Vnútorná hodnotiaca správa študijného programu

Názov vysokej školy: Žilinská univerzita v Žiline
Názov študijného programu: teória a konštrukcie pozemných stavieb
Stupeň štúdia: 3.


I. Samohodnotenie plnenia štandardu SP 2 – Návrh nového študijného programu a návrh úpravy študijného programu


SP 2.1. Návrh nového študijného programu alebo návrh úpravy študijného programu je spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania vysokej školy (ďalej len „vnútorný systém“). Ak vysoká škola nemá vnútorný systém schválený, pravidlá zabezpečovania kvality sú uvedené priamo v príslušnom návrhu.

Samohodnotenie plnenia

Na Žilinskej Univerzite v Žiline je zavedený vnútorný systém kvality vzdelávania (ďalej „VSK UNIZA“). Návrh študijného programu teória a konštrukcie pozemných stavieb (ďalej TKPS) je spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na UNIZA. Študijný program je v súlade so súčasnými medzinárodnými trendmi a požiadavkami praxe, zodpovedá príslušnej úrovni kvalifikačného rámca a má jasnú väzbu na sústavu povolaní.

Študijný program má jasne vymedzené ciele a výsledky vzdelávania a na jeho zvládnutie a preukazovanie UNIZA využíva zodpovedajúce spektrum pedagogických a hodnotiacich metód.


Odkazy na dôkazy

Politiky, štruktúry a procesy VSK UNIZA, Smernice, procesné mapy.

Smernica č. 222 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline, článok 7.

Smernica č. 204 Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.

Smernica č. 213 Politiky na zabezpečovanie kvality na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 2.2. Študijný program je spracovaný v súlade s poslaním a strategickými cieľmi vysokej školy, určenými v dlhodobom zámere vysokej školy.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program je spracovaný v súlade s Dlhodobým zámerom UNIZA  a Dlhodobým zámerom Stavebnej fakulty.

Rešpektuje nastavené strategické ciele v oblasti vzdelávania, výskumu a vedy, zabezpečovania kvality, medzinárodnej spolupráce a internacionalizácii, transferu technológií a inovácií definované obidvoma dlhodobými zámermi.


Odkazy na dôkazy

Dlhodobý zámer Žilinskej univerzity v Žiline na roky 2021-2027.

Dlhodobý zámer rozvoja Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity v Žiline na obdobie rokov 2021-2027.

Opis študijného programu TKPS.


SP 2.3. Sú určené osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečovanie kvality študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Hlavný garant:  Marián Drusa, prof. Ing. PhD.

Spolugaranti:

Ďurica Pavol, prof. Ing. CSc., KPSAU SvF UNIZA
Iringová Agnes, doc. Ing. PhD., KPSAU SvF UNIZA
Ponechal Radoslav, doc. Ing. PhD., KPSAU SvF UNIZA
Koteš Peter, doc. Ing. PhD., KSKM SvF UNIZA
Majerský Ján, Ing. PhD. - PROMA s. r. o., Žilina
Barňák Peter, Ing. PhD. - TSUS, n. o.
Bartko Marek, Ing.

Rada garantov fakulty – 3. stupeň:
Predseda:    prof. Ing. Marián Drusa, PhD.
Členovia:     prof. Ing. Josef Vičan, CSc.
                   prof. Ing. Pavol Ďurica, CSc.
                   prof. Ing. Ján Mikolaj, CSc.
                   prof. Ing. Ján Čelko, CSc.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Rada študijného programu,

Rada garantov fakulty – 3. stupeň:

Vedecko-umelecké a pedagogické charakteristiky interných garantov – VUPCH,

Výstupy tvorivých činností – VTC garantov.


SP 2.4. Do prípravy návrhu študijného programu sú zapojení študenti, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany.

Samohodnotenie plnenia

Samohodnotenie plnenia

V procese zosúlaďovania ŠP na nové štandardy bolo diskutované o jeho smerovaní a zlepšovaní s absolventmi, aktívnymi študentami ako aj s autoritami z praxe, alebo aj významnými zamestnávateľmi.

Absolventi: (dennej formy)

Ing. Veronika Boháčiková (Kabátová), PhD.; Ing. Daniela Michálková, PhD.; Ing. Peter Barňák, PhD.; Ing. Dominika Vandličková, PhD.

Aktívny študenti:

Ing. arch. Michal Diviš

Spoločnosti:

PROMA s. r. o., Žilina,

PEIKO Slovensko, s.r.o.,

Inset s.r.o. divízia Slovensko,

SKSI Oddelenie pozemných stavieb a architektúry.


Odkazy na dôkazy

Záznam z rokovania Rady študijného programu, uložené na študijnom oddelení.


SP 2.5. Študijný program je priradený k študijnému odboru a je zdôvodnená miera jeho obsahovej zhody s príslušným študijným odborom. V prípade študijných programov v kombinácii dvoch študijných odborov alebo ak ide o interdisciplinárne štúdiá, je študijný program priradený k príslušným študijným odborom a je zdôvodnená miera jeho obsahovej zhody s príslušnými študijnými odbormi.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS je priradený k študijnému odboru stavebníctvo.

Študijný plán zodpovedá opisu študijného odboru a v Opise ŠP je zdôvodnená miera jeho obsahovej zhody so študijným odborom Stavebníctvo.

Priradenosť k nosným témam znalostí študijného odboru je vyznačená v príslušnom informačnom liste predmetu ako „predmet jadra“.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS - identifikácia predmetov zodpovedajúcich jadru znalostí št. odboru Stavebníctvo.

Študijný plán - https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/plany.php?c=1&ra=2021&f=4&m=2&z=S1&r=1

Opis študijného odboru Stavebníctvo - https://www.portalvs.sk/sk/studijne-odbory/zobrazit/stavebnictvo


SP 2.6. V študijnom programe je jasne špecifikovaná a komunikovaná úroveň kvalifikácie, ktorú získavajú študenti jeho úspešným absolvovaním, pričom kvalifikácia zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe je špecifikovaná úroveň kvalifikácie, ktorú študenti získajú po jeho úspešnom absolvovaní s tým, že kvalifikácia zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca  SKKR8.

Absolvent po získaní titulu môžu pracovať ako:


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP, národný kvalifikačný rámec.

 Zákon č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov.

 Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v prípade.

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18.

https://www.povolania.sk/povolania/

https://www.sksi.sk/buxus/docs/Strom_webu_pre_dokumenty/Autorizacia_a_odbornne_skusky/ASI/vyklad_ASI_aktualizacia_komplet_web_2015-12-15.pdf


SP 2.7. V študijnom programe je jasne špecifikovaný profil absolventa, pričom v jeho rámci sú prostredníctvom deskriptorov vymedzené a komunikované výstupy vzdelávania, ktoré sú verifikovateľné a zodpovedajú poslaniu vysokej školy, príslušnému stupňu kvalifikačného rámca a oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých ich absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe TKPS je špecifikovaný profil absolventa, pričom v jeho rámci sú vymedzené a komunikované výstupy vzdelávania, ktoré sú verifikovateľné a zodpovedajú poslaniu vysokej školy, Stavebnej fakulty, príslušnému stupňu kvalifikačného rámca a oblasti poznania podľa študijného odboru Stavebníctvo, v ktorom absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov študijného plánu ŠP TKPS

CRZP - https://opac.crzp.sk/?fn=*AdvancedSearch&search=advanced&entity=0&seo=CRZP-H%C4%BEadanie

Výsledky obhajob dizertačných prác, štátnych skúšok, dodatky k diplomu, výsledky skúšok príslušných predmetov na dizertačnej skúške.


SP 2.8. Výstupy vzdelávania a kvalifikácia získaná absolvovaním študijného programu napĺňa sektorovo-špecifické odborné očakávania na výkon povolania. V študijnom programe sú indikované povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia. Tieto skutočnosti sú potvrdené vyjadreniami relevantných externých zainteresovaných strán alebo súhlasným stanoviskom právnickej osoby uvedenej v opise príslušného študijného odboru, ak si to opis vyžaduje, alebo súhlasným stanoviskom príslušného ministerstva na uskutočňovanie študijného programu, ak ide o štátnu vysokú školu, resp. o kvalifikáciu pre výkon regulovaných povolaní.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe sú indikované povolania, na výkon ktorých je potrebná získaná kvalifikácia. Absolvent má široké možnosti uplatnenia vo funkciách projektového manažéra konštrukcií pozemných stavieb, kontrolného statika nosných konštrukcií budov, hlavného inžiniera projektu, ako aj v celom spektre ďalších profesií v oblasti pozemných stavieb vrátane štátnej správy v tejto oblasti. Je pripravený na vzdelávaciu a tvorivú vedecko-výskumnú činnosť v rámci akademického prostredia alebo vo výskumných centrách a vedeckých parkoch, prípadne v iných výskumne orientovaných organizáciách.

