Názov fakulty: | Fakulta riadenia a informatiky |
Názov študijného programu: | informačný manažment |
Stupeň štúdia: | 2. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Milan Kubina, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | informačný manažment | Číslo podľa registra ŠP |
103460 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 2 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
767 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | ekonómia a manažment | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
6213T00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
0413 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | inžiniersky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Inžinier; Ing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | externá | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 20 2.ročník: 20 3.ročník: 20 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Profil absolventaAbsolvent študijného programu informačný manažment v 2. stupni štúdia má komplexné poznatky z vybraných oblastí ekonomiky, manažmentu, marketingu a informačných technológií, vie ich aplikovať v praxi a je pripravený na štúdium 3. stupňa vysokoškolského vzdelávania. Je odborne spôsobilý holisticky identifikovať, analyzovať a vyhodnotiť existujúce problémy a procesy v organizácii a na trhu, na ktorom organizácia pôsobí. Vie metodologicky správne analyzovať situáciu a prostredie a s nadobudnutými informáciami vie pracovať v rámci strategického, taktického ale aj operatívneho manažmentu a marketingu. Vie identifikovať možné hrozby a riziká v organizácii a nachádzať vhodné riešenia. Dokáže sa orientovať v jednotlivých manažérskych, ekonomických a marketingových podnikových procesoch, dokáže vyhodnocovať a predikovať situácie v internom i externom prostredí organizácie z manažérskeho ako aj ekonomického pohľadu. Disponuje znalosťami v oblasti analýzy, tvorby a implementácie podnikových stratégií, plánov na rôznej úrovni riadenia organizácie. Vie aktívne pracovať s modernými podnikovými IS/IKT pri spracovaní údajov, dokáže pomocou IKT organizovať, plánovať, kontrolovať a viesť komunikáciu v rámci interného aj externého prostredia organizácie. Má poznatky z oblasti manažmentu ľudských zdrojov, ktoré vie aplikovať pri vedení a motivovaní pracovníkov organizácie. Absolvent myslí samostatne a kriticky dokáže sa prispôsobiť aktuálnym trendom a novým globalizačným tendenciám. Vedomosti Absolvent študijného programu informačný manažment po úspešnom absolvovaní štúdia bude:
Zručnosti Absolvent študijného programu informačný manažment po úspešnom absolvovaní štúdia bude vedieť:
Kompetencie: Absolvent študijného programu informačný manažment po úspešnom absolvovaní štúdia dokáže:
Ciele vzdelávania: Absolvent študijného programu informačný manažment na základe získaných vedomostí, osvojených zručností a kompetencií naplní tieto cieľe:
Výstupy vzdelávania: Absolvent študijného programu informačný manažment naplní tieto výstupy vzdelávania, ktoré korešpondujú so stanovenými cieľmi: Výstupy vzdelávania k [CV1]: Výstupy vzdelávania k [CV2]: Výstupy vzdelávania k [CV3]: Výstupy vzdelávania k [CV4]: Výstupy vzdelávania k [CV5]: |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Absolvent študijného programu informačný manažment sa môže uplatniť v povolaniach podľa Sústavy povolaní (sustavapovolani.sk):
Absolvent študijného programu informačný manažment je schopný nájsť plnohodnotné uplatnenie na ekonomických, manažérskych a marketingových pozíciách v organizácii, a to na rôznych stupňoch riadenia a aktívne využívať moderné informačné a kmunikačné technológie pri svojej práci.
