Názov: inžinierske konštrukcie a dopravné stavby
Odbor: stavebníctvo
Stupeň: 2.
Forma: denná
Garant: prof. Ing. Josef Vičan, CSc.
Názov fakulty: | Stavebná fakulta |
Názov študijného programu: | inžinierske konštrukcie a dopravné stavby |
Stupeň štúdia: | 2. |
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu: | Akreditačná rada UNIZA |
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu: | 30.10.2015, číslo rozhodnutia: 2015-18768/47299:3-15A0 |
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu: | |
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou: | https://www.portalvs.sk/sk/morho/zobrazit/103641 |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | inžinierske konštrukcie a dopravné stavby | Číslo podľa registra ŠP |
103641 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 2 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | stavebníctvo | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
3659T00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0732 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | akademicky orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Ing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 2 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 45 2.ročník: 45 3.ročník: 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Absolvent dokáže analyzovať, navrhovať, konštruovať a udržiavať inžinierske a dopravné stavby, vykonávať výskum s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Absolvent získava hlboké znalosti v oblasti analýzy nosných konštrukcií, umožňujúce mu navrhovať, udržiavať a rekonštruovať bezpečné, používateľné, trvanlivé a estetické konštrukcie. Študijný program je zameraný na získanie teoretických a praktických poznatkov a na rozvíjanie schopnosti ich tvorivého uplatňovania pri výkone povolania. Absolvent inžinierskeho štúdia po jeho absolvovaní pozná princípy a metódy analýzy nosných konštrukcií inžinierskych a dopravných stavieb, zásady ich navrhovania, diagnostiky a hodnotenia. Pri riešení úloh v jednotlivých oblastiach vie využiť získané skúsenosti s aplikačnými softvérmi. Okrem uvedených znalostí má poznatky súvisiace s ekonomikou stavieb, ich prípravou a riadením ako aj dopadmi stavieb na životné prostredie. Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu projektanta, neskôr autorizovaného inžiniera pri navrhovaní a zhotovovaní inžinierskych a dopravných stavieb. Uplatní sa aj v príprave investičných stavieb, inžinierskej činnosti, výstavbe, správe, prevádzke a údržbe dopravnej infraštruktúry (ciest, diaľnic, mestských komunikácií, letísk, železničných tratí a staníc, mostných objektov a podzemných stavieb). Môže zaujímať pracovné posty v projekčných kanceláriách, investorských zložkách, v stavebných firmách, v štátnej a verejnej správe. Absolvovaním študijného programu a získaním vysokoškolského vzdelania 2. stupňa získa absolvent kvalifikáciu na výkon regulovaného povolania. Po absolvovaní primeranej praxe a skúšok pred skúšobnou komisiou SKSI môže získať oprávnenie na výkon povolania „autorizovaný stavebný inžinier“. Náplň a štruktúra študijného programu zodpovedá štruktúre a rozsahu predmetov požadovaných SKSI na výkon povolania autorizovaný stavebný inžinier vo viacerých kategóriách (napr. v kategórii I3 – inžinier pre statiku stavieb, a to pre budovy, inžinierske konštrukcie a geotechniku). Primárne je študijný program orientovaný na získanie kvalifikácie v kategóriách: Autorizovaný inžinier pre konštrukcie inžinierskych stavieb (kategória I2) s oprávnením na vyhotovovanie projektovej dokumentácie na stavebné povolenie a na poskytovanie technického a ekonomického poradenstva týkajúceho sa konštrukcií inžinierskych stavieb, na vypracúvanie odborných posudkov a odhadov a vykonávniea odborných autorských dohľadov nad uskutočňovaním stavieb podľa projektovej dokumentácie overenej stavebným úradom v územnom konaní alebo v stavebnom konaní - všetky zamerania okrem zamerania plánovanie dopravnej infraštruktúry Autorizovaný inžinier pre statiku stavieb (kategória I3) s oprávnením na poskytovanie služieb vyhradených statikovi stavby podľa všeobecných predpisov, najmä na vyhotovovanie projektovej dokumentácie nosných konštrukcií stavieb, overovanie projektov z hľadiska mechanickej odolnosti a stability stavieb, vykonávanie prieskumov, stavebných meraní a stavebnej diagnostiky a technické poradenstvo týkajúce sa statiky a dynamiky nosných konštrukcií inžinierskych stavieb – zameranie objekty dopravných stavieb. Pri všetkých kategóriách autorizácie existuje v rámci SKSI zoznam „neopomenuteľných predmetov“, ktoré musí splniť uchádzač o autorizáciu v príslušnej kategórii, na tvorbe ktorého sa podieľali všetky stavebné fakulty SR. Primárne slúži pre uznávanie spôsobilostí v oblasti projektovania stavieb pre uchádzačov z EÚ a ostatných krajín. Zároveň je však vhodným prostriedkom pre uznávanie predmetov v prípade zahraničných študentov a študentov SR prestupujúcich z iných fakúlt a odborov na našu fakultu a študijný program. Získané vzdelanie ďalej umožní absolventom, po 3-ročnej praxi v odbore, získať prostredníctvom SKSI odbornú spôsobilosť na výkon povolaní stavbyvedúci a stavebný dozor pre oblasť inžinierskych stavieb - všetky zamerania okrem plánovania dopravnej infraštruktúry. Ako stavbyvedúci predovšetkým vypracováva súpis vykonaných prác ako podklad pre fakturáciu a zisťuje práce naviac, kontroluje súlad fakturovaných prác s vykonanými prácami v nadväznosti na čerpanie rozpočtu, kontroluje dodávky a spôsob odborného ukladania stavebných materiálov a výrobkov, vrátane posúdenia ich kvality a vhodnosti ich použitia, vrátane porovnania preukázania zhody, kontroluje dodržiavanie zásad v rámci všeobecných technických požiadaviek na výstavbu, modifikuje časový harmonogram výstavby, poradie stavebných prác a iných súvisiacich odborných činností v závislosti od priebehu výstavby, od poveternostných podmienok alebo od iných vzniknutých prekážok, organizuje a kontroluje stavebné práce a iné činnosti na stavenisku a na stavbe. Ako stavebný dozor predovšetkým kontroluje súpis vykonaných prác ako podklad pre fakturáciu a odsúhlasuje práce naviac, kontroluje súlad fakturovaných prác s vykonanými prácami v nadväznosti na čerpanie rozpočtu, kontroluje a vedie zápisy v stavebnom denníku, kontroluje dodávky a spôsob odborného ukladania stavebných materiálov a výrobkov, vrátane posúdenia ich kvality a vhodnosti ich použitia, kontroluje dodržiavanie zásad v rámci všeobecných technických požiadaviek na výstavbu, kontroluje časový harmonogram výstavby, poradie stavebných prác a iných súvisiacich odborných činností v závislosti od priebehu