Časť absolventov ŠP TKPS odchádza po skončení štúdia do praxe. Podobne ako absolvent 2. stupňa sa môže po 3 rokoch praxe uchádzať o kvalifikáciu ako:

Pri výbere týchto povolaní je predpoklad vykonávania činností prináležiacich hlavnému inžinierovi projektu, resp. kontrolnému statikovi.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov, vyjadrenia autorít z praxe.


SP 2.9. Odborný obsah, štruktúra a sekvencia profilových študijných predmetov a ďalších vzdelávacích činností študijného programu a podmienky na úspešné ukončenie štúdia umožňujú dosahovanie výstupov vzdelávania uvedených v profile absolventa a zaručujú prístup k aktuálnym vedomostiam, zručnostiam a kompetentnostiam vrátane prenositeľných spôsobilostí, ktoré ovplyvňujú osobný rozvoj študentov a môžu byť využité v ich budúcom kariérnom uplatnení a v živote ako aktívnych občanov v demokratických spoločnostiach. V prípade profesijne orientovaných bakalárskych študijných programov je obsah študijného programu zostavený tak, aby umožňoval dosiahnuť zamestnávateľmi očakávané výstupy vzdelávania s akcentom na rozvoj praktických profesijných zručností v príslušnom odvetví hospodárstva alebo spoločenskej praxe.

Samohodnotenie plnenia

Študijné plány študijného programu TKPS sú zostavené v súlade so Smernicou č. 203: Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA a Smernicou č. 204: Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline tak, aby odborný obsah, štruktúra a sekvencia profilových študijných predmetov a ďalších vzdelávacích činností študijného programu a podmienky na úspešné ukončenie štúdia umožňovali dosahovanie výstupov vzdelávania uvedených v profile absolventa a zaručovali prístup k aktuálnym vedomostiam, zručnostiam a kompetentnostiam vrátane prenositeľných spôsobilostí, ktoré ovplyvňujú osobný rozvoj študentov a môžu byť využité v ich budúcom kariérnom uplatnení a v živote ako aktívnych občanov v demokratických spoločnostiach.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy.

Smernica č. 203: Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA.

Smernica č. 204: Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 2.10. Študijný program má stanovenú štandardnú dĺžku štúdia, určenú pracovnú záťaž pre jednotlivé študijné predmety vyjadrenú v ECTS kreditoch a počet hodín kontaktnej výučby s výnimkou, ak to nevyžaduje povaha vzdelávacej činnosti. Štandardná dĺžka štúdia, pracovná záťaž a počet hodín kontaktnej výučby umožňujú dosiahnutie výstupov vzdelávania a zodpovedajú forme študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS má stanovenú štandardnú dĺžku štúdia 3 roky, určenú pracovnú záťaž pre všetky študijné predmety vyjadrenú v ECTS kreditoch a počet hodín kontaktnej výučby, ako aj počet hodín samostatnej práce študenta.

Štandardná dĺžka štúdia, pracovná záťaž a počet hodín kontaktnej výučby umožňujú dosiahnutie výstupov vzdelávania a zodpovedajú dennej forme študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov, študijné plány.


Smernica č. 203: Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA.

Smernica č. 204: Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 2.11. V prípade profesijne orientovaných bakalárskych študijných programov je súčasťou ich obsahu povinná odborná prax študentov v zmluvne spolupracujúcej organizácii v celkovom rozsahu aspoň jeden semester, ktorej účelom je rozvoj praktických profesijných zručností. Odborná prax umožňuje študentovi vykonávať činnosti, prostredníctvom ktorých si osvojí pracovné postupy typické pre príslušnú úroveň kvalifikácie a príslušný študijný odbor, má možnosť podieľať sa na odborných procesoch, projektoch a prostredníctvom konkrétnych úloh nadobúdať vedomosti, zručnosti a kompetentnosti relevantné pre výkon príslušných profesií. Odborná prax môže byť uskutočnená ako súvislá alebo rozdelená na viacero kratších časových období v nadväznosti na potreby príslušného študijného programu a podmienky spolupracujúcej organizácie, v ktorej sa odborná prax uskutočňuje.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad.


Odkazy na dôkazy

-


SP 2.12. Študijný program má jednoznačne určenú úroveň a povahu tvorivých činností, vyžadovanú na úspešné ukončenie štúdia, najmä vo väzbe na záverečnú prácu.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS má pre každý predmet určenú úroveň a povahu tvorivých činností, ktorá je vyžadovaná na úspešné ukončenie štúdia, zodpovedajúca doktorandskému stupňu štúdia.

Témy dizertačných prác sú zadávané v súvislosti so študijným programom TKPS a zodpovedajú náplni a rozsahu študijného odboru Stavebníctvo.

Témy dizertačných prác a ich školitelia sú uvedení v Opise ŠP.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijný plán, informačné listy predmetov

CRZP - https://opac.crzp.sk/?fn=*AdvancedSearch&search=advanced&entity=0&seo=CRZP-H%C4%BEadanie pre študijný odbor: 3601 | teória a konštrukcie pozemných stavieb.


II. Samohodnotenie štandardu 3 – Schvaľovanie študijného programu


SP 3.1. Študijný program je schválený v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému a je zaručené nezávislé, nezaujaté, objektívne, odborne fundované, transparentné a spravodlivé posúdenie návrhu a schválenie študijného programu, do ktorého sú zapojení študenti, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany. Je zaručené, že osoby posudzujúce a schvaľujúce študijný program sú iné ako osoby, ktoré pripravujú návrh študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Na Žilinskej univerzite v Žiline je zavedený VSK UNIZA (Smernica č. 222 - Vnútorný systém zabezpečenia kvality na Žilinskej univerzite v Žiline), ktorý garantuje nezávislé, objektívne, odborné fundované transparentné a spravodlivé posúdenie návrhu a schválenie študijného programu. Do návrhu úpravy boli zapojení zástupci zamestnávateľov, absolventov a študentov UNIZA.

Najvyšším rozhodovacím orgánom v rámci zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania, akreditácie študijných programov, habilitačného konania a konania na vymenovanie profesora na UNIZA v zmysle zákona č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania je Akreditačná rada UNIZA.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 222: Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 213: Politiky na zabezpečovanie kvality na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 210: Štatút Akreditačnej rady Žilinskej univerzity v Žiline,

Smernica č. 204: Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.


III. Samohodnotenie štandardu 4 – Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta


SP 4.1. Pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe umožňujú dosahovanie výstupov vzdelávania pri rešpektovaní rozmanitosti študentov a ich potrieb.

Samohodnotenie plnenia

Pre každý predmet študijného plánu študijného programu sú v jeho informačných listoch predmetov určené pravidlá, formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov, čo umožňuje dosahovanie definovaných výstupov vzdelávania, pričom sú rešpektované rozmanitosti študentov a ich potrieb, špeciálne sa pristupuje k študentom so špecifickými potrebami.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijný plán ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 198: Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 4.2. Je umožnená flexibilita trajektórií učenia sa a dosahovania výstupov vzdelávania. Študijný program umožňuje zodpovedajúce vzdelávanie sa mimo vysokej školy v domácich a zahraničných inštitúciách, najmä prostredníctvom podpory mobilít. Výsledky tohto vzdelávania sú uznávané vysokou školou.

Samohodnotenie plnenia

Študijné plány študijného programu TKPS umožňujú flexibilitu trajektórií učenia sa prostredníctvom výberu povinne voliteľných predmetov. Študenti sa môžu vyprofilovať výberom povinne voliteľných predmetov s orientáciou na konštrukcie pozemných stavieb (pozemné staviteľstvo) alebo na nosné konštrukcie budov, pričom povinne voliteľné predmety zodpovedajú jadru znalostí študijného odboru Stavebníctvo.
Študenti môžu v odôvodnených prípadoch požiadať o individuálny študijný plán. Študenti majú možnosť a v prípade doktorandského štúdia je to odporúčaná podmienka úspešného skončenia štúdia, absolvovať časť štúdia v zahraničí prostredníctvom mobility v rámci programu ERASMUS+.

Pravidlá pre uskutočňovanie mobilít sú stanovené v Smernici č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí, ako aj v Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijné plány v rámci ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí,

Smernica č. 110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 4.3. Používané formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov stimulujú študentov prijímať aktívnu rolu v procese učenia sa a rozvoji akademickej kariéry. Študenti sú zapájaní do tvorivých činností vysokej školy primerane vo vzťahu k výstupom vzdelávania a úrovni kvalifikačného rámca študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

V predmetoch študijných plánov študijného programu TKPS sa používajú formy a metódy vyučovania, učenia sa a hodnotenia študijných výsledkov, ktoré stimulujú študentov prijímať aktívnu rolu v procese učenia sa a rozvoji akademickej kariéry.

