Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | technológia a manažment stavieb |
Stupeň štúdia: | 2. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Ján Mikolaj, CSc. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | technológia a manažment stavieb | Číslo podľa registra ŠP |
103632 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 2 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659T00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0732 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | inžiniersky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | inžinier - Ing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | Externá | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 30 2.ročník: 30 3.ročník: - 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventa Absolvent inžinierskeho štúdia študijného programu Technológie a manažment stavieb je kvalifikovaný odborník pre oblasť technológie, riadenia a ekonomiky stavebníctva, skúšobníctva, manažérstva kvality a výkonu správy s osobitným zameraním na inžinierske a pozemné stavby. Dokáže samostatne pripraviť a riadiť výstavbu zložitých inžinierskych a pozemných stavieb, riadiť výrobu stavebných materiálov, riadiť samostatne stavebnú firmu, vykonávať výskum s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Dokáže riadiť zamestnancov a viesť pracovné skupiny pôsobiace na veľkých projektoch. Vie analyzovať a riešiť problémy stavebnej výroby, optimalizovať stavebné postupy a zavádzať nové technológie do stavebných procesov. Získaním teoretických a praktických poznatkov môže sa absolvent inžinierskeho štúdia uplatniť najmä v prípravnej fáze investičného procesu a v príprave a výstavbe zložitých inžinierskych, pozemných a vodných stavieb. Získa schopnosti analyzovať variantné možnosti technologických procesov a ich uplatnenie v čase spracovania projektovej dokumentácie a realizačnej fáze; kvalifikovane riadiť procesy zmien technológie z pohľadu inovácií; posúdiť kvalitu stavebných materiálov, technologických postupov a konštrukcií; skúšať materiály, zmesi, konštrukcie; riadiť výstavbu stavieb; uplatniť optimálne postupy s ohľadom na ekonomiku a kvalitu; vykonávať ekonomický rozbor stavebného procesu; uplatniť princípy ekonomického riadenia. Absolvent štúdia už v rámci novo vznikajúcich požiadaviek Európskej komisie / smernica č. 2014/24/EU/ o zadávaní verejných zákaziek a aplikáciách BIM modelov, bude schopný aplikovať najnovšie poznatky z oblastí digitalizácie stavebníctva a využívať BIM informačné modelovanie v komplexnom rozsahu činností v stavebníctve. Bude schopný využívať aplikácie moderných inteligentných systémov uľahčujúcich výmenu informácii v rámci procesu návrhu projektu, výstavby a užívaní stavieb, riešení pri vizualizácii a simulácii informácii v rámci inteligentných modelov, využívaní spoločných dátových prostredí /Common data Environment/ vytvárajúcich priestor na zhromažďovanie, riadenie a zdieľanie 3D modelu a 2D dokumentácie pre projektové tímy. Absolvent môže využiť BIM modely na všetkých stupňoch projektového riadenia t.j v rámci prípravy, výstavby a prevádzky investičných projektov, pri správe majetku a objektívneho posúdenia návrhov vo výberových rozhodovacích procesoch. Absolvent štúdia vie pracovať samostatne, ako riadiaci pracovník pri dodržiavaní zásad etiky a morálky. Má uplatnenie vo výskume, vývoji, projekčnej fáze, uskutočňovaní a pri správe stavebného diela. Môže pracovať ako manažér, stavbyvedúci, významných stavebných dielach, technický dozorca, vie využívať výpočtovú techniku a manažérske teórie. Dokáže samostatne riešiť problémy ekonomiky a riadenia stavebnej výroby. Absolvent inžinierskeho štúdia si rozšíri teoretické vedomosti z exaktných a prírodných vied získané v priebehu bakalárskeho štúdia. Tieto vedomosti sú doplnené predmety manažmentu, riadenia a financovania. Absolvent inžinierskeho štúdia musí vedieť využívať výpočtovú techniku s možnosťou úpravy softvéru, aplikovať informačné systémy v stavebníctve vrátane GIS a BIM systémov a ich aplikácii, riadiť tím pracovníkov pri výstavbe zložitých pozemných, inžinierskych a dopravných stavieb, pripravovať a riadiť výrobu stavebných dielcov, dokázať riadiť stavebnú firmu, získať vedomosti z teórie technológie stavby, rekonštrukcie, obnovy, opráv a údržby najmä inžinierskych stavieb, aplikovať získané vedomosti do výroby dielcov a technologických postupov stavby, analyzovať systémy a rozhodovať s podporou výpočtovej techniky, vedieť navrhovať, optimalizovať a realizovať stavby podľa modelového prístupu a akceptovať ekonomické riešenia a kontrolu kvality. Absolvent štúdia dokáže pracovať efektívne ako jednotlivec, ako člen a ako vedúci tímu, identifikovať mechanizmy pre kontinuálny vlastný profesionálny vývoj a učenie sa, udržiavať kontakt s vývojom vo svojej disciplíne, riadiť sa primeranými praktikami v súlade s profesionálnym, právnym a etickým rámcom disciplíny. Absolvent je schopný získané vedomosti aplikovať na všetkých úrovniach prípravy a výstavby v rámci investičného procesu. Môže pracovať na úrovni stavby alebo na manažérskej pozícii stavebnej spoločnosti. Je plne kvalifikovaný pre prácu stavbyvedúceho a stavebného dozorcu. Môže uplatniť svoje poznatky na regionálnej úrovni /VUC/, ale taktiež na medzinárodnej scéne, nakoľko štúdium jazykov ho k tomu oprávňuje. Ciele