Taktiež absolvet študijného programu informačný manažment bude pripravený aj na budúce/formujúce sa profesie na trhu práce, ako napr. „digital transformation officer“. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
Študijný program nepripravuje na povolanie vyžadujúce si stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania. |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Uplatniteľnosť absolventov študijného programu informačný manažment závisí aj od stratégie SR zameranej na rozvoj zamestnanosti v jednotlivých odvetviach národného hospodárstva. Študijný program informačný manažment je navrhnutý tak, že absolvent v zmysle jeho profilácie získa pokročilé teoretické vedomosti, odborné a praktické zručnosti z oblasti ekonomiky, manažmentu, marketingu a manažérskych IS. Možno konštatovať, že absolventi študijného programu sú a budú dlhodobo uplatniteľní na úrovni vrcholového, stredného i operatívneho manažmentu v hospodárskych organizáciách na území SR i v EÚ. Vzhľadom na špecifické zameranie študijného programu a jeho predmetov, ktoré budú súčasťou vyučovacieho procesu, budú mať absolventi perspektívu zastávať rôzne manažérske resp. odborné pozície v organizáciách prioritne spojených s aktívnim využívaním resp. navrhovaním a implementovaním nových IT služieb. Absolventi budú schopní reagovať na meniace sa potreby organizácií resp. trhu. Dôležitým rozmerom je i uplatniteľnosť v rámci celoeurópskeho priestoru, nakoľko absolventi budú ovládať minimálne jeden svetový jazyk na odbornej úrovni, ktorý je súčasťou učebných plánov. Študijný program informačný manažment je zameraný na výchovu inžinierov – špecialistov so znalosťami komplexného systémového manažérskeho prístupu v reálnych riadiacich činnostiach, a to s využitím informačných a komunikačných technológií. Teoretické znalosti, praktické zručnosti a kompetencie absolventa integrujú oblasť manažmentu, marketingového riadenia, ekonómie s modernými informačnými a komunikačnými technológiami. Absolvent je schopný tvorivým spôsobom využívať a rozvíjať dostupné systémy organizácie, postupy riadenia ekonomických, manažérskych a marketingových procesov organizácie, ako aj riadiť rozvoj IT služieb v organizácii. Absolvent sa uplatní v riadiacich procesoch podniku, môže zastávať dôležité manažérske funkcie, kde dokáže uplatniť znalosti systémového prístupu a aplikovať moderné informačné a komunikačné technológie v rozhodovacích procesoch. Absolventi druhého stupňa sú pripravení aj na štúdium študijných programov tretieho stupňa vysokoškolského vzdelávania. Veľký počet absolventov nachádza uplatnenie v rôznych organizácich naprieč celým hospodárstvom, kde uplatňujú získané vedomosti a zručnosti napr. Globesy, Goodrequest, Asseco, CEIT, Siemens, KROS atď., ako aj v konzultačných spoločnostiach napr. Deloitte, ACCENTURE, Ernest Young a taktiež v spoločnostiach podnikajúcich v rôznych odvetviach ako napríklad KIA, Schaeffler, RedBull, ale aj v školstve a výskume atď. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Ing. Juraj Jaroš; vedúci výroby, A.S.A. Slovensko, spol. s r.o. Ing. Tatiana Krkošková (Teslíková); Ing. Zuzana Benčeková; ekonóm, DataMars Slovakia, s.r.o. Ing. Samuel Mihál; produktový manažér, Baumit, spol. s r. o. |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Pri posudzovaní študijného programu oslovujeme zástupcov zamestnávateľov, absolventov ako aj aktuálnych študentov. Ich stanoviská boli súčasťou posudzovania kvality spracovania návrhu na internej úrovni UNIZA. Z pohľadu zamestnávateľov ako aj absolventov je kladne hodnotená úroveň teoretických vedomostí a získaných praktických zručností z predmetnej oblasti štúdia. Kvalite študijného program prospieva aj dôraz na analytické a praktické digitálne zručnosti. Užšia spolupráca medzi fakultou a priemyslom má veľký potenciál výrazne posunúť celkovú kvalitatívnu úroveň študijného programu a tým aj uplatniteľnosť absolventov v praxi. Medzi zamestnávateľmi rastie počet spoločností so záujmom podporiť proces prípravy či prostredia vzdelávania študentov, s ktorými vedieme dialóg zlepšujúci spoluprácu pri príprave absolventov. Ako príklad spolupráce spomenieme spoločnosti Globesy, Oriwin, Goodrequest, Siemes, Scheidt&Bachmann atď. O výsledkoch vzdelávania, pripravenosti absolventov študijného programu informačný manažment pre prax, či identifikácii oblastí potrebných zaradiť do vzdelávania vedieme dialóg so zamestnávateľmi ako aj absolventmi cez sociálne médiá, emaily či osobné stretnutia. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | ||||||||||||
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | ||||||||||||
Návrh študijného programu je spracovaný a predložený v súlade s aktuálne platným Vnútorným systémom kvality vysokoškolského vzdelávania. Tento vnútorný proces je doplnený o:
|
|||||||||||||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | ||||||||||||
Trajektórie vzdelávania a profilácie študenta na budúce povolanie nie sú exaktne určené. Na začiatku školského roku garant ŠP a prodekan pre vzdelávanie študentom na stretnutí vysvetlí možnosti profilácie cez povinne voliteľné predmety a je na každom študentovi individuálne, aký balík PV predmetov si zvolí tak, aby dosiahol požadovaný minimálny počet kreditov a dosiahol profiláciu pre svoje budúce povolanie.
