Opis študijného programu

Názov: fotonika

Odbor: elektrotechnika

Stupeň: 2.

Forma: denná

Garant: prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.


Opis študijného programu

Názov fakulty: Fakulta elektrotechniky a informačných technológií
Názov študijného programu: fotonika
Stupeň štúdia: 2.
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu: Akreditačná rada Žilinskej univerzity v Žiline
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu: 5.9.2018, č. 2018/11973:17-15A0
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou: netýka sa
1. Základné údaje o študijnom programe
a Názov študijného programu fotonika Číslo podľa
registra ŠP
103573
b Stupeň vysokoškolského štúdia 2 ISCED_F kód
stupňa
vzdelávania
767
c Miesto štúdia Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
d Názov študijného odboru elektrotechnika Číslo študijného
odboru podľa
registra ŠP
2675T00
ISCED_F kód
odboru/odborov
e Typ študijného programu profesijne orientovaný;
f Udeľovaný akademický titul Inžinier „Ing.“
g Forma štúdia Denná
h Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia
i Jazyk uskutočňovania študijného programu Slovenský
j Štandardná dĺžka štúdia 3 rok(y)
k Kapacita študijného programu
(plánovaný počet študentov)
1.ročník: 20
2.ročník: 20
3.ročník: 20
4.ročník:
Skutočný počet uchádzačov
Rok štúdia 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020
1.ročník 6 7 7 4
Počet študentov
Rok štúdia 2014/2015 2015/2016 2016/2017 2017/2018 2018/2019 2019/2020
1.ročník 5 5 5 3
2.ročník 5 5 5
3.ročník 5 5
4.ročník
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania
  1. storočie je storočím fotónov a fotonika je veda a technológia generovania, riadenia a detekcie fotónov. Fotonika je odborom nadväzujúcim na tradičnú Optiku v modernom ponímaní postavenom na nových nanotechnológiách. Zároveň je odborom na rozhraní fyzikálnych a technických vied, ktorý sa zaoberá vlastnosťami a metódami využitia svetla a žiarenia. Veľké medzníky rozvoja techniky posledných desaťročí – vynález laseru, príprava optických vlákien s nízkym útlmom a zvládnutie výroby polovodičových optických súčiastok – mali za následok renesanciu optiky a jej rastúci význam pre nové moderné a pokročilé technológie. Študenti získajú hĺbkové znalosti optiky a laserovej technológie, ako aj praktické skúsenosti s optickým dizajnom. Budú pracovať v moderných optických a laserových laboratóriách a získajú podrobné znalosti o dôležitých aplikáciách fotoniky (napr. komunikácia alebo lekárska optika).

 

Fotonika má úzke prepojenie a tým aj uplatnenie predovšetkým v telekomunikáciách, informačných technológiách, medicíne, priemyselných technológiách, letectve, vojenskej technike, stavebníctve, ale využíva sa i v spotrebných zariadeniach a zábavnom priemysle. Fotonika ako študijný odbor inžinierskeho štúdia sa v súčasnosti študuje na desiatkach univerzít, predovšetkým v západnej Európe, USA a Kanade. Cieľom je pokryť rastúci trh a priemysel v strednej Európe absolventom, ktorý okrem elektroniky pozná moderné materiály a optiku. Expanzia firiem s optickým zameraním začala v Európe už pred viac ako desiatimi rokmi na Slovensku s miernym oneskorením. Vývoj a výroba v oblasti optických súčiastok pre automobilový priemysel, osvetlenie interiéru a prenosové optické komunikačné trasy má na Slovensku silné spoločnosti aj s vývojom, ktoré potrebujú absolventa pre návrh takýchto prvkov a zariadení.

Ciele vzdelávania

[CV1] Prehĺbenie vedomostí teoretického základu technických disciplín a z oblasti fotonických technológií

[CV2] Pozná a rozumie teóriám, metódam a postupom, ktoré sú využívané v procese výroby fotonických a elektrotechnických materiálov, komponentov, zariadení a systémov.

[CV3] Špecifikovať poznatky z oblasti fyzikálnych procesov prebiehajúcich v rôznych druhoch materiálov, má vedomosti o metodikách a diagnostickom potenciáli z hľadiska analýzy materiálov.

[CV4]  Získať univerzálne zručnosti, ktoré ho pripravia na to, aby vynikol v priemyselnej alebo akademickej budúcej kariére.

[CV5] Získanie kognitívnych zručností:

  • návrh a hodnotenie multidisciplinárnych fotonických riešení v prístrojovej oblasti
  • techniky a informačných technológií;
  • formulácia odporúčaní pre rozvoj fotoniky;
  • stanovenie vedeckých a praktických predpokladov riešenia fotonických problémov.

[CV6] Nadobudnutie praktických zručností:

  • používať opticko fotonické prístrojové vybavenia v dynamicky sa rozvíjajúcom odvetví;
  • implementácia informačných systémov vo fotonike;
  • realizácia prostriedkov spracovania optických signálov;
  • realizácia a hodnotenie pokročilých zapojení fotonických zariadení;
  • realizácia numerických simulácií fotonických problémov;
  • vytváranie návodov, projektov realizácie a hodnotiacich postupov k činnostiam v rámci fotoniky.

[CV7] Získanie kompetencií, ktorými sa bude absolvent vyznačovať:

  • vysoký stupeň samostatnosti a zodpovednosti pri riešení špecifických problémov
  • schopnosť koordinovať postupy v tímoch v multidisciplinárnom prostredí;
  • zodpovedne rozhodovať o inováciách v meniacom sa výrobnom prostredí s prihliadnutím na širšie spoločenské potreby a dôsledky
  • kreatívne, analytické, kritické a syntetické myslenie;
  • odborná prezentácia výsledkov vlastného štúdia alebo praxe;
  • záujem o osobný rast s vysokým stupňom autonómie.

[CV8] Má schopnosť navrhovať a riešiť výskumné projekty, konštruovať a navrhovať zariadenia technologickej praxe.

[CV9]  Rozšíriť oblasť poznania u študentov prizývaním na výberové prednášky významných odborníkov z praxe.

[CV10] Absolvent chápe morálne, spoločenské, právne a ekonomické súvislosti v rámci študijného odboru.

Fotonická technológia, t. j. optické vlákna a integrované fotonické zariadenia, sú chrbtovou kosťou globálnej komunikácie a výmeny informácií s transformačným vplyvom na dnešnú globálnu spoločnosť. Zobrazovanie, diagnostika a liečebné metódy založené na laseri prinášajú revolúciu v sektore biologických vied.