Na profilovej katedre ako aj iných pracoviskách sa zapájajú do tvorivých a iných súvisiacich činností formou aktívnej účasti na riešení výskumných úloh alebo samostatne môžu tvorivo pracovať formou podania si projektu v rámci grantovej schémy UNIZA na podávanie projektov doktorandmi.


Odkazy na dôkazy

Informačné listy predmetov ŠP TKPS.

Grantová súťaž UNIZA na podávanie projektov doktorandmi - https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/veda-a-vyskum/grantovy-system-uniza

 


SP 4.4. V rámci študijného programu je posilňovaný zmysel pre autonómiu, samostatnosť a sebahodnotenie a zároveň je študentom poskytované primerané vedenie a podpora učiteľov založená na vzájomnom rešpekte a úcte.

Samohodnotenie plnenia

Štúdijný program TKPS v rámci predmetov študijných plánov posilňuje zmysel študentov pre samostatnosť, nezávislosť, precíznosť a sebahodnotenie. Študentom je poskytované primerané vedenie a podpora školiteľov založená na vzájomnom rešpekte a úcte.
Študenta na doktorandskom štúdiu vedie jeho školiteľ, s ktorým konzultuje vedecké a odborné problémy, ako aj iné problémy súvisiace s jeho rozvojom a prípadnými osobnými postojmi. Cez svojich zástupcov v Akademickom senáte môžu podávať pripomienky k vzdelávacej a tvorivej činnosti v rámci ŠP, môžu komunikovať problémy s Referátom pre doktorandské štúdium, s vedením fakulty.
Autonómnosť a samostatnosť študentov sa preukazuje pri spracovaní dizertačnej práce a jej obhajobe.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov

Smernica č. 226 o autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline

CRZP - https://opac.crzp.sk/?fn=*AdvancedSearch&search=advanced&entity=0&seo=CRZP-H%C4%BEadanie


SP 4.5. Študijný program je uskutočňovaný spôsobom, ktorý posilňuje vnútornú motiváciu študentov neustále sa zdokonaľovať, vedie k dodržiavaniu princípov akademickej etiky alebo profesijnej etiky, ak ide o profesijne orientovaný bakalársky študijný program.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS je uskutočňovaný tak, aby v rámci každého predmetu bola posilňovaná vnútorná motivácia študentov neustále sa zdokonaľovať.

Študenti sú vedení k dodržiavaniu princípov akademickej etiky, autorskej etiky a eliminácii plagiátorstva v súlade s Etickým kódexom UNIZA (Smernica č. 207) a Smernicou č. 226 o autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 207: Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline,

Smernica č. 226 o autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline.


SP 4.6. Študijný program má stanovené a vopred zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe. Výsledky hodnotenia musia byť zaznamenané, dokumentované a archivované.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS má stanovené a vopred zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v študijnom programe v informačnom liste každého predmetu.

Výsledky hodnotenia sa zaznamenávajú v informačnom systéme UNIZA (AIVS), práce a výstupy študentov v rámci jednotlivých predmetov sú archivované príslušnými vyučujúcimi. Záverečné práce sú evidované v Evidencii záverečných prác (EZP) a Centrálnom registri záverečných prác (CRZP).


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,
EZP http://kniznica.uniza.sk/ezp?fs=A23E5C2BD993458BAC63CF6BCCB1454D&fn=main

CRZP https://opac.crzp.sk/?fn=*AdvancedSearch&search=advanced&entity=0&seo=CRZP-H%C4%BEadanie

AIVS https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/


SP 4.7. Metódy a kritériá hodnotenia sú vopred známe a prístupné študentom; sú zahrnuté v jednotlivých častiach/predmetoch/moduloch programu a sú vhodné na spravodlivé, konzistentné, transparentné overenie získaných vedomostí, zručností a spôsobilostí.

Samohodnotenie plnenia

V každom predmete študijného programu TKPS sú metódy a kritériá hodnotenia vopred známe a prístupné študentom; sú zverejnené na úvodnej hodine v rámci predmetu, sú zahrnuté v informačných listoch jednotlivých predmetoch a sú vhodné na spravodlivé, konzistentné, transparentné overenie získaných vedomostí, zručností a spôsobilostí.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 4.8. Hodnotenie poskytuje študentom spoľahlivú spätnú väzbu na zistenie miery plnenia výstupov vzdelávania, ktorá je v prípade potreby spätá s poradenstvom v oblasti napredovania v štúdiu.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe TKPS v rámci každého predmetu sa poskytuje študentom hodnotenie, ktoré je spätnou väzbou zistenia miery plnenia výstupov vzdelávania.

Školiteľ, prodekan pre vedecko výskumnú činnosť, vedúci pracoviska a učitelia v prípade potreby poskytujú poradenstvo v oblasti napredovania v štúdiu, aj v treťom stupni majú študenti k dispozícii konzultácie so skúsenými profesormi, emeritnými a hosťujúcimi profesormi fakulty a univerzity.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS - denná forma štúdia, informačné listy predmetov.

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline

AIVS


SP 4.9. Ak to okolnosti umožňujú, hodnotenie študentov študijného programu vykonáva viacero učiteľov.

Samohodnotenie plnenia

Predmety v študijnom programe TKPS - externá forma štúdia sú, ak to okolnosti umožňujú, zabezpečované viacerými učiteľmi, ktorí vedú prednášky (napr. výberové prednášky), kde je prítomnosť viacerých učiteľov požadovaná. 

Skúšky konajú študenti spravidla u vyučujúcich, ktorí im predmet prednášali. V odôvodnených prípadoch môže garant študijného programu v súčinnosti s vedúcim katedry zabezpečujúcich výučbu daného predmetu poveriť skúšaním iného vyučujúceho z danej katedry alebo pracoviska. V niektorých predmetoch sú študenti hodnotení viacerými učiteľmi, čo je deklarované v informačných listoch predmetov študijného plánu. 


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 4.10. Študenti majú možnosť využiť prostriedky nápravy voči výsledkom svojho hodnotenia, pričom je zaručené spravodlivé zaobchádzanie so žiadateľmi o nápravu.

Samohodnotenie plnenia

Študenti majú možnosť využitia prostriedkov nápravy v súlade so Smernicou č. 110.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS - externá forma, informačné listy predmetov

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


IV. Samohodnotenie štandardu 5 – Prijímacie konanie, priebeh štúdia, uznávanie vzdelania


SP 5.1. Študijný program sa uskutočňuje podľa vopred definovaných a verejne ľahko prístupných pravidiel štúdia vo všetkých fázach študijného cyklu, ktorými sú prijímacie konanie, priebeh a hodnotenie štúdia, uznávanie vzdelania, ukončenie štúdia, udeľovanie titulu a vydávanie diplomu a ďalších dokladov o získanom vzdelaní. Zohľadňujú sa osobitosti vyplývajúce zo špecifických potrieb študentov.

Samohodnotenie plnenia

Pravidlá pre všetky fázy študijného cyklu sú verejne prístupné na internetových stránkach fakulty, pravidelne sú vydávané príslušné príkazy a usmernenia dekana SvF.


Odkazy na dôkazy

Smernice č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline

AIVS - https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/

Príkazy dekana SvF https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/dokumenty

Smernica č. 206: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 5.2. V študijnom programe sú jasne špecifikované požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu, ktoré zodpovedajú úrovni kvalifikačného rámca. Prijímacie konanie je spoľahlivé, spravodlivé a transparentné. Kritériá a požiadavky na uchádzačov sú vopred zverejnené a ľahko prístupné. Podmienky prijímacieho konania sú inkluzívne a zaručujú rovnaké príležitosti každému uchádzačovi, ktorý preukáže potrebné predpoklady na absolvovanie štúdia. Výber uchádzačov je založený na zodpovedajúcich metódach posudzovania ich spôsobilosti na štúdium.

Samohodnotenie plnenia

Pre študijný program TKPS sú každoročne špecifikované požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu, ktoré zodpovedajú úrovni kvalifikačného rámca. Prijímacie konanie je spravodlivé a transparentné. Kritériá a požiadavky na uchádzačov sú vopred zverejnené a ľahko prístupné na stránkach SvF. Podmienky prijímacieho konania sú inkluzívne a zaručujú rovnaké príležitosti každému uchádzačovi, ktorý preukáže potrebné predpoklady na absolvovanie štúdia. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“.