vzdelávania Ciele vzdelávania vychádzajú z profilu absolventa a konkretizujú jeho schopnosti. Cieľom je, aby absolvent študijného programu mal takú kvalifikáciu a kompetencie vrátane prenositeľných, ktoré mu zaručujú schopnosť vykonávania manažérskych pozícii v oblasti stavebníctva, dopravy a investičných činností, vyplývajúcich z obsahu študijného programu. Ciele vzdelávania v rámci študijného programu sa nasledovné: [CV 1] – získanie prenositeľných a prierezových vedomostí v oblasti prípravy a riadenia investičných projektov [CV 2] - nadobudnutie kongitívnych zručnosti v oblasti stavebnej výroby, stavebných procesov a manažérskych systémov riadenia [CV 3] - získanie vedomostí a kompetencii v oblasti prípravy a implementácie optimalizačných procesov technológii stavebných prác [CV 4] - odborné a metodologické schopnosti riadenia systémov kontroly kvality stavebných výrobkov a vykonávania stavebných prác [CV 5] - kompetencie vykonávania projekčných prác a technického a energetického vybavenia stavieb [CV 6] - schopnosti riadenia a vykonávania manažérskych pozícii v rámci projekčných a stavebných spoločností [CV 7] - schopnosť riadiť správu cestnej infraštruktúry vrátane implementácie manažérskych systémov hospodárenia s vozovkami, mostami a asset manažmentu [CV 8] - poznanie a aplikácia informačných systémov GIS, BIM a informačných systémov v príprave a riadení stavieb cestnej infraštruktúry [CV 9] – získanie kompetencii v oblasti diagnostiky a zabezpečenia technického stavu objektov stavieb Výstupy vzdelávania Výstupy vzdelávania nadväzujú na ciele vzdelávania a podrobne ich identifikujú prostredníctvom konkrétnych predmetov. Povinné predmety sú základom pre všetky výstupy, jednotlivé konkrétne výstupy sú charakterizované povinne voliteľnými predmetmi. Rozklad výstupov sa uskutočňuje prostredníctvom deskriptorov v rámci informačných listov jednotlivých predmetov. VV1- vrcholový projektový manažér Absolvent je schopný aplikovať manažérske a informačné rozhodovacie procesy a technológie v riadiacich systémoch prípravy, výstavby a prevádzky stavebnej infraštruktúry. Je kompetentný vykonávať vypracovanie, prípravu a riadenia investičných projektov v rámci investičných, konzultačných a stavebných spoločností. Vie vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, investičnú prípravu a ekonomické posúdenie investičného projektu v stavebníctve.
VV2 - riadiaci pracovník /manažér projektu/ v stavebníctve Schopnosť riadenia procesu výstavby pozemných a inžinierskych stavieb na úrovni hlavného stavbyvedúceho. Zaisťuje zmluvné vzťahy, riadi finančné toky stanovuje zadanie stavebných prác. Má znalosti riadiť stavebné procesy zmluvných štandardoch FIDIC.
VV3- stavebný špecialista technológii Schopnosť vypracovania projektu organizácie výstavby pre veľké stavebné diela. Vypracovanie optimálnych časových plánov realizácie stavebných technológii, nadväznosti a súladu ich vykonávania. Riadi realizáciu technicky a technologicky náročných stavieb, je zodpovedný za riešenia so zvýšenými technologickými požiadavkami.
VV4 – stavebný špecialista v riadení kvality Kompetencie vykonávať manažérsku pozíciu pozíciu stavebno technického dozoru a manažéra riadenia kvality stavebného procesu. Zabezpečuje a organizuje komplexný systém riadenia kvality vrátane vypracovania plánov kontroly kvality podľa noriem ISO. Vyhodnocuje výsledky kontrolných skúšok kvality, zisťuje príčiny nekvality, stanovuje opatrenia na jej odstránenie.
VV5 - autorizovaný inžinier pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb Absolvovanie štúdia oprávňuje absolventa po získaní praxe uchádzať sa o pozíciu odbornej spôsobilosti a autorizovanej osoby a tým spôsobilosť vykonávať vybrané povolania v zmysle stavebného zákona. V rámci oprávnenia vyhotovuje projektovú dokumentáciu týkajúcu sa technického, technologického a energetického vybavenia stavieb, vyhotovuje podklady na hodnotenie vplyvu stavby na životné prostredie.
VV6 - riaditeľ organizačnej jednotky v stavebníctve Absolvent štúdia je schopný vykonávať funkciu riaditeľa súkromnej stavebnej spoločnosti resp. riaditeľa organizačnej jednotky v rámci organizačného poriadku projekčných, stavebných a správcovských spoločností. Zabezpečuje riadenie výrobného procesu, zaisťuje manažment všetkých podporných činností na zabezpečenie výrobných procesov a hospodárskych výsledkov.
VV7 - riadiaci pracovník v cestnej infraštruktúre Na základe štúdia je absolvent schopný vykonávať pozíciu riadiaceho pracovníka na správe ciest a to Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest, Vyššieho územného celku a miest a obcí. Je schopný riadiť, koordinovať, kontrolovať oblasť prípravy, výstavby alebo správy a údržby cestnej infraštruktúry.
VV8 - technický špecialista v cestnej infraštruktúre Absolvent má kompetencie v oblasti koordinačných, analytických a správcovských činností v oblasti cestnej infraštruktúry, informačného a riadiaceho systému modelu cestnej siete, správy majetku cestnej infraštruktúry
VV9 - špecialista pre správu a údržbu cestnej infraštruktúry Po ukončené štúdia má študent kompetencie vykonávať pozíciu technického špecialistu najmä na úseku, výkonu údržby a rehabilitácie vozoviek. Riadi, organizuje, koordinuje a zabezpečuje prevádzkovú spôsobilosť pozemných komunikácií a zodpovedá za ich diagnostiku v štádiu výstavby, opráv a prevádzky.