Výstupy vzdelávania

[VV1] Študent vie navrhnúť, modifikovať a diagnostikovať laserové zariadenia a komponenty pre telekomunikácie, medicínu a ďalšie účely.
[VV2] Vie využívať a zlepšovať kvalitu a dizajn technológie optických vlákien.
[VV3] Vie vyvíjať a testovať zobrazovacie, optické alebo fotonické prototypy a zariadenia.
[VV4] Vie navrhnúť elektro-optické a fotonické senzorické systémy.
[VV5] Vie zaviesť nové fotonické technológie a prostriedky do rôznych oblastí technológií.
[VV6] Vie určiť komerčné, priemyselné alebo vedecké využitie fotonických a elektro-optických aplikácii alebo ich prvkov.
[VV7] Vie vytvoriť, analyzovať a testovať linky z optických vlákien.
[VV8] Vie navrhnúť optický dizajn svietidiel a odpovedávajúcimi svetelnými zdrojmi.
[VV9] Má znalosti z predmetov teoretického základu štúdia a predmetov zabezpečujúcich profilovanie absolventa v oblasti fotoniky.
[VV10] Vie uplatniť vedomosti, porozumenie, schopnosti tvorivo a originálne riešiť problémy v nových alebo neznámych prostrediach a v širších kontextoch odboru fotoniky. Je schopný pracovať s prístrojmi a materiálom používaným v základnom a aplikovanom výskume a to podľa zamerania študijného programu.
[VV11] Je schopný navrhovať, realizovať a hodnotiť riešenie problémov súvisiacich s najnovšími trendmi v praxi  a z oblasti študijného odboru.
[VV12] Disponuje inovatívnym myslením, vie tvorivým spôsobom formulovať informácie o postupe a výsledkoch riešenia úloh a je pripravený odborne prezentovať výsledky vlastnej analýzy a štúdia pred odborným publikom.
[VV13] Disponuje inovatívnym myslením, vie tvorivým spôsobom formulovať informácie o postupe a výsledkoch riešenia úloh a je pripravený odborne prezentovať výsledky vlastnej analýzy a štúdia pred odborným publikom.

b Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov

Pozná základné princípy geometrickej optiky, fotoniky a vie ich aplikovať pre osvetlenie a fotonické prvky. Absolvent vie vyvinúť a implementovať inovatívne optické koncepty pre automobilové svetlomety a signálne osvetlenie, ktoré kombinujú vyrobiteľnosť, modularitu, štýl, nákladovú efektívnosť a robustné výkonové charakteristiky. Vie dohliadať a spolupracovať s globálnymi zdrojmi optického inžinierstva pri poskytovaní špecifických úloh a projektov. Absolvent vie navrhnúť, modifikovať a diagnostikovať laserové zariadenia a komponenty pre telekomunikácie, medicínu a ďalšie účely. Využíva a zlepšuje kvalitu a dizajn technológie optických vlákien. Vie zaviesť nové optické alebo fotonické prototypy a zariadenia do rôznych oblastí technológií. Optimalizujte optické návrhy vykonaním návrhu/analýzy s rozsiahlym využitím nástrojov osvetlenia a empirických údajov podľa potreby. Má znalosti z elektro-optických a fotonických senzorických systémov. Je schopný pracovať s prístrojmi a materiálom používaným v základnom a aplikovanom výskume a to podľa zamerania študijného programu. Absolvent je oboznámený s používaním laboratórneho vybavenia, vytváraním a testovaním fotonických modelov a ich aplikáciou. Vyvíja nové metódy pre efektívnejšie testovanie a analýzu. Asistencia pri kalibračných a korelačných štúdiách.

Zoznam niektorých indikovaných povolaní:

2151001 Špecialista elektrotechnik technológ
2151 Elektroinžinieri a špecialisti energetici
3113006 Materiálový technológ v elektrotechnike
3114001 - Konštruktér neštandardných meracích systémov
2422016 Špecialista v oblasti rozvoja vedy, výskumu a inovácií
2522001 Správca informačného systému
2521006 Dátový vedec
Optik (pre rôzne aplikačné oblasti), Aplikačný optoelektronik, Optický inžinier, Technologický inžinier

c Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania

SEC Technologies s.r.o.

Sylex s.r.o., Bratislava

3. Uplatniteľnosť
a Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu

Absolvent inžinierskeho študijného programu Fotonika môže pokračovať v doktorandskom štúdiu v nadväzujúcom študijnom programe Elektrotechnológia a materiály na UNIZA alebo v rovnakom alebo príbuznom ŠP na univerzitách v SR alebo v ČR. Absolvent sa taktiež môže uplatniť v príbuzných odboroch, kde je potrebná súčinnosť týchto odvetví s fotonikou resp. získanými kompetenciami absolventa. Výhodou absolventa tohto študijného programu sú širokospektrálne vedomosti, ktorých trajektória siaha od získaných základných vedomostí z oblasti fungovania základných optických a fotonických javov a možnosti uplatnenia rôznych optických prístrojov pre diagnostiku, šírenie signálu v optických linkách, návrhu zdrojov svetla a dizajnu osvetlenia ako i použitie špičkových simulačných prostriedkov pre modelovanie fotonických javov. Absolvent rozumie a vie získané zručnosti a návyky implementovať v rôznych technických oblastiach, napr. aj v oblasti IT technológií v fotonike. Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie na trhu pracovných síl vo všetkých relevantných odvetviach hospodárstva – v súkromnom, verejnom a v štátnom sektore, najmä v pozíciách zameraných na diagnostiku a využitie v priemysle a technikov v rôznych typoch optických a automobilových spoločností alebo aj v samostatnej činnosti.

b Úspešní absolventi študijného programu

Študijný program počas svojej krátkej pôsobnosti vyškolil množstvo špičkových inžinierov, ktorý dnes úspešne pracujú na R&D pozíciách v renomovaných spoločnostiach s bázou fotoniky a elektroniky. Absolventi z daného št. programu odchádzajú do firiem za posledné 4 roky. Za tento čas ich absolovalo a umiestnilo sa vo firmách 15. Z toho 3 skončili na doktorandskom štúdiu  a jedna absolventka ho už aj úspešne absolvovala s významnými oceneniami celoslovenskými. Absolventi sa vracajú na fakultu a na spoločných stretnutiach hodnotia ich život v nových pôsobiskách ako veľmi úspešný a neustále rezonuje z ich slov vysoká požiadavka na absolventa tohto programu na trhu práce. Zvlášť európsky je kvalitný fotonik veľmi žiadaný ako reakcia na integráciu optických prvkov a princípov do takmer všetkých odvetví priemyslu a nielen priemyslu, ale aj zdravotnej starostlivosti. Väčšiína absolventov našla uplatnenie na Slovensku, resp. v blízkych firmách v Českej republike.

c Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi

O tom ako úspešní sú absolventi v spoločnostiach hovorí aj fakt, že ich pôsobenie v daných spoločnostiach akcelerovalo spolupráce na úrovni vedy ale aj výchovy nových mladých fotonikov napr. na úrovni zadaní záverečných prác a spoločných vývojových projektov a stáží. Viac ako polovica absolventov zažila stáž, resp. prax alebo spoločné vývojové projekty v spoločnostiach, ktoré sa neskôr stali ich zamestnávateľom. Budovanie takejto spolupráce potvrdzuje, že postoj zamestnávateľov je jednoznačným očakávaním, že vychovávame nového kvalitného fotonika. Odozva od zamestnávateľov ukazuje, že dopyt je viac ako niekoľkov fotonikov ročne ako tomu bolo doteraz.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a?štruktúry: 

 

Smernica č. 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZAsmernica-UNIZA-c-203.pdf 

určuje záväzné postupy pre tvorbu študijných plánov pri príprave návrhu žiadosti o akreditáciu študijného programu alebo úprave študijného programu. Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. V študijnom pláne sú stanovené a opísané pravidlá pre nadväznosť medzi jednotlivými predmetmi. 

Smernica č. 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov UNIZA, smernica-UNIZA-c-204-uplne-znenie.pdf 

stanovuje pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie, a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo (ďalej len „SAAVŠ“). 

Smernica č. 205 - Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov UNIZAsmernica-UNIZA-c-205.pdf 

určenie pravidiel personálneho zabezpečenia študijných programov a zásad priraďovania učiteľov na zabezpečovanie študijných programov uskutočňovaných na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej len „UNIZA“). Vysokoškolský učiteľ môže pôsobiť na funkčnom mieste profesora, funkčnom mieste docenta, pracovnej pozícii odborného asistenta, asistenta alebo lektora. 

