Názov fakulty: | Fakulta riadenia a informatiky |
Názov študijného programu: | manažment |
Stupeň štúdia: | 3. |
Garant študijného programu: | doc. Ing. Michal Koháni, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | Management | Číslo podľa registra ŠP |
103458 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 3 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | ekonómia a manažment | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
6213V00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0413 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | academically oriented | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | PhD. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | part time (external) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | We do not cooperate with another university in this study program. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 4 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 1 2.ročník: 1 3.ročník: 1 4.ročník: 1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Absolvent študijného programu manažment na 3. stupni vzdelávania:
Vedomosti Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia bude:
Zručnosti Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia bude:
Kompetencie Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia dokáže:
Ciele vzdelávania [CV 1] Absolvent je schopný aplikovať vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu s orientáciou najmä na metódy a prostriedky riešenia problémov vo vybraných oblastiach. [CV 2] Absolvent je schopný vyhodnotiť ekonomické dopady manažérskych rozhodnutí. [CV 3] Absolvent je schopný definovať výskumný problém a cieľ výskumu, formulovať hypotézy a aplikovať metódy na zber, spracovanie a vyhodnotenie údajov v rámci vedeckého výskumu. [CV 4] Absolvent je schopný navrhovať, analyzovať a hodnotiť variantné a tvorivé riešenia identifikovaných problémov, pričom preukazuje schopnosť komplexne tieto problémy posudzovať, a to s využitím najnovších vedeckých a manažérskych metód a postupov. [CV 5] Absolvent je schopný vyučovať, komunikovať, diskutovať, publikovať a prezentovať navrhované a inovované riešenia vo svojom i svetovom jazyku, pričom je schopný tímovej práce, avšak vie byť aj samostatný a schopný prijať zodpovednosť. Výstupy vzdelávania Výstupy vzdelávania k [CV 1] [VV 1] Absolvent vie aplikovať vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu. [VV 2] Absolvent chápe a hodnotí manažment ako vedeckú disciplínu, ale aj ako profesiu v širšom kontexte. [VV 3] Absolvent pozná spoločenské, morálne, právne a technické súvislosti profesie manažéra. [VV 4] Absolvent vie aplikovať pravidlá a princípy manažérskeho rozhodovania v rôznych oblastiach pôsobenia. Výstupy vzdelávania k [CV 2] [VV 5] Absolvent vie aplikovať vhodné metódy, analyzovať a vyhodnotiť získané výsledky vzťahujúce sa na ekonomické dopady manažérskych rozhodnutí. [VV 6] Absolvent vie analyzovať a hodnotiť vplyv makroekonomických, mikroekonomických a hospodárskopolitických faktorov na manažérske rozhodnutia. Výstupy vzdelávania k [CV 3] [VV 7] Absolvent pozná a aplikuje celý komplex metód vedeckého výskumu. [VV 8] Absolvent vie v rámci vedeckého výskumu definovať výskumný problém a cieľ výskumu, formulovať hypotézy, získavať, analyzovať a vyhodnocovať údaje a informácie. Výstupy vzdelávania k [CV 4] [VV 9] Absolvent vie navrhovať, analyzovať a hodnotiť variantné tvorivé riešenia manažérsko-ekonomických úloh a problémov. [VV 10] Absolvent vie identifikovať riziká navrhovaných riešení. Výstupy vzdelávania k [CV 5] [VV 11] Absolvent vie vyučovať, prezentovať, komunikovať, diskutovať a publikovať navrhované a inovované riešenia vo svojom i svetovom jazyku. [VV 12] Absolvent dokáže viesť a spolupracovať v pracovných tímoch pri riešení vedeckých i manažérskych úloh. Zároveň pritom dokáže efektívne a odborne komunikovať a využívať prvky kritického myslenia. Kontrolná tabuľka |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolventi sú uplatniteľní vo verejnom sektore na vysokých školách ako odborní asistenti výučby ekonomicko-manažérskych predmetov alebo vo výskumných a vývojových pracoviskách, taktiež i vo výrobných organizáciách a organizáciách poskytujúcich služby, a to vo verejnom i súkromnom sektore. Pre absolventov VŠ štúdia 3. stupňa sú indikované povolania zaradené do 8. stupňa SKKR (Slovenského kvalifikačného rámca) alebo 8 EKR (Európskeho kvalifikačného rámca). Za vhodné indikované povolania, ktoré sú uvedené v štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-80_2020, považujeme tieto:
Pre definovanie kvalifikačných štandardov sme vychádzali z 2 zverejnených databáz, a to z Národnej sústavy povolaní a Národnej sústavy kvalifikácií. Vzhľadom na to, že v týchto databázach sú definované a zverejnené kvalifikačné štandardy len pre niekoľko podobných kvalifikácií, pri nastavovaní vedomostí, zručností a kompetencií absolventov 3. stupňa VŠ vzdelávania v ŠP Manažment sme sa inšpirovali vybranými vhodnými kvalifikačnými štandardami takto: Národná sústava kvalifikácií (https://www.kvalifikacie.sk/katalog-skkr) má definovaný kvalifikačný štandard (vedomosti, zručnosti, kompetencie) na úrovni 8 SKKR len pre 2 povolania/kvalifikácie. Inšpirovali sme sa kvalifikáciou:
Národná sústava povolaní (https://www.sustavapovolani.sk/) má identifikované rámce všeobecných a špecifických kľúčových kompetencií, odborných vedomostí a odborných zručností na úrovni 8 SKKR pre 9 povolaní. Z nich sme sa inšpirovali vybranými vhodnými kvalifikačnými štandardami u týchto povolaní:
|
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolvent vysokoškolského štúdia tretieho stupňa v odbore manažment sa zoznámi so všeobecnou metodológiou vedeckého výskumu, získa najnovšie poznatky o súčasnom stave vedeckého poznania, nadväzuje na tieto poznatky samostatnou vedeckovýskumnou prácou, čím posúva vpred súčasnú úroveň poznania v teórii a praxi manažmentu. Ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu s orientáciou najmä na metódy a prostriedky riešenia rozhodovacích problémov vybraných častí manažmentu. Ďalej si osvojí zásady samostatnej a tímovej vedeckej práce, vedeckého formulovania problému a jeho cieľov, právne a environmentálne aspekty nových riešení, etické a spoločenské súvislosti. Absolvent si je vedomý spoločenských, morálnych, právnych a ekonomických súvislostí svojej profesie i potreby sústavného profesionálneho rozvoja a celoživotného vzdelávania, aby mohol vykonávať výskumné aktivity tvorivým spôsobom. Uplatnenie si dokáže nájsť ako vedúci tvorivého tímu pri vedení náročných, komplexných projektov všade tam, kde je potreba vysokokvalifikovanej tvorivej práce v oblasti manažmentu. Absolventi ŠP Manažment na 3. stupni vzdelávania nájdu uplatnenie na trhu práce ako členovia tvorivého tímu alebo jeho vedúci vo verejnom aj súkromnom sektore, vo všetkých odvetviach, kde je potrebné uplatniť systémový prístup a vysoko kvalifikované riešenia v oblasti manažmentu. Môžu pôsobiť aj ako učitelia na vysokých školách, kde sa od nich očakáva výskumná, pedagogická a aj publikačná činnosť. Ekonomika na Slovensku sa v nasledujúcich rokoch pod vplyvom Priemyslu 4.0 a 5.0 bude musieť pripraviť na razantný nástup umelej inteligencie, automatizácie a robotizácie a s tým súvisiacou zmenou v oblasti vzdelávania, získavania zručností a kompetencií. Predpokladáme, že absolventi na 3. stupni vzdelávania sú vysokokvalifikovaní, rozhľadení, ochotní ďalšieho rozvoja a budú vedieť veľmi pružne reagovať na vzniknutú situáciu v ekonomike a na trhu práce. Na stránke: https://www.trendyprace.sk/sk/absolventi/moje-trendy/odbory-vzdelania?guide=1, ktorá sleduje uplatnenie absolventov na trhu práce, sa uvádza, že 3. stupeň VŠ štúdia v odbore manažment patrí medzi 35 % najperspektívnejších vysokoškolských odborov vzdelania v Slovenskej republike. Je to dané vyššou perspektívou v budúcnosti v porovnaní s ostatnými odbormi. V roku 2019 ukončilo daný odbor v Slovenskej republike 24 absolventov a priemerná hrubá mesačná mzda absolventov bola v prvom polroku 2020 na úrovni 1 824 EUR. Veľký počet našich absolventov v súčasnosti nachádza uplatnenie v konzultačných spoločnostiach, napr. PwC, Deloitte, ACCENTURE, Ernest Young, sú to tiež aj spoločnosti, ktoré pôsobia ako významní zamestnávatelia v regiónoch, napr. KIA alebo Schaeffler, sú to aj IT spoločnosti, napr. Siemens, vysoké školy a výskumné centrá a pod. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Zuzana Škutchanová, PhD. Ing. Katarína Pučková, PhD. Mgr. Anna Havranová, PhD.; ŠTÚDIO A-Z Ing. Monika Kerestešová, PhD. Ing. Michal Salaj, PhD., Mölnlycke Česká Republika a Slovensko, Ing. Dana Stredáková, PhD.; Hotelová akadémia, Žilina Ing. Jana Magdolenová, PhD.; Agentúra WM Ing. Marián Hrubizna, PhD.; Ústav súdneho inžinierstva Ing. Adela Torbíková, PhD.; ŽSR |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Zamestnávatelia kladne hodnotia úroveň teoretických vedomostí v oblasti manažérskych i výskumných zručností. Užšia spolupráca medzi fakultou a rôznymi odvetviami v rámci súkromného i verejného sektora má veľký potenciál výrazne posunúť celkovú kvalitatívnu úroveň študijného programu, a tým aj uplatniteľnosť absolventov v praxi. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry v:
Na úrovni FRI sú definované procesy, postupy a štruktúry pre a.r. 2021/2022 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment . |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment . |
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Rámec pre stanovenie podmienok na absolvovanie predmetov je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110). Konkrétne podmienky na absolvovanie predmetov počas štúdia sú uvedené v informačných listoch predmetov.
Na úrovni FRI sú definované procesy, postupy a štruktúry pre a.r. 2021/2022 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment . Odporúčaný počet kreditov získaných počas akademického roka v štandardnej dĺžke štúdia: V externej forme: 1. ročník – 35 kreditov, z toho minimálne 20 kreditov za študijnú časť študijného plánu, 5 kreditov za výskumnú činnosť (dizertačný projekt) a minimálne 10 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť; 2. ročník – 45 kreditov, z toho minimálne 15 kreditov za výskumnú činnosť , 10 kreditov za študijnú časť študijného plánu a 20 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť; 3. ročník – 25 kreditov, z toho 5 kreditov za výskumnú činnosť, 20 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť; 4. ročník - 75 kreditov, z toho 5 kreditov za výskumnú činnosť, 40 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť a 30 kreditov za doktorandskú prácu. Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú pre a.r. 2021/2022 uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Rámec pre stanovenie podmienok na ukončenie štúdia je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110), študijným poriadkom FRI UNIZA. Rozhodujúcimi skutočnosťami pre riadne ukončenie štúdia je dizertačná skúška a obhajoba dizertačnej práce (30 kreditov). Za minimálne kritérium pre riadne ukončenie štúdia sa považuje aj minimálne 1 článok uverejnený v impaktovanom časopise s kvartilom Q3 v databáze WoS alebo Q2 v databáze Scopus. Doktorand, ktorý nemá splnené všetky povinnosti vyplývajúce z individuálneho študijného plánu a nemá dostatok kreditov, sa nemôže prihlásiť na dizertačnú skúšku ani požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce (minimálne 150 kreditov pred obhajobou). Pravidlá pre opakovanie štúdia: Rámec pre stanovenie podmienok na opakovanie štúdia je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110). Na základe študijného poriadku pre tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110) doktorand, ktorý neprospel na dizertačnej skúške, môže túto skúšku opakovať len raz, a to po uplynutí 3 mesiacov. Opakovaný neúspech je dôvodom na vylúčenie z doktorandského štúdia. Obhajobu dizertačnej práce možno opakovať iba raz, a to najneskôr do dvoch rokov od uplynutia štandardnej dĺžky štúdia. |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 35.0, 2 r.: 45.0, 3 r.: 25.0, 4 r.: 75.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | 180 | |
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 30 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s: vyhláškou MŠ SR 614/2002 Z.Z o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov (LINK: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2002/614/). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú pre a.r. 2021/2022 definované procesy, postupy a štruktúry v študijnom programe zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment. Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú dizertačná skúška, ktorá patrí medzi štátne skúšky a obhajoba dizertačnej práce, ktorá je záverečnou prácou. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/plany.php. Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment. Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s: vyhláškou MŠ SR 614/2002 Z.Z o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov (LINK: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2002/614/). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú definované procesy, postupy a štruktúry v študijnom programe pre a.r. 2021/222 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment. Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú dizertačná skúška, ktorá patrí medzi štátne skúšky a obhajoba dizertačnej práce, ktorá je záverečnou prácou. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/plany.php. . Individuálny študijný plán pozostáva zo študijnej časti a z vedeckej časti.