|
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Indikované povolania pre absolventov študijného programu sú nasledovné: - hlavný stavbyvedúci - stavebno - technický dozor - manažér prevádzkového úseku. Získané kvalifikácie /na výkon povolania/ - na základe kariet kvalifikácii - sú nasledovné: - U 1323002-01093 hlavný stavbyvedúci -II.stupeň - - U 2142005-01164 stavebno - technický dozor – II.stupeň - - C 1219006-01010 manažer prevádzkového úseku Pre každú kvalifikáciu je definovaný kvalifikačný štandard, hodnotiaci štandard a metodické usmernenia. Kvalifikačný štandard definuje požiadavky z hľadiska vedomosti, zručnosti a kompetencii. Hodnotiaci štandard definuje kritéria hodnotenia a hodnotiacu spôsobilosť. Detailný popis obsahu kvalifikácie je uvedený: https://www.kvalifikacie.sk/kartoteka-kariet-kvalifikacii#/ Potenciál programu z pohľadu uplatnenia sa na trhu práce Po získaní potrebnej praxe a vykonaní požadovaných skúšok odbornej spôsobilosti resp. autorizačného osvedčenia môže absolvent získať oprávnenie na výkon zamestnaní: - hlavný projektový manažér – kód: 6902/2 - stavebný špecialista technológii - kód: 4318/2 - riadiaci pracovník /manažér projektu/ v stavebníctve - kód 4253/2 - stavebný špecialista v riadení kvality - kód 4326/1 - autorizovaný inžinier pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb – kód: 495955/1 - riaditeľ organizačnej jednotky v stavebníctve - riadiaci pracovník v cestnej infraštruktúre – kód 6879/2 - technický špecialista v cestnej infraštruktúre - špecialista pre správu a údržbu cestnej infraštruktúry - popis obsahu a kvalifikačné požiadavky jednotlivých zamestnaní sú uvedená na: https://www.sustavapovolani.sk/register_zamestnani Indikované povolania a trajektórie, ktoré sú definované profilovým zameraním, v rámci ktorých si študenti môžu vybrať svoju vlastnú cestu profilácie / vid. Kap.4,/ sú zároveň navzájom prepojené. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Slovenská komora stavebných inžinierov - SKSI, Bratislava Metrostav a.s. Bratislava
|
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu TMS sa na základe absolvovaného študijného programu uplatňujú v oblasti, prípravy a riadenia stavieb, investičnej prípravy projektov, skúšobníctva ,manažérstva kvality a riadenia výkonu správy dopravných, inžinierskych a pozemných stavieb. Uplatňujú sa vo verejnej správe či vedenia stavebných spoločnosti v rámci podnikateľského sektora. Uplatňujú sa pri riadení projektov so schopnosťou aplikácie moderných metód projektového riadenia a informačných systémov vrátane informačného modelovania stavieb. Absolventi podnikajú na základe živnostenského oprávnenia alebo sú kľúčovou osobou dodávateľských spoločností stavebných prác v rámci veľkých stavebných spoločností. Absolventi sa uplatňujú najmä v: - správcovských spoločnostiach dopravných a inžinierskych stavieb ako napr. – SSC,NDS,ŽSR , VUC a obce. - stavebných spoločnostiach - v projekčných spoločnostiach - spoločnostiach vykonávajúcich stavebný dozor - spoločnostiach vykonávajúcich kontrolu kvality prác - spoločnostiach vykonávajúcich riadenia stavebnej výroby a rozpočtovania stavieb - konzultačných spoločnostiach v rámci riadenia investičných projektov - vo výskumných a vývojových spoločnostiach - v znaleckej a expertnej posudkovej činnosti Na základe prieskumov vykonaných SvF je uplatniteľnosť absolventov v odbore stavebníctvo na úrovni 91% . V odbore stavebníctvo pracuje až 92% absolventov. Nájsť zamestnanie v období do 6 mesiacov po ukončení štúdia uviedlo 94 % absolventov. Podľa prieskumov SvF je koeficient nezamestnanosti absolventov SvF (všetky programy spolu):
Z hľadiska študijného programu Technológia a manažment stavieb je podľa prieskumu https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3659T15&year=2019, uplatniteľnosť za roky 2018 a 2019 -100%. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Ľubica Suroviaková - SZČO, podnikanie v stavebníctve Ing. Janka Gabaríková - Uranpres s.r.o. Prešov, stavebný ekonóm Ing.Dávid Micháleka - Arch projekt Púchov, projektant Ing.Jana Dolinajcová - Stavebný úrad Strečno, manažér Ing.Tomáš Počík - I.N.V.E.S.T -Oravská jasenica, stavebný manažér Ing. Miroslav Drahoš - MMD s.r.o Bratislava, stavebný manažér Ing.Adriana Rozenbergová - SZČO, stavebný dozor Ing.jana Vošková - Slovenská správa ciest, hodpodárenie s mostnými objektmi |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
SKSI Bratislava Metrostav a.s. Bratislava
|
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-203.pdf) Smernica 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-204-uplne-znenie.pdf) Smernica 205 - Pravidlá pre priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na UNIZA (LINK: smernica-UNIZA-c-205.pdf ), Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA (LINK smernica-UNIZA-c-212.pdf) . Na úrovni fakulty platí: Príkaz dekan č. 12/2021 o tvorbe odporúčaných študijných plánov v inžinierskom štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2021/2022. Vyššie uvedené smerinice sú na úrovni študijného programu dodržiavané. Vzhľadom na to, že podmienkou na výkon indikovaných povolaní je aj autorizácia resp. odborná spôsobilosť, štruktúra učebných plánov dodržiava aj tzv. zoznam neopomenuteľných predmetov, ktoré určila SKSI. Pre úspešné absolvovanie štúdia musí študent v kreditovom systéme získať príslušný počet kreditov. Študijný program má v dennej forme štúdia stanovený minimálny počet kreditov - 120. Všetci učitelia v študijnom programe sa prioritne vo svojej profesijnej činnosti venujú oblastiam, ktoré prednášajú resp.vedú cvičenia. Ich pracovná záťaž nepresahuje maximá definované smernicouč. 212, t.j. prednášajúci negarantujú viac ako 5 predmetov za semester a jednotliví pedagógovia vedú menej ako 5 diplomových prác Priebeh štúdia sa riadi Študijným poriadkom pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://svf.uniza.sk/subory/August_2021/S_209_2021_%C5%A0tudijn%C3%BD_poriadok_pre_1._a_2._stupe%C5%88_vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9ho_%C5%A1t%C3%BAdia_na_UNIZA.pdf Pre podmienky fakulty sú informácie zhrnuté v materiáloch: Informácie o štúdiu 2021/2022 (https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf) a Informácie o štúdiu 2021/2022 pre novoprijatých študentov (https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast_2.pdf). |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Odporúčané profilácie – trajektórie, štúdia vychádzajú z výstupov vzdelávania a indikovaných povolaní a zamestnaní. Zároveň definujú predmety, ktoré sú pre jednotlivé trajektórie odporúčané. Študent si zvolením svojej profesijnej cesty tak bude schopný uplatniť sa v definovaných indikovaných povolaniach a zamestnaniach na základe sústavy povolaní. Zároveň sú jednotlivé profilové zamerania vytvorené tak, aby zabezpečovali prenositeľné spôsobilosti najmä v oblastiach riadenia stavebnej výroby, riadenia stavebných technológii a riadenia investičných projektov. Profilové zameranie: 1.Riadenie investičných projektov: indikované povolanie: hlavný stavbyvedúci výkon zamestnania: riadiaci pracovník v stavebníctve, hlavný projektový manažér