Smernica č. 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZAsmernica-UNIZA-c-205.pdf 

Tvoriví zamestnanci UNIZA môžu byť: a) vysokoškolskí učitelia pôsobiaci vo funkcii profesor, hosťujúci profesor, mimoriadny profesor, mimoriadny docent, docent, odborný asistent, asistent, lektor, b) vedeckovýskumní pracovníci, c) pracovníci podľa písm. a) – b) tohto odseku pôsobiaci v pozícií rektora, prorektora, dekana, prodekana a vedúceho katedry, d) odborní zamestnanci, výskumní zamestnanci, koordinátori výskumu, vedúci divízie, riaditelia. 

b Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu

c Študijný plán programu – príloha 1
d Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia
120
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.

Podmienky ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia, absolvovania jednotlivých častí študijného programu,  postup študenta v študijnom programe, opakovanie predĺženie a na riadne ukončenie štúdia určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)

Metodické usmernenie dekana č.2/2021 k študijnému poriadku (pre úpravu postupu konkrétnych činností)

https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/metodicke_usmernenie_32021.pdf

 

Konkrétne podmienky v priebehu štúdia:  priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhovou uvedenou v informačných listoch predmetov; splnenie podmienky minimálneho počtu kreditov pre postúpenie do vyššieho ročníka štúdia stanovené rozhodnutím dekana pre príslušný akademický rok 

Konkrétne podmienky pre riadne ukončenie štúdia: úspešné absolvovanie predmetov, odovzdanie a úspešné obhájenie bakalárskej práce, úspešné absolvovanie štátnej skúšky

Pravidlá pre opakovanie štúdia:  Riadia sa opäť príkazom dekana Príkaz dekana č. 3/2021 v akademickom roku 2021/2022

Pravidlá na predĺženie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z.

 

 

e Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 1 r.: 51.0, 2 r.: 45.0,
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 1 r.: 10.0, 2 r.: 15.0,
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia 1 r.: 0, 2 r.: 0,
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program 1 r.: x, 2 r.: x,
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia 1 r.: 0.0, 2 r.: 15.0,
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia 1 r.: x, 2 r.: x,
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch 1 r.: x, 2 r.: x,
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch 1 r.: x, 2 r.: x,
f Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu

Celkové výstupy vzdelávania: 

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) 

Na úrovni jednotlivých predmetov pre overenie celkových výstupov vzdelávania sú uvedené v?jednotlivých ILP. 

Pre hodnotenie študentov a?možnosti opravných postupov sa uplatňuje postup podľa čl.10, smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) 

g Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk). V?prípade zahraničných mobilít a?stáži definuje procesy, postupy a?štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (Linksmernica-UNIZA-c-219.pdf) 

h Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam)

Všetky práce sú zo študijného programu fotonika a školiteľ bol za Katedry fyziky:

 

Autor

Školiteľ

Email

Názov

Rok

Myšiak Rastislav

Matej Goraus

matej.goraus@feit.uniza.sk

Optimalizácia procesu vyvolávania 2D a 3D polymérnych nano-štruktúr na báze rezistu IP-DIP

2021

Šrobár Marek

Matej Goraus

matej.goraus@feit.uniza.sk

Návrh a výroba UV expozičnej jednotky pre optimalizáciu vlastností rezistov používaných pre 3D nanolitografiu

2021

Jarina Juraj

David Lysáček

 

Advanced Czochralski material – Resistivity optimization

2020

Miček Patrik

Dušan Pudiš

dusan.pudis@feit.uniza.sk

Nanostructures and nanoarrays for plasmonics and solar applications

2020

Remiš Róbert

Matej Goraus

matej.goraus@feit.uniza.sk

1D štruktúry pripravené metódami elektrónovej litografie a zaostreného iónového zväzku

2020

Šutáková Karin

David Lysáček

 

Silicon epitaxy on SOI wafers

2020

Bonko Andrej

Daniel Jandura

daniel.jandura@feit.uniza.sk

Senzor tlaku na čipe na báze Fabry-Pérotovho interferometra

2019

Hajdúk Tomáš

Peter Gašo

peter.gaso@feit.uniza.sk

Mikrospektrometer na čipe

 

2019

Marejka Jaroslav

Ľuboš Šušlik

lubos.suslik@feit.uniza.sk

Aplikácia solárneho panelu pre núdzovú napájaciu stanicu

2019

Mizera Tomáš

Ivan Martinček

ivan.martincek@feit.uniza.sk

Senzor deformácie integrovaný na konci optického vlákna

2019

 

Jahodová Dominika

Peter Gašo

peter.gaso@feit.uniza.sk

Príprava mikrofluidických štruktúr pre laboratórium na čipe

2018

Markotán Matúš

Daniel Jandura

daniel.jandura@feit.uniza.sk

Návrh a príprava mikrooptických prvkov pre aplikácie na čipe využitím laserovej litografie

2018

i Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 215 – Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných  prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline Smernica-UNIZA-c-215.pdf

 

Na úrovni fakulty:

Usmernenie dekana č. 1/2021 pre odovzdávanie záverečných bakalárskych a inžinierskych prác na FEIT UNIZA v akademickom roku 2020/2021

https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/04/Usmernenie_dekana_ZP_2020-21.pdf

 

pre študentov konkrétne informácie:

https://feit.uniza.sk/zaver-inzinierskeho-studia/

 

Tému záverečnej práce si volí študent z vypísaných tém školiacim pracoviskom v termínoch podľa harmonogramu akademického roku. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom študijného programu.

Vedúcim záverečnej práce v bakalárskom študijnom programe môže byť vysokoškolský učiteľ alebo vedecko-výskumný pracovník zo pracoviska s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Podobne prácu môže viesť aj odborník z praxe taktiež však s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce vo svojom posudku vyjadruje pripomienky k práci a klasifikuje záverečnú prácu.

Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. V termíne stanovenom pre odovzdanie práce vloží osobne autor práce jej elektronickú verziu vo forme .pdf v jednom súbore s možnosťou prevodu na čistý text (dokument nesmie byť oskenovanou verziou tlačenej podoby záverečnej práce) do systému EZP na stránke: http://kniznica.utc.sk/ezp . Ďalšie podrobnosti upravuje Smernica č. 103 (Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA).

Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmety štátnej skúšky na školiacom pracovisku v stanovených termínoch. Pracovisko zároveň zverejní harmonogram štátnych skúšok obvykle týždeň pred ich konaním. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce.  Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci sú posudky školiteľa záverečnej práce a oponenta alebo oponentov záverečnej práce, protokol o kontrole originality a osobné vystúpenie (obhajoba záverečnej práce) autora.

O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity a jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa Študijného poriadku UNIZA (Smernica č. 209). Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia.

Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie.
Riadne ukončenie štúdia je podmienené úspešným absolvovaním všetkých predmetov štátnej skúšky (vrátane záverečnej práce a jej obhajoby).

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí. (Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf). 

 

Na úrovni fakulty sú podrobnejšie uvedené konkrétne postupy a?aktuálne informácie na webovej stránke: 

https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ 

 

Na úrovni fakulty sú koordinátori a?kontaktné osoby: 

prof. Ing. Peter Brída, PhD. (prodekan pre zahraničné vzťahy), peter.brida@uniza.sk 

Mgr. Silvia Pirníková, (fakultný Erazmus koordinátor), silvia.pirnikova@uniza.sk 

 

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

 Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) 

 a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (Link: 02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). 

 Na úrovni fakulty je ustanovená disciplinárna komisia. 

Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk) 

 

Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)) 

Podrobné informácie pre študentov sú uvedené na webovej stránke: 

https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami  

 

Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: 

doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. (prodekanka pre vzdelávanie), mariana.benova@uniza.sk 

Bc. Emília Pekárová, (referentka pre vzdelávanie), emilia.pekarova@uniza.sk 

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)) 

 

Na úrovni fakulty prostredníctvom zverejnených e-mailových kontaktov zodpovedných osôb, prostredníctvom študentov zastúpených v študentskej časti Akademického senátu FEIT a prostredníctvom odkazu Poradíme vám: https://feit.uniza.sk/studenti/poradime-vam/ 

alebo Odkazu pre dekana:  

https://odkaz.feit.uniza.sk/  

5. Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.)
Povinné predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
1 Z 3I00103 nanotechnológie Nano 2 - 1 - 1 S 5 - - doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.
1 Z 3I00106 zdroje a detektory žiarenia ZDŽ 2 - 1 - 1 S 6 - áno doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.
1 Z 3I0C101 polovodiče a polovodičové štruktúry PVPVŠ 3 - 2 - 1 S 6 áno áno prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.
1 Z 3I0C104 fotonika FOT 3 - 2 - 0 S 6 áno áno doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.
1 Z 3I0C105 ročníkový projekt z fotoniky I RPFOT1 0 - 2 - 0 S 3 - áno doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.
1 L 3I00205 optické senzory OptoSens 2 - 0 - 1 S 5 áno áno doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.
1 L 3I00206 integrovaná optika a optoelektronika IOOE 2 - 2 - 0 S 5 áno áno doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.
1 L 3I0C201 vláknová optika VlO 2 - 0 - 2 S 5 áno áno prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.
1 L 3I0C202 aplikovaná optika ApO 3 - 1 - 2 S 6 - áno prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.
1 L 3I0C205 ročníkový projekt z fotoniky II. RPFOT 0 - 2 - 0 S 3 - áno doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.
1 L 3I0C209 Odborný anglický jazyk pre F1 OAJF1 0 - 2 - 0 S 2 - - Mgr. Daniela Sršníková, Ph.D.
2 Z 3I00303 lasery a laserové systémy LLS 2 - 1 - 1 S 6 áno áno doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.
2 Z 3I0C301 diplomový projekt z fotoniky I DPF1 0 - 1 - 1 S 3 - áno prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.
2 Z 3I0C303 fotonické prvky a systémy FPS 2 - 0 - 2 S 5 áno áno prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.
2 Z 3I0C304 optický dizajn a svetelná technika ODST 2 - 0 - 2 S 5 - - prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.
2 Z 3I0C305 metódy analýzy materiálov MAM 2 - 0 - 2 S 5 áno áno prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.
2 Z 3I0C309 Odborný anglický jazyk pre F2 OAJF2 0 - 2 - 0 S 2 - - Mgr. Daniela Sršníková, Ph.D.
2 L 3I0C401 diplomový projekt z fotoniky II DPF2 0 - 2 - 2 S 5 - áno doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.
2 L 3I0C402 vypracovanie a obhajoba diplomovej práce VODP 0 - 20 - 0 S 10 áno áno prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.
2 L 3I0C403 predmet štátnej skúšky PŠS 0 - 4 - 0 S 5 áno áno prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.
Povinne voliteľné predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
1 Z 3I0C106 optické diagnostické metódy ODM 2 - 2 - 0 S 5 áno áno prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.
1 Z 3I0C107 štatistické metódy vo fyzike a v technike SMF 2 - 2 - 0 S 5 - - doc. RNDr. Ivan Melo, PhD.
1 Z 3I0D103 lekárska elektronika 1 LE1 2 - 0 - 3 S 6 - - doc. Ing. Branko Babušiak, PhD.
1 L 3I0C206 optické komunikačné systémy OKS 2 - 1 - 0 S 5 - áno doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.
1 L 3I0C207 fyzika urýchľovačov FUEF 2 - 2 - 0 S 4 - - doc. RNDr. Ivan Melo, PhD.
1 L 3I0D203 lekárska elektronika 2 LE2 2 - 0 - 3 S 6 - - doc. Ing. Štefan Borik, PhD.
2 Z 3I00304 fyzikálna akustika FA 2 - 0 - 1 S 4 - - prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.
2 Z 3I0C307 fotovoltika FOVA 2 - 1 - 1 S 5 - áno doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.
2 L 3I00402 biofotonika BIOF 2 - 0 - 2 S 5 - áno doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.
2 L 3I0C404 optika blízkeho poľa a plasmonika OBPP 2 - 1 - 1 S 5 - áno prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.
2 L 3I0C405 vyššie programovacie jazyky pre fotoniku VPJFOT 2 - 0 - 2 S 5 - - prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.
2 L 3I0C406 merania vo vláknovej a integrovanej optike MVVIO 0 - 0 - 2 S 3 - - doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.
Výberové predmety
Roč. Sem. Kód Predmet Skratka Rozsah Ukonč. Kredity Profil. Jadro Garant
1 Z 3I0C108 odborná prax pre fotoniku OP 0 - 0 - 0 S 4 - - prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.
1 Z 3ITS001 telovýchovné sústredenie TVS 0 - 1 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
1 Z 3ITV001 telesná výchova TV 0 - 2 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
1 L 3I0C208 odborná prax pre fotoniku OP 0 - 0 - 0 S 4 - - doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.
1 L 3ITS002 telovýchovné sústredenie TVS 0 - 1 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
1 L 3ITV002 telesná výchova TV 0 - 2 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
2 Z 3I0C308 odborná prax pre fotoniku OP 0 - 0 - 0 S 4 - - prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.
2 Z 3ITS003 telovýchovné sústredenie TVS 0 - 1 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
2 Z 3ITV003 telesná výchova TV 0 - 2 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
2 L 3I0C408 odborná prax pre fotoniku OP 0 - 0 - 0 S 4 - - doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.
2 L 3ITS004 telovýchovné sústredenie TVS 0 - 1 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
2 L 3ITV004 telesná výchova TV 0 - 2 - 0 S 1 - - PaedDr. Marián Hrabovský, PhD.
6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie
Akademický kalendár

https://feit.uniza.sk/studenti/akademicky-kalendar/ 

 

Aktuálny rozvrh

https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php

 

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu

Meno, priezvisko, tituly: Dušan Pudiš , prof. Ing., PhD. 

Funkcia: vedúci Katedry fyziky

kontakt (mail, tel.): dusan.pudis@feit.uniza.sk; 041/513 2300 

b - c Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu

Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.

Meno, priezvisko a tituly učiteľaPredmetNázov
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.3I00205optické senzory
prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.3I0C305metódy analýzy materiálov
prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.3I0C201vláknová optika
prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.3I0C303fotonické prvky a systémy
prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.3I0C101polovodiče a polovodičové štruktúry
prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.3I0C106optické diagnostické metódy
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.3I00303lasery a laserové systémy
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.3I0C104fotonika
doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.3I00206integrovaná optika a optoelektronika
d Zoznam učiteľov študijného programu

Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.

