Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | pozemné staviteľstvo |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Pavol Ďurica, CSc. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | pozemné staviteľstvo | Číslo podľa registra ŠP |
21440 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0732 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | bakalár | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 4 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 120 2.ročník: 90 3.ročník: 60 4.ročník: 60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Štúdiom študijného programu pozemné staviteľstvo získava absolvent kombináciu teoretických, odborných a praktických vedomostí a skúseností, ktoré tvoria základ pre vstup do praxe alebo pre pokračovanie štúdia na druhom stupni študijného odboru. Absolvovaním štúdia si frekventant osvojí poznatky a schopnosti riešiť problémy v oblasti pozemných stavieb (budov), ich obalových, nosných a deliacich konštrukcií vrátane znalostí z oblasti stavebných materiálov, dielcov so zameraním na budovy a ich okolie. Exaktné splnenie nosných tém jadra znalostí štúdia mu umožní získať vedomosti, zručnosti a kompetencie, opierajúce sa o poznatky architektonických, technických, prírodných, environmentálnych, ekonomických, manažérskych, spoločenských a humanitných disciplín vrátane znalostí z oblasti informačných technológií v oblasti pozemných stavieb odboru stavebníctva. Získa znalosti zohľadňujúce komplexné architektonicko-konštrukčné, materiálové, priestorové, technické, technologické a prevádzkové riešenia budov, ich umiestnenia v prostredí vrátane kvalitatívnych, environmentálnych, ekonomických, sociálnych, bezpečnostných, energetických, právnych a kultúrno-umeleckých súvislostí. Jeho orientácia je zameraná na praktické osvojenie si vedomostí, metodík a uplatnenia vyspelých IT nástrojov navrhovania budov v celom životnom cykle od ich projektovania, prípravy, cez realizáciu, prevádzku, údržbu, obnovu až po ich likvidáciu. Študijný program pozemné staviteľstvo je primárne určený predovšetkým pre záujemcov o budúce uplatnenie sa v oblasti projektovania budov. Autoritou z praxe, ktorá v rámci systému celoživotného vzdelávania garantuje kvalitu takejto profesie, je Slovenská komora stavebných inžinierov (SKSI). Projektová činnosť je deklarovaná ako slobodné povolanie a podlieha autorizačnému konaniu. Primárne je preto študijný program orientovaný na získanie kvalifikácie v kategóriách: Autorizovaný inžinier pre konštrukcie pozemných stavieb (kategória I1) s oprávnením na vyhotovovanie projektovej dokumentácie na stavebné povolenie a na poskytovanie technického a ekonomického poradenstva týkajúceho sa konštrukcií pozemných stavieb – zameranie pozemné staviteľstvo. Autorizovaný inžinier pre statiku stavieb (kategória I3) s oprávnením na poskytovanie služieb vyhradených statikovi stavby podľa všeobecných predpisov, najmä na vyhotovovanie projektovej dokumentácie nosných konštrukcií stavieb, overovanie projektov z hľadiska mechanickej odolnosti a stability stavieb, vykonávanie prieskumov, stavebných meraní a stavebnej diagnostiky a technické poradenstvo týkajúce sa statiky a dynamiky nosných konštrukcií budov. Presná špecifikácia požiadaviek na výkon uvedených povolaní je na stránke SKSI: https://www.sksi.sk/buxus/docs/Strom_webu_pre_dokumenty/Autorizacia_a_odbornne_skusky/ASI/vyklad_ASI_aktualizacia_komplet_web_2015-12-15.pdf Z vyššie uvedeného vyplýva, že absolvent prvého stupňa štúdia (bakalár) nemôže splniť požiadavky na výkon povolania v oblasti projektovania a musí preto kvôli možnosti plnohodnotného kvalifikovaného uplatnenia v praxi pokračovať na druhom stupni štúdia a získať inžiniersky titul. Podobné je to aj s profesiami stavbyvedúci a stavebný dozor pre oblasť budov (viazané živnosti), garantované SKSI. Ciele vzdelávania: [CV 1] Umožniť začínajúcim študentom vhodnú adaptáciu na vysokoškolskú formu štúdia a zohľadniť rozdielne vedomosti, zručnosti a kompetencie u absolventov gymnázií a stredných odborných škôl. [CV 2] Vychádzajúc z jadra znalostí študijného programu pripraviť študenta na kvalifikované rozhodnutie pre voľbu študijného programu na druhom stupni štúdia (študijný program pozemné staviteľstvo v zameraniach pozemné staviteľstvo a nosné konštrukcie budov, prípadne študijný program technológia a manažment stavieb (pokračujúci študenti). [CV 3] Pripraviť študenta vhodnou voľbou a výberom predmetov z jadra znalostí a kombináciou povinne voliteľných a výberových predmetov na budúce povolanie v oblasti stavebníctva a štátnej správy (študenti odchádzajúci do