výstavby, od poveternostných podmienok alebo od iných vzniknutých prekážok. Ciele vzdelávania: [CV 1 ] Umožniť študentom vhodnou kombináciou a osvetou v bakalárskom stupni kvalifikovanú možnosť rozhodnutia pre voľbu inžinierskeho študijného programu [CV 2 ] Odporučiť a navrhnúť študentom iných odborov na fakulte, uchádzačom z iných fakúlt a zo zahraničia (na základe požiadaviek profilu absolventa a zoznamu „neopomenuteľných predmetov“ SKSI) doplnenie vzdelania formou doplnkových predmetov, prípadne absolvovaním „medziročníka“ [CV 3 ] Pripraviť študenta vhodnou voľbou a výberom predmetov „an blok“ z jadra znalostí a kombináciou povinne voliteľných a výberových predmetov na budúce povolanie autorizovaný inžinier pre konštrukcie inžinierskych stavieb (kategória I2) a statiku stavieb (kategória I3). [CV 4 ] Umožniť študentom vhodnou kombináciou doplnkových predmetov z programu technológie a manažérstvo stavieb získať odbornú spôsobilosť stavebný dozor, resp. stavbyvedúci pre oblasť inžinierskych stavieb. [CV 5 ] Napomôcť k zvládnutiu špecializovaných softvérov z oblasti projektovania, počítačovej grafiky, prostriedkov BIM, modelovania, simulácií a ďalších počítačových a informačných technológií. Podporovať znalosti pre prácu s najmodernejšími softvérovými produktmi zameranými na ich špecializáciu. [CV 6 ] Pripraviť študentov na projektovanie moderných, spoľahlivých a trvanlivých inžinierskych stavieb včítane použitia smart materiálov, perspektívnych a ekonomických nosných konštrukcií, s využitím moderných technológií ich výstavby a umožniť im realizovať tímové zadania v ateliéroch na úseku líniovej dopravnej stavby pre všetky špecializácie (cestné staviteľstvo, železničné staviteľstvo, objekty dopravných stavieb, plánovanie dopravnej infraštruktúry). [CV 7 ] Rozvíjať špecifiká študijných zameraní v rámci stavebných fakúlt SR. Ostatné stavebné fakulty v SR sa orientujú výrazne na študijý program pozemné staviteľstvo. V rámci možnej 30%-nej modifikácie študijných programov je preto na našej fakulte kladený zvýšený dôraz na dopravné stavby a objekty dopravných stavieb (mosty a tunely) s veľkým podielom v oblasti hodnotenia a rekonštrukcií existujúcich inžinierskych stavieb. [CV 8 ] Sprístupniť študentom aktuálne medzinárodné snahy, dokumenty a záväzky z oblastí: Green Deal, Parížska a Dublinská deklarácia, trvalo udržateľný rozvoj a výstavba, cirkulačná ekonomika, ..., prípadne nových, ktoré sa ešte aktuálne objavia. [CV 9] Motivovať študentov smerom k internacionalizácii využívaním zahraničných mobilít astáží, ktoré im umožnia reagovať na moderné trendy stvebníctva aplikované vo vyspelých európskych krajinách. [CV 10 ] Rozšíriť oblasť poznania u študentov prizývaním na výberové prednášky významných odborníkov z praxe. Výstupy vzdelávania: Absolvent: [VV1 ] Získa špecializované vedomosti navrhovania, prípravy, realizácie, údržby, obnovy a asanácie inžinierskych stavieb a ich konštrukčných systémov v ich urbanistických, technických, konštrukčných, statických, materiálových, technologických, ekonomických, environmentálnych a spoločensko-právnych súvislostiach. [VV2 ] Vie pracovať so špecializovanými softvérmi, ovláda počítačovú grafiku a najnovšie počítačové a informačné technológie, včítane prostriedkov BIM. [VV3 ] Ovláda metódy hodnotenia mechanickej odolnosti a stability, kvality, bezpečnosti, efektívnosti, energetickej hospodárnosti, požiarnej bezpečnosti, environmentálnych aspektov a udržateľnosti stavieb. [VV4 ] Vie samostatne integrovať a aplikovať teoretické a praktické poznatky, kriticky analyzovať a posudzovať návrhy v oblasti projektovania inžinierskych stavieb a ich bezprostredného okolia. [VV5 ] Prezentuje vlastné riešenia problémov pri projektovaní a zhotovovaní inžinierskych stavieb a tvorivo aplikuje získané poznatky v praxi. [VV6 ] Vie v prostredí najmodernejších informačných a virtuálnych technológií modelovať, optimalizovať a hodnotiť materiálové, konštrukčné, technické a technologické riešenia spojené s navrhovaním, realizáciou, prevádzkou, údržbou, obnovou a likvidáciou inžinierskych stavieba optimalizovať alternatívne riešenia vo vzťahu k statickým, environmentálnym a ekonomickým parametrom udržateľnosti. [VV7 ] Chápe stavbu ako komplexný celok v jej kvalitatívnych, statických, environmentálnych, energetických, sociálnych, ekonomických, technicko-funkčných, urbanistických a kultúrnych súvislostiach v rámci jej celoživotného cyklu. [VV8 ] Dokáže s vysokou mierou tvorivosti, inovatívnosti a samostatnosti navrhovať a riadiť realizáciu inžinierskych stavieb, vrátane ich užívania, modernizácie, rekonštrukcie a environmentálne vhodnej likvidácie s minimalizáciou uhlíkovej stopy. [VV9 ] Má široké možnosti uplatnenia vo funkciách projektanta konštrukcií inžinierskych stavieb, statika inžinierskych konštrukcií, geotechnika, stavbyvedúceho, stavebného dozoru, projektového manažéra, ako aj v celom spektre ďalších profesií v oblasti inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb vrátane štátnej správy. [VV10 ] Disponuje inovatívnym myslením, je pripravený odborne prezentovať výsledky vlastnej analýzy a štúdia pred odborným publikom a je kompetentný riešiť v rámci interdisciplinárneho vedeckého tímu čiastkové vedecké problémy. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Autorizovaný inžinier pre konštrukcie inžinierskych stavieb (kategória I2) a Autorizovaný inžinier pre statiku stavieb (kategória I3) vykonáva projektovú činnosť na základe zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch a zodpovedá za správnosť a úplnosť vypracovania dokumentácie podľa § 45 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (o územnom plánovaní a stavebnom poriadku - stavebný zákon). SRI - Karta zamestnania (sustavapovolani.sk) Na výkon tohto zamestnania sa požaduje odborná prax v trvaní troch rokov vykonaná po skončení vzdelávania pod dohľadom architekta alebo inžiniera alebo v rámci ich ateliéru alebo kancelárie. Preukazuje sa záznamníkom o odbornej praxi. Výkon tohto zamestnania je regulovaný nasledovnými právnymi predpismi: Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v prípade, ak sa zamestnanie vykonáva na základe živnostenského oprávnenia. Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Zákon č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov. Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18. Výkon zamestnaní stavbyvedúci a stavebný dozor (odborná spôsobilosť) je regulovaný nasledovnými právnymi predpismi: Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v prípade, ak sa zamestnanie vykonáva na základe živnostenského oprávnenia. Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18. Stavbyvedúci https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/1094 Stavebný dozor: https://www.kvalifikacie.sk/karta-kvalifikacie/1095 Na výkon oboch zamestnaní sa požaduje odborná prax v trvaní troch rokov vykonaná po skončení vzdelávania pod dohľadom odborne spôsobilých osôb. Preukazuje sa záznamníkom o odbornej praxi. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Názov externej zainteresovanej strany: Slovenská komora stavebných inžinierov (SKSI) Ďalšie externé zainteresované strany: Stavby mostov Slovakia, Váhostav. a.s. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Absolventi študijného programu IKDS vykazujú počas doby ich trvania takmer nulovú nezamestnanosť, resp. 100 %-nú zamestnanosť. Pôsobia ako projektanti v projekčných firmách s orientáciou na inžinierske konštrukcie a dopravné stavby, ďalej ako stavbyvedúci,resp. stavebné dozory na inžinierskych stavbách , SZČO, alebo pokračujú v štúdiu na 3. stupni. Dokumentujú to aj publikované výsledky na portáli www.uplatnenie.sk za roky 2018 a 2019. https://www.uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3644T00&year=2018 https://www.uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=710000000&faculty=710020000&field=3644T00&year=2019 Väčšina z nich pôsobí v povolaniach, ktoré vyštudovali a zodpovedjú nastavenému profilu absolventa, najmä v oblasti projektovania inžinierskych stavieb. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Ján Bujňák, PhD. – viceprezident firmy Peikko Group, výskum, vývoj, výroba integrovaných stropných konštrukcií a kotiev Dr. Ing. Ján Bušovský – riaditeľ, konateľ spoločnosti VALBEK a PRODEX, projekčná firma Ing. Ján Urda, PhD. – riaditeľ, Výskumný a vývojový ústav železníc Ing. Ján Špánik – IBR Consulting SK, s.r.o., stavebné dozory Ing. Dalibor Novotný - riaditeľ, Stavby mostov Slovakia |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Peikko Slovakia s.r.o., Králová nad Váhom, výskum, vývoj, navrhovanie a realizácia prefabrikovaných stropných nosníkov a kotiev - zamestnáva absolventov IKDS a je spokojná
Výskumný a vývojový ústav železníc (VVUŽ), Žilina, výskum, vývoj, navrhovanie a spravovanie inžinierskych konštrukcií a železničných tratí - zamestnáva absolventov IKDS v oblasti hodnotenia a spravovania existujúcich železničných mostov. Reming Consult, a.s. Bratislava, projekčná firma, zamestnáva absolventov IKDS v oblasti projektovania mostov, železničných tratí a pozemných komunikácií - zamestnáva našich absolventov najmä projektantov mostných objektov, je spokojná s úrovňou vzdelaní našich absolventov a má o nich stály záujem. VALBEK a PRODEX, s.r.o., Bratislava, projekčná firma, zamestnáva absolventov IKDS v oblasti projektovania mostov, železničných tratí a pozemných komunikácií – zamestnáva našich absolventov venujúcich sa projektovaniu mostov a je spokojná s ich pripravenosťou a vedomosťami. Doprastav, a.s. Bratislava, realizačná firma v oblasti inžinierskych stavieb – zamestnáva absolventov IKDS a je spokojná s ich pripravenosťou a vedomosťami. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA. Na úrovni fakulty platí Príkaz dekan č. 12/2021 o tvorbe odporúčaných študijných plánov v inžinierskom štúdiu na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2021/2022. Na úrovni študijného programu sú vyššie spomenuté smernice a príkazy dôsledne dodržiavané. Študijné plány vychádzajú z prijatých univerzitných pravidiel. Vzhľadom k tomu, že prioritou ŠP je výchova autorizovaných stavebných inžinierov pre kategórie autorizácií I1 a I3, štruktúra učebných plánov dôsledne dodržiava aj tzv. zoznam neopomenuteľných predmetov, ktoré určila SKSI (autorita z praxe). Tento zoznam predmetov slúži jednak na hodnotenie uchádzačov o priznanie autorizácie z členských a pridružených štátov EÚ, ale aj spätne umožní našim absolventom uchádzať sa o povolanie v rámci krajín EU v oblasti projektovania inžinierskych stavieb. Študijný plán študijného programu IKDS obsahuje tieto predmety:
Predmety zaradené do študijného programu IKDS sa podľa nadväznosti členia na:
Študijný plán št. programu IKDS je zostavený v súlade s:
Predmety študijného plánu IKDS sú zoradené do nasledujúcich skupín:
Priebeh štúdia sa riadi Študijným poriadkom pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline: https://svf.uniza.sk/subory/August_2021/S_209_2021_%C5%A0tudijn%C3%BD_poriadok_pre_1._a_2._stupe%C5%88_vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9ho_%C5%A1t%C3%BAdia_na_UNIZA.pdf. Pre podmienky fakulty sú informácie zhrnuté v materiáloch: Informácie o štúdiu 2021/2022 https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast1.pdf a Informácie o štúdiu 2021/2022 pre novoprijatých študentov https://svf.uniza.sk/subory/September_2021/informacia_o_studiu_SvF_2021_2022cast_2.pdf. |
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
Odporúčané študijné plány sú uvedené v grafickej forme nižšie. Študenti majú predpísaný spoločný blok povinných predmetov. Podľa zvoleného zamerania sa študenti profilujú výberom z povinne voliteľných predmetov. Študenti sa tak môžu vyprofilovať do troch špecializácií:
|
||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
120 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky v priebehu štúdia: Absolvovanie a kladné priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých odborných predmetov s váhou uvedenou v informačných listoch; vypracovanie samostatných zadaní z odborných predmetov; vypracovanie zjednodušenej projektovej dokumentácie konkrétnych úsekov dopravných líniových stavieb a mostných objektov rôzneho typu, rozsahu a veľkosti (definované v IL semestrálnych projektov); absolvovanie odbornej praxe a odbornej exkurzie. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Na úrovni fakulty riešia tieto dokumenty: Príkaz dekana č. 2/2021 o prihlasovaní sa študentov na štátne skúšky na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021 a Príloha č. 1 (prihláška na štátne skúšky) a Príloha č. 2 (predmety štátnej skúšky v akademickom roku 2020/2021) - https://svf.uniza.sk/subory/Febru%C3%A1r_2021/2021_2_pr%C3%ADkaz_dekana_prihlasovanie_na_statne_skusky_2020_2021.pdf Príkaz dekana č. 8/2021 o zložení skúšobných komisií na vykonanie štátnych skúšok na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v akademickom roku 2020/2021, Dodatok k Príkazu č. 8/2021 - https://svf.uniza.sk/subory/M%C3%A1j_2021/2021_8_prikaz_dekana_clenovia_komisii_statnych_skusok_2021.pdf Štúdium sa riadne skončí dosiahnutím zodpovedajúceho počtu kreditov predpísaných študijným programom. Na to musí študent splniť všetky povinnosti predpísané pre študijný program, t.j.
