Názov fakulty: | Fakulta riadenia a informatiky |
Názov študijného programu: | informatika |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Emil Kršák, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | informatika | Číslo podľa registra ŠP |
21472 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | informatika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2508R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
061 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Bakalár „Bc.“ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | Denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 240 2.ročník: 220 3.ročník: 220 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventaAbsolventi študijného programu Informatika nadobúdajú informatické vzdelanie, ktoré im umožňuje zvládnuť stúpajúce nároky vedeckého, technického a hospodárskeho vývoja a ich schopnosti výrazne prekračujú všeobecnú informatickú gramotnosť a firemného vzdelávania. Teoretický základ štúdia poskytuje absolventovi bakalárskeho študijného programu dlhodobo platné poznatky, formuje jeho spôsob myslenia (exaktnosť, schopnosť abstrakcie), pomáha mu vytvárať predstavu o riešiteľnosti a zložitosti riešenia problémov a dáva mu aparát na formálny popis systémov. Teoretický základ štúdia je doplnený predmetmi, ktoré umožňujú hlbšiu špecializáciu v niektorej z oblastí informatiky s cieľom nastúpiť po absolvovaní 1. stupňa študijného programu Informatika do praxe. Absolventi nájdu uplatnenie ako vo všetkých druhoch podnikov a organizácií, ktoré závisia od informačných technológií, kde budú plniť najmä nasledujúce úlohy: nákup vhodného a kvalitného HW a SW, inštalácia a spravovanie zložitého SW a systémov, konfigurovanie sietí a periférnych zariadení. Absolvent je schopný samostatne vytvárať programové aplikácie malého rozsahu a zložitosti a podieľať sa v požadovanej kvalite na tvorbe veľkých systémov podľa presne stanoveného zadania. Absolventi bakalárskeho študijného programu Informatika získajú hlboké pochopenie systémov v celku, budú rozumieť nielen teoretickým základom odboru ale aj tomu, ako teória ovplyvňuje prax. Budú mať pevný základ, ktorý im umožní obnovovať si znalosti súbežne s tým, ako sa informatika bude vyvíjať. Absolventi študijného programu sa budú môcť uplatniť sa na rôznych stupňoch riadenia v softvérových firmách, v priemyselných podnikoch, vo vzdelávacej sústave, ako vo verejnom tak aj v súkromnom sektore, v bankovníctve, doprave, zdravotníctve, ekológii atď. Dokážu implementovať, inštalovať a prevádzkovať zložité systémy, pracovať v implementačnom tíme, rozširovať, prispôsobovať a lokalizovať systémy výpočtovej a informačnej techniky. Dokážu spolupracovať s používateľmi systému a špecialistami iných profesií. Získajú združené vedomosti predovšetkým z oblasti informatiky ale v potrebnej miere aj podnikových systémov, čím sa dokážu flexibilne prispôsobovať pracovným požiadavkám v týchto organizáciách a požiadavkám trhu ľudskej práce, prípadne samostatne podnikať v oblasti informatiky. Vedomosti Absolvent študijného programu Informatika po úspešnom absolvovaní štúdia:
Zručnosti Absolvent študijného programu Informatika po úspešnom absolvovaní štúdia bude vedieť:
Kompetencie Absolvent študijného programu Informatika po úspešnom absolvovaní štúdia dokáže:
Ciele vzdelávania
Výstupy vzdelávaniaVýstupy vzdelávania k [CV1]:
Výstupy vzdelávania k [CV2]:
Výstupy vzdelávania k [CV3]:
Výstupy vzdelávania k [CV4]:
Výstupy vzdelávania k [CV5]:
|
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolvent študijného programu informatika:
|
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný program je navrhnutý tak, aby každý študent, ktorý ukončí štúdium a obháji záverečnú prácu získa požadované teoretické poznatky, schopnosti pre tímovú a samostatnú tvorivú prácu, ako aj praktické návyky a zručnosti v zmysle profilu absolventa. Bakalárska práca je buď individuálna práca, alebo tímový projekt a vyžaduje od študenta tvorivé aplikovanie získaných teoretických a praktických poznatkov v plnom rozsahu. Úspešne ukončiť štúdium tak môže iba študent, ktorý sa systematicky a priebežne venuje štúdiu jednotlivých predmetov. Každý absolvent je pripravený:
Určité percento študentov si už počas štúdia rozširuje svoje praktické znalosti a zručnosti aj praktickou činnosťou v rôznych odvetviach hospodárstva (programátori, vývojoví pracovníci a administrátori softvérových systémov, administrátori počítačových sietí, apod.). Väčšina takýchto študentov po absolvovaní štúdia nachádza uplatnenie najmä v tých organizáciách, v ktorých pracovali počas štúdia. Absolventi študijných programov nájdu uplatnenie na domácom i medzinárodnom trhu práce v mnohých odvetviach hospodárstva, a to tak v súkromnom, ako aj vo verejnom sektore. Uplatnia sa prakticky vo všetkých odvetviach, ktoré využívajú metódy a prostriedky informatiky a informačných technológií na riadenie a správu procesov ( priemyselné podniky, bankovníctvo, doprava, zdravotníctvo, vzdelávacie inštitúcie apod.). Absolventi prvého stupňa sú pripravení aj na štúdium študijných programov druhého stupňa vysokoškolského vzdelávania. Veľký počet absolventov nachádza uplatnenie vo firmách, kde sa realizuje vývoj ako napr. Siemens, Scheidt Bachman, KROS, Ipesoft, Ipecon, SOFTEC, DaVinci, M2M, GlobalLogic, ACCENTURE, ASSET, ABB, T-COM, Orange, atď. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Úspešní absolventi študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zamestnávatelia kladne hodnotia úroveň teoretických vedomostí absolventov v oblasti IKT ako aj praktické zručnosti pri vývoji aplikácií v rôznych oblastiach. Zamestnávatelia zamestnávajú študentov študijného programu Informatika v rámci povinného predmetu prax, ale aj mimo neho formou brigádnickej činnosti už počas štúdia. Spolupráca fakulty a priemyslom má veľký potenciál výrazne posunúť celkovú kvalitatívnu úroveň študijného programu a tým aj priebezne zvyššovať uplatniteľnosť absolventov v praxi. Výsledky prieskumov medzi uchádzačmi, študentami, absolventmi, zamestnávateľmi sú umiestnené na adrese: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry:
Na úrovni fakulty sú pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe definované smernicou č. P_FRI_06 Študijný poriadok FRI UNIZA (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1457088575-P-FRI-06-20160229-Studijny-poriadok.pdf) |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Previazanie profilových predmetov na výstupy vzdelávania: |
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia:
Podmienky pre riadne ukončenie štúdia:
Pravidlá pre opakovanie štúdia:
Pravidlá na predĺženie:
|
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.:56, 2 r.:47, 3 r.:43 | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 15 za celé štúdium | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 0 až 20 | |
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | 180 | |
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 12 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 5 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf). Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe definované smernicou č. P_FRI_06 Študijný poriadok FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06 https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1457088575-P-FRI-06-20160229-Studijny-poriadok.pdf). Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú štátna skúška a záverečná práca. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle vzdelavanie.uniza.sk. Opravné postupy voči hodnoteniu sú popísané v článku 10 smernice č. 209. Študent má právo odmietnuť priebežné hodnotenie a hodnotenie na skúške, okrem hodnotenia FX – nedostatočne. V prípade, ak bol študent na skúške hodnotený známkou „FX – nedostatočne“, môže skúšku opakovať najviac dvakrát (prvý a druhý opravný termín) vrátane komisionálnej skúšky. Študent má právo do jedného pracovného dňa, odkedy bolo zverejnené výsledné hodnotenie v systéme AIVS za daný predmet, požiadať písomne o nápravu, ktorá spočíva vo vysvetlení výsledkov hodnotenia, pričom prípustná je aj elektronická žiadosť prostredníctvom emailu, ktorá však musí byť vyučujúcemu doručená z oficiálnej univerzitnej emailovej adresy študenta. V prípade, že študent neabsolvuje úspešne skúšku ani na prvý opravný termín, skúšku na druhý opravný termín absolvuje za prítomnosti dvoch skúšajúcich, ak to situácia a kapacitné možnosti UNIZA umožňujú. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) Na úrovni fakulty je rámec pre stanovenie podmienok na uznávanie štúdia stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). Pravidlá pre uznávanie predmetov absolvovaných v prechádzajúcom štúdiu sú popísané v metodickom usmernení č. 2/2020. V prípade, ak študent prestúpil na študijný program z inej vysokej školy, pravidlá pre uznávanie predmetov sú popísané v metodickom usmernení č. 3/2020 Študent môže požiadať o uznanie predmetov a kreditov absolvovaných na fakulte, inej fakulte UNIZA alebo inej vysokej školy, resp. v inom študijnom programe najneskôr do 30. septembra príslušného roka. Študent môže požiadať len o uznanie toho predmetu, ktorý absolvoval v predchádzajúcich akademických rokoch, bol hodnotený známkou A až E a získal zaň príslušný počet kreditov, a v prípade, ak od jeho absolvovania neuplynulo viac ako 3 roky. Študent môže požiadať o uznanie predmetu v prípade minimálne 60 % obsahovej zhody s predmetom z aktuálneho študijného programu. V tlačive sa k žiadosti o uznanie absolvovania predmetu vyjadrí vyučujúci predmetu, ktorý vo vyjadrení uvedie svoje odporúčanie absolvovanie predmetu uznať alebo neuznať. Správnosť údajov potvrdzuje dekan fakulty. |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Zoznam záverečných prác sa nachádza na portáli https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky/. |