Pravidlá pre uznávanie publikačnej činnosti:
Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment. Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Ing. Katarína Púčková, Uplatnenie prvkov znalostného manažmentu v organizovaní/ Application of elements of knowledge management in organization, 2017, prof. Ing. Štefan Hittmár, PhD., stefan.hittmar@fri.uniza.sk, 3.3.15. Manažment Ing. Zuzana Škutchanová, Inovácia produktov a procesov v sektore služieb/ Product and process innovation in the service sector, 2018, prof. Ing. Štefan Hittmár, PhD., stefan.hittmar@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment |
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno uchádzať v rámci prijímacieho konania (§ 54 odsek 5 zákona). Návrhy tém dizertačných prác na fakulte predkladajú školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty, prodekanovi prostredníctvom referátu pre doktorandské štúdium a kariérny rast. Navrhnuté témy posudzuje pracovná skupina odborovej komisie (OK) a schvaľuje po predchádzajúcom súhlase príslušného predsedu pracovnej skupiny OK dekan fakulty. Témy dizertačných prác vypíše dekan najmenej dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium. Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty pre a.r. 2021/2022 definujú procesy, postupy a štruktúry interné smernice zverejnené na fakultnej webstránke:
|
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom, ako určenom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, prípadne určené vopred (transfer kreditov). Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú procesy popísané na fakultnej stránke v časti „Štúdium v zahraničí“ : https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-celouniverzitne-pravidla, https://www.fri.uniza.sk/stranka/vseobecne-infomacie. Medzi základné podmienky a pravidlá patrí:
Študenti externého štúdia 3. stupňa VŠ vzdelávania zároveň môžu v 2. a 3. ročníku štúdia absolvovať zahraničný vedecko-výskumný pobyt 1 a 2. Oba sa v študijnom pláne považujú za výberové predmety s dotáciou po 5 kreditov. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty je definovaný Disciplinárny poriadok pre študentov. Posudzovanie disciplinárnych priestupkov je v kompetencii disciplinárnej komisie, ktorá sa riadi Rokovacím poriadkom disciplinárnej komisie. Disciplinárny priestupok je zavinené porušenie právnych predpisov alebo vnútorných predpisov Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej len „univerzita“) alebo fakulty, alebo verejného poriadku. Osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok (ďalej len „zodpovedná osoba“) je študent, ktorý sa dopustil porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, vnútorných predpisov fakulty alebo narušenia verejného poriadku, ak dosiahli intenzitu disciplinárneho priestupku v zmysle §3 disciplinárneho poriadku fakulty. Ak k disciplinárnemu priestupku došlo spoločným konaním dvoch alebo viacerých študentov fakulty, zodpovedá každý z nich tak, ako keby sa disciplinárneho priestupku dopustil každý sám. Podnet na začatie disciplinárneho konania môže podať ktorýkoľvek zamestnanec fakulty, študent fakulty alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa dozvedela o konaní študenta fakulty, ktoré by mohlo mať znaky disciplinárneho priestupku, a to podaním dekanovi fakulty. Disciplinárne konanie pred disciplinárnou komisiou fakulty je ústne za prítomnosti zodpovednej osoby; ak sa zodpovedná osoba nedostaví bez riadneho ospravedlnenia, môže sa disciplinárne konanie uskutočniť aj bez jej prítomnosti. Priebeh disciplinárneho konania ďalej upravuje Rokovací poriadok disciplinárnej komisie pre študentov. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf ) Študent so špecifickými potrebami pred začatím výučby v príslušnom akademickom roku predkladá fakultnému koordinátorovi pre študentov so špecifickými potrebami relevantné doklady. Relevantnými dokladmi sú: a) lekárske osvedčenie nie staršie ako 3 mesiace o vývoji choroby alebo zdravotného postihnutia, b) vyjadrenie psychológa, logopéda alebo špeciálneho pedagóga nie staršie ako 3 mesiace. Študent, ktorý súhlasí s vyhodnotením svojich špecifických potrieb, má podľa rozsahu a druhu špecifickej potreby nárok na podporné služby v zmysle §100 ods. 4 zákona. Poslaním koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami je organizačná, koordinačná, informačná a manažérska činnosť zameraná na vytváranie prístupného akademického prostredia, objektívne vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov a vytváranie zodpovedajúcich podmienok pre študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
https://www.fri.uniza.sk/calendar?section=D&year=2021 |
|
Aktuálny rozvrh | |
