Názov fakulty: | Fakulta elektrotechniky a informačných technológií |
Názov študijného programu: | multimediálne technológie |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | doc. Ing. Roman Jarina, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | multimediálne technológie | Číslo podľa registra ŠP |
21546 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | informatika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2508R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0688 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | bakalár, Bc. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | Tento študijný program nie je spoločným študijným programom. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 100 2.ročník: 100 3.ročník: 100 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Absolvent predstavuje odborníka s odbornými vedomosťami a technickými zručnosťami v oblasti informatiky s multidisciplinárnym presahom do kreatívnej multimediálnej tvorby, ktoré vie aplikovať a interpretovať v rôznych odvetviach audiovizuálnej produkcie. Študent sa popri štúdiu teoretického základu elektroniky a informačno-komunikačných technológií špecializuje na oblasti fotografickej a filmovej techniky, zvukovej a obrazovej techniky, vrátane digitálneho spracovania a distribúcie videa a audia. Dokáže plánovať, projektovať a realizovať rôzne činnosti v oblasti informačných technológií a multimediálnej tvorby. Kreatívne-orientované predmety zabezpečujú u absolventov schopnosť vytvárať a spracovávať multimediálne diela a aplikácie nielen na primeranej technickej, ale aj estetickej a výtvarnej úrovni. Absolvent spĺňa podmienky na zvyšovanie vzdelania v inžinierskom stupni štúdia, najmä v študijnom programe multimediálne inžinierstvo. Cieľ 1: Osvojenie si všeobecných vedomostí odboru multimediálne technológie Výstupy:
Cieľ 2: Získanie odborných a metodologických vedomostí odboru multimediálne technológie odrážajúcich aktuálne trendy v odbore Výstupy:
Cieľ 3: Získanie technických zručností potrebných pre riešení konkrétnych odborných problémov z oblasti multimediálnych technológií Výstupy:
Cieľ 4: Získanie kognitívnych a tvorivých zručností potrebných pre návrh a hodnotenie riešeníz oblasti multimediálnych technológií Výstupy:
Cieľ 5: Získanie potrebných kompetencií a mäkkých zručností: samostatnosť, iniciatívnosť a zodpovednosť za vlastnú aj tímovú prácu, schopnosť odborne prezentovať výsledky vlastného štúdia alebo praxe
|
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
2166007 Dizajnér vizuálnej a multimediálnej komunikácie. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496798. 2166001 Grafický (multimediálny) dizajnér. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-17922. 2514000 Aplikačný programátor. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-40484. 2513004 Špecialista vývoja používateľských rozhraní. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496915. 3521002 Majster zvuku. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-64397. 3521007 Kameraman. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-64402. 3521018 Vedúci prenosového voza. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-64413. Doplňujúce povolania: 3431002 Vizuálny umelec - fotograf. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-64369. 2519001 IKT tester. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-17936. 2431008 Manažér filmovej distribúcie. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496511. 3521005 Hlavný osvetľovač. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-64400. 2642010 Výtvarný (umelecký) redaktor. Dostupné z internetu : https://www.sustavapovolani.sk/karta_zamestnania-496129. Absolventi bakalárskeho ŠP multimediálne technológie majú možnosť pokračovať v štúdiu v nadväzujúcom inžinierskom študijnom programe multimediálne inžinierstvo na Fakulte elektrotechniky a informačných technológií Žilinskej univerzity v Žiline. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program multimediálne technológie nepripravuje na povolanie, vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Synergia technického a kreatívneho vzdelania umožní absolventovi pracovať ako špecialista na vytváranie multimediálnych prezentácií, na pozíciach zvukových a obrazových technikov a dizajnérov. Rozsah získaných znalostí a praktických zručností im umožňuje pracovať v spoločnostiach zameraných na informačné technológie, reklamnú a poradenskú činnosť v inštitúciách verejnej správy, v štúdiách produkujúcich multimediálne produkty ako odborníkov, ovládajúcich nielen technické zázemie tvorby ale oboznámených aj s kreatívnou zložkou ich práce. Keďže ide o akademicky orientovaný študijný program, učebný plán je koncipovaný tak, aby umožňoval absolventom pokračovať v štúdiu v nadväzujúcom študijnom programe 2. stupňa multimediálne inžinierstvo. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Študijný program multimediálne technológie je akreditovaný a zabezpečovaný na FEIT UNIZA viac ako 10 rokov. Pre príklad uvádzame niekoľkých úspešných absoventov, ktorí sa uplatnili v indikovaných povolaniach. Peter Kaján. Dostupné z internetu : https://sk.linkedin.com/in/peterkajan. Majiteľ firmy Mynd SK/CZ. Dostupné z internetu : https://www.mynd.com/sk/. Tomáš Halajčík. Dostupné z internetu: https://cz.linkedin.com/in/halajcik . Hlavný dizajnér a grafik v spoločnosti ContentKing. Peter Kösegi. Pracuje v oblasti kontroly, evidencie a nasadzovania reklamných spotov spoločnosti Barandov Televízní Studio, a.s. Martin Dzurňák. Zvukový dizajnér a technická podpora, spoločnosť DigiSport (Ecole Universitaire de Recherche, Rennes, Francúzsko,). Tomáš Blažek. Motion graphic designer a výroba obsahu pre LED reklamy, spoločnosť O'Neil Modern Media Londýn. Jakub Beczányi. 2D animator and motion designer, výroba animovaných reklám, spoločnosť Animanio. František Dokoupil. Pracuje v Úrad ŽSK Žilina. Dostupné z internetu : https://www.zilinskazupa.sk/showdoc.do?docid=249&character=D. Tomáš Miždoš. Živnostník. Dostupné z internetu : https://sk.linkedin.com/in/tom%C3%A1%C5%A1-mi%C5%BEdo%C5%A1-27171699/en. Martin Šinko. Živnostník. Dostupné z internetu : https://sk.linkedin.com/in/martin-%C5%A1inko-231a57205?trk=people-guest_people_search-card. Peter Sokol, web developer, spoločnosť Oktodigital. Dostupné z internetu : https://www.oktodigital.com/ Tomáš Stanko. Konateľ. Dostupné z internetu : https://infinitystudio.sk.
