Opis študijného programu

Názov fakulty: Fakulta riadenia a informatiky
Názov študijného programu: manažment
Stupeň štúdia: 3.
Garant študijného programu: doc. Ing. Michal Koháni, PhD.
1. Základné údaje o študijnom programe
a Názov študijného programu manažment Číslo podľa
registra ŠP
21184
b Stupeň vysokoškolského štúdia 3 ISCED_F kód
stupňa
vzdelávania
864
c Miesto štúdia Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
d Názov študijného odboru ekonómia a manažment Číslo študijného
odboru podľa
registra ŠP
6213V00
ISCED_F kód
odboru/odborov
0413 Manažment a administratíva
e Typ študijného programu akademicky orientovaný
f Udeľovaný akademický titul PhD.
g Forma štúdia denná
h Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou.
i Jazyk uskutočňovania študijného programu Slovenský
j Štandardná dĺžka štúdia 3 rok(y)
k Kapacita študijného programu
(plánovaný počet študentov)
1.ročník: 4
2.ročník: 4
3.ročník: 4
4.ročník:
Skutočný počet uchádzačov
Rok štúdia 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022
1.ročník 4 7 2 6 7 3
Počet študentov
Rok štúdia 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022
1.ročník 3 5 2 4 3 2
2.ročník 4 3 4 2 4 3
3.ročník 4 3 3 4 2 4
4.ročník - - - - - -
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania

Profil absolventa:

Absolvent študijného programu manažment na 3. stupni vzdelávania:

  • získa vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa v odbore ekonómia a manažment,
  • ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu s orientáciou najmä na metódy a prostriedky riešenia problémov vo vybraných oblastiach hospodárstva,
  • osvojí si zásady samostatnej aj tímovej vedeckej práce, vedecké formulovanie problémov, spôsoby prezentácie výsledkov a prenos vedeckých výsledkov do praxe,
  • porozumie manažmentu ako vednej disciplíne, tak aj profesii v jej širšom kontexte,
  • porozumie ekonomickým aspektom manažérskeho rozhodovania,
  • bude si vedomý spoločenských, morálnych, právnych a technických súvislostí svojej profesie,
  • porozumie potrebe sústavného profesionálneho rozvoja a celoživotného vzdelávania, aby mohol vykonávať výskum alebo pôsobiť v oblasti vzdelávania, a to s vysokou mierou tvorivosti, samostatnosti a flexibility,
  • bude pripravený na budovanie vedeckej a vzdelávacej činnosti v celej škále oblastí manažmentu, v ktorých vie tvorivo uplatniť pokročilé metódy a techniky riešení náročných úloh,
  • nájde uplatnenie ako člen tvorivého tímu alebo jeho vedúci vo verejnom aj súkromnom sektore, vo všetkých odvetviach, kde je potrebné uplatniť systémový prístup a vysoko kvalifikované riešenia v oblasti manažmentu.

Vedomosti

Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia bude:

  • poznať a aplikovať pravidlá a princípy manažérskeho rozhodovania v rôznych oblastiach pôsobenia,
  • poznať a využívať metódy na hodnotenie ekonomických dopadov manažérskeho rozhodovania,
  • vedieť navrhovať a hodnotiť variantné riešenia manažérsko-ekonomických úloh a problémov,
  • hodnotiť východiskové podmienky vedeckého výskumu v oblasti manažmentu,
  • ovládať a implementovať metódy a postupy vedeckého výskumu v oblasti manažmentu,
  • vedieť hodnotiť, interpretovať a publikovať výsledky vedeckého výskumu z vedeckého, ekonomického a manažérsko-praktického aspektu.

Zručnosti

Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia bude:

  • aplikovať osvojené zásady manažérskeho rozhodovania v konkrétnych oblastiach pôsobenia,
  • vytvárať a formulovať nové hypotézy, úsudky a stratégie pre ďalší rozvoj svojej vednej alebo pracovnej oblasti,
  • analyzovať a hodnotiť východiskové podmienky, koncepty, teórie a informácie k výskumu v oblasti svojho pôsobenia,
  • analyzovať a vyhodnocovať údaje získané v rámci vedeckého výskumu,
  • analyzovať a monitorovať vývojové trendy vo svojej oblasti pôsobenia,
  • poskytovať konzultácie a vzdelávať pracovníkov v špecifickej oblasti svojho pôsobenia,
  • identifikovať a analyzovať problémy fungovania systému,
  • navrhovať a implementovať vlastné efektívne, tvorivé a inovatívne riešenia,
  • overovať, prezentovať a publikovať výsledky svojho výskumu a dopady navrhovaných riešení,
  • identifikovať riziká navrhovaných riešení.

Kompetencie

Absolvent študijného programu manažment v 3. stupni vzdelávania po úspešnom absolvovaní štúdia dokáže:

  • samostatne rozhodovať, identifikovať a analyzovať problémy a navrhovať efektívne riešenia,
  • prijať zodpovednosť za výsledky svojej práce a práce svojho tímu,
  • viesť ľudí a vytvárať motivujúce prostredie pre riešenie problémov,
  • efektívne a odborne komunikovať, využívať prvky kritického myslenia v pracovnom tíme,
  • byť schopný komplexne myslieť a posudzovať problémy a možnosti ich riešenia,
  • byť inovatívny, flexibilný a kreatívny,
  • efektívne organizovať a plánovať prácu,
  • neustále skvalitňovať svoje manažérske, pedagogické a iné odborné vedomosti, zručnosti a rozširovať svoje kompetencie,
  • udržiavať kontakt s najnovším vývojom vo svojej disciplíne a pokračovať vo vlastnom profesionálnom vývoji,
  • efektívne komunikovať, publikovať a prezentovať výsledky svojej práce aj v cudzom jazyku.

Ciele vzdelávania

[CV 1]  Absolvent je schopný aplikovať vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu s orientáciou najmä na metódy a prostriedky riešenia problémov vo vybraných oblastiach.

[CV 2]  Absolvent je schopný vyhodnotiť  ekonomické dopady manažérskych rozhodnutí.

[CV 3]  Absolvent je schopný definovať výskumný problém a cieľ výskumu, formulovať hypotézy a aplikovať metódy na zber, spracovanie a vyhodnotenie údajov v rámci vedeckého výskumu.

[CV 4]  Absolvent je schopný navrhovať, analyzovať a hodnotiť variantné a tvorivé riešenia identifikovaných problémov, pričom preukazuje schopnosť komplexne tieto problémy posudzovať, a to s využitím najnovších  vedeckých a manažérskych metód a postupov.

[CV 5]  Absolvent je schopný vyučovať, komunikovať, diskutovať, publikovať   a prezentovať navrhované a inovované riešenia vo svojom i svetovom jazyku, pričom je schopný tímovej práce, avšak  vie byť aj samostatný a schopný prijať zodpovednosť.

Výstupy vzdelávania

Výstupy vzdelávania k [CV 1]  

[VV 1]  Absolvent vie aplikovať vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu.

[VV 2]  Absolvent chápe  a hodnotí manažment ako vedeckú disciplínu, ale aj ako profesiu v širšom kontexte.

[VV 3]  Absolvent pozná spoločenské, morálne,  právne a technické súvislosti profesie manažéra.

[VV 4]  Absolvent vie aplikovať  pravidlá a princípy manažérskeho  rozhodovania v rôznych oblastiach pôsobenia.

Výstupy vzdelávania k [CV 2]  

[VV 5]  Absolvent vie aplikovať vhodné metódy, analyzovať  a vyhodnotiť získané výsledky vzťahujúce sa na ekonomické dopady manažérskych rozhodnutí.

[VV 6]  Absolvent vie analyzovať a hodnotiť vplyv makroekonomických, mikroekonomických a hospodárskopolitických faktorov na manažérske rozhodnutia.

Výstupy vzdelávania k [CV 3]  

[VV 7]  Absolvent pozná a aplikuje celý komplex metód vedeckého výskumu.

[VV 8]  Absolvent vie v rámci vedeckého výskumu definovať výskumný problém a cieľ výskumu, formulovať hypotézy, získavať, analyzovať a vyhodnocovať údaje a informácie.

Výstupy vzdelávania k [CV 4]  

[VV 9]  Absolvent vie navrhovať, analyzovať a hodnotiť variantné  tvorivé riešenia manažérsko-ekonomických úloh a problémov.

[VV 10]  Absolvent vie identifikovať riziká navrhovaných riešení.

Výstupy vzdelávania k [CV 5]  

[VV 11] Absolvent vie vyučovať, prezentovať, komunikovať,  diskutovať a publikovať navrhované a inovované riešenia vo svojom i svetovom jazyku.

[VV 12]  Absolvent dokáže viesť a spolupracovať  v pracovných tímoch pri riešení vedeckých i manažérskych úloh. Zároveň pritom  dokáže efektívne a odborne komunikovať a využívať prvky kritického myslenia.

