Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | technológia a manažment stavieb |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | doc. Ing. Katarína Zgútová, Dr. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | technológia a manažment stavieb | Číslo podľa registra ŠP |
21438 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
582 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | bakalár | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Bc. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 60 2.ročník: 60 3.ročník: 30 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
PROFIL ABSOLVENTA Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu technológia a manažmentu stavieb (TMS) je pripravovaný ako prvý stupeň vysokoškolského štúdia pre následný druhý - inžiniersky stupeň ako nevyhnutný predpoklad, kde kvalifikovaný odborník pre oblasť technológie, riadenia a ekonomiky stavebníctva, skúšobníctva, manažérstva kvality a výkonu správy s osobitným zameraním na inžinierske a pozemné stavby, bude schopný pokračovať na inžinierskom štúdiu a má predpoklady nadviazať na najnovšie poznatky z oblastí stavebníctva a komplexnom rozsahu činností v stavebníctve. Bude schopný využívať aplikácie moderných inteligentných systémov uľahčujúcich výmenu informácií v rámci procesu návrhu projektu, výstavby a užívaní stavieb, riešení pri vizualizácii a simulácii informácii v rámci inteligentných modelov a po ukončení ing. štúdia bude môcť vykonávať regulované povolania v zmysle zákona č.138/1992 Z. z. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch. Absolvent, ktorý nebude pokračovať v ing. štúdiu bude schopný ako odborný pracovník v oblasti správy majetku anehnuteľností (stavieb - IS a budovy, pozemkov, inžinierskych sietí a pod.) zodpovedať za správu, údržbu a efektívne využívanie konkrétnych nehnuteľností. Vyhľadávať potenciálnych nájomníkov, dojednávať nájomné zmluvy a udržiavať vzťahy s nájomníkmi. Bude môcť spravovať pridelenú nehnuteľnosť, sledovať jej ekonomiku, poznať účtovníctvo a dokumentáciu k nehnuteľnosti. Bude môcť spravovať investície do obnovy. Napĺňať stanovené ciele z hľadiska výnosov z prenájmu. Navrhovať stratégie obsadenia a využitia nehnuteľnosti. Zabezpečovať pravidelnú údržbu, vypracovávať harmonogram prác a sledovať jeho dodržiavanie. Dojednávať revízie a prehliadky technických zariadení budov v súlade s platnou legislatívou. Vyberať dodávateľov služieb a tovarov pre nehnuteľnosť. Podieľať sa na projekte nehnuteľnosti vo výstavbe, ktorý sleduje a kontroluje a spolupracuje s inžinierskou spoločnosťou, stavebnou spoločnosťou, developerom, dodávateľmi, s príslušnými úradmi, verejnou správou a samosprávou. Kontrolovať proces kolaudácií a prispôsobovať priestory potrebám nájomníkov. Pri vyhľadávaní nájomníkov bude spolupracovať s externými spoločnosťami – poradenskými spoločnosťami alebo realitnými kanceláriami. Správca majetku a nehnuteľností (Facility Manager, Manažér správy budov a zariadení, Manažér vnútorných služieb, Vedúci hospodárskej správy) - bude môcť zabezpečovať hospodárenie s hmotným i nehmotným majetkom organizácie verejnej správy alebo majetkom jej zvereným. Usmerňovať a koordinovať činnosť v oblasti hospodárenia s majetkom verejnej správy, vysporiadanie majetkovo-právnych vzťahov. Bude vedieť viesť dokumentáciu súvisiacu so správou a evidenciou majetku, vykonávať inventarizáciu majetku, vybavať opravy a servis majetku. Pripravovať ponukové konania a podkladové materiály na verejné obstarávania. Koordinovať prenajímanie a zapožičiavanie majetku verejnej správy a kontrolovať plnenie podmienok zmluvného vzťahu s prenajímateľmi. Ciele vzdelávania Cieľom vzdelávania je, aby absolvent študijného programu mal takú kvalifikáciu a kompetencie vrátane prenositeľných spôsobilostí, ktoré mu zaručujú schopnosť pokračovať v inžinierskom štúdiu, kde získa zručnosti na vykonávania manažérskych pozícii v oblasti stavebníctva, dopravy a investičných činností, ako aj vykonávať prácu správcu majetku a nehnuteľností vyplývajúcich z obsahu študijného programu. Študíjny program teda uvažuje len s dvoma trajektóriami a to: pokračovanie v ing. štúdiu (1. trajektória tmavomodrá viď vývojový diagram) alebo správca majetku a nehnuteľností (2.trajektória bledomodrá viď vývojový diagram) [CV 1] - poskytnúť študentom po úspešnom ukončení bakalarského štúdia obsahom študijného programu kvalifikovanú možnosť rozhodnutia voľby pre inžiniersky študijný program - 1. TRAJEKTÓRIA [CV 2] - získanie prenositeľných spôsobilostí a prierezových vedomostí z oblasti stavebných technológií a ekonomiky - 1. a 2. TRAJEKTÓRIA [CV 3] - nadobudnutie kognitívnych zručnosti v oblasti stavebnej výroby, stavebných procesov 2. TRAJEKTÓRIA [CV 4] - odborné schopnosti vytvárania