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 215 (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf) o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline. Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry interné smernice zverejnené na fakultnej webstránke:
Študent si vyberá tému záverečnej práce do 31.októbra príslušného roku cez elektronický systém https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky/. Téma záverečnej práce je schvaľovaná vedúcim katedry a garantom študijného programu. Na začiatku letného semestra sa študent záväzne prihlasuje na štátnu skúšku, termíny na odovzdanie záverečnej práce sú definované akademickým kalendárom. Postupy k priebehu štátnych skúšok sú definované metodickými usmerneniami, napr. metodické usmernenie č. 1/2020 alebo č.1/2021 |
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú procesy popísané na fakultnej stránke v časti „Zahraničné mobility“ – základné pravidlá UNIZA, fakultné pravidlá (https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-celouniverzitne-pravidla):
|
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Na úrovni fakulty je definovaný Disciplinárny poriadok pre študentov (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1542644781-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov.pdf). Posudzovanie disciplinárnych priestupkov je v kompetencii disciplinárnej komisie, ktorá sa riadi Rokovacím poriadkom disciplinárnej komisie. Disciplinárny priestupok je zavinené porušenie právnych predpisov alebo vnútorných predpisov Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej len „univerzita“) alebo fakulty, alebo verejného poriadku. Osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok (ďalej len „zodpovedná osoba“) je študent, ktorý sa dopustil porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, vnútorných predpisov fakulty alebo narušenia verejného poriadku, ak dosiahli intenzitu disciplinárneho priestupku v zmysle §3 disciplinárneho poriadku fakulty. Ak k disciplinárnemu priestupku došlo spoločným konaním dvoch alebo viacerých študentov fakulty, zodpovedá každý z nich tak, ako keby sa disciplinárneho priestupku dopustil každý sám. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf). Na úrovni fakulty sú postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami definované v študijnom poriadku (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1457088575-P-FRI-06-20160229-Studijny-poriadok.pdf). Ak uchádzačovi so špecifickými potrebami vznikla povinnosť vykonať prijímaciu skúšku, na základe jeho žiadosti a po vyhodnotení jeho špecifických potrieb sa určí forma prijímacej skúšky a spôsob jej vykonania s prihliadnutím na jeho špecifické potreby. Poslaním koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami je organizačná, koordinačná, informačná a manažérska činnosť zameraná na vytváranie prístupného akademického prostredia, objektívne vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov a vytváranie zodpovedajúcich podmienok pre študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf). Na úrovni fakulty sa postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta riadia študijným poriadkom FRI UNIZA (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1457088575-P-FRI-06-20160229-Studijny-poriadok.pdf). |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/akademicky-kalendar |
|
Aktuálny rozvrh | |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Emil Kršák, doc. Ing., PhD. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pastierik Ivan Mail: pastoman111@gmail.com |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., prodekan pre vzdelávanie – viliam.lendel@fri.uniza.sk, tel. 041/513 4053 Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo, online diskusné fórum – Na kus reči s prodekanom |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijný referát
Koordinátorka pre prácu so študentmi so špecifickými potrebami
Fakultná referentka Erasmus+
Informačné centrum FRI
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf). Univerzita disponuje týmito celouniverzitnými učebňami:
Na zabezpečenie výučby má fakulta k dispozícii päť celofakultných počítačových učební vybavených vždy 20 – 24 počítačmi na báze nových viacjadrových procesorov. Všetky počítače sú združené do siete s napojením na internet cez sieť 1 Gbit/s. Okrem káblovej siete je celá fakulta pokrytá bezdrôtovým signálom najnovšími prístupovými bodmi na báze kontrolérov. Výučba sa v učebniach uskutočňuje podľa rozvrhu od 7,00 do 20,00 hod. Okrem fakultných učební sa na výučbu a výskum využívajú katedrové špecializované laboratóriá pripojené do lokálnych počítačových sietí s prístupom na internet. Tieto špecializované laboratóriá ponúkajú študentom prácu na viac ako 300 počítačoch a rôznej špecializovanej technike. Všetky seminárne a prednáškové miestnosti sú vybavené učiteľským počítačom a dátovým projektorom. Fakultná sieť je