Vzhľadom na nízky počet študentov/doktorandov v aktuálnom akademickom, ale aj v minulých rokoch, je výučba povinných alebo voliteľných predmetov realizovaná v čase a miestnosti na základe dohody medzi vyučujúcimi a doktorandami. |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoznam školiteľov a k nim priradeným tém do a. r. 2020/2021 je uvedený v časti 4h. V súčasnosti, v a. r. 2021/2022, pôsobia na FRI UNIZA na 3. stupni VŠ vzdelávania v ŠP manažment - externé štúdium 2 školitelia: prof. Ing. Milan Kubina, PhD. - Mgr. Jaroslav Remeň, 2. roč., User and entity behavior analytics tool in detecting inside threats doc. Ing. Michal Varmus, PhD. - Ing. Ivan Greguška, 2. roč., Strategický model riadenia športovej asociácie. Aktuálny zoznam školiteľov je zverejnený na stránke fakulty: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ing. Ivan Greguška greguska1@stud.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doc. Ing. Michal Koháni, PhD., prodekan pre vedu a výskum |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referát pre doktorandské štúdium a kariérny rast
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf). Univerzita disponuje týmito celouniverzitnými učebňami:
Na zabezpečenie výučby má fakulta k dispozícii päť celofakultných počítačových učební vybavených vždy 20 – 24 počítačmi na báze nových viacjadrových procesorov. Všetky počítače sú združené do siete s napojením na internet cez sieť 1 Gbit/s. Okrem káblovej siete je celá fakulta pokrytá bezdrôtovým signálom najnovšími prístupovými bodmi na báze kontrolérov. Výučba sa v učebniach uskutočňuje podľa rozvrhu od 7,00 do 20,00 hod. Okrem fakultných učební sa na výučbu a výskum využívajú katedrové špecializované laboratóriá pripojené do lokálnych počítačových sietí s prístupom na internet. Tieto špecializované laboratóriá ponúkajú študentom prácu na viac ako 300 počítačoch a rôznej špecializovanej technike. Všetky seminárne a prednáškové miestnosti sú vybavené učiteľským počítačom a dátovým projektorom. Fakultná sieť je zrekonštruovaná na prenosovú rýchlosť 1 Gbit/s, priestory fakulty sú pokryté signálom bezdrôtovej siete zaradenej do medzinárodného projektu „EDUROAM“. Na fakulte sú nainštalované prenosné videokonferenčné systémy, jeden na detašovanom pracovisku (v Prievidzi) a dva v oboch budovách sídla fakulty (v Žiline), ktoré umožňujú realizovať prednášky a semináre bez nutnosti vycestovať. V laboratóriách RA012, RA013, RA201, RB207 sú nainštalované interaktívne tabule. Okrem techniky v počítačových učebniach môžu študenti pre študijné účely využívať informačné panely (špeciálne vytvorené počítače) rozmiestnené na všetkých chodbách fakulty. Pri nich sa môžu študenti pripojiť so svojimi vlastnými počítačmi do lokálnej siete. Navyše, na celej fakulte môžu využívať pre pripojenie do internetu bezdrôtovú sieť. Na využitie v pedagogickom procese slúži niekoľko špecializovaných serverov, napr.: e-learning servery a virtualizačné
Väčšina serverov pracuje ako virtuálne stroje. Všetky servery sú umiestnené v novo zrekonštruovaných klimatizovaných serverovniach. Všetky počítače v učebniach na fakulte sú štandardne vybavené SW balíkom FRI, ktorý obsahuje: OS Windows, balík MS Office, Prehliadače Mozilla a Chrome, Java JDK, Androiid Studion, Arena, AnyLogic, AppInventor, eDane, ESPResSO, Enterprise Architect, GeoServer, Git, Flowgorithm, Greenfoot, IntelliJ Idea, Kros Omega, Matlab, Maxima, MashLab, MS Visual Studio, MYSql, Netbeans, nvidiacuda, SimVascular, Paraview, PHP Storm, Python, Qgis, R-project, Rstudio, SQL developer, Tortoise Git, UML.FRI, Visual prolog, WireShark, Xpress IVE. Okrem celouniverzitných prednáškových a seminárnych učební sú k dispozícii na Fakulte riadenia a informatiky nasledujúce priestory na výučbu (štandardne sú všetky miestnosti vybavené projektorom a wifi pripojením). 3D vizualizácia priestorov fakulty je dostupná na https://www.fri.uniza.sk/fri_panorama/index.html.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf). Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby na UNIZA je akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény aj z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). E-vzdelávanie (e-learning) – https://vzdelavanie.uniza.sk Na univerzite je e-vzdelávanie využívané od akademického roku 2004/2005 a v súčasnosti je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s akademickým vzdelávacím a informačným systémom. AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako sú: univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác vzhľadom na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov, dochádzkový systém. AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mailových adries študentov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVS – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce atď.). Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity (UK UNIZA) zabezpečuje komplexné knižnično-informačné činnosti univerzity, jej jednotlivých odborov a študijných predmetov, a to formou získania, odborného spracovania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh.