|
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
V mesiacoch marec a apríl 2021 bol realizovaný prieskum u zamstnávateľov ohľadne požiadavok na vedomosti a zručnosti absolventov ŠP Multimediálne technológie Do prieskumu sa zapojili nasledovné firmy: Hyperia, YMS, PROFiber Networking CZ s.r.o., Mynd SK s.r.o., Liberty Global, inoby s.r.o., SHARD DESIGN, black-hole, TTC MARCONI, RTVS, Ticketportal s.r.o. / Denax a.s., brainit.sk, s.r.o., Ing.Marián Kucharčík - MaxApp, Scheidt&Bachmann Slovensko s.r.o, Slovak Telekom, a.s. Štruktúra študijného programu ako aj obsahová náplň predmetov odráža požiadavky zamestnávateľov v súlade s výstupmi prieskumu. 12 zo 16 respondentov (75%) prejavilo záujem o absolventov bakalárskeho štúdia.
|
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry: Smernica č. 203 Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA. Určuje záväzné postupy pre tvorbu študijných plánov pri príprave návrhu žiadosti o akreditáciu študijného programu alebo úprave študijného programu. Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. V študijnom pláne sú stanovené a opísané pravidlá pre nadväznosť medzi jednotlivými predmetmi. Smernica č. 204 Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov UNIZA. Stanovuje pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie, a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo (ďalej len „SAAVŠ“). Smernica č. 205 Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov UNIZA. Určenie pravidiel personálneho zabezpečenia študijných programov a zásad priraďovania učiteľov na zabezpečovanie študijných programov uskutočňovaných na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej len „UNIZA“). Vysokoškolský učiteľ môže pôsobiť na funkčnom mieste profesora, funkčnom mieste docenta, pracovnej pozícii odborného asistenta, asistenta alebo lektora. Smernica č. 212 Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA. Tvoriví zamestnanci UNIZA môžu byť: a) vysokoškolskí učitelia pôsobiaci vo funkcii profesor, hosťujúci profesor, mimoriadny profesor, mimoriadny docent, docent, odborný asistent, asistent, lektor, b) vedeckovýskumní pracovníci, c) pracovníci podľa písm. a) – b) tohto odseku pôsobiaci v pozícií rektora, prorektora, dekana, prodekana a vedúceho katedry, d) odborní zamestnanci, výskumní zamestnanci, koordinátori výskumu, vedúci divízie, riaditelia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednotlivé semestre štúdia sú vytvárané kombináciou teoretických predmetov jadra študijného odboru informatika, predmetov aplikovanej informatiky ako aj technicko-kreatívnych predmetov z multimediálnej tvorby. Prvé dva roku štúdia sú zostavene iba z povinných predmetov, pričom študent má možnosť zvoliť si aj výberový predmet pre lepšie zvládnutie matematiky resp. rozšírenie vedomostí z oblasti elektrotechniky a komunikačných technológií. V každom semestri je tiež ponúkané výberové predmety seminár z cudzieho jazyka, slovenský jazyk a telesná výchova. Absolvent v prvom roku štúdia získa vedomosti z teoretického základu odboru, a to z matematiky, fyziky, informatiky ako aj elektrotechniky. Z oblasti informatických predmetov získa vedomosti zo základov informatiky, základov algoritmizácie úloh a programovacích jazykov so zameraním na skriptovacie jazyky. Študent ďalej získa prehľad o parametroch obrazových prvkov definovaných rastrovou grafikou a schopnosti vytvárať, upravovať a inak ovládať nástroje grafických softvérov, či predstavu o technologických postupoch, ktoré predchádzajú vytváraniu multimediálnej prezentácie alebo diela. Veľký dôraz je tiež kladený na rozvoj prezentačných a komunikačných zručností študentov (povinný predmet Rétorika). V druhom roku štúdia získa študent ďalšie poznatky z programovania, počítačovej grafiky ako aj tvorby webových stránok. Konkrétne absolvent získa základy objektovo orientovaného programovania, vektorovej grafiky, typografie a tvorby statických a dynamických webových stránok. Ďalej absolventa získa poznatky o fungovaní klasických a digitálnych fotografických a filmových technológií, ako aj o základných pravidlách ich používania či metodike spracovania multimediálneho produktu z hľadiska nadväznosti jednotlivých zložiek. Dôležitou súčasťou výučby sú predmety venované teórii a aplikáciám spracovania multimediálnych signálov. Taktiež sa oboznámi so základmi analýzy elektronických obvodov, výpočtom obvodových prvkov a návrhom základných elektronických zapojení. Absolvent získa poznatky zo spracovania signálov v analógovej, ale najmä digitálnej oblasti, ako i prehľad o štandardoch používaných pri snímaní a zobrazovaní obrazových signálov, či o reprezentácii zvukových a obrazových signálov, fyziologických princípoch ich vnímania, ako aj o základných princípoch ich kódovania. Ďalej absolvent získa poznatky o prenosovom reťazci multimediálneho signálu, dokáže špecifikovať, analyzovať, hodnotiť a navrhovať komunikačný štúdiový reťazec v zmysle medzinárodných technických štandardov a prevádzkovať takýto systém. V treťom roku si absolvent osvojí základné pojmy a princípy používané v elektronických komunikáciách a ich identifikáciu v jednotlivých technológiách. Pre lepšiu profiláciu si študent v treťom roku štúdia môže vyberať z niekoľkých povinne voliteľných predmetov pre smerovanie do oblasti programovania a informatiky, audio/video techniky alebo do technicko-kreatívnej tvorby multimediálneho obsahu. V týchto voliteľných predmetoch sa oboznámi sa s technológiami snímania, spracovania a reprodukcie akustických signálov, či nadobudne znalosti o architektúrach databázových systémov. K tomu môže nadobudnúť vedomosti z oblasti 3D počítačového videnia a modelovania a oboznámiť sa s postupmi a procesmi umožňujúcimi dodatočnú efektovú úpravu dynamickej multimediálnej prezentácie. Súčasťou ročníka je aj odborná prax, kde absolvent získa praktické zručnosti a overí si schopnosť aplikovať poznatky získané štúdiom v reálnej praxi. Dôležitou súčasťou je i projektová výučba, kde absolvent nadobudne znalosti z oblasti informačných a multimediálnych technológií podľa konkrétneho projektového zadania a získa vedomosti a skúsenosti z oblasti riešenia projektov, ktoré tvoria nadstavbu vedomostí predovšetkým pre reálnu projektovú činnosť, schopnosti potrebné pre efektívnu prácu na projekte a zručnosti ako aj zmysel pre tímovú prácu pri realizácii projektov. Ročník, ako i celé štúdium, zavŕši vypracovaním a obhajobou bakalárskej práce a vykonaním štátnej skúšky. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