Kontrolná tabuľka

b Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov

Absolventi sú uplatniteľní vo verejnom sektore na vysokých školách ako odborní asistenti výučby ekonomicko-manažérskych predmetov alebo vo výskumných a vývojových pracoviskách, taktiež i vo výrobných organizáciách a organizáciách poskytujúcich  služby, a to vo verejnom i súkromnom sektore.

Pre absolventov VŠ štúdia 3. stupňa sú indikované povolania zaradené do 8. stupňa SKKR (Slovenského kvalifikačného rámca) alebo 8 EKR (Európskeho kvalifikačného rámca). Za vhodné indikované povolania, ktoré sú uvedené v štatistickej klasifikácie zamestnaní SK ISCO-80_2020, považujeme tieto:

  • 1223 - Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti výskumu a vývoja
  • 1223999 - Riadiaci pracovník (manažér) výskumu a vývoja inde neuvedený
  • 231003 - Odborný asistent vysokej školy

Pre definovanie kvalifikačných štandardov sme vychádzali z 2 zverejnených databáz, a to z Národnej sústavy povolaní a Národnej sústavy kvalifikácií. Vzhľadom na to, že v týchto databázach sú definované a zverejnené kvalifikačné štandardy len pre niekoľko podobných kvalifikácií, pri nastavovaní vedomostí, zručností a kompetencií absolventov 3. stupňa VŠ vzdelávania v ŠP Manažment sme sa inšpirovali vybranými vhodnými kvalifikačnými štandardami takto:

Národná sústava kvalifikácií (https://www.kvalifikacie.sk/katalog-skkr) má definovaný kvalifikačný štandard (vedomosti, zručnosti, kompetencie) na úrovni 8 SKKR len pre 2 povolania/kvalifikácie. Inšpirovali sme sa kvalifikáciou:

Národná sústava povolaní (https://www.sustavapovolani.sk/) má identifikované rámce všeobecných a špecifických kľúčových kompetencií, odborných vedomostí a odborných zručností na úrovni 8 SKKR pre 9 povolaní. Z nich sme sa inšpirovali vybranými vhodnými kvalifikačnými štandardami u týchto povolaní:

 

c Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania

Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

3. Uplatniteľnosť
a Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu

Absolvent vysokoškolského štúdia tretieho stupňa v odbore manažment sa zoznámi so všeobecnou metodológiou vedeckého výskumu, získa najnovšie poznatky o  súčasnom stave vedeckého poznania, nadväzuje na tieto poznatky samostatnou vedeckovýskumnou prácou, čím posúva vpred súčasnú úroveň poznania v teórii a praxi manažmentu. Ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti manažmentu s orientáciou najmä na metódy a prostriedky riešenia rozhodovacích problémov vybraných častí manažmentu. Ďalej si osvojí zásady samostatnej a tímovej vedeckej práce, vedeckého formulovania problému a  jeho cieľov, právne a  environmentálne aspekty nových riešení, etické a  spoločenské súvislosti. Absolvent si je vedomý spoločenských, morálnych, právnych a ekonomických súvislostí svojej profesie i potreby sústavného profesionálneho rozvoja a celoživotného vzdelávania, aby mohol vykonávať výskumné aktivity tvorivým spôsobom. Uplatnenie si dokáže nájsť ako vedúci tvorivého tímu pri vedení náročných, komplexných projektov všade tam, kde je potreba vysokokvalifikovanej tvorivej práce v oblasti manažmentu.

Absolventi ŠP Manažment na  3. stupni vzdelávania nájdu uplatnenie na trhu práce ako členovia tvorivého tímu alebo jeho vedúci vo verejnom aj súkromnom sektore, vo všetkých odvetviach, kde je potrebné uplatniť systémový prístup a vysoko kvalifikované riešenia v oblasti manažmentu. Môžu pôsobiť aj ako učitelia na vysokých školách, kde sa od nich očakáva výskumná, pedagogická a aj publikačná činnosť. Ekonomika na Slovensku sa v nasledujúcich rokoch pod vplyvom Priemyslu 4.0 a 5.0 bude musieť pripraviť na razantný nástup umelej inteligencie, automatizácie a robotizácie a s tým súvisiacou zmenou v oblasti vzdelávania, získavania zručností a kompetencií. Predpokladáme, že absolventi na  3. stupni vzdelávania sú vysokokvalifikovaní, rozhľadení, ochotní ďalšieho rozvoja a budú vedieť veľmi pružne reagovať na vzniknutú situáciu v ekonomike a na trhu práce.

Na stránke: https://www.trendyprace.sk/sk/absolventi/moje-trendy/odbory-vzdelania?guide=1, ktorá sleduje uplatnenie absolventov na trhu práce, sa uvádza, že 3. stupeň VŠ štúdia v odbore manažment patrí medzi 35 % najperspektívnejších vysokoškolských odborov vzdelania v Slovenskej republike. Je to dané vyššou perspektívou v budúcnosti v porovnaní s ostatnými odbormi. V roku 2019 ukončilo daný odbor v Slovenskej republike 24 absolventov a priemerná hrubá mesačná mzda absolventov bola v prvom polroku 2020 na úrovni 1 824 EUR.

Veľký počet našich absolventov v súčasnosti nachádza uplatnenie v konzultačných spoločnostiach, napr. PwC,  Deloitte, ACCENTURE, Ernest Young, sú to tiež aj spoločnosti, ktoré pôsobia ako významní zamestnávatelia v regiónoch, napr.  KIA alebo  Schaeffler, sú to aj IT spoločnosti, napr. Siemens, vysoké školy a výskumné centrá a pod.

b Úspešní absolventi študijného programu

Ing. Mária Demjanovičová, PhD.; Marketing specialist; Ayanza, Inc.

Ing. Patrik Ferenc, PhD.; Head of marketing; HOUR, spol. s r.o.

Ing. Martin Holubčík, PhD., odborný asistent, FRI UNIZA

doc. Ing. Gabriel Koman, PhD.; docent, FRI UNIZA

Ing. Anna Závodská Krišková, PhD.; Head of incubator; Research centre UNIZA

Ing. Jana Kundríková, PhD.; Softvare quality assurance engineer; Technia, spol. s r.o.

Ing. Eva Malichová, PhD., odborná asistentka, FRI UNIZA

Ing. Martin Mičiak, PhD., odborný asistent, FRI UNIZA

Ing. Miroslav Rechtorík, PhD.; Sale and marketing specialist; Ipesoft, spol. s r.o.

Ing. Eva Siantová, PhD.; QA tester; Goodrequest, s.r.o.

Ing. Dominika Túmová, PhD.; výskumník, UVP UNIZA

Ing. Diana Zraková, PhD.; Junior marketing specialist; Leel, s.r.o.

c Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi

Zamestnávatelia kladne hodnotia úroveň teoretických vedomostí v oblasti manažérskych i výskumných zručností. Užšia spolupráca medzi fakultou a rôznymi odvetviami v rámci súkromného i verejného sektora má veľký potenciál výrazne posunúť celkovú kvalitatívnu úroveň študijného programu, a tým aj uplatniteľnosť absolventov v praxi.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe

Na úrovni univerzity sú definované procesy, postupy a štruktúry v:

Na úrovni FRI sú definované procesy, postupy a štruktúry  pre a.r. 2021/2022 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment .

b Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu

Podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment .

c Študijný plán programu – príloha 1
d Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia
180
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.

Podmienky v priebehu štúdia:

Rámec pre stanovenie podmienok na absolvovanie predmetov je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre  tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110). Konkrétne podmienky na absolvovanie predmetov počas štúdia sú uvedené v informačných listoch predmetov.

Na úrovni FRI sú definované procesy, postupy a štruktúry zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment.

Odporúčaný počet kreditov získaných počas akademického roka v štandardnej dĺžke štúdia: V dennej forme: 1. ročník – 40 kreditov, z toho minimálne 20 kreditov za študijnú časť študijného plánu, 10 kreditov za výskumnú činnosť a minimálne 10 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť, 2. ročník – 65 kreditov, z toho minimálne 15 kreditov za výskumnú činnosť, 10 kreditov za študijnú časť študijného plánu a 40 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť, 3. ročník – 75 kreditov, z toho 5 kreditov za výskumnú činnosť, 40 kreditov za vedeckú a publikačnú činnosť a 30 kreditov za dizertačnú prácu. 

Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú pre a.r. 2021/2022 uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment.

Podmienky pre riadne ukončenie štúdia:

Rámec pre stanovenie podmienok na ukončenie štúdia je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre  tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110). Rozhodujúcimi skutočnosťami pre riadne ukončenie štúdia je dizertačná skúška a obhajoba dizertačnej práce (30 kreditov). Doktorand musí mať uverejnený minimálne 1 článok v kvartile Q3 v databáze WoS alebo Q2 v databáze Scopus. Za publikačnú činnosť musí mať doktorand celkovo 90 kreditov, minimálne 50 kreditov však za publikácie z databázy WoS alebo Scopus. Doktorand, ktorý nemá splnené všetky povinnosti vyplývajúce z individuálneho študijného plánu a nemá dostatok kreditov, sa nemôže prihlásiť na dizertačnú skúšku ani požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce (minimálne 150 kreditov pred obhajobou). 