Na základe výsledkov prijímacieho konania rozhodne dekan o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 206: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 198: Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 5.3. Pravidlá uskutočňovania študijného programu upravujú a umožňujú uznávanie štúdia a častí štúdia v súlade s Dohovorom o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania v európskom regióne tak, aby sa podporovala domáca i zahraničná mobilita študentov.

Samohodnotenie plnenia

Pravidlá uskutočňovania študijného programu TKPS upravujú a umožňujú uznávanie štúdia, resp. častí štúdia v súlade s Dohovorom o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania v európskom regióne tak, aby sa podporovala domáca i zahraničná mobilita študentov.
Predmety absolvované na prijímajúcej vysokej škole uznáva garant študijného programu v súčinnosti na fakulte s prodekanom pre vedu a výskum alebo v prípade absolvovania predmetov v zahraničí s prodekanom, ktorý má v kompetencii medzinárodnú spoluprácu, študentovi na základe žiadosti, ktorej súčasťou bude výpis výsledkov štúdia, ktorý študentovi vyhotoví prijímajúca vysoká škola na záver jeho štúdia, ako aj informačné listy alebo sylaby absolvovaných predmetov.


Odkazy na dôkazy

Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline,
Smernica č. 219: Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí,

Odkazy na stránky SvF: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus

 


SP 5.4. V rámci uskutočňovania študijného programu je zaručené efektívne využívanie nástrojov na zabezpečenie výskumnej integrity a na prevenciu a riešenie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov.

Samohodnotenie plnenia

V predmetoch študijného programu TKPS externá forma je snaha o efektívne využívanie nástrojov na zabezpečenie výskumnej integrity a na prevenciu a riešenie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov.

Aplikované nástroje a procesy sú v súlade s príslušnými smernicami UNIZA (Smernica č. 201: Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline, Smernica č. 207: Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline a Smernica č. 226 o autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline).


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 201: Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline,
Smernica č. 207: Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline,
Smernica č. 226: o autorskej etike a eliminácii plagiátorstva v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline,

Smernica č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline.


SP 5.5. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.

Samohodnotenie plnenia

Študenti študijného programu TKPS externá forma majú k dispozícii mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy.
Podnety podávajú prostredníctvom svojich zástupcov v AS SvF, priamym alebo písomným kontaktovaním vedenia fakulty, prostredníctvom schránky pre podnety študentov. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov.

Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach priamo, písomne, alebo v rámci stretnutia so zástupcami akademickej obce fakulty.


Odkazy na dôkazy

Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 5.6. Úspešné ukončenie študijného programu potvrdzuje vysoká škola udelením akademického titulu, vydaním vysokoškolského diplomu, ako aj vydávaním ďalšej dokumentácie (dodatok k diplomu) vysvetľujúcej získanú kvalifikáciu vrátane dosiahnutých výsledkov vzdelávania, kontext, úroveň a obsah úspešne zavŕšeného štúdia. Táto dokumentácia je v súlade s príslušnými predpismi.

Samohodnotenie plnenia

Úspešné ukončenie študijného programu TKPS ext. forma potvrdzuje vysoká škola udelením akademického titulu PhD. vydaním vysokoškolského diplomu, ako aj vydávaním dodatku k diplomu, ktorý vysvetľuje získanú kvalifikáciu vrátane dosiahnutých výsledkov vzdelávania, kontext, úroveň a obsah úspešne zavŕšeného štúdia.

Táto dokumentácia je v súlade s príslušnými predpismi.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline,
Kompletná dokumentácia je uložená na dekanáte SvF UNIZA.


V. Samohodnotenie štandardu 6 – Učitelia študijného programu


SP 6.1. Vysoká škola zaručuje pre študijný program učiteľov, ktorých kvalifikácia, rozvrhnutie pracovnej záťaže, úroveň výsledkov tvorivých činností, praktické skúsenosti, pedagogické zručnosti a prenositeľné spôsobilosti umožňujú dosahovať výstupy vzdelávania, ktorých jazykové zručnosti zodpovedajú jazykom uskutočňovania študijného programu a ktorých počet a pracovná kapacita zodpovedajú počtu študentov a personálnej náročnosti vzdelávacích činností.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA má v rámci VSK definované pravidlá pre priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov (Smernica č. 205), pravidlá pre stanovenie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA (Smernica č. 212), ako aj pravidlá pre hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na UNIZA. Splnenie požadovanej úrovne výsledkov tvorivých činností, pedagogické zručnosti a prenositeľné spôsobilosti sa overujú pri výbere učiteľov v zmysle zásad výberového konania na obsadzovanie miest vysokoškolských učiteľov (Smernica č. 200) a kritérií na obsadzovanie funkcií profesorov a docentov a zásady obsadzovania funkcií hosťujúcich profesorov (Smernica č. 202).
Pri priraďovaní učiteľov na zabezpečovanie študijného programu TKPS rešpektuje Rada študijného programu Smernicu č. 205 a Smernicu 212, ktoré definujú pravidlá pre priraďovanie učiteľov v súlade so stanovenou pracovnou záťažou učiteľov tak, aby umožňovali zamestnancovi vykonávať pedagogickú činnosť a vedeckovýskumnú činnosť, ale aj umožnili ďalší rozvoj jeho odborných, jazykových, pedagogických a digitálnych zručností a prenositeľných spôsobilostí a výkon ostatných činností.
Každoročne sa uskutočňuje komplexné hodnotenie tvorivých zamestnancov UNIZA, ktoré sa vyhodnocuje na úrovni fakulty a dekan fakulty následne vykonáva opatrenia na zachovanie požadovanej úrovne kvalifikácie a spôsobilosti učiteľov pre študijný program TKPS.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 200: Zásady výberového konania na obsadzovanie pracovných miest vysokoškolských učiteľov, výskumných pracovníkov, funkcií profesorov a docentov,  Smernica č. 202: Kritériá na obsadzovanie funkcií profesorov a docentov a zásady obsadzovania funkcií hosťujúcich profesorov,

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 212: Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline - Komplexné hodnotenie - e-hodnotenie - https://hodnotenie.uniza.sk/

 


SP 6.2. Odborná kvalifikácia učiteľov zabezpečujúcich študijný program je minimálne o stupeň vyššia než kvalifikácia dosahovaná jeho ukončením. Od tejto požiadavky je možné upustiť v odôvodnených prípadoch, akými sú najmä lektori cudzích jazykov, učitelia zabezpečujúci prax, odborníci z praxe a doktorandi.

Samohodnotenie plnenia

Odborná kvalifikácia učiteľov zabezpečujúcich študijný program TKPS je minimálne o stupeň vyššia ako kvalifikácia dosahovaná študentami jeho ukončením.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijné plány, informačné listy predmetov, VUPCH učiteľov zabezpečujúcich výučbu v ŠP TKPS.

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 212: Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline.


SP 6.3. Profilové študijné predmety sú štandardne zabezpečované vysokoškolskými učiteľmi vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta, ktorí pôsobia na vysokej škole v príslušnom študijnom odbore alebo súvisiacom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas. V študijných programoch s orientáciou na profesijné vzdelávanie sú profilové študijné predmety zabezpečované aj vysokoškolskými učiteľmi, ktorí sú skúsenými odborníkmi z príslušného odvetvia hospodárstva alebo spoločenskej praxe a ktorí pôsobia na vysokej škole na ustanovený týždenný pracovný čas alebo kratší pracovný čas. Je zaručená udržateľnosť personálneho zabezpečenia profilových predmetov študijného programu z hľadiska vekovej štruktúry učiteľov.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe TKPS externá forma sú prednášky profilových študijných predmetov štandardne zabezpečované vysokoškolskými učiteľmi vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta, ktorí pôsobia na UNIZA v študijnom odbore Stavebníctvo alebo súvisiacom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas. Je zaručená udržateľnosť personálneho zabezpečenia profilových predmetov študijného programu z hľadiska vekovej štruktúry učiteľov formou každoročného hodnotenia kvalifikačného rastu jednotlivých VŠ učiteľov s cieľom stáleho tlaku na zvyšovanie kvalifikácie tvorivých zamestnancov, resp. zachovania jej udržateľnosti.

Učitelia zabezpečujúci profilové predmety sú uvedení v opise študijného programu.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijné plány, informačné listy predmetov,

Register zamestnancov VŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=710000000&faculty=710020000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Smernica č. 200: Zásady výberového konania na obsadzovanie pracovných miest vysokoškolských učiteľov, výskumných pracovníkov, funkcií profesorov a docentov,

Smernica č. 202: Kritériá na obsadzovanie funkcií profesorov a docentov a zásady obsadzovania funkcií hosťujúcich profesorov,

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 212: Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline.