Konkrétne počty kreditov na postup do vyššieho ročníka sú uvedené na: |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 77/1 r.: 39, 2 r.: 38, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 43/1.r.: 21, 2 r.: 22 | |
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 9 | |
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 1/1 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | 4/1 r.:2, 2 r.: 2/semestrálny projekt z inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb 1 a 2 | |
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf?fbclid=IwAR3QO_bCs5XJBw6CynV3ftW9tkS_N7cIQ6WuITEsFMKI58THljzAs390hyc) V prípade zahraničných stáží a mobilít definuje procesy , postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica č. 219 - Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Na úrovni fakulty je overovanie výstupov vzdelávania zahrnuté v metódach hodnotenia celkových výstupov vzdelávania študijného programu IKDS v časti záverečná práca a štátna skúška. Nakoľko všetky výstupy nemusia byť konkrétne merateľné, overujú sa preto exaktne cez výstupy vzdelávania predmetov. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov sú jasne merateľné definovanými metódami hodnotenia, ktoré sú uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov, kde je uvedená aj ich váha. Overovanie výstupov vzdelávania a zásady ich hodnotenia, ako aj metódy hodnotenia sú v súlade s dokumentom Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA (odkaz). Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch je aplikované v súlade s princípmi hodnotenia na UNIZA uvedenými v Metodické odporúčania pre tvorbu a zosúlaďovanie študijných programov UNIZA. Hodnotenie zodpovedá obsahu a metódam výučby jednotlivých predmetov t. j. či je to prednáška v kombinácii s cvičením, alebo laboratórnym cvičením, resp. len charakteru prednášky, resp. cvičenia alebo laboratórneho cvičenia, teda podľa výmery, obsahovej náplne a účelu predmetu čo je uvedené v každom Informačnom liste a ohodnotené počtom kreditov. Hodnotenie študentov v jednotlivých predmetoch vychádza z troch zásad, ktoré uvádza aj Metodické usmernenie UNIZA. Sú to v jednotlivých predmetoch praktické vedomosti študenta, teda či dokáže získané poznatky aplikovať do praxe. Rovnako dôležité je aj zistenie kvality jeho vedomostí, či ovláda podstatu učiva a či jej aj rozumie. Dôležitá je aj kvantita vedomostí, teda ich množstvo ktorým študent disponuje. Učitelia hodnotenie študentov vykonávajú tak, aby toto bolo jednoznačne cielené, systematické, efektívne a informatívne, čo je možné vidieť aj z náplne jednotlivých informačných listov predmetov študijného programu. Možnosti opravných postupov na skúškach sú vždy uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 209 – Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf?fbclid=IwAR3QO_bCs5XJBw6CynV3ftW9tkS_N7cIQ6WuITEsFMKI58THljzAs390hyc). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Pravidlami týchto smerníc sa riadia aj podmienkxy uznávania štúdia (časti štúdia) na fakulte. V prípade študijného programu rozhoduje o uznaní štúdia, jeho časti, alebo jednotlivých predmetov garant študijného programu po oboznámení sa s portfóliom uchádzača. Zohľadňuje pritom naplnenie jadra znalostí študijného programu a súlad so zoznamom neopomenuteľných predmetov SKSI. Platí to tak pre uchádzačov o štúdium zo Slovenska, ako aj zo zahraničia. |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Témy zaverečných prác študentov sú zamerané na problematiku navrhovania, realizácie, hodnotenia a spravovania inžinierskych konštrukcií a dopravných stavieb v jednotlivých zameraní a profilu absolventa IKDS. Záverečné práce sú archivované v Evidencii záverečných prác v univerzitnej knižničnej databáze. (http://kniznica.uniza.sk/ezp). Všetky záverečné práce sú súčasne evidované v Centrálnom registri záverečných prác (CRZP) dostupnom na https://crzp.cvtisr.sk/.
|
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Riadne ukončenie štúdia je podmienené okrem úspešného absolvovania jednotlivých predmetov záverečnou prácou a jej obhajobou, ktoré tvoria jeden predmet štátnej skúšky. Obhajovať záverečnú prácu a konať štátnu skúšku je možné až po splnení všetkých ostatných študijných povinností predpísaných študijným plánom. Záverečnou prácou je v druhom stupni štúdia diplomová práca. Povinným predmetom štátnej skúšky v študijnom programe IKDS je odborná rozprava. Procesy a pravidlá pri zadavaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác definuje na úrovni UNIZA Smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline.https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf. Na úrovni fakulty sú tieto procesy riadené Príkazom dekana o prihlasovaní sa študentov na štátne skúšky (odkaz) a Príkazom dekana o zložení skúšobných komisií (https://svf.uniza.sk/subory/Febru%C3%A1r_2022/2022_2_pr%C3%ADkaz_dekana_-_prihlasovanie_na_statne_skusky_2021_2022.pdf, https://svf.uniza.sk/subory/M%C3%A1j_2022/2022_8_pr%C3%ADkaz_dekana_-_zlo%C5%BEenie_komisi%C3%AD_%C5%A0ZS.pdf) Diplomovou prácou študent preukazuje osvojenie si základných metód vedeckej práce, má hlbokú úroveň vedomostí v oblasti nosných tém jadra znalostí študijného odboru, orientáciu v problematike témy diplomovej práce. Študent prezentuje schopnosti štúdia odbornej a vedeckej literatúry a následného triedenia, analýzy a syntézy získaných informácií. Tému záverečnej práce si volí študent z tém, ktoré zverejňuje garantujúce pracovisko v termínoch určených v harmonograme. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného garantujúceho pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom štúdia, ktoré študent absolvoval. Vedúci garantujúceho pracoviska určí pre každú tému vedúceho a oponenta záverečnej práce (ak je potrebné aj konzultanta). Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce, ktorý sa vyberá výhradne z externého prostredia, posudzuje a klasifikuje záverečnú prácu. U diplomových prác sa hodnotí spôsob spracovania práce (rozsah, vyváženosť, vnútorná nadväznosť častí práce), splnenie zadaných cieľov a originalita spracovania témy práce, vhodnosť metodológie na splnenie cieľov práce, originalita a hodnota dosiahnutých vlastných výsledkov, teoretická alebo praktická využiteľnosť navrhovaných záverov a odporúčaní v praxi, preukázanie teoretických vedomostí k danej téme, spracovanie teoretickej časti práce, práca s literatúrou, inými informačnými zdrojmi (rozsah, štruktúra, reprezentatívnosť, dodržanie citačnej normy), formálna stránku diplomovej práce, jazyková, grafická a estetická úpravu, aktivita pri spracovaní diplomovej práce a systematickosť práce študenta, schopnosť samostatne a tvorivo pracovať, účasť na konzultáciách. V súlade s § 62a, § 63 ods. 7 až 13 a § 113ad zákona o VŠ musí byť záverečná práca každého študenta v elektronickej forme zaslaná do centrálneho registra záverečných, rigoróznych a habilitačných prác (ďalej len „CRZP“) a na základe informácie z CRZP overená miera originality zaslanej práce. Podrobnosti upravuje Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-215.pdf). Záverečná práca musí byť vypracovaná podľa predpísaných formálnych náležitostí v dvoch exemplároch. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. Štátne skúšky sa konajú v termínoch určených v harmonograme. Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmet štátnej skúšky (odborná rozprava) na garantujúcom pracovisku najneskôr dva mesiace pred začiatkom konania štátnych skúšok. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Garantujúce pracovisko zverejní harmonogram štátnych skúšok najneskôr týždeň pred začiatkom konania štátnych skúšok. Štátne skúšky a vyhlásenie ich výsledkov sú verejné. Priebeh štátnych skúšok riadi a za činnosť skúšobnej komisie zodpovedá predseda skúšobnej komisie. Štátne skúšky sa konajú za prítomnosti predsedu a najmenej troch členov skúšobnej komisie. Pri obhajobe záverečnej práce študent prezentuje výsledky svojej záverečnej práce, vyjadrí sa k posudku vedúceho a oponenta záverečnej práce a odpovedá na otázky k záverečnej práci. Obhajoby záverečnej práce sa spravidla zúčastňuje aj vedúci záverečnej práce a oponent. Ich účasť nie je nutnou podmienkou konania štátnej skúšky. Pri štátnej skúške z odbornej rozpravy odpovedá študent na otázky zo stanovených okruhov tém, ktoré môžu vyplývať aj z témy diplomovej práce. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z odbornej rozpravy a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity. Počet kreditov je uvedený v študijnom programe. Jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa § 10 ods. 4 Študijného poriadku SvF UNIZA. Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. Kompatibilitu a vzájomné porovnávanie úrovne študentov IKDS v rámci SR a ČR zabezpečuje každoročná výmena predsedov štátnicových komisií (SvF Bratislava, FAST VUT Brno, SvF TU Košice). To znamená, že pred „covidovým“ obdobím boli predsedami štátnicových komisií kolegovia z uvedených fakúlt a min. jeden člen komisie bol zástupca praxe s vedeckou hodnosťou PhD. |
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí (https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Keďže fakulta nemá vlastnú smernicu, riadi sa vyššie uvedenou. Na úrovni fakluty zabezpečuje splnenie príslušných procesov, postupov a štruktúr v rámci mobilít študentov fakultný koordinátor, ktorým je spravidla prodekan s kompetenciou medzinárodnej spolupráce. S jeho pomocou a s pomocou garanta študijného programu si študent zostavuje šudijný plán prioritne z ponuky študijných predmetov na zahraničnej vysokej škole tak, aby obsahoval ekvivalenty povinných a povinne voliteľných predmetov študijného programu, ktoré má študent predpísané vo svojom študijnom programe na príslušný akademický rok na UNIZA. Pri štúdiu na inej vysokej škole v zahraničí podľa článku 7 ods. 7 Študijného poriadku UNIZA sa uzatvára zmluva medzi študentom, príslušnou fakultou UNIZA alebo UNIZA a partnerskou inštitúciou, ktorá štúdium poskytuje. Podrobnosti stanovuje vyhláška MŠVVaŠ SR o kreditovom systéme štúdia. Zmluva sa uzatvára pred nastúpením študenta na prijímajúcu vysokú školu. V prípade zahraničnej stáže študent pred vyslaním na študijný pobyt vyplní okrem zmluvy o štúdiu/stáži („Learning agreement“) aj „Informáciu o plánovanom študijnom pobyte“, dokument ktorého súčasťou je aj študijný plán študenta vyslaného na študijný pobyt v zahraničí v príslušnom akademickom roku. V tlačive vyplní názvy predmetov, ktoré absolvuje v zahraničí a ich ekvivalenty podľa svojho študijného plánu na UNIZA. Smernicač. 219 definuje povinnosti študenta pred vycestovaním do zahraničia ako aj po návrate zo zahraničnej vysokej školy. V prípade mobilít učiteľov nie sú identifikované žiadne problémy, účasť zamestnancov závisí od ich ochoty a záujmu. Zahraničné mobility vedecko-pedagogických pracovníkov sú požadované v rámci plnenia podmienok pre habilitačné a inauguračné konania na fakulte. |
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Obidva dokumenty platia aj na úrovni fakulty. Podstatou etického kódexu je, že všetky osoby zamestnané alebo študujúce na univerzite sa riadia nasledovnými etickými princípmi: ľudskosť, rozumnosť, čestnosť, slušnosť, korektnosť, taktnosť, ohľaduplnosť, zodpovednosť, zmysel pre povinnosť, rešpektovanie dôstojnosti iných a vedomie si vlastnej dôstojnosti a cti, pričom sa rešpektujú základné ľudské práva a slobody. Definované sú neprijateľné praktiky v oblasti pedagogiky a výskumu a vymedzené sú formy porušenia. V disciplinárnom poriadku pre študentov UNIZA sú definované: disciplinárny priestupok, osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok, disciplinárne opatrenie, disciplinárne konanie, rozhodnutie o uložení disciplinárneho opatrenia a preskúmanie rozhodnutia o uložení disciplinárneho opatrenia. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/specificke-potreby/2021/10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf?fbclid=IwAR3QO_bCs5XJBw6CynV3ftW9tkS_N7cIQ6WuITEsFMKI58THljzAs390hyc). Obidva dokumenty sa uplatňujú aj na úrovni fakulty. |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity a fakulty definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf?fbclid=IwAR3QO_bCs5XJBw6CynV3ftW9tkS_N7cIQ6WuITEsFMKI58THljzAs390hyc). O pravidlách prístupu študenta k prostriedkom nápravy pojednáva článok 10 tejto Smernice.