Pravidlá pre opakovanie štúdia:

Rámec pre stanovenie podmienok na opakovanie štúdia je stanovený smernicou UNIZA č. 216 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia, študijným poriadkom pre  tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110).  

Na základe študijného poriadku pre  tretí stupeň VŠ štúdia na UNIZA (smernica č. 110) doktorand, ktorý neprospel na dizertačnej skúške, môže túto skúšku opakovať len raz, a to po uplynutí 3 mesiacov. Opakovaný neúspech je dôvodom na vylúčenie z doktorandského štúdia. Obhajobu dizertačnej práce možno opakovať iba raz, a to najneskôr do dvoch rokov od uplynutia štandardnej dĺžky štúdia.

e Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 1 r.: 40.0, 2 r.: 65.0, 3 r.: 75.0,
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program 180
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia 30
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch
f Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu

Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s: vyhláškou MŠ SR 614/2002 Z.Z o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov (LINK: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2002/614/).

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty sú definované  procesy, postupy a štruktúry v študijnom programe pre a.r. 2021/2022 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment

Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú dizertačná skúška, ktorá patrí medzi štátne skúšky a obhajoba dizertačnej práce, ktorá je záverečnou prácou. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/plany.php.

Ďalšie podrobnosti o plánovaní a absolvovaní študijnej, vedeckej a pedagogickej časti doktorandského štúdia spolu s kreditovým ohodnotením a rozdelením do jednotlivých ročníkov, sú uvedené na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment.

Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia.

g Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia

Doktorandské štúdium sa hodnotí podľa zásad kreditového systému v súlade s: vyhláškou MŠ SR 614/2002 Z.Z o kreditovom systéme štúdia v znení neskorších predpisov (LINK: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2002/614/).

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty sú definované procesy, postupy a štruktúry v študijnom programe pre a.r. 2021/2022 zverejnené na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment.

Individuálny študijný plán pozostáva zo študijnej časti a z vedeckej časti:

  • Študijná časť, v rozsahu minimálne 30 kreditov, sa sústreďuje na získanie znalostí z teoretických základov študijného odboru, osvojenie si metodologického aparátu a štúdium predmetu špecializácie s ohľadom na obsahovú náplň témy dizertačnej práce a štúdium voliteľného predmetu, v ktorých sa prehlbujú, resp. rozširujú poznatky doktoranda súvisiace s témou jeho dizertačnej práce a z predmetov Anglický jazyk PhD1,2.
  • Vedecká časť, vykonávaná počas štúdia a pred odovzdaním dizertačnej práce v rozsahu 120 kreditov, zahrnuje výskum aktuálneho vedeckého problému zo študovaného odboru a publikovanie dosiahnutých výsledkov v recenzovaných vedeckých a impaktovaných časopisoch a recenzovaných vedeckých alebo konferenčných zborníkoch doma a v zahraničí. Realizuje sa v jednotlivých rokoch vo forme vedeckej a publikačnej činnosti (90 kreditov) a inej výskumnej činnosti (30 kreditov). Činnosti vo vedeckej časti individuálneho študijného plánu (vedecká a publikačná činnosť 1-4, výskumná činnosť-dizertačný projekt 1-5) si študent rozloží tak, aby získal v každom akademickom roku v dennom štúdiu odporúčaný počet kreditov. Témy dizertačných prác sú prepojené s konkrétnymi výskumnými projektami (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1648634957-20220301-PhD-TemyDP-M-v3-final.pdf ). Doktorandi sa tak stávajú členmi výskumných tímov  pri riešení výskumných úloh v rámci projektov VEGA, APVV, Grantových systémov UNIZA. 
  • Súčasťou doktorandského štúdia je vykonávanie pedagogickej činnosti, ktorá zahŕňa spoluúčasť na vyučovaní predmetov v prvom alebo druhom stupni vysokoškolského vzdelávania, oponovanie bakalárskych a diplomových prác a vedenie záverečných prác v prvom stupni vysokoškolského vzdelávania (Započítava sa maximálne päť vedených a päť oponovaných bakalárskych záverečných prác za akademický rok) , ktoré by mali mať vzťah k téme dizertačnej práce doktoranda. Za pedagogickú činnosť nie sú udeľované kredity. Priama forma vyučovania vedením cvičení je v rozsahu najviac 4 hodiny týždenne a uskutočňuje sa spravidla na katedre, na ktorej je doktorand zaradený. Doktorand musí mať za 3 roky štúdia splnených minimálne 156 hodín pedagogickej činnosti. Do tohto rozsahu sa počíta spomínaná kontaktná výučba, vedenie bakalárskych prác (25 hodín), vedenie študentov na projektovej výučbe v?rámci inžinierskeho štúdia (20 hodín/študent/semester), recenzovanie BP (5 hodín), recenzovanie DP (10 hodín). Pedagogickú spôsobilosť si môže študent rozvíjať pomocou špecializovaných kurzov, ktoré ponúka Ústav celoživotného vzdelávania pri UNIZA - ÚCV (inžinierska pedagogika). Nie sú však formalizované do podoby predmetov. Rada študijného programu bude diskutovať aj o možnosti budúcej spolupráce s ÚCV na kreovaní voliteľného predmetu zameraného na vzdelávanie v oblasti budovania pedagogických znalostí a zručností.

Pravidlá pre uznávanie publikačnej činnosti:

  • Príspevok publikovaný niekoľkokrát v rôznych časopisoch alebo zborníkoch konferencií sa do publikačnej činnosti započítava iba raz.
  • V prípade spoluautorstva viacerých autorov sa započíta podiel doktoranda tak, že ak je spoluautorom školiteľ alebo školiteľ špecialista, tak jeho podiel sa započíta doktorandovi.  Ak je podiel školiteľa alebo školiteľa špecialistu väčší ako 50%, počíta sa len 50%.
  • Kontrola kreditov získaných za publikačnú činnosť sa vykonáva priebežne za každý ročník a pri podávaní žiadosti na obhajobu dizertačnej práce. V 2. ročníku aj po skončení zimného semestra. Kontrolu vykonáva školiteľ a garant študijného programu. V prípade potreby je zaradenie a ohodnotenie publikácie a citácie publikácie konzultované v prodekanom pre vedu a výskum.
  • Za publikačnú činnosť musí doktorand získať minimálne 90 kreditov, z toho minimálne 50 kreditov je za publikácie zverejnené v databázach WoS alebo Scopus.
  • Bodové ohodnotenie jednotlivých kategórií publikačnej činnosti je dané smernicou UNIZA č. 216 (LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-216-dodatok-1.pdf). Zodpovedajúce kreditové ohodnotenie  jednotlivých kategórií publikačnej činnosti v podmienkach FRI UNIZA je zverejnené v  informačných listoch k predmetom Vedecká a publikačná činnosť 1-4 .

Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom, ako určenom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, prípadne určené vopred (transfer kreditov).

V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf).

h Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam)

Ing. Zuzana Fabianová, Kvalita verejnej správy - systémy riadenia organizačnej a individuálnej  výkonnosti/ Quality of public administration - organizational and individual performance management systems, 2016, doc. Ing. Miroslav Hrnčiar, PhD., miroslav.hrnciar@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                             

Ing. Katarína Púčková,   Uplatnenie prvkov znalostného manažmentu v organizovaní/ Application of elements of knowledge management in organization, 2017, prof. Ing. Štefan Hittmár, PhD., stefan.hittmar@fri.uniza.sk, 3.3.15. Manažment

Ing. Eva Malichová, Manažérske rozhodovanie o investovaní v podniku/ Managerial decision-making about investing in the company, 2017, doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD., maria.durisova@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                    

Ing. Gabriel Koman, Rozhodovanie v podniku s podporou Big Data/ Decision-making in a company with Big Data support, 2017, doc. Ing. Milan Kubina, PhD., milan.kubina@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                       

Ing. Jana Kundríková, Strategické riadenie kooperácie akademických a výskumných subjektov s podnikateľským prostredím/ Strategic management of cooperation between academic and research entities with the business environment, 2017, doc. Mgr. Jakub Soviar, PhD., jakub.soviar@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                             

Ing. Eva Siantová, Meranie inovačnej výkonnosti/ Measuring innovation performance,  2017, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., viliam.lendel@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                     

Ing. Kristína Poláčková, Manažérske rozhodovanie v motivovaní zamestnancov/ Managerial decision-making in motivating employees, prof. Ing. Martina Blašková, PhD., 2018, doc. Ing. Martina  Blašková, PhD., martina.blaskova@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                        

Ing. Martin Holubčík, Strategický manažment kooperačných organizačných foriem založený na synergickom efekte/ Strategic management of cooperative organizational forms based on synergy effect, 2018, doc. Mgr. Jakub Soviar, PhD., jakub.soviar@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment       