SP 6.4. Vysoká škola má určenú osobu, ktorá má príslušné kompetencie a nesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo inak vymedzenej ucelenej časti študijného programu podľa čl. 6, ods. 7 až 11 štandardov pre študijný program a zabezpečuje profilový predmet. Táto osoba pôsobí vo funkcii profesora v príslušnom študijnom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas; ak ide o bakalársky študijný program, pôsobí vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta v príslušnom študijnom odbore na ustanovený týždenný pracovný čas. Táto osoba zároveň nenesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu na inej vysokej škole v Slovenskej republike. Jedna a tá istá osoba môže niesť hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality najviac troch študijných programov. Do tohto počtu sa nezapočítavajú prípady súbehov podľa čl. 7 ods. 3, písm. b) až h) štandardov pre študijný program.

Samohodnotenie plnenia

Pre študijný program TKPS je určená a vymenovaná Rada študijného programu vrátane zodpovednej osoby, ktorou je prof. Ing. Marián Drusa, PhD. a ďalšie zodpovedné osoby, zabezpečujúce profilové predmety študijného programu:

Ďurica Pavol, prof. Ing. CSc., Agnes Iringová, doc. Ing. PhD., Koteš Peter, doc. Ing. PhD., Ponechal Radoslav, doc. Ing. PhD.

Zodpovedná osoba je na funkčnom mieste profesora v študijnom odbore Stavebníctvo a pracuje na UNIZA na ustanovený týždenný pracovný čas.

Prof. Drusa je zároveň spolugarantom ďalších 2 študijných programov v tej istej oblasti posudzovania na SvF UNIZA (ŠP PS na 1 a 2. stupni štúdia a zároveň na 3. stupni štúdia v externej forme) a nenesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu na inej vysokej škole.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijné plány, informačné listy predmetov,

Register zamestnancov VŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=710000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Vnútorný systém hodnotenia kvality na SvF UNIZA - https://svf.uniza.sk/index.php/rady-studijnych-programov-svf-uniza

Smernica č. 214: Štruktúry vnútorného systému zabezpečovania kvality na vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline (časť 5)

Rady študijných programov - https://svf.uniza.sk/index.php/rady-studijnych-programov-svf-uniza


SP 6.5. Osoby, ktoré vedú záverečné práce, vykonávajú aktívnu tvorivú činnosť alebo praktickú činnosť na úrovni zodpovedajúcej stupňu študijného programu v problematike odborného a tematického zamerania vedených prác. Školiteľmi dizertačných prác sú osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta alebo inej obdobnej funkcii vo výskumnej inštitúcii zmluvne spolupracujúcej pri zabezpečovaní študijného programu tretieho stupňa s vysokou školou.

Samohodnotenie plnenia

V študijnom programe TKPS ext. forma je zabezpečené, že školiteľmi dizertačných prác sú osoby na funkčných miestach profesora alebo docenta. Školitelia doktorandov sú schvaľovaní Vedeckou radou SvF UNIZA.
Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po odsúhlasení v pracovných skupinách a súhlase predsedu odborovej komisie schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Návrhy tém dizertačných prác sa vypisujú a zverejňujú na úradnej tabuli web sídla fakulty, ktorá zároveň zverejní aj spôsob a termíny prihlasovania sa študentov na štúdium. Termín zverejnenia tém dizertačných prác je určený akademickým kalendárom školiaceho pracoviska.

Na externej forme programu je jeden študent - školiteľkou je doc. Ing. Agnes Iringová, CSc.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, informačné listy predmetov,

VUPCH učiteľov študijného programu TKPS,

Školitelia doktorandského štúdia pre študijné programy v odbore stavebníctvo, realizované na Stavebnej fakulte UNIZA,

CRZP - https://opac.crzp.sk/?fn=*AdvancedSearch&search=advanced&entity=0&seo=CRZP-H%C4%BEadanie


SP 6.6. Učitelia študijného programu rozvíjajú svoje odborné, jazykové, pedagogické, digitálne zručnosti a prenositeľné spôsobilosti.

Samohodnotenie plnenia

Učitelia študijného programu TKPS rozvíjajú svoje odborné, jazykové, pedagogické, digitálne zručnosti a prenositeľné spôsobilosti. Učitelia pravidelne aktualizujú svoje VUPCH a ich odborné, pedagogické digitálne zručnosti sú každoročne overované formou Komplexného hodnotenia tvorivých zamestnancov UNIZA.

Na základe vyhodnotenia komplexného hodnotenia tvorivých zamestnancov dekan fakulty a vedúci jednotlivých pracovísk uskutočňujú príslušné opatrenia na zvyšovanie kvalifikácie a rozvoju zručností a schopností týchto zamestnancov v súlade so Smernicou č. 205, 212 a 220 a prehodnocuje sa aj ich osobný príplatok.
Podrobnejšie sú aktivity učiteľov študijného programu TKPS uvedené v opise študijného programu inžinierskeho stupňa PS a najmä v samohodnotiacej správe PS v častiach 6.5 a 6.6.


Odkazy na dôkazy

VUPCH učiteľov pôsobiacich v ŠP TKPS,

Komplexné hodnotenie tvorivých zamestnancov UNIZA: https://hodnotenie.uniza.sk/index.php

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 212: Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline,

Smernica č. 220: Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 6.7. V prípade učiteľských kombinačných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú aprobáciu v súlade s príslušnosťou vyučovacieho predmetu k študijnému odboru a osobitne pre učiteľský základ.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


SP 6.8. V prípade prekladateľských a tlmočníckych kombinačných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú aprobáciu v súlade s príslušnosťou k jazyku a osobitne pre translatologický základ.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


SP 6.9. V prípade študijných programov v kombinácii dvoch študijných odborov alebo študijných programov prvého stupňa uskutočňovaných ako interdisciplinárne štúdiá zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program pre každý študijný odbor, v ktorom jeho absolventi získajú vysokoškolské vzdelanie.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


SP 6.10. V prípade spoločných študijných programov zaručuje vysoká škola aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program pre príslušnú časť spoločného študijného programu, ktorú zabezpečuje v jeho rámci.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


SP 6.11. V prípade, ak vysoká škola uskutočňuje študijné programy v príslušnom študijnom odbore na viacerých súčastiach alebo vo viacerých sídlach, zaručuje aktivizovanie učiteľov podľa čl. 6 odsekov 1 až 6 štandardov pre študijný program osobitne pre každú súčasť a osobitne každé sídlo, v ktorom uskutočňuje študijný program ako celok.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA zabezpečuje študijný program TKPS ext. forma len v sídle univerzity a len na Stavebnej fakulte UNIZA.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


VI. Samohodnotenie štandardu 7 – Tvorivá činnosť vysokej školy


SP 7.1. Učitelia zabezpečujúci profilové predmety študijného programu preukazujú výsledky tvorivej činnosti v príslušnom študijnom odbore/študijných odboroch, v ktorom/ktorých sa študijný program uskutočňuje na požadovanej úrovni v závislosti od jeho stupňa: a) aspoň na významnej medzinárodnej úrovni, ak ide o študijný program tretieho stupňa; b) aspoň na medzinárodne uznávanej úrovni, ak ide o študijný program druhého stupňa alebo študijný program spájajúci prvý a druhý stupeň; c) aspoň na národne uznávanej úrovni, ak ide o študijný program prvého stupňa.

Samohodnotenie plnenia

Učitelia zabezpečujúci profilové predmety študijného programu TKPS preukazujú výsledky tvorivej činnosti v študijnom odbore Stavebníctvo na požadovanej úrovni pre doktorandský stupeň štúdia, teda aspoň na významne medzinárodnej uznávanej úrovni. Zodpovedná skupina VŠ učiteľov v Rade štúdijného programu dosahuje významnú medzinárodnú úroveň.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, VUPCH učiteľov v ŠP TKPS,

Smernica č. 220: Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 7.2. Tvorivú činnosť vysoká škola preukazuje prostredníctvom najvýznamnejších výstupov tvorivej činnosti učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Samohodnotenie plnenia


Odkazy na dôkazy


SP 7.3. V prípade, ak vysoká škola uskutočňuje viaceré študijné programy v príslušnom študijnom odbore, preukazuje úroveň výsledkov tvorivej činnosti podľa čl. 7 odsekov 1 a 2 štandardov pre študijný program osobitne pre každý študijný program, okrem súbehu s prípadmi podľa čl. 7 odseku 3.

Samohodnotenie plnenia

SvF uskutočňuje viaceré študijné programy v študijnom odbore Stavebníctvo a preukazuje úroveň výsledkov tvorivej činnosti podľa čl. 7 odsekov 1 a 2 štandardov pre študijný program osobitne pre každý študijný program, okrem súbehu s prípadmi podľa čl. 7 odseku 3.


