Názov fakulty: | Fakulta elektrotechniky a informačných technológií |
Názov študijného programu: | elektrooptika |
Stupeň štúdia: | 1. |
Garant študijného programu: | prof. Ing. Dušan Pudiš, PhD. |
1. | Základné údaje o študijnom programe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Názov študijného programu | elektrooptika | Číslo podľa registra ŠP |
184024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
b | Stupeň vysokoškolského štúdia | 1 | ISCED_F kód stupňa vzdelávania |
645 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
c | Miesto štúdia | Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Názov študijného odboru | elektrotechnika | Číslo študijného odboru podľa registra ŠP |
2675R00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISCED_F kód odboru/odborov |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e | Typ študijného programu | profesijne orientovaný | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f | Udeľovaný akademický titul | Bakalár „Bc.“ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Forma štúdia | Denná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Spolupracujúce vysoké školy a vymedzenia | V tomto študijnom programe nespolupracujeme s inou vysokou školou. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Jazyk uskutočňovania študijného programu | Slovenský | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
j | Štandardná dĺžka štúdia | 3 rok(y) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
k | Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov) |
1.ročník: 20 2.ročník: 20 3.ročník: 20 4.ročník: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skutočný počet uchádzačov |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet študentov |
|
2. | Profil absolventa a ciele vzdelávania |
a | Ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania |
Elektrooptika je mladým odborom nadväzujúcim na tradičnú vednú disciplínu Optiku a niektoré technické odbory ako Elektronika, Elektrotechnológie o materiály a je teda odborom na rozhraní fyzikálnych a technických vied, ktorý sa zaoberá vlastnosťami a metódami využitia svetla a žiarenia. Zásadné medzníky, ktoré nasadili nový trend rozvoja techniky v posledných rokoch bol objav modrej, resp. bielej svetlo emitujúcej diódy, solárne články, masívne nasadenie laserov do priemyslu a života a svetlo ako nositeľ rýchlej informácie pomocou optických vlákien. Toto malo za následok renesanciu optiky a jej rastúci význam pre nové moderné a pokročilé technológie.
Elektrooptika má úzke prepojenie a tým aj uplatnenie predovšetkým v telekomunikáciách, informačných technológiách, medicíne, priemyselných technológiách, letectve, vojenskej technike, stavebníctve, ale využíva sa i v spotrebných zariadeniach a zábavnom priemysle. Cieľom je pokryť rastúci trh a priemysel v strednej Európe absolventom, ktorý pozná moderné materiály a optiku a opiera sa o elektronické základy. Expanzia firiem s optickým zameraním začala v Európe už pred viac ako desiatimi rokmi na Slovensku s miernym oneskorením. Vývoj a výroba v oblasti optických súčiastok pre automobilový priemysel, osvetlenie interiéru a prenosové optické komunikačné trasy má na Slovensku silné spoločnosti aj s vývojom, ktoré potrebujú absolventa pre návrh takýchto prvkov a zariadení.
Elektrooptika ako študijný odbor inžinierskeho štúdia sa v súčasnosti študuje na viacerých univerzitách, predovšetkým v západnej Európe, USA, Kanade a Číne. Priemysel a trh v tejto oblasti rýchlo napreduje a absolvent, ktorý pozná okrem elektroniky aj optiku je stále viac žiadaný. V rámci každej oblasti sú 4 profilové predmety rozvíjajúce vedomosti a zručnosti študenta. Po absolventovi tohto formátu je v stredoeurópskom ale hlavne v európskom priestore veľký dopyt a vzdelávacie programy v strednej Európe na to sú zatiaľ ojedinelé.
K tomu by mali pomôcť predovšetkým predmety priamo súvisiace s odborom Optika ale i predmety orientované na fyziku, elektroniku a technológie materiálov a štruktúr využívaných v elektro-optike ako i predmety, ktoré pokračujú v rozširovaní vedomostí z elektrotechniky, telekomunikácií a výpočtovej techniky
Ciele vzdelávania [CV1] Vychádzajúc z jadra znalostí študijného programu pripraviť študenta vhodnou voľbou povinne voliteľných a výberových predmetov na budúce povolanie alebo na kvalifikované rozhodnutie pre voľbu inžinierskeho študijného programu, v prípade pokračovania v štúdiu. [CV2] Absolvent vie aplikovať získaný široký prehľad z fyziky v témach od mechaniky až po kvantovú mechaniku. K tomu bude disponovať širokým podporným aparátom na analytické riešenia problémov pomocou matematiky a simulácií pomocou programov. [CV3] Chápať fyzikálnu podstatu javov, vlastností materiálov a technologických postupov v oblasti elektrotechniky, mikroelektroniky, optiky a fotoniky. [CV4] Získať praktické a metodologické vedomosti z kľúčovej oblasti elektrooptiky na úrovni syntézy, ktoré slúžia ako základ pre prax. Absolvent vie klasifikovať teoretické vedomosti základných oblastí študijného odboru, vie vyvodiť závery a súvislosti medzi nimi v kontexte hlavných tém. [CV5] Poznať princípy a metódy merania elektrických a optických veličín, poznať základy bezpečnosti práce s elektrotechnickými zariadeniami a znalosť tvorby súvisiacej technickej dokumentácie. [CV6] Poznať zákony, vyhlášky a ďalšie predpisy v oblasti kladenia optických vedení [CV7] Pri riešení špecifických odborných problémov je absolvent schopný tvorivo aplikovať poznatky z fyziky a teoretického základu elektrotechnického inžinierstva na riešenie typických dielčích praktických problémov a navrhovať riešenia v praktickej činnosti. [CV8] Absolvent dokáže navrhovať riešenia odborných a praktických problémov, preukazuje zručnosť a technickú obratnosť nevyhnutnú na pôsobenie v praxi, je schopný samostatne vykonávať optické a fotonické merania, spracovať a vyhodnotiť ich s využitím matematických a štatistických metód. [CV9] Rozšíriť oblasť poznania u študentov prizývaním na výberové prednášky významných odborníkov z praxe. [CV10] Dokáže samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti.