|
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
link na akademický kalendár UNIZA: https://www.uniza.sk/images/pdf/preco-studovat-na-uniza/ramcovy-harmonogram-2021_2022.pdf Akademický kalendár SvF UNIZA https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie2/akademicky-kalendar
|
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php
|
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Josef Vičan, prof. Ing. CSc. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akad. rok: 2020/2021 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
Akad. rok: 2019/2020 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
Akad. rok 2018/2019 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
Akad. rok 2017/2018 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
Akad. rok 2016/2017 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
Akad. rok: 2015/2016 Študijný odbor: stavebníctvo Študijný program: IKDS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bc. Branislav Zaťko Na úrovni univerzity, najmä prostredníctvom študentskej časti senátu UNIZA za stavebnú fakultu: Ing. Marek Chabada a Zuzana Čeľovská. Na úrovni fakulty sú to študenti zastupujúci študentskú časť akademickej obce v Akademickom senáte SvF UNIZA za 1. a 2. stupeň štúdia a to Bc. Bibiána Martinovičová a Bc. Lenka Lapašová a Bc. Matej Prišč. Návrhy a podnety k štúdiu môžu študenti oznámiť aj aktuálnemu prodekanovi pre pre študijnú a pedagogickú činnosť alebo prostredníctvom študijného poradcu vo svojom programe (v zmysle Metodického usmernenia č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline a Príkazu dekana o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v aktuálnom akademickom roku (aktuálne Príkazy a rozhodnutia dekana)). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Činnosť študijných poradcov na SvF UNIZA usmerňuje Metodické usmernenie č. 6/2021 o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline, aktuálni študijní poradcovia sú stanovení Príkazom dekana o študijných poradcoch na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v Žiline v aktuálnom akademickom roku (aktuálne Príkazy a rozhodnutia dekana). Aktuálnymi študijnými poradcami pre študijný program IKDS sú: zameranie: Cestné staviteľstvo: doc. Ing. Eva Remišová, PhD.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Študijné referentky a administratíva: https://svf.uniza.sk/index.php/fakulta/pracoviska-fakulty/dekanat Mgr. Mária Hírešová Monika Ilovská referentka pre medzinárodné mobility, štúdium v zahraničí (Erazmus+): Mgr. Zuzana Pudiková https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici Kariérny poradca: Ing. Lucia Nesselmannová https://www.uniza.sk/index.php/studenti/prakticke-informacie/poradenske-a-karierne-centrum-uniza Ubytovacie zariadenie UZ Veľký Diel: Jozef Lacek (riaditeľ UZ Veľký Diel) Ubytovacie zariadenie UZ Hliny V: Ing. Miroslav Stromček (riaditeľ UZ Hliny V) http://hliny.internaty.sk/?i=ubytovanie
|
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Z úrovne UNIZA je k dispozícii Smernica č. 217: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline . https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf Účelom tejto smernice je definovať zdroje Žilinskej univerzity v Žiline, ktoré sú využívané pri uskutočňovaní akreditovaných študijných programov a tvorivých činností s ohľadom na zabezpečenie ich maximálnej účelnosti, efektívnosti, hospodárnosti, dostupnosti a obnovy v súlade s vnútorným systémom kvality vzdelávania. Zdroje sú členené na: finančné, priestorové, materiálne, technické, personálne, informačné a podporné infraštruktúrne. Na UNIZA sú pre vzdelávaciu činnosť k dispozícii celoškolské učebne a jednotlivé fakulty disponujú ďalšími učebňami, v ktorých si výučbu organizujú fakulty v rámci svojich vzdelávacích aktivít a akreditovaných študijných programov. Všetky disponibilné učebne sú uvedené na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/download/doc/UNIZA-ucebne-nazvy.pdf. Informácie o dostupnosti a použiteľnosti týchto učební pre študentov so špecifickými potrebami sú uvedené na stránke: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. Celouniverzitné učebne sa používajú na výučbu najmä predmetov teoretického základu a všeobecného zamerania pre jednotlivé fakulty. Ide o prednáškové učebne typu ául s kapacitou 110-150 miest, ako aj menšie učebne s kapacitou 24-60 miest pre cvičenia, semináre, ale aj prednášky pre menšie skupiny študentov. Virtuálne prehliadky celouniverzitných učební sú lokalizované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priradzuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Fakultné učebne navrhuje priradiť študijnému programu Rada študijného programu, resp. Rada garantov Stavebnej fakulty (SvF) a schvaľuje Kolégium dekana SvF. Katedry si tieto učebne nárokujú pri zadávaní rozvrhu výučby na príslušný akademický rok v súlade so študijnými plánmi príslušných študijných programov. Pre potreby študijného programu IKDS sú vyčlenené tieto fakultné učebne a laboratória:
Štandardným vybavením učební sa rozumie - počítač, dataprojektor, biela tabuľa, wi-fi, pripojenie samostatným počítačom. Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. Materiálne a technické vybavenie laboratórií a laboratórnych učební je evidované na: https://vav.uniza.sk/vevysun.php?id=1 Okrem toho má SvF spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/svf/. SvF UNIZA je vybavená prístrojmi a zariadeniami, ktoré umožňujú študentom v spolupráci s učiteľmi a výskumnými pracovníkmi získavať v priebehu spracovania bakalárskych, diplomových a doktorandských prác odborné poznatky z celého spektra činností študijného odboru. V laboratóriách katedier a v Skúšobnom laboratóriu SvF UNIZA (akreditované SNAS) je prístrojové vybavenie zodpovedajúce v úzkej nadväznosti na vedecko-výskumné profily katedier Všetky laboratóriá katedier sú prístupné študentom. Prebieha v nich pravidelná výučba a sú k dispozícii aj bakalárom, diplomantom a doktorandom pri spracovávaní bakalárskych, diplomových, resp. doktorandských prác. KSMAM má v oblasti experimentálneho výskumu dlhoročnú tradíciu. Laboratórium pracuje na báze elektronických prístrojov, či už analógového alebo digitálneho charakteru. V laboratóriu KGt sústredenom v budove BJ3 sa vyučuje základný program skúšok mechaniky zemín a hornín, a niektoré špeciálne geotechnické skúšky na zistenie filtračných a technologických vlastností. Laboratórium má k dispozícii unikátne veľkorozmerové zariadenie na šmykové a deformačné skúšky pre testovanie zemných konštrukcií vystužených geosyntetikami a unikátne mobilné zariadenie - statickú penetračnú súpravu PAGANI TG 63-200. KSKM disponuje potrebnými zariadeniami na výskum odolnosti nosných konštrukčných prvkov (hydraulický pulzátor a lámacia dráha, lis ALPHA, lis MATEST ), ako aj na sledovanie napätosti a deformácií pri experimentálnych analýzach správania sa nosných prvkov pod zaťažením. Má k dispozícii meraciu linku na snímanie deformácií stavebných konštrukcií a mostov SPIDER 8 s aplikáciami v laboratórnych podmienkach ako