Ing. Martin Latka, Tvorba a riadenie inovačných procesov v podniku/ Creation and management of innovation processes in the company, 2018, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., viliam.lendel@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                

Ing. Patrik Ferenc, Riadenie vzťahov so zainteresovanými stranami športových organizácií/ Management of relations with stakeholders of sports organizations, 2019, doc. Ing. Michal Varmus, PhD., michal.varmus@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                     

Ing. Dominika Špaleková, Budovanie inovačného spravodajského systému v podniku/ Building an innovative intelligence system in the company, 2019, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., viliam.lendel@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                               

Ing. Diana Zraková, Riadenie reputácie podniku vo virtuálnom prostredí s podporou informačných a komunikačných technológií/ Managing the company's reputation in a virtual environment with the support of information and communication technologies, 2019, doc. Ing. Milan Kubina, PhD., milan.kubina@fri.uniza.sk, 3.3.15 Manažment                                           

Ing. Roman Adámik, Strategické riadenie v športových organizáciách/ Strategic management in sports organizations, 2020, doc. Ing. Michal Varmus, PhD., michal.varmus@fri.uniza.sk, Manažment

Ing. Juraj Čerňanský, Rozhodovanie v inovačnom procese/ Decision making in the innovation process, 2020, doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., viliam.lendel@fri.uniza.sk,  Manažment                                    

Ing. Martin Mičiak, Návrh modelu posudzovania efektívnosti ľudského kapitálu pre zvyšovanie výkonnosti a konkurencieschopnosti podniku na trhu/ Design of a model for assessing the effectiveness of human capital to increase the performance and competitiveness of the company in the market, 2020, doc. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD., alzbeta.kucharcikova@fri.uniza.sk, Manažment .                               

i Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe

Pred začatím prijímacieho konania na doktorandské štúdium vypisuje fakulta témy dizertačných prác, o ktoré sa možno uchádzať v rámci prijímacieho konania (§ 54 odsek 5 zákona).  Návrhy tém dizertačných prác na fakulte predkladajú školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty, prodekanovi prostredníctvom referátu pre doktorandské štúdium a kariérny rast. Navrhnuté témy posudzuje pracovná skupina odborovej komisie (OK) a schvaľuje po predchádzajúcom súhlase príslušného predsedu pracovnej skupiny OK dekan fakulty. Témy dizertačných prác vypíše dekan najmenej dva mesiace pred posledným dňom určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium.

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty  pre a.r. 2021/2022 definujú procesy, postupy a štruktúry interné smernice zverejnené na fakultnej webstránke.

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov

Ak doktorand absolvoval časť svojho štúdia na inom, ako určenom pracovisku (napr. v zahraničí), kredity získané na tomto pracovisku sa započítavajú v plnom rozsahu, ak bol na toto pracovisko vyslaný v rámci plnenia svojho študijného plánu a ak sú kreditové systémy vysielajúceho a prijímajúceho pracoviska kompatibilné, prípadne určené vopred (transfer kreditov).

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf).

Na úrovni fakulty sú procesy popísané na fakultnej stránke v časti „Štúdium v zahraničí“ :  https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-celouniverzitne-pravidla, https://www.fri.uniza.sk/stranka/vseobecne-infomacie. Medzi základné podmienky a pravidlá patrí:

  • Študent je riadny študent FRI UNIZA.
  • Študent má jazykové predpoklady pre absolvovanie pobytu (nie všetky mobility sú v anglickom jazyku; jazyk mobility na univerzitách v Nemecku, Francúzsku, Španielsku a Taliansku si treba vopred overiť).
  • Uznanie predmetov/kreditov: predmety zapísané na zahraničnej univerzite treba vopred prediskutovať s garantom študijného odboru a garantom predmetu, ktorý by ste chceli štúdiom v zahraničí nahradiť. Dohodnuté uznanie predmetu potvrdí vyučujúci/garant na predpísanom tlačive. Na partnerskej univerzite je možné študovať aj iné predmety, než len tie, ktoré sú v ponuke v učebných plánoch študijných programov otvorených na FRI UNIZA. V tom prípade však neabsolvované povinné a voliteľné predmety zo študijného plánu platného na FRI treba doštudovať, zvyčajne o rok neskôr. Študent môže v tomto prípade požiadať o odpustenie poplatku za nadštandardnú dĺžku vysokoškolského štúdia.
  • Študent má nárok na vycestovanie na mobilitu v rámci programu ERASMUS+ na maximálne 12 mesiacov za každý stupeň štúdia. Teda môže absolvovať niekoľko mobilít, hoci aj po jednej každý rok štúdia.

Študenti externého štúdia 3. stupňa VŠ vzdelávania zároveň môžu v 2. a 3. ročníku štúdia absolvovať zahraničný vedecko-výskumný pobyt 1 a 2. Oba sa v študijnom pláne považujú za výberové predmety s dotáciou po 5 kreditov. 

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty je definovaný Disciplinárny poriadok pre študentov. Posudzovanie disciplinárnych priestupkov je v kompetencii disciplinárnej komisie, ktorá sa riadi Rokovacím poriadkom disciplinárnej komisie.

Disciplinárny priestupok je zavinené porušenie právnych predpisov alebo vnútorných predpisov Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej len „univerzita“) alebo fakulty, alebo verejného poriadku. Osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok (ďalej len „zodpovedná osoba“) je študent, ktorý sa dopustil porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, vnútorných predpisov fakulty alebo narušenia verejného poriadku, ak dosiahli intenzitu disciplinárneho priestupku v zmysle §3 disciplinárneho poriadku fakulty. Ak k disciplinárnemu priestupku došlo spoločným konaním dvoch alebo viacerých študentov fakulty, zodpovedá každý z nich tak, ako keby sa disciplinárneho priestupku dopustil každý sám.

Podnet na začatie disciplinárneho konania môže podať ktorýkoľvek zamestnanec fakulty, študent fakulty alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa dozvedela o konaní študenta fakulty, ktoré by mohlo mať znaky disciplinárneho priestupku, a to podaním dekanovi fakulty. Disciplinárne konanie pred disciplinárnou komisiou fakulty je ústne za prítomnosti zodpovednej osoby; ak sa zodpovedná osoba nedostaví bez riadneho ospravedlnenia, môže sa disciplinárne konanie uskutočniť aj bez jej prítomnosti. Priebeh disciplinárneho konania ďalej upravuje Rokovací poriadok disciplinárnej komisie pre študentov.

Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:  Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf)

Študent so špecifickými potrebami pred začatím výučby v príslušnom akademickom roku predkladá fakultnému koordinátorovi pre študentov so špecifickými potrebami relevantné doklady. Relevantnými dokladmi sú: a) lekárske osvedčenie nie staršie ako 3 mesiace o vývoji choroby alebo zdravotného postihnutia, b) vyjadrenie psychológa, logopéda alebo špeciálneho pedagóga nie staršie ako 3 mesiace. Študent, ktorý súhlasí s vyhodnotením svojich špecifických potrieb, má podľa rozsahu a druhu špecifickej potreby nárok na podporné služby v zmysle §100 ods. 4 zákona.

Poslaním koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami je organizačná, koordinačná, informačná a manažérska činnosť zameraná na vytváranie prístupného akademického prostredia, objektívne vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov a vytváranie zodpovedajúcich podmienok pre študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Voči rozhodnutiam komisií alebo skúšajúcich môže doktorand podať dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Nesúhlas s vyjadrením školiteľa v ročnom hodnotení doktoranda o tom, či odporúča alebo neodporúča pokračovanie v jeho štúdiu, môže doktorand vyjadriť tým, že ročné hodnotenie nepodpíše, prípadne podá dekanovi žiadosť o preskúmanie rozhodnutia.  

5. Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.)
Povinné predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
1 Z 6DJ0001 Jazyk anglický PhD. 1 JAD1 0 - 2 - 0 V 5 - - Mgr. Jana Malchová
1 Z 6DM0001 Manažérske teórie ManT 2 - 0 - 0 T 5 áno áno prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
1 Z 6DM0002 Metodológia výskumu v manažmente MVM 2 - 0 - 0 T 5 áno áno prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.
1 Z 6DPM001 Dizertačný projekt 1 DPR1 0 - 2 - 0 V 5 áno áno doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.
1 L 6DJ0002 Jazyk anglický PhD. 2 JAD2 0 - 2 - 0 S 5 - - Mgr. Jana Malchová
1 L 6DM0011 Vedecká a publikačná činnosť 1 VPub1 0 - 0 - 2 V 10 áno áno doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.
1 L 6DPM002 Dizertačný projekt 2 DPR2 0 - 2 - 0 V 5 áno áno prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
2 Z 6DM0003 Predmet špecializácie 2 - 0 - 0 T 10 áno áno prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
2 Z 6DM0012 Vedecká a publikačná činnosť 2 VPub2 0 - 0 - 2 V 20 áno áno doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.
2 Z 6DPM003 Dizertačný projekt 3 - písomná práca k dizertačnej skúške DPR3-PP 0 - 0 - 4 T 10 áno áno prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.
2 L 6DM0013 Vedecká a publikačná činnosť 3 VPub3 0 - 0 - 2 V 20 áno áno doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.
2 L 6DPM004 Dizertačný projekt 4 DPR4 0 - 2 - 0 V 5 áno áno prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
3 Z 6DPM005 Dizertačný projekt 5 DPR5 0 - 2 - 0 V 5 áno áno doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.
3 L 6DM0014 Vedecká a publikačná činnosť 3 VPub3 0 - 0 - 2 V 40 áno áno doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
3 L 6DZM001 Dizertačná práca DzPr 2 - 0 - 0 T 30 áno áno prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.
Povinne voliteľné predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
Výberové predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
1 L 6DM0021 Informačná podpora rozhodovania v manažmente IPRM 2 - 0 - 0 S 5 - - prof. Ing. Milan Kubina, PhD.
1 L 6DM0022 Hospodárska politika pre manažérske rozhodovanie HPMR 2 - 0 - 0 S 5 - - prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.
1 L 6DM0023 Business Excellence BEx 2 - 0 - 0 S 5 - - doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.
1 L 6DM0024 Procesy rozhodovania v manažmente PRM 2 - 0 - 0 S 5 - - doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
1 L 6DM0025 Mikroekonomické aspekty manažérskeho rozhodovania MAMR 2 - 0 - 0 S 5 - - doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.
1 L 6DM0026 Investičné rozhodovanie v manažmente IRM 2 - 0 - 0 S 5 - - doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
1 L 6DM0027 Globálne aspekty manažmentu GAM 2 - 0 - 0 S 5 - - doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
1 L 6DM0028 Sociálno-psychologické aspekty manažmentu SocPsych 2 - 0 - 0 S 5 - - prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
1 L 6DM0029 Procesy rozvoja ľudského kapitálu a potenciálu PRĽKP 2 - 0 - 0 S 5 - - prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.
2 L 6DM0031 Zahraničný vedecko-výskumný pobyt 1 ZVVP1 0 - 0 - 0 V 5 - - doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
3 Z 6DM0032 Zahraničný vedecko-výskumný pobyt 1 ZVVP1 0 - 0 - 0 V 5 - - doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.
6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie
Akademický kalendár

https://www.fri.uniza.sk/calendar?section=D&year=2021

Aktuálny rozvrh

Vzhľadom na nízky počet študentov/doktorandov v aktuálnom akademickom, ale aj v minulých rokoch, je výučba povinných alebo voliteľných predmetov realizovaná v čase a miestnosti na základe dohody medzi vyučujúcimi a doktorandami.

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu

prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.

alzbeta.kucharcikova@fri.uniza.sk

tel.: 041/513 4426

b - c Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu

Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.

Meno, priezvisko a tituly učiteľaPredmetNázov
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.6DM0001Manažérske teórie
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.6DM0003Predmet špecializácie
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
d Zoznam učiteľov študijného programu

Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.

Meno, priezvisko a tituly učiteľaOrg.formaPredmetNázov
Mgr. Jozef Bruk, PhD.cvičenia6DJ0001Jazyk anglický PhD. 1
Mgr. Jozef Bruk, PhD.cvičenia6DJ0002Jazyk anglický PhD. 2
doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.prednášky6DM0026Investičné rozhodovanie v manažmente
doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Radoslav Jankal, PhD.prednášky6DM0023Business Excellence
doc. Ing. Gabriel Koman, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Gabriel Koman, PhD.prednášky6DM0021Informačná podpora rozhodovania v manažmente
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
prof. Ing. Milan Kubina, PhD.prednášky6DM0021Informačná podpora rozhodovania v manažmente
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.prednášky6DM0022Hospodárska politika pre manažérske rozhodovanie
prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD.prednášky6DM0029Procesy rozvoja ľudského kapitálu a potenciálu
doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Viliam Lendel, PhD.prednášky6DM0024Procesy rozhodovania v manažmente
Mgr. Jana Malchovácvičenia6DJ0001Jazyk anglický PhD. 1
Mgr. Jana Malchovácvičenia6DJ0002Jazyk anglický PhD. 2
prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.prednášky6DM0001Manažérske teórie
doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD.prednášky6DM0025Mikroekonomické aspekty manažérskeho rozhodovania
doc. Ing. Michal Varmus, PhD.prednášky6DM0002Metodológia výskumu v manažmente
doc. Ing. Michal Varmus, PhD.prednášky6DM0003Predmet špecializácie
doc. Ing. Michal Varmus, PhD.prednášky6DM0027Globálne aspekty manažmentu
e - f Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam

Zoznam školiteľov a k nim priradených tém do a. r. 2020/2021 je uvedený v časti 4h.

V súčasnosti, v a. r. 2021/2022, pôsobí na FRI UNIZA na 3. stupni VŠ vzdelávania v ŠP manažment 7 školiteľov.

doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD. - Ing. Dana Kušnírová, 3.roč., Manažérske rozhodovanie o tvorbe hodnoty pre vybrané zainteresované skupiny v podniku

doc. Ing. Emese Tokarčíková, PhD. - Ing. Patrícia Jánošová, 3.roč., Princípy udržateľného rozvoja a ich uplatnenie pre manažment podniku

doc. Mgr. Jakub Soviar, PhD. - Ing. Irina Ďaďová, 3.roč., On-line reputačný manažment v cestovnom ruchu

prof. Ing. Milan Kubina, PhD. - Ing. Oliver Bubelíny, 3.roč., Strategické riadenie mobility v mestskej aglomerácii prostredníctvom koncepcie Smart City

prof. Ing. Milan Kubina, PhD. - Ing. Dominika Šulyová, 2. roč., Využitie prístupov smart city pri riadení udržateľného rozvoja mesta a regiónu

doc. Ing. Jakub Soviar, PhD. - Ing. Eliška Čičmancová, 2. roč., Udržateľná miestna samospráva

doc. Ing. Viliam Lendel, PhD. - Ing. Marián Šotek, 2. roč., Marketingové riadenie vzdelávacej inštitúcie založené na budovaní vzťahov so zainteresovanými stranami

prof. Ing. Alžbeta Kucharčíková, PhD. - Ing. Nikola Štaffenová, 1. roč., Implementácia prvkov Industry 4.0 v procese manažmentu ľudského kapitálu

doc. Ing. Michal Varmus, PhD. - Ing. Pavol Boško, 1. roč., Stratégia riadenia vybraných zainteresovaných skupín športovej organizácie

Zoznam aktuálne schválených školiteľov je na: https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment

g Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu

Ing. Nikola Štaffenová

nikola.staffenova@fri.uniza.sk

h Študijný poradca študijného programu

doc. Ing. Michal Koháni, PhD., prodekan pre vedu a výskum

Tel.: 041/513 4470;  041/513 4054

Miestnosť RA102, michal.kohani@fri.uniza.sk

Prístup k poradenstvu: informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo

i Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne)

Referát pre doktorandské štúdium a kariérny rast 

Ing. Dana Kršáková

Tel.: 041/513 4059

Miestnosť RA108, e-mail: dana.krsakova@fri.uniza.sk

Koordinátorka pre prácu so študentmi so špecifickými potrebami

RNDr. Zuzana Borčinová, PhD.

Tel.: 041/513 42 79

Miestnosť RA304, e-mail: zuzana.borcinova@fri.uniza.sk

Fakultná referentka Erasmus+

Ing. Jaroslava Benková

Tel.: +421 41 513 4451

Miestnosť RB257, e-mail: jaroslava.benkova@fri.uniza.sk

Informačné centrum FRI

Soňa Muščíková

Tel: 041/5134050,041/5134128

Miestnosť RA002, e-mail: sona.muscikova@fri.uniza.sk

 

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská)

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf)

Univerzita disponuje týmito celouniverzitnými učebňami:

  • 13 veľkokapacitných prednáškových učební s počtom 100 – 300 miest pre študentov
  • 17 stredno-kapacitných prednáškovo-seminárnych učební s počtom 50 – 100 miest pre študentov
  • 12 seminárnych učební s kapacitou 25 – 44 miest pre študentov.

Na zabezpečenie výučby má fakulta  k dispozícii  päť celofakultných počítačových učební vybavených vždy 20 – 24 počítačmi na báze nových viacjadrových procesorov. Všetky počítače sú združené do siete s napojením na internet cez sieť 1 Gbit/s. Okrem káblovej siete je celá fakulta pokrytá bezdrôtovým signálom najnovšími prístupovými bodmi na báze kontrolérov. Výučba sa v učebniach uskutočňuje podľa rozvrhu od 7,00 do 20,00 hod.

Okrem fakultných učební sa na výučbu a výskum využívajú katedrové špecializované laboratóriá pripojené do lokálnych počítačových sietí s prístupom na internet. Tieto špecializované laboratóriá ponúkajú študentom prácu na viac ako 300 počítačoch a rôznej špecializovanej technike.