|
|||||||||||||
c | Študijný plán programu – príloha 1 | ||||||||||||
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | ||||||||||||
120 | |||||||||||||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | |||||||||||||
Podmienky v priebehu štúdia: Rámec pre stanovenie podmienok na absolvovanie predmetov je stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). Konkrétne podmienky na absolvovanie predmetov počas štúdia sú uvedené v informačných listoch predmetov. Podmienky pre riadne ukončenie štúdia: Rámec pre stanovenie podmienok na ukončenie štúdia je stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). K štátnej skúške, ktorá pozostáva z obhajoby diplomovej práce a širšej odbornej rozpravy k nej a zo skúšky zo štátnicových predmetov sa študent pripúšťa len, ak úspešne absolvuje všetky povinné predmety a predpísaný počet povinne voliteľných predmetov a zároveň získa minimálne 90 kreditov. Pravidlá pre opakovanie štúdia: Rámec pre stanovenie podmienok na opakovanie štúdia je stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). Minimálne počty kreditov pre postup do vyššieho ročníka a opakovaný zápis do rovnakého ročníka sú stanovené Metodickým usmernením č. 3/2016. Pravidlá pre uznávanie predmetov absolvovaných v prechádzajúcom štúdiu sú popísané v metodickom usmernení č. 2/2020. V prípade, ak študent prestúpil na študijný program z inej vysokej školy, pravidlá pre uznávanie predmetov sú popísané v metodickom usmernení č. 3/2020 Pravidlá na predĺženie: Rámec pre stanovenie podmienok na opakovanie štúdia je stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). Minimálne počty kreditov pre postup do vyššieho ročníka a opakovaný zápis do rovnakého ročníka sú stanovené Metodickým usmernením č. 3/2016 |
|||||||||||||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | ||||||||||||
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 30.0, 2 r.: 28.0, 3 r.: 48.0, | ||||||||||||
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | min. 14 ECTS za celé štúdium | ||||||||||||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 0 až 25 | ||||||||||||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | min. 120 ECTS | ||||||||||||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | 20 ECTS | ||||||||||||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | 5 ECTS | ||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | 15 ECTS za Projekt1, Projekt2 a Projekt3 | ||||||||||||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | 0 ECTS | ||||||||||||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | ||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (LINK: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-209-dodatok-1-a-2.pdf). Na úrovni fakulty sú procesy, postupy a štruktúry definované v študijnom programe definované smernicou č. P_FRI_06 Študijný poriadok FRI UNIZA. Celkové výstupy vzdelávania študijného programu predstavujú štátna skúška a záverečná práca. Výstupy vzdelávania na úrovni predmetov a spôsoby ich overovania sú popísané v informačných listoch predmetov, ktoré sú dostupné na webovom sídle vzdelavanie.uniza.sk. Opravné postupy voči hodnoteniu sú popísané v článku 10 smernice č. 209. Študent má právo odmietnuť priebežné hodnotenie a hodnotenie na skúške, okrem hodnotenia FX – nedostatočne. V prípade, ak bol študent na skúške hodnotený známkou „FX – nedostatočne“, môže skúšku opakovať najviac dvakrát (prvý a druhý opravný termín) vrátane komisionálnej skúšky. Študent má právo do jedného pracovného dňa, odkedy bolo zverejnené výsledné hodnotenie v systéme AIVS za daný predmet, požiadať písomne o nápravu, ktorá spočíva vo vysvetlení výsledkov hodnotenia, pričom prípustná je aj elektronická žiadosť prostredníctvom emailu, ktorá však musí byť vyučujúcemu doručená z oficiálnej univerzitnej emailovej adresy študenta. V prípade, že študent neabsolvuje úspešne skúšku ani na prvý opravný termín, skúšku na druhý opravný termín absolvuje za prítomnosti dvoch skúšajúcich, ak to situácia a kapacitné možnosti UNIZA umožňujú. |