procesov, technológie prác 2. TRAJEKTÓRIA [CV 5] - kompetencie vykonávania správy a údržby stavieb po stavebnej srtánke 2. TRAJEKTÓRIA [CV 6] - schopnosť vykonávať správu cestnej a železničnej infraštruktúry 2. TRAJEKTÓRIA [CV 7] - poznanie a aplikácia facility menagementu stavieb 2. TRAJEKTÓRIA [CV 8] - vedomosti v oblasti legislatívnych nariadení v uskutočňovaní stavebných procesov 1. a 2. TRAJEKTÓRIA [CV 9] - získanie praktických skúseností absolvovaním odbornej praxe a zabezpečením odborných prednášok špičkových odborníkov z praxe 1. a 2. TRAJEKTÓRIA Výstupy vzdelávania: VV1- pokračovať na inžinierskom stupni štúdia Absolvent je schopný aplikovať vedomosti zo základných predmetov, aby mohol nadviazať na predmety v inžinierskom štúdiu - manažérske a informačné rozhodovacie procesy a technológie v riadiacich systémoch prípravy, výstavby a prevádzky stavebnej infraštruktúry, ako aj prípravu a riadenia investičných projektov v stavebníctve. SPRÁVA MAJETKU A NEHNUTEĽNOSTÍ: VV2 - správca nehnuteľností, budov a zariadení Absolvent je schopný zodpovedať za správu, údržbu a efektívne využívanie konkrétnych nehnuteľností. VV3- Facility manažér Absolvent je schopný sledovať jej ekonomiku, viesť účtovníctvo a dokumentáciu k nehnuteľnosti, spravovať údžbu stavby. VV4 - správca pre technické, technologické a energetické vybavenie stavieb Absolvovanie štúdia oprávňuje absolventa vykonávať a zabezpečovať údržbu technického, technologického a energetického vybavenia stavieb. VV5 - pracovník v cestnej a železničnej infraštruktúre Na základe štúdia je absolvent schopný vykonávať pozíciu pracovníka na správe ciest a to Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest, Vyššieho územného celku a miest a obcí. Je schopný zabezpečovať oblasť prípravy, výstavby alebo správy a údržby cestnej infraštruktúry. VV6 - technický špecialista v cestnej aželezničnej infraštruktúre Absolvent má kompetencie v oblasti správcovských činností v oblasti cestnej infraštruktúry, informačného a riadiaceho systému modelu cestnej siete, správy majetku cestnej a železničnej infraštruktúry. Študíjny program prísne rešpektuje „Dublinské deskriptory“ - verbálneho popisu požiadaviek na úrovne vysokoškolského vzdelania uvedené v medzinárodnej dohode ministrov školstva Európskych krajín nasledovne: 1. PREUKÁZALI VEDOMOSTI A ICH POCHOPENIE V ODBORE štúdia, ktoré nadväzujú na ich všeobecné stredoškolské vzdelanie a sú typicky na úrovni pokročilých učebníc |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolvent smerujúci do praxe sa uplatní v stavebníctve v nižšie vyšpecifikovaných profesiách - jednotne Správa majetku a nehnuteľností: Môže využívať zručnosti z povinne voliteľných predmetov: Informačné technológie, Inžinierske siete, Správa letísk, Hydrotechnické stavbyOchrana ŽP a BOZP, Správa bytového fondu, Drevenné konštrukcie, Murované konštrukcie, Dopravné inžinierstvo, Cestné staviteľstvo, Železničné staviteľstvo, Právo v stavebníctve, Semestrálny projekt z technológie stavieb - viď IL, kde sú podrobne rozpísané vedomosti ako aj zručnosti v kolonke Výsledky vzdelávania. Ďaľšie ekvivalenty: ISCO-08 5153 Správcovia objektov 3359013 Odborný pracovník verejnej správy pre správu majetku 1219003 - Riadiaci pracovník (manažér) v oblasti hospodárskej správy a údržby majetku kód NŠZ 5542 kód kvalifikácie U1219003-01008 2149009 - Špecialista v oblasti hospodárskej správy a údržby majetku Študijný program TMS je tradičným technickým programom podmieňujúcim štúdium na druhom stupni vysokoškolského štúdia v študijných programoch orientovaných na technológie a manažment stavieb. Absolvovanie študijného programu je tak zväčša prípravou na plynulý prechod do inžinierskeho štúdia. Drvivá väčšina absolventov bakalárskeho študijného programu TMS teda pokračuje v II. stupni štúdia (inžiniersky stupeň) v oblasti stavebníctva, pričom takmer výhradne pokračujú študenti v študijných programoch zameraných opäť na TMS. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Vyjadrenie Slovenskej komory stavebných inžinierov (SKSI), Ministerstva dopravy a výstavby - MDV
|