Výstupy vzdelávania [VV1] Študent má široký prehľad z tém fyziky a matematického aparátu. [VV2] Vie aplikovať princípy geometrickej optiky a popísať vlastnosti optického žiarenia. [VV3] Vie princípy vláknovej optiky a fotoniky [VV4] Vie vysvetliť činnosť základných elektronických súčiastok a ich aplikácií vo vybraných elektronických obvodoch a systémoch. [VV5] Vie analyzovať lineárne obvody s konštantnými a harmonicky premennými obvodovými veličinami. [VV6] Vie definovať spôsoby ukončenia a spájania optických vlákien. [VV7] Vie definovať druhy optických káblov a ich technické parametre. [VV8] Vie pracovať a testovať rôznymi druhmi liniek z optických vlákien. [VV9] Vie otestovať laserové zariadenia a komponenty pre telekomunikácie, medicínu a ďalšie účely. [VV10] Vie testovať optické, fotonické alebo zobrazovacie prototypy a zariadenia. [VV11] Vie vysvetliť princípy fungovania a stanoviť základné parametre moderných elektro-optických zariadení alebo prvkov. [VV12] Absolvent vie pracovať efektívne ako člen realizačného tímu. Disponuje schopnosťou prezentovať rôznym skupinám odbornej aj laickej verejnosti problémy a ich riešenia. [VV13] Vie identifikovať a zhodnotiť etické, sociálne a ďalšie súvislosti riešených problémov svojej profesie a vníma potrebu celoživotného vzdelávania v meniacom sa svete v rámci svojho zamerania. |
|
b | Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov |
Technik optických sietí, Optik (pre rôzne aplikačné oblasti), Aplikačný optoelektronik, Technológ špecialista, Optický inžinier, Procesný inžinier, Inžinier kvality dodávateľov optických zariadení, Technologický inžinier Absolvent pozná základné princípmi geometrickej optiky a vie ich aplikovať pre osvetlenie a optické siete. Vie vysvetliť činnosť základných elektronických súčiastok a ich aplikácií vo vybraných elektronických obvodoch a systémoch. Vie navrhnúť zdroje pre rôzne druhy osvetlenia. Absolvent pozná vzájomné väzby medzi základnými oblasťami osvetlenia, elektroniky a trh vhodných dielov. Pozná bežné automobilové svetelné zdroje vrátane halogénových, oblúkových výbojov a polovodičových zdrojov vrátane vysokovýkonných LED. Má znalosti z procesov a postupov výroby osvetlenia vrátane výroby nástrojov, vstrekovania, pokovovania, montáže svietidiel a fotometrického testovania a techník nastavenia svetlometov. Vie definovať druhy optických káblov, ich technické parametre, spôsoby ukončenia a spájania optických vlákien. Vie otestovať laserové zariadenia a komponenty pre telekomunikácie, medicínu a ďalšie účely. Vie pracovať s ANSYS Speos a ďalšími softwérmi. Vie sa podieľať na vývoju a zdokonaľovaniu osvetlenie či už pre domácnosť, haly či automobilovú techniku. Pozná diagnostické metódy v optike a fotonike a vie navrhnúť správny servisu. Absolvent je oboznámený s používaním laboratórneho vybavenia, vytváraním a testovaním optických modelov a hodnotením fotometrického výkonu. Vie realizovať testovania komponentov na vyhodnotenie fotometrického výkonu. |
|
c | Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania |
SEC Technologies s.r.o., Lipt. Mikuláš |
3. | Uplatniteľnosť |
a | Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu |
Je to nový študijný program od šk. r. 2020/21. Aktuálne ešte nemá absolventov. |
|
b | Úspešní absolventi študijného programu |
Je to nový študijný program od šk. r. 2020/21. Aktuálne ešte nemá absolventov. |
|
c | Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi |
Nie je možné hodnotiť, keďže ako nový študijný program fungujúci len rok a pol nemá absolventov. |
4. | Štruktúra a obsah študijného programu | |
a | Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry: Smernica č. 203 - Pravidlá pre tvorbu odporúčaných študijných plánov študijných programov UNIZA, smernica-UNIZA-c-203.pdf určuje záväzné postupy pre tvorbu študijných plánov pri príprave návrhu žiadosti o akreditáciu študijného programu alebo úprave študijného programu. Študijný plán študenta určuje časovú a obsahovú postupnosť predmetov študijného programu a formy hodnotenia študijných výsledkov. V študijnom pláne sú stanovené a opísané pravidlá pre nadväznosť medzi jednotlivými predmetmi. Smernica č. 204 - Pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie a zrušenie študijných programov UNIZA, smernica-UNIZA-c-204-uplne-znenie.pdf stanovuje pravidlá pre vytváranie, úpravu, schvaľovanie, a zrušenie študijných programov na UNIZA a pri podávaní žiadosti o akreditáciu študijného programu, v ktorej UNIZA žiada o udelenie akreditácie Slovenskú akreditačnú agentúru pre vysoké školstvo (ďalej len „SAAVŠ“). Smernica č. 205 - Pravidlá na priraďovanie učiteľov na zabezpečovanie študijných programov UNIZA, smernica-UNIZA-c-205.pdf určenie pravidiel personálneho zabezpečenia študijných programov a zásad priraďovania učiteľov na zabezpečovanie študijných programov uskutočňovaných na Žilinskej univerzite v Žiline (ďalej len „UNIZA“). Vysokoškolský učiteľ môže pôsobiť na funkčnom mieste profesora, funkčnom mieste docenta, pracovnej pozícii odborného asistenta, asistenta alebo lektora. Smernica č. 212 - Pravidlá pre definovanie pracovnej záťaže tvorivých zamestnancov UNIZA, smernica-UNIZA-c-205.pdf Tvoriví zamestnanci UNIZA môžu byť: a) vysokoškolskí učitelia pôsobiaci vo funkcii profesor, hosťujúci profesor, mimoriadny profesor, mimoriadny docent, docent, odborný asistent, asistent, lektor, b) vedeckovýskumní pracovníci, c) pracovníci podľa písm. a) – b) tohto odseku pôsobiaci v pozícií rektora, prorektora, dekana, prodekana a vedúceho katedry, d) odborní zamestnanci, výskumní zamestnanci, koordinátori výskumu, vedúci divízie, riaditelia.