|||||||||||||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | ||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (LINK: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-209-dodatok-1-a-2.pdf). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf) Na úrovni fakulty je rámec pre stanovenie podmienok na uznávanie štúdia stanovený študijným poriadkom UNIZA (smernica č. 209) a študijným poriadkom FRI UNIZA (smernica č. P_FRI_06). Pravidlá pre uznávanie predmetov absolvovaných v prechádzajúcom štúdiu sú popísané v metodickom usmernení č. 2/2020. V prípade, ak študent prestúpil na študijný program z inej vysokej školy, pravidlá pre uznávanie predmetov sú popísané v metodickom usmernení č. 3/2020 Študent môže požiadať o uznanie predmetov a kreditov absolvovaných na fakulte, inej fakulte UNIZA alebo inej vysokej školy, resp. v inom študijnom programe najneskôr do 30. septembra príslušného roka. Študent môže požiadať len o uznanie toho predmetu, ktorý absolvoval v predchádzajúcich akademických rokoch, bol hodnotený známkou A až E a získal zaň príslušný počet kreditov, a v prípade, ak od jeho absolvovania neuplynulo viac ako 3 roky. Študent môže požiadať o uznanie predmetu v prípade minimálne 60 % obsahovej zhody s predmetom z aktuálneho študijného programu. V tlačive sa k žiadosti o uznanie absolvovania predmetu vyjadrí vyučujúci predmetu, ktorý vo vyjadrení uvedie svoje odporúčanie absolvovanie predmetu uznať alebo neuznať. Správnosť údajov potvrdzuje dekan fakulty. |
|||||||||||||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | ||||||||||||
Zoznam diplomových prác sa nachádza na portáli https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky/
|
|||||||||||||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | ||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 103 (informácia neskôr) – Záverečné práce Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry interné smernice zverejnené na fakultnej webstránke:
Študent si vyberá tému záverečnej práce do 31.októbra príslušného roku cez elektronický systém https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky/. Téma záverečnej práce je schvaľovaná vedúcim katedry a garantom študijného programu. Na začiatku letného semestra sa študent záväzne prihlasuje na štátnu skúšku, termíny na odovzdanie záverečnej práce sú definované akademickým kalendárom. Postupy k priebehu štátnych skúšok sú definované metodickými usmerneniami, napr. metodické usmernenie č. 1/2020 alebo č.1/2021 |
|||||||||||||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | |||||||||||||
V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú procesy popísané na fakultnej stránke v časti „Zahraničné mobility“ – základné pravidlá UNIZA, fakultné pravidlá.
|
|||||||||||||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | |||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (Link: 02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Na úrovni fakulty je definovaný Disciplinárny poriadok pre študentov. Posudzovanie disciplinárnych priestupkov je v kompetencii disciplinárnej komisie, ktorá sa riadi Rokovacím poriadkom disciplinárnej komisie. Disciplinárny priestupok je zavinené porušenie právnych predpisov alebo vnútorných predpisov Žilinskej univerzity v Žiline (ďalej len „univerzita“) alebo fakulty, alebo verejného poriadku. Osoba zodpovedná za disciplinárny priestupok (ďalej len „zodpovedná osoba“) je študent, ktorý sa dopustil porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov, vnútorných predpisov fakulty alebo narušenia verejného poriadku, ak dosiahli intenzitu disciplinárneho priestupku v zmysle §3 disciplinárneho poriadku fakulty. Ak k disciplinárnemu priestupku došlo spoločným konaním dvoch alebo viacerých študentov fakulty, zodpovedá každý z nich tak, ako keby sa disciplinárneho priestupku dopustil každý sám. Podnet na začatie disciplinárneho konania môže podať ktorýkoľvek zamestnanec fakulty, študent fakulty alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa dozvedela o konaní študenta fakulty, ktoré by mohlo mať znaky disciplinárneho priestupku, a to podaním dekanovi fakulty. Disciplinárne konanie pred disciplinárnou komisiou fakulty je ústne za prítomnosti zodpovednej osoby; ak sa zodpovedná osoba nedostaví bez riadneho ospravedlnenia, môže sa disciplinárne konanie uskutočniť aj bez jej prítomnosti. Priebeh disciplinárneho konania ďalej upravuje Rokovací poriadok disciplinárnej komisie pre študentov. |