zrekonštruovaná na prenosovú rýchlosť 1 Gbit/s, priestory fakulty sú pokryté signálom bezdrôtovej siete zaradenej do medzinárodného projektu „EDUROAM“. Na fakulte sú nainštalované prenosné videokonferenčné systémy, jeden na detašovanom pracovisku (v Prievidzi) a dva v oboch budovách sídla fakulty (v Žiline), ktoré umožňujú realizovať prednášky a semináre bez nutnosti vycestovať. V laboratóriách RA012, RA013, RA201, RB207 sú nainštalované interaktívne tabule. Okrem techniky v počítačových učebniach môžu študenti pre študijné účely využívať informačné panely (špeciálne vytvorené počítače) rozmiestnené na všetkých chodbách fakulty. Pri nich sa môžu študenti pripojiť so svojimi vlastnými počítačmi do lokálnej siete. Navyše, na celej fakulte môžu využívať pre pripojenie do internetu bezdrôtovú sieť. Na využitie v pedagogickom procese slúži niekoľko špecializovaných serverov, napr.: e-learning servery a virtualizačné servery. Ďalšie servery zabezpečujú všetky potrebné služby spojené s využívaním internetu:
Väčšina serverov pracuje ako virtuálne stroje. Všetky servery sú umiestnené v novo zrekonštruovaných klimatizovaných serverovniach. Všetky počítače v učebniach na fakulte sú štandardne vybavené SW balíkom FRI, ktorý obsahuje: OS Windows, balík MS Office, Prehliadače Mozilla a Chrome, Java JDK, Androiid Studion, Arena, AnyLogic, AppInventor, eDane, ESPResSO, Enterprise Architect, GeoServer, Git, Flowgorithm, Greenfoot, IntelliJ Idea, Kros Omega, Matlab, Maxima, MashLab, MS Visual Studio, MYSql, Netbeans, nvidiacuda, SimVascular, Paraview, PHP Storm, Python, Qgis, R-project, Rstudio, SQL developer, Tortoise Git, UML.FRI, Visual prolog, WireShark, Xpress IVE. Okrem celouniverzitných prednáškových a seminárnych učební sú k dispozícii na Fakulte riadenia a informatiky nasledujúce priestory na výučbu (štandardne sú všetky miestnosti vybavené projektorom a wifi pripojením). 3D vizualizácia priestorov fakulty je dostupná na https://www.fri.uniza.sk/fri_panorama/index.html
Zdroje financovania Fakulta riadenia a informatiky UNIZA používa nasledujúce spôsoby financovania priestorových, materiálnych, technických a informačných zdrojov:
Rozpočet fakulty Ide o klasický zdroj financovania. Vzhľadom sa súčasnú situáciu a zameranie fakulty na oblasť IT sú však tieto prostriedky v čo možno najväčšej miere využívané na pokrytie mzdových nákladov s cieľom udržania si kvalitných vyučujúcich a zamedziť ich odchodu do IT sféry ponúkajúcej omnoho vyššie finančné ohodnotenie. V rámci financovania rekonštrukcií priestorov, učební, laboratórií fakulta spolupracuje a koordinuje postup so Žilinskou univerzitou, pričom obvyklým spôsobom financovania je rozdelenie spolufinancovania nasledujúcim spôsobom: 50 % UNIZA a 50 % FRI UNIZA. Finančné prostriedky z projektov a grantových výziev Fakulta riadenia a informatiky UNIZA sa aktívne zapája do viacerých projektov s cieľom zabezpečiť financovanie potrebných priestorových, materiálnych, technických a informačných zdrojov. Tu svoj postup taktiež koordinuje na úrovni kolégia rektora a následne s prorektorom pre rozvoj. V súčasnosti sa fakulta snaží získať týmto spôsobom finančné krytie pre rekonštrukciu auly, ktorá je v súčasnosti zatvorená a ktorá by výrazne zvýšila komfort výučby nielen študentom (na fakulte v súčasnosti študuje 1600 študentov), ale aj vyučujúcim, ktorí vzhľadom na vysoký počet študentov (550 na jednom predmete) musia v súčasnosti vykonávať rovnaké prednášky až trikrát alebo hľadať spôsob pre živý online prenos do iných miestností, čo je ale náročné na zosúladenie rozvrhov a nájdenie vhodných učební vybavených adekvátnom IKT technikou. Grantové výzvy vypísané firmami aktívne využívajú aj garanti jednotlivých predmetov. Snažia sa tak získať finančné prostriedky na zakúpenie najmä technického vybavenia. Ako príklad môžeme uviesť zapojenie sa do výziev spoločnosti Tatrabanka na zakúpenie 3D tlačiarní pre vzdelávacie účely v oblasti biomedicínskej informatiky: https://www.fri.uniza.sk/aktuality/3d-tlac-vo-vyucbe-biomedicinskej-informatiky Sponzoring od partnerských firiem Fakulta riadenia a informatiky UNIZA má vybudované dlhoročné úspešné partnerstvá s IT firmami, ktoré umožňujú oslovenie firiem pre potreby zafinancovania priestorových úprav či zakúpenia vhodného materiálneho vybavenie. Nižšie uvádzame príklady niektorých zrealizovaných projektov na FRI UNIZA vďaka finančnej podpory partnerských firiem: Nadácia INPROP – Skvalitnenie online výučby na FRI UNIZA Vďaka Nadácii INPROP Fakulta riadenia a informatiky UNIZA vybavila seminárne učebne a počítačové laboratória modernou informačno-komunikačnou technológiou na podporu online a hybridnej výučby. Interaktívne dataprojektory, tablety, webkamery, konferenčné mikrofóny a rôzne iné príslušenstvo prispeli k skvalitneniu výučby najmä počas pandémie. GlobalLogic Slovakia – Rekonštrukcia vstupnej haly FRI UNIZA Výsledkom spolupráce bola vizuálne veľmi atraktívna modernizácia