Meno, priezvisko a tituly učiteľaOrg.formaPredmetNázov
doc. Ing. Branko Babušiak, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0D103lekárska elektronika 1
doc. Ing. Branko Babušiak, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0D203lekárska elektronika 2
doc. Ing. Štefan Borik, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0D103lekárska elektronika 1
doc. Ing. Štefan Borik, PhD.prednášky, prednášky3I0D203lekárska elektronika 2
prof. RNDr. Peter Bury, CSc.prednášky, prednášky3I00304fyzikálna akustika
RNDr. Jana Ďurišová, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0C202aplikovaná optika
RNDr. Jana Ďurišová, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
RNDr. Jana Ďurišová, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C401diplomový projekt z fotoniky II
Ing. Peter Gašo, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
Ing. Peter Gašo, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0C305metódy analýzy materiálov
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITS001telovýchovné sústredenie
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITS002telovýchovné sústredenie
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITS003telovýchovné sústredenie
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITS004telovýchovné sústredenie
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITV001telesná výchova
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITV002telesná výchova
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITV003telesná výchova
Mgr. Dušan Gibacvičenia, cvičenia3ITV004telesná výchova
Ing. Matej Goraus, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C101polovodiče a polovodičové štruktúry
Ing. Matej Goraus, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C104fotonika
Ing. Matej Goraus, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0C303fotonické prvky a systémy
Ing. Štefan Hardoň, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0C304optický dizajn a svetelná technika
Ing. Daniel Jandura, PhD.prednášky, cvičenia, lab.cvičenia, prednášky, cvičenia, lab.cvičenia3I00103nanotechnológie
Ing. Daniel Jandura, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
Ing. Daniel Jandura, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C401diplomový projekt z fotoniky II
Mgr. Marián Janek, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I0C405vyššie programovacie jazyky pre fotoniku
Mgr. Júlia Jellúšová, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C209Odborný anglický jazyk pre F1
Mgr. Júlia Jellúšová, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C309Odborný anglický jazyk pre F2
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I00205optické senzory
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0C201vláknová optika
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.prednášky, cvičenia, prednášky, cvičenia3I0C206optické komunikačné systémy
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C401diplomový projekt z fotoniky II
doc. Ing. Daniel Káčik, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0C406merania vo vláknovej a integrovanej optike
prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I00304fyzikálna akustika
prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.prednášky, prednášky3I0C304optický dizajn a svetelná technika
prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.prednášky, prednášky3I0C305metódy analýzy materiálov
prof. RNDr. Jozef Kúdelčík, PhD.prednášky, prednášky3I0C405vyššie programovacie jazyky pre fotoniku
Mgr. Albert Kulla, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C209Odborný anglický jazyk pre F1
Mgr. Albert Kulla, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C309Odborný anglický jazyk pre F2
PhDr. Petra Laktišová, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C209Odborný anglický jazyk pre F1
PhDr. Petra Laktišová, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C309Odborný anglický jazyk pre F2
Mgr. Ivana Lettrichová, PhD.prednášky, prednášky3I0C104fotonika
Mgr. Ivana Lettrichová, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
Mgr. Ivana Lettrichová, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C401diplomový projekt z fotoniky II
Mgr. Ivana Lettrichová, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C404optika blízkeho poľa a plasmonika
Ing. Petra Maniaková, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C101polovodiče a polovodičové štruktúry
Ing. Petra Maniaková, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C106optické diagnostické metódy
Ing. Petra Maniaková, PhD.cvičenia, cvičenia3I0C404optika blízkeho poľa a plasmonika
prof. Mgr. Ivan Martinček, PhD.prednášky, prednášky3I0C201vláknová optika
doc. RNDr. Ivan Melo, PhD.prednášky, cvičenia, prednášky, cvičenia3I0C107štatistické metódy vo fyzike a v technike
doc. RNDr. Ivan Melo, PhD.prednášky, cvičenia, prednášky, cvičenia3I0C207fyzika urýchľovačov
prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.prednášky, cvičenia, prednášky, cvičenia3I0C101polovodiče a polovodičové štruktúry
prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.prednášky, prednášky3I0C106optické diagnostické metódy
prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD.prednášky, prednášky3I0C404optika blízkeho poľa a plasmonika
Mgr. Daniela Sršníková, Ph.D.cvičenia, cvičenia3I0C209Odborný anglický jazyk pre F1
Mgr. Daniela Sršníková, Ph.D.cvičenia, cvičenia3I0C309Odborný anglický jazyk pre F2
Ing. Maroš Šmondrk, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0D103lekárska elektronika 1
Ing. Maroš Šmondrk, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0D203lekárska elektronika 2
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.prednášky, cvičenia, lab.cvičenia, prednášky, cvičenia, lab.cvičenia3I00303lasery a laserové systémy
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.prednášky, lab.cvičenia, prednášky, lab.cvičenia3I00402biofotonika
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C301diplomový projekt z fotoniky I
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.prednášky, cvičenia, lab.cvičenia, prednášky, cvičenia, lab.cvičenia3I0C307fotovoltika
doc. Ing. Ľuboš Šušlik, PhD.cvičenia, lab.cvičenia, cvičenia, lab.cvičenia3I0C401diplomový projekt z fotoniky II
doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.prednášky, cvičenia, lab.cvičenia, prednášky, cvičenia, lab.cvičenia3I00106zdroje a detektory žiarenia
doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.prednášky, cvičenia, prednášky, cvičenia3I00206integrovaná optika a optoelektronika
doc. Ing. Norbert Tarjányi, PhD.lab.cvičenia, lab.cvičenia3I0C406merania vo vláknovej a integrovanej optike
e - f Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam
g Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu

Bc. Daniel Mrena

E-mail: mrena1@stud.uniza.sk

h Študijný poradca študijného programu

Meno a priezvisko: RNDr. Jana Ďurišová, PhD.

Mail: jana.durisova@feit.uniza.sk 

Tel: 041/513 2312

 

Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo 

 

 

i Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne)

Meno a priezvisko: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. 

Oblasť zodpovedností /Kompetencie: prodekan pre vzdelávanie 

tel.: +421 41 513 2119 

e-mail: mariana.benova@feit.uniza.sk 

 

Meno a priezvisko: Bc.Viera Beláková a Bc. Emília Pekarová 

Oblasť zodpovedností /Kompetencie: Referát pre vzdelávanie, študijná agenda. 

tel.: +421 41 513 2064, 2063 

e-mail: studref@feit.uniza.sk 

Ubytovacie zariadenia UNIZA - link

Ubytovací referát Veľký Diel

Mgr. Gabriela Vániová, gabriela.vaniova@uniza.sk , +421 41 513 1471

 

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská)

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline.

 

Materiálne a technické zabezpečenie vychádza z dlhodobého smerovania katedra a je postačujúce potreby štúdia fotoniky. Študijný program Fotonika je z pohľadu materiálneho a technického hlavne zabezpečený členmi a infraštruktúrou Katedry fyziky. Tu sa rozvíjajú dlhoročné výskumné úlohy v oblasti fotoniky s čím súvisí aj rozvinutá infraštruktúra z pohľadu technologického a materiálneho vybavenia. Katedra pre účely zavedenia študijného programu Fotonika poskytne technologické a diagnostické laboratóriá hlavne pre individuálne formy štúdia v záverečnom ročníku. Momentálne disponujeme Laboratóriom laserových technológií, Laboratóriom optiky, Laboratóriom akustiky, Laboratóriom čiastkových výbojov, Laboratóriom mikroskopie. Tieto laboratóriá sú vybavené najmodernejšími technológiami a diagnostikami pre Fotoniku.