Odkazy na dôkazy

Opisy ŠP v študijnom odbore Stavebníctvo

VUPCH učiteľov zabezpečujúcich príslušné ŠP v študijnom odbore Stavebníctvo

VTC výstupov učiteľov zabezpečujúcich príslušné ŠP v študijnom odbore Stavebníctvo

Smernica č. 220: Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečovaniu kvality vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 205: Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 7.4. Ak vysoká škola uskutočňuje viaceré študijné programy v príslušnom študijnom odbore vo viacerých sídlach, zaručuje preukázanie výsledkov tvorivej činnosti pre každé sídlo osobitne.

Samohodnotenie plnenia

SvF UNIZA uskutočňuje viaceré študijné programy v študijnom odbore Stavebníctvo len v mieste sídla UNIZA.


Odkazy na dôkazy

Opisy študijných programov v študijnom odbore Stavebníctvo


SP 7.5. Na uskutočňovanie študijného programu tretieho stupňa preukazuje vysoká škola dlhodobú kontinuálnu výskumnú alebo umeleckú činnosť v problematike študijného programu. Pracovisko musí preukázať dlhodobú a kontinuálnu úspešnosť v získavaní finančnej podpory pre príslušný výskum alebo umeleckú činnosť a existenciu pokračujúcich alebo nových výskumných/umeleckých projektov z domácich a medzinárodných grantových schém a iných súťažných zdrojov.

Samohodnotenie plnenia

Na uskutočňovanie študijného programu tretieho stupňa TKPS preukazuje SvF UNIZA dlhodobú kontinuálnu výskumnú činnosť v problematike tohto študijného programu. 

Univerzita a fakulta každoročne vo svojich výročných správach vyhodnocuje svoju vedecko-výskumnú činnosť z pohľadu podaných, riešených a ukončených projektov vrátane  objemu získaných finančných prostriedkov. Vedecká rada fakulty hodnotí najmenej raz za rok úroveň fakulty v oblasti vedecko-výskumnej činnosti. 


Odkazy na dôkazy

Správy o vedeckovýskumnej činnosti UNIZA - https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/spravy-o-vedeckovyskumnej-cinnosti-uniza

Výročné správy SvF UNIZA - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula

Grantové projekty, projekty APVV a iné projekty riešené na SvF - https://svf.uniza.sk/index.php/vyskum-a-spolupraca-s-praxou/spolupraca/projekty-a-granty

Medzinárodné projekty riešené na SvF UNIZA - https://svf.uniza.sk/index.php/medzinarodna-spolupraca/aktualne/projekty-riesene-na-svf

Centrálny informačný systém

Centrálny informačný systém pre projekty: www.vav.uniza.sk a Centrálny informačný systém VaV - www.vav.uniza.sk

 


SP 7.6. Splnenie požiadavky uvedenej v čl. 7 odseku 5 štandardov pre študijný program môže vysoká škola nahradiť tým, že sa podrobuje periodickému hodnoteniu výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti v jednotlivých oblastiach výskumu raz za šesť rokov a na základe výsledkov najnovšieho hodnotenia jej bolo udelené oprávnenie používať označenie „výskumná univerzita“.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA sa pravidelne podrobuje periodickému hodnoteniu výskumnej, vývojovej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti v oblastiach výskumu v rámci študijného odboru stavebníctvo raz za šesť rokov.


Odkazy na dôkazy

Periodické hodnotenie za roky 2014 - 2019 práve prebieha.


VII. Samohodnotenie štandardu 8 – Zdroje na zabezpečenie študijného programu a podporu študentov


SP 8.1. Sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou na dosahovanie stanovených cieľov a výstupov vzdelávania. Ide najmä o posluchárne, učebne, študovne, laboratóriá a laboratórne prístroje a iné potrebné vybavenie, technické prostriedky a vybavenie, ateliéry, dielne, projektové a umelecké štúdiá, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská, knižnice, prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačné technológie a externé služby a ich zodpovedajúce financovanie.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program TKPS má zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou na dosahovanie stanovených cieľov a výstupov vzdelávania.
Podrobnejšie sú priestorové (učebne), materiálne, technické (prístrojové a laboratórne vybavenie) a informačné zdroje opísané v opise študijného programu. Komplexne sú zdroje na UNIZA opísané a zdokumentované v Smernici č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline. Informačné zdroje a ich zhromažďovanie sú ďalej rozpísané opísané v Smernici č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov.
Stavebná fakulta má k dispozícii virtuálne prehliadky laboratórnych priestorov aj s príslušným vybavením. Študijného programu TKPS sa týkajú najmä laboratória a laboratórne učebne priradené katedrám: katedre stavebných konštrukcií a mostov, katedre cestného a environmentálneho inžinierstva, katedre železničného staviteľstva a traťového hospodárstva, katedre geotechniky a katedre stavebnej mechaniky a aplikovanej matematiky.
Podrobne je plnenie tohto kritéria spracované v časti 8.1 samohodnotiacej správy inžinierskeho stupňa ŠP PS.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline,

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Virtuálne prehliadky priestorov Stavebnej fakulty UNIZA - http://priestory.uniza.sk/svf/


SP 8.2. V prípade, ak sú vzdelávacie činnosti poskytované dištančnou alebo kombinovanou metódou, sú zabezpečené systémy na správu obsahu kurzov a na správu vzdelávania a študentom je zaručený prístup k obsahu kurzov a k ďalším študijným materiálom.

Samohodnotenie plnenia

Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005.

V ostatnom období v dôsledku pandémickej situácie sa pre potreby online prednášok a cvičení používa MS Teams. K tejto forme pedagogického procesu sú k dispozícii návody z CeIKT.


Odkazy na dôkazy

E-vzdelávanie: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/

Manuály k distančnému vzdelávaniu formou MS Teams: https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/microsoft-teams-informacie/ https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/vzdelavacie-skupiny/


SP 8.3. Je zabezpečený podporný odborný personál, ktorý kompetentnosťou a počtom zodpovedá potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy.

Samohodnotenie plnenia

Na SvF UNIZA aj v rámci UNIZA je zabezpečený podporný odborný personál, ktorý kompetentnosťou a počtom zodpovedá potrebám študentov a učiteľov študijného programu TKPS vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy.

Študenti majú k dispozícii svojich školiteľov, komunikujú s Referátom pre doktorandské štúdium, majú možnosť konzultačných hodín v rámci každého predmetu ŠP TKPS.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Referát pre doktorandské štúdium - referát vedy a výskumu - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat

Referát pre medzinárodné mobility a štúdium v zahraničí - https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici


SP 8.4. Sú udržiavané záväzné partnerstvá, ktoré umožňujú účasť relevantných zainteresovaných strán na zabezpečovaní kvality, realizácii a rozvoji študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Na SvF UNIZA sú udržiavané partnerstvá s inými univerzitami doma aj v zahraničí, partnerstvá s výskumnými organizáciami a s praxou v oblasti vzdelávania (vybrané prednášky, exkurzie), praxe (odborná prax). Informácie sú uvedené vo výročných správach UNIZA, resp. SvF UNIZA.

Odborníci z praxe schválení Vedeckou radou SvF UNIZA sú členmi komisií pre obhajobu dizertačných prác, ako aj ich oponentmi. Oponenti dizertačných prác a členovia komisií pre obhajoby dizertačných prác sú profesori, príp. docenti z iných stavebných fakúlt v SR alebo ČR, prípadne zahraničia alebo významní odborníci z praxe. Z vlastnej fakulty môže byť max. jeden oponent.

Partnerstvá s praxou sa riadia pravidlami a zásadami Smernice č. 221: Spolupráca Žilinskej univerzity v Žiline s externými partnermi z praxe.


Odkazy na dôkazy

Výročné správy o činnosti UNIZA - https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/uradna-tabula  

Výročné správy o činnosti SvF UNIZA

Smernica č. 221: Spolupráca Žilinskej univerzity v Žiline s externými partnermi z praxe.


SP 8.5. Vysoká škola má zabezpečené dostatočné personálne, priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu osobitne pre každé sídlo, v ktorom sa má uskutočňovať študijný program alebo jeho časť, primerane k cieľom a výstupom vzdelávania príslušnej časti študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Študijný program sa uskutočňuje v jedinom sídle na SvF UNIZA v Žiline.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


SP 8.6. Vysoká škola efektívne reaguje na rozmanitosť potrieb a záujmov študentov študijného programu. Poskytuje študentom študijného programu podporu na úspešné napredovanie v štúdiu a kariérne poradenstvo.