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu TMS sa na základe absolvovaného bakalárskeho študijného programu uplatňujú v oblasti riadenia výkonu správy dopravných, inžinierskych a pozemných stavieb. Uplatňujú sa vo verejnej správe či vedenia stavebných spoločnosti v rámci podnikateľského sektora. Absolventi podnikajú na základe živnostenského oprávnenia, alebo sú súčasťou stavebných spoločností v rámci veľkých stavebných spoločností. Absolventi št. programu TMS sú jednak pripravení na plynulý prechod do druhého stupňa - inžinierskeho štúdia, jednak sa môžu priamo uplatniť v praxi ako bakalári, t.j. špecialisti, ktorí oproti stredoškolsky vzdelaným pracovníkom podstatne hlbšie rozumejú súvislostiam a teoretických základom konkrétnych úloh a úkonov. Absolvent má tiež schopnosti umožňujúce jeho uplatnenie v tímoch stavbyvedúcich a stavebných dozorov a a vo vybraných profesiách pozemného staviteľstva. Vzhľadom na akútny nedostatok odborných pracovníkov nájdu absolventi vzhľadom na svoje zameranie uplatnenie aj v orgánoch štátnej správy, miestnej samosprávy, na úradoch životného prostredia a v organizáciách vykonávajúcich správu inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb. Absolventi sa uplatňujú najmä v: - správcovských spoločnostiach dopravných a inžinierskych stavieb ako napr. – SSC,NDS,ŽSR , VUC a obce. - stavebných spoločnostiach - v projekčných spoločnostiach - spoločnostiach vykonávajúcich stavebný dozor - spoločnostiach vykonávajúcich kontrolu kvality prác - spoločnostiach vykonávajúcich riadenia stavebnej výroby a rozpočtovania stavieb - konzultačných spoločnostiach v rámci riadenia investičných projektov - vo výskumných a vývojových spoločnostiach - v znaleckej a expertnej posudkovej činnosti Na základe prieskumov vykonaných SvF je uplatniteľnosť absolventov v odbore stavebníctvo na úrovni 91% . V odbore stavebníctvo pracuje až 92% absolventov. Nájsť zamestnanie v období do 6 mesiacov po ukončení štúdia uviedlo 94 % absolventov. Podľa prieskumov SvF je koeficient nezamestnanosti absolventov SvF (všetky programy spolu):
|
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Nakoľko veľká väčšina absolventov študijného programu TMS pokračuje v štúdiu na 2. stupni, uvádzame úspešných absolventov aj po inžinierskom štúdiu: Ing. Matej Blaško, Národná diaľničná spoločnosť, a.s, Pozícia: Stavebnotechnologický dozor Ing. Natália Augustínová (Šnauková), ESIN construction, a.s., Pozícia: hlavný prípravár Ing. Jana Dolinajcová, Spoločný stavebný úrad Strečno so sídlom v Žiline, Pozícia: referent stavebného úradu Ing. Tomáš Ďuriník, STRABAG Pozemné a inžinierske staviteľstvo s. r. o., pozícia: stavbyvedúci |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
NDS, a.s ako aj SSC - zamestnáva našich absolventov a má o nich nepretržitý záujem (aj bakalársky aj inžiniesky stupeň) Doprastav, a.s. - stavebná spoločnosť, zamestnáva našich absolventov a má o nich nepretržitý záujem (aj bakalársky aj inžiniesky stupeň) |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Základné pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA sa riadia Smernicou č. 204 (Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. Študijný plán si okrem formy hodnotenia študijných výsledkov zostavuje v rámci určených pravidiel a v súlade so študijným poriadkom študent sám alebo v spolupráci so študijným poradcom, ktorého vymenúva z radov vysokoškolských učiteľov a odvoláva dekan fakulty. Na vytváranie študijných plánov št. programov je k dispozícii Smernica č. 203 (Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov
Predmety zaradené do študijného programu TMS sa podľa nadväznosti členia na predmety bez nadväznosti a predmety podmienené absolvovaním iných predmetov (prerekvizity resp. korekvizity). Študijný plán št. programu TMS je z hľadiska znalostí študenta a jeho odbornej profilácie zostavený pomocou tzv „predmetov jadra znalostí “ a profilových predmetov tak, aby bol v súlade s:
Každý predmet má v študijnom pláne priradený počet kreditov, ktoré študent získa po jeho úspešnom absolvovaní. Pre úspešné absolvovanie štúdia musí študent v kreditovom systéme získať príslušný počet kreditov. Študijný program TMS má v dennej forme štúdia stanovený minimálny počet 60 kreditov, potrebných na uzatvorenie nominálneho ročníka a 180 kreditov na ukončenie 1. stupňa štúdia. Priebeh štúdia sa riadi Študijným poriadkom pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. Pre podmienky fakulty sú informácie zhrnuté v materiáloch: Informácie o štúdiu na Svf UNIZA - Časť 1 - Organizácia akademického roku 2021/2022 a Informácie o štúdiu na SvF UNIZA - Časť 2 - Informácie pre novoprijatých študentov pre novoprijatých študentov. Všetci učitelia v študijnom programe sa prioritne vo svojej profesijnej činnosti venujú oblastiam, ktoré prednášajú, cvičia, resp. konzultujú. Ich pracovná záťaž nepresahuje maximá definované Smernicou č. 212 (Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline). Prednášky sú vedené v zásade docentami a profesormi. Na základe Smernice č. 205 (Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline) vedú so súhlasom dekana fakulty niektoré výberové prednášky aj inžinieri s titulom PhD. Na úrovni fakulty je ďalej v platnosti Metodické usmernenie č. 5/2021 o postupe pri schvaľovaní individuálneho študijného plánu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Toto usmernenie upravuje možnosti schvaľovania individuálnych študijných plánov