vstupnej haly fakulty. Celkový redizajn bol navrhnutý s pomocou študentov, ktorí najlepšie poznajú svoje potreby a ich uskutočnením aj v tomto spoločnom projekte získali moderný priestor s komfortnou oddychovou zónou. Vo vstupnej hale pribudla stena s popisovateľnou magnetickou fóliou, na ktorú môžu študenti písať oznamy o fakultných podujatiach, webinároch, prednáškach z praxe, ale aj blahoželania k meninám či vtipné výroky a citáty. Pohodlné sedenie vytvára predpoklad nového a moderného miesta pre oddych či prácu študentov mimo vyučovacích blokov. Priestor vhodne dopĺňa veľká obrazovka, na ktorej sa objavia videá a fotografie z obľúbených fakultných podujatí, dôležité oznamy či prednášky odborníkov z IT praxe. Accenture - Vybudovanie FRI altánku vo vonkajšej oddychovej zóne V spolupráci so spoločnosťou Accenture bol vo vonkajšej oddychovej zóne vybudovaný FRI altánok, ktorý je v hojnom počte využívaný nielen študentmi, ale aj zamestnancami fakulty. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/frickovica-otvorenie-semestra-fri-altanku-a-skupinova-fotka Viaceré IT firmy – Rekonštrukcia Informačného centra – tichá oddychová zóna na FRI UNIZA Vďaka finančnej podpory viacerých IT firiem bolo vynovené informačné centrum, ktoré predstavuje tichú oddychovú zónu na FRI UNIZA, kde môžu študenti počas voľných blokov pracovať na svojich projektoch, seminárnych prácach, realizovať spoločné učenie sa na skúšku a pod. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/vynovene-informacne-centrum Autocont a ďalšie IT firmy – Vybavenie nových učební výpočtovou technikou a popisovateľnými stenami Spoločnosť Autocont darovala výpočtovú techniku do nových učební RB052 a RB053. Do nových učební RA319 a RA320 boli nainštalované magnetické popisovateľné steny, ktoré si ihneď obľúbili nielen študenti, ale aj vyučujúci matematických a jazykových predmetov. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/nove-ucebne-na-fri-ra319-ra320-rb052-rb053 Brain:IT – Hardvérová výbava na projektovú výučbu v oblasti informačných a sieťových technológií Katedra informačných sietí FRI UNIZA vďaka partnerovi – spoločnosti Brain:IT získala ďalšiu novú hardvérovú výbavu, ktorá podporí najmä projektovú výučbu v oblasti informačných a sieťových technológií. Siemens Mobility – Hardvérová výbava na výučbu bezdrôtových technológií Katedra informačných sietí FRI UNIZA vďaka partnerovi Siemens Mobility a jeho Inžinierskeho centra Siemens Mobility v Žiline získala novú hardvérovú výbavu, ktorá podporí vyučovanie bezdrôtových technológii na FRI ako aj praktické experimenty pri riešení záverečných prác NIX.CZ – darovanie switchov Nexus 7010 Najväčší neutrálny peeringový uzol v Českej republike, NIX.CZ, ktorý tiež prevádzkuje slovenský peeringový uzol NIX.SK, nadviazal spoluprácu s Fakultou riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline. Prvým krokom užšej spolupráce oboch inštitúcií bolo odovzdanie nevyužitých switchov Nexus 7010. Tieto zariadenia venovali zástupcovia NIX.CZ žilinským pedagógom pre potreby praktickej výučby. https://www.fri.uniza.sk/aktuality/zdruzenie-nix-cz-nadviazalo-spolupracu-so-zilinskou-univerzitou Lidl – darovanie wifi zariadení, switchov a serverov https://www.kis.fri.uniza.sk/dar-od-spolocnosti-lidl-slovenska-republia-v-o-s/ Aktuálne prebiehajú rokovania so spoločnosťou GlobalLogic o finančnej podpore v súčasnosti prebiehajúcej rekonštrukcie dvoch počítačových laboratórií RA012 a RA013. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf). Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby na UNIZA je akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény aj z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). E-vzdelávanie (e-learning) – https://vzdelavanie.uniza.sk Na univerzite je e-vzdelávanie využívané od akademického roku 2004/2005 a v súčasnosti je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s akademickým vzdelávacím a informačným systémom. AIVS je integrovaný s ďalšími informačnými systémami, ktoré sú súčasťou univerzitného intranetu, ako sú: univerzitná knižnica (evidencia záverečných prác, overovanie záverečných prác vzhľadom na pôvodnosť), ubytovanie (poradovník, ubytovanie, evidencia platieb...), emitovanie preukazu študenta a správa študentských preukazov, prístupový systém, správa používateľov, dochádzkový systém. AIVS je prepojený so systémom univerzitných e-mailových adries študentov a s aplikáciami pre digitálny certifikát a elektronický podpis vo vybraných službách AIVS – prihlasovanie do systému, podpisovanie dokladov (napr. skúšobné správy, záverečné práce atď.). Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity v Žiline Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity (UK UNIZA) zabezpečuje komplexné knižnično-informačné činnosti univerzity, jej jednotlivých odborov a študijných predmetov, a to formou získania, odborného spracovania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh.