Samohodnotenie plnenia

SvF a UNIZA efektívne reaguje na rozmanitosť potrieb a záujmov študentov študijného programu TKPS. Študentom je poskytovaná podpora na úspešné napredovanie v štúdiu aj formou odborných exkurzií, vybraných prednášok z praxe, účasťou na riešených výskumných úlohách katedier, zapájaním sa do grantového systému UNIZA formou podávania samostatných projektov, mobilitami a stážami v zahraničí.
Z pohľadu prehĺbenia poznatkov majú študenti k dispozícii rozsiahle informačné a knižničné zdroje Univerzitnej knižnice UNIZA (UK UNIZA).

Pre konkrétnejšie poznatky vzhľadom na zamerania študentov sú im k dispozícii čiastkové knižnice, ktoré spravujú katedry pod vedením UK UNIZA. Komplexné služby v oblasti celoživotného vzdelávania zamestnancov UNIZA, seniorov (Univerzita tretieho veku), záujemcov z praxe, ako aj študentov UNIZA zabezpečuje Ústav celoživotného vzdelávania (UCV) formou rozvíjania a šírenia vzdelanosti vo všetkých etapách života formou rozvíjania a šírenia vzdelanosti vo všetkých etapách života. Študenti doktorandského štúdia sa zapájajú do ďalšieho vzdelávanie doktorandov technického a ekonomického zamerania UNIZA s cieľom prípravy na pedagogickú činnosť vykonávanú v rámci štúdia.
Vydávanie literatúry pre študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje EDIS – vydavateľstvo UNIZA. Pre potreby študentov, končiacich štúdium na UNIZA, EDIS zabezpečuje tlač a vydanie záverečných prác v súlade s ich jednotným dizajnom schváleným vedením UNIZA.

Študenti sa majú možnosť konzultovať svoje problémy so školiteľmi, administratívne problémy v štúdiu komunikujú s referátom pre doktorandské štúdium na SvF UNIZA. Majú k dispozícii novovybudované a moderné Poradenské a kariérne centrum UNIZA.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS, študijné plány TKPS, informačné listy predmetov.

Referát pre doktorandské štúdium - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat

UK UNIZA - http://ukzu.uniza.sk/

UCV UNIZA - http://www.ucv.uniza.sk/ucv/ EDIS UNIZA http://www.edis.uniza.sk/

Poradenské a kariérne centrum UNIZA - https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 8.7. Študenti študijného programu majú zabezpečené primerané sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie počas štúdia.

Samohodnotenie plnenia

Študenti študijného programu TKPS majú zabezpečené na UNIZA primerané sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie počas štúdia. Konkrétne možnosti zabezpečenia študentov sú opísané v Smernici č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline v čl. 18, sú uvedené v Opise ŠP TKPS a sú aj zverejnené na stránkach SvF a UNIZA v časti „študentský život“.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline.


SP 8.8. Študenti študijného programu majú zabezpečený prístup a podporu v účasti na domácich a zahraničných mobilitách a stážach.

Samohodnotenie plnenia

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry  Smernica č. 219: Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí

a www stránka: https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus

Na úrovni fakulty má tieto aktivity v portfóliu prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy:

https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus

Kontaktná osoba: Ing. arch. Peter Krušinský, PhD. Kontakt (mail): peter.krusinsky@uniza.sk
Referentka pre zahraničné štúdium a medzinárodné mobility vrátane Erasmus+: Mgr. Zuzana Pudíková.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 219: Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí a www stránka:

https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus

Referent pre medzinárodné mobility, štúdium v zahraničí (Erazmus+) - https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici


SP 8.9. Vysoká škola poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov študijného programu so špecifickými potrebami.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA poskytuje individualizovanú podporu a vytvára vhodné podmienky pre študentov so špecifickými potrebami. Na SvF UNIZA pracuje koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami, s ktorým môžu študenti so špecifickými potrebami komunikovať svoje problémy. Pri návrhu úpravy ŠP TKPS sa rešpektovali zásady a pravidlá práce so študentmi zo znevýhodneného prostredia opísané v Smernici č. 198: Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 198: Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline.


SP 8.10. V profesijne orientovaných študijných programoch má študijný program zmluvných partnerov v podobe organizácií, ktoré zabezpečujú odbornú prax a praktickú výučbu študentov. Tieto organizácie majú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technologické a personálne podmienky tak, aby bolo možné dosiahnuť plánované výstupy vzdelávania.

Samohodnotenie plnenia

Nie je tento prípad.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS


VIII. Samohodnotenie štandardu 9 – Zhromažďovanie a spracovanie informácií o študijnom programe


SP 9.1. Vysoká škola zbiera, analyzuje a využíva relevantné informácie na efektívne manažovanie študijného programu a ďalších aktivít.

Samohodnotenie plnenia

UNIZA zbiera , analyzuje a využíva relevantné informácie na efektívne manažovanie ŠP TKPS a ďalších aktivít. Zber a analýza údajov a informácií sa riadi Smernicou č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov.
Na monitorovanie a periodické hodnotenie ŠP TKPS sa uplatňujú postupy a zásady opísané v  Smernici č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.

SvF získava údaje na sledovanie kvantitatívnych aj kvalitatívnych ukazovateľov kvality študijného programu TKPS prostredníctvom:
a) zberu údajov z informačných systémov pre zber a spracovanie informácií zo vzdelávania na UNIZA (AIVS, IS prijímacie konanie, PowerBI, IS Sofia – SAP HR ...),
b) priameho merania opisujúceho výkon študentov, čo poskytuje priame dôkazy o procese vzdelávania i učenia sa. Priame dôkazy sú výstupom vzdelávania – absolvovanie testov a skúšok, mapovanie progresu – skóre (počet bodov) pred meraním (testovaním) a po ňom, hodnotenie výkonnosti vo väzbe na predmet štúdia (prezentácie, diskusie..), hodnotenie záverečných/dizertačných prác, atď.),
c) nepriameho merania zachytávajúceho vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami, skúsenosti so vzdelávaním, úroveň spokojnosti, postoje, prepojenie výstupov vzdelávania a potrieb praxe (študentské prieskumy vrátane dotazníkov hodnotiacich predmety štúdia, cieľové skupiny, prieskumy u vysokoškolských učiteľov, absolventov a zamestnávateľov, procesy externej kontroly).


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 9.2. Efektívny zber a analýza informácií o študijnom programe a ďalších aktivitách vstupuje do hodnotenia študijného programu a do návrhu jeho úprav.

Samohodnotenie plnenia

Pri zohľadňovaní získaných informácií o ŠP TKPS, ktoré vstupujú do procesov hodnotenie ŠP a do návrhu jeho úprav, sa postupuje v zmysle Smernice č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov, ako aj v zmysle Smernice č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov.

Informácie o študijnom programe TKPS z interného aj externého prostredia sú zverejňované každoročne vo výročnej správe SvF UNIZA, ako aj prezentované na stretnutí vedenia s akademickou obcou. Údaje slúžia ako podklad pre Radu študijného programu pre návrh úprav študijného programu a pre jeho aktualizáciu.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Dotazníky od študentov, absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf

Výročné správy o činnosti SvF UNIZA - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/uradna-tabula

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.


SP 9.3. Pri študijnom programe sa sledujú a vyhodnocujú kľúčové indikátory vzdelávania a učenia sa, charakteristiky záujemcov a študentov, postup (napredovanie) študentov v štúdiu, ich úspešnosť a zanechávanie štúdia, spokojnosť študentov, uplatnenie absolventov, názory absolventov a zamestnávateľov, informácie o zdrojoch a podpore študentov.

Samohodnotenie plnenia

Kľúčové indikátory ŠP TKPS sa získavajú prostredníctvom pravidelného anonymného dotazníka určeného študentom končiacich ročníkov všetkých stupňov vzdelávania. Slúži na zmapovanie celého študijného programu. Informácie sa získavajú z všeobecného súboru otázok pozostávajúceho z týchto položiek a tém:
a) Obsah vzdelávania (napĺňanie stanovených výstupov vzdelávania ŠP, previazanosť predmetov, identifikácia možných duplicít...);
b) Organizácia vzdelávania (pracovná záťaž, zapájanie do života fakulty, riešenia odborných úloh na fakulte/katedre/pracovisku, miera internacionalizácie, stáže a povinné praxe...);
c)  Prístup k poradenským a ďalším službám počas štúdia;
d) Vedenie a podpora v procese prípravy bakalárskej, diplomovej alebo dizertačnej práce.