aj in situ. Súčasťou prístrojového vybavenia katedry sú ultrazvukový hrúbkomer SONAGAG, ultrazvukový prístroj PUNDIT, prístroj na odtrhové skúšky DYNAMETER, prístroj na zisťovanie polohy výstuže PROFOMETER 5, tvrdomer na nameranie tvrdosti a následne pevnosti kovov EQUOTIP, analyzátor korózie výstuže a pod. Experimentálne merania v laboratóriu KCEI v budove BJ037 sú dopĺňané laboratórnymi skúškami zameranými na zisťovanie teplo technických charakteristík cestných stavebných materiálov. V problematike materiálov používaných v konštrukčných vrstvách cestných vozoviek katedra disponuje dostatočným prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov kameniva a špičkovým prístrojovým vybavením na určovanie kvalitatívnych parametrov rôznych druhov spojív a asfaltových zmesí podľa aktuálnych STN EN. Taktiež má dostatočné prístrojové vybavenie na simulovanie účinkov pôsobenia klimatických vplyvov na cestné stavebné materiály a disponuje penetračným radarom na zisťovanie vrstiev konštrukcií vozovky. Katedra je vybavená prístrojmi na automatizované sledovanie prvkov dopravného prúdu a analýzu emisných a hlukových pomerov pozdĺž cestných komunikácií. Na vzdelávacie a vedecko-výskumné aktivity využíva KŽSTH experimentálnu základňu, ktorej súčasťou je vonkajší skúšobný stend, klimatizovaná skriňa, hydraulický lis, zariadenia na zisťovanie deformačnej odolnosti konštrukčných vrstiev podvalového a zariadenie na stanovenie penetračného modulu. Katedra disponuje aj prístrojmi a zariadeniami na meranie a zaznamenávanie geometrických parametrov koľaje (merací vozík KRAB-Light), deformačných a teplotných charakteristík, rôznymi typmi hutniacich zariadení a zariadeniami pre granulometrické zloženie sypkých materiálov (vibračný stôl, sady sít, sušičky). Ďalšie informácie o priraďovaní, postupoch využívaní, monitorovaní a vyraďovaní priestorových, materiálnycha technických zdrojov opisuje Smernica č. 217 (Články 7 - 14). |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Informácie potrebné pre efektívne riadenie študijných programov sa na UNIZA nachádzajú v Akademickom informačnom a vzdelávacom systéme UNIZA (AIVS). Podrobnosti o zdrojoch informácií v tejto oblasti sú v Smernici č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline č. 16 https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf a v Smernici č. 218 Smernica o zhromažďovaní, spracovaní, analyzovaní a vyhodnocovaní informácií pre podporu riadenia študijných programov. https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-218.pdf. Referát pre rozvrhy v spolupráci s príslušnými študijnými oddeleniami fakúlt a s Centrom informačných a komunikačných technológií (CeIKT) zhromažďujú v informačných systémoch údaje o pasportizácii disponibilných priestorov a o inventarizácii techniky využívanej v študijných programoch. Osobitne sú v systéme vyznačené objekty, ktoré sú dostupné aj študentom a zamestnancom so zdravotným znevýhodnením. Relevantnými informačnými zdrojmi pre uchádzačov o štúdium a študentov sú informácie o fakultných študijných programoch, ako aj informácie o celouniverzitných študijných programoch. Podstatné informácie o štúdiu vrátane študijných programov, pokynov k prijímaciemu konaniu, ukončeniu štúdia a pod. sú súčasťou vnútorných predpisov UNIZA alebo jej súčastí. Prístup k týmto dokumentom je na webe UNIZA na stránke www.uniza.sk v časti Uchádzači. Podrobné informácie k študijným programom sú umiestnené na stránkach fakulty s možnosťou využiť odkazy na hlavnej stránke. Informácie k aktuálne zabezpečovaným študijným programom v dennej forme v príslušnom akademickom roku sú vždy umiestnené na webovej stránke Študijné programy. Prístup k študijnej literatúre zabezpečuje Univerzitná knižnica UNIZA (UK) http://ukzu.uniza.sk/ - pozri aj Smernicu č. 217, čl. 17: Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností. Prístupy k povinnej literatúre uvedenej v Informačnom liste (dostupných v systéme Vzdelávanie) príslušného predmetu sú dostupné buď v UK, a to buď priamo alebo prostredníctvom jej čiastkových knižníc na príslušných katedrách v závislosti od typu a formy literatúry a študijných materiálov. Väčšina novších titulov vydaných Žilinskou univerzitou v Žiline je dostupná aj v predajni univerzitného vydavateľstva EDIS. Ďalšou často užívanou formou je poskytovanie študijných materiálov potrebných na spracovanie konkrétnych úloh priamo príslušnými vyučujúcimi, pokiaľ sa nejedná o voľne dostupný materiál (sú to najmä prezentácie z prednášok, niektoré vzorové riešenia, výňatky z technických noriem a rôzne názorné príklady). Tieto materiály sú najčastejšie dostupné buď vo vzdelávacej platforme LMS Moodle, prostredníctvom zdieľaných materiálov v MS-Teams, alebo e-mailom, zriedka iba vo výnimočných prípadoch aj vo forme fyzických kópií. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na SvF UNIZA tvorí e-vzdelávanie, postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. V ostatnom období v dôsledku pandémickej situácie sa pre potreby online prednášok a cvičení používa MS Teams. K tejto forme pedagogického procesu sú k dispozícii návody z CeIKT : https://ikt.uniza.sk/uniza-wiki/microsoft-teams-informacie/
|
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
SKSI – autorita z praxe, podieľa sa na tvorbe študijného plánu a autorizácii absolventov pre výkony autorizovaných povolaní a odborných spôsobilostí. Metrostav, a.s. - zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Strabak, a.s. – zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Doprastav, a.s. - zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Váhostav, a.s.. - zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Eurovia, a.s. - zabezpečovanie odbornej praxe, výberové prednášky, videa, zamestnávateľ absolventov Reming Consult, a.s. - výberové prednášky, zabezpečovanie odbornej praxe, zamestnávateľ absolventov AFRY CZ, s.r.o. - výberové prednášky, zabezpečovanie odbornej praxe, zamestnávateľ absolventov |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-217.pdf – najmä články 17, 18 a 19. UNIZA utvára podmienky a podporuje športovú a kultúrnu činnosť študentov realizovanú prostredníctvom rôznych klubov a univerzitného pastoračného centra, pričom utvára podmienky a podporuje aj iné záujmové činnosti študentov, najmä aktivity študentských organizácií a študentských spolkov, ktoré pôsobia pri UNIZA a ich činnosť je v záujme študentov. Vytvorenie týchto organizácií a spolkov sa riadi postupmi uvedenými v smernici č. 123 „Úprava základných princípov pri vytváraní zoskupení študentov a zamestnancov na pôde Žilinskejuniverzity v Žiline“, pričom súhlas na zriadenie študentskej organizácie/klubu/spolku udeľuje rektor UNIZA na základe vyjadrenia trojčlennej komisie vedenej prorektorom pre vzdelávanie. Tieto organizácie sa riadia štatútmi, ktoré schvaľuje rektor. Za činnosť týchto organizácií zodpovedajú rektorovi ich vedúci. Zoznam študentských organizácií/klubov/spolkov pôsobiacich na pôde UNIZA: a) GAMA klub, Študenti Stavebnej fakulty využívajú možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia, ktoré ponúka UNIZA. Zamerania jednotlivých organizácií sú dostupné na: Športové aktivity študentov a zamestnancov UNIZA zabezpečuje Ústav telesnej výchovy UNIZA (ďalej “ÚTV“) ako celouniverzitné pracovisko s cieľom rozvíjať program pohybových aktivít pre študentov a zamestnancov UNIZA. Podstatné informácie sú dostupné na: https://utv.uniza.sk/ |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica č. 