Všetky seminárne a prednáškové miestnosti sú vybavené učiteľským počítačom a dátovým projektorom. Fakultná sieť je zrekonštruovaná na prenosovú rýchlosť 1 Gbit/s, priestory fakulty sú pokryté signálom bezdrôtovej siete zaradenej do medzinárodného projektu „EDUROAM“.

Na fakulte sú nainštalované prenosné videokonferenčné systémy, jeden na detašovanom pracovisku (v Prievidzi) a dva v oboch budovách sídla fakulty (v Žiline), ktoré umožňujú realizovať prednášky a semináre bez nutnosti vycestovať. V laboratóriách RA012, RA013, RA201, RB207 sú nainštalované interaktívne tabule.

Okrem techniky v počítačových učebniach môžu študenti pre študijné účely využívať informačné panely (špeciálne vytvorené počítače) rozmiestnené na všetkých chodbách fakulty. Pri nich sa môžu študenti pripojiť so svojimi vlastnými počítačmi do lokálnej siete. Navyše, na celej fakulte môžu využívať pre pripojenie do internetu bezdrôtovú sieť.

Na využitie v pedagogickom procese slúži niekoľko špecializovaných serverov, napr.: e-learning servery a virtualizačné servery. Ďalšie servery zabezpečujú všetky potrebné služby spojené s využívaním internetu:

  • mail server zamestnanci,
  • mail server študenti,
  • viacero www serverov ,
  • informix server (informačný systém fakulty),
  • DNS server,
  • DHCP server,
  • FTP server,
  • LDAP a RADIUS server.

Väčšina serverov pracuje ako virtuálne stroje. Všetky servery sú umiestnené v novo zrekonštruovaných klimatizovaných serverovniach.

Všetky počítače v učebniach na fakulte sú štandardne vybavené SW balíkom FRI, ktorý obsahuje: OS Windows,  balík MS Office, Prehliadače Mozilla a Chrome, Java JDK, Androiid Studion, Arena, AnyLogic, AppInventor, eDane, ESPResSO, Enterprise Architect, GeoServer, Git, Flowgorithm, Greenfoot, IntelliJ Idea, Kros Omega, Matlab, Maxima, MashLab, MS Visual Studio, MYSql, Netbeans, nvidiacuda, SimVascular, Paraview, PHP Storm, Python, Qgis, R-project, Rstudio, SQL developer, Tortoise Git, UML.FRI, Visual prolog, WireShark, Xpress IVE.

Okrem celouniverzitných prednáškových a seminárnych učební sú k dispozícii na Fakulte riadenia a informatiky nasledujúce priestory na výučbu (štandardne sú všetky miestnosti vybavené projektorom a wifi pripojením). 3D vizualizácia priestorov fakulty je dostupná na https://www.fri.uniza.sk/fri_panorama/index.html

Označenie učebne

Vybavenie učebne

Zabezpečované predmety

Laboratórium manažérskych aplikácií  (KMnT RB001)

15 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

 Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

Laboratórium manažérskych aplikácií  (KMnT RB207)

21 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

 Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

Laboratórium databázových systémov (RA013)

23 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

Počítačové laboratórium   FRI RB052

21 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

Počítačové laboratórium  FRI

21 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

Počítačové laboratórium  FRI RB054

21 počítačov, projektor, SW vybavenie - štandardný balík SW FRI

Informačná podpora manažmentu, Metodológia výskumu v manažmente

seminárna miestnosť  RA007

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

 Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RA009

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RB108

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RB206

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RB208

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RC006

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

seminárna miestnosť  RC007

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

 seminárna miestnosť  RA319

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

 seminárna miestnosť  RA320

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

Prednášková a seminárna miestnosť  RC009

Počítač so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, projektor, 5 veľkoplošných obrazoviek, SW a HW vybavenie pre prenos videa z tejto miestnosti do iných miestností

Manažérske teórie, Metodológia výskumu v manažmente, Cudzí jazyk, Predmet špecializácie, Pedagogická činnosť, Projekt 1-5, voliteľné predmety, Obhajoba dizertačnej práce

Informačné centrum

2 počítače so štandardným SW balíkom FRI, reproduktory, 2 projektory

 Publikačná činnosť, Projekt 1-5, Obhajoba dizertačnej práce

b Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf).

Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby na UNIZA je akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény aj z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM.

V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c).

E-vzdelávanie (e-learning) – https://vzdelavanie.uniza.sk

Na univerzite je e-vzdelávanie využívané od akademického roku 2004/2005 a v súčasnosti je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s akademickým vzdelávacím a informačným systémom.

AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako sú: univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác vzhľadom na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov, dochádzkový systém. AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mailových adries študentov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVS – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce atď.).

Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline

Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity (UK UNIZA) zabezpečuje komplexné knižnično-informačné činnosti univerzity, jej jednotlivých odborov a študijných predmetov, a to formou získania, odborného spracovania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh.

  • Informácie o nadobudnutej študijnej a ostatnej odbornej literatúre sprístupňuje knižnica cez elektronický online katalóg.
  • Všetky poskytované služby zabezpečuje automatizovane, vrátane výpožičnej činnosti, medziknižničnej a medzinárodnej medziknižničnej výpožičnej služby, rešeršnej činnosti, adresného sprístupňovania informácií, poskytovania služieb typu DDS (Document Delivery Service) a poskytuje tiež elektronické referenčné služby.
  • K 31. 12. 2020 dosiahla UK UNIZA spolu s čiastkovými knižnicami 214566 knižničných dokumentov, odoberala 246 titulov/325 exemplárov periodík, z toho 124 titulov zahraničných. Ročný prírastok za rok 2017 bol 2922 knižničných dokumentov.

Prístupy do vedeckých a iných databáz

Na UNIZA je zabezpečený prístup do knižničných a vedeckých databáz - http://ukzu.uniza.sk/katalogy/ , http://ukzu.uniza.sk/externe-databazy/, http://ukzu.uniza.sk/open-access/ , ktoré môžu študenti využívať ako informačné zdroje pre štúdium a spracovanie záverečných prác.

FRI IS záverečných prác - https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky

Fakultný informačný systém pre záverečné práce zabezpečuje celý proces od samotného vypísania témy záverečnej práce až po záverečné rozdelenie študentov do skúšobných komisií.

Knižnica Fakulty riadenia a informatiky

V Informačnom centre fakulty je zriadená čiastková fakultná knižnica so študovňou. Knižnica k 31. 12. 2020 obsahuje 1013 knižničných dokumentov. Okrem kníh a periodík sa v knižnici nachádzajú záverečné a kvalifikačné práce fakulty, informačný materiál fakulty a univerzity atď.

  • Na správu čiastkovej knižnice sa využíva knižnično-informačný systém DAWINCI, ktorý umožňuje evidenciu čitateľov, výpožičiek, návrhy na vyraďovanie knižničných jednotiek z fondu čiastkovej knižnice a generovanie štatistík.
  • Pre študentov a zamestnancov je k dispozícii študovňa s 32 študijnými miestami. Plocha knižnice so študovňou je 75 m2, pričom celý tento priestor je k dispozícii práve pre používateľov čiastkovej fakultnej knižnice. V knižnici sa nachádzajú 4 počítačové stanice pre používateľov s pripojením na internet a 1 počítač má prístup do systému epi (elektronické ekonomické a právne informácie).

V rámci fakulty majú študenti možnosť prístupu k nasledovným licenciám a serverom:

  • Poskytnutie mailového účtu v tvare login@stud.uniza.sk spolu s diskovým priestorom o veľkosti 245 MB.
  • Pripojenie do internetu cez kábel na miestach na to určených - prízemie budovy RB, pri informačných paneloch na všetkých poschodiach, v Informačnom centre FRI.
  • Pripojenie do internetu cez bezdrôtovú sieť  vo všetkých priestoroch fakulty a tiež na všetkých univerzitách po celom svete zapojených do projektu "eduroam".
  • Zaradenie do licenčného programu Microsoft Azure DevTools For Teaching (predtým Microsoft Imagine, predtým DreamSpark  ešte predtým predtým  MSDN AA), kde si študenti FRI bezplatne môžu sťahovať a inštalovať softvér Microsoft a to operačné systémy, vývojové prostredie a aplikácie . Systém je od roku 2020 pod celouniverzitnou správou.
  • Naši študenti môžu využívať aj kancelársky balík Microsoft Office a to Office 365. Do programu office 365 je zapojená celá Žilinská univerzita práca s databázovým serverom Postgres9.
  • Od roku 2018 na základe memoranda o spolupráci s IBM je možné využívať aj zdroje tzv.  IBM Academic Initiative. Sprístupňuje pedagógom a študentom rozšírene skúšobné verzie IBM riešení. Umožňuje po celom svete prinášať na školy možnosť legálne využívať široké spektrum riešení v oblasti analytiky, business inteligence, cloudových riešení a mnohých ďalších. Pedagógovia majú dostupne vzdelávacie zdroje, ktoré im môžu pomôcť pri inovácii študijných programov. Pedagógovia, učitelia na akreditovaných inštitúciách môžu neobmedzene využívať zdroje v rámci IBM Academic Initiative, https://developer.ibm.com/academic.
c Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie

Študijný program sa vyučuje len v prezenčnej forme. Pri prezenčnej forme je uprednostňované vkladanie e-materiálov na server systému AIVS pre príslušný predmet, prípadne do zdieľaných adresárov v predmetových tímoch v prostredí Microsoft Teams.