180 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia, absolvovania jednotlivých častí študijného programu, postup študenta v študijnom programe, opakovanie predĺženie a na riadne ukončenie štúdia určuje Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. Metodické usmernenie dekana FEIT č.2/2021 k študijnému poriadku (pre úpravu postupu konkrétnych činností). Konkrétne podmienky v priebehu štúdia: priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhovou uvedenou v informačných listoch predmetov; splnenie podmienky minimálneho počtu kreditov pre postúpenie do vyššieho ročníka štúdia stanovené rozhodnutím dekana pre príslušný akademický rok. Konkrétne podmienky pre riadne ukončenie štúdia: úspešné absolvovanie predmetov, odovzdanie a úspešné obhájenie bakalárskej práce, úspešné absolvovanie štátnej skúšky. Pravidlá pre opakovanie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z. Pravidlá na predĺženie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 60, 2 r.: 60, 3 r.: 47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.:0, 2 r.: 0, 3 r.: 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.:0, 2 r.: 0, 3 r.: 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 3 r.:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 3 r.: 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | 3 r.:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkové výstupy vzdelávania: Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania určuje Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. Na úrovni jednotlivých predmetov pre overenie celkových výstupov vzdelávania sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. Pre hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov sa uplatňuje postup podľa čl.10, Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. Dostupné z internetu : 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA. V prípade zahraničných mobilít a stáží definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Záverečné práce akademický rok 2015/2016
Záverečné práce akademický rok 2016 / 2017
Záverečné práce akademický rok 2017 / 2018
Záverečné práce akademický rok 2018 / 2019
Záverečné práce akademický rok 2019 / 2020
Záverečné práce akademický rok 2020 / 2021
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 215 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline. Dostupné z internetu : https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf. Na úrovni fakulty: Usmernenie dekana č. 1/2021 pre odovzdávanie záverečných bakalárskych a inžinierskych prác na FEIT UNIZA v akademickom roku 2020/2021. Pre študentov konkrétne informácie sú na webovej stránke fakulty.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. Na úrovni fakulty sú podrobnejšie uvedené konkrétne postupy a aktuálne informácie na webovej stránke.
Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby : prof. Ing. Peter Brída, PhD. (prodekan pre zahraničné vzťahy), peter.brida@uniza.sk Mgr. Silvia Pirníková, (fakultný Erasmus koordinátor), silvia.pirnikova@uniza.sk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 207 Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline. a Smernica č. 201 Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline. Na úrovni fakulty je ustanovená disciplinárna komisia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 198 Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline. a Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. Podrobné informácie pre študentov sú uvedené na webovej stránke univerzity.
Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. (prodekanka pre vzdelávanie), mariana.benova@uniza.sk Bc. Emília Pekárová, (referentka pre vzdelávanie), emilia.pekarova@uniza.sk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 Študijný poriadok pre 1. a 2.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite vŽiline. Dostupné z internetu : 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf Na úrovni fakulty prostredníctvom zverejnených e-mailových kontaktov zodpovedných osôb, prostredníctvom študentov zastúpených v študentskej časti Akademického senátu FEIT a prostredníctvom odkazu Poradíme vám - dostupné z internetu : https://feit.uniza.sk/studenti/poradime-vam/ alebo odkazu pre dekana FEIT UNIZA dostupné z internetu: https://odkaz.feit.uniza.sk/ . |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Dostupné z internetu : https://feit.uniza.sk/studenti/akademicky-kalendar/ alebo https://vzdelavanie.uniza.sk. |
|
Aktuálny rozvrh | |
Dostupné z internetu : https://vzdelavanie.uniza.sk/rozvrh2.php. |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roman Jarina, doc., Ing., PhD. Funkcia: vedúci laboratória akustiky, spracovania audio signálov a reči (AUDIO lab) Kontakt: roman.jarina@feit.uniza.sk, 041 5132213
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lenka Smatanová, e-mail: smatanova8@stud.uniza.sk Radoslav Seman, e-mail: seman@stud.uniza.sk Martina Malastová, e-mail: malastova1@stud.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: Ing. Miroslav Uhrina, PhD. tel: +421 41 513 2253 e-mail: miroslav.uhrina@feit.uniza.sk Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. Oblasť zodpovedností /Kompetencie: prodekan pre vzdelávanie tel.: +421 41 513 2119 e-mail: mariana.benova@feit.uniza.sk
