že zapojenie vyučujúceho do tejto činnosti predstavuje významnú úlohu z hľadiska získavania adekvátnej spätnej väzby zo strany študentov. B) Výsledky riešenia podnetov adresovaných priamo na vedenie (dekana fakulty) za účelom zvyšovania kvality spolu s prijatými opatreniami sú k dispozícii na verejne dostupnej stránke https://odkaz.feit.uniza.sk/podnety/.
Na úrovni katedry / ŠP / predmetu: V súvislosti s online výučbou boli prvýkrát realizované 3-otázkové ankety v prostredí MS Teams na samom konci zimného semestra 2021/22 (v rámci testovacej prevádzky). Výsledky majú k dispozícii vyučujúci jednotlivých predmetov a v kumulatívnej podobe za semester sú postúpené vedeniu fakulty, ktoré robí celkové vyhodnotenie a spätnú väzbu. Plné a štandardné využívanie tohto prístupu k získavaniu spätnej väzby od študentov sa predpokladá od letného semestra 2021/22. V zmysle VSK UNIZA a jednotlivých smerníc bude realizované priebežné zbieranie a spracovanie informácií o študijnom programe, študentmi na konci semestra, 1 x ročne od zamestnávateľov a učiteľov. Výsledky spätnej väzby a súvisiace opatrenia na zvyšovanie kvality ŠP budú predmetom činnosti jednotlivých orgánov VSK a vykonávané hodnotiace procesy budú zaznamenávané v informačnom systéme https://akreditacia.uniza.sk. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Realizácia prieskumu medzi absolventmi inžinierskeho stupňa všetkých študijných programov FEIT je dostupná v celofakultnej správe, kde sú vyhodnotené výsledky z prieskumu hodnotenia kvality vzdelávania: Prieskum hodnotenia kvality vzdelávania na FEIT absolventmi v akademickom roku 2020/21 V rámci hodnotených špecializácií spadajúcich do predkladaného študijného odboru Výkonové elektronické systémy možno z roku 2020/2021 zaradiť študijné programy elektroenergetika, elektrické pohony a výkonové elektronické systémy. Vyhodnotenie názorov absolventov z dotazníka R2020/2021:
|
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|