indikované povolanie: hlavný stavbyvedúci výkon zamestnania: stavebný špecialista technológii, riaditeľ organizačnej jednotky v stavebníctve
indikované povolanie: stavebno technický dozor výkon zamestnania: stavebný špecialista v riadení kvality
indikované povolanie: manažér prevádzkového úseku výkon zamestnania: autorizovaný inžinier pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb
indikované povolanie: manažér prevádzkového úseku výkon zamestnania: špecialista pre správu a údržbu cestnej infraštruktúry, technický špecialista v cestnej infraštruktúre, riadiaci pracovník v cestnej infraštruktúre
Študijný program vychádza z nosných tém jadra znalostí študijného odboru stavebníctvo. Tie tvoria 67% z celkového obsahu študijného programu. Spolu s profilovými predmetmi je obsah študijného odboru v študijnom programe naplnený na úrovni 100%. Profilácia študijného program je vytvorená profilovými predmetmi, ktoré sa skladajú z povinných, povinne voliteľných predmetov a výberových predmetov . Výberom z povinne voliteľných predmetov si študenti môžu vytvoriť si vlastnú cestu profilácie štúdia. Môžu si ju vybrať z nasledovných profilových zameraní alebo jej modifikáciou. Ide o nasledovné profilové zamerania.
povinne voliteľné predmety: Marketing a podniková kultúra, Plánovanie a modelovanie dopravnej infraštruktúry, , Facility managemen, Inteligentné dopravné systémy
povinne voliteľné predmety: Marketing podniká kultúra, Inžinierska geodézia, Tunely, Personálny manažment
povinne voliteľné predmety: Technológia a mechanizácia traťových prác, Podzemné stavby, Rekonštrukcia dopravných stavieb, Personálny manažment
povinne voliteľné predmety: Technológia a mechanizácia traťových prác, Podzemné stavby, Tunely, Právo v stavebníctve
povine voliteľné predmety: Mechanika vozoviek, Plánovanie a modelovanie dopravnej infraštruktúry, Mosty –Bbridge management, Právo v stavebníctve Vyvojový diagram popisuje štruktúru predmetov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov. Pre potreby študentov definuje možnosti profilových zameraní pre potrebu vytvorenia vlastnej profilovej cesty štúdia.
Z dôvodu získania praktických vedomostí sú zabezpečované výberové prednášky významnými odborníkmi z praxe podľa jednotlivých zameraní tak, aby tieto splnili svoj účel a študenti získali dostatočné množstvo nevyhnutných informácii a znalostí priamo z výrobnej praxe. |
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
120 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia: absolvovanie a kladné priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhou kreditov uvedenou v informačných listoch; vypracovanie samostatných zadaní z jednotlivých predmetov; vypracovanie semestrálnych projektov, absolvovanie odbornej praxe a odbornej exkurzie. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Na úrovni dekana fakulty: Príkaz dekana č. 2/2021 o prihlasovaní sa študentov na štátne skúšky na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a Príloha č. 1 (prihláška na štátne skúšky) a Príloha č. 2 (predmety štátnej skúšky v akademickom roku 2020/2021) - https://svf.uniza.sk/subory/Febru%C3%A1r_2021/2021_2_pr%C3%ADkaz_dekana_prihlasovanie_na_statne_skusky_2020_2021.pdf Príkaz dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií na vykonanie štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021, Dodatok k Príkazu č. 8/2021 - https://svf.uniza.sk/subory/M%C3%A1j_2021/2021_8_prikaz_dekana_clenovia_komisii_statnych_skusok_2021.pdf Štúdium sa riadne skončí absolvovaním štúdia podľa príslušného študijného programu. Študent musí splniť všetky povinnosti predpísané pre študijný program a to:
Konkrétne počty kreditov na postup do vyššieho ročníka je uvedený na: Pravidlá pre opakovanie štúdia: Riadia sa nasledujúcim príkazom dekana: Príkaz dekana č. 4/2021 o podmienkach uzatvorenia roka štúdia a zápisu do vyššieho a do rovnakého roka štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2021/2022 - https://svf.uniza.sk/subory/Marec_2021/2021_4_pr%C3%ADkaz_dekana_uzatvorenie_roka_a_zapis_do_vyssieho_roka_2021_2022.pdf. Pravidlá na predĺženie štúdia Predĺženie štúdia sa usmerňuje nasledovným metodickým usmernením dekana:
|
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 42.0, 2 r.: 50.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r: 18.0, 2 r. 10.0 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r: 2.0, 2 r. 1.0.0 | |
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | 120 | |
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 9 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 3 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | nie je relevantné | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | nie je relevantné | |
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf Na úrovni fakulty je overovanie výstupov vzdelávania zahrnuté v metódach hodnotenia celkových výstupov vzdelávania študijného programu Technológia amanažment stavieb v časti záverečná práca a štátna skúška. Vzhľadom na to, že všetky výstupy nemusia byť konkrétne merateľné preto sa overujú exaktne cez výstupy vzdelávania predmetov. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia ktoré sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov, kde je uvedená aj ich váha. Overovanie výstupov vzdelávania a zásady ich hodnotenia ako aj metódy hodnotenia sú v súlade s dokumentom Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA uvedenými v Metodickom odporúčaní UNIZA na str. 39. Hodnotenie zodpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch vychádza z troch zásad, ktoré uvádza aj Metodické usmernenie UNIZA. Sú to v jednotlivých predmetoch praktické vedomosti študenta, teda či dokáže získané poznatky aplikovať do praxe. Rovnako dôležité je aj zistenie kvality jeho vedomostí, či ovláda podstatu učiva a či jej aj rozumie. Dôležitá je aj kvantita vedomostí, teda ich množstvo ktorým študent disponuje. Učitelia hodnotenie študentov vykonávajú tak, aby toto bolo jednoznačne cielené, systematické, efektívne a informatívne, čo je možné vidieť aj z náplne jednotlivých informačných listov predmetov študijného programu. Možnosti opravných postupov na skúškach sú vždy uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. V prípade študijného programu rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí študijného programu.