|
||
b | Odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu | |
c | Študijný plán programu – príloha 1 | |
d | Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia | |
180 | ||
Ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia. | ||
Podmienky ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia, absolvovania jednotlivých častí študijného programu, postup študenta v študijnom programe, opakovanie predĺženie a na riadne ukončenie štúdia určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) https://feit.uniza.sk/old/images/stories/Dokumenty/2017/10/studijny-poriadok.pdf Metodické usmernenie dekana č.2/2021 k študijnému poriadku (pre úpravu postupu konkrétnych činností) https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/metodicke_usmernenie_32021.pdf Konkrétne podmienky v priebehu štúdia: priebežné a záverečného hodnotenie jednotlivých predmetov s váhovou uvedenou v informačných listoch predmetov; splnenie podmienky minimálneho počtu kreditov pre postúpenie do vyššieho ročníka štúdia stanovené rozhodnutím dekana pre príslušný akademický rok Konkrétne podmienky pre riadne ukončenie štúdia: úspešné absolvovanie predmetov, odovzdanie a úspešné obhájenie bakalárskej práce, úspešné absolvovanie štátnej skúšky Pravidlá pre opakovanie štúdia: Riadia sa opäť príkazom dekana Príkaz dekana č. 3/2021 v akademickom roku 2021/2022 Pravidlá na predĺženie štúdia: podľa Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 131/2002 Z. z. |
||
e | Podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre | |
počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | 1 r.: 56.0, 2 r.: 46.0, 3 r.: 43.0, | |
počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program | ||
počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia | ||
počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch | ||
počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch | ||
f | Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu | |
Celkové výstupy vzdelávania: Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania určuje smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) Na úrovni jednotlivých predmetov pre overenie celkových výstupov vzdelávania sú uvedené v?jednotlivých ILP. Pre hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov sa uplatňuje postup podľa čl.10, smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk) |
||
g | Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry smernica č. 209 - Študijný poriadok pre 1. a 2. stupeň vysokoškolského štúdia na UNIZA: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk). V prípade zahraničných mobilít a stáži definuje procesy, postupy a?štruktúry podmienok uznávania štúdia Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) |
||
h | Témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam) | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 215 – Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline Smernica-UNIZA-c-215.pdf Na úrovni fakulty: Usmernenie dekana č. 1/2021 pre odovzdávanie záverečných bakalárskych a inžinierskych prác na FEIT UNIZA v akademickom roku 2020/2021 https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/04/Usmernenie_dekana_ZP_2020-21.pdf pre študentov konkrétne informácie: https://feit.uniza.sk/zaver-bakalarskeho-studia/ Tému záverečnej práce si volí študent z vypísaných tém školiacim pracoviskom v termínoch podľa harmonogramu akademického roku. Návrh témy môže pracovisku predložiť aj študent, iné pracovisko UNIZA alebo externá organizácia a o jej akceptácii rozhoduje vedúci príslušného pracoviska. Téma záverečnej práce súvisí s obsahom študijného programu. Vedúcim záverečnej práce v bakalárskom študijnom programe môže byť vysokoškolský učiteľ alebo vedecko-výskumný pracovník zo pracoviska s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Podobne prácu môže viesť aj odborník z praxe taktiež však s ukončeným VŠ vzdelaním II. stupňa. Vedúci záverečnej práce spresňuje zadanie témy záverečnej práce, určuje jej rozsah, odporúča študijné a informačné zdroje, vedie študenta pri spracovávaní témy, posudzuje záverečnú prácu a prácu študenta a klasifikuje záverečnú prácu. Vyjadruje sa aj k miere originality záverečnej práce. Oponent záverečnej práce vo svojom posudku vyjadruje pripomienky k práci a klasifikuje záverečnú prácu. Študent odovzdá záverečnú prácu najneskôr v termíne stanovenom v harmonograme. Dekan fakulty môže v odôvodnených prípadoch určiť náhradný termín odovzdania. V termíne stanovenom pre odovzdanie práce vloží osobne autor práce jej elektronickú verziu vo forme .pdf v jednom súbore s možnosťou prevodu na čistý text (dokument nesmie byť oskenovanou verziou tlačenej podoby záverečnej práce) do systému EZP na stránke: http://kniznica.utc.sk/ezp Ďalšie podrobnosti upravuje Smernica č. 103 (Smernica o záverečných prácach v podmienkach UNIZA). Študent sa prihlasuje na štátnu