praxe). [CV 4] Pripraviť študentov na odbornú činnosť súvisiacu s pozemnými stavbami budúcnosti (budovy s takmer nulovou potrebou energie, zelené budovy, inteligentné budovy,...) od ich projektovania, cez prípravu, výstavbu, užívanie až po ich likvidáciu (lice cycling). [CV 5] Pripraviť študentov na odbornú činnosť súvisiacu s obnovou budov v súlade s trvalou udržateľnosťou a medzinárodnými dohodami, smernicami a štandardami. [CV 6] Podporovať u študentov záujem o využívanie a zdokonaľovanie sa v špecializovaných softvéroch z oblasti projektovania, počítačovej grafiky, prostriedkov BIM, modelovania, simulácií a ďalších počítačových a informačných technológií . [CV 7] Rozvíjať špecifiká študijného programu oproti ostatným stavebným fakultám SR nad rámec jadra znalostí v oblastiach drevostavieb a obnovy budov, včítane historických. [CV 8] Sprístupniť študentom aktuálne medzinárodné snahy, dokumenty a záväzky z oblastí: Green Deal, Parížska a Dublinská deklarácia, trvalo udržateľný rozvoj a výstavba, cirkulačná ekonomika, ... [CV 9] Viesť študentov k snahám o aktívne využívanie zahraničných mobilít a rozvíjaniu kontaktov s partnerskými fakultami. [CV 10] Rozšíriť oblasť poznania u študentov prizývaním na výberové prednášky významných odborníkov z praxe. Výstupy vzdelávania: Kognitívne vedomosti Absolvent: [VV1] Má všeobecné vedomosti na úrovni syntézy vzťahujúce sa k pozemným a environmentálnym stavbám, ich nosným konštrukciám a inžinierskym sieťam. [VV2 ] Vie použiť primeranú teóriu, praktické postupy a nástroje na ich prípravu, navrhovanie a zhotovovanie so zohľadnením širších celospoločenských, ekonomických a environmentálnych súvislostí. Vie ich využiť pri navrhovaní a zhotovovaní budov takým spôsobom, ktorý preukazuje pochopenie súvislostí a dôsledkov alternatívnych rozhodnutí. [VV3 ] Má znalosti z predmetov teoretického a prírodovedného základu, základné znalosti o navrhovaní konštrukcií, znalosti z oblasti architektúry, geodézie, geológie, typológie, technických zariadení budov, technických, technologických a environmentálnych aspektov pozemných stavieb vrátane počítačovej podpory ich plánovania, navrhovania a riadenia. [VV4 ] Nadobudne nevyhnutné znalosti o príprave, realizácii, prevádzke, údržbe, obnove a likvidácii stavieb a zariadení, ako aj znalosti z právnych predpisov a ochrany a tvorby životného prostredia v oblasti budov. Dokáže sa orientovať v materiálovej, konštrukčnej a technologickej báze riešení v oblasti pozemných stavieb. Zručnosti Absolvent: [VV5 ] Dokáže tvorivo využívať výpočtové metódy a softvérové prostredia pre prácu s informáciami potrebnými na navrhovanie, dimenzovanie, konštruovanie, realizáciu, prevádzku a spravovanie pozemných stavieb vrátane ich umiestnenia v priestore, v prírodnom a horninovom prostredí. [VV6 ] Vníma postavenie všetkých účastníkov výstavbového procesu v rámci právneho prostredia a ekonomického prostredia a chápe morálne a spoločenské súvislosti odboru. [VV7 ] Získané poznatky vie klasifikovať, vie urobiť vlastné návrhy riešenia, porovnávať a identifikovať vhodné riešenie, vysvetliť výber riešenia. Vie ich využiť pri zohľadnení kvalitatívnych kritérií s pochopením súvislostí a dôsledkov alternatívnych riešení. [VV8 ] Má adekvátne znalosti o podnikaní, manažmente a základoch práva. Preukazuje zručnosť a technickú spôsobilosť nevyhnutnú na pôsobenie v praxi. Vie modifikovať všeobecné a odborné vedomosti pri riešení špecifických odborných problémov. Dokáže analyzovať a riešiť environmentálne a bezpečnostné problémy na úrovni zvládnutia teoretických základov študijného programu. Kompetentnosti Absolvent: [VV9 ] Vyznačuje sa samostatnosťou pri riešení špecifických problémov v meniacom sa prostredí a zároveň je kompetentný, ako člen tímu, navrhovať materiálové, konštrukčné, technické, technologické a environmentálne riešenia, plánovať a zabezpečovať realizáciu jednotlivých procesov výroby stavebných materiálov a samotnej výstavby. Je schopný pracovať v rámci štátnej, verejnej aj podnikateľskej sféry. Zodpovedne sa rozhoduje v rámci morálnych, spoločenských, právnych a ekonomických súvislostí odboru. [VV10 ] Je schopný spolupracovať so všetkými účastníkmi výstavby a so špecialistami všetkých profesií. Je spôsobilý vykonávať profesiu stavebného konštruktéra, technológa, prípravára, bezpečnostného technika, environmentálneho manažéra, ako aj pôsobiť v mnohých ďalších profesiách pri príprave, realizácii, prevádzke a údržbe stavieb. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Študijný program pozemné staviteľstvo patrí k tradičným technickým programom (v minulosti študijný odbor 5.1.4 pozemné stavby) s trvalo najväčším záujmom študentov o jeho absolvovanie v odbore stavebníctvo. Svojou orientáciou na projektovanie budov a s tým súvisiacou autorizáciou je podmienený pre absolventov pokračovaním v štúdiu na druhom stupni vysokoškolského štúdia identického študijného programu. Absolvovanie študijného programu je tak zväčša prípravou na plynulý prechod do inžinierskeho štúdia. Drvivá väčšina absolventov bakalárskeho študijného programu PS teda pokračuje v II. stupni štúdia (inžiniersky stupeň) v oblasti stavebníctva. Absolvent smerujúci do praxe sa uplatní v stavebníctve v nižšie vyšpecifikovaných profesiách:
Zoznam ďalších možných povolaní, dokumentujúcich uplatniteľnosť absolventov je prevzatý z aktuálnych ponúk portálu profesia.sk: projektový manažér - stavebníctvo a inžiniering, prípravár, projektový manažér stavieb, facility technológ, manažér stavieb, technický špecialista/konštruktér, rozpočtár, rozpočtár-kalkulant, investičný pracovník, stavebný technik, technický dozor stavieb, vedúci nákupu (stavebná príprava projektov), špecialista technickej podpory, referent životného prostredia, obchodný zástupca, stavbyvedúci pre pozemné stavby, technik správy a údržby budov, asistent stavbyvedúceho, realitný maklér, správca nehnuteľností, obchodný poradca, skúšobný technik, správca bytových domov, vedúci stavebného úseku, správca nehnuteľností a pod. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Názov inštitúcie: Slovenská komora stavebných inžinierov Stanovisko zo dňa: 26.01.2022 Názov inštitúcie: AlfaPROJEKT, s.r.o. Žilina Stanovisko zo dňa: 26.01.2022
|
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu sú pripravení na plynulý prechod do druhého stupňa - inžinierskeho štúdia, alebo sa môžu priamo uplatniť v praxi ako bakalári, t.j. špecialisti, ktorí oproti stredoškolsky vzdelaným pracovníkom podstatne hlbšie rozumejú súvislostiam a teoretickým základom konkrétnych úloh a požiadaviek. Absolvent má tiež schopnosti umožňujúce jeho uplatnenie v tímoch pri navrhovaní a zhotovovaní konštrukcií pozemných stavieb. Vzhľadom na akútny nedostatok odborných pracovníkov nájdu absolventi vzhľadom na svoje zameranie uplatnenie aj v orgánoch štátnej správy, miestnej samosprávy, na úradoch životného prostredia a v organizáciách vykonávajúcich správu budov. Uplatnenie absolventov študijného programu PS bakalárskeho stupňa v rokoch 2018 aj 2019 je uvedené napríklad na stránkach www.uplatnenie.sk. Vyseparované štatistické údaje pre študijný odbor za roky 2018 a 2019 je možné pozrieť na odkazoch: https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3631R09&year=2018 Zamestnaní 12%, pokračujúci v inžinierskom stupni 80%, nezamestnaní 8%. https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3631R09&year=2019 Zamestnaní 0%, pokračujúci v inžinierskom stupni 100%, nezamestnaní 0%. Na základe prieskumov, vykonaných SvF je uplatniteľnosť absolventov v odbore stavebníctvo na úrovni 91% . V odbore stavebníctvo pracuje až 92% absolventov. Nájsť zamestnanie v období do 6 mesiacov po ukončení štúdia si dokázalo 94 % absolventov. Podľa prieskumov SvF je koeficient nezamestnanosti absolventov SvF (všetky programy spolu):
Univerzálnosť tohto bakalárskeho študijného programu umožňuje absolventovi zamestnať sa na európskom trhu práce v stavebnom priemysle všade tam, kde sa vyžaduje vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Bakalársky študijný program PS je na SvF UNIZA akreditovaný od akademického roku 2005/2006, pričom inžiniersky stupeň, vzhľadom k absencii profesora v študijnom odbore sa nepodarilo získať. Do roku 2016 pokračovali študenti v inžinierskom stupni štúdia buď na vlastnej fakulte v študijnom programe nosné konštrukcie budov (orientácia na statiku budov), alebo pokračovali v štúdiu na stavebných fakultách v Bratislave, Ostrave, Brne a Prahe. Z absolventov tohto obdobia sa výrazne uplatnili napr.: Ing. Richard Slávik, Ph.D. - Mendelova univerzita Brno, Ing. Jirko Malík, Ph.D. - FSv ČVUT a UCEET Praha, Ing. Silvia Baďurová, PhD. - projektantka, Nemecko. Po priznaných právach v rámci akreditácie druhého a tretieho stupňa štúdia na SvF UNIZA v roku 2015 môžeme k úspešným absolventom priradiť aj napr. doterajších ukončených doktorandov: Ing. Veronika Boháčiková (Kabátová), PhD.: investičné oddelenie, MÚ Brezno, Ing. Daniela Michálková, PhD.: odborná asistentka, KPSU SvF UNIZA, Ing. Dominika Vandličková, PhD.: projektantka, špecialistka na stavebnú fyziku a požiarnu bezpečnosť, PROMA s. r. o., Žilina, Ing. Peter Barňák, PhD.: odborný pracovník, Technický a skúšobný ústav stavebný, pracovisko Žilina.