 

Súčasťou laboratórií je unikátna interferenčná litografia umožňujúca prípravu planárnych fotonických štruktúr s periódou až 275 nm a rôznou symetriou, litografia v blízkom poli na prípravu planárnych fotonických štruktúr s rôznym neperiodickým predefinovaným tvarom s rozlíšením až 300 nm, litografia priameho popisovania laserovým lúčom. V laboratóriách je unikátny mikroskop blízkeho poľa s rozlíšením 300 nm pre charakterizáciu extrémne malých optických polí. Okrem týchto techník je všade štandardné vybavenie optickými mikroskopmi aj s CCD kamerou a množstvom optických komponentov cez zrkadlá, deliče, stojany a držiaky, filtre. Všetko je umiestnené na aktívnych optických stoloch. Súčasťou laboratórií sú elektronické prístroje ako DC zdroje napätia, signálne generátory, osciloskopy, multimetre. Z optických prístrojov je tu niekoľko desiatok laserov od jednoduchých laserových modulov až po špičkové plynové lasery s veľkou koherenciou v rozsahu vlnových dĺžok od  ultrafialovej až po infračervenú. Máme niekoľko spektrometrov a monochromátorov pokrývajúcich oblasť od 350 nm do 2100 nm. Pracovisko disponuje atómovým silovým mikroskopom, konfokálnym mikroskopom. Časť vybavenia tvoria vláknové zdroje žiarenia na 1310 a 1550 nm, spektrálny analyzátor Anritsu 600-1600nm. Na pracovisku je viacero mikro- a nanopozičných zariadení riadených elektronicky s rozlíšením 5 nm s pohybom vo viacerých osiach. 

 

Zvláštnu skupinu technológií zastupujú zariadenia v Univerzitnom vedeckom parku umiestnené v Laboratóriu fotoniky. Unikátnou v stredoeurópskom priestore je laserová 3D litografia s rozlíšením 150 nm umožňujúca tvarovanie 3D štruktúr v polyméroch. Okrem toho je súčasťou laboratória elektrónový mikroskop aj s iónovým lúčom pre opracovanie materiálov a elektrónovou litografiou. Tiež sú tam moderné meracie optické spektrometre a detektory.

Súčasťou materiálneho vybavenia sú aj štandardné výučbové laboratóriá so zameraním na základnú optiku a nové laboratóriá, ktoré boli zriadené v rámci projektu pre zriadenie študijného programu Fotonika, kde sú štandardné prístroje a zariadenia na demonštráciu optických a fotonických úloh pre študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Laboratóriá sú vybavené zdrojmi optických a elektrických signálov, detektormi, optickými vláknami, súpravami pre lámanie vlákien, osciloskopmi a drobným elektronickým a optickým materiálom.

Okrem Katedry fyziky sa na naplnení študijného programu podieľajú Katedra telekomunikácií a multimédií, Katedra mechatroniky a elektroniky a Inštitút Aurela Stodolu v Liptovskom Mikuláši. Tieto pracoviská ponúkajú na vzdelávanie profesionálne vybavené laboratóriá so systémami na spracovanie obrazu, Ramanovým spektrometrom, Elipsometrom a zariadenia pre analýzu sietí a optických vlákien.

 

Z celkového počtu 58 celouniverzitných učební je 13 prednáškových s kapacitou od 100 do 250 miest, 26 učební s kapacitou od 40 do 90 miest. 52 učební je kompletne vybavená počítačovou a didaktickou technikou (dataprojektormi, vizualizérmi...) a pripojením na počítačovú sieť. Celouniverzitné učebne sú evidované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Technické vybavenie týchto učební je uvedené formou virtuálnych prehliadok na: https://www.uniza.sk/index.php/verejnost/uniza-v-obrazoch/virtualna-prehliadka Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov.

 

 

FEIT má tiež spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na:

http://priestory.uniza.sk/feit/index.html

 

Vedecké laboratóriá:

Sem patria technologické a diagnostické laboratóriá hlavne pre individuálne formy štúdia v záverečnom ročníku. Momentálne disponujeme

Laboratóriom laserových technológií (BB406),

Laboratóriom optiky (BB 421),

Laboratóriom akustiky (BB 422),

Laboratóriom čiastkových výbojov (BB 422),

Laboratóriom mikroskopie (BB 426)

Laboratórium fotoniky (Univerzitný vedecký park)

Laboratórium materiálov (AB 109)

Tieto laboratóriá sú vybavené najmodernejšími technológiami a diagnostikami pre elektrooptiku. Jedná sa o priestranné laboratóriá v priestoroch Katedry fyziky. Kapacita je pre menšie skupiny študentov (do 10).

 

Laboratóriá pre laboratórne cvičenia

Pre zabezpečenie laboratórnych cvičení budú súčasťou aj laboratóriá, ktoré sa dlhodobo budované, kde sú štandardné aj najnovšie prístroje a zariadenia na demonštráciu optických a fotonických  úloh pre študentov tak inžinierskeho ako i bakalárskeho štúdia . Jedno z týchto laboratórií je umiestnené v prízemných priestoroch  a druhé v nových priestoroch katedry. Laboratóriá sú štandardne vybavené samostatnými pracoviskami s vybudovanými úlohami, dataprojektorom a ostatnými didaktickými pomôckami. Tiež sa plánuje čiastočné využitie existujúcich laboratórií fyziky (AB 104, AB 105, AB 107, AB 110, BJ 002), ktoré používa katedra na zabezpečenie výučby fyziky pre bakalárske študijné programy študentov Žilinskej univerzity. Tieto sú vybavené samostatnými pracoviskami a vlastnými elektrickými rozvodmi pre každé pracovisko. Tiež má každé pracovisko k dispozícii vlastný počítač. Kapacita týchto priestorov je od 12 do 20 ľudí.

 

Laboratóriá pre seminárne a výpočtové cvičenia.

Pre seminárne cvičenia a výpočtové simulačné cvičenia je k dispozícii výpočtové laboratórium (AB 112) s 8 počítačmi. Okrem týchto pre účely seminárnych cvičení sú k dispozícii uvedené spoločné seminárne priestory univerzity s množstvom seminárnych učební.

b Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 218 o zhromažďovaní informácií. (Link: smernica-UNIZA-c-218.pdf) 

 Základným informačným systémom podporujúcim proces vzdelávania a výučby na Žilinskej univerzite v Žiline (ŽU) je Akademický Informačný a Vzdelávací Systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu, pričom univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. 

V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý  životný cyklus študenta študijného programu, od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity  a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania. V rámci každého študijného programu slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z.z., na podporu tvorby rozvrhu atď. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68  ods. 1 písm. c).  

 

AIVS tvoria viaceré podsystémy:  

  1. a) Podsystém „Prijímacie konanie“ – umožňuje spracovanie prihlášky (elektronickej i klasickej), výsledkov a ich vyhodnotenia, komunikáciu s uchádzačom (pozvánky, oznamy a vyjadrenia), spracovanie štatistík pre Ministerstvo školstva.

 

  1. b) Podsystém „Vzdelávanie“ – ktorý tvoria moduly:

- register študentov, 

- administrácia štúdia (študijné programy, študijné plány, informačné listy predmetov), 

- zápisy na štúdium, 

- spracovanie rozvrhu výučby  a správa zdrojov (učebne, technické vybavenie), 

- administrácia skúšok (vyhlasovanie termínov skúšok, prihlasovanie na skúšky), 

- priebeh štúdia - evidencia študijných výsledkov, priebežné hodnotenie študijných výsledkov (Interná smernica č.100 Pravidlá priebežného hodnotenia kvality poskytovaného vzdelávania na  Žilinskej univerzite v Žiline), 

- študijné pobyty (mobility) - údaje sú súčasťou registra študentov a sú exportované do centrálneho registra študentov  

 

  1. c) Podsystém „Záver štúdia“ – tvoria ho moduly „záverečné práce“ a „štátne skúšky“. 