Prístupy do vedeckých a iných databáz Na UNIZA je zabezpečený prístup do knižničných a vedeckých databáz - http://ukzu.uniza.sk/katalogy/,, http://ukzu.uniza.sk/externe-databazy/, http://ukzu.uniza.sk/open-access/, ktoré môžu študenti využívať ako informačné zdroje pre štúdium a spracovanie záverečných prác. FRI IS záverečných prác - https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky Fakultný informačný systém pre záverečné práce zabezpečuje celý proces od samotného vypísania témy záverečnej práce až po záverečné rozdelenie študentov do skúšobných komisií. Knižnica Fakulty riadenia a informatiky
Prístup k licenciám, softvérom a serverom V rámci univerzity majú študenti zriadený el. účet umožňujúci každému študentovi využívať komunikačné služby univerzity a fakúlt. Účet umožňuje využívať všetky internetové služby univerzity a fakulty, napríklad:
V rámci fakulty majú študenti možnosť prístupu k nasledovným licenciám a serverom:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy a postupy pre dištančné vzdelávanie Smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf) a zdroje pre zabezpečenie dištančného vzdelávania Smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf). Študijný program sa vyučuje len v prezenčnej forme. Pri prezenčnej forme je uprednostňované vkladanie e-materiálov na server systému AIVS pre príslušný predmet, prípadne do zdieľaných adresárov v predmetových tímoch v prostredí Microsoft Teams. V prípade mimoriadnej situácie (napr. COVID-19), ak je nutná realizácia dištančnej formy výučby, je vhodným riešením používanie platforiem Microsoft Teams a Cisco Webex, kde sú realizované triedy pre každý predmet a takýmto spôsobom je realizovaná aj dištančná výučba v online forme. Prednášky sú po prechode na dištančné vzdelávanie realizované online prenosom s možnosťou nahrať prednášku a jej záznam uchovávať minimálne dva týždne. Realizácia cvičení, ktoré sú pri prezenčnej výučbe prevažne praktické, si nutne vyžaduje zmenu spôsobu ich realizácie. A to:
K postupom a procesom počas dištančnej výučby a pri prechode na dištančnú výučbu bolo vydané metodické usmernenie č. 2/2021 - METODICKÉ USMERNENIE K HODNOTENIU ŠTUDIJNÝCH VÝSLEDKOV A UZATVÁRANIU ROKU ŠTÚDIA POČAS DIŠTANČNEJ FORMY ŠTÚDIA (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1626088617-metodicke-usmernenie-2-2021-hodnotenie-studijnych-vysledkov-uzatvaranie-roku-studia-final.pdf). Informácie sú priebežne zverejňované na webstránke www.fri.uniza.sk a na stránke www.uniza.sk, kde sa nachádzajú aktuálne informácie (https://www.uniza.sk/index.php/koronavirus-covid-19) V roku 2020 bola pripravená a naplánovaná aj koncepia webinárov Na kus reči s prodekanom pre vzdelávanie (seminár 1, seminár 2, seminár 3, seminár 4), ktoré by pomohli študentom zorientovať sa v danej problematike v čase, kedy je potrebné uskutočniť napríklad výber povinne voliteľných a výberových predmetov, výber projektu inžinierskeho štúdia, vydokladovať prax a podobne. Webináre sú realizované online prostredníctvom platformy Microsoft Teams v tíme združujúcom všetkých študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Prvé dva spomínané webináre sa uskutočnili začiatkom roka 2021 a mali pozitívnu spätnú väzbu od študentov. Webináre sú nahrávané a plne k dispozícii študentom, ktorí majú v čase konania webinára výučbu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf Sociálne zabezpečenie Sociálne a ekonomické podmienky života študentov sú dôležitou oblasťou, ktorá priamo vplýva na dosiahnutie cieľov vzdelávania. Sociálne zabezpečenie študentov je definované a realizované vo forme:
Poskytovanie štipendií Fakulta v zmysle § 95 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov poskytuje študentom tieto štipendiá:
Fond fakulty, z ktorého sa vyplácajú štipendia tvoria:
Ďalšia dokumentácia ako kritériá na priznanie štipendia a podmienky na jeho vyplatenie a výška štipendia je dostupná v SMERNICA č. P_FRI_07 (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1456237190-P-FRI-07-20151215-Stipendijny-poriadok.pdf) Poskytovanie ubytovania Ubytovacie zariadenia sú súčasťou UNIZA a slúžia na zabezpečenie ubytovacích služieb pre študentov a zamestnancov UNIZA ako aj iných osôb podľa stanovených podmienok, ktoré sú uvedené v dokumente „Smernica č. 163 - Ubytovací poriadok“. Pre študentov FRI je prioritne určené ubytovacie zariadenia Veľký Diel ŽU. Stravovanie: Stravu pre študentov zabezpečuje Menza ako stravovacie zariadenie UNIZA. Menza zabezpečuje stravovanie vo svojich siedmich strediskách. Stravu je možné odoberať použitím študentskej karty. Linky:
Možnosti dopravy Využívanie verejnej aj individuálnej dopravy s ponukou parkovacích miest. Podpora nových študentov
Možnosť praxe na FRI Fakulta na svojich sociálnych sieťach a webe fakulty zverejňuje študentom informácie o možnosti vykonávania praxe na FRI https://www.fri.uniza.sk/aktuality/fakultna-prax-na-rok-2021 Športové vyžitie Univrezita prevádzkuje vnútorné a vonkajšie športoviská prístupné všetkým študentom UNIZA. Zoznam na https://utv.uniza.sk/objekty/. Študenti sa môžu športovo realizovať v mnohých športoch (https://utv.uniza.sk/ponuka-sportov/). Študenti taktiež môžu využiť Univerzitné stredisko Zuberec (http://zuberec.uniza.sk/). UNIZA každoročne organizuje „Univerzitné športové dni “, kde sa prezentuje masívna podpora športu na UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/spravodajca/ARCHIV/2019/Spravodajca_UNIZA_5_2019_web.pdf) Športové aktivity študentov fakulty FRI organizačne zabezpečuje Ústav telesnej výchovy (UTV) UNIZA. Podrobné informácie o UTV na https://utv.uniza.sk/. Ponuka športov zahrŕňa https://utv.uniza.sk/ponuka-sportov/. ÚTV pôsobí hlavne v týchto oblastiach:
Kultúrne a spoločenské vyžitie Univerzita, ako aj fakulta spolu s organizáciou študentov FRI s názvom FRI Klub (https://friclub.fri.uniza.sk/) organizuje množstvo spoločenských aktivít umožňujúcich kultúrno-spoločenské vyžitie. Na univerzitnej úrovni sú nimi podujatia ako Ples, Profesia days. Fakulta každoročne organizuje veľké množstvo akcií pre študentov aj zamestnancov (Ples, Fričkovica, Girls Days, Beh Jeana de Mijon, Accenture Days, Erazmus Epxeriences, IT Trhovisko, a mnohé ďalšie) FRI ponúka študentom informácie aj o individuálnych formách kultúrneho a spoločenského vyžitia v rámci svojich komunikačných kanálov (https://friclub.fri.uniza.sk/, http://www.budfri.sk/, Facebook FRI, YouTube, či každoročne zverejňovaných výročných správ. Vedenie FRI sa pravidelne stretáva s predstaviteľmi študentských organizácií, kde dochádza k výmene informácií, skúseností a požiadaviek na ďalší rozvoj uvedených aktivít. Fakulta FRI poskytuje na svojej pôde priestor na oddych či relax študentov vo forme viacerých vybudovaných oddychových zón - Chill zóna so sedačkami a stolmi s pripojením na internet, oddychová zóna v átriu vybavená kreslami a „tuli“ vakmi, vonkajšia oddychová zóna s možnosťou zapožičania športového náčinia (bedminton, stolný futbal) a altánok s možnosťou grilovania., vstupná oddychová hala pri vrátnici budovy FRI či informačné centrum IC FRI. Do miestnosti má prístup každý študent, ktorý ju môže využiť na oddych, ale aj na štúdium počas voľných hodín od 7:00 do 20:00 každý pracovný deň. FRI má vybudovanú aj vonkajšiu oddychovú zónu s FRI altánkom Jazykové vzdelávanie a certifikácie Študentom FRI je ponúkané množstvo jazykových kurzov s možnosťou medzinárodných certifikácii prostredníctvom Ústavu celoživotného vzdelávania https://ucv.uniza.sk/ Duchovné vyžitie Pre tento účel je prioritne určené „Univerzitné pastoračné centrum pri Žilinskej univerzite“, ktorého poslaním je napomáhať ľudskej a kresťanskej formácii študentov. Poskytuje evanjelizačné víkendy a systematické katechézy, duchovné poradenstvo, študentské omše, klubovú činnosť, kultúrne akcie, večierky a priateľské posedenia, knižnicu, vzájomnú pomoc pri štúdiu, pomoc pri prekonávaní pocitu anonymity u prvákov, vytváranie zázemia medzi študentmi, ktoré pomôže v problémoch (osobných, študijných, duchovných), rozvoj kultúrnej a spoločenskej dimenzie osobnosti študentov, duchovnú podporu pre rozvoj odbornosti vo svojej profesii. Podrobnejšie informácie sú uvedené na stránke: https://upc.uniza.sk/ UNIZA a fakulta FRI v plnej miere rešpektuje slobodu náboženského vyznania. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Na úrovni fakulty sú detailné informácie a pravidlá pre účasť na mobilitách a stážach zverejnené na fakultných webových stránkach:
Na uvedených stránkach sú popísané základné pravidlá, postupy pri prihlasovaní na mobilitu, výber predmetov pre študijný pobyt, tlačivá pre dohodu o mobilite alebo stáži a informácie o grantoch a vyplatení finančnej podpory. Kontaktnými osobami pre mobility a stáže sú: Fakultný koordinátor Erasmus+
Fakultná referentka Erasmus+
|
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry schválené Podmienky prijatia a Zásady a pravidlá FRI UNIZA
