Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | technológia a manažment stavieb |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Ján Mikolaj, CSc. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | technológia a manažment stavieb | Číslo podľa registra ŠP |
103624 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
864/V/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | philosophaie doctor - PhD | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | externá | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | v tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 3 2.ročník: 3 3.ročník: 3 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventa Vychádza z požiadaviek na špecialistu v oblasti manažérstva a technológie stavieb, ktorý je orientovaný na komplexnosť riešenia s použitím najmodernejších poznatkov vedy, výskumu a poznatkov praxe v oblasti stavebníctva. Ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja, dokáže samostatne riešiť závažné problémy vedného odboru i odbornej praxe a je schopný aplikovať zásady transferu poznatkov vedy a výskumu do praxe. Absolvent doktorandského štúdia je vysokokvalifikovaný odborník v odbore stavebníctvo s hlavnou orientáciou na teóriu technológie a manažérstvo stavieb. Je schopný riadiť prípravu a vykonávanie veľkých investičných projektov, riadiť procesy výstavby na báze najmodernejších technológii a systémov riadenia. Vie vypracovať a posúdiť štúdiu uskutočniteľnosti vrátane ekonomických výnosových analýz. Je schopný riadiť správu najmä inžinierskej a dopravnej infraštruktúry vrátane aplikácie rozhodovacích optimalizačných metód. Ovláda vedecké metódy výskumu a dokáže tvorivo aplikovať existujúce metódy a teórie v danej oblasti. Teoretické poznatky získané štúdiom metodiky vedeckej práce dokáže uplatniť v príprave a uskutočnení vedeckého experimentu. Výskumnú činnosť je schopný vykonávať s ohľadom na etické a spoločenské stránky vedeckej činnosti a ich prínos pre prax. Ovláda progresívne metódy matematicko-počítačových simulácií na základe ktorých optimalizuje systém návrhu stavebných technológií. Absolvent je schopný s využitím poznatkov z diagnostiky a teórie pravdepodobnosti navrhovať optimalizáciu údržby, opráv a rekonštrukcií stavieb. Je schopný optimalizovať technologické postupy vo väzbe na životný cyklus stavieb, ich životnosť a environmentálne aspekty. Absolvent vie aplikovať poznatky na zvýšenie spoľahlivosti a bezpečnosti prevádzky dopravných stavieb. Absolvent si osvojuje princípy a zásady vedeckej práce, etické a spoločenské stránky vedeckej práce, prezentáciu výsledkov, rozvoj študijného odboru a prínos pre prax. Absolvent je schopný samostatne riešiť výskumné problémy, kooperovať so zahraničím a využívať zahraničnú odbornú literatúru. Ciele vzdelávania Ciele vzdelávania sú nadviazané na profil absolventa. Cieľom vzdelávania je štúdiom zabezpečiť požiadavky a očakávania, aby absolvent bol kompetentný a schopný vykonávať vrcholové manažérske pozície v rámci prípravy, výstavby a prevádzky stavieb vrátane kompetencii vykonávania vedeckej, výskumnej a vývojovej činnosti. Ciele vzdelávania v rámci študijného programu sa nasledovné: [CV 1] - získanie komplexných schopností v rámci investičnej prípravy, vrátane kompetencii vypracovania a posudzovania investičných projektov z hľadiska ich životného cyklu. [CV 2] - získanie kompetencii a prenositeľných vedomostí z oblasti riadenia projektovej a investičnej činnosti a riadenia uskutočňovania projektov [CV 3] - odborné a metodologické schopnosti riadenia stavebnej výroby na základe optimalizačných procesov a manažérskych systémov kontroly kvality [CV 4] - nadobudnutie kognitívnych kompetencii v oblasti vývoja a implementácii stavebných technológii vrátane ich energetického a environmentálneho posúdenia [CV 5] - poznanie, aplikácia, implementácia a vývoj informačných systémov GIS a BIM najmä v projektových činnostiach, ekonomiky a správy stavebných objektov a infraštruktúry [CV 6] – kompetencie v oblasti vykonávania kontroly na báze systémových metód a skúšobníctva [CV 7] - schopnosť vykonávania vrcholových manažérskych pozícii pri riadení správy dopravnej infraštruktúry na základe manažérskych systémov hospodárenia a riadenia aktív [CV 8] - Schopnosť a kompetencie vykonávať vedcko výskumnú činnosť v oblasti teórie technológii, riadenia výstavby a prevádzky infraštruktúry. Výstupy vzdelávania Výstupy vzdelávania nadväzujú na ciele vzdelávania a identifikujú sa prostredníctvom jednotlivých predmetov. Povinné predmety sú základom pre všetky výstupy. Povinne voliteľné predmety charakterizujú jednotlivé výstupy. Rozklad výstupov sa uskutočňuje prostredníctvom deskriptorov v rámci informačných listov jednotlivých predmetov. [VV1 ] - príprava investičných projektov Absolvent je schopný vypracovať projektovú časť investičnej prípravy projektov - štúdie uskutočniteľnosti a investičného zámeru vrátane posúdenia ekonomickej - projektu.
[VV2 ] - riadenie investičných projektov Schopnosť riadenia manažérskeho riadenia veľkých investičných projektov s využitím moderných systémových metód a informačných systémov
[VV3 ] - optimalizácia stavebných výrobných procesov Kompetencie pri príprave a riadení stavebných procesov na základe optimálnych časových plánov a systémov kontrollingu
[VV4 ] - návrh najmodernejších technológií výstavby Schopnosť návrhu a implementácie moderných technológii stavebných procesov vrátane ich posúdenia z hľadiska environmentálnej a energetickej záťaže
[VV5 ] - informačné systémy Kompetencie implementácie a využívania aktuálnych informačných systémov GIS, BIM a databánk pri riadení a správe inžinierskej infraštruktúry
[VV6] - hodnotenie kvality Schopnosť vykonávania kontroly kvality stavebných materiálov a procesov na základe moderných diagnostických a experimentálnych metód.
[VV7 ] - prevádzka infraštruktúry Schopnosť vykonávania správy inžinierskych stavieb a dopravnej infraštruktúry na základe riadiacich manažérskych systémov hospodárenia a riadenia aktív
[VV8] - vedecké metódy práce Kompetencie vykonávanie vedeckej a výskumnej činnosti vrátane využívania metód vedeckej práce pri návrhu technológii a riadenia prác v stavebníctve
|
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Indikované povolania pre absolventov študijného programu sú definované ako vysokokvalifikované top manažérske pozície, ktoré v súčasnosti nie sú definované v sústavách kvalifikácii a zamestnaní. Ide o najmä nasledovné povolania.