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
AlfaPROJEKT, s.r.o. Žilina, projektová organizácia - zamestnávajúca najviac našich absolventov. O spokojnosti s kvalitou absolventov svedčí aj to, že ich zamestnávajú brigádnicky už počas štúdia. PROMA s. r. o., Žilina, projektová a stavebná spoločnosť – zamestnáva troch bývalých absolventov, výhrady má ku kvalite vzdelávania v systémoch BIM (pripravovaný model by to ma odstrániť). |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Základné pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov na UNIZA sa riadia Smernicou č. 204 (Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. Študijný plán si okrem formy hodnotenia študijných výsledkov zostavuje v rámci určených pravidiel a v súlade s týmto študijným poriadkom študent sám, alebo v spolupráci so študijným poradcom, ktorého vymenúva a odvoláva dekan fakulty z radov vysokoškolských učiteľov. Na vytváranie študijných plánov v študijných programoch je k dispozícii Smernica č. 203 (Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline). Študijný plán študijného programu IKDS obsahuje tieto predmety:
Predmety zaradené do študijného programu PS sa podľa nadväznosti členia na predmety bez nadväznosti a predmety podmienené absolvovaním iných predmetov (prerekvizity resp. korekvizity). Študijný plán št. programu je z hľadiska znalostí študenta a jeho odbornej profilácie zostavený pomocou tzv „predmetov jadra znalostí “ a profilových predmetov tak, aby bol v súlade s:
Každý predmet má v študijnom pláne priradený počet kreditov, ktoré študent získa po jeho úspešnom absolvovaní. Pre úspešné absolvovanie štúdia musí študent v kreditovom systéme získať príslušný počet kreditov. Študijný programPS má v dennej forme štúdia stanovený minimálny počet 60 kreditov, potrebných na uzatvorenie nominálneho ročníka a 240 kreditov na ukončenie 1. stupňa štúdia. Priebeh štúdia sa riadi Smernicou č. 209 (Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). Pre podmienky fakulty sú informácie zhrnuté v materiáloch: Informácie o štúdiu na Svf UNIZA - Časť 1 - Organizácia akademického roku 2021/2022 a Informácie o štúdiu na SvF UNIZA - Časť 2 - Informácie pre novoprijatých študentov pre novoprijatých študentov. Všetci učitelia v študijnom programe sa prioritne vo svojej profesijnej činnosti venujú oblastiam, ktoré prednášajú, cvičia, resp. konzultujú. Ich pracovná záťaž nepresahuje maximá definované Smernicou č. 212 (Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline). Prednášky sú vedené v zásade docentami a profesormi. Na základe Smernice č. 205 (Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov na Žilinskej univerzite v Žiline) vedú so súhlasom dekana fakulty niektoré výberové prednášky aj inžinieri s titulom PhD. Na úrovni fakulty je ďalej v platnosti Metodické usmernenie č. 5/2021 o postupe pri schvaľovaní individuálneho študijného plánu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Toto usmernenie upravuje možnosti schvaľovania individuálnych študijných plánov pre študentov so špecifickými potrebami, študentov s vážnymi zdravotnými problémami, študentov s vážnymi osobnými dôvodmi, ale aj pre mimoriadne talentovaných študentov, či študentov - športovcov v najvyšších súťažiach a reprezentantov SR. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odporúčané študijné plány štúdia sú spracované na grafe nižšie. Vzhľadom na prednostný charakter štúdia, orientovaný na projektovanie pozemných stavieb (technickú stránku architektúry) získa študent základy z nosných tém jadra znalostí študijného programu z oblastí: Prírodovedného matematicko - fyzikálneho základu pre teóriu a prax v staviteľstve (Matematika 1, 2, Deskriptívna geometria, Fyzika, Geológia a geomorfológia). Teórie dejín, funkcie a estetiky architektúry (Dejiny architektúry a staviteľstva 1, 2). Typológie a teórie architektonických konštrukcií a budov (Typológia 1, 2, 3, Základy architektonickej kompozície, Základy architektonického navrhovania). Environmentálne vhodných stavebných materiálov (Stavebné materiály). Teoretického základu statických disciplín (Statika stavebných konštrukcií budov 1, 2, Pružnosť a plasticita). Teórie, tvorby a ochrany architektonických konštrukcií a budov (Konštrukcie budov 1 až 4). Fyziky architektonických konštrukcií a budov (Stavebná tepelná technika, Stavebná akustika a osvetlenie Statického materiálového dimenzovania nosných konštrukcií a budov (Betónové konštrukcie 1, 2, Kovové konštrukcie 1, 2, Drevené konštrukcie 1, Murované konštrukcie 1, Mechanika zemín a zakladanie stavieb) Teórie a techniky architektonického prostredia (Technika prostredia budov 1, 2, 3, Inžinierske siete). Ekonomiky a stavebného manažmentu (Ekonomika stavebníctva 1, Náklady a ceny v stavebníctve). Technológie a realizácie stavieb (Technológia stavebných procesov, Príprava a riadenie stavieb) Požiarnej bezpečnosti (Konštrukcie budov 5) Terminologickej jazykovej prípravy v odbore (Cudzí jazyk 1, 2). Encyklopedického, vedomostného a etického vzťahu k príbuzným odborom (Navrhovanie cestných stavieb, Navrhovanie železničných stavieb, Urbanizmus a územné plánovanie 1, 2). Spoločenských, morálnych a právnych aspektov profesie (Právo v stavebníctve 1, Základy podnikania a manažmentu). Syntetizujúcimi a finalizujúcimi predmetmi programu sú Ateliér 1 až 4, Bakalárska práca a jej obhajoba, Povinný a povinne voliteľný predmet ŠS). Ako je možné vidieť z predchádzajúceho prehľadu sa miera obsahovej zhody študijného programu približuje skoro 100%-tami požiadavkám, kladeným na absolventov študijného odboru 35. stavebníctvo pre bakalársky stupeň štúdia. Oblasti a rozsah vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu prvého stupňa sú plne v súlade s požadovanou úrovňou národného kvalifikačného rámca.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky v priebehu štúdia: Absolvovanie a kladné priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých odborných predmetov s váhou uvedenou v Informačných listoch predmetov, dostupných v Akademickom informačnom a vzdelávacom systéme (AIVS) - jeho web aplikácii Vzdelávanie; vypracovanie samostatných zadaní z odborných predmetov. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Na úrovni dekana fakulty riešia: Príkaz dekana č. 2/2021 o prihlasovaní sa študentov na štátne skúšky na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a jeho Príloha č. 1 (Prihláška na štátne skúšky) a Príloha č. 2 (Predmety štátnej skúšky v akademickom roku 2020/2021). Príkaz dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií na vykonanie štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a Dodatok k Príkazu č. 8/2021. Štúdium sa riadne skončí absolvovaním štúdia podľa príslušného študijného programu. Na to musí študent splniť všetky povinnosti predpísané pre študijný program:
Konkrétne počty kreditov na postup do vyššieho ročníka je uvedený v Príkaze dekana č. 4/2021 o podmienkach uzatvorenia roka štúdia a zápisu do vyššieho a do rovnakého roka štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Pravidlá pre opakovanie štúdia: Riadia sa opäť príkazom dekana Príkaz dekana č. 4/2021 v akademickom roku 2021/2022 Pravidlá na predĺženie: Riadia sa nasledujúcim metodickým usmernením dekana: Metodické usmernenie č. 1/2016 o postupe pri prerušení štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 53.0, 2 r.: 57.0, 3 r.: 56.0, 4 r.: 56.0, Spolu 222 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1.r. 7, 2. 3, 3.r. 4, 4.r. 4, Spolu 18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. V prípade zahraničných mobilít a stáží definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Na úrovni fakulty je overovanie výstupov vzdelávania zahrnuté v metódach hodnotenia celkových výstupov vzdelávania študijného programu pozemné staviteľstvo v časti záverečná práca a štátna skúška. Vzhľadom k tomu že všetky výstupy nemusia byť konkrétne merateľné, preto sa overujú exaktne cez výstupy vzdelávania predmetov. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia, ktoré sú uvedené v jednotlivých Informačných listoch predmetov (dostupné vo web aplikácii Vzdelávanie Akademického informačného a vzdelávacieho systému AIVS), kde je uvedená aj ich váha. Overovanie výstupov vzdelávania a zásady ich hodnotenia ako aj metódy hodnotenia sú v súlade s dokumentom Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA (Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA). Hodnotenie odpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch vychádza z troch zásad, ktoré uvádzajú aj Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Sú to v jednotlivých predmetoch praktické vedomosti študenta, teda či dokáže získané poznatky aplikovať do praxe. Rovnako dôležité je aj zistenie kvality jeho vedomostí, či ovláda podstatu učiva a či jej aj rozumie. Dôležitá je aj kvantita vedomostí, teda ich množstvo ktorým študent disponuje. Učitelia hodnotenie študentov vykonávajú tak, aby toto bolo jednoznačne cielené, systematické, efektívne a informatívne, čo je možné vidieť aj z náplne jednotlivých informačných listov predmetov študijného programu. Možnosti opravných postupov na skúškach sa riadia študijným poriadkom (vyššie uvedená Smernica UNIZA č. 209). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Na úrovni fakulty taktiež platia uvedené smernice. V prípade študijného programu rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí a jeho profilové predmety. Platí to tak pre uchádzačov o štúdium zo Slovenska, ako aj zo zahraničia. V príde zmeny študijného programu platí Metodické usmernenie č. 2/2021 o postupe pri zmene študijného programu a / alebo formy štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Témy záverečných prác sú zamerané v zmysle profilácie študenta vo výkresovej časti na vypracovanie projektu pre stavebné povolenie budovy bytového, alebo nebytového nevýrobného charakteru, spracovaného podľa vlastnej architektonickej štúdie . V teoretickej časti sú témy orientované ako doplnok k výkresovej časti, nadväzujúcej na vlastný projekt, s riešením problematiky z oblasti stavebnej fyziky, energetickej hospodárnosti budov, požiarnej bezpečnosti, experimentálnych meraní a ich vyhodnotenia, simulácií budov a ich prostredia a pod. Záverečné práce študijného programu je možné nájsť v internej univerzitnej knižničnej databáze Evidencia záverečných prác (EZP). Nakoľko všetky práce sú zároveň zasielané do Centrálneho registra záverečných prác (CRZP). V rozšírenom vyhľadávaní v tejto voľne dostupnej databáze je pre filtráciu prác v tomto študijnom programe potrebné zadať: Ako informatívny príklad uvádzame témy záverečných prác v šk. roku 2020/2021.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obhajovať záverečnú prácu a konať štátnu skúšku je možné až po splnení všetkých ostatných študijných povinností predpísaných študijným plánom. Proces štátnic a jej nadväznosti sa riadi študijným poriadkom - Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline) a Príkazom dekana č. 2/2021 usmerňujúcich študentov ohľadom prihlasovania sa na štátne skúšky a Príkazom dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií na vykonanie štátnych skúšok spolu s Dodatkom k Príkazu č. 8/2021. Tému záverečnej práce si volí študent z tém, ktoré zverejňuje garantujúce pracovisko v termínoch určených v harmonograme akademického roku. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného garantujúceho pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom štúdia, ktoré študent absolvoval. Vedúci garantujúceho pracoviska určí pre každú tému vedúceho a oponenta záverečnej práce (ak je potrebné aj konzultanta). Vedúcim záverečnej práce v bakalárskom študijnom programe IKDS môže byť ktorýkoľvek vysokoškolský učiteľ alebo vedecko-výskumný pracovník zo stavebnej fakulty s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Podobne prácu môže viesť aj odborník z praxe taktiež však s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce vo svojom posudku vyjadruje pripomienky k práci a klasifikuje záverečnú prácu. U záverečných prác sa hodnotí oponentom ich obsahová stránka (spôsob spracovania, splnenie cieľov a úloh, preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, práca s literatúrou a informačnými zdrojmi) a formálna stránka (jazyková stránka, grafická a estetická úprava). Vedúci práce hodnotí rovnaké kritéria, navyše však hodnotí aj systematickosť práce študenta a jeho schopnosť samostatne a tvorivo pracovať. Váhy jednotlivých kritérií v oponentských posudkoch sú nastavené v príslušných formulároch posudkov záverečných prác. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. Každá záverečná práca musí byť do stanoveného dátumu zaslaná v elektronickej forme do Centrálneho registra záverečných prác (ďalej len „CRZP") a na základe informácie z CRZP overená miera originality zaslanej práce. Ďalšie podrobnosti upravuje Smernica č. 109. Štátne skúšky sa konajú v termínoch určených v harmonograme. Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmety štátnej skúšky na garantujúcom pracovisku v termínoch stanovených študijným poriadkom. Garantujúce pracovisko zároveň zverejní harmonogram štátnych skúšok obvykle týždeň pred ich konaním. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Povinným predmetom štátnej skúšky je okrem záverečnej práce a jej obhajoby aj predmet Konštrukcie pozemných stavieb. Študent si volí ešte dva povinne voliteľné predmety zo zoznamu: Stavebná fyzika v pozemných stavbách, Murované a betónové konštrukcie pozemných stavieb, Kovové a drevené konštrukcie pozemných stavieb a Statika v pozemných stavbách. Aspoň jeden povinne voliteľný predmet má reflektovať na oblasť záverečnej práce. Štátne skúšky a vyhlásenie ich výsledkov sú verejné. Priebeh štátnych skúšok riadi a za činnosť skúšobnej komisie zodpovedá predseda skúšobnej komisie. Štátne skúšky sa konajú za prítomnosti predsedu a najmenej troch členov skúšobnej komisie. Minimálne jeden člen štátnicovej komisie v bakalárskom štúdiu má byť z externého prostredia. Pri obhajobe záverečnej práce študent prezentuje výsledky svojej záverečnej práce, vyjadrí sa k posudku vedúceho a oponenta záverečnej práce a odpovedá na otázky k záverečnej práci. Obhajoby záverečnej práce sa spravidla zúčastňuje aj vedúci záverečnej práce a oponent. Ich účasť nie je nutnou podmienkou konania štátnej skúšky. Pri štátnej skúške z predmetov odpovedá študent na otázky zo stanovených okruhov tém, ktoré môžu vyplývať aj z témy záverečnej práce. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity. Počet kreditov je uvedený v študijnom programe. Jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa Študijného poriadku UNIZA (Smernica č. 209). Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 (Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí). Fakulta nemá vlastnú smernicu, riadi sa vyššie uvedenou. V rámci predmetného študijného programu sa študijný plán zostavuje prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole a obsahuje ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Zahraničné mobility vedecko-pedagogických pracovníkov sú požadované v rámci plnenia podmienok pre habilitačné a inauguračné konania na fakulte. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 207 (Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline) a Smernica č. 201 (Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline). Obidva dokumenty platia aj na úrovni fakulty. Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov UNIZA sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. V prípade vylúčenia študenta zo štúdia, je na úrovni fakulty v platnosti Metodické usmernenie č. 4/2021 o postupe pri vylúčení zo štúdia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 198 (Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline) a Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). Obidva dokumenty sa uplatňujú aj na úrovni fakulty. Na úrovni fakulty je ďalej v platnosti Metodické usmernenie č. 5/2021 o postupe pri schvaľovaní individuálneho študijného plánu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline. Toto usmernenie upravuje možnosti schvaľovania individuálnych študijných plánov pre študentov so špecifickými potrebami, študentov s vážnymi zdravotnými problémami, študentov s vážnymi osobnými dôvodmi, ale aj pre mimoriadne talentovaných študentov, či študentov - športovcov v najvyšších súťažiach a reprezentantov SR. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity a fakulty definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 (Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline). O pravidlách prístupu študenta k prostriedkom nápravy pojednáva článok 10 tejto smernice.
|
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Akademický kalendár SvF: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/akademicky-kalendar Web aplikácia e-vzdelávanie Akademického informačného a vzdelávacieho systému (AIVS) je dostupná na adrese: https://vzdelavanie.uniza.sk/ |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
prof. Ing. Pavol Ďurica, CSc. pavol.durica@uniza.sk, +421 41 513 5700, miestnosť AD028 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prehľad riešených tém ZP za posledných 6 rokov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity, najmä prostredníctvom študentskej časti senátu UNIZA za stavebnú fakultu: Ing. Miroslav Jančula a Zuzana Čeľovská. Na úrovni fakulty sú to študenti zastupujúci študentskú časť akademickej obce v Akademickom senáte SvF UNIZA za 1., 2. a 2. stupeň štúdia a to Ing. Marek Bartko a Ing. Marek Chabada. Návrhy a podnety k štúdiu môžu študenti oznámiť aj aktuálnemu prodekanovi pre pre študijnú a pedagogickú činnosť alebo prostredníctvom študijného poradcu vo svojom programe (v zmysle Metodického usmernenia č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Činnosť študijných poradcov na SvF UNIZA usmerňuje Metodické usmernenie č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline). Aktuálnym študijným poradcom pre