|||||||||||||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | |||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (LINK: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-209-dodatok-1-a-2.pdf). Na úrovni fakulty sú postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami definované v študijnom poriadku. Ak uchádzačovi so špecifickými potrebami vznikla povinnosť vykonať prijímaciu skúšku, na základe jeho žiadosti a po vyhodnotení jeho špecifických potrieb sa určí forma prijímacej skúšky a spôsob jej vykonania s prihliadnutím na jeho špecifické potreby. Študent so špecifickými potrebami pred začatím výučby v príslušnom akademickom roku predkladá fakultnému koordinátorovi pre študentov so špecifickými potrebami relevantné doklady. Relevantnými dokladmi sú: a) lekárske osvedčenie nie staršie ako 3 mesiace o vývoji choroby alebo zdravotného postihnutia, b) vyjadrenie psychológa, logopéda alebo špeciálneho pedagóga nie staršie ako 3 mesiace. Študent, ktorý súhlasí s vyhodnotením svojich špecifických potrieb, má podľa rozsahu a druhu špecifickej potreby nárok na podporné služby v zmysle §100 ods. 4 zákona. Poslaním koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami je organizačná, koordinačná, informačná a manažérska činnosť zameraná na vytváranie prístupného akademického prostredia, objektívne vyhodnocovanie špecifických potrieb študentov a vytváranie zodpovedajúcich podmienok pre študentov so špecifickými potrebami bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. |
|||||||||||||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | |||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (LINK: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-209-dodatok-1-a-2.pdf). Na úrovni fakulty sa postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta riadia študijným poriadkom FRI UNIZA. |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Akademický kalendár FRI je dostupny na jej web portáli: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/akademicky-kalendar |
|
Aktuálny rozvrh | |
Aktuálny rozvrh je dostupny na web stránke IS vzdelávanie: |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Milan Kubina , prof. Ing., PhD. Funkcia: vedúci katedry manažérskych teórií kontakt (mail, tel.): milan.kubina@uniza.sk; 041/513 4463 |
||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
Externé štúdium: |
||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
Doc. Ing. Viliam Lendel, PhD., prodekan pre vzdelávanie – viliam.lendel@fri.uniza.sk, tel. 041/513 4053 Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo, online diskusné fórum – Na kus reči s prodekanom Rozvrh konzultácií: pondelok od 14:00 h do 17:00 h |
||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||
Študijný referát Mgr. Mária Sičová Koordinátorka pre prácu so študentmi so špecifickými potrebami Fakultná referentka Erasmus+ Informačné centrum FRI |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-217-dodatok-1.pdf). Univerzita disponuje týmito celouniverzitnými učebňami:
Na zabezpečenie výučby má fakulta k dispozícii päť celofakultných počítačových učební vybavených vždy 20 – 24 počítačmi na báze nových viacjadrových procesorov. Všetky počítače sú združené do siete s napojením na internet cez sieť 1 Gbit/s. Okrem káblovej siete je celá fakulta pokrytá bezdrôtovým signálom najnovšími prístupovými bodmi na báze kontrolérov. Výučba sa v učebniach uskutočňuje podľa rozvrhu od 7,00 do 20,00 hod.