pre študentov so špecifickými potrebami, študentov s vážnymi zdravotnými problémami, študentov s vážnymi osobnými dôvodmi, ale aj pre mimoriadne talentovaných študentov, či študentov - športovcov v najvyšších súťažiach a reprezentantov SR. |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Študijný program vychádza z nosných tém jadra znalostí študijného odboru stavebníctvo. Profilácia študijného program je vytvorená profilovými predmetmi, ktoré sa skladajú z povinných, povinne voliteľných predmetov a výberových predmetov. Výberom z povinne voliteľných predmetov si študenti môžu vytvoriť si vlastnú cestu profilácie štúdia. Môžu si ju vybrať z nasledovných profilových zameraní, ktoré sú vytvorené tak, aby zabezpečovali aj potrebné prenositeľné spôsobilosti. Ide o nasledovné profilové zamerania - Trajektórie. A. budú pokračovať na inžinierskom štúdiu - tmavomodrá trajektória B. Budú pripravení vykonávať profesie zamerané na správu majetku a nehnuteľností - bledomodrá trajektória Vývojový diagram popisuje štruktúru predmetov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov. Pre potreby študentov definuje možnosti profilových zameraní pre potrebu vytvorenia vlastnej profilovej cesty štúdia. Ako je možné vidieť z predchádzajúceho prehľadu, miera obsahovej zhody študijného programu sa približuje takmer 100%-tami požiadavkám kladeným na absolventov študijného odboru 35. stavebníctvo pre bakalársky stupeň štúdia. Oblasti a rozsah vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu prvého stupňa sú plne v súlade s požadovanou úrovňou národného kvalifikačného rámca. |
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
168+12=180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia: Absolvovanie a kladné priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých odborných predmetov s váhou uvedenou v Informačných listoch dostupných v systéme Vzdelávanie; vypracovanie samostatných zadaní z odborných predmetov. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Na úrovni dekana fakulty riešia: Príkaz dekana č. 2/2021 o prihlasovaní sa študentov na štátne skúšky na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a jeho Príloha č. 1 (Prihláška na štátne skúšky) a Príloha č. 2 (Predmety štátnej skúšky v akademickom roku 2020/2021). Príkaz dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií na vykonanie štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a Dodatok k Príkazu č. 8/2021. Štúdium sa riadne skončí absolvovaním štúdia podľa príslušného študijného programu. Na to musí študent splniť všetky povinnosti predpísané pre študijný program:
Konkrétne počty kreditov na postup do vyššieho ročníka je uvedený na v Príkaze dekana č. 4/2021 o podmienkach uzatvorenia roka štúdia a zápisu do vyššieho a do rovnakého roka štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Pravidlá pre opakovanie štúdia: Riadia sa opäť príkazom dekana Príkaz dekana č. 4/2021 v akademickom roku 2021/2022 Pravidlá na predĺženie: Riadia sa nasledujúcim metodickým usmernením dekana: Metodické usmernenie č. 1/2021 o postupe pri prerušení štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 157/ 1.r.: 54, 2.r.: 48, 3.r.: 55 | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 23/ 1.r.: 6, 2.r.: 12, 3.r.:5 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 6 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 1 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Na úrovni fakulty je overovanie výstupov vzdelávania zahrnuté v metódach hodnotenia celkových výstupov vzdelávania študijného programu TMS v časti záverečná práca a štátna skúška. Vzhľadom k tomu, že všetky výstupy nemusia byť konkrétne merateľné, preto sa overujú exaktne cez výstupy vzdelávania predmetov. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia, ktoré sú uvedené v jednotlivých Informačných listoch predmetov (v systéme Vzdelávanie), kde je uvedená aj ich váha. Overovanie výstupov vzdelávania a zásady ich hodnotenia ako aj metódy hodnotenia sú v súlade s dokumentom Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA (Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA). Hodnotenie odpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu, čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch vychádza z troch zásad, ktoré uvádzajú aj Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Sú to v jednotlivých predmetoch praktické vedomosti študenta, teda či dokáže získané poznatky aplikovať do praxe. Rovnako dôležité je aj zistenie kvality jeho vedomostí, či ovláda podstatu učiva a či jej aj rozumie. Dôležitá je aj kvantita vedomostí, teda ich množstvo ktorým študent disponuje. Učitelia hodnotenie študentov vykonávajú tak, aby toto bolo jednoznačne cielené, systematické, efektívne a informatívne, čo je možné