skúšku a predmety štátnej skúšky na školiacom pracovisku v stanovených termínoch. Pracovisko zároveň zverejní harmonogram štátnych skúšok obvykle týždeň pred ich konaním. Vedúci garantujúceho pracoviska umožní študentovi, aby sa v určenom termíne, avšak najneskôr tri dni pred termínom konania obhajoby záverečnej práce, oboznámil s hodnotením vedúceho a oponenta záverečnej práce. Podkladom pre rozhodovanie komisie o záverečnej práci sú posudky školiteľa záverečnej práce a oponenta alebo oponentov záverečnej práce, protokol o kontrole originality a osobné vystúpenie (obhajoba záverečnej práce) autora. O výsledku štátnych skúšok rozhoduje skúšobná komisia, ktorá má k dispozícii relevantné záznamy z obhajoby záverečnej práce, štátnej skúšky z predmetov a z celkového priebehu vysokoškolského štúdia. Predmetom štátnej skúšky sa prideľujú kredity a jednotlivé časti štátnej skúšky sa klasifikujú známkami podľa Študijného poriadku UNIZA (Smernica č. 209). Pri klasifikácii skúšobná komisia prihliada na klasifikáciu stanovených predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce, ako aj na študijné výsledky študenta počas celého vysokoškolského štúdia. Z obhajoby záverečnej práce a zo štátnej skúšky z predmetov každého študenta sa spracúva Zápis o štátnej skúške, ktorý podpíše predseda a prítomní členovia skúšobnej komisie. |
||
i | Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe | |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 215 – Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných? prácach v podmienkach Žilinskej univerzity v Žiline. Na úrovni fakulty: Usmernenie dekana č. 1/2021 pre odovzdávanie záverečných bakalárskych a inžinierskych prác na FEIT UNIZA v akademickom roku 2020/2021 https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/04/Usmernenie_dekana_ZP_2020-21.pdf pre študentov konkrétne informácie: https://feit.uniza.sk/zaver-bakalarskeho-studia/
|
||
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf).
Na úrovni fakulty sú podrobnejšie uvedené konkrétne postupy a aktuálne informácie na webovej stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: prof. Ing. Peter Brída, PhD. (prodekan pre zahraničné vzťahy), peter.brida@uniza.sk Mgr. Silvia Pirníková, (fakultný Erazmus koordinátor), silvia.pirnikova@uniza.sk
|
||
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 207 – Etický kódex Žilinskej univerzity v Žiline (Link: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/smernice-predpisy/2021/12072021_S-207-2021-Eticky-kodex-UNIZA.pdf) a Smernica 201 – Disciplinárny poriadok pre študentov Žilinskej univerzity v Žiline (Link: 02092021_S-201-2021-Disciplinarny-poriadok-pre-studentov-UNIZA.pdf). Na úrovni fakulty je ustanovená disciplinárna komisia. |
||
Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 198 – Podpora uchádzačov o štúdium a?študentov so špecifickými potrebami na Žilinskej univerzite v Žiline (Link: 10082021_Smernica-c-198-Podpora-uchadzacov-o-studium-a-SSP-na-Zilinskej-univerzite-v-Ziline.pdf (uniza.sk)) a Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)) Podrobné informácie pre študentov sú uvedené na webovej stránke: https://www.uniza.sk/index.php/studenti/vseobecne-informacie/studenti-so-specifickymi-potrebami Na úrovni fakulty sú koordinátori a kontaktné osoby: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. (prodekanka pre vzdelávanie), mariana.benova@uniza.sk Bc. Emília Pekárová, (referentka pre vzdelávanie), emilia.pekarova@uniza.sk |
||
Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta | ||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 209 – Študijný poriadok pre I. a II.stupeň vysokoškolského štúdia na Žilinskej univerzite v Žiline. (Link: 02092021_S-209-2021-Studijny-poriadok-pre-1-a-2-stupen-VS.pdf (uniza.sk)) Na úrovni fakulty prostredníctvom zverejnených e-mailových kontaktov zodpovedných osôb, prostredníctvom študentov zastúpených v študentskej časti Akademického senátu FEIT a prostredníctvom odkazu Poradíme vám: https://feit.uniza.sk/studenti/poradime-vam/ alebo Odkazu pre dekana: https://odkaz.feit.uniza.sk/ |
5. | Informačné listy predmetov študijného programu (v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výberové predmety | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. | Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh |
Uveďte link na akademický kalendár a e-vzdelavanie | |
Akademický kalendár | |
Aktuálny rozvrh | |
7. | Personálne zabezpečenie študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a | Meno, priezvisko a tituly osoby zodpovednej za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno, priezvisko, tituly: Dušan Pudiš , prof. Ing., PhD. Funkcia: vedúci Katedry fyziky kontakt (mail, tel.): dusan.pudis@feit.uniza.sk; 041/513 2300 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b - c | Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d | Zoznam učiteľov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obsah sa generuje z údajov učebných plánov.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
e - f | Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
g | Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: Dušan Kohút študent 2. ročníka, Mail: kohut@stud.uniza.sk |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h | Študijný poradca študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: RNDr. Jana Ďurišová, PhD. Mail: jana.durisova@feit.uniza.sk Tel: 041/513 2320
Prístup k poradenstvu: konzultačné hodiny, informácie na webe, individuálne konzultácie a poradenstvo |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i | Iný podporný personál študijného programu (napr. priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meno a priezvisko: doc. Ing. Mariana Beňová, PhD. Oblasť zodpovedností /Kompetencie: prodekan pre vzdelávanie tel.: +421 41 513 2119 e-mail: mariana.benova@feit.uniza.sk
Meno a priezvisko: Bc.Viera Beláková a Bc. Emília Pekarová Oblasť zodpovedností /Kompetencie: Referát pre vzdelávanie, študijná agenda. tel.: +421 41 513 2064, 2063 e-mail: studref@feit.uniza.sk Ubytovacie zariadenia UNIZA - link Ubytovací referát Veľký Diel Mgr. Gabriela Vániová, gabriela.vaniova@uniza.sk , +421 41 513 1471 |
8. | Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora |
a | Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská) |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 217 – Zdroje na podporu vzdelávacích, tvorivých a ďalších súvisiacich činností Žilinskej univerzite v Žiline. Materiálne a technické zabezpečenie vychádza z dlhodobého smerovania katedra a je postačujúce potreby štúdia Elektooptiky. Študijný program Elektooptiky je z pohľadu materiálneho a technického hlavne zabezpečený členmi a infraštruktúrou Katedry fyziky. Tu sa rozvíjajú dlhoročné výskumné úlohy v oblasti fotoniky s čím súvisí aj rozvinutá infraštruktúra z pohľadu technologického a materiálneho vybavenia. Katedra pre účely zavedenia študijného programu Elektooptika poskytne technologické a diagnostické laboratóriá hlavne pre individuálne formy štúdia v záverečnom ročníku. Momentálne disponujeme Laboratóriom laserových technológií, Laboratóriom optiky, Laboratóriom akustiky, Laboratóriom čiastkových výbojov, Laboratóriom mikroskopie. Tieto laboratóriá sú vybavené najmodernejšími technológiami a diagnostikami pre Elektooptiku a fotoniku. Súčasťou laboratórií je unikátna interferenčná litografia umožňujúca prípravu planárnych fotonických štruktúr s periódou až 275 nm a rôznou symetriou, litografia v blízkom poli na prípravu planárnych fotonických štruktúr s rôznym neperiodickým predefinovaným tvarom s rozlíšením až 300 nm, litografia priameho popisovania laserovým lúčom. V laboratóriách je unikátny mikroskop blízkeho poľa s rozlíšením 300 nm pre charakterizáciu extrémne malých optických polí. Okrem týchto techník je všade štandardné vybavenie optickými mikroskopmi aj s CCD kamerou a množstvom optických komponentov cez zrkadlá, deliče, stojany a držiaky, filtre. Všetko je umiestnené na aktívnych optických stoloch. Súčasťou laboratórií sú elektronické prístroje ako DC zdroje napätia, signálne generátory, osciloskopy, multimetre. Z optických prístrojov je tu niekoľko desiatok laserov od jednoduchých laserových modulov až po špičkové plynové lasery s veľkou koherenciou v rozsahu vlnových dĺžok od ultrafialovej až po infračervenú. Máme niekoľko spektrometrov a monochromátorov pokrývajúcich oblasť od 350 nm do 2100 nm. Pracovisko disponuje atómovým silovým mikroskopom, konfokálnym mikroskopom. Časť vybavenia tvoria vláknové zdroje žiarenia na 1310 a 1550 nm, spektrálny analyzátor Anritsu 600-1600nm. Na pracovisku je viacero mikro- a nanopozičných zariadení riadených elektronicky s rozlíšením 5 nm s pohybom vo viacerých osiach. Zvláštnu skupinu technológií zastupujú zariadenia v Univerzitnom vedeckom parku umiestnené v Laboratóriu fotoniky. Unikátnou v stredoeurópskom priestore je laserová 3D litografia s rozlíšením 150 nm umožňujúca tvarovanie 3D štruktúr v polyméroch. Okrem toho je súčasťou laboratória elektrónový mikroskop aj s iónovým lúčom pre opracovanie materiálov a elektrónovou litografiou. Tiež sú tam moderné meracie optické spektrometre a detektory. Súčasťou materiálneho vybavenia sú aj štandardné výučbové laboratóriá so zameraním na základnú optiku a nové laboratóriá, ktoré boli zriadené v rámci projektu pre zriadenie študijného programu Elektooptika, kde sú štandardné prístroje a zariadenia na demonštráciu optických a fotonických úloh pre študentov bakalárskeho a inžinierskeho štúdia. Laboratóriá sú vybavené zdrojmi optických a elektrických signálov, detektormi, optickými vláknami, súpravami pre lámanie vlákien, osciloskopmi a drobným elektronickým a optickým materiálom. Okrem Katedry fyziky sa na naplnení študijného programu podieľajú Katedra telekomunikácií a multimédií, Katedra mechatroniky a elektroniky a Inštitút Aurela Stodolu v Liptovskom Mikuláši. Tieto pracoviská ponúkajú na vzdelávanie profesionálne vybavené laboratóriá so systémami na spracovanie obrazu, Ramanovým spektrometrom, Elipsometrom a zariadenia pre analýzu sietí a optických vlákien. Z celkového počtu 58 celouniverzitných učební je 13 prednáškových s kapacitou od 100 do 250 miest, 26 učební s kapacitou od 40 do 90 miest. 