Väčšina serverov pracuje ako virtuálne stroje. Všetky servery sú umiestnené v novo zrekonštruovaných klimatizovaných serverovniach. Všetky počítače v učebniach na fakulte sú štandardne vybavené SW balíkom FRI, ktorý obsahuje: OS Windows, balík MS Office, Prehliadače Mozilla a Chrome, Java JDK, Androiid Studion, Arena, AnyLogic, AppInventor, eDane, ESPResSO, Enterprise Architect, GeoServer, Git, Flowgorithm, Greenfoot, IntelliJ Idea, Kros Omega, Matlab, Maxima, MashLab, MS Visual Studio, MYSql, Netbeans, nvidiacuda, SimVascular, Paraview, PHP Storm, Python, Qgis, R-project, Rstudio, SQL developer, Tortoise Git, UML.FRI, Visual prolog, WireShark, Xpress IVE. Okrem celouniverzitných prednáškových a seminárnych učební sú k dispozícii na Fakulte riadenia a informatiky nasledujúce priestory na výučbu (štandardne sú všetky miestnosti vybavené projektorom a wifi pripojením). 3D vizualizácia priestorov fakulty je dostupná na https://www.fri.uniza.sk/fri_panorama/index.html
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-217-dodatok-1.pdf). Základným informačným systémom pre proces vzdelávania a výučby na UNIZA je akademický informačný a vzdelávací systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény aj z internetu. Pokrýva detašované pracoviská univerzity. Univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta univerzity od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity, a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania, ako aj rozhodovanie na úrovni vedenia fakúlt. Slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z. z., na podporu tvorby rozvrhu, na evidenciu pedagogického zaťaženia učiteľov a pracovísk, poskytovania sociálnych dávok, štipendií a ubytovania. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). E-vzdelávanie (e-learning) – https://vzdelavanie.uniza.sk Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity (UK UNIZA) zabezpečuje komplexné knižnično-informačné činnosti univerzity, jej jednotlivých odborov a študijných predmetov, a to formou získania, odborného spracovania a sprístupňovania odborných monografií, učebníc, skrípt, noriem, vestníkov, legislatívnych dokumentov, periodickej literatúry, štatistických prehľadov a ročeniek, jazykových a odborných slovníkov, encyklopédií, elektronických nosičov informácií, elektronických informačných zdrojov, elektronických kníh. Prístupy do vedeckých a iných databáz FRI IS záverečných prác - https://isdiplomky.fri.uniza.sk/is_diplomky Knižnica Fakulty riadenia a informatiky |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy a postupy pre dištančné vzdelávanie Smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline (https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-209-dodatok-1-a-2.pdf) a zdroje pre zabezpečenie dištančného vzdelávania Smernica č. 217 Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-217-dodatok-1.pdf). Študijný program sa vyučuje len v prezenčnej forme. Pri prezenčnej forme je uprednostňované vkladanie e-materiálov na server systému AIVS pre príslušný predmet, prípadne do zdieľaných adresárov v predmetových tímoch v prostredí Microsoft Teams. V prípade mimoriadnej situácie (napr. COVID-19), ak je nutná realizácia dištančnej formy výučby, je vhodným riešením používanie platforiem Microsoft Teams a Cisco Webex, kde sú realizované triedy pre každý predmet a takýmto spôsobom je realizovaná aj dištančná výučba v online forme. Prednášky sú po prechode na dištančné vzdelávanie realizované online prenosom s možnosťou nahrať prednášku a jej záznam uchovávať minimálne dva týždne. Realizácia cvičení, ktoré sú pri prezenčnej výučbe prevažne praktické, si nutne vyžaduje zmenu spôsobu ich realizácie. A to: 1) seminárne cvičenia teoretické - podobne ako prednášky – prostredníctvom vybranej online platformy, avšak s okamžitým zapojením študentov a ich aktívnym prístupom; 2) laboratórne cvičenia s využitím softvérových prostriedkov - študenti využívajú open source, prípadne existujúce licencie pre UNIZA a majú možnosť programovať úlohy samostatne v domácom prostredí; 3) laboratórne cvičenia experimentálne - experimenty realizujú cez živé