vidieť aj z náplne jednotlivých informačných listov predmetov študijného programu. Možnosti opravných postupov na skúškach sa riadia študijným poriadkom (vyššie uvedená Smernica UNIZA č. 209). |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Na úrovni fakulty taktiež platia uvedené smernice. V prípade študijného programu rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí a jeho profilové predmety. Platí to tak pre uchádzačov o štúdium zo Slovenska, ako aj zo zahraničia. V príde zmeny študijného programu platí Metodické usmernenie č. 2/2021 o postupe pri zmene študijného programu a / alebo formy štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Témy záverečných prác sú zamerané v zmysle profilácie študenta na problematiku stavebných konštrukcií líniových stavieb a geotechniky. Vzhľadom na znalosti v 1. stupni VŠ štúdia súvisia témy prác zväčša s konštrukčným alebo statickým návrhom, experimentálnym meraním, spracovaním a vyhodnotením dát, analýzami a návrhmi technológií. Záverečné práce študijného programu je možné nájsť v internej univerzitnej knižničnej databáze Evidencia záverečných prác (EZP). Nakoľko všetky práce sú zároveň zasielané do Centrálneho registra záverečných prác (CRZP). V rozšírenom vyhľadávaní v tejto voľne dostupnej databáze je pre filtráciu prác v tomto študijnom programe potrebné zadať: #Hľadané: ({musí platiť} Škola - Fráza: Žilinská univerzita v Žiline), ({musí platiť} Typ práce: Bakalárska), ({musí platiť} Rok odovzdania: v rozsahu 2016 - 2021), ({musí platiť} Študijný odbor: 3659 | Technológia a manažment stavieb) |
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Obhajovať záverečnú prácu a konať štátnu skúšku je možné až po splnení všetkých ostatných študijných povinností predpísaných študijným plánom. Proces štátnic a jej nadväznosti sa riadi študijným poriadkom - Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline) a Príkazom dekana č. 2/2021 usmerňujúcich študentov ohľadom prihlasovania sa na štátne skúšky a Príkazom dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií. Tému záverečnej práce si volí študent z tém, ktoré zverejňuje garantujúce pracovisko v termínoch určených v harmonograme akademického roku. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného garantujúceho pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom štúdia, ktoré študent absolvoval. Vedúci garantujúceho pracoviska určí pre každú tému vedúceho a oponenta záverečnej práce (ak je potrebné aj konzultanta). Vedúcim záverečnej práce v bakalárskom študijnom programe TMS môže byť ktorýkoľvek vysokoškolský učiteľ alebo vedecko-výskumný pracovník zo stavebnej fakulty s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Podobne prácu môže viesť aj odborník z praxe taktiež však s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce vo svojom posudku vyjadruje pripomienky k práci a klasifikuje záverečnú prácu. Pri záverečných prácach sa hodnotí oponentom ich obsahová stránka (spôsob spracovania, splnenie cieľov a úloh, preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, práca s literatúrou a informačnými zdrojmi) a formálna stránka (jazyková stránka, grafická a estetická úprava). Vedúci práce hodnotí rovnaké kritériá, navyše však hodnotí aj systematickosť práce študenta a jeho schopnosť samostatne a tvorivo pracovať. Váhy jednotlivých kritérií v oponentských posudkoch sú nastavené v príslušných formulároch posudkov záverečných prác. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. Každá záverečná práca musí byť do stanoveného dátumu zaslaná v elektronickej forme do Centrálneho registra záverečných prác (ďalej len „CRZP") a na základe informácie z CRZP overená miera originality zaslanej práce. Ďalšie podrobnosti upravuje Smernica č. 103 (Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA). Štátne skúšky sa konajú v termínoch určených v harmonograme. Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmety štátnej skúšky na garantujúcom pracovisku v termínoch stanovených študijným poriadkom. Garantujúce pracovisko zároveň zverejní harmonogram štátnych skúšok obvykle týždeň pred ich konaním. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Povinným predmetom štátnej skúšky je okrem záverečnej práce a jej obhajoby aj predmet Statika a pružnosť. Študent si volí jeden povinne voliteľný predmet zo zoznamu: Technológie stavieb, Ekonomika a riadenie stavieb. Povinne voliteľný predmet má reflektovať na oblasť záverečnej práce. Štátne skúšky a vyhlásenie ich výsledkov sú verejné. Priebeh štátnych skúšok riadi a za činnosť skúšobnej komisie zodpovedá predseda skúšobnej komisie. Štátne skúšky sa konajú za prítomnosti predsedu a najmenej troch členov skúšobnej komisie. Minimálne jeden člen štátnicovej komisie v bakalárskom štúdiu má byť z externého prostredia. Pri obhajobe záverečnej práce študent prezentuje výsledky svojej záverečnej práce, vyjadrí sa k posudku vedúceho a oponenta záverečnej práce a odpovedá na otázky k záverečnej práci. Obhajoby záverečnej práce sa spravidla zúčastňuje aj vedúci záverečnej práce a oponent. Ich účasť nie je nutnou podmienkou konania štátnej skúšky. Pri štátnej skúške z predmetov odpovedá študent na otázky zo stanovených okruhov tém, ktoré môžu vyplývať aj z témy záverečnej práce. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity. Počet kreditov je uvedený v študijnom programe. Jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa Študijného poriadku UNIZA (Smernica č. 209). Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. |
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Fakulta nemá vlastnú smernicu, riadi sa vyššie uvedenou. V rámci predmetného študijného programu sa študijný plán zostavuje prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole a obsahuje ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Zahraničné mobility vedecko-pedagogických pracovníkov sú požadované v rámci plnenia podmienok pre habilitačné a inauguračné konania na fakulte. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 207 (Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline) a Smernica č. 201 (Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline). Obidva dokumenty platia aj na úrovni fakulty. Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov UNIZA sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. V prípade vylúčenia študenta zo štúdia, je na úrovni fakulty v platnosti Metodické usmernenie č. 4/2021 o postupe pri vylúčení zo štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 198 (Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline) a Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). Obidva dokumenty sa uplatňujú aj na úrovni fakulty. Na úrovni fakulty je ďalej v platnosti Metodické usmernenie č. 5/2021 o postupe pri schvaľovaní individuálneho študijného plánu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Toto usmernenie upravuje možnosti schvaľovania individuálnych študijných plánov pre študentov so špecifickými potrebami, študentov s vážnymi zdravotnými problémami, študentov s vážnymi osobnými dôvodmi, ale aj pre mimoriadne talentovaných študentov, či študentov - športovcov v najvyšších súťažiach a reprezentantov SR. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity a fakulty definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). O pravidlách prístupu študenta k prostriedkom nápravy pojednáva článok 10 tejto smernice. |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Akademický kalendár SvF: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/akademicky-kalendar Sytém e-vzdelávanie je na adrese: https://vzdelavanie.uniza.sk/ |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doc. Dr. Ing. Katarína Zgútová zgutova@uniza.sk, +421 41 513 5858, miestnosť AE027 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, najmä prostredníctvom študentskej časti senátu UNIZA za stavebnú fakultu: Ing. Miroslav Jančula a Zuzana Čeľovská. Na úrovni fakulty sú to študenti zastupujúci študentskú časť akademickej obce v Akademickom senáte SvF UNIZA za 1. a 2. stupeň štúdia a to Bibiána Martinovičová a Bc. Mário Sivoň, Návrhy a podnety k štúdiu môžu študenti oznámiť aj aktuálnemu prodekanovi pre pre študijnú a pedagogickú činnosť alebo prostredníctvom študijného poradcu vo svojom programe (v zmysle Metodického usmernenia č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Činnosť študijných poradcov na SvF UNIZA usmerňuje Metodické usmernenie č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline). Aktuálnym študijným poradcom pre bakalársky študijný program TMS je: Doc. Ing. Juraj Šrámek, PhD. juraj.sramek@uniza.sk, +421 41 513 5858, miestnosť AE027 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijné oddelenie SvF UNIZA študijné referentky : Mgr. Mariana Hírešová a Monika Ilovská kontakt: +421 41 513 5512, fstav-studref@uniza.sk úradné hodiny pondelok - štvrtok 8.00 – 11.00 13.00 – 14.00 Ubytovací referát Hliny V. Anna Kačiaková, anna.kaciakova@uniza.sk, +421 41 513 1476 |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na výučbu predmetov v študijnom programe sa využívajú nasledovné učebne profilových pracovísk:
Učebne nadštandard - sú učebne, vybavené výpočtovou technikou a aktuálnymi softvérmi pre výučby profilových predmetov akými sú: Omega, Alfa, Olymp,Omega, Alfa, Olymp, Cenkros, MS project, EMUT, AutoCad, MicroStation, Scia Enginer, Midas Civil, Idea Statica, Geo 5, atď. Učebňou štandard sa rozumie učebňa so štandardným vybavením (počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom, ....). Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. Okrem uvedených učební sa používajú celouniverzitné učebne, ktorých zoznam je dostupný na stránke e-vzdelávania. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Náhľad týchto učební a technické vybavenie je uvedené formou virtuálnych prehliadky univerzity - Virtuálna prehliadka UNIZA. V študijnom programe sa v rámci predmetov využívajú nasledovné laboratóriá:
SvF má spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na - Virtuálna prehliadka Stavebnej fakulty UNIZA. Okrme toho je materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební evidované v katalógu na stránkach Informačného systému pre projekty UNIZA. SvF UNIZA je vybavená prístrojmi a zariadeniami, ktoré umožňujú študentom v spolupráci s učiteľmi a výskumnými pracovníkmi získavať v priebehu spracovania bakalárskych, diplomových a doktorandských prác odborné poznatky z celého spektra činností študijného odboru. V laboratóriách katedier a v Skúšobnom laboratóriu SvF UNIZA (akreditované SNAS) je prístrojové vybavenie zodpovedajúce v úzkej nadväznosti na vedecko-výskumné profily katedier Všetky laboratóriá katedier sú prístupné študentom. Prebieha v nich pravidelná výučba a sú k dispozícii aj bakalárom, diplomantom a doktorandom pri spracovávaní bakalárskych, diplomových, resp. doktorandských prác. KTMS má v oblasti experimentálneho výskumu dlhoročnú tradíciu. Laboratórium pracuje na báze elektronických prístrojov, či už analógového alebo digitálneho charakteru na deštruktívne a nedeštruktívne skúšobníctvo. V laboratóriu KGt sústredenom v budove BJ3 sa vyučuje základný program skúšok mechaniky zemín a hornín, a niektoré špeciálne geotechnické skúšky na zistenie filtračných a technologických vlastností. Laboratórium má k dispozícii unikátne veľkorozmerové zariadenie na šmykové a deformačné skúšky pre testovanie zemných konštrukcií vystužených geosyntetikami a unikátne mobilné zariadenie - statickú penetračnú súpravu PAGANI TG 63-200. KTMS disponuje potrebnými zariadeniami na výskum odolnosti nedeštruktívneho merania nosných konštrukčných prvkov vozoviek (statická zaťažovacia skúška, dynamická zaťažovacia skúška, Scmidt, Humbolt, merač hrúbky náterov, odtrhový prístroj ), ako aj na sledovanie napätosti a deformácií pri experimentálnych analýzach správania sa nosných prvkov pod zaťažením v ťažkom laboratóriu, kde na modeli 1:1 prebieha unikátny výskum, ktorý má úžitkový vzor. Má k dispozícii meraciu linku na snímanie deformácií stavebných konštrukcií a mostov SPIDER 8 s aplikáciami v laboratórnych podmienkach ako aj in situ. Experimentálne merania v laboratóriu KCEI v budove BJ037 sú dopĺňané laboratórnymi skúškami zameranými na zisťovanie teplo technických charakteristík cestných stavebných materiálov. V problematike materiálov používaných v konštrukčných vrstvách cestných vozoviek katedra disponuje dostatočným prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov kameniva a špičkovým prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov rôznych druhov spojív a asfaltových zmesí podľa aktuálnych STN EN. Taktiež má dostatočné prístrojové vybavenie na simulovanie účinkov pôsobenia klimatických vplyvov na cestné stavebné materiály a disponuje penetračným radarom na zisťovanie vrstiev konštrukcií vozovky. Katedra je vybavená prístrojmi na automatizované sledovanie prvkov dopravného prúdu a analýzu emisných a hlukových pomerov pozdĺž cestných komunikácií. Na vzdelávacie a vedecko-výskumné aktivity využíva KŽSTH experimentálnu základňu, ktorej súčasťou je vonkajší skúšobný stend, klimatizovaná skriňa, hydraulický lis, pulzátor, zariadenia na zisťovanie deformačnej odolnosti konštrukčných vrstiev podvalového a zariadenie na stanovenie penetračného modulu. Katedra disponuje aj prístrojmi a zariadeniami na meranie a zaznamenávanie geometrických parametrov koľaje (merací vozík KRAB-Light), deformačných a teplotných charakteristík, rôznymi typmi hutniacich zariadení a zariadeniami pre granulometrické zloženie sypkých materiálov (vibračný stôl, sady sít, sušičky). Viac informácií uvádza Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, konkrétne jej články 7 až 14. |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby je na UNIZA Akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. Pre študentov je dostupná jeho web aplikácia Vzdelávanie a to z univerzitnej domény i z internetu. Viac informácií uvádza Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, konrétne jej článok 16, a aj Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. Prístup k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v Univerzitnej knižnici a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady. Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, ktorého výučobá časť je postavené na báze LMS Moodle . Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Pre potreby online prednášok a cvičení sa používa najmä MS Teams, sú k dispozícii návody univerzitného Centra informačných a komunikačných technológií: Microsoft Teams – informácie a Vzdelávacie tímy. |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – podieľa sa na tvorbe študijného plánu NDS,a.s., SSC -zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa Metrostav, a.s. - zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, najmä jej články 17, 18 a 19. Vytvorenie organizácií a spolkov sa riadi postupmi uvedenými v Smernici č. 123 - Úprava základných princípov pri vytváraní zoskupení študentov a zamestnancov na pôde Žilinskej univerzity v Žiline. Zoznam študentských organizácií/klubov/spolkov aktuálne pôsobiacich na pôde UNIZA: Pri UNIZA pôsobí aj Folklórny súbor Stavbár a účelové zariadenie cirkvi a náboženskej spoločnosti Univerzitné pastoračné centrum. Všetky športové aktivity študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje organizuje a riadi Ústav telesnej výchovy UNIZA (ako celouniverzitné pracovisko s cieľom rozvíjať program pohybových aktivít pre študentov a zamestnancov UNIZA. Ústav organizuje jedno aj viacdenné športové kurzy doma i v zahraničí. Pre záujemcov o výkonnostný šport sú k dispozícií oddiely športového klubu ACADEMIC UNIZA, Slávia Žilinská univerzita a HC UNIZA. |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí a materiály dostupné na univerzitných stránkach v záložkách Štúdium v zahraničí a Erasmus+. Fakulta aktívne podporuje pobyty študentov na iných vzdelávacích inštitúciách. Na úrovni fakulty má koordináciu týchto aktivít v portfóliu prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy (Ing. arch. Peter Krušinský, PhD.), ktorý poskytuje aj komplexné poradenstvo v prípade zahraničných pobytov. Spolu so študijným poradcom bakalárskeho študijného programu TMS (doc. Ing. Juraj Šrámek, PhD.) sú schopní fundovane poradiť a vybrať z aktuálnej ponuky programov. Nakoľko má samotná fakulta iba v rámci programu Erasmus+ v súčasnosti podpísaných až 42 zmlúv, pristupuje sa ku každému študentovi, ktorý prejaví záujem o zahraničný pobyt individuálne, v závislosti na semestri štúdia, jazykových znalostiach a jeho preferenciách tak, aby potenciálny študijný pobyt bol čo najväčším prínosom v profesijnom i osobnostnom raste žiadateľa. Dostupné vždy aktuálne informácie pre študentov SvF nájdu záujemcovia na fakultných stránkach v záložkách venovaných Štúdiu v zahraničí (SvF) a výzvam v rámci schémy Erasmus+(SvF). |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium (študijný program prvého stupňa) je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). V prípade zahraničného uchádzača, resp. študenta, ktorý ukončil stredoškolské štúdium v zahraničí, je to vzdelanie porovnateľné so vzdelaním ukončeným maturitnou skúškou v SR. Uchádzačom, ktorí prejavia záujem ponúka Stavebné fakulta bezplatné doučovanie v oblasti matematiky a fyziky ešte pred nástupom na bakalárske štúdium, tak aby si upevnili svoje základy z týchto predmetov, ktoré tvoria jadro znalostí pre technické predmety v študijnom programe TMS. |
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 206 (Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA). Záujemcom o štúdium poslúži aj Informačný leták o možnosti štúdia na SvF UNIZA. |
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni katedier si garanti predmetov robia na konci semestra vlastné anonymné dotazníkové prieskumy so snahou o získanie spätnej väzby. Poznatky následne v ďalšom akademickom roku premietajú do výučbového procesu. https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Dotazníky pre študentov sú pravidelne vyhodnocované a uverejnené na stránke fakulty v záložke Vnútorný systém kvality SvF. Na úrovni katedier sa to deje na pravidelných katedrových poradách, na úrovni fakulty sa výsledky rozoberajú a analyzujú na stretnutiach kolégia dekana. Odporúčania a závery sú konfrontované na pravidelných stretnutiach vedenia fakulty s akademickou obcou fakulty. Výsledky dotazníkového prieskumu sú zverejňované od akademického roku 2010/2011. Príklad konkrétneho vyhodnotenia za ostatný akademický rok je možné nájsť na 2020_2021_dotaznik_studenti. https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality-svf |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Dotazník absolventov je možné interaktívne vyplniť na adrese: https://svf.uniza.sk/absolvent/. Jeho vyhodnotenie sa robí pravidelne od roku 2012 a je dostupné na stránke fakulty v záložke Vnútorný systém kvality SvF. Povzbudivé pre fakultu je, že v prieskumoch sa nevyskytli odpovede, že by boli nespokojní s poskytnutým vzdelaním. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|