bakalársky študijný program PS je: doc. Ing. Ján Rybárik, PhD. (študijný poradca - od akademického roku 2022/2023 dôchodca) kontakt: +421 41 513 5706 jan.rybarik@uniza.sk Ing. Daniela Michálková, PhD. (študijný poradca - od akademického roku 2022/2023) kontakt: +421 41 513 5737 daniela.michalkova@uniza.sk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijné oddelenie SvF UNIZA študijné referentky : Mgr. Mariana Hírešová a Monika Ilovská kontakt: +421 41 513 5512, fstav-studref@uniza.sk úradné hodiny pondelok - štvrtok 8.00 – 11.00 13.00 – 14.00 Ubytovací referát Hliny V. Anna Kačiaková, anna.kaciakova@uniza.sk, +421 41 513 1476 |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na prednášky jednotlivých predmetov slúžia univerzitné posluchárne AULY 1 až 6, situované vo vstupnej časti univerzity nad hlavnou vrátnicou v časti A, ktoré boli do užívania dané v roku 2010. Disponujú najnovším vybavením z oblasti didaktickej techniky a počítačového a sieťového vybavenia. Na výučbu cvičení z nosných predmetov a ateliérov slúži katedrová učebňa: AC012 - nadštandard (špecializovaný software pre počítačovú grafiku a stavebnú fyziku) – KPSU (PS). K dispozícii sú aj ďalšie učebne odborných katedier, ktoré priraďuje k predmetov rozvrhové oddelenie Rektorátu UNIZA: AC106 - nadštandard (špecializovaný software pre analýzu a modelovanie nosných konštrukcií stavieb) – KSKM (NKB), AC205 - nadštandard (software), AC105 - nadštandard (software) AC206 - nadštandard (software). AE102 - štandard, AE103 - štandard, AE202 - štandard, AE203 - štandard, AE303 - štandard, AF016 - laboratórium. Laboratóriá: AD19 - laboratórium KPSU, AE013 - výroba a skúšky čerstvého betónu, nedeštruktívne skúšanie konštrukčných materiálov, BJ3 - laboratóriá pavilónového typu, BI25 - pulzátor - príprava a skúšanie (statické aj dynamické) veľkých vzoriek resp celých konštrukčných nosných prvkov, BJ40 - príprava a skúšanie zatvrdnutých hmôt (napr. betónu). Štandard – rozumie sa štandardné vybavenie - počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom. Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. Materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební je evidované na: https://vav.uniza.sk/vevysun.php?id=1 Okrem toho má SvF spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/svf/ Okrem uvedených učební sa používajú celouniverzitné učebne evidované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Technické vybavenie týchto učební je uvedené formou virtuálnych prehliadok na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. SvF UNIZA je vybavená prístrojmi a zariadeniami, ktoré umožňujú študentom v spolupráci s učiteľmi a výskumnými pracovníkmi získavať v priebehu spracovania bakalárskych, diplomových a doktorandských prác odborné poznatky z celého spektra činností študijného odboru. V laboratóriách katedier a v Skúšobnom laboratóriu SvF UNIZA (akreditované SNAS) je prístrojové vybavenie zodpovedajúce v úzkej nadväznosti na vedecko-výskumné profily katedier Všetky laboratóriá katedier sú prístupné študentom. Prebieha v nich pravidelná výučba a sú k dispozícii aj bakalárom, diplomantom a doktorandom pri spracovávaní bakalárskych, diplomových, resp. doktorandských prác. Katedra pozemného staviteľstva a urbanizmu (KPSU) SvF UNIZA, ako nosná katedra študijného programu disponuje v súčasnosti štyrmi prevádzkovanými výskumnými súčasťami: Laboratórne centrum KPSU v priestoroch katedry je orientované na prenosnú laboratórnu a prístrojovú techniku, zameranú na diagnostiku konštrukcií a budov, zahŕňajúcu prenosné vybavenie pre meranie teploty a vlhkosti prostredia a materiálov (Testo, Greinsinger, Hivus), prenosný anemometer (Fluke), termovízne kamery Fluke, ultrazvukový 3D tomograf, digitálny biologický mikroskop DM4, samostatne stojacu experimentálnu meteorologickú stanicu, merací prístroj ISOMET model 2104, 2250-S Prenosný analyzátor zvuku. Laboratórium pavilónového typu v budove BJ 3, ktoré obsahuje 3 Klimatizované miestnosti na simulovanie vnútornej klímy. Ide o tri komory, ktoré sú odizolované od vonkajšieho prostredia a vnútorných priestorov. Vo vnútri komôr sú udržiavané stále klimatické podmienky (konštantná teplota a relatívna vlhkosť). Vo vonkajšej (obvodovej) stene o známych tepelnotechnických vlastnostiach sú v súčasnosti v jednej komore osadené tri špičkové okná o normových rozmeroch, určené pre nízkoenergetickú a pasívnu výstavbu. V druhej a tretej miestnosti sú v styku s vonkajším prostredím zrealizované experimentálne obvodové steny o ploche 10 m2, vyskladané z viacerých typov ľahkých sendvičových obvodových stien o rôznych tepelných a difúznych vlastnostiach. Vzorky sú teda vystavené reálnym účinkom vonkajšej klímy, a tým je možné analyzovať ich tepelnovlhkostnú a energetickú bilanciu v ročnom chode vlastnou meracou aparatúrou. Na streche budovy je meteostanica, ktorá zaznamenáva vonkajšie klímu a preto je možné presne analyzovať správanie sa zabudovaných konštrukcií v nadväznosti na vonkajšie prostredie. Sústava klimatických komôr na simulovanie vnútornej klímy a vonkajšej klímy medzi ktorými sa nachádzajú vystavené vzorky obalových konštrukcií s možnosťou meraní vplyvov vetrom hnaného dažďa, rozdielu teplôt, filtrácie vzduchu a UV žiarenia. Zostavy komôr sú flexibilné a umožňujú merania pri zmene teplôt, vlhkosti vzduchu, simuláciu slnečného žiarenia infračervenými lampami, simuláciu prúdenia vzduchu, pretlaku vzduchu, vetrom hnaného dažďa a kyslého dažďa. S výnimkou prvého laboratória sú ostatné dve súčasťou Výskumného centra UNIZA. Zároveň sa v gescii katedry vykonáva „Priamy výskum na obalových konštrukciách inteligentnej budovy“ výskumného centra, kde je osadených priamo na fasáde 36 meracích miest so snímačmi mapujúcimi vonkajšie klimatické podmienky budovy s možnosťou korigovania jej energetických systémov. Softvérové vybavenie katedry zahrňuje programy z oblasti stavebnej fyziky budov a simulácií energií (ESP-r, WUFI, WUFI 2D a WUFI Pro, Physibel, Design Builder, Comsol, ANSYS, ...).
|
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby je na UNIZA Akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. Pre študentov je dostupná jeho web aplikácia Vzdelávanie a to z univerzitnej domény i z internetu. Viac informácií uvádza Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, konrétne jej článok 16, a aj Smernica č. 218 o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. Prístup k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v Univerzitnej knižnici a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady. Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, ktorého výučbová časť je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Pre potreby online prednášok a cvičení sa používa najmä MS Teams, kde sú k dispozícii návody univerzitného Centra informačných a komunikačných technológií: Microsoft Teams – informácie a Vzdelávacie tímy. |
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – podieľa sa na tvorbe študijného plánu a autorizácii absolventov pre výkony autorizovaných povolaní a odborných spôsobilostí. PROMA, s.r.o. Žilina - BIM prednášky, diplomové práce. AlfaPROJEKT, s.r.o. Žilina - zabezpečovanie odbornej praxe, pomoc študentom pri planografii. DREVODOM Orava, Kontrakting Žilina, Isover, Bramac, Wienerberger – zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, inštruktážne videá. Pravidelné exkurzie vo firmách (všetko s.r.o.) akými sú: PREFA SUČANY (Sučany), MONTIRP (Žilina), PROMONT (Krásno nad Kysucou), VÁHOSTAV-SK-PREFA (Horný Hričov). |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje Smernica č. 217 - Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline, najmä jej články 17, 18 a 19. Vytvorenie organizácií a spolkov sa riadi postupmi uvedenými v Smernici č. 123 - Úprava základných princípov pri vytváraní zoskupení študentov a zamestnancov na pôde Žilinskej univerzity v Žiline. Zoznam študentských organizácií/klubov/spolkov aktuálne pôsobiacich na pôde UNIZA: Pri UNIZA pôsobí aj Folklórny súbor Stavbár a účelové zariadenie cirkvi a náboženskej spoločnosti Univerzitné pastoračné centrum. Všetky športové aktivity študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje organizuje a riadi Ústav telesnej výchovy UNIZA (ako celouniverzitné pracovisko s cieľom rozvíjať program pohybových aktivít pre študentov a zamestnancov UNIZA. Ústav organizuje jedno aj viacdenné športové kurzy doma i v zahraničí. Pre záujemcov o výkonnostný šport sú k dispozícií oddiely športového klubu ACADEMIC UNIZA, Slávia Žilinská univerzita a HC UNIZA. |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí a materiály dostupné na univerzitných stránkach v záložkách Štúdium v zahraničí a Erasmus+. Fakulta aktívne podporuje pobyty študentov na iných vzdelávacích inštitúciách. Na úrovni fakulty má koordináciu týchto aktivít v portfóliu prodekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy (doc. Ing. Petra Bujňáková, PhD.), ktorý poskytuje aj komplexné poradenstvo v prípade zahraničných pobytov. Spolu so študijným poradcom bakalárskeho študijného programu IKDS (Ing. Daniela Michálková, PhD.) sú schopní fundovane poradiť a vybrať z aktuálnej ponuky programov. Nakoľko má samotná fakulta iba v rámci programu Erasmus+ v súčasnosti podpísaných až 42 zmlúv, pristupuje sa ku každému študentovi, ktorý prejaví záujem o zahraničný pobyt individuálne, v závislosti na semestri štúdia, jazykových znalostiach a jeho preferenciách tak, aby potenciálny študijný pobyt bol čo najväčším prínosom v profesijnom i osobnostnom raste žiadateľa. Dostupné vždy aktuálne informácie pre študentov SvF nájdu záujemcovia na fakultných stránkach v záložkách venovaných Štúdiu v zahraničí (SvF) a výzvam v rámci schémy Erasmus+(SvF). |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium (študijný program prvého stupňa) je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). V prípade zahraničného uchádzača, resp. študenta, ktorý ukončil stredoškolské štúdium v zahraničí, je to vzdelanie porovnateľné so vzdelaním ukončeným maturitnou skúškou v SR. Uchádzačom, ktorí prejavia záujem ponúka Stavebné fakulta bezplatné doučovanie v oblasti matematiky a fyziky ešte pred nástupom na bakalárske štúdium, tak aby si upevnili svoje základy z týchto predmetov, ktoré tvoria jadro znalostí pre technické predmety v študijnom programe PS. |
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 206 (Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA). V príprave: Príkaz dekana č. 14/2021 - Zásady a pravidlá prijímacieho konania na 1. stupeň štúdia študijných programov, ktoré zabezpečuje Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline. Záujemcom o štúdium poslúži aj Informačný leták o možnosti štúdia na SvF UNIZA. |
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
Výsledky prijímacieho konania za posledných 6 rokov:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni katedier si garanti predmetov robia na konci semestra vlastné anonymné dotazníkové prieskumy so snahou o získanie spätnej väzby. Poznatky následne v ďalšom akademickom roku premietajú do výučbového procesu. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Dotazníky pre študentov sú pravidelne vyhodnocované a uverejnené na stránke fakultry v záložke Vnútorný systém kvality SvF. Na úrovni katedier sa to deje na pravidelných katedrových poradách, na úrovni fakulty sa výsledky rozoberajú a analyzujú na stretnutiach kolégia dekana. Odporúčania a závery sú konfrontované na pravidelných stretnutiach vedenia fakulty s akademickou obcou fakulty. Výsledky dotazníkového prieskumu sú zverejňované od akademického roku 2010/2011. Príklad konkrétneho vyhodnotenia za ostatný akademický rok je možné nájsť na https://svf.uniza.sk/subory/Marec_2022/Dotazn%C3%ADkZS21_22www.pdf |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Dotazník absolventov je možné interaktívne vyplniť na adrese: https://svf.uniza.sk/absolvent/. Jeho vyhodnotenie sa robí pravidelne od roku 2012 a je dostupné na stránke fakulty v záložke Vnútorný systém kvality SvF. Povzbudivé pre fakultu je, že v prieskumoch sa nevyskytli odpovede, že by boli nespokojní s poskytnutým vzdelaním. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|