Špecialista riadenia investičných projektov je schopný vypracovať návrh projektu v celom jeho komplexe t.j. vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, zabezpečiť investičnú prípravu a vykonať uskutočnenie projektu. V rámci celého komplexu prípravy a uskutočnenia projektu vie zabezpečiť jeho posúdenie z hľadiska vplyvu na životné prostredie, ekonomického posúdenia jeho efektívnosti prostredníctvom výnosových analýz a požiadaviek z hľadiska územného plánovania a stavebného konania. Špecialista prípravy a manažmentu stavebných technológii a procesov výstavby vykonáva projektovú dokumentáciu plánu organizácie výstavby na základe využitia nových progresívnych materiálov s nízkou energetickou náročnosťou, časových plánov technologických procesov vypracovaných na základe optimalizačných metód. Špecialista, výskumný pracovník riadenia prevádzky stavieb a systémov hospodárenia dopravnej infraštruktúry vykonáva činnosti spojené s diagnostikou parametrov hodnotenia prevádzkovej spoľahlivosti a prevádzkovej výkonnosti dopravnej infraštruktúry a návrhu stavebných zásahov na základe výpočtov optimalizácie a ekonomickej efektívnosti. Vykonáva výskumnú činnosť pri odvodzovaní degradačných funkcii premenných parametrov, návrhu moderných technologických procesov a definovania optimalizačných rozhodovacích metód plánovania údržby a modernizácie stavebných úprav. potenciál programu z pohľadu uplatnenia sa na trhu práce Absolvent môže vykonávať zamestnania v rámci konzultačných spoločností ako manažér prípravy projektov, manažér investičnej prípravy a manažér vykonávania projektov. Zároveň môže vykonávať zamestnanie hlavného analytika kontrollingu a systémov kvality. Uplatnenie má v rámci zamestnania vedúceho výskumného pracovníka v rámci systému cestnej databanky a systémov hospodárenia s dopravnou infraštruktúrou. Indikované povolania a trajektórie, sú definované profilovým zameraním, v rámci ktorých si študenti môžu vybrať svoju vlastnú cestu profilácie -/ vid. Kap.4/, a zároveň sú navzájom prepojené.
|
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
SKSI -Bratislava VUD a.s. Žilina |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu TMS sa na základe absolvovaného študijného programu uplatňujú v špičkových manažérskych funkciách najmä oblasti riadenia investičných projektov, investičnej prípravy projektov, riadenia stavieb a mažérstva kvality, riadenia výkonu správy v rámci dopravnej infraštruktúry, inžinierskych stavieb a pozemných stavieb. Uplatňujú sa vo výskumných spoločnostiach a to aj v rámci podnikateľského sektora. Využívajú schopnosti vedeckých metód riadenia vrátane informačných systémov GIS, modelovania stavieb a optimalizačných systémov rozhodovania. Absolventi sa uplatňujú najmä v: - spoločnosti vykonávajúce výskum a vývoj v oblasti investičných projektov - správcovských spoločnostiach dopravných a inžinierskych stavieb - stavebných spoločnostiach - spoločnostiach vykonávajúcich riadenia stavebnej výroby a rozpočtovania stavieb - vo vzdelávacích inštitúciách - v znaleckej a expertnej posudkovej činnosti Na základe individuálnych prieskumov vykonaných za ostané roky je zamestnanosť absolventov doktorandského štúdia 100%. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Jaroslav Leštach,PhD - stavebný manažér |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
SKSI Bratislava VUD a.s. Žilina
|
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-203.pdf) Smernica 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-204-uplne-znenie.pdf) Smernica 205 - Pravidlá pre priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-205.pdf ), Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA (LINK smernica-UNIZA-c-212.pdf) . Smernica č.110 - Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline Pre podmienky fakulty sú informácie zhrnuté v materiáloch: Informácie o štúdiu 2021/2022 (https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf) a Informácie o štúdiu 2021/2022 pre novoprijatých študentov (https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast_2.pdf). |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Odporúčané profilácie – trajektórie, štúdia vychádzajú z výstupov vzdelávania a indikovaných povolaní a zamestnaní. Zároveň definujú predmety, ktoré sú pre jednotlivé trajektórie odporúčané. Študent si zvolením svojej profesijnej cesty tak bude schopný uplatniť sa v definovaných indikovaných povolaniach a zamestnaniach na základe sústavy povolaní. Zároveň sú jednotlivé profilové zamerania vytvorené tak, aby zabezpečovali prenositeľné spôsobilosti najmä v oblastiach riadenia investičných projektov, manažmentu stavebných technológii a riadenia prevádzky stavieb. Profilové zameranie:
indikované povolanie: špecialista riadenia investičných projektov výkon zamestnania: manažér prípravy projektov,
indikované povolanie: špecialista prípravy a manažmentu stavebných technológii a procesov výstavby výkon zamestnania: hlavný analytik kontrollingu a systémov kvality
indikované povolanie: špecialista, výskumný pracovník riadenia prevádzky stavieb a systémov hospodárenia dopravnej infraštruktúry výkon zamestnania: vedúci výskumný pracovník v rámci cestnej databanky a systémov hospodárenia s dopravnou infraštruktúry Študijný program je zostavený z nosných tém jadra znalostí študijného odboru stavebníctvo. Profilácia študijného program je vytvorená profilovými predmetmi, ktoré sa skladajú z povinných, povinne voliteľných predmetov a výberových predmetov . Výberom z povinne voliteľných predmetov si študenti môžu vytvoriť si vlastnú cestu profilácie štúdia. Môžu si ju vybrať z nasledovných profilových zameraní alebo jej modifikáciou. Ide o nasledovné profilové zamerania. 1. riadenie prípravy a uskutočňovania investičných projektov povinne voliteľné predmety: Envirinmentalistika, Analýza životného cyklu dopravných stavieb 2. príprava a manažment stavebných technológii a procesov výstavby povinne voliteľné predmety: Matematicko - počítačová simulácia, Vybrané state z geomechaniky, Komplexné manažérstvo kvality 3. výskum a riadenie prevádzky stavieb a systémov hospodárenia dopravnej infraštruktúry povinne voliteľné predmety: Spoľahlivosť a rekonštrukcia inžinierských stavieb, Navrhovanie konštrukcii dopravných stavieb, Patológia stavieb Štruktúru predmetov povinných a povinne voliteľných predmetov popisuje vývojový diagram. Zároveň definuje možnosti študentov pri výbere profilových zameraní pre potrebu vytvorenia vlastnej profilovej cesty štúdia.