|
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Témy zaverečných prác študentov sú zamerané na problematiku technológii, výstavby, riadenia a správy stavieb a dopravnej infraštruktúry v rámci profilu absolventa TMS. Záverečné práce sú archivované v Evidencii záverečných prác v univerzitnej knižničnej databáze. (http://kniznica.uniza.sk/ezp). Všetky záverečné práce sú súčasne evidované v Centrálnom registri záverečných prác (CRZP) dostupnom na https://crzp.cvtisr.sk/.
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Riadne ukončenie štúdia je podmienené okrem úspešného absolvovania jednotlivých predmetov záverečnou prácou a jej obhajobou ktoré tvoria jeden predmet štátnej skúšky. Obhajovať záverečnú prácu a konať štátnu skúšku je možné až po splnení všetkých ostatných študijných povinností predpísaných študijným plánom. Záverečnou prácou je v druhom stupni štúdia diplomová práca. Povinným predmetom štátnej skúšky v študijnom programe technológia amanažment stavieb je odborná rozprava. Diplomovou prácou študent preukazuje osvojenie si základných metód vedeckej práce, úroveň vedomostí v oblasti nosných tém jadra znalostí študijného odboru, orientáciu v problematike témy diplomovej práce. Študent prezentuje schopnosti štúdia odbornej a vedeckej literatúry a následného triedenia, analýzy a syntézy získaných informácií. Tému záverečnej práce si volí študent z tém, ktoré zverejňuje garantujúce pracovisko v termínoch určených v harmonograme. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného garantujúceho pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom štúdia, ktoré študent absolvoval. Vedúci garantujúceho pracoviska určí pre každú tému vedúceho a oponenta záverečnej práce (ak je potrebné aj konzultanta). Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce, ktorý sa vyberá výhradne z externého prostredia, posudzuje a klasifikuje záverečnú prácu. U diplomových prác sa hodnotí spôsob spracovania práce (rozsah, vyváženosť, vnútorná nadväznosť častí práce), splnenie zadaných cieľov a originalita spracovania témy práce, vhodnosť metodológie na splnenie cieľov práce, originalita a hodnota dosiahnutých vlastných výsledkov, teoretická alebo praktická využiteľnosť navrhovaných záverov a odporúčaní v praxi, preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, spracovanie teoretickej časti práce, práca s literatúrou, inými informačnými zdrojmi (rozsah, štruktúra, reprezentatívnosť, dodržanie citačnej normy), formálna stránku diplomovej práce, jazyková, grafická a estetická úpravu, aktivita pri spracovaní diplomovej práce a systematickosť práce študenta, schopnosť samostatne a tvorivo pracovať, účasť na konzultáciách. V súlade s § 62a, § 63 ods. 7 až 13 a § 113ad zákona o VŠ musí byť záverečná práca každého študenta v elektronickej forme zaslaná do centrálneho registra záverečných, rigoróznych a habilitačných prác (ďalej len „CRZP“) a na základe informácie z CRZP overená miera originality zaslanej práce. Podrobnosti upravuje Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA. Záverečná práca musí byť vypracovaná podľa predpísaných formálnych náležitostí v dvoch exemplároch. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. Štátne skúšky sa konajú v termínoch určených v harmonograme. Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmet štátnej skúšky (odborná rozprava) na garantujúcom pracovisku najneskôr dva mesiace pred začiatkom konania štátnych skúšok. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Garantujúce pracovisko zverejní harmonogram štátnych skúšok najneskôr týždeň pred začiatkom konania štátnych skúšok. Štátne skúšky a vyhlásenie ich výsledkov sú verejné. Priebeh štátnych skúšok riadi a za činnosť skúšobnej komisie zodpovedá predseda skúšobnej komisie. Štátne skúšky sa konajú za prítomnosti predsedu a najmenej troch členov skúšobnej komisie. Pri obhajobe záverečnej práce študent prezentuje výsledky svojej záverečnej práce, vyjadrí sa k posudku vedúceho a oponenta záverečnej práce a odpovedá na otázky k záverečnej práci. Obhajoby záverečnej práce sa spravidla zúčastňuje aj vedúci záverečnej práce a oponent. Ich účasť nie je nutnou podmienkou konania štátnej skúšky. Pri štátnej skúške z odbornej rozpravy odpovedá študent na otázky zo stanovených okruhov tém, ktoré môžu vyplývať aj z témy diplomovej práce. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity. Počet kreditov je uvedený v študijnom programe. Jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa § 10 ods. 4 Študijného poriadku SvF UNIZA. Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. Riadne ukončenie štúdia je podmienené okrem úspešného absolvovania jednotlivých predmetov záverečnou prácou a jej obhajobou ktoré tvoria jeden predmet štátnej skúšky. Obhajovať záverečnú prácu a konať štátnu skúšku je možné až po splnení všetkých ostatných študijných povinností predpísaných študijným plánom. Záverečnou prácou je v druhom stupni štúdia diplomová práca. Povinným predmetom štátnej skúšky v študijnom programe pozemné staviteľstvo je odborná rozprava. Diplomovou prácou študent preukazuje osvojenie si základných metód vedeckej práce, má hlbokú úroveň vedomostí v oblasti nosných tém jadra znalostí študijného odboru, orientáciu v problematike témy diplomovej práce. Študent prezentuje schopnosti štúdia odbornej a vedeckej literatúry a následného triedenia, analýzy a syntézy získaných informácií. Tému záverečnej práce si volí študent z tém, ktoré zverejňuje garantujúce pracovisko v termínoch určených v harmonograme. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného garantujúceho pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom štúdia, ktoré študent absolvoval. Vedúci garantujúceho pracoviska určí pre každú tému vedúceho a oponenta záverečnej práce (ak je potrebné aj konzultanta). Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce, ktorý sa vyberá výhradne z externého prostredia, posudzuje a klasifikuje záverečnú prácu. U diplomových prác sa hodnotí spôsob spracovania práce (rozsah, vyváženosť, vnútorná nadväznosť častí práce), splnenie zadaných cieľov a originalita spracovania témy práce, vhodnosť metodológie na splnenie cieľov práce, originalita a hodnota dosiahnutých vlastných výsledkov, teoretická alebo praktická využiteľnosť navrhovaných záverov a odporúčaní v praxi, preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, spracovanie teoretickej časti práce, práca s literatúrou, inými informačnými zdrojmi (rozsah, štruktúra, reprezentatívnosť, dodržanie citačnej normy), formálna stránku diplomovej práce, jazyková, grafická a estetická úpravu, aktivita pri spracovaní diplomovej práce a systematickosť práce študenta, schopnosť samostatne a tvorivo pracovať, účasť na konzultáciách. V súlade s § 62a, § 63 ods. 7 až 13 a § 113ad zákona o VŠ musí byť záverečná práca každého študenta v elektronickej forme zaslaná do centrálneho registra záverečných, rigoróznych a habilitačných prác (ďalej len „CRZP“) a na základe informácie z CRZP overená miera originality zaslanej práce. Podrobnosti upravuje Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA. Záverečná práca musí byť vypracovaná podľa predpísaných formálnych náležitostí v dvoch exemplároch. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. Štátne skúšky sa konajú v termínoch určených v harmonograme. Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmet štátnej skúšky (odborná rozprava) na garantujúcom pracovisku najneskôr dva mesiace pred začiatkom konania štátnych skúšok. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Garantujúce pracovisko zverejní harmonogram štátnych skúšok najneskôr týždeň pred začiatkom konania štátnych skúšok. Štátne skúšky a vyhlásenie ich výsledkov sú verejné. Priebeh štátnych skúšok riadi a za činnosť skúšobnej komisie zodpovedá predseda skúšobnej komisie. Štátne skúšky sa konajú za prítomnosti predsedu a najmenej troch členov skúšobnej komisie. Pri obhajobe záverečnej práce študent prezentuje výsledky svojej záverečnej práce, vyjadrí sa k posudku vedúceho a oponenta záverečnej práce a odpovedá na otázky k záverečnej práci. Obhajoby záverečnej práce sa spravidla zúčastňuje aj vedúci záverečnej práce a oponent. Ich účasť nie je nutnou podmienkou konania štátnej skúšky. Pri štátnej skúške z odbornej rozpravy odpovedá študent na otázky zo stanovených okruhov tém, ktoré môžu vyplývať aj z témy diplomovej práce. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity. Počet kreditov je uvedený v študijnom programe. Jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa § 10 ods. 4 Študijného poriadku SvF UNIZA. Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. Kompatibilitu a vzájomné porovnávanie úrovne študentov PS v rámci ČR a SR zabezpečuje každoročná výmena predsedov štátnicových komisií (SvF Bratislava, FST ČVUT Praha, FAST VUT Brno, SvF TU Košice). To znamená, že pred „covidovým“ obdobím boli predsedami štátnicových komisií kolegovia z uvedených fakúlt a min. jeden člen komisie bol zástupca praxe s vedeckou hodnosťou PhD. |
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) V rámci predmetného študijného programu sa študijný plán zostavuje prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole a obsahuje ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Zahraničné mobility vedecko-pedagogických pracovníkov sú požadované v rámci plnenia podmienok pre habilitačné a inauguračné konania na fakulte. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (Link: 02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov ŽUŽ sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. Obidva dokumenty sa na úrovni študijného programu nemuseli byť doposiaľ uplatnené. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)) |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia mna Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk))
|
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/ |
|
Aktuálny rozvrh | |
https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php
|
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prof.Ing.Ján Mikolaj,CSc vedúci Katedry technológie a manažmentu stavieb jan.mikolaj@uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
meno autora ZP meno školiteľa názov záverečnej práce
2015/2016
2021/2022
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bc.Matej Starší |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doc.Ing.Juraj Šrámek,PhD |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijné referentky a administratíva: https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat Mgr. Mária Hírešová Monika Ilovská referentka pre medzinárodné mobility, štúdium v zahraničí (Erazmus+): Mgr. Zuzana Pudiková https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici Kariérny poradca: PhDr. Miroslava Bruncková, PhD. https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Ubytovacie zariadenie UZ Veľký Diel: Jozef Lacek (riaditeľ UZ Veľký Diel) Ubytovacie zariadenie UZ Hliny V: Ing. Miroslav Stromček (riaditeľ UZ Hliny V) http://hliny.internaty.sk/?i=ubytovanie
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Vzhľadom na potreby študijného programu sú v rámci fakulty a jednotlivých katedier k dispozícii nasledovné učebne a laboratória:
Štandardným vybavením učební sa rozumie - počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom. Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. SvF UNIZA je vybavená prístrojmi a zariadeniami, ktoré umožňujú študentom v spolupráci s učiteľmi a výskumnými pracovníkmi získavať v priebehu spracovania bakalárskych, diplomových a doktorandských prác odborné poznatky z celého spektra činností študijného odboru. V laboratóriách katedier a v Skúšobnom laboratóriu SvF UNIZA (akreditované SNAS) je prístrojové vybavenie zodpovedajúce v úzkej nadväznosti na vedecko-výskumné profily katedier Všetky laboratóriá katedier sú prístupné študentom. Prebieha v nich pravidelná výučba a sú k dispozícii aj bakalárom, diplomantom a doktorandom pri spracovávaní bakalárskych, diplomových, resp. doktorandských prác. Katedra TMS - má k dispozícii špičkové vybavenie na experimentálne meranie kvality a únavy asfaltových zmesí, akcerelované testovanie vozoviek /ATZ/ - užívací vzor - na meranie dlhodobých účinkov zaťaženia ne konštrukciu vozoviek a simulátor riadenia prevádzky tunelov. V spolupráci s Výskumným centrom využíva unikátnu diagnostickú techhniku pre hromadný zber dát a hodnotenie prevádzkovej spôsobilosti vozoviek. V laboratóriu KGt sústredenom sa vyučuje základný program skúšok mechaniky zemín a hornín, a niektoré špeciálne geotechnické skúšky na zistenie filtračných a technologických vlastností. Laboratórium má k dispozícii unikátne veľkorozmerové zariadenie na šmykové a deformačné skúšky pre testovanie zemných konštrukcií vystužených geosyntetikami a unikátne mobilné zariadenie - statickú penetračnú súpravu PAGANI TG 63-200. KSKM disponuje potrebnými zariadeniami na výskum odolnosti nosných konštrukčných prvkov (hydraulický pulzátor a lámacia dráha, lis ALPHA, lis MATEST ), ako aj na sledovanie napätosti a deformácií pri experimentálnych analýzach správania sa nosných prvkov pod zaťažením. Má k dispozícii meraciu linku na snímanie deformácií stavebných konštrukcií a mostov SPIDER 8 s aplikáciami v laboratórnych podmienkach ako aj in situ. Súčasťou prístrojového vybavenia katedry sú ultrazvukový hrúbkomer SONAGAG, ultrazvukový prístroj PUNDIT, prístroj na odtrhové skúšky DYNAMETER, prístroj na zisťovanie polohy výstuže PROFOMETER 5, tvrdomer na nameranie tvrdosti a následne pevnosti kovov EQUOTIP, analyzátor korózie výstuže a pod. Experimentálne merania v laboratóriu KCEI v budove BJ037 sú dopĺňané laboratórnymi skúškami zameranými na zisťovanie teplo technických charakteristík cestných stavebných materiálov. V problematike materiálov používaných v konštrukčných vrstvách cestných vozoviek katedra disponuje dostatočným prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov kameniva a špičkovým prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov rôznych druhov spojív a asfaltových zmesí podľa aktuálnych STN EN. Taktiež má dostatočné prístrojové vybavenie na simulovanie účinkov pôsobenia klimatických vplyvov na cestné stavebné materiály a disponuje penetračným radarom na zisťovanie vrstiev konštrukcií vozovky. Katedra je vybavená prístrojmi na automatizované sledovanie prvkov dopravného prúdu a analýzu emisných a hlukových pomerov pozdĺž cestných komunikácií. Na vzdelávacie a vedecko-výskumné aktivity využíva KŽSTH experimentálnu základňu, ktorej súčasťou je vonkajší skúšobný stend, klimatizovaná skriňa, hydraulický lis, pulzátor, zariadenia na zisťovanie deformačnej odolnosti konštrukčných vrstiev podvalového a zariadenie na stanovenie penetračného modulu. Katedra disponuje aj prístrojmi a zariadeniami na meranie a zaznamenávanie geometrických parametrov koľaje (merací vozík KRAB-Light), deformačných a teplotných charakteristík, rôznymi typmi hutniacich zariadení a zariadeniami pre granulometrické zloženie sypkých materiálov (vibračný stôl, sady sít, sušičky). Materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební je evidované na: https://vav.uniza.sk/vevysun.php?id=1 SvF spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/svf/. Okrem uvedených učební sa používajú celouniverzitné učebne evidované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Technické vybavenie týchto učební je uvedené formou virtuálnych prehliadok na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php.
|
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Informácie potrebné pre efektívne riadenie študijných programov sa na UNIZA nachádzajú v Akademickom informačnom a vzdelávacom systéme UNIZA (AIVS). Podrobnosti o zdrojoch informácií v tejto oblasti sú v Smernici č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline č. 16 https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf a v Smernici č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-218.pdf. Referát pre rozvrhy v spolupráci s príslušnými študijnými oddeleniami fakúlt a s Centrom informačných a komunikačných technológií (CeIKT) zhromažďujú v informačných systémoch údaje o pasportizácii disponibilných priestorov a o inventarizácii techniky využívanej v študijných programoch. Osobitne sú v systéme vyznačené objekty, ktoré sú dostupné aj študentom a zamestnancom so zdravotným znevýhodnením. Relevantnými informačnými zdrojmi pre uchádzačov o štúdium a študentov sú informácie o fakultných študijných programoch, ako aj informácie o celouniverzitných študijných programoch. Podstatné informácie o štúdiu vrátane študijných programov, pokynov k prijímaciemu konaniu, ukončeniu štúdia a pod. sú súčasťou vnútorných predpisov UNIZA alebo jej súčastí. Prístup k týmto dokumentom je na webe UNIZA na stránke www.uniza.sk v časti Uchádzači. Podrobné informácie k študijným programom sú umiestnené na stránkach fakulty s možnosťou využiť odkazy na hlavnej stránke. Informácie k aktuálne zabezpečovaným študijným programom v dennej forme v príslušnom akademickom roku sú vždy umiestnené na webovej stránke Študijné programy. Prístup k študijnej literatúre zabezpečuje Univerzitná knižnica UNIZA (UK) http://ukzu.uniza.sk/ - pozri aj Smernicu č. 217, čl. 17: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností. Prístup k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v UK, a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady. Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. Na katedrách fakulty sú zriadené katedrové knižnice s prístupom študentov cez poverených zamestnancov. Na prednáškach a cvičeniach sú študenti pravidelne informovaní o prístupoch k online zdrojom.