V prípade absolventov sa získavajú kľúčové indikátory pomocou anonymných dotazníkov mapujúcich efekt a dopad absolvovaného vysokoškolského vzdelávania na príslušnom stupni. Anonymný dotazník je určený všetkým absolventom, ktorí ukončili štúdium v ŠP TKPS ostatné tri roky.
Všeobecný súbor otázok pozostáva z položiek usporiadaných minimálne do tém:

a) Sféra uplatnenia;
b) Prechod do zamestnania;
c) Relevantnosť štúdia vo vzťahu k zamestnaniu, predmetovej skladby, porovnanie vedomostí, zručností a kompetencií získaných štúdiom a požadovaných praxou;
d) Potreba ďalšieho vzdelávania.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov,

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 9.4. Na zber a spracovanie informácií o študijnom programe sa využívajú vhodné nástroje a metódy. Do získavania, analýzy, ako aj následných informácií o opatreniach sú zapojení študenti, učitelia, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Na zber a spracovanie informácií o študijnom programe sa využívajú zväčša dotazníkové metódy prieskumov, osobné rozhovory, elektronické údaje z informačných systémov UNIZA. Do získavania, analýzy, ako aj následných informácií o opatreniach sú zapojení študenti, učitelia, zamestnávatelia a ďalšie zainteresované strany študijného programu formou členstva v Rade študijného programu. Informácie sú prezentované aj na stretnutiach s akademickej obcou SvF, na VR SvF a v AS SvF.


Odkazy na dôkazy

AIVS - https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov, dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


IX. Samohodnotenie štandardu 10 – Zverejňovanie informácií o študijnom programe


SP 10.1. Vysoká škola má zverejnené, ľahko prístupné a prehľadne štruktúrované informácie o študijnom programe, najmä o jeho vzdelávacích cieľoch a výstupoch, požiadavkách na uchádzačov o štúdium, spôsobe ich výberu a odporúčaných osobnostných predpokladoch, úrovni národného kvalifikačného rámca, študijnom odbore, udeľovanom akademickom titule, pravidlách vyučovania a učenia sa, podmienkach absolvovania programu, postupoch a kritériách hodnotenia, zdrojoch programu, o miere úspešnosti, možnostiach učenia sa študentov, ako aj informácie o povolaniach, ktoré môže úspešný absolvent študijného programu vykonávať, a o uplatnení absolventov študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

SvF má zverejnené, ľahko prístupné a prehľadne štruktúrované informácie o študijnom programe TKPS externá forma, o jeho vzdelávacích cieľoch a výstupoch, požiadavkách na uchádzačov o štúdium, spôsobe ich výberu a odporúčaných osobnostných predpokladoch, úrovni národného kvalifikačného rámca, študijnom odbore, udeľovanom akademickom titule, pravidlách vyučovania a učenia sa, podmienkach absolvovania programu, postupoch a kritériách hodnotenia, zdrojoch programu, o miere úspešnosti, možnostiach učenia sa študentov, ako aj informácie o povolaniach, ktoré môže úspešný absolvent študijného programu vykonávať, a o uplatnení absolventov študijného programu. Tieto informácie sú dostupné v Informačnom systéme UNIZA, informačných listoch predmetov ŠP TKPS, študijných plánoch TKPS, v systém „Študent“, v informáciách o možnostiach štúdia na SvF UNIZA, v príkazoch dekana SvF a iné.

Procesy a postupy spracovania a zverejňovania informácií sú uvedené v Smernici č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (čl. 16) a Smernici č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov.


Odkazy na dôkazy

Web stránka SvF Uniza  svf.uniza.sk

https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/doktorandske-studium

https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/doktorandske-studium

Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (čl. 16),

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 10.2. Tieto informácie sú ľahko prístupné študentom, ich podporovateľom, potenciálnym študentom, absolventom, ďalším zainteresovaným stranám a širokej verejnosti vo všetkých jazykoch, v ktorých sa uskutočňuje študijný program. Spôsob sprístupnenia informácií zohľadňuje aj potreby uchádzačov a študentov so špecifickými potrebami.

Samohodnotenie plnenia

Všetky požadované informácie sú zverejnené a dostupné na stránkach SvF a UNIZA a sú sprístupnené aj v anglickom jazyku.


Odkazy na dôkazy

Web stránka SvF Uniza  svf.uniza.sk

https://svf.uniza.sk/index.php/uchadzaci/moznosti-studia/doktorandske-studium

https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/doktorandske-studium

Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (čl. 16),

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


X. Samohodnotenie štandardu 11 – Priebežné monitorovanie, periodické hodnotenie a periodické schvaľovanie študijného programu


SP 11.1. Vysoká škola priebežne monitoruje, pravidelne vyhodnocuje a upravuje študijný program s cieľom zabezpečiť, aby bol v súlade so štandardmi pre študijný program a aby dosahované ciele a výstupy vzdelávania boli v súlade s potrebami študentov, zamestnávateľov a ďalších zainteresovaných strán, aby zodpovedali aktuálnym poznatkom a aktuálnemu stavu ich aplikácií, aktuálnym technologickým možnostiam a aby úroveň absolventov, najmä prostredníctvom dosahovaných výstupov vzdelávania bola v súlade s požadovanou úrovňou kvalifikačného rámca.

Samohodnotenie plnenia

SvF UNIZA priebežne monitoruje, pravidelne vyhodnocuje a upravuje študijný program TKPS s cieľom zabezpečiť, aby bol v súlade so štandardmi pre študijný program a aby dosahované ciele a výstupy vzdelávania boli v súlade s potrebami študentov, zamestnávateľov a ďalších zainteresovaných strán, aby zodpovedali aktuálnym poznatkom aktuálnym technologickým možnostiam a aby úroveň absolventov, najmä prostredníctvom dosahovaných výstupov vzdelávania bola v súlade s požadovanou úrovňou kvalifikačného rámca a v súlade s požiadavkami autority z praxe - SKSI.

Procesy, postupy a zásady monitorovania, zhromažďovania a vyhodnocovania ŠP TKPS sa riadia zásadami a pravidlami definovanými Smernicou č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov a Smernicou č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov,

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 11.2. Súčasťou monitorovania a hodnotenia študijného programu je získavanie relevantnej spätnej väzby od zainteresovaných strán programu, ktoré sa zúčastňujú aj na príprave metodiky jej vyhodnotenia. Študenti majú možnosť aspoň raz ročne prostredníctvom anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch študijného programu.

Samohodnotenie plnenia

Spätná väzba o kvalite ŠP TKPS sa získava od všetkých zainteresovaných strán, podieľajúcich sa na jeho príprave. Študenti majú možnosť aspoň raz ročne prostredníctvom anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o kvalite a prístupe učiteľoch študijného programu prostredníctvom AIVS.

Podobne absolventi sa môžu prostredníctvom dotazníka pre absolventom vyjadrovať ku kvalite ŠP.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Smernica č. 218: Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov,

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 11.3. Výsledky vyhodnotenia spätnej väzby podľa odseku 2 sa premietajú do prijímania opatrení na zlepšenie; pri ich navrhovaní majú zaručenú účasť aj študenti.

Samohodnotenie plnenia

Výsledky vyhodnotenia dotazníkov sú zverejnené, slovné komentáre komunikované v rámci Kolégia dekana a počas stretnutí s akademickou obcou, kde sú prítomní aj zástupcovia študentov.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 11.4. Výsledky vyhodnotenia spätnej väzby a prijaté opatrenia a akékoľvek plánované alebo následné činnosti vyplývajúce z hodnotenia študijného programu sú komunikované so zainteresovanými stranami a sú zverejnené.

Samohodnotenie plnenia

Priami vedúci zamestnanci riešia prípadné problémy so zainteresovanými zamestnancami, následné sú stretnutia na úrovni vedenia fakulty so študentmi a pedagógmi. Spätná väzba sa prejednáva aj v rámci Kolégií dekana, porád katedier, na pôde AS SvF, na stretnutiach s akademickou obcou, na zasadnutiach Rady študijného programu, príp. na úrovni Rady garantov fakulty.


Odkazy na dôkazy

Opis ŠP TKPS

Dotazníky študentov a absolventov - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf


SP 11.5. Študijný program je periodicky schvaľovaný v súlade s formalizovanými procesmi vnútorného systému v perióde zodpovedajúcej jeho štandardnej dĺžke štúdia.

Samohodnotenie plnenia

Procesy tvorby a schvaľovania študijného programu TKPS externá forma podliehajú pravidlám definovaným v Smernici č. 222: Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline a Smernici č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.


Odkazy na dôkazy

Smernica č. 222: Vnútorný systém zabezpečovania kvality na Žilinskej univerzite v Žiline,

Smernica č. 223: Monitorovanie a periodické hodnotenie študijných programov.