Vhodnosť požiadaviek na uchádzačov a spôsobu ich výberu na zabezpečenie toho, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi (§ 57 ods. 1 zákona) Počet prijímaných študentov sa určuje na základe:
Naplnenie určeného počtu študentov sa bude uskutočňovať na fakulte formou:
Prijímacie konanie sa riadi zásadami „Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na FRI UNIZA pre 1. stupeň“ (https://www.fri.uniza.sk/uploads/files/1637579813-Zasady-a-pravidla-prijimacieho-konania-na-FRI-UNIZA-1-stupen-2022-2023-final.pdf), ktoré schvaľuje akademický senát fakulty. V týchto zásadách sa špecifikujú podrobnosti spôsobu prijímania z pohľadu príslušných študijných programov a taktiež kritériá na odpustenie prijímacej skúšky. Do trojročného bakalárskeho študijného programu sa budú prijímať absolventi stredných škôl s maturitou. Pri prijímacom konaní sa overuje schopnosti a znalosti s predpokladom úspešného ukončenia zvoleného študijného programu. Prijímacie konanie je v zásade konané písomnou formou, kde uchádzači absolvujú test z matematiky, príp. inou formou, pokiaľ to schváli senát fakulty. Počet prijímaných v programe Informatika sa odhaduje na 240. Počty prijímaných súvisia s odhadom záujmu o jednotlivé študijné programy a budú každoročne upravované v súlade s kapacitnými možnosťami fakulty. Podmienky Prijatia a forma prijímacieho konania na bakalárske štúdium (pre akademický rok 2022/2023):
Prijatie na štúdium bez prijímacej skúšky
Prijímacia skúška
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry schválené Podmienky prijatia a Zásady a pravidlá FRI UNIZA
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov. Pri hodnotení kvality vzdelávacieho procesu je dôležitá spätná väzba najmä od študentov. Zapojenie študentov do tohto procesu je realizované viacerými spôsobmi:
Spätná väzba od študentov sa získava viacerými kanálmi, ako:
|
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba od študentov sa systémovo získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu https://vzdelavanie.uniza.sk. Pri príležitosti 30. výročia založenia Fakulty riadenia a informatiky UNIZA bol predstavený systém inovácie vzdelávania na FRI UNIZA. V rámci neho bola zavedená tzv. „inovačná karta predmetu“, ktorá obsahuje výsledky spätnej väzby od študentov a prijaté opatrenia/zlepšenia v rámci predmetu. Študenti tak majú možnosť priamo vidieť ako bola ich spätná väzba zapracovaná a sú motivovaní po skončení semestra poskytnúť následne spätnú väzbu na daný predmet. Inovačné karty predmetu sú zverejnené na LMS moodle daného predmetu alebo v rámci tímu predmetu v platforme Microsoft Teams. Pri príležitosti 30. výročia založenia Fakulty riadenia a informatiky UNIZA, s úmyslom neustále napredovať a zlepšovať sa v oblasti vzdelávania, bolo spustené vôbec prvé online diskusné fórum s názvom „NA KUS REČI s prodekanom pre vzdelávanie“, ktoré sa uskutočnilo 14. januára 2021 na platforme Microsoft Teams. Fórum sa bude konať v pravidelných intervaloch. Na online stretnutí mohli študenti klásť otázky prodekanovi pre vzdelávanie priamo alebo anonymne prostredníctvom dotazníka. V roku 2020 bola pripravená a naplánovaná aj koncepia webinárov, ktoré by pomohli študentom zorientovať sa v danej problematike v čase, kedy je potrebné uskutočniť napríklad výber povinne voliteľných a výberových predmetov, výber projektu inžinierskeho štúdia, vydokladovať prax a podobne. Webináre sú realizované online prostredníctvom platformy Microsoft Teams v tíme združujúcom všetkých študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Prvé dva spomínané webináre sa uskutočnili začiatkom roka 2021 a mali pozitívnu spätnú väzbu od študentov. Webináre sú nahrávané a plne k dispozícii študentom, ktorí majú v čase konania webinára výučbu. Výsledky prieskumov je možné nájsť na stránke: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri Získané výsledky :
za účelom zlepšenia procesov, kvality vyučovania, personámeho a materiáleho zabezpečania vzdelávania. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Na fakulte FRI sa plošne pre všetky št. progamy získava spätná väzba absolventov štúdia prostredníctvom dotazníkov, ktoré absolventi odovzdávajú pri ukončení štúdia. Tieto dotazníky sú pravidelne vyhodnocované. Výsledky prieskumov je možné nájsť na stránke: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri. Výsledky prieskumov sa zameriavaju:
Získané výsledky :
|