|
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. V súčasnosti pre vykonávanie online prednášok a cvičení sa využíva systém MS Teams, k dispozícii sú návody z Centra informačných a komunikačných technológií (CIKT) : https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/microsoft-teams-informacie/ |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – študijné plány a autorizácia absolventov pre výkony autorizovaných povolaní a odborných spôsobilostí. Strabag a.s - exkurzie, odborné praxe Proma s.r.o. Žilina - BIM prednášky Kros a.s. - výpočtové softvéry, kalkulácia stavebných prác, riadenie stavebej výroby Odis s.r.o. – Oceňovacie a Informačné systémy First sk, S.r.o.- stavebný softvér
|
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf ) |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) a https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus. Na úrovni fakulty má tito aktivity v portfóliu predekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy. Link na stránku Erasmus+ : https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus Kontaktná osoba: Ing. arch. Peter Krušinský, PhD. Kontakt (mail): peter.krušinský@uniza.sk |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na inžinierske štúdium (študijný program druhého stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania prvého stupňa (Zákon o vysokých školách č.131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov) v rovnakom študijnom odbore, pričom súčet počtu získaných kreditov za predchádzajúce vysokoškolské štúdium, ktorým bolo získané vysokoškolské vzdelanie a počtu kreditov potrebných na riadne skončenie študijného programu 2. stupňa, na ktorý sa uchádzač hlási, musí byť najmenej 300 kreditov. V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium, najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania prvého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. V tomot prípade garant študijného programu so spolugarantmi posudzuje portfólio absolvovaných predmetov v 1. stupni vysokoškolského štúdia a súlad predmetov so zoznamom „neopomenuteľných predmetov", vydaných SKSI. Podmienky bližšie špecifikuje Príkaz dekana SvF č.3: V prípade uchádzača z príbuzných študijných programov SR a zahraničných uchádzačov garant programu so spolugarantmi posudzuje portfólio absolvovaných predmetov v Bc. stupni. Uchádzačom, ktorí prejavia záujem ponúka Stavebné fakulta bezplatné doučovanie v oblasti matematiky a fyziky ešte pred nástupom na bakalárske štúdium, tak aby si upevnili svoje základy z týchto predmetov, ktoré tvoria jadro znalostí pre technické predmety v študijnom programe IKDS. |
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Link: https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf. UNIZA touto smernicou garantuje, že:
Fakulty a ústavy UNIZA vypracujú zásady a pravidlá prijímacieho konania pre jednotlivé stupne štúdia, na ktoré sú prijímaní uchádzači, a to: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium v príslušnom stupni sú vypracované v štruktúre a obsahujú informácie, ktoré definuje čl. 2 tejto Smernice. Na úrovni fakulty platí Príkaz dekana č. 3/2021 o podmienkach prijímacieho konania v roku 2021 na štúdium študijných programov, ktoré zabezpečuje Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline v bakalárskom a inžinierskom štúdiu (https://svf.uniza.sk/subory/Febru%C3%A1r_2021/2021_3_prikaz_dekana_upravene_podmienky_prijimacieho_konania_2021_2022.pdf).
|
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
Výsledky prijímacích konaní za ostatné roky sú uvedené v nasledovnej tabulke
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni UNIZA je pre potreby monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu k dispozícii Smernica č. 223 Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf. Proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov sa uskutočňuje na UNIZA na troch úrovniach: Na monitorovaní a periodickom hodnotení ŠP sa podieľajú: SvF získava údaje na sledovanie kvantitatívnych aj kvalitatívnych ukazovateľov kvality študijného programu prostredníctvom: Proces zberu údajov z informačných systémov prebieha v spolupráci prodekana pre vzdelávanie, garanta študijného programu, referátu pre vzdelávanie s podporou CeIKT. Za proces prípravy, realizácie a štatistického spracovania priamych meraní popisujúcich výkon Monitorovanie zachytávajúce vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je uskutočňované najmä prostredníctvom dotazníkov. Na SvF vykonávame pravidelne dotazníkové prieskumy medzi uchádzačmi, študentmi aj absolventmi študijného programu, študenti hodnotia kvalitu výučby jednotlivých predmetov prostredníctvom AIVS. Na úrovni katedier si garanti predmetov robia na konci semestra vlastné anonymné dotazníkové prieskumy so snahou o získanie spätnej väzby. Poznatky následne v ďalšom akademickom roku premietajú do výučbového procesu. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Výsledky spätne väzby sa uskutočňujú prostredníctvom prieskumov študentov - (https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf), ktoré sú pravidelne vyhodnocované. Na úrovni pedagógov sa spätná väzba a prijímané opatrenia uskutočňujú najmä na poradách príslušnej katedry. Výsledky dotazníkového prieskumu sú zverejňované od akademického roku 2010/2011. Príklad konkrétneho vyhodnotenia za ostatný akademický rok je možné nájsť na https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/2020_2021_dotaznik_studenti.pdf. Spätná väzba na úrovni študijného programu je získavaná prostredníctvom pravidelného anonymného dotazníka určeného študentom končiacich ročníkov všetkých stupňov vzdelávania. Slúži na zmapovanie celého študijného programu. Všeobecný súbor otázok pozostáva z položiek usporiadaných minimálne do tém: a) Obsah vzdelávania (napĺňanie stanovených výstupov vzdelávania ŠP, previazanosť predmetov, identifikácia možných duplicít...); Na úrovni študijných programov garant študijného programu analyzuje získanú spätnú väzbu, identifikuje možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, návrhy na elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Dotazník absolventov je možné interaktívne vyplniť na adrese: https://svf.uniza.sk/absolvent/. Jeho vyhodnotenie sa robí pravidelne od roku 2012. Na základe vykonaných prieskumov je možné konštatovať, že žiadny zo študentov neuviedol, že by bol nespokojný so získaným vzdelaním. Spätná väzba od absolventov študijných programov mapuje efekt a dopad absolvovaného vysokoškolského vzdelávania na príslušnom stupni. Anonymný dotazník je určený všetkým absolventom, ktorí ukončili štúdium v danom študijnom programe za posledné tri roky.
Absolventi sú prostredníctvom Rady študijného programu v spolupráci s dekanom fakulty, oslovení vyplniť dotazník. Súčasťou žiadosti je informácia o mieste uverejnenia predchádzajúcich výsledkov monitorovania a periodického hodnotenia. Garant študijného programu a vedúci zamestnanci analyzujú údaje z príslušnej časti získanej spätnej väzby, identifikujú možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození, navrhnú opatrenia na zlepšovanie kvality vzdelávania. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené Radou študijného programu a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|