Modul „záverečné práce“ je zameraný na podporu činností:  

- zadanie tém záverečných prác katedrou, resp. vyučujúcim, 

- výber témy záverečnej práce študentom, 

- schválenie a potvrdene  témy a študenta katedrou, 

- export základných údajov z AIVS do lokálneho úložiska informačného systému záverečných prác - EZAP (interná smernica č.103 o záverečných prácach), 

- odovzdanie hotovej práce  do  EZAP na ŽU, 

- import údajov o stave práce a protokole zhody z EZAP. 

Modul „štátne skúšky“ umožňuje: 

- zostavenie  štátnicových  komisií katedrou, 

- definovanie štátnicových predmetov, 

- zápis štátnicových predmetov - končiaci študenti, 

- rozdelenie študentov podľa dní a komisií, 

- zápis výsledkov skúšok za jednotlivé štátnicové predmety, zápis hodnotenia záverečnej práce, on-line tlač Zápisu o štátnej skúške (podpíše štátnicová komisia), 

- tlač  diplomu - vykonávaná  na študijných oddeleniach. 

Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZAP a následné kroky platí interná smernica ŽU č. 87.  

 

Aplikácia „UniApps“  umožňuje pristupovať k údajom a službám  AIVS z mobilných zariadnení  s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania  mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje  prístup k informáciám pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality: 

- rozvrh, 

- profil používateľa, 

- termíny skúšok, 

- prihlasovanie na skúšky, 

- výsledky skúšok. 

 

E-vzdelávanie (e-learning): 

Na univerzite je e-Vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je  založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým Vzdelávacím a Informačným Systémom (AIVS). E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. 

 

Študijný program je významne podporovaný aj vlastným informačným systémom v podobe katedrových internetových stránok, na ktorých nájdu študenti všetky potrebné informácie potrebné ku štúdiu. Tieto stránky umožňujú elektronické prihlasovanie sa na semestrálne práce, bakalárske ako aj diplomové práce. Architektúra internetových stránok umožňuje všetkým pedagógom zabezpečujúcim vzdelávanie študijného programu poskytovať študentom relevantné informácie formou zverejnenia na internetovej stránke každého predmetu individuálne. Informačný systém jednotlivých predmetov umožňuje sprístupnenie zadaní semestrálnych alebo ročníkových prác, prednášok, požiadaviek pre úspešné absolvovanie predmetu ako aj okruhy otázok ku skúške.   

c Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie

Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na FEIT UNIZA tvorí e-vzdelávanie, ktorého výučobá časť je postavené na báze LMS Moodle . Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005.

Pre potreby online prednášok a cvičení sa používa najmä MS Teams, sú k dispozícii návody univerzitného Centra informačných a komunikačných technológií: Microsoft Teams – informácie a Vzdelávacie tímy.

 

d Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie

Kvant s.r.o.

Sylex s.r.o.

ON Semiconductor Czech Republic, s. r. o.

Varroc Lighting Systems, s.r.o.

SEC Technologies s.r.o.

 

Charakteristika participácie: spolupráca vo vedecko-výskumnej činnosti, participácia pri vzdelávaní – odborné prednášky, možnosti odbornej praxe a stáží, témy záverečných prác pre študentov, spoločná vývojová činnosť na projektoch a študentských projektoch. 

e Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia

Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a?spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a?19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf ) 

 

Na úrovni fakulty existujú ďalšie možnosti, ako sú ( v prípade priaznivej epidemickej situácie) Ples FEIT,  športový deň FEIT, vianočný punč s dekanom, a pod. V rámci študijného programu Fotonika sa každoročne organizuje pre všetkých študentov Fotoniky Deň fotoniky s prednáškami a ukážkami z modernej fotoniky a optiky za účasti absolventov a priemyslu a?rôzne ďalšie akcie v?súvislosti s?aktuálnou situáciou. 

f Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a?zamestnancov Žilinskej univerzity v?Žiline v?zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) 

Erasmus+ študijný pobyt alebo stáž sú už samozrejmou súčasťou štúdia na UNIZA. Prioritou vedenia UNIZA je vyslať každého študenta na Erasmus+ mobilitu, aspoň raz počas jeho VŠ štúdia.

Súčasní aj budúci študenti FEIT majú možnosť absolvovať štúdium na približne 70 vysokoškolských inštitúciách, s ktorými fakulta uzavrela zmluvu o spolupráci a taktiež absolvovať praktickú stáž v podnikoch a spoločnostiach v rámci krajín programu.

Na úrovni fakulty sú podrobné informácie pre študentov uvedené na webovej stránke: 

https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ 

kontaktná osoba: Mgr. Silvia Pirníková, silvia.pirnikova@uniza.sk 

 

Na úrovni študijného programu Fotonika je koordináror: 

kontaktná osoba: doc. Ing. Daniel Káčik, Phd. daniel.kacik@feit.uniza.sk 

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium

Základnou podmienkou prijatia na inžinierske štúdium (študijný program druhého stupňa) na FEIT UNIZA je získanie vysokoškolského vzdelania prvého stupňa (Zákon o vysokých školách č.131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov).

V prípade zahraničného uchádzača alebo študenta, ktorý ukončil štúdium v zahraničí, predložiť k prihláške na vysokoškolské štúdium najneskôr k zápisu na štúdium, rozhodnutie o uznaní dokladu o absolvovaní vysokoškolského vzdelania prvého stupňa príslušnou inštitúciou v SR, resp. požiada UNIZA o uznanie dokladu o vzdelaní.

Na štúdium budú prijímaní uchádzači bez prijímacích skúšok, ak dosiahli na základe výsledkov predchádzajúceho vysokoškolského vzdelania prvého stupňa v rovnakom študijnom odbore hodnotu váženého študijného priemeru maximálne 2,50 vrátane. V prípade, že uchádzač dodal všetky požadované prílohy k prihláške na štúdium, prijímacie konanie prebieha bez osobnej účasti uchádzačov.

Všetci uchádzači o štúdium, ktorí nespĺňajú podmienku pre prijatie na štúdium bez prijímacej skúšky, t.j. uchádzači o štúdium, ktorí dosiahli na základe výsledkov predchádzajúceho vysokoškolského vzdelania prvého stupňa v rovnakom študijnom odbore hodnotu váženého študijného priemeru väčšiu než 2,50, resp. nie sú absolventmi rovnakého študijného odboru, absolvujú prijímaciu skúšku. Prijímacia skúška pozostáva z testu z okruhov pre štátne skúšky bakalárskeho štúdia na FEIT UNIZA. Študijné materiály a detailnejšie informácie k prijímacej skúške sú dostupné na webovej stránke fakulty Prijímacie konanie pre inžinierske štúdium

b Postupy prijímania na štúdium

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA.

Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, vrátane Fotonika, sú dostupné na:

https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_Ing.pdf

Záujemcom o štúdium poslúži aj Informačný leták o možnosti štúdia na FEIT UNIZA.

FEIT-ING-2022-2023-2.pdf (uniza.sk)

c Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie

Výberové konanie sa uskutočňovalo na základe dosiahnutých výsledkov štúdia. V poslednom roku sa robili štandardné prijímačky v zmysle smernice o prijímačkách na inžinierske študijné programy.  

Počet uchádzačov prvého ročníka za obdobie posledných 6 rokov  

Rok štúdia 

AR16/17 

AR17/18 

AR18/19 

AR19/20 

AR20/21 

AR21/22 

I.ročník 

6

7

7

4

3

2

 

Z toho skutočný počet zapísaných študentov do 1. ročníka k 31.10. príslušného akademického roku za obdobie posledných 6 rokov  

Rok štúdia 

AR16/17 

AR17/18 

AR18/19 

AR19/20 

AR20/21 

AR21/22 

I.ročník 

5

5

4

4

3

2

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu

Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov.