Meno a priezvisko: Bc.Viera Beláková a Bc. Emília Pekarová Oblasť zodpovedností /Kompetencie: Referát pre vzdelávanie, študijná agenda. tel.: +421 41 513 2064, 2063 e-mail: studref@feit.uniza.sk |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | ||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Dostupné z internetu: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf) Prednášky a teoreticky alebo výpočtovo zamerané seminárne cvičenia a laboratórne cvičenia sú realizované v spoločných priestoroch fakulty (prednáškové auly/učebne), prípadne v učebniach ústavu/ústavov. Tieto sú vybavené základnou didaktickou technikou, ako sú tabule a dataprojektory, výpočtová technika s o zakúpenými univerzitnými hw a sw prostriedkami. Seminárne (výpočtové) a laboratórne cvičenia špecificky orientované do oblasti informatiky zabezpečuje katedra multimédií a informačno-komunikačných technológií (KMIKT) vo svojich učebniach a laboratóriách, ktorých technologické vybavenie sa pravidelne obnovuje. KMIKT pokrýva v pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti široký rozsah problematiky súvisiacej s informačno-komunikačnými a multimediálnymi technológiami. V oblasti multimediálnych technológií je hlavná orientácia sústredená okrem technologickej zložky aj na tvorivú oblasť reprezentovanú základmi obrazovej kompozície, réžie a práce s multimediálnym materiálom. Hlavným cieľom tejto oblasti je komplexná podpora multimediálnych služieb budúcnosti, ktoré vznikajú inklúziou umeleckej tvorby a moderných trendov v oblasti informatiky. Výskumné aktivity sa zameriavajú na oblasť analýzy obrazu a zvuku, ako i hodnotenia kvality multimediálnych signálov. Zabezpečenie pedagogického, ale aj vedecko-výskumného procesu sú realizované prostredníctvom špecializovaných laboratórií. Laboratórium sémantickej analýzy obrazových a video dát (VIDEO lab) sa nachádza v miestnosti BD309. V tejto časti laboratória je výskum orientovaný na sémantickú analýzu videodát s aplikáciou do rôznych odvetví akými sú napríklad web, doprava, medicína, armáda a pod. Dominantnú časť tvorí výskum algoritmov nie len pre nízkoúrovňový, ale aj vysokoúrovňový popis obrazových dát, číslicová filtrácia, analýza obsahu MPEG-7 deskriptormi, klasifikácia obrazových dát, detekcia strihu, segmentácia obrazu a videa, videoconcealment a pod. Laboratórium je vybavené 2D snímacou a projekčnou technikou pre oblasť dopravy, web-u a priemyslu, 16-jadrovými pracovnými stanicami HeavyHorse, SW a pod. Laboratórium počítačovej grafiky (GRAPHIC lab) sa nachádza v miestnosti BD334, v ktorej je k dispozícii 11 pracovných staníc, z ktorých 4 sú vybavené grafickými tabletmi Wacom. Na sekundárnych monitoroch študentských počítačov je možné sledovať pracovnú plochu učiteľského počítača. Táto pracovná plocha sa dá zobraziť aj na LCD televízore a projektore. Tento systém sa využíva na výučbu programového balíka Adobe Creative Cloud, Maxon Cinema 4D, Blender3D, Autodesk 3DsMax, Autodesk Fusion360, Unity3D, Gimp, Inkscape, Matlab, atď. Laboratórium svojím hardvérovým a softvérovým vybavením podporuje výučbu v oblasti tvorby audio-vizuálneho obsahu, 2D a 3D počítačovej grafiky, digitálnej kompozície obrazu, vývoja 2D/3D aplikácií a mobilných aplikácií ako aj digitálne spracovanie obrazu. Laboratórium 3D modelovania a 3D tlače (3D lab) sa nachádza v CO kryte, miestnosť NMS 89 a NMS90 v priestoroch stravovacieho zariadenia UNIZA a je súčasťou AMT (ateliér multimediálnej tvorby). V tejto časti laboratória je výskum a vývoj orientovaný na oblasť virtuálnej reality hlavne v oblastiach akými sú web, medicína, doprava a pod. Dominantnú časť tvorí výskum algoritmov pre stereovíziu, modelovanie 3D scény a objektov (CAD SW, skenerom, z videodát), rozpoznávanie 3D tvárí, klasifikáciu 3D objektov, modelovanie 3D dopravného prúdu, diagnostiku a liečbu onkologických nálezov. Okrem vytvárania modelov je možné v laboratóriu navrhnuté modely aj tlačiť. Laboratórium je vybavené 3D snímacou, projekčnou technikou a tlačiacou technikou od spoločnosti ZCorp (3D Skener ZScanner 700/Creaform, 3D tlačiareň Z650), 32-jadrovou pracovnou stanicou HeavyHorse, SW a pod. AUDIO lab je výskumné laboratórium v miestnosti BD308 orientované na základný a aplikovaný výskum v rôznych oblastiach akustiky, spracovania rečových signálov a audia. Dominantná časť výskumu je zameraná na aplikáciu metód a algoritmov strojového učenia a umelej inteligencie v sémantickej analýze audia a reči, ako napr. hlasová biometria, rozpoznávanie emócie z reči a hudby, detekcia audioudalostí, analýza akustickej scény a pod. Okrem výpočtovej techniky je laboratórium vybavené špecializovanou ozvučovacou a záznamovou technikou, mikrofónmi, špičkovou profesionálnou meracou technikou: zvukové analyzátory Nor131/140 s prídavnými modulmi pre detailnú časovú a spektrálnu analýzu a výpočet akustických kvalitatívnych parametrov priestoru, 128 kanálové mikrofónové pole (“akustická kamera”) Nor848 so špecializovaným softvérom pre lokalizáciu zdrojov zvuku v priestore, audio analyzátor R&S UP350 pre meranie elektroakustických parametrov analógovej a digitálnej audiotechniky, ako aj ďalšou štandardnou technikou pre záznam signálov a nízkofrekvenčné merania. V laboratóriu sa ďalej nachádza experimentálne pracovisko pre syntézu a efektovú úpravu hudobných signálov vybavené dvoma MIDI kontrolérmi a analógovým audio modulárnym systémom DOEPFER. Laboratórium multimediálnych technológií (LoMT) je zamerané na experimentálnu činnosť v oblasti vytvárania, spracovania a hodnotenia technickej kvality audiovizuálnych produkcií a je tvorené dvomi sub-laboratóriami:
Ateliér multimediálnej tvorby (AMT) sa nachádza v suteréne Stravovacieho zariadenia Žilinskej univerzity v Žiline. Jeho technické prostredie umožňuje viackamerový záznam a jeho on-line aj off-line spracovanie dát, vrátane exportu do rôznych formátov. Laboratórium je vybavené kvazi-virtuálnym editačným prostredím Tricaster a editačným systémom Matrox. Taktiež je vybavený výpočtovou technikou, ktorá umožňuje živé vysielanie multimediálnych dátových tokov na viaceré súčasné platformy, ako napríklad Youtube, Facebook, atď, ako aj dvojbodový prepoj vysielacích pracovísk po dátovej sieti. Doplnkom laboratória je osvetľovací park s riadenými zdrojmi svetla. Súčasťou je zvukové a dabingové štúdio, umožňujúce multikanálový záznam zvuku s následným spracovaním. Z hľadiska meracej techniky je laboratórium vybavené generátorom meracích audiovizuálnych signálov, video osciloskopmi a vektorovými analyzátormi pre obrazový a zvukový signál. Okrem prípravy a výroby audiovizuálnych súborov je ateliér orientovaný na výskum v oblasti analýzy obrazu z hľadiska technickej kvality multimediálnych signálov. Laboratórium multimédií (MULTIMEDIA lab) je vybavené zvukovou a obrazovou technológiou tak, aby študenti mali možnosť získať teoretické a praktické zručnosti so základnými úlohami spracovania audiovizuálnych materiálov. Vybavené je kamerových parkom, mixážnym pultom, obrazovým on-line editačným pracoviskom na spracovanie videa a audia, ako aj aplikačnými servermi na spracovanie audiovizuálnych materiálov. Z hľadiska meracej techniky je vybavené základným meracím parkom, umožňujúcim analýzu a meranie parametrov kvality obrazu a zvuku. V oblasti výskumu sa laboratórium orientuje na analýzu a meranie kvality multimediálnych signálov pomocou objektívnych a subjektívnych metód. Laboratórium digitálnych komunikácií prof. Františka Kroutla (NET lab) sa nachádza v miestnosti BD318. Primárne sa využíva na vyučovanie predmetov v oblasti informačno-komunikačných technológií, prevádzky sietí, VoIP, SDN, cloudových technológií ISDN sietí a programovania. V laboratóriu sa nachádza 21 počítačov pre študentov a pedagóga, 2 počítače pre analýzu sieťovej prevádzky, projekčná technika a sieťová infraštruktúra. Každý počítač môže byť pripojený do univerzitnej, laboratórnej, či ISDN siete, čo umožňuje rôznorodosť práce na projektoch, laboratórnych cvičeniach, či semestrálnych prácach. V laboratóriu je tiež umiestnených niekoľko smerovačov, ktoré sú prepojené so serverovňou katedry, na ktorých beží katedrová sieť. Pomocou týchto zariadení je možne demonštrovať reálne nasadenú sieť, ukázať a analyzovať jej prevádzku. Okrem výučby toto laboratórium slúži na výskum v oblasti bezpečnosti sietí z hľadiska sofistikovaných útokov na sieťové komponenty, ďalej v oblasti kvality služieb v sieťach (QoS, QoE), optických prenosov z hľadiska spektra, disperzie a útlmu optického vlákna a prístupových sietí a tiež sa tu vyvíjajú algoritmy na hodnotenie kvality multimediálnych prenosov. Z unikátnych prístrojov možno menovať spektrálne analyzátory, reflektometer, sieťový analyzátor protokolov, rôzne sieťové simulátory, analyzátory sieťovej prevádzky. Laboratórium je vybavené optickým prístupovým systémom GPON, všetkými komponentmi na analýzu technológií xDSL a rôznymi typmi komunikačných terminálov s konektivitou do privátnej aj verejnej siete. Laboratórium analógových obvodových systémov (RF lab) sa nachádza v miestnosti BB319. Toto laboratórium je určené predovšetkým pre zabezpečenie praktickej výučby z oblasti analógových obvodov a systémov a tiež z oblasti programovania mikrokontrolérov. Prístrojová technika laboratória pozostáva prevažne z prístrojov pracujúcich v nízkofrekvenčnej oblasti, ako sú napr. nízkofrekvenčné generátory, osciloskopy, impedančné analyzátory a podobne. Softvérové vybavenie laboratória je okrem iného tvorené prostriedkami pre programovanie mikrokontrolérov. Laboratórium tiež slúži pre riešenie praktických častí diplomových prác. V laboratóriu sa tiež nachádza výpočtová technika pre 20 poslucháčov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 218 o zhromažďovaní informácií.(Dostupné na internete: https://www.uniza.sk/index.php/smernice-pre-vnutorny-system-kvality-uniza) Základným informačným systémom podporujúcim proces vzdelávania a výučby na Žilinskej univerzite v Žiline (ŽU) je Akademický Informačný a Vzdelávací Systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu, pričom univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta študijného programu, od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania. V rámci každého študijného programu slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z.z., na podporu tvorby rozvrhu atď. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria viaceré podsystémy: a) Podsystém Prijímacie konanie – umožňuje spracovanie prihlášky (elektronickej i klasickej), výsledkov a ich vyhodnotenia, komunikáciu s uchádzačom (pozvánky, oznamy a vyjadrenia), spracovanie štatistík pre Ministerstvo školstva. b) Podsystém Vzdelávanie – ktorý tvoria moduly:
c) Podsystém Záver štúdia – tvoria ho moduly záverečné práce a štátne skúšky. Modul záverečné práce je zameraný na podporu činností:
Modul štátne skúšky umožňuje:
Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZAP a následné kroky platí interná smernica ŽU č. 87. Aplikácia UniApps umožňuje pristupovať k údajom a službám AIVS z mobilných zariadnení s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje prístup k informáciám pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality:
E-vzdelávanie (e-learning): Na univerzite je e-Vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým Vzdelávacím a Informačným Systémom (AIVS). E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Študijný program je významne podporovaný aj vlastným informačným systémom v podobe katedrových internetových stránok, na ktorých nájdu študenti všetky potrebné informácie potrebné ku štúdiu. Tieto stránky umožňujú elektronické prihlasovanie sa na semestrálne práce, bakalárske ako aj diplomové práce. Architektúra internetových stránok umožňuje všetkým pedagógom zabezpečujúcim vzdelávanie študijného programu poskytovať študentom relevantné informácie formou zverejnenia na internetovej stránke každého predmetu individuálne. Informačný systém jednotlivých predmetov umožňuje sprístupnenie zadaní semestrálnych alebo ročníkových prác, prednášok, požiadaviek pre úspešné absolvovanie predmetu ako aj okruhy otázok ku skúške. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica (informácia neskôr) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ipesoft, s.r.o. (výberové prenášky) Vissim, s.r.o. (výberové prednášky) Mynd SK s.r.o. (výberové prednášky) TV LUX, s.r.o. (prax) TES Media, s.r.o. (prax) Siemens Mobility, s.r.o. (prax) NetSpace s.r.o. (prax) Orange Slovensko a.s. (prax) TSS Group a.s. (prax) brainIT.sk (prax) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. Dostupná na internete : https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf Na úrovni fakulty existujú ďalšie možnosti, ako sú ( v prípade priaznivej epidemickej situácie) Ples FEIT, športový deň FEIT, vianočný punč s dekanom, a pod. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí, dostupné na internete: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf Na úrovni fakulty sú podrobné informácie pre študentov uvedené na webovej stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ kontaktná osoba: Mgr.Silvia Pirníková, silvia.pirnikova@uniza.sk
Na úrovni študijného programu MT je koordináror: kontaktná osoba: prof. Ing. Peter Počta, PhD. peter.pocta@feit.uniza.sk |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, vrátane ŠP MT, sú dostupné na internete: https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_Bc.pdf
|
||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA.
Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky relevantné skutočnosti a postupy prijímania na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, vrátane ŠP MT, sú dostupné na internete: https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_Bc.pdf https://feit.uniza.sk/podmienky-prijatia-bakalarske-studium/ |
||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||
Výberové konanie sa uskutočňovalo na základe dosiahnutých výsledkov štúdia na strednej škole, ako aj na základe ústneho pohovoru. Uchádzači o štúdium v ŠP multimediálne technológie absolvovali prijímaciu skúšku formou ústnbeho pohovoru pozostávajúcu z troch častí:
Počet uchádzačov prvého ročníka za obdobie posledných 6 rokov
Z toho skutočný počet zapísaných študentov do 1. ročníka k 31.10. príslušného akademického roku za obdobie posledných 6 rokov
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov. Dostupná na internete: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Vedenie KMIKT pravidelne organizuje, minimálne raz ročne, stretnutia so študentami študijného programu Multimediálne technológie, za účelom získania spätnej väzby na štúdium, konkrétne na jeho organizáciu, obsah, formu, náplne jednotlivých predmetov, ich usporiadanie v študijnom pláne, vyučujúcich, ich spôsobe a formy učenia, či na ostatné aktivity súvisiace s daným študijným programom. Zo strany vedenia katedry je zabezpečené zachovanie anonymity prezentovaných názorov, postrehov, odporúčaní, či kritických vyjadrení. Danú formu spätnej študenti veľmi vítajú. Z doposiaľ zistených názorov a spätných väzieb od študentov vyplynuli nasledovné odporúčania a závery odporúčania (pozn. vačšina odporúčaní je z obdobia pred poslednou akreditáciou a boli už zapracované v poslednej akreditácií) :
Prijaté opatrenia: Ad 1) Zrušenie predmetu Základy eletroinžinierstva a namiesto neho pridanie predmetu Úvod do štúdia Opatrenie: Po diskusiách so študentami vyvstala potreba pridania predmetu, ktorý by uľahčil prechod medzi stredoškolským a vysokoškolským štúdiom, čo sa vzhľadom k inému systému učenia, javí ako veľmi žiadúce. Prednášky novovzniknutého predmetu sú zamerané na spôsob výučby na vysokej škole, predstavenie študijného programu Multimediálne technológie, ďalej univerzity ako celku, rovnako i fakulty a katedry, jej zamestnancov, či miestností a laboratórií určených pre štúdium a výskum. Taktiež sú na tomto predmete študenti oboznámení o možnostiach vykonávania odbornej praxe, mimoškolských aktivitách, jazykových možnostiach, či rôznych zahraničných stážach. Cvičenia sú zamerané prácu so základnými nástrojmi balíka Microsoft Office. Dopad: Uvedenú zmenu súčasní študenti veľmi vítajú a považujú za prospešnú pre uľahčenie prechodu zo strednej na vysokú školu. Ad 2) Nahradenie predmetu Algoritmizácia a programovanie predmetom Informatika Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Algoritmizácia a programovanie nahradený predmetom Informatika, na ktorom sú vysvetlené základy informatiky a študenti dokážu riešiť algoritmizovateľné úlohy, formulovať a analyzovať problémy, vytvoriť vývojový diagram, implementovať algoritmus a aplikovať algoritmus programovej formy prostredníctvom skriptovacieho jazyka. Predmet je formovaný tak, aby na ňom boli vysvetlené základy informatiky a programovacích a skriptovacích jazykov aj pre študentov, ktorí sa na strednej škole s?danou oblasťou nestretli. Ad 3) Premenovanie predmetu Manažment multimediálneho obsahu na Úvod do multimediálnej tvorby a presun z 3. semestra do 2. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Manažment multimediálneho obsahu premenovaný na Úvod do multimediálnej tvorby, čo lepšie odrádza náplň daného predmetu, kde sa študenti oboznámia so základmi scenáristiky, réžie a dramaturgie. Rovnako bol predmet presunutý z 3. semestra do 2. semestra štúdia, a to z dôvodu, že na daný predmet nadväzujú predmety v ďalších semestroch ako Technika a kompozícia obrazu, Strihová skladba a Skupinový projekt z MT. Ad 4) Presun predmetu Počítačová grafika 1 z zo 4. semestra do 2. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Počítačová grafika 1 presunutý zo 4. semestra do 2. semestra štúdia, a to z dôvodu, aby sa aj v prvom ročníku štúdia vyskytoval kreatívny predmet zaoberajúci sa rastrovou grafikou, na ktorý v nasledujúcom semestri nadväzuje predmet Počítačová grafika 2. Ad 5) Nahradenie predmetu Programovanie v C++ predmetom Skriptovacie jazyky v IKT Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Programovanie v C++ nahradený predmetom Skriptovacie jazyky v IKT, a?to z?dôvodu zaradenia výučby skriptovacích jazykov (ako napr. Python), ktoré sa často využívajú pri tvorbe multimediálnych aplikácií. Ad 6) Presun predmetu Prenosové médiá zo 4. semestra do 2. semestra štúdia a zmena z povinného predmetu na výberový predmet Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Prenosové médiá presunutý zo 4. semestra do 2. semestra štúdia a taktiež bol preradený medzi výberové predmet, a to z dôvodu, že predmetu svojou náplňou a obsahom nepatrí medzi jadrové ani profilové predmety pre študijný program Multimediálne technológie. Ad 7) Presun predmetu Rétorika zo 4. semestra do 2. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Rétorika presunutý zo 4. semestra do 2. semestra štúdia, a to z dôvodu, aby sa aj v prvom ročníku štúdia vyskytoval kreatívny predmet, kde sa majú možnosť študenti naučiť vytvárať textové a slovné časti multimediálnej prezentácie, ako i?zdokonaliť svoje prezentačné schopnosti. Ad 8) Premenovanie predmetu Java na Objektové programovacie jazyky 1 Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Java premenovaný na Objektové programovacie jazyky 1, čo lepšie odráža náplň daného predmetu, ktorý je venovaný objektovo orientovanému programovaniu. Ad 9) Presun predmetu Počítačová grafika 2 z 5. semestra do 3. semestra štúdia a zmena z povinne voliteľného predmetu na povinný Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Počítačová grafika 2 presunutý z 5. semestra do 3. semestra štúdia, a to z dôvodu lepšej nadväznosti na predmet Počítačová grafika 1 vyučovaný v 2. semestri. Na daný predmet nadväzujú predmety Počítačová grafika 3 a Efektová úprava video signálov vyučované v 6 semestri. Taktiež zmena z povinne voliteľného predmetu na povinný prispieva k lepšeniu poznatkov týkajúcich sa vektorovej grafiky, ktorá sa okrem predmetov zameraných pre grafický dizajn a?animácie, využíva aj pri dizajne webových stránok. Ad 10) Presun predmetu Tvorba multimediálnych WEB stránok z 5 semestra do 3 semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Tvorba multimediálnych WEB stránok presunutý z 5. semestra do 3. semestra štúdia, a to z dôvodu, aby študenti už v druhom ročníku prišli do kontaktu so základmi vytvárania statických webových stránok. Na daný predmet nadväzuje predmet Tvorba dynamických WEB stránok vyučovaný v 4. semestri štúdia. Ad 11) Premenovanie predmetu Dizajn multimediálnych webstránok na Tvorba dynamických WEB stránok a presun z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 4. semestra, ako i zmena z povinne voliteľného na povinný predmet. Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Dizajn multimediálnych webstránok premenovaný na Tvorba dynamických WEB stránok a presunutý z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 4. semestra, a to z dôvodu svojej náročnosti, ako i nadväznosti na predmet Tvorba multimediálnych WEB stránok vyučovaný v predchádzajúcom semestri. Preradenie daného predmetu z povinne voliteľného na povinný, ako i zaradenie do bakalárskeho stupňa štúdia prispieva k?tomu, že študenti po jeho absolvovaní vedia vytvárať plnohodnotné dynamické webstránky. Ad 12) Presun predmetu Strihová skladba z 5. semestra do 4. semestra štúdia. Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Strihová skladba presunutý z 5. semestra do 4. semestra štúdia, a to z dôvodu, aby študenti už v druhom ročníku štúdia dokázali prakticky realizovať strih v počítačovom prostredí na spracovanie zvuku a obrazu na základe technického scenára a získali znalosti o základných procesoch postprodukcie audio a?audiovizuálneho diela v oblasti strihu. Získané vedomosti študenti využijú pri tvorbe skupinového projektu realizovaného v?poslednom roku štúdia. Daný predmet nadväzuje na predmet Úvod do multimediálnej tvorby vyučovaný v 2. semestri. Ad 13) Vznik nového predmetu Spracovanie multimediálnych signálov a jeho zaradenie do 4 semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného vznikol nový predmet s názvom Spracovanie multimediálnych signálov a?bol zaradený do 4. semestra štúdia. V danom predmete študent získa znalosti o reprezentácii zvukových a obrazových signálov, fyziologických princípoch ich vnímania, ako aj o základných princípoch ich kódovania. Tiež získa vedomosti týkajúce sa adaptácie prenosu na kanálové podmienky, robustnosti na kanálové poškodenia a hodnotenia kvality multimediálnych signálov. Na základe získaných znalostí by mal byť schopný sa orientovať a pracovať s rečovými, audio a video kodekmi a adaptívnymi prístupmi v kontexte kanálových podmienok či na konfiguračnej tak aj na dizajnovej úrovni. Ad 14) Presun predmetu Kreatívne zložky multimédií z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 4. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Kreatívne zložky multimédií presunutý z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 4. semestra, a to z dôvodu, že svojou náročnosťou, náplňou a obsahom patrí skôr do bakalárskeho stupňa štúdia. Študent na tomto predmete získa vedomosti v oblasti teórie a dejín literatúry a filmu, ako aj praktické schopnosti a zručnosti potrebné analýzu a interpretáciu rôznorodých literárnych a filmových diel. Pozná autorskú tvorbu prezentujúcu čiastkové etapy vývoja literatúry a filmu s dôrazom na jej kritické posudzovanie v kontexte širokého spektra rôznych súvislostí v prepojení na aktuálne poznanie v oblasti multimédií. Ad 15) Zmena predmetu Odborná prax v MT z povinne voliteľného na povinný Opatrenie: Po diskusiách so zamestnávateľmi vyvstala potreba zaradenia predmetu Odborná prax pre MT medzi povinné predmety. Daná zmena prináša pre študentov povinnosť absolvovať prax v niektorej z firiem, či inštitúcie, a tak získať reálne praktické skúsenosti a overiť si schopnosti aplikácie nadobudnutých vedomostí a poznatkov počas štúdia. Dopad: Uvedenú zmenu súčasní študenti veľmi vítajú a?považujú za prospešnú pri budúcom si hľadaní relevantného zamestnania. Ad 16) Presun predmetu Právne aspekty multimédií z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Právne aspekty multimédií presunutý z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra, a to z dôvodu, že svojou náročnosťou, náplňou a obsahom patrí skôr do bakalárskeho stupňa štúdia. Študent na tomto predmete získa prehľad o spôsobe a možnostiach ochrany práv duševného vlastníctva a to práv autora a pôvodcu a tiež na strane druhej práv zamestnávateľa, podniku a pod. Po absolvovaní predmetu bude študent poznať náležitosti zmlúv používaných pre oblasť duševného vlastníctva s dôrazom na Zmluvu o dielo a Licenčnú zmluvu podľa autorského zákona. Študent bude mať prehľad o prelínaní práv priemyselného vlastníctva a autorských práv s dôrazom na oblasť informačno–komunikačných technológií, podnikanie a prezentovanie na internete, multimédiá a oblasť audiovizuálnych diel. Študent tiež získa prehľad o možnostiach a spôsobe zistenia hodnoty duševného vlastníctva pri jeho komerčnom uplatnení. Ad 17) Presun predmetu Masmediálna kultúra z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra štúdia. Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Masmediálna kultúra presunutý z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra, a to z dôvodu, že svojou náročnosťou, náplňou a obsahom patrí skôr do bakalárskeho stupňa štúdia. Študent na tomto predmet nadobudne vedomosti z oblasti teórie médií, ako aj mediálne kompetencie umožňujúce autonómnu kreatívnu tvorbu. Dokáže samostatne získavať informácie o aktuálnych podmienkach fungovania médií, je schopný hodnotiť vybrané mediálne produkty, pracovať v tíme, predkladať svoje návrhy a argumentačne ich podložiť. Odborné znalosti dokáže aplikovať pri návrhu autorských mediálnych produktov. K rôznym typom médií pristupuje ako mediálne gramotná osoba – médiám rozumie, dokáže ich kriticky hodnotiť, vie vytvárať mediálne produkty a dokáže ich prezentovať v mediálnom prostredí. Získa praktické skúsenosti súvisiace s tímovou prácou. Ad 18) Presun predmetu Databázové systémy v IKT zo 6. semestra do 5. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Databázové systémy v IKT zo 6. semestra do 5. semestra štúdia, a to z dôvodu plynulejšej nadväznosti na predmety venujúce sa programovaniu a tvorbe webstránok. Ad 19) Presun predmetu Efektová úprava video signálov z inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra štúdia Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Efektová úprava video signálov presunutý z?inžinierskeho stupňa štúdia do bakalárskeho, konkrétne do 5. semestra, a to z dôvodu, že svojou náplňou a obsahom patrí skôr do bakalárskeho stupňa štúdia. Daný predmet nadväzuje na predmety venujúce sa grafickej tvorbe a spracovaniu videa. Po jeho absolvovaní študent bude ovládať základné princípy efektových úprav obrazového materiálu, ako i základné princípy animácie. Taktiež si rozšíri si vedomosti o postprodukčné spracovane videa. Ad 20) Pridanie predmetu Internet vecí z výberového medzi povinne voliteľné predmety v 5. semestri štúdia. Opatrenie: V rámci úpravy odporúčaného študijného plánu bol predmet Internet vecí pridaný medzi povinne voliteľné predmety v 5. semestri štúdia, a to z dôvodu väčšej možnosti výberu povinne voliteľných predmetov pre študentov končiacich ročníkov. Opatrenia 1 až 5 a 8 až 19 boli zapracované v poslednej akreditácií ŠP multimediálne technológie. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Vedenie KMIKT sa snaží udržiavať kontakty so svojimi bývalými absolventami študijného programu multimediálne technológie, či už za účelom spätnej väzby na štúdium, ako i z dôvodu udržiavania vzájomných vzťahov ako zamestnancov v rôznych firmách, ktorých zameranie súvisí s oblasťou multimédií. V rámci spätnej väzby získanej od absolventov študijného programu MT vyplynuli nasledujúce odporúčania, resp. závery:
Odporúčania boli zapracované do ŠP v poslednej akreditácií. Ad 1) Vznik predmetu, ktorý by uľahčil prechod medzi stredoškolským a vysokoškolským štúdiom zameraný na princíp a spôsob výučby, predstavenie univerzity ako celku, ďalej fakulty, resp. katedry a jej zamestnancov, rovnako i bližšie oboznámenie daného študijného programu. Opatrenie: Po diskusiách s bývalými absolventami študijného programu Multimediálne technológie vyvstala potreba pridania predmetu, ktorý by uľahčil prechod medzi stredoškolským a vysokoškolským štúdiom, čo sa vzhľadom k inému systému učenia, javí ako veľmi žiadúce. Prednášky novovzniknutého predmetu sú zamerané na spôsob výučby na vysokej škole, predstavenie študijného programu Multimediálne technológie, ďalej univerzity ako celku, rovnako i fakulty a katedry, jej zamestnancov, či miestností a laboratórií určených pre štúdium a výskum. Taktiež sú na tomto predmete študenti oboznámení o možnostiach vykonávania odbornej praxe, mimoškolských aktivitách, jazykových možnostiach, či rôznych zahraničných stážach. Cvičenia sú zamerané prácu so základnými nástrojmi balíka Microsoft Office. Ad 2) Zmena konceptu učenia informatických predmetov – postupné učenie od základov a s väčším zameraním sa na jazyky používané v?multimediálnych aplikáciách ako Matlab, Python, Java, a pod. Opatrenie: Po diskusiách s bývalými absolventami študijného programu MT a v rámci úpravy odporúčaného študijného plánu nastala potreba zmeny konceptu učenia informatických predmetov tak, aby základy informatiky a programovania zvládli aj študenti, ktorí sa na strednej škole s danou oblasťou nestretli. Taktiež vznikla potreba učenia takých programovacích a skriptovacích jazykov, ktoré sa vo väčšej miere používajú pri tvorbe multimediálnych aplikácií. Z týchto dôvodov boli vykonané nasledujúce zmeny v predmetoch:
Ad 3) Presun niektorých predmetov priamo zameraných na študijný program MT do prvého ročníka štúdia. Opatrenie: Po diskusiách s bývalými absolventami študijného programu MT a v rámci úpravy odporúčaného študijného plánu vzniklo odporučenie, na základe ktorého by bolo dobré zaradiť predmety priamo zamerané na študijný program MT už do prvého ročníka štúdia. Na základe tohto odporúčania boli nasledujúce predmety presunuté do prvého ročníka bakalárskeho štúdia:
Ad 4) Presun niektorých predmetov z inžinierskeho do bakalárského štúdia. Opatrenie: Po diskusiách s bývalými absolventami študijného programu MT a v rámci úpravy odporúčaného študijného plánu vzniklo odporučenie, na základe ktorého by bolo dobré presunúť predmety, ktoré náročnosťou, obsahom a náplňou patria do bakalárského štúdia. Na základe tohto odporúčania boli nasledujúce predmety presunuté z inžinierskeho do bakalárskeho stupňa štúdia:
Ad 5) Zaradenie predmetu Odborná prax pre MT medzi povinné predmety. Opatrenie: Po diskusiách s bývalými absolventami študijného programu MT vyvstala potreba zaradenia predmetu Odborná prax medzi povinné predmety, čo prináša pre študentov povinnosť absolvovať prax v niektorej z firiem, či inštitúcie, a tak získať reálne praktické skúsenosti a overiť si schopnosti aplikácie nadobudnutých vedomostí a poznatkov počas štúdia. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||
b |