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí: https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf a www stránka: https://uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/erasmus. Na úrovni fakulty má tito aktivity v portfóliu predekan pre rozvoj a zahraničné vzťahy: https://svf.uniza.sk/index.php/studenti/studentsky-zivot/studium-v-zahranici-erasmus. Kontaktná osoba: Ing. Petra Bujňáková, PhD. Kontakt (mail): petra.bujnakova@uniza.sk Referentka pre zahraničné štúdium a madzinárodné mobility vrátane Erasmus+: Mgr. Zuzana Pudiková. |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | ||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na inžinierske štúdium (študijný program druhého stupňa) je získanie vysokoškolského vzdelania prvého stupňa (Zákon o vysokých školách č.131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov) v rovnakom študijnom odbore, pričom súčet počtu získaných kreditov za predchádzajúce vysokoškolské štúdium, ktorým bolo získané vysokoškolské vzdelanie a počtu kreditov potrebných na riadne skončenie študijného programu 2. stupňa, na ktorý sa uchádzač hlási, musí byť najmenej 300 kreditov. V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predloží uchádzač k prihláške na vysokoškolské štúdium, najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania prvého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní. V tomot prípade garant študijného programu so spolugarantmi posudzuje portfólio absolvovaných predmetov v 1. stupni vysokoškolského štúdia a súlad predmetov so zoznamom „neopomenuteľných predmetov", vydaných SKSI. Podmienky bližšie špecifikuje Príkaz dekana SvF č.3: Uchádzačom, ktorí prejavia záujem ponúka Stavebné fakulta bezplatné doučovanie v oblasti matematiky a fyziky ešte pred nástupom na bakalárske štúdium, tak aby si upevnili svoje základy z týchto predmetov, ktoré tvoria jadro znalostí pre technické predmety v študijnom programe IKDS.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | ||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. https://akreditacia.uniza.sk/doc/S_206_2021.pdf. UNIZA touto Smernicou č. 206 garantuje, že:
Fakulty a ústavy UNIZA vypracujú zásady a pravidlá prijímacieho konania pre jednotlivé stupne štúdia, na ktoré sú prijímaní uchádzači, a to: Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium v štdinom programe IKDS sú vypracované v štruktúre a obsahujú informácie, ktoré definuje dokument Zásady a pravidlá prijímacieho konania na 2. stupeň vysokoškolského štúdia študijných programov, ktoré zabezpečuje Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline - https://svf.uniza.sk/subory/Okt%C3%B3ber_2021/2021_Zasady_prijimacieho_konania_2022_2023_INGf.pdf Na úrovni fakulty platí aj pre konkrétny rok príkaz dekana: Príkaz dekana č. 3: https://svf.uniza.sk/subory/Febru%C3%A1r_2021/2021_3_prikaz_dekana_upravene_podmienky_prijimacieho_konania_2021_2022.pdf |
|||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | ||||||||||||||||||||||||||||
Výsledky prijímacieho konania za ostatných 6 rokov uvádza tabuľka nižšie:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni UNIZA je pre potreby monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu k dispozícii Smernica č. 223 Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-223.pdf. Proces monitorovania a periodického hodnotenia študijných programov sa uskutočňuje na UNIZA na troch úrovniach: Na monitorovaní a periodickom hodnotení ŠP sa podieľajú: SvF získava údaje na sledovanie kvantitatívnych aj kvalitatívnych ukazovateľov kvality študijného programu prostredníctvom: Proces zberu údajov z informačných systémov prebieha v spolupráci prodekana pre vzdelávanie, garanta študijného programu, referátu pre vzdelávanie s podporou CeIKT. Za proces prípravy, realizácie a štatistického spracovania priamych meraní popisujúcich výkon študentov sú zodpovední jednotliví vyučujúci v koordinácii s garantmi študijných programov. Proces prípravy a exportu dát z nepriamych meraní zachytávajúcich vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je koordinovaný z úrovne oddelenia pre vzdelávanie UNIZA. Zodpovednou osobou za komunikáciu so zainteresovanými stranami pre potreby monitoringu a periodického hodnotenia je garant študijného programu v koordinácii dekana fakulty. Zodpovednou osobou za realizáciu monitoringu na fakulte je prodekan pre vzdelávanie v koordinácii dekana fakulty. Zodpovednou osobou za periodické hodnotenie študijných programov na úrovni Rady študijného programu je garant študijného programu, na úrovni fakulty dekan. Monitorovanie zachytávajúce vnímanie vzdelávania zainteresovanými stranami je uskutočňované najmä prostredníctvom dotazníkov. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba na úrovni študijného programu je získavaná prostredníctvom pravidelného anonymného dotazníka určeného študentom končiacich ročníkov všetkých stupňov vzdelávania. Slúži na zmapovanie celého študijného programu. Všeobecný súbor otázok
Spätná väzba na jednotlivé predmety sa získava prostredníctvom pravidelného semestrálneho anonymného dotazníka určeného všetkým študentom všetkých stupňov vzdelávania. Mapuje vzdelávací proces na úrovni vyučujúci/predmet, prístup vyučujúceho, možnosť dosahovania výstupov vzdelávania a ich prepojenie s metódami vyučovania a hodnotenia, špecifiká predmetu. Na úrovni študijných programov garant študijného programu analyzuje získanú spätnú väzbu, identifikuje možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, návrhy na elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba od absolventov študijných programov mapuje efekt a dopad absolvovaného vysokoškolského vzdelávania na príslušnom stupni. Anonymný dotazník je určený všetkým absolventom, ktorí ukončili štúdium v danom študijnom programe za posledné tri roky.
Absolventi sú prostredníctvom Rady študijného programu v spolupráci s dekanom fakulty oslovení vyplniť dotazník. Súčasťou žiadosti je informácia o mieste uverejnenia predchádzajúcich výsledkov monitorovania a periodického hodnotenia. Garant študijného programu a vedúci zamestnanci analyzujú údaje z príslušnej časti získanej spätnej väzby, identifikujú možnosti a návrhy na posilnenie silných stránok, elimináciu zistených slabých stránok a možných ohrození, navrhnú opatrenia na zlepšovanie kvality vzdelávania. Výsledky spätnej väzby na uskutočňované vzdelávanie a identifikované možnosti na zlepšenie sú následne analyzované, vyhodnotené Radou študijného programu a sú podkladom pre tvorbu Správy o hodnotení študijného programu v rámci periodického hodnotenia študijného programu Radou študijného programu. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|