V prípade mimoriadnej situácie (napr. COVID-19), ak je nutná realizácia dištančnej formy výučby, je vhodným riešením používanie platforiem Microsoft Teams a Cisco Webex, kde sú realizované triedy pre každý predmet a takýmto spôsobom je realizovaná aj dištančná výučba v online forme.

Prednášky sú po prechode na dištančné vzdelávanie realizované online prenosom s možnosťou nahrať prednášku a jej záznam uchovávať minimálne dva týždne. Realizácia cvičení, ktoré sú pri prezenčnej výučbe prevažne praktické, si nutne vyžaduje zmenu spôsobu ich realizácie. A to:

1) seminárne cvičenia teoretické - podobne ako prednášky – prostredníctvom vybranej online platformy, avšak s okamžitým zapojením študentov a ich aktívnym prístupom;

2) laboratórne cvičenia s využitím softvérových prostriedkov - študenti využívajú open source, prípadne existujúce licencie pre UNIZA a majú možnosť programovať úlohy samostatne v domácom prostredí;

3) laboratórne cvičenia experimentálne - experimenty realizujú cez živé prenosy a študenti vypracovávajú elaboráty, prípadne sa niektoré experimenty nahrádzajú simuláciami;

4) laboratórne cvičenia praktické - ide o kombináciu od využívania simulácií, živých experimentov a vzdialených meraní, až po riešenie projektov.

K postupom a procesom počas dištančnej výučby a pri prechode na dištančnú výučbu bolo vydané metodické usmernenie č. 2/2021 - METODICKÉ USMERNENIE K HODNOTENIU ŠTUDIJNÝCH VÝSLEDKOV A UZATVÁRANIU ROKU ŠTÚDIA POČAS DIŠTANČNEJ FORMY ŠTÚDIA. Informácie sú priebežne zverejňované na webstránke www.fri.uniza.sk a na stránke www.uniza.sk , kde sa nachádzajú aktuálne informácie (https://www.uniza.sk/index.php/koronavirus-covid-19 ).

 

d Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie

Spoluprácu s partnerskými organizáciami upravuje na úrovni UNIZA: Smernica S 221_2021 (LINK: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf). Zoznam partnerských organizácií je uvedený na webovej stránke FRI UNIZA: https://www.fri.uniza.sk/. V prípade potreby sú pracovníci z partnerských organizácií pozývaní na realizáciu výberových prednášok, na participáciu na konzultáciách, prieskumoch, verifikačných rozhovoroch k navrhovaným riešeniam realizovaných v rámci riešenia dizertačných prác. Partneri z praxe sa taktiež vyjadrujú k štruktúre a kvalite študijného programu.

e Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia

Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf )

 V priestoroch fakulty sú vytvorené viaceré oddychové zóny – Chill zóna so sedačkami a stolmi s pripojením na internet, oddychová zóna v átriu vybavená kreslami a „tuli“ vakmi, vonkajšia oddychová zóna s možnosťou zapožičania športového náčinia (bedminton, stolný futbal) a altánok s možnosťou grilovania.

Fakulta každoročne organizuje veľké množstvo akcií pre študentov aj zamestnancov (Fričkovica, Fri ples, Fri punč, Frifest, ...), kde majú študenti možnosti na kultúrne a spoločenské vyžitie. Akcie sú organizované študentským združením FRI club (https://friclub.fri.uniza.sk )

f Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf).

Na úrovni fakulty sú detailné informácie a pravidlá pre účasť na mobilitách a stážach zverejnené na fakultných webových stránkach:

Na uvedených stránkach sú popísané základné pravidlá, postupy pri prihlasovaní na mobilitu, výber predmetov pre študijný pobyt, tlačivá pre dohodu o mobilite alebo stáži a informácie o grantoch a vyplatení finančnej podpory.

 Kontaktnými osobami pre mobility a stáže sú:

Fakultný koordinátor Erasmus+
doc. Ing. Peter Márton, PhD. - tel.: +421 41 513 4053, e-mail: Peter.Marton@uniza.sk.

Fakultná referentka Erasmus+
Ing. Jaroslava Benková - tel.: +421 41 513 4451, e-mail: Jaroslava.Benkova@uniza.sk

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium

Doktorandské štúdium je určené predovšetkým pre záujemcov, ktorí majú vedomostné, jazykové, psychologické a sociálne predpoklady pre tvorivú vedeckú činnosť, individuálnu alebo tímovú prácu pri riešení rôznych odborných problémov. Mali by byť schopní s určitou invenciou kreatívne pristupovať k riešeniu úloh základného alebo aplikovaného výskumu.

Členovia prijímacej komisie hodnotia uchádzačov o štúdium podľa:
     a. študijného priemeru uchádzača,
     b. vypracovania rámcového projektu k téme dizertačnej práce a jeho prezentácie,
     c. zapojenia sa do výskumných projektov,
     d. publikačnej činnosti,
     e. ocenenia v súťažiach,
     f. ďalších prezentovaných skutočností.

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe pre a.r. 2021/2022 zverejnené na:

  • https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment,
  • základné informácie o prijímacom konaní pre a.r. 2022/2023 sú umiestnené aj na stránke FRI: https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1634209691-FRI-PHD-2022.pdf .

Vhodnosť požiadaviek na uchádzačov a spôsobu ich výberu na zabezpečenie toho, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi (§ 57 ods. 1 zákona) a počet prijímaných študentov sa určuje na základe:

  • personálnych a priestorových možností, ktoré je fakulta schopná v súlade so zákonom a s jej rozvojom efektívne poskytovať,
  • informácií o demografickom rozvoji, predpokladoch a potrebách spoločnosti, ktoré sa budú neustále aktualizovať na základe informácii zo Slovenského štatistického úradu a Ministerstva školstva SR.

Naplnenie určeného počtu študentov sa bude uskutočňovať na fakulte formou:

  1. účasti na veľtrhoch vzdelávania v SR a v zahraničí,
  2. organizovaním Dní otvorených dverí,
  3. prezentáciou fakulty na web-stránkach,
  4. prezentačných akcií organizovaných v spolupráci s úspešnými spoločnosťami, firmami a korporáciami,
  5. spolupráce so študentskými organizáciami,
  6. aktivít vyvíjaných v spolupráci so samosprávnymi a štátnymi orgánmi za účelom rozvíjania záujmu mladej generácie o štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium (študijný program tretieho stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania druhého stupňa (Zákon o vysokých školách č. 131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v  zahraničí, predloží k  prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k  zápisu na štúdium, rozhodnutie o  uznaní dokladu o  absolvovaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní.
Ďalšie podmienky prijatia:
        1. Bez prijímacej skúšky - nie je možné prijatie bez prijímacej skúšky.
         2. Prijímacia skúška - prijímacia skúška má ústnu formu. Základom skúšky je prezentácia rámcového projektu k téme dizertačnej práce.
Pravidlá prijímacieho konania: Po uzávierke prihlášok posiela fakulta uchádzačom pozvánku na prijímacie konanie, ktorá obsahuje podrobné informácie o  jeho priebehu vrátane čísla miestnosti, v  ktorej sa bude konať prijímacie konanie. Písomné rozhodnutie o  výsledku prijímacieho konania odošle dekanát fakulty uchádzačovi do 30 dní od termínu jeho konania.

Pre zahraničných uchádzačov platia podmienky prijatia ako pre uchádzačov zo SR. Zahraniční študenti, ktorí študujú v inom ako štátnom jazyku, uhrádzajú školné podľa podmienok uvedených v § 92 ods. 8 zákona o vysokých školách. Školné je stanovené smernicou UNIZA a zverejnené pre príslušný akademický rok na webovej stránke univerzity. Zahraniční študenti, ktorí študujú v slovenskom jazyku, školné neplatia. Uchádzači z ČR môžu na podanie prihlášky o štúdium použiť formulár platný v ČR. Pre zahraničných uchádzačov prijatých na základe medzištátnych dohôd, bilaterálnych zmlúv alebo pre štipendistov vlády SR platia podmienky uvedené v príslušných dokumentoch.

b Postupy prijímania na štúdium

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:

Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe pre a.r. 2021/222 zverejnené na:

  • https://www.fri.uniza.sk/stranka/manazment,
  • základné informácie o prijímacom konaní pre a.r. 2022/2023 sú umiestnené na stránke FRI: https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1634209691-FRI-PHD-2022.pdf .
c Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie

Počas prijímacieho konania každý člen komisie zostaví poradie prijatých uchádzačov. Hlasovanie o poradí uchádzačov je tajné. Výsledné poradie prijatých uchádzačov je dané priemerom poradia členov prijímacej komisie. Komisia zároveň odporúča a zdôvodňuje návrh na neprijatie uchádzačov.
Podľa čl. 2 ods. 11 smernice 110 UNIZA – študijný poriadok 3. st. „O výsledku prijímacej skúšky sa vyhotoví zápisnica. Komisia predloží návrh na prijatie úspešných uchádzačov dekanovi.“  Dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie podľa ods. 11 a zohľadnení: počtu doktorandov u jednotlivých školiteľov a počtu doktorandov na jednotlivých katedrách,  rozhodne o prijatí uchádzačov. Oznámenie o prijatí alebo neprijatí uchádzačov je zasielané poštou do 30 dní odo dňa konania prijímacej skúšky. 