|
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
120 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia: absolvovanie a kladné priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhou kreditov uvedenou v informačných listoch; vypracovanie samostatných zadaní z jednotlivých predmetov; vykonávanie vedecko - výskumnej činnosti, vypracovanie projektu dizertačnej práce Študijný plán doktoranda pozostáva zo študijnej časti, ktorá sa končí dizertačnou skúškou, vedeckej časti a obhajoby dizertačnej práce. Počty kreditov za jednotlivé činnosti stanovuje študijný plán TKIS a schvaluje ho Odborová komisia a Vedecká rada SvF. Študijná časť študijného plánu doktoranda pozostáva najmä z účasti na prednáškach, seminároch a individuálneho štúdia odbornej literatúry podľa zamerania dizertačnej práce, za ktoré školiteľ prideľuje kredity v súlade s kreditovým systémom štúdia. V individuálnom študijnom pláne doktoranda sa uvádza zoznam predmetov, ktoré má doktorand absolvovať, zoznam predmetov dizertačnej skúšky vybraných zo zoznamu schváleného odborovou komisiou a zoznam povinnej a odporúčanej literatúry. Vedecká časť študijného plánu doktoranda pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce doktoranda, ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce. Vedeckú časť študijného plánu doktoranda odborne garantuje školiteľ. Počty kreditov za jednotlivé činnosti stanovuje študijný plán ŠP TKIS a schvaluje ho Odborová komisia a Vedecká rada SvF. Školiteľ najneskôr do 31. augusta za príslušný akademický rok predkladá dekanovi ročné hodnotenie plnenia študijného programu doktoranda s vyjadrením, či odporúča alebo neodporúča jeho pokračovanie v štúdiu. Školiteľ pritom hodnotí stav a úroveň plnenia študijného programu doktoranda, dodržiavanie termínov, udelí kredity a v prípade potreby predkladá návrh na úpravu jeho individuálneho študijného programu. Na dizertačnú skúšku sa doktorand v dennej forme doktorandského štúdia prihlasuje najneskôr do 18 mesiacov odo dňa zápisu na doktorandské štúdium. Doktorand je povinný podať spolu s prihláškou na dizertačnú skúšku aj písomnú prácu, vypracovanú k dizertačnej skúške. Písomnú prácu k dizertačnej skúške tvorí projekt dizertačnej práce, obsahujúci Podmienky pre riadne skončenia štúdia: Štúdium sa skončí absolvovaním štúdia podľa príslušného študijného programu. Študent musí splniť všetky povinnosti predpísané pre študijný program a to:
Podmienkou riadneho skončenia doktorandského štúdia je tak vykonanie dizertačnej skúšky, získanie požadovaného počtu kreditov a obhajoba dizertačnej práce. Dizertačnou prácou preukazuje študent tretieho stupňa vysokoškolského štúdia v ŠP TKIS schopnosť a pripravenosť na samostatnú vedeckú a tvorivú činnosť v oblasti výskumu. Práca prezentuje výsledky vedeckého bádania a aplikáciu výsledkov výskumu v praxi. Výsledkom dizertačnej práce by malo byť získanie nových poznatkov v danej problematike. Vedecký výskum je proces získavania nových vedeckých poznatkov a rozširovania hraníc poznania ľudstva. Študent musí preukázať hlboké systematické porozumenie odboru štúdia, musí preukázať zručnosti vo výskumnej práci a správne aplikovať metódy vedeckého výskumu. Študent má preukázať, že v rámci dizertačnej práce sám realizoval podstatnú časť výskumu, že ho načrtol, skonštruoval, zrealizoval, optimalizoval a to všetko eticky čistým spôsobom. Doktorand podáva dekanovi žiadosť o povolenie obhajoby dizertačnej práce v súlade s harmonogramom štúdia, ak získal predpísaný počet kreditov. K žiadosti pripojí okrem dizertačnej práce a autoreferátu aj ďalšie podklady a dokumenty požadované Smernicou č. 110, ktorá definuje aj štruktúru dizertačnej práce, a Smernicou č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline. Po prijatí žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce dekan predloží predsedovi odborovej komisie žiadosť doktoranda spolu s dizertačnou prácou a požiada ho o návrh zloženia komisie pre obhajobu a návrh oponentov. Komisiu a min. 2 oponentov následne menuje dekan fakulty. Dekan po doručení všetkých posudkov od oponentov postúpi žiadosť doktoranda o povolenie obhajoby dizertačnej práce spolu so všetkými náležitosťami vrátane posudkov oponentov predsedovi komisie pre obhajobu. Predseda komisie pre obhajobu po prevzatí materiálov navrhne dekanovi čas a miesto obhajoby dizertačnej práce. Dizertačná práca spolu s jej obhajobou tvorí jeden predmet. Obhajoba dizertačnej práce je štátnou skúškou a v štandardnej dĺžke štúdia ju doktorand musí vykonať najneskôr v poslednom mesiaci posledného akademického roku jeho štandardnej dĺžky štúdia. Obhajoba dizertačnej práce sa koná formou vedeckej rozpravy. Doktorand prednesie obsah svojej dizertačnej práce, výsledky a prínosy. Oponenti prednesú svoje posudky, ku ktorým doktorand zaujme stanovisko. V diskusii sa overuje správnosť, odôvodnenosť a vedecká pôvodnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Obhajoba sa môže konať len za prítomnosti najmenej dvoch tretín z počtu členov komisie pre obhajobu oprávnených hlasovať vrátane najmenej dvoch oponentov, pričom aspoň jeden člen komisie musí byť z pracoviska mimo UNIZA. Po skončení obhajoby sa koná neverejné zasadnutie komisie, na ktorom sa zúčastnia jej členovia vrátane oponentov a školiteľa. Na neverejnom zasadnutí sa zhodnotí priebeh a výsledok obhajoby a možnosť využitia výsledkov dizertačnej práce v praxi. Komisia a oponenti zároveň v tajnom hlasovaní rozhodnú o tom, či komisia navrhne udeliť doktorandovi akademický titul. Následne komisia ohodnotí obhajobu dizertačnej práce známkou, pričom klasifikácia sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice uvedenej v Smernici č. 110. Výsledok hlasovania s odôvodnením vyhlási predseda komisie pre obhajobu doktorandovi a ostatným prítomným účastníkom na jej verejnom zasadnutí. Návrh na udelenie alebo neudelenie akademického titulu doktorandovi spolu so zápisnicou a spisovým materiálom doktoranda predloží predseda komisie pre obhajobu dekanovi. Dekan po kladnom posúdení návrhu komisie pre obhajobu dizertačnej práce na udelenie alebo neudelenie akademického titulu „doktor“ absolventovi doktorandského štúdia predloží rektorovi doklady o absolvovaní štúdia. Akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“) udeľuje UNIZA s platnosťou odo dňa vykonania úspešnej obhajoby dizertačnej práce.