Nevyhnutnou súčasťou definovaných procesov vnútorného systému riadenia kvality na UNIZA sú postupy zberu, analýzy a využívania relevantných informácií na efektívne riadenie študijných programov. Uveďte spôsoby získavania spätnej väzby od študentov, kľúčové mapované oblasti, periodicitu monitorovania, spôsob vyhodnotenia a analýzy zistení, spôsob aplikácie zistení do vzdelávania i všetkých oblastí, ktoré ho ovplyvňujú, zodpovednosti za aplikáciu zistení v praxi s následným monitoringom efektivity prijatých opatrení ako aj miesto a spôsob zverejnenia výsledkov (kľúčových zistení) z vyhodnocovania spätnej väzby získanej od študentov.

b Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu

Výsledky analýz a ich sprístupňovanie:

  1. Univerzita systematicky zhromažďuje a vyhodnocuje informácie získané:
  2. z vyhodnotenia plnenia ukazovateľov v určených termínoch,
  3. z vyhodnotenia dát z dátového skladu, z ktorého s podporou analytických aplikácií sa poskytujú informácie pre manažérske rozhodovanie a pre operatívne riadenie na základe trendov vývoja dôležitých ukazovateľov v špecifikovaných obdobiach,
  4. zo spätnej väzby od zainteresovaných strán o štatistikách súvisiacich s hodnotením dosiahnutých výsledkov,
  5. zo spätnej väzby od zainteresovaných strán z vyhodnotených dotazníkov ku kvalite výučby jednotlivých predmetov.
  6. Výsledky z hodnotenia sú zverejnené pre vedenie fakulty alebo súčasti, ktorá zabezpečuje príslušný študijný program. Po ich zverejnení sú podkladom pri hodnotení priebehu vzdelávania a tvorivej činnosti, foriem a spôsobu riešenia námetov a podnetov vyplývajúcich z hodnotiaceho procesu.

Vedenie KF od roku 2018 organizuje pravidelne, spravidla raz ročne, stretnutia so študentmi každého ročníka študijného programu elektroptika v?bakalárskom a fotonika v inžinierskom stupni štúdia s názvom „Deň fotoniky“. Jedná sa platformu voľných rozhovorov so študentami s cieľom získať adresnú spätnú väzbu na študijné plány, jednotlivé absolvované predmety, vyučujúcich týchto predmetov a ďalšie postrehy súvisiace s organizáciou štúdia a?ďalšími aktivitami. Zo strany vedenia katedry je zabezpečené zachovanie anonymity prezentovaných názorov, postrehov, odporúčaní, kritických vyjadrení a pod. Študenti veľmi vítajú tento otvorený formát diskusií a ochotne sa na nich zúčastňujú.

Osobitne sme venovali prieskumu na reformy laboratórnych cvičení, ktoré majú kľúčovú úlohu pri demonštrovaní významu merania vo fyzike. Podstata reformy spočívala v tom, že všetci študenti v rámci jednej hodiny merajú rovnakú úlohu a nie každá skupina inú. S cieľom zhodnotiť reformu a jej vplyv na kvalitu vyučovacieho procesu bol zriadený online dotazník. Počas zimných semestrov 2018/2019 a 2019/2020.

Vyhodnotenie jednotlivých otázok dotazníka a komentáre študentov potvrdili, že v novom systéme študenti získali viac času na pochopenie fyzikálnej podstaty javov, viac času na diskusiu a analýzu údajov na hodine. Zo spätných väzieb od študentov vyplynuli nasledujúce odporúčania/závery:

  1. Mohli by sme mať aspoň dve hodiny za sebou každé dva týždne. Jedna hodina týždenne nevyhovujúca.
  2. Rôzne požiadavky rôznych.

 

c Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu

Dotazník absolventov je možné interaktívne vyplniť. Jeho vyhodnotenie sa robí pravidelne a je dostupné na stránke fakulty v záložke Vnútorný systém kvality FEIT. Povzbudivé pre fakultu je, že v prieskumoch sa nevyskytli odpovede, že by boli nespokojní s poskytnutým vzdelaním.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne)
Názov predpisu / Link

S 106_2012 Štatút UNIZA v znení Dodatkov 1 až 5 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/17012019_S-106-2012-Statut-UNIZA-v-zneni-Dodatkov1-az-5.pdf 

S 110_2013 Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA v zn. Dodatkov 1 až 3 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/10122020_S-110-2013-Studijny-poriadok-PhD-v-zneni-D1-a-D3.pdf 

S 132_2015 o slobodnom prístupe k informáciám 

http://uniza.sk/document/Zasady_SI_ZU_VI-2015.pdf 

S 149_2016 Organizačný poriadok v znení Dodatkov č. 1 až 17 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-149-2016-Organizacny-poriadok-UNIZA-D1-az-D16-07062021.pdf 

S 152_2017 Zásady edičnej činnosti UNIZA v znení Dodatku č. 1 

SM152-zasady-edicnej-cinnosti-31032020.pdf (uniza.sk) 

S 159_2017 Pracovný poriadok 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/S-159_2017-Pracovn-poriadok_03112017.pdf 

S 163_2018 Ubytovací poriadok ubytovacích zariadení UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/ubytovanie/27082018_Ubytovaci-poriadok-od-01092018.pdf 

S 167_2018 Rokovací poriadok disciplinár. komisií UNIZA v znení Dodat_č_1 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/09072021_S-167-2018-Rokovaci-poriadok-disciplinarnych-komisii-UNIZA.pdf 

S 180_2019 Grantový systém Žilinskej univerzity v Žiline v znení D1 až D2 

04082021_S-180-2021-Grantovy-system-Zilinskej-univerzity-v-Ziline-v-zneni-Dodatku-c-2-26072021.pdf (uniza.sk) 

S 200_2021 Zásady výberového konania 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/02092021_S-200-2021-Zasady-vyberoveho-konania.pdf 

S 202_2021 Kritériá na obsadz_funkcií profesorov a docentov a zásady obsadz_funkcií hosť_profesorov 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-202.pdf 

S 207_2021 Etický kódex UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf 

S 208_2021 Pravidlá pre získavanie_zosúlaď_úprava a zruš_práv na habilitačné a inauguračné konanie 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-208.pdf 

S 210_2021 Štatút Akreditačnej rady UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-210.pdf 

S 211_2021 Postup získavania vedecko-pedagog_titulov a umelecko-pedag_titulov 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-211.pdf 

S 213_2021 Politiky na zabezpečovanie kvality na UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-213.pdf 

S 214_2021 Štruktúry vnútorného systému kvality 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-214.pdf 

S 216_2021 Zabezpečenie kvality doktorandského štúdia na UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-216.pdf 

S 220_2021 Hodnotenie tvorivej činnosti zamestnancov vo vzťahu k zabezpečov_kvality vzdelávania na UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-220.pdf 

S 221_2021 Spolupráca UNIZA s externými partnermi z praxe 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-221.pdf 

S 222_2021 Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UNIZA 

https://www.uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-222.pdf 

Internetové stránky UNIZA 

www.uniza.sk 

Vnútorný systém riadenia kvality UNIZA 

https://www.uniza.sk/index.php/univerzita/vseobecne-informacie/vnutorny-system-kvality 

S 106_2012 Štatút UNIZA v znení Dodatkov 1 až 5 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/17012019_S-106-2012-Statut-UNIZA-v-zneni-Dodatkov1-az-5.pdf 

S 110_2013 Študijný poriadok pre 3. stupeň VŠ štúdia na UNIZA v zn. Dodatkov 1 až 3 

https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/10122020_S-110-2013-Studijny-poriadok-PhD-v-zneni-D1-a-D3.pdf