Výsledky prijímacieho konania od a.r. 2015/2016:

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu

Spätná väzba od študentov sa získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/index.php.  Každý učiteľ na predmete iniciatívne v rámci vlastného pripraveného formátu získava spätnú väzbu o kvalite jeho výučby a o očakávaniach doktorandov. Na základe získaných informácií prehodnocuje metódy a podľa možností  upravuje obsah  vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110 (Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA).

b Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu

Na základe informácií získaných z anonymných  dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností, daných obsahom a štruktúrou študijného programu, upravuje obsah vzdelávania.  Pre zvýšenie kvality vypracovaných dizertačných prác sú realizované konzultácie, na ktorých sa s garantom ŠP stretnú a prehodnotia stav kvality vypracovanej dizertačnej práce doktorandi spolu so svojimi školiteľmi. Taktiež je možné, aby doktorandi svoju nespokojnosť, prípadne návrhy na vylepšenie realizácie a organizácie doktorandského štúdia vyjadrili/predložili  prodekanovi pre vedu a výskum, garantovi ŠP, vedúcemu katedry, na ktorú je doktorand pridelený  i jednotlivým pedagógom zabezpečujúcim realizáciu vzdelávania na 3. stupni VŠ vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110 (Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA). Niektoré podnety sa riešili aj na zasadnutiach AS FRI.

Podnety  z interného a externého prostredia od všetkých zainteresovaných strán vzťahujúce sa k uskutočňovaniu študijného programu sú predkladané na vytvorenú a schválenú Radu študijného programu, ktorá zasadá minimálne dvakrát ročne. Na zasadnutiach RŠP sú podnety prediskutované a vyhodnocované. Správa o vnútornom hodnotení kvality vzdelávacej činnosti je spracovávaná na úrovni fakulty a je zverejňovaná na webovom sídle fakulty https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-o-kvaliteSpráva o vnútornom hodnotení kvality na úrovni ŠP bude vypracovaná do konca roka na základe výsledkov dotazníkového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v júni 2022.

 

 

c Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu

Na základe informácií získaných z anonymných  dotazníkov spätnej väzby učiteľ prehodnocuje metódy a podľa možností, daných obsahom a štruktúrou študijného programu, upravuje obsah vzdelávania.  Pre zvýšenie kvality vypracovaných dizertačných prác sú realizované konzultácie, na ktorých sa s garantom ŠP stretnú a prehodnotia stav kvality vypracovanej dizertačnej práce doktorandi spolu so svojimi školiteľmi. Taktiež je možné, aby doktorandi svoju nespokojnosť, prípadne návrhy na vylepšenie realizácie a organizácie doktorandského štúdia vyjadrili/predložili  prodekanovi pre vedu a výskum, garantovi ŠP, vedúcemu katedry, na ktorú je doktorand pridelený  i jednotlivým pedagógom zabezpečujúcim realizáciu vzdelávania na 3. stupni VŠ vzdelávania. Uvedené upravuje aj smernica UNIZA č. 110 (Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA). Niektoré podnety sa riešili aj na zasadnutiach AS FRI.

Podnety  z interného a externého prostredia od všetkých zainteresovaných strán vzťahujúce sa k uskutočňovaniu študijného programu sú predkladané na vytvorenú a schválenú Radu študijného programu, ktorá zasadá minimálne dvakrát ročne. Na zasadnutiach RŠP sú podnety prediskutované a vyhodnocované. Správa o vnútornom hodnotení kvality vzdelávacej činnosti je spracovávaná na úrovni fakulty a je zverejňovaná na webovom sídle fakulty https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-o-kvaliteSpráva o vnútornom hodnotení kvality na úrovni ŠP bude vypracovaná do konca roka na základe výsledkov dotazníkového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v júni 2022.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne)
Názov predpisu / Link

Názov predpisu

Link

S 106_2012 Štatút UNIZA v znení Dodatkov 1 až 5

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/17012019_S-106-2012-Statut-UNIZA-v-zneni-Dodatkov1-az-5.pdf

S 110_2013 Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA v zn. Dodatkov 1 až 3

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/10122020_S-110-2013-Studijny-poriadok-PhD-v-zneni-D1-a-D3.pdf

S 132_2015 o slobodnom prístupe k informáciám

http://uniza.sk/document/Zasady_SI_ZU_VI-2015.pdf

S 149_2016 Organizačný poriadok v znení Dodatkov č. 1 až 17

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-149-2016-Organizacny-poriadok-UNIZA-D1-az-D16-07062021.pdf

S 152_2017 Zásady edičnej činnosti UNIZA v znení Dodatku č. 1

SM152-zasady-edicnej-cinnosti-31032020.pdf (uniza.sk)

S 159_2017 Pracovný poriadok

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/S-159_2017-Pracovn-poriadok_03112017.pdf

S 163_2018 Ubytovací poriadok ubytovacích zariadení UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/ubytovanie/27082018_Ubytovaci-poriadok-od-01092018.pdf

S 167_2018 Rokovací poriadok disciplinár. komisií UNIZA v znení Dodat_č_1

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/09072021_S-167-2018-Rokovaci-poriadok-disciplinarnych-komisii-UNIZA.pdf

S 180_2019 Grantový systém Žilinskej univerzity v Žiline v znení D1 až D2

04082021_S-180-2021-Grantovy-system-Zilinskej-univerzity-v-Ziline-v-zneni-Dodatku-c-2-26072021.pdf (uniza.sk)

S 200_2021 Zásady výberového konania

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-200-2021-Zasady-vyberoveho-konania.pdf

S 202_2021 Kritériá na obsadz._funkcií profesorov a docentov a zásady obsadz_funkcií hosť_profesorov

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-202.pdf

S 207_2021 Etický kódex UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf

S 208_2021 Pravidlá pre získavanie_zosúlaď._úpravu a zruš._práv na habilitačné a inauguračné konanie

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-208.pdf

S 210_2021 Štatút Akreditačnej rady UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-210.pdf

S 211_2021 Postup získavania vedecko-pedagog_titulov a umelecko-pedag_titulov

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-211.pdf

S 213_2021 Politiky na zabezpečovanie kvality na UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-213.pdf

S 214_2021 Štruktúry vnútorného systému kvality

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-214.pdf

S 216_2021 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf

S 220_2021 Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečov_kvality vzdelávania na UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-220.pdf

S 221_2021 Spolupráca UNIZA s externými partnermi z praxe

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf

S 222_2021 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-222.pdf

Internetové stránky UNIZA

www.uniza.sk

Vnútorný systém riadenia kvality UNIZA

https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality

Internetové stránky fakulty FRI

www.fri.uniza.sk

Výročné správy fakulty

https://www.fri.uniza.sk/stranka/vyrocne-spravy

Dlhodobý zámer fakulty:  https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1634050212-Dlhodoby-zamer-FRI-2021-V8-211012-schvalene.pdf 
Zápisy zasadaní akademického senátu FRI https://www.fri.uniza.sk/stranka/zapisnice
YouTube kanál o akciách/aktivitách na FRI  https://www.youtube.com/channel/UCEWpHpMHALqhBrKP21oyxxA
Vnútorný systém kvality (VSK) vzdelávania na FRI  https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-o-kvalite
Spracovaná mapa procesov a prepojenia  https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1402993321-Obrazky-VSK-FRIiii.pdf
Definované ukazovatele kvality, na ktoré sa zameriava (KARTY SLEDOVANÝCH UKAZOVATEĽOV KVALITY v dokumente.  https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1522996012-2018-vnutorny-system-kvality.pdf
Smernica č. 116 - Určenie školného, poplatkov spojených so štúdiom, ďalších poplatkov a poplatkov spojených s udeľovaním vedecko-pedagogických titulov  https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1596526185-S-116-2014-skolne-a-poplatky-v-zneni-Dodatok-1-az-9-Prilohy-1-az-3-Dodatok-c.-9-od-1.9.2020-.pdf
Metodické usmernenie č. 8/2019
Podávanie žiadostí a postup pri spracovaní a vybavení
žiadostí o úľavy pre platenie školného
https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1596527412-MU-c.-8-2019-Podavanie-ziadosti-a-postup-pri-spracovani-a-vybaveni-ziadosti-o-ulavy-pre-platenie-skolneho.pdf