52 učební je kompletne vybavená počítačovou a didaktickou technikou (dataprojektormi, vizualizérmi...) a pripojením na počítačovú sieť. Celouniverzitné učebne sú evidované na: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/rozvrh2.php. S týmito učebňami disponuje rozvrhové oddelenie, ktoré je priraďuje jednotlivých študijným programom a predmetom podľa počtu študentov a požiadaviek fakúlt/katedier. Technické vybavenie týchto učební je uvedené formou virtuálnych prehliadok na: https://www.uniza.sk/index.php/verejnost/uniza-v-obrazoch/virtualna-prehliadka Všetky učebne sú vhodné pre telesne postihnutých študentov. FEIT má tiež spracované virtuálne prehliadky laboratórií s opisom materiálneho a technického vybavenia na: http://priestory.uniza.sk/feit/index.html Vedecké laboratóriá: Sem patria technologické a diagnostické laboratóriá hlavne pre individuálne formy štúdia v záverečnom ročníku. Momentálne disponujeme: Laboratóriom laserových technológií (BB406), Laboratóriom optiky (BB 421), Laboratóriom akustiky (BB 422), Laboratóriom čiastkových výbojov (BB 422), Laboratóriom mikroskopie (BB 426) Laboratórium fotoniky (Univerzitný vedecký park) Laboratórium materiálov (AB 109) Tieto laboratóriá sú vybavené najmodernejšími technológiami a diagnostikami pre elektrooptiku. Jedná sa o priestranné laboratóriá v priestoroch Katedry fyziky. Kapacita je pre menšie skupiny študentov (do 10). Laboratóriá pre laboratórne cvičenia Pre zabezpečenie laboratórnych cvičení budú súčasťou aj laboratóriá, ktoré sa dlhodobo budované, kde sú štandardné aj najnovšie prístroje a zariadenia na demonštráciu optických a fotonických úloh pre študentov tak inžinierskeho ako i bakalárskeho štúdia . Jedno z týchto laboratórií je umiestnené v prízemných priestoroch a druhé v nových priestoroch katedry. Laboratóriá sú štandardne vybavené samostatnými pracoviskami s vybudovanými úlohami, dataprojektorom a ostatnými didaktickými pomôckami. Tiež sa plánuje čiastočné využitie existujúcich laboratórií fyziky (AB 104, AB 105, AB 107, AB 110, BJ 002), ktoré používa katedra na zabezpečenie výučby fyziky pre bakalárske študijné programy študentov Žilinskej univerzity. Tieto sú vybavené samostatnými pracoviskami a vlastnými elektrickými rozvodmi pre každé pracovisko. Tiež má každé pracovisko k dispozícii vlastný počítač. Kapacita týchto priestorov je od 12 do 20 ľudí. Laboratóriá pre seminárne a výpočtové cvičenia. Pre seminárne cvičenia a výpočtové simulačné cvičenia je k dispozícii výpočtové laboratórium (AB 112) s 8 počítačmi. Okrem týchto pre účely seminárnych cvičení sú k dispozícii uvedené spoločné seminárne priestory univerzity s množstvom seminárnych učební. |
|
b | Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 218 o zhromažďovaní informácií.(Link: smernica-UNIZA-c-218.pdf) Základným informačným systémom podporujúcim proces vzdelávania a výučby na Žilinskej univerzite v Žiline (ŽU) je Akademický Informačný a Vzdelávací Systém (AIVS). AIVS je pre študentov dostupný z univerzitnej domény i z internetu, pričom univerzitná WiFi sieť podporuje EDUROAM. V súčasnosti AIVS svojimi službami pokrýva celý životný cyklus študenta študijného programu, od podania prihlášky až po záverečnú skúšku a činnosti, ktoré súvisia s ukončením štúdia na univerzite. AIVS podporuje vedenie študijnej agendy na fakultách a ďalších súčastiach univerzity a to vo všetkých stupňoch, formách a druhoch vysokoškolského vzdelávania. V rámci každého študijného programu slúži na evidenciu uchádzačov o štúdium, študentov a absolventov, na sledovanie študijných výsledkov, na podporu kreditového systému štúdia v zmysle § 62 zákona 131/2002 Z.z., na podporu tvorby rozvrhu atď. Podporuje generovanie informačných balíkov ECTS (§ 20 ods. 1 písm. e), činnosti súvisiace s ukončením štúdia (vysvedčenia, diplomy), ako aj spracovanie dodatkov k diplomom (§ 68 ods. 1 písm. c). AIVS tvoria viaceré podsystémy:
- register študentov, - administrácia štúdia (študijné programy, študijné plány, informačné listy predmetov), - zápisy na štúdium, - spracovanie rozvrhu výučby a správa zdrojov (učebne, technické vybavenie), - administrácia skúšok (vyhlasovanie termínov skúšok, prihlasovanie na skúšky), - priebeh štúdia - evidencia študijných výsledkov, priebežné hodnotenie študijných výsledkov (Interná smernica č.100 Pravidlá priebežného hodnotenia kvality poskytovaného vzdelávania na Žilinskej univerzite v Žiline), - študijné pobyty (mobility) - údaje sú súčasťou registra študentov a sú exportované do centrálneho registra študentov
Modul „záverečné práce“ je zameraný na podporu činností: - zadanie tém záverečných prác katedrou, resp. vyučujúcim, - výber témy záverečnej práce študentom, - schválenie a potvrdene témy a študenta katedrou, - export základných údajov z AIVS do lokálneho úložiska informačného systému záverečných prác - EZAP (interná smernica č.103 o záverečných prácach), - odovzdanie hotovej práce do EZAP na ŽU, - import údajov o stave práce a protokole zhody z EZAP. Modul „štátne skúšky“ umožňuje: - zostavenie štátnicových komisií katedrou, - definovanie štátnicových predmetov, - zápis štátnicových predmetov - končiaci študenti, - rozdelenie študentov podľa dní a komisií, - zápis výsledkov skúšok za jednotlivé štátnicové predmety, zápis hodnotenia záverečnej práce, on-line tlač Zápisu o štátnej skúške (podpíše štátnicová komisia), - tlač diplomu - vykonávaná na študijných oddeleniach. Pre vypracovanie práce, jej odovzdanie do EZAP a následné kroky platí interná smernica ŽU č. 87.