prenosy a študenti vypracovávajú elaboráty, prípadne sa niektoré experimenty nahrádzajú simuláciami; 4) laboratórne cvičenia praktické - ide o kombináciu od využívania simulácií, živých experimentov a vzdialených meraní, až po riešenie projektov. K postupom a procesom počas dištančnej výučby a pri prechode na dištančnú výučbu bolo vydané metodické usmernenie č. 2/2021 - METODICKÉ USMERNENIE K HODNOTENIU ŠTUDIJNÝCH VÝSLEDKOV A UZATVÁRANIU ROKU ŠTÚDIA POČAS DIŠTANČNEJ FORMY ŠTÚDIA. Informácie sú priebežne zverejňované na webstránke www.fri.uniza.sk a na stránke www.uniza.sk , kde sa nachádzajú aktuálne informácie (https://www.uniza.sk/index.php/koronavirus-covid-19 ) V roku 2020 bola pripravená a naplánovaná aj koncepia webinárov (Na kus reči s prodekanom pre vzdelávanie – seminár 1, seminár 2), ktoré by pomohli študentom zorientovať sa v danej problematike v čase, kedy je potrebné uskutočniť napríklad výber povinne voliteľných a výberových predmetov, výber projektu inžinierskeho štúdia, vydokladovať prax a podobne. Webináre sú realizované online prostredníctvom platformy Microsoft Teams v tíme združujúcom všetkých študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Prvé dva spomínané webináre sa uskutočnili začiatkom roka 2021 a mali pozitívnu spätnú väzbu od študentov. Webináre sú nahrávané a plne k dispozícii študentom, ktorí majú v čase konania webinára výučbu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spolupráca s praxou a partnermi sa realizuje najmä cez vyžiadané prednášky a projektovú výučbu, kde sa tímovo (študenti + partner) riešia vybrané problémy. Partneri častokrát podporujú materiálne alebo pomocou marketingu aktivity študijného programu informačný manažment. Napríklad sú to tieto vybrané spoločnosti:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č.217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2022/smernica-UNIZA-c-217-dodatok-1.pdf). V priestoroch fakulty sú vytvorené viaceré oddychové zóny – Chill zóna so sedačkami a stolmi s pripojením na internet, oddychová zóna v átriu vybavená kreslami a „tuli“ vakmi, vonkajšia oddychová zóna s možnosťou zapožičania športového náčinia (bedminton, stolný futbal) a altánok s možnosťou grilovania. Fakulta každoročne organizuje veľké množstvo akcií pre študentov aj zamestnancov (Fričkovica, Fri ples, Fri punč, Frifest, ...), kde majú študenti možnosti na kultúrne a spoločenské vyžitie. Akcie sú organizované študentským združením FRI club (https://friclub.fri.uniza.sk). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: https://uniza.sk/images/pdf/kvalita/2021/smernica-UNIZA-c-219.pdf). Na úrovni fakulty sú detailné informácie a pravidlá pre účasť na mobilitách a stážach zverejnené na fakultných webových stránkach: https://www.fri.uniza.sk/stranka/aktualne-informacie-erasmus https://www.fri.uniza.sk/stranka/zakladne-informacie-celouniverzitne-pravidla Na uvedených stránkach sú popísané základné pravidlá, postupy pri prihlasovaní na mobilitu, výber predmetov pre študijný pobyt, tlačivá pre dohodu o mobilite alebo stáži a informácie o grantoch a vyplatení finančnej podpory. Kontaktnými osobami pre mobility a stáže sú: Fakultný koordinátor Erasmus+ Fakultná referentka Erasmus+ |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry schválené Podmienky prijatia a Zásady a pravidlá FRI UNIZA:
Vhodnosť požiadaviek na uchádzačov a spôsobu ich výberu na zabezpečenie toho, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi (§ 57 ods. 1 zákona) Počet prijímaných študentov sa určuje na základe:
Naplnenie určeného počtu študentov sa bude uskutočňovať na fakulte formou:
Prijímacie konanie sa riadi „Zásadami prijímania na štúdium“, ktoré schvaľuje akademický senát fakulty. V týchto zásadách sa špecifikujú podrobnosti spôsobu prijímania z pohľadu príslušných študijných programov a taktiež kritériá na odpustenie prijímacej skúšky:
Podmienky prijatia a forma prijímacieho konania na inžierské štúdium (pre akademický rok 2022/2023)