|
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 44, 2 r.: 28, 3r. 46r.: 47 | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 15 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | 180 | |
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 24 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | - | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | - | |
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov, § 54 ods. 2 zákona o VŠ a zásadami uvedenými v Smernici č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. Kvalita doktorandského štúdia sa hodnotí počas jeho uskutočňovania, ako aj pri jeho skončení. Za úspešne skončené doktorandské štúdium sa považuje také, pri ktorom boli okrem dodržania harmonogramu naplnené všetky požadované kritériá a doktorand publikoval výsledky svojej práce formou predpísaných výstupov, ktoré má uvedené v individuálnom študijnom pláne. Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 110 – Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1608112082-S-110-2013-Studijny-poriadok-pre-3.-stupen-VS-studia-na-UNIZA-v-zn.-Dodatkov-1-az-3.pdf Na úrovni fakulty je overovanie výstupov vzdelávania zahrnuté v metódach hodnotenia celkových výstupov vzdelávania študijného programu Technológia amanažment stavieb v časti záverečná práca a štátna skúška. Vzhľadom na to, že všetky výstupy nemusia byť konkrétne merateľné preto sa overujú exaktne cez výstupy vzdelávania predmetov.Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia ktoré sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov, kde je uvedená aj ich váha.Overovanie výstupov vzdelávania a zásady ich hodnotenia ako aj metódy hodnotenia sú v súlade s dokumentom Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Hodnotenie zodpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. Počas uskutočňovania študijného programu sú predmetom hodnotenia najmä skutočnosti súvisiace s napĺňaním obsahu individuálneho študijného plánu doktoranda. Hodnotenie vykonáva raz ročne na konci akademického roka školiteľ a schvaľuje garant študijného programu a následne dekan. Rozhodujúcimi skutočnosťami sú dizertačná skúška a obhajoba dizertačnej práce. Doktorand, ktorý nemá splnené všetky povinnosti, vyplývajúce z individuálneho študijného plánu a nemá dostatok kreditov, sa nemôže prihlásiť na dizertačnú skúšku ani požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce. Kvalitu uskutočňovania doktorandského štúdia hodnotí vedecká rada fakulty jedenkrát ročne v rámci hodnotenia úrovne verejnej vysokej školy vo vzdelávacej činnosti a v oblasti vedy, techniky alebo umenia. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia, ktoré sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov, kde je uvedená aj ich váha. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA uvedenými v Metodickom odporúčaní UNIZA na str. 39. Hodnotenie zodpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica Smernica č.110 – Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1608112082-S-110-2013-Studijny-poriadok-pre-3.-stupen-VS-studia-na-UNIZA-v-zn.-Dodatkov-1-az-3.pdfa Smernica č. 216: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) V prípade študijného programu TMS rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí študijného programu.
|
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Zadávaniae tém záverečných prác, u doktorandského štúdia dizertačných prác stanovuje Smernica č. 110 Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf. a Smernica č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Návrhy tém dizertačných prác sa vypisujú a zverejňujú na úradnej tabuli web sídla fakulty, ktorá zároveň zverejní aj spôsob a termíny prihlasovania sa študentov na štúdium. Termín zverejnenia tém dizertačných prác je určený akademickým kalendárom školiaceho pracoviska.
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity sa definujú procesy, postupy, štruktúry vzdelávania a hodnotení dizertačných prác nasledovnými smernicami: Smernica č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf , Smernica č. 219: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf a Smernica č. 215 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf. Návrhy tém dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Návrhy tém dizertačných prác sa vypisujú a zverejňujú na úradnej tabuli web sídla fakulty, ktorá zároveň zverejní aj spôsob a termíny prihlasovania sa študentov na štúdium. Termín zverejnenia tém dizertačných prác je určený akademickým kalendárom školiaceho pracoviska. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“. Ak boli na jednu tému prihlásení viacerí uchádzači, určí ich poradie podľa úspešnosti prijímacej skúšky. Pri určení poradia prihliada komisia aj na rozsah a kvalitu doterajšej odbornej publikačnej činnosti uchádzača a na výsledky jeho inej odbornej činnosti. Dekan rozhodne na základe výsledkov prijímacej skúšky o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk. Počas uskutočňovania študijného programu sa hodnotia najmä skutočnosti súvisiace s napĺňaním obsahu individuálneho študijného plánu doktoranda. Hodnotenie vykonáva raz ročne na konci akademického roka školiteľ a schvaľuje garant študijného programu a následne dekan. Rozhodujúcimi skutočnosťami sú dizertačná skúška a obhajoba dizertačnej práce. Doktorand, ktorý nemá splnené všetky povinnosti, vyplývajúce z individuálneho študijného plánu a nemá dostatok kreditov, sa nemôže prihlásiť na dizertačnú skúšku ani požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce. Zbezpečenie potrebnej úrovni priebehu a výstupov vzdelávania sa uskutočňuje prostedníctvom vypracovania:
Študentovi si plní študijné povinnosti na základe individualného študijného plánu. Ten pozostáva z troch častí: 1.študijná časť 2.vedecká časť 3. obhajoba dizertačnej práce Študijná časť pozostáva z vykonania skúšok v rámci študijného plánu príslešného študijného programu a to z povinných a povinne voliteľných predmetov. Povinne voliteľné predmety si študent môže vybrať na základe svojej profilovej študijnej cesty. Študijná časť končí dizertačnou skúškou, vykonanou najneskôr do 18 mesiacov od začatia štúdia. K dizertačnej skúške je študent povinný vypracovať písomnú prácu / projekt dizertačnej skúšky/. Dizertačnú skúšku študent vykonáva pred skúšobnou komisiou. Dizertačnou prácou študent preukazuje osvojenie si základných metód vedeckej práce, úroveň vedomostí v oblasti nosných tém jadra znalostí a profilových predmetov študijného programu, orientáciu v problematike témy dizertačnej práce. Študent prezentuje schopnosti štúdia odbornej a vedeckej literatúry a následného triedenia, analýzy a syntézy získaných informáci. Od začiatku štúdia študent vykonáva vedeckú prácu súvisiacu s témou jeho dizertačnej práce a to v súlade s jeho individuálnym študijným plánom. Vypracuje metodiku dizertačnej práce, teoretickú časť práce a uskutočňuje experimentálne práce v laboratóriu alebo na experimentálnych úsekoch. Vedecká časť je ukončená obhajobou dizertačnej práce. Študent v rámci štúdia vykonáva aj publikačnú činnosť, kde publikuje svoje dosiahnuté výsledky. Články musia byť publikované na úrovni indexovaných časopisoch V termíne stanovenom pre odovzdanie práce vloží osobne autor práce jej elektronickú verziu totožnú so zviazanou verziou vo forme .pdf v jednom súbore s možnosťou prevodu na čistý text do systému Evidencie záverečných prác (ďalej EZP). Prístup do EZP je cez stránku: http://kniznica.uniza.sk/ezp. UNIZA zašle prácu v elektronickej forme do Centrálneho registra záverečných, rigoróznych a habilitačných prác (CRZP), kde sa overí miera originality zaslanej práce. Spolu so dizertačnou prácou sa zasielajú v elektronickej forme aj príslušné posudky oponentov, školiteľov, vedúcich záverečných prác alebo rigoróznych prác, recenzentov alebo iných osôb a tieto posudky sa uchovávajú v Centrálnom registri záverečných, rigoróznych a habilitačných prác spolu s príslušnou prácou po dobu jej uchovávania. Z CRZP získa vysoká škola informáciu potrebnú na overenie miery originality – hodnotenie pôvodnosti. Výsledok je podrobne popísaný v tzv. Protokole o kontrole originality. Školiteľ na základe výsledku kontroly zhody textu posúdi mieru originality. Vo svojom posudku uvedie prehlásenie, či je práca podľa jeho názoru originálna, alebo ide o plagiát. Po obhajobe rozhodne o originalite práce komisia pre obhajoby dizertačných prác. Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci je posudok školiteľa záverečnej práce, posudok oponentov dizertačnej práce, protokol o kontrole originality a obhajoba záverečnej práce jej autorom. Doktorand podáva dekanovi žiadosť o povolenie obhajoby dizertačnej práce v súlade s harmonogramom štúdia, ak získal predpísaný počet kreditov. Po prijatí žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce dekan predloží predsedovi odborovej komisie žiadosť doktoranda spolu s dizertačnou prácou a požiada ho o návrh zloženia komisie pre obhajobu a návrh oponentov. Komisiu a min. 2 oponentov následne menuje dekan fakulty. U dizertačnej práce sa hodnotí spôsob spracovania práce (rozsah, vyváženosť, vnútorná nadväznosť častí práce), splnenie zadaných cieľov a originalita spracovania témy práce. Hodnotí sa vedecká úroveň, originalita a hodnota dosiahnutých vlastných výsledkov, teoretická alebo praktická využiteľnosť navrhovaných záverov a odporúčaní v praxi. Hodnotí sa preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, spracovanie teoretickej časti práce, práca s literatúrou, inými informačnými zdrojmi (rozsah, štruktúra, reprezentatívnosť, dodržanie citačnej normy), formálna stránku práce, jazyková, grafická a estetická úpravu, aktivita pri spracovaní diplomovej práce a systematickosť práce študenta, schopnosť samostatne a tvorivo pracovať, účasť na konzultáciách. Dekan po doručení všetkých posudkov od oponentov postúpi žiadosť doktoranda o povolenie obhajoby dizertačnej práce spolu so všetkými náležitosťami vrátane posudkov oponentov predsedovi komisie pre obhajobu. Predseda komisie pre obhajobu po prevzatí materiálov navrhne dekanovi čas a miesto obhajoby dizertačnej práce. Dizertačná práca spolu s jej obhajobou tvorí jeden predmet. Obhajoba dizertačnej práce je štátnou skúškou a v štandardnej dĺžke štúdia ju doktorand musí vykonať najneskôr v poslednom mesiaci posledného akademického roku jeho štandardnej dĺžky štúdia. Obhajoba dizertačnej práce sa koná formou vedeckej rozpravy. Doktorand prednesie obsah svojej dizertačnej práce, výsledky a prínosy. Oponenti prednesú svoje posudky, ku ktorým doktorand zaujme stanovisko. V diskusii sa overuje správnosť, odôvodnenosť a vedecká pôvodnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Obhajoba sa môže konať len za prítomnosti najmenej dvoch tretín z počtu členov komisie pre obhajobu oprávnených hlasovať vrátane najmenej dvoch oponentov, pričom aspoň jeden člen komisie musí byť z pracoviska mimo UNIZA. Po skončení obhajoby sa koná neverejné zasadnutie komisie, na ktorom sa zúčastnia jej členovia vrátane oponentov a školiteľa. Na neverejnom zasadnutí sa zhodnotí priebeh a výsledok obhajoby a možnosť využitia výsledkov dizertačnej práce v praxi. Komisia po obhajobe rozhodne o originalite práce. Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci je posudok školiteľa záverečnej práce, posudok oponentov dizertačnej práce, protokol o kontrole originality a obhajoba záverečnej práce jej autorom. Komisia a oponenti zároveň v tajnom hlasovaní rozhodnú o tom, či komisia navrhne udeliť doktorandovi akademický titul. Následne komisia ohodnotí obhajobu dizertačnej práce známkou, pričom klasifikácia sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice uvedenej v Smernici č. 110. Výsledok hlasovania s odôvodnením vyhlási predseda komisie pre obhajobu doktorandovi a ostatným prítomným účastníkom na jej verejnom zasadnutí. Návrh na udelenie alebo neudelenie akademického titulu doktorandovi spolu so zápisnicou a spisovým materiálom doktoranda predloží predseda komisie pre obhajobu dekanovi. Dekan po kladnom posúdení návrhu komisie pre obhajobu dizertačnej práce na udelenie alebo neudelenie akademického titulu „doktor“ absolventovi doktorandského štúdia predloží rektorovi doklady o absolvovaní štúdia. Akademický titul „doktor“ („philosophiae doctor“, v skratke „PhD.“) udeľuje UNIZA s platnosťou odo dňa vykonania úspešnej obhajoby dizertačnej práce. Dokladmi o absolvovaní štúdia doktorandského študijného programu TKIS v študijnom odbore Stavebníctvo sú vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnej skúške a dodatok k diplomu. Doklady o absolvovaní štúdia doktorandovi odovzdá spravidla dekan na slávnostnej promócii, organizovanej podľa tradícií a zvyklostí UNIZA. Na záver štúdia na zvolenú tému študent vypracuje dizertačnú prácu. Jej obhajoba sa vykonáva pred komisiou pre obhajobu dizertačnej práce, menovanej na návrh dekana predsedom odborovej komisie pre prílušný študijný program.