Aplikácia „UniApps“ umožňuje pristupovať k údajom a službám AIVS z mobilných zariadnení s OS Android, v súlade s univerzitnou koncepciou zavádzania mobilných technológií. Univerzita podporuje študentov v používaní ich vlastných mobilných zariadení. UniApps umožňuje prístup k informáciám pre študentov denného štúdia na 1. a 2. stupni. V súčasnosti sú k dispozícii tieto funkcionality: - rozvrh, - profil používateľa, - termíny skúšok, - prihlasovanie na skúšky, - výsledky skúšok.
E-vzdelávanie (e-learning): Na univerzite je e-Vzdelávanie postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s Akademickým Vzdelávacím a Informačným Systémom (AIVS). E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Študijný program je významne podporovaný aj vlastným informačným systémom v podobe katedrových internetových stránok, na ktorých nájdu študenti všetky potrebné informácie potrebné ku štúdiu. Tieto stránky umožňujú elektronické prihlasovanie sa na semestrálne práce, bakalárske ako aj diplomové práce. Architektúra internetových stránok umožňuje všetkým pedagógom zabezpečujúcim vzdelávanie študijného programu poskytovať študentom relevantné informácie formou zverejnenia na internetovej stránke každého predmetu individuálne. Informačný systém jednotlivých predmetov umožňuje sprístupnenie zadaní semestrálnych alebo ročníkových prác, prednášok, požiadaviek pre úspešné absolvovanie predmetu ako aj okruhy otázok ku skúške. |
|
c | Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie |
Ťažisko práce dištančného vzdelávania a kontroly štúdia na FEIT UNIZA tvorí e-vzdelávanie, ktorého výučbová časť je postavené na báze LMS Moodle. Organizácia kurzov je založená na riadenom štúdiu s podporou informačných a komunikačných technológií v tesnom prepojení s AIVS. E-vzdelávanie je na univerzite využívané od akademického roku 2004/2005. Pre potreby online prednášok a cvičení sa používa najmä MS Teams, sú k dispozícii návody univerzitného Centra informačných a komunikačných technológií: Microsoft Teams – informácie a Vzdelávacie tímy.
|
|
d | Partneri predkladateľa pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie |
Partner: Kvant, s.r.o., SEC-Technologies, s.r.o. Charakteristika participácie: spolupráca vo vedecko-výskumnej činnosti, participácia pri vzdelávaní – odborné prednášky, možnosti odbornej praxe a stáží, a pod. |
|
e | Charakteristika možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia |
Na úrovni univerzity možnosti sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia popisuje smernica č. 217 – najmä články 17, 18 a 19. (Link: smernica-UNIZA-c-217.pdf ) Na úrovni fakulty existujú ďalšie možnosti, ako sú ( v prípade priaznivej epidemickej situácie) Ples FEIT, športový deň FEIT, vianočný punč s dekanom, a pod. V rámci študijného programu EO sa každoročne organizuje pre všetkých študentov Deň fotoniky a rôzne ďalšie akcie v súvislosti s aktuálnou situáciou. |
|
f | Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 219 – Mobility študentov a zamestnancov Žilinskej univerzity v Žiline v zahraničí.(Link: smernica-UNIZA-c-219.pdf) Erasmus+ študijný pobyt alebo stáž sú už samozrejmou súčasťou štúdia na UNIZA. Prioritou vedenia UNIZA je vyslať každého študenta na Erasmus+ mobilitu, aspoň raz počas jeho VŠ štúdia. Súčasní aj budúci študenti FEIT majú možnosť absolvovať štúdium na približne 70 vysokoškolských inštitúciách, s ktorými fakulta uzavrela zmluvu o spolupráci a taktiež absolvovať praktickú stáž v podnikoch a spoločnostiach v rámci krajín programu. Na úrovni fakulty sú podrobné informácie pre študentov uvedené na webovej stránke: https://feit.uniza.sk/studenti/mobilita-erasmus-2/ kontaktná osoba: Mgr.Silvia Pirníková, silvia.pirnikova@uniza.sk
Na úrovni študijného programu Elektrooptika je koordináror: kontaktná osoba: RNDr. Jana Ďurišová, PhD., jana.durisova@feit.uniza.sk |
9. | Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu | |||||||||||||||||||||||||||
a | Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium (študijný program prvého stupňa) na FEIT UNIZA je získanie úplného stredného všeobecného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania (Zákon o vysokých školách č.131/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov). Bez prijímacej skúšky budú prijatí absolventi stredných škôl, ktorí boli počas stredoškolského štúdia úspešnými riešiteľmi a umiestnili sa do 3. miesta vrátane na minimálne okresnej úrovni predmetových olympiád v matematike, fyzike a informatike, medzinárodných a národných súťaží súvisiacich s obsahom študijného programu, SOČ alebo Technickej myšlienky roka FEIT UNIZA. Všetci uchádzači o štúdium, ktorí nespĺňajú podmienku pre prijatie na štúdium bez prijímacej skúšky, absolvujú prijímaciu skúšku. Prijímacia skúška je realizovaná formou testu z vedomostí zo stredoškolského učiva. Jednotlivé otázky testu sú z oblasti: všeobecný prehľad a vedomosti získané počas stredoškolského štúdia a stredoškolská matematika Týždeň pred nástupom na FEIT, organizujeme pre prvákov bakalárskeho štúdia zdokonaľovacie kurzy zo stredoškolskej matematiky a fyziky. Po absolvovaní kurzov zvyčajne nemajú študenti problém s matematikou a fyzikou na FEIT. |
||||||||||||||||||||||||||||
b | Postupy prijímania na štúdium | |||||||||||||||||||||||||||
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 206 – Zásady a pravidlá prijímacieho konania na štúdium na UNIZA. Na úrovni fakulty sú Akademickým senátom schválené Zásady a pravidlá prijatia, kde sú podrobne opísané všetky požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium jednotlivých študijných programov na FEIT, vrátane Elektooptiky, sú dostupné na: https://feit.uniza.sk/wp-content/uploads/2021/11/FEIT_Zasady_pravidla_prijatia_2022-2023_Bc.pdf Záujemcom o štúdium poslúži aj Informačný leták o možnosti štúdia na FEIT UNIZA: FEIT-BC-2022-2023-2.pdf (uniza.sk) |
||||||||||||||||||||||||||||
c | Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie | |||||||||||||||||||||||||||
Výberové konanie sa uskutočňovalo na základe dosiahnutých výsledkov štúdia na strednej škole, priemerom známok z predmetov Matematika a Fyzika, pričom sa tiež zohľadňovali dosiahnuté úspechy na súťažiach a olympiádach. Počet uchádzačov prvého ročníka za obdobie posledných 6 rokov
Z toho skutočný počet zapísaných študentov do 1. ročníka k 31.10. príslušného akademického roku za obdobie posledných 6 rokov
|
10. | Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania |
a | Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu |
Na úrovni univerzity definuje procesy, postupy a štruktúry Smernica 223 – Monitorovanie a priebežné hodnotenie študijných programov. Na FEIT vykonávame pravidelne dotazníkové prieskumy medzi uchádzačmi, študentmi aj absolventmi študijného programu, študenti hodnotia kvalitu výučby jednotlivých predmetov prostredníctvom AIVS. Na úrovni katedier si garanti predmetov robia na konci semestra vlastné anonymné dotazníkové prieskumy so snahou o získanie spätnej väzby a na pravidelných katedrových poradách sa riešia zistené nedostatky. Poznatky následne v ďalšom akademickom roku premietajú do výučbového procesu. Na úrovni fakulty sa výsledky rozoberajú a analyzujú na stretnutiach kolégia dekana. Odporúčania a závery sú konfrontované na pravidelných stretnutiach vedenia fakulty s akademickou obcou fakulty. Nevyhnutnou súčasťou definovaných procesov vnútorného systému riadenia kvality na UNIZA sú postupy zberu, analýzy a využívania relevantných informácií na efektívne riadenie študijných programov. Uveďte spôsoby získavania spätnej väzby od študentov, kľúčové mapované oblasti, periodicitu monitorovania, spôsob vyhodnotenia a analýzy zistení, spôsob aplikácie zistení do vzdelávania i všetkých oblastí, ktoré ho ovplyvňujú, zodpovednosti za aplikáciu zistení v praxi s následným monitoringom efektivity prijatých opatrení ako aj miesto a spôsob zverejnenia výsledkov ( kľúčových zistení) z vyhodnocovania spätnej väzby získanej od študentov. |
|
b | Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Výsledky analýz a ich sprístupňovanie:
Dotazníky pre študentov sú pravidelne vyhodnocované a uverejnené na stránke fakulty v záložke Vnútorný systém kvality FEIT. Na úrovni katedier sa to deje na pravidelných katedrových poradách, na úrovni fakulty sa výsledky rozoberajú a analyzujú na stretnutiach kolégia dekana. Odporúčania a závery sú konfrontované na pravidelných stretnutiach vedenia fakulty s akademickou obcou fakulty.
|
|
c | Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu |
Zatiaľ neboli ukončený žiadny študenti, teraz sú aktuálne v druhom ročníku letného semestra. |
11. | Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu (napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Názov predpisu / Link | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|