Prijímacie skúšky Predmetom prijímacej skúšky do 1.ročníka dvojročného inžinierskeho štúdia informačný manažment sú znalosti z predmetu manažment. Tí uchádzači, ktorí úspešne absolvovali predpísané predmety počas bakalárskeho štúdia, môžu písomne požiadať dekana fakulty o odpustenie tejtopodmienky. Písomná žiadosť je súčasťou prihlášky. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty definujú procesy, postupy a štruktúry schválené Podmienky prijatia a Zásady a pravidlá FRI UNIZA: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rok 2020:
Rok 2019:
Rok 2018:
Rok 2017:
Rok 2016:
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov. Pri hodnotení kvality vzdelávacieho procesu je dôležitá spätná väzba najmä od študentov. Zapojenie študentov do tohto procesu je realizované viacerými spôsobmi:
Spätná väzba od študentov sa získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu vzdelavanie.uniza.sk. Pri príležitosti 30. výročia založenia Fakulty riadenia a informatiky UNIZA bol predstavený systém inovácie vzdelávania na FRI UNIZA. V rámci neho bola zavedená tzv. „inovačná karta predmetu“, ktorá obsahuje výsledky spätnej väzby od študentov a prijaté opatrenia/zlepšenia v rámci predmetu. Študenti tak majú možnosť priamo vidieť ako bola ich spätná väzba zapracovaná a sú motivovaní po skončení semestra poskytnúť následne spätnú väzbu na daný predmet. Inovačné karty predmetu sú zverejnené na LMS Moodle daného predmetu alebo v rámci tímu predmetu v platforme Microsoft Teams. Spätná väzba absolventov štúdia je získavané prostredníctvom dotazníkov, ktoré absolventi odovzdávajú pri ukončení štúdia. Tieto dotazníky sú pravidelne vyhodnocované. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba od študentov sa získava prostredníctvom evaluačných dotazníkov k predmetom prostredníctvom portálu vzdelavanie.uniza.sk. Pri príležitosti 30. výročia založenia Fakulty riadenia a informatiky UNIZA bol predstavený systém inovácie vzdelávania na FRI UNIZA. V rámci neho bola zavedená tzv. „inovačná karta predmetu“, ktorá obsahuje výsledky spätnej väzby od študentov a prijaté opatrenia/zlepšenia v rámci predmetu. Študenti tak majú možnosť priamo vidieť ako bola ich spätná väzba zapracovaná a sú motivovaní po skončení semestra poskytnúť následne spätnú väzbu na daný predmet. Inovačné karty predmetu sú zverejnené na LMS moodle daného predmetu alebo v rámci tímu predmetu v platforme Microsoft Teams. Pri príležitosti 30. výročia založenia Fakulty riadenia a informatiky UNIZA, s úmyslom neustále napredovať a zlepšovať sa v oblasti vzdelávania, bolo spustené vôbec prvé online diskusné fórum s názvom „NA KUS REČI s prodekanom pre vzdelávanie“, ktoré sa uskutočnilo 14. januára 2021 na platforme Microsoft Teams. Fórum sa bude konať v pravidelných intervaloch. Na online stretnutí mohli študenti klásť otázky prodekanovi pre vzdelávanie priamo alebo anonymne prostredníctvom dotazníka. V roku 2020 bola pripravená a naplánovaná aj koncepia webinárov, ktoré by pomohli študentom zorientovať sa v danej problematike v čase, kedy je potrebné uskutočniť napríklad výber povinne voliteľných a výberových predmetov, výber projektu inžinierskeho štúdia, vydokladovať prax a podobne. Webináre sú realizované online prostredníctvom platformy Microsoft Teams v tíme združujúcom všetkých študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Prvé dva spomínané webináre sa uskutočnili začiatkom roka 2021 a mali pozitívnu spätnú väzbu od študentov. Webináre sú nahrávané a plne k dispozícii študentom, ktorí majú v čase konania webinára výučbu. Výsledky prieskumov je možné nájsť na stránke: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri Získané výsledky: |
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Spätná väzba absolventov štúdia je získavané prostredníctvom dotazníkov, ktoré absolventi odovzdávajú pri ukončení štúdia. Tieto dotazníky sú pravidelne vyhodnocované. Výsledky prieskumov je možné nájsť na stránke: https://www.fri.uniza.sk/stranka/vysledky-prieskumov-kvality-na-fri Pre študijný program informačný manažment sa navyše zisťuje spätná väzba cez udržiavaný zoznam email kontaktov na absolventov a ich oslovavaním min. 1x za rok. Výsledky prieskumov sa zameriavaju: Získané výsledky : |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|