|
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) V rámci predmetného študijného programu sa študijný plán zostavuje prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole a obsahuje ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Zahraničné mobility vedecko-pedagogických pracovníkov sú požadované v rámci plnenia podmienok pre habilitačné a inauguračné konania na fakulte. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (Link: 02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov ŽUŽ sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. Obidva dokumenty sa na úrovni študijného programu nemuseli byť doposiaľ uplatnené. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk) , Smernicač. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 219: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. Pravidlá definované týmito smernicami sa uplatňujú aj na úrovni fakulty. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Príkaz dekana č.11/2021 o akademickom kaledári pre doktorandské štúdium na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline a akademickom roku 2021/2022 https://shportal1.uniza.sk/unizadocs/SVF/Pr%C3%ADkazy/2021/11_prikaz_dekana_akademicky_kalendar_2021_2022_doktorandske_studium.pdf |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh je uvedený na stránke: |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prof.Ing.Ján Mikolaj,CSc vedúci katedry TMS jan.mikolaj@uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
meno autora ZP šk.rok meno školiteľa ZP názov ZP Ing. Jaroslav Leštach 2018/2019 Doc.Ing.Ján Rybárik, PhD Technologické princípy realizácie prestupov a vedení inštalácií v konštrukciách energetických úsporných budov |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ing. Vladimíra Hostačná |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doc.Ing.juraj Šrámek,PhD Školitelia podľa jednotlivých dizertačných tém |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referát doktorandského štúdia: Ing. Andrea Husáriková - https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat Referentka pre medzinárodné mobility, štúdium v zahraničí (Erazmus+): Mgr. Zuzana Pudiková https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici Kariérny poradca: PhDr. Miroslava Bruncková, PhD. https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Ubytovacie zariadenie UZ Veľký Diel: Jozef Lacek (riaditeľ UZ Veľký Diel) Ubytovacie zariadenie UZ Hliny V: Ing. Miroslav Stromček (riaditeľ UZ Hliny V) |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na výučbu profilových predmetov je zriadená počítačová učebňa a učebňa simulátora riadenia tunelov. Pre výučbu laboratórnych a experimentálnych skúšok sú k dispozícii vybavené laboratória stavebnej fakulty. AC014 - nadštandard (špecializovaný software pre počítačovú grafiku, optimalizačné metódy, ekonomickú efektívnosť) – KTMS AC015 - nadštandard simulátor riadenia tunelov K dispozícii sú aj ďalšie učebne, ktoré priraďuje k predmetov rozvrhové oddelenie rektorátu UNIZA: AC205 - nadštandard (software), AC105 - nadštandard (software), AC206 - nadštandard (software), AE102 - štandard, AE103 - štandard, AE202 - štandard, AE203 - štandard, AE303 - štandard AF016 - laboratórium , AE013 - výroba a skúšky čerstvého betónu, nedeštruktívne skúšanie konštrukčných materiálov, BJ3 - laboratóriá pavilónového typu BI25 - pulzátor - príprava a skúšanie (statické aj dynamické) veľkých vzoriek resp celých konštrukčných nosných prvkov BJ40 - príprava a skúšanie zatvrdnutých hmôt (napr. betónu) Štandard – rozumie sa štandardné vybavenie - počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. Materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební je evidované na: https://vav.uniza.sk/vevysun.php?id=1 Okrem toho má SvF spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/svf/ Okrem uvedených učební sa používajú celouniverzitné učebne evidované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Technické vybavenie týchto učební je uvedené formou virtuálnych prehliadok na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. Katedra TMS - má k dispozícii špičkové vybavenie na experimentálne meranie kvality a únavy asfaltových zmesí, akcerelované testovanie vozoviek /ATZ/ - užívací vzor - na meranie dlhodobých účinkov zaťaženia ne konštrukciu vozoviek a simulátor riadenia prevádzky tunelov. V spolupráci s Výskumným centrom využíva unikátnu diagnostickú techhniku pre hromadný zber dát a hodnotenie prevádzkovej spôsobilosti vozoviek. V laboratóriu KGt sústredenom sa vyučuje základný program skúšok mechaniky zemín a hornín, a niektoré špeciálne geotechnické skúšky na zistenie filtračných a technologických vlastností. Laboratórium má k dispozícii unikátne veľkorozmerové zariadenie na šmykové a deformačné skúšky pre testovanie zemných konštrukcií vystužených geosyntetikami a unikátne mobilné zariadenie - statickú penetračnú súpravu PAGANI TG 63-200. KSKM disponuje potrebnými zariadeniami na výskum odolnosti nosných konštrukčných prvkov (hydraulický pulzátor a lámacia dráha, lis ALPHA, lis MATEST ), ako aj na sledovanie napätosti a deformácií pri experimentálnych analýzach správania sa nosných prvkov pod zaťažením. Má k dispozícii meraciu linku na snímanie deformácií stavebných konštrukcií a mostov SPIDER 8 s aplikáciami v laboratórnych podmienkach ako aj in situ. Súčasťou prístrojového vybavenia katedry sú ultrazvukový hrúbkomer SONAGAG, ultrazvukový prístroj PUNDIT, prístroj na odtrhové skúšky DYNAMETER, prístroj na zisťovanie polohy výstuže PROFOMETER 5, tvrdomer na nameranie tvrdosti a následne pevnosti kovov EQUOTIP, analyzátor korózie výstuže a pod. Experimentálne merania v laboratóriu KCEI v budove BJ037 sú dopĺňané laboratórnymi skúškami zameranými na zisťovanie teplo technických charakteristík cestných stavebných materiálov. V problematike materiálov používaných v konštrukčných vrstvách cestných vozoviek katedra disponuje dostatočným prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov kameniva a špičkovým prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov rôznych druhov spojív a asfaltových zmesí podľa aktuálnych STN EN. Taktiež má dostatočné prístrojové vybavenie na simulovanie účinkov pôsobenia klimatických vplyvov na cestné stavebné materiály a disponuje penetračným radarom na zisťovanie vrstiev konštrukcií vozovky. Katedra je vybavená prístrojmi na automatizované sledovanie prvkov dopravného prúdu a analýzu emisných a hlukových pomerov pozdĺž cestných komunikácií. Na vzdelávacie a vedecko-výskumné aktivity využíva KŽSTH experimentálnu základňu, ktorej súčasťou je vonkajší skúšobný stend, klimatizovaná skriňa, hydraulický lis, pulzátor, zariadenia na zisťovanie deformačnej odolnosti konštrukčných vrstiev podvalového a zariadenie na stanovenie penetračného modulu. Katedra disponuje aj prístrojmi a zariadeniami na meranie a zaznamenávanie geometrických parametrov koľaje (merací vozík KRAB-Light), deformačných a teplotných charakteristík, rôznymi typmi hutniacich zariadení a zariadeniami pre granulometrické zloženie sypkých materiálov (vibračný stôl, sady sít, sušičky).
|
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Informácie potrebné pre efektívne riadenie študijných programov sa na UNIZA nachádzajú v Akademickom informačnom a vzdelávacom systéme UNIZA (AIVS). Podrobnosti o zdrojoch informácií v tejto oblasti sú v Smernici č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline č. 16 https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf a v Smernici č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-218.pdf. Referát pre rozvrhy v spolupráci s príslušnými študijnými oddeleniami fakúlt a s Centrom informačných a komunikačných technológií (CeIKT) zhromažďujú v informačných systémoch údaje o pasportizácii disponibilných priestorov a o inventarizácii techniky využívanej v študijných programoch. Osobitne sú v systéme vyznačené objekty, ktoré sú dostupné aj študentom a zamestnancom so zdravotným znevýhodnením. Relevantnými informačnými zdrojmi pre uchádzačov o štúdium a študentov sú informácie o fakultných študijných programoch, ako aj informácie o celouniverzitných študijných programoch. Podstatné informácie o štúdiu vrátane študijných programov, pokynov k prijímaciemu konaniu, ukončeniu štúdia a pod. sú súčasťou vnútorných predpisov UNIZA alebo jej súčastí. Prístup k týmto dokumentom je na webe UNIZA na stránke www.uniza.sk v časti Uchádzači. Podrobné informácie k študijným programom sú umiestnené na stránkach fakulty s možnosťou využiť odkazy na hlavnej stránke. Informácie k aktuálne zabezpečovaným študijným programom v dennej forme v príslušnom akademickom roku sú vždy umiestnené na webovej stránke Študijné programy. Prístup k študijnej literatúre zabezpečuje Univerzitná knižnica UNIZA (UK) http://ukzu.uniza.sk/ - pozri aj Smernicu č. 217, čl. 17: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností. Prístup k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v UK, a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady. Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. Na katedrách fakulty sú zriadené katedrové knižnice s prístupom študentov cez poverených zamestnancov. Na prednáškach a cvičeniach sú študenti pravidelne informovaní o prístupoch k online zdrojom. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. V súčasnosti pre vykonávanie online prednášok a cvičení sa využíva systém MS Teams, k dispozícii sú návody z Centra informačných a komunikačných technológií (CIKT) : https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/microsoft-teams-informacie/ |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – študijné plány a autorizácia absolventov pre výkony autorizovaných povolaní a odborných spôsobilostí. Doprastav a.s. - študijné plány Strabag a.s - exkurzie Proma s.r.o. Žilina - BIM prednášky Kros a.s. - výpočtové softvéry, kalkulácia stavebných prác, riadenie stavebej výroby Odis s.r.o. – Oceňovacie a Informačné systémy First sk, S.r.o.- stavebný softvér |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf – najmä články 17, 18 a 19. UNIZA utvára podmienky a podporuje športovú a kultúrnu činnosť študentov realizovanú prostredníctvom rôznych klubov a univerzitného pastoračného centra, pričom utvára podmienky a podporuje aj iné záujmové činnosti študentov, najmä aktivity študentských organizácií a študentských spolkov, ktoré pôsobia pri UNIZA a ich činnosť je v záujme študentov. Vytvorenie týchto organizácií a spolkov sa riadi postupmi uvedenými v smernici č. 123 „Úprava základných princípov pri vytváraní zoskupení študentov a zamestnancov na pôde Žilinskejuniverzity v Žiline“, pričom súhlas na zriadenie študentskej organizácie/klubu/spolku udeľuje rektor UNIZA na základe vyjadrenia trojčlennej komisie vedenej prorektorom pre vzdelávanie. Tieto organizácie sa riadia štatútmi, ktoré schvaľuje rektor. Za činnosť týchto organizácií zodpovedajú rektorovi ich vedúci. Zoznam študentských organizácií/klubov/spolkov pôsobiacich na pôde UNIZA: a) GAMA klub, Študenti Stavebnej fakulty využívajú možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia, ktoré ponúka UNIZA. Zamerania jednotlivých organizácií sú dostupné na: Športové aktivity študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje Ústav telesnej výchovy UNIZA (ďalej “ÚTV“) ako celouniverzitné pracovisko s cieľom rozvíjať program pohybových aktivít pre študentov a zamestnancov UNIZA. Podstatné informácie sú dostupné na: https://utv.uniza.sk/ |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) a https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus. Na úrovni fakulty má tito aktivity v portfóliu predekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy. Link na stránku Erasmus+ : https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus Kontaktná osoba: Ing. arch. Peter Krušinský, PhD. Kontakt (mail): peter.krušinský@uniza.sk |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni UNIZA bola prijatá smernica č. 206: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na Žilinskej univerzite v Žiline - https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf Fakulty a ostatné súčastí aj prostredníctvom rešpektovania a uplatňovania zásad a pravidiel prijímacieho konania na štúdium na UNIZA garantujú, že: V zmysle zákona 131/2002 o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov je základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. |
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na urovni univerzity sa doktorandské štúdium riadi pravidlami definovanými v Smernici č. 110: Študijný poriadok pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1490171294-smernica-110-stud-por-pre-3-st-v-zneni-dod-1-a-2-zverejnene.pdf a Smernica č. 219: Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline - https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf. Pravidlá, postupy a štruktúry pri prijímaní na 3. stupeň vysokoškolského vzdelávania definuje Smernica 206 - Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA - https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf. Uchádzači o štúdium v študijnom programe TKIS sa hlásia na témy dizertačnýchj prác vypísaných SvF a zverejnených na úradnej výveske. Témy dizertačných prác na návrh školiteľov po súhlase predsedu odborovej komisie TKIS schvaľuje dekan, ktorý ich vypíše najneskôr dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, o ktoré sa možno v rámci prijímacieho konania uchádzať. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denné, externé), lehota na podávanie prihlášok a dátum prijímacieho konania. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá má najmenej štyroch členov. Prijímaciu komisiu tvorí jej predseda a najmenej dvaja členovia, ktorých vymenúva dekan. Ďalším členom komisie je školiteľ pre vypísanú tému. Prijímacia komisia hodnotí výsledok prijímacej skúšky na neverejnom zasadaní so záverom „vyhovel“ alebo „nevyhovel“. Ak boli na jednu tému prihlásení viacerí Dekan rozhodne na základe výsledkov prijímacej skúšky o prijatí uchádzača do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Ak rozhodne o prijatí uchádzača, uvedie vo svojom rozhodnutí aj meno školiteľa a tému dizertačnej práce. Písomné rozhodnutie musí okrem uvedeného obsahovať výrok, odôvodnenie, poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia a doručuje sa uchádzačovi do vlastných rúk. |
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf a Smernica č. 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov, https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf. Na úrovni UNIZA je pre potreby monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu k dispozícii Smernica č. 223 Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf. Proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov sa uskutočňuje na UNIZA na troch úrovniach: Na monitorovaní a periodickom hodnotení ŠP sa podieľajú: SvF získava údaje na sledovanie kvantitatívnych aj kvalitatívnych ukazovateľov kvality študijného programu prostredníctvom: Proces zberu údajov z informačných systémov prebieha v spolupráci prodekana pre výskum, garanta študijného programu a referátu pre doktorandské štúdium s podporou CeIKT. Za proces prípravy, realizácie a štatistického spracovania priamych meraní popisujúcich výkon študentov sú zodpovední jednotliví vyučujúci v koordinácii s garantmi študijných programov. Proces prípravy a exportu dát z nepriamych meraní zachytávajúcich vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je koordinovaný z úrovne oddelenia pre vedu a výskum UNIZA. Zodpovednou osobou za komunikáciu s zainteresovanými stranami pre potreby monitoringu a periodického hodnotenia je garant študijného programu v koordinácii s dekanom fakulty. Zodpovednou osobou za realizáciu monitoringu na fakulte je prodekan pre výskum v koordinácii s dekanom fakulty. Zodpovednou osobou za periodické hodnotenie študijných programov na úrovni Rady študijného programu je garant študijného programu, na úrovni fakulty dekan. Monitorovanie zachytávajúce vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je uskutočňované najmä prostredníctvom dotazníkov. Na úrovni katedier si garanti predmetov robia na konci semestra vlastné anonymné dotazníkové prieskumy so snahou o získanie spätnej väzby. Poznatky následne v ďalšom akademickom roku premietajú do výučbového procesu. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Výsledky spätne väzby sa uskutočňujú prostredníctvom prieskumov študentov - (https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf), ktoré sú pravidelne vyhodnocované. Na úrovni pedagógov sa spätná väzba a prijímané opatrenia uskutočňujú najmä na poradách príslušnej katedry. Výsledky dotazníkového prieskumu sú zverejňované od akademického roku 2010/2011. Príklad konkrétneho vyhodnotenia za ostatný akademický rok je možné nájsť na https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/2020_2021_dotaznik_studenti.pdf. Spätná väzba na úrovni študijného programu je získavaná prostredníctvom pravidelného anonymného dotazníka určeného študentom končiacich ročníkov všetkých stupňov vzdelávania. Slúži na zmapovanie celého študijného programu. Všeobecný súbor otázok
Na úrovni študijných programov garant študijného programu analyzuje získanú spätnú väzbu, identifikuje možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, návrhy na elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. Kľúčové zistenia a získané výsledky z prieskumov a spätnej väzby od študentov sú následne zverejňované na webovej stránke SvF UNIZA (), kde sú k dispozícii všetkým členom akademickej obce i verejnosti. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba od absolventov študijných programov mapuje efekt a dopad absolvovaného vysokoškolského vzdelávania na príslušnom stupni. Anonymný dotazník je určený všetkým absolventom, ktorí ukončili štúdium v danom študijnom programe za posledné tri roky.
Absolventi sú prostredníctvom Rady študijného programu v spolupráci s dekanom fakulty oslovení vyplniť dotazník. Súčasťou žiadosti je informácia o mieste uverejnenia predchádzajúcich výsledkov monitorovania a periodického hodnotenia. Garant študijného programu a vedúci zamestnanci analyzujú údaje z príslušnej časti získanej spätnej väzby, identifikujú možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození, navrhnú opatrenia na zlepšovanie kvality vzdelávania. Kľúčové zistenia a získané výsledky z prieskumov a spätnej väzby od absolventov sú následne zverejňované na webovej stránke SvF UNIZA (), kde sú k dispozícii všetkým členom akademickej obce i verejnosti. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené Radou študijného programu a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu.. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|