Prístupy do vedeckých a iných databáz Na UNIZA je zabezpečený prístup do knižničných a vedeckých databáz - http://ukzu.uniza.sk/katalogy/, http://ukzu.uniza.sk/externe-databazy/, http://ukzu.uniza.sk/open-access/ , ktoré môžu študenti využívať ako informačné zdroje pre štúdium a spracovanie záverečných prác. FRI IS záverečných prác - https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky Fakultný informačný systém pre záverečné práce zabezpečuje celý proces od samotného vypísania témy záverečnej práce až po záverečné rozdelenie študentov do skúšobných komisií. Knižnica Fakulty riadenia a informatiky V Informačnom centre fakulty je zriadená čiastková fakultná knižnica so študovňou. Knižnica k 31. 12. 2020 obsahuje 1013 knižničných dokumentov. Okrem kníh a periodík sa v knižnici nachádzajú záverečné a kvalifikačné práce fakulty, informačný materiál fakulty a univerzity atď.
V rámci fakulty majú študenti možnosť prístupu k nasledovným licenciám a serverom:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program sa vyučuje v prezenčnej forme. Pri prezenčnej forme je uprednostňované vkladanie e-materiálov na server systému AIVS pre príslušný predmet, prípadne do zdieľaných adresárov v predmetových tímoch v prostredí Microsoft Teams. V prípade mimoriadnej situácie (napr. COVID-19), ak je nutná realizácia dištančnej formy výučby, je vhodným riešením používanie platforiem Microsoft Teams a Cisco Webex, kde sú realizované triedy pre každý predmet a takýmto spôsobom je realizovaná aj dištančná výučba v online forme. Prednášky sú po prechode na dištančné vzdelávanie realizované online prenosom s možnosťou nahrať prednášku a jej záznam uchovávať minimálne dva týždne. Realizácia cvičení, ktoré sú pri prezenčnej výučbe prevažne praktické, si nutne vyžaduje zmenu spôsobu ich realizácie. A to: 1) seminárne cvičenia teoretické - podobne ako prednášky – prostredníctvom vybranej online platformy, avšak s okamžitým zapojením študentov a ich aktívnym prístupom; 2) laboratórne cvičenia s využitím softvérových prostriedkov - študenti využívajú open source, prípadne existujúce licencie pre UNIZA a majú možnosť programovať úlohy samostatne v domácom prostredí; 3) laboratórne cvičenia experimentálne - experimenty realizujú cez živé prenosy a študenti vypracovávajú elaboráty, prípadne sa niektoré experimenty nahrádzajú simuláciami; 4) laboratórne cvičenia praktické - ide o kombináciu od využívania simulácií, živých experimentov a vzdialených meraní, až po riešenie projektov. K postupom a procesom počas dištančnej výučby a pri prechode na dištančnú výučbu bolo vydané metodické usmernenie č. 2/2021 - METODICKÉ USMERNENIE K HODNOTENIU ŠTUDIJNÝCH VÝSLEDKOV A UZATVÁRANIU ROKU ŠTÚDIA POČAS DIŠTANČNEJ FORMY ŠTÚDIA. Informácie sú priebežne zverejňované na webstránke www.fri.uniza.sk a na stránke www.uniza.sk , kde sa nachádzajú aktuálne informácie (https://www.uniza.sk/index.php/koronavirus-covid-19 ). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoluprácu s partnerskými organizáciami upravuje na úrovni UNIZA: Smernica S 221_2021 (LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf). Zoznam partnerských organizácií je uvedený na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/. V prípade potreby sú pracovníci z partnerských organizácií pozývaní na realizáciu výberových prednášok, na participáciu na konzultáciách, prieskumoch, verifikačných rozhovoroch k navrhovaným riešeniam realizovaných v rámci riešenia dizertačných prác. Partneri z praxe sa taktiež vyjadrujú k štruktúre a kvalite študijného programu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf ). V priestoroch fakulty sú vytvorené viaceré oddychové zóny – Chill zóna so sedačkami a stolmi s pripojením na internet, oddychová zóna v átriu vybavená kreslami a „tuli“ vakmi, vonkajšia oddychová zóna s možnosťou zapožičania športového náčinia (bedminton, stolný futbal) a altánok s možnosťou grilovania. Fakulta každoročne organizuje veľké množstvo akcií pre študentov aj zamestnancov (Fričkovica, Fri ples, Fri punč, Frifest...), kde majú študenti možnosti na kultúrne a spoločenské vyžitie. Akcie sú organizované študentským združením FRI club (https://friclub.fri.uniza.sk ). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú detailné informácie a pravidlá pre účasť na mobilitách a stážach zverejnené na fakultných webových stránkach:
Na uvedených stránkach sú popísané základné pravidlá, postupy pri prihlasovaní na mobilitu, výber predmetov pre študijný pobyt, tlačivá pre dohodu o mobilite alebo stáži a informácie o grantoch a vyplatení finančnej podpory. Kontaktnými osobami pre mobility a stáže sú: Fakultný koordinátor Erasmus+ doc. Ing. Peter Márton, PhD. - tel.: +421 41 513 4053, e-mail: Peter.Marton@uniza.sk. Fakultná referentka Erasmus+ Ing. Jaroslava Benková - tel.: +421 41 513 4451, e-mail: Jaroslava.Benkova@uniza.sk. |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu |
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium |
Doktorandské štúdium je určené predovšetkým pre záujemcov, ktorí majú vedomostné, jazykové, psychologické a sociálne predpoklady pre tvorivú vedeckú činnosť, individuálnu alebo tímovú prácu pri riešení rôznych odborných problémov. Mali by byť schopní s určitou invenciou kreatívne pristupovať k riešeniu úloh základného alebo aplikovaného výskumu. Členovia prijímacej komisie hodnotia uchádzačov o štúdium podľa:
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe pre a.r. 2021/2022 zverejnené na:
Vhodnosť požiadaviek na uchádzačov a spôsobu ich výberu na zabezpečenie toho, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi (§ 57 ods. 1 zákona) a počet prijímaných študentov sa určuje na základe:
Naplnenie určeného počtu študentov sa bude uskutočňovať na fakulte formou:
Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium (študijný program tretieho stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania druhého stupňa (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. Ďalšie podmienky prijatia:
Pravidlá prijímacieho konania: Po uzávierke prihlášok posiela fakulta uchádzačom pozvánku na prijímacie konanie, ktorá obsahuje podrobné informácie o jeho priebehu vrátane čísla miestnosti, v ktorej sa bude konať prijímacie konanie. Písomné rozhodnutie o výsledku prijímacieho konania odošle dekanát fakulty uchádzačovi do 30 dní od termínu jeho konania. Pre zahraničných uchádzačov platia podmienky prijatia ako pre uchádzačov zo SR. Zahraniční študenti, ktorí študujú v inom ako štátnom jazyku, uhrádzajú školné podľa podmienok uvedených v § 92 ods. 8 zákona o vysokých školách. Školné je stanovené smernicou UNIZA a zverejnené pre príslušný akademický rok na webovej stránke univerzity. Zahraniční študenti, ktorí študujú v slovenskom jazyku, školné neplatia. Uchádzači z ČR môžu na podanie prihlášky o štúdium použiť formulár platný v ČR. Pre zahraničných uchádzačov prijatých na základe medzištátnych dohôd, bilaterálnych zmlúv alebo pre štipendistov vlády SR platia podmienky uvedené v príslušných dokumentoch. |
|
b | Postupy prijímania na štúdium |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe pre a.r. 2021/222 zverejnené na:
|
|
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie |
Počas prijímacieho konania každý člen komisie zostaví poradie prijatých uchádzačov. Hlasovanie o poradí uchádzačov je tajné. Výsledné poradie prijatých uchádzačov je dané priemerom poradia členov prijímacej komisie. Komisia zároveň odporúča a zdôvodňuje návrh na neprijatie uchádzačov. Podľa čl. 2 ods. 11 smernice 110 UNIZA – študijný poriadok 3. st. „O výsledku prijímacej skúšky sa vyhotoví zápisnica. Komisia predloží návrh na prijatie úspešných uchádzačov dekanovi.“ Dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie podľa ods. 11 a zohľadnení: počtu doktorandov u jednotlivých školiteľov a počtu doktorandov na jednotlivých katedrách, rozhodne o prijatí uchádzačov. Oznámenie o prijatí alebo neprijatí uchádzačov je zasielané poštou do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Výsledky prijímacieho konania od a.r. 2015/2016: |
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Spätná väzba od študentov sa získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/index.php. Každý učiteľ na predmete iniciatívne v rámci vlastného pripraveného formátu získava spätnú väzbu o kvalite jeho výučby a o očakávaniach doktorandov. Na základe získaných informácií prehodnocuje metódy a podľa možností upravuje obsah vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na základe informácií získaných z anonymných dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností, daných obsahom a štruktúrou študijného programu, upravuje obsah vzdelávania. Pre zvýšenie kvality vypracovaných dizertačných prác sú realizované konzultácie, na ktorých sa s garantom ŠP stretnú a prehodnotia stav kvality vypracovanej dizertačnej práce doktorandi spolu so svojimi školiteľmi. Taktiež je možné, aby doktorandi svoju nespokojnosť, prípadne návrhy na vylepšenie realizácie a organizácie doktorandského štúdia vyjadrili/predložili prodekanovi pre vedu a výskum, garantovi ŠP, vedúcemu katedry, na ktorú je doktorand pridelený i jednotlivým pedagógom zabezpečujúcim realizáciu vzdelávania na 3. stupni VŠ vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110. Niektoré podnety sa riešili aj na zasadnutiach AS FRI. Podnety z interného a externého prostredia od všetkých zainteresovaných strán vzťahujúce sa k uskutočňovaniu študijného programu sú predkladané na vytvorenú a schválenú Radu študijného programu, ktorá zasadá minimálne dvakrát ročne. Na zasadnutiach RŠP sú podnety prediskutované a vyhodnocované. Správa o vnútornom hodnotení kvality vzdelávacej činnosti je spracovávaná na úrovni fakulty a je zverejňovaná na webovom sídle fakulty https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-o-kvalite . Správa o vnútornom hodnotení kvality na úrovni ŠP bude vypracovaná do konca roka na základe výsledkov dotazníkového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v júni 2022. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na základe informácií získaných z anonymných dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností, daných obsahom a štruktúrou študijného programu, upravuje obsah vzdelávania. Pre zvýšenie kvality vypracovaných dizertačných prác sú realizované konzultácie, na ktorých sa s garantom ŠP stretnú a prehodnotia stav kvality vypracovanej dizertačnej práce doktorandi spolu so svojimi školiteľmi. Taktiež je možné, aby doktorandi svoju nespokojnosť, prípadne návrhy na vylepšenie realizácie a organizácie doktorandského štúdia vyjadrili/predložili prodekanovi pre vedu a výskum, garantovi ŠP, vedúcemu katedry, na ktorú je doktorand pridelený i jednotlivým pedagógom zabezpečujúcim realizáciu vzdelávania na 3. stupni VŠ vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110. Niektoré podnety sa riešili aj na zasadnutiach AS FRI. Podnety z interného a externého prostredia od všetkých zainteresovaných strán vzťahujúce sa k uskutočňovaniu študijného programu sú predkladané na vytvorenú a schválenú Radu študijného programu, ktorá zasadá minimálne dvakrát ročne. Na zasadnutiach RŠP sú podnety prediskutované a vyhodnocované. Správa o vnútornom hodnotení kvality vzdelávacej činnosti je spracovávaná na úrovni fakulty a je zverejňovaná na webovom sídle fakulty https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-o-kvalite . Správa o vnútornom hodnotení kvality na úrovni ŠP bude vypracovaná do konca roka